Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Na filmiku z wysoką czułością widać dziwne pasy, wzdłuż ekranu => poziome. To jest jakaś uszkodzona matryca czy efekt zbyt wolnego czytania danych z matrycy? Do swojego starszego brata A7R III jeśli chodzi o ISO to daleka droga, jednak zbyt duża liczba pikseli daje w d*** Na zdjęciach też oglądałem jak to się ma, i wygląda to słabo, Z7 czy R6/R5 go biją na głowę. No szału nie, raczej 1 krok w tył.
@mancebo - pasy to efekt g**nianego chińskiego oświetlenia sterowanego impulsowo impulsami o zbyt niskiej częstotliwości. Każdy sprzęt by zgłupiał, więc to nie wada aparatu tylko klubu w którym był koncert.
A fotograficznie parę zdjęć zrobiłem i jestem zadowolony, ale nie mam wyśrubowanych wymogów.
@sektoid Narzekasz na obecność trybu filmowego w teście trybu filmowego? Ta lektura nie jest obowiązkowa, po co właściwie tu wchodziłeś? Wątpię, byś zaoszczędził na aparacie bez wideo więcej niż kilka procent wartości. Nieopłacalne byłoby projektowanie osobnej serii, po prostu byłaby to zablokowana programowo, dodatkowo płatna funkcja.
Amadi11: "a dlaczego zakładasz że płacisz?" To nie jest bezpieczne stwierdzenie, bo Urząd Skarbowy może potraktować taki ficzer jako nieopodatkowaną korzyść dla kupującego. I wtedy sektoid musi zapłacić należny podatek. :)
@sektoid Stare lustrzanki cyfrowe pierwszej generacji z najwyższej półki też kosztowały tyle co samochód a nie miały trybu filmowego. Poza tym od strony realistycznej - gdybyś chciał ten aparat bez trybu filmowego to byś wybulił więcej niż z tą opcją. Bo musieliby specjalnie do tej serii przygotować osobne menu, osobne oprogramowanie, osobne płytki drukowane (np. bez mikrofonu) itd. A jednak więcej osób kupuje aparaty z niższej półki niż z wyższej. Więc odpalanie osobnej fabryki tylko do aparatów z najwyższej półki by powodowało większą cenę tego aparatu. A tak to pchają z grubsza te same bebechy do wszystkich modeli i dzięki produkcji masowej - masz tańszy produkt. Do tego dodaj prestiż marki. Ktoś nie da opcji filmowania mimo że konkurencja ma? Już jest podstawa do obsmarowania na forach.
Ojoj ten filmik nr 7 slomo co się tam dzieje z obrazem na tym gzymsie budynku ? To jakiś przedprodukcyjny egzemplarz ? Slomo z D850 to w porównaniu z tym jakieś cudo
@nikos - tak, zwłaszcza na gimbalu działa idealnie :D
@sektoid - co takiego niby kosztuje? matrycę i tak trzeba odczytać 60 czy 120x na sekundę żeby zapewnić takie odświeżanie w wizjerze. Live View w bezlusterkowcu i tak istnieje. Stabilizacja, autofokus itd. też. Kodek XAVC S ma 6-7 lat i nie sądzę żeby jego stworzenie było aż taką inwestycją żeby ją amortyzować przez tyle lat. No więc za co niby płacisz? Za mikrofon, wyjście słuchawkowe, wejście mikrofonowe. Pewnie łącznie 5$ max. Jak już wielokrotnie mówiono - to już drożej wyjdzie opracowywanie osobno aparatu bez tych elementów (nakłady na projekt, inne zaślepki itd) dla tej garstki ludzi którzy by chcieli kupić aparat bez opcji filmowania.
r2mdi - :D
@voyager100 - i właśnie dlatego w teście dwa razy jest napisane, że nie polecamy korzystać ze slow motion. Polecam 4-ty rozdział ;)
O, wątek o Sony który mnie interesuje. Bardzo bym prosił posiadaczy tego modelu o sprawdzeniu dla mnie jednej rzeczy. Czy fotografując na Rawie w trybie kadrowania 4:3, po zrzuceniu do ligtrooma albo capture one ma format/proporcje 4:3? Niestety jak do tej pory zauważyłem że tylko Nikony zachowują te proporcje na rawach czyli dostajemy przycięty. Canon i Lumix niestety dają całego rawa (2:3) a nie o to mi chodzi. Z góry dziękuję.
@sektoid: „Sama potrzeba gimbala jest wydumana jak to całe kręcenie filmów aparatem :D Od filmów są kamery, od gadania telefony, jak d00pa od wiadomo czego.” – zaczynam się zastanawiać, czy kolega @sosin nie ma racji twierdząc, że moderator powinien wycinać najbardziej absurdalne wypowiedzi, pomimo że nie łamią regulaminu…
@komor "@sektoid: „Sama potrzeba gimbala jest wydumana jak to całe kręcenie filmów aparatem :D Od filmów są kamery, od gadania telefony, jak d00pa od wiadomo czego.” – zaczynam się zastanawiać, czy kolega @sosin nie ma racji twierdząc, że moderator powinien wycinać najbardziej absurdalne wypowiedzi, pomimo że nie łamią regulaminu…" - ta może i łamie, można ją uznać za homofobiczną :p
Gimbale, srajfony, iso pierdylion, to wszystko namiastka mająca cieszyć gimbę. Nie widzę wpływu na wartość przekazu. To znaczy widzę. Im "lepszy" sprzęt, tym mniej rozumu w tym, co z niego wychodzi. Gimba zaślepiona świecidełkami nie odkryła istoty rzeczy. Znam czynnych "profesjonalistów" którzy nie rozumieją podstaw kompozycji zwykłego portretu. Zapewne ich umysły są płytkie, jak płytka jest modna ostatnio minimalna GO :D
Kusi mnie małe porównanie ,kolega ma i sony i canona i mówi że sony ma trochę wyprane kolory w porównaniu do canona i jak tak patrzę na przykładowe filmiki to się z nim zgadzam
@sektoid, już starożytni Grecy narzekali na „tę współczesną młodzież”. Napływ amatorów do różnych dziedzin, od fotografii, na polityce skończywszy, to jedno, a zmieniające się środki wyrazu i dostępne techniki – to drugie. Więc gimbalów i srajfonów nie mieszaj do kompozycji portretu, bo to zupełnie różne sprawy są.
Automatyczne przełączanie wizjer/ekran to jest funkcja, którą wyłączam jako pierwszą. Zazwyczaj wystarczy machnąć ręką w okolicy wizjera i już mamy 3-4s przerwy na ponowne przełączenie. Dlatego taki drobiazg jest wkurzający. Dobrze, że można przypisać do innego przycisku. Drugą wadą puszek Sony jest bardzo ułomny ekran dotykowy. To kastrowanie z funkcji to jest jakaś paranoja. No i migawka elektroniczna. Jest delikatnie mówiąc średni. Nie zmienia to wszystko faktu, że jeśli chodzi o możliwości jest to świetny aparat.
Nie to żebym się czepiał, ale robicie test filmowy modelu przeznaczonego do foto wysokiej rozdzielczości, a nie zrobiliście testu foto. Test filmowy A7S III by się przydał, a A7R IV test foto.
@sektoid, "Gimbale, srajfony, iso pierdylion, to wszystko namiastka mająca cieszyć gimbę."
"Katastrofa :( "
tak ale chyba bezsensu jest dodawać, że w twoim wykonaniu.
@komor, " zaczynam się zastanawiać, czy kolega @sosin nie ma racji twierdząc, że moderator powinien wycinać najbardziej absurdalne wypowiedzi, pomimo że nie łamią regulaminu… "
Wycinaliście nawet te które prostowały absurdy płaskoziemców więc bez różnicy, próby udawania poprawności politycznej raczej splendoru nie dodają. traktowanie nas czytających jak debili, którzy mają krótką pamięć to uwłaczanie inteligencji.
Gdzieś na necie widziałem propozycje jakiegoś uzytkownika w formie prezentacji jak powinno wyglądać menu w aparatch sony. Nigdy nie miałem możliwości dłużeszgo korzystania z tej marki, bo zawsze to był pentax/nikon/canon/oly ale rzeczywiście wygląda to na jakiś bałagan. Pamiętam, że użytkownicy chyba na DP apelowali do sony by skorzystało z rad autora tej propozycj ale widać długa droga projektowa.
Tak. To kamery służą do filmowania a paraty do fotografowania. Tyle że istnieje rynek "semi pro" który chłonie filmujące aparaty jak gabka. mało tego aparty filmujące sa używane przy poważniejszych produkcjach a ich istnienie i użyteczność w specyficznych sytuacjach sprawiły ze wielcy kamerowego świata zaczeli tworzyć w pełni profesjonalne modułowe kamery gdzie moduł sensora i szkła można osobno umieścić a rekorder osobno i połączyć kablami. Sektoid - pokaż zdjęcia, zobaczymy z kim mamy doczynienia Sony ma koszmarne menu - niestety
@Amadi - być może jest wygodniejsze. Nie wiem nie widziałem. Ze sprzetu fotograficznego przerobiłem sprzęt pentaxa, nikona, canona, sony. Z tych wszystkich najbardziej rozsądnie zaplanowany był pentax. Nikon juz gorzej. Sony to porazka menu :) OD wieeelu lat pracuję na kamerach Sony i obserwuję zmiany w menu. Wyraźnie muszą kogoś nowego zatrudnić ;) Nie rozumiem dlaczego w aparatch nie może istnieć CAŁKOWICIE oddzielne menu dla opcji fotograficznych i filmowych. Całkowicie rozdzielone "dwa urządzenia"
Wygląda na to, że korzystasz z oprogramowania blokującego wyświetlanie reklam.
Optyczne.pl jest serwisem utrzymującym się dzięki wyświetlaniu reklam. Przychody z reklam pozwalają nam na pokrycie kosztów związanych z utrzymaniem serwerów, opłaceniem osób pracujących w redakcji, a także na zakup sprzętu komputerowego i wyposażenie studio, w którym prowadzimy testy.
Będziemy wdzięczni, jeśli dodasz stronę Optyczne.pl do wyjątków w filtrze blokującym reklamy.
Szkoda, że nie ma serii bez możliwości kręcenia filmów. Po co mam płacić za coś, czego nie używam ?
Na początku "podsumowania", w zdaniu o relacji wad i zalet do ceny jest błąd (chyba ;) ).
@grzegorzg, dobre znalezisko, poprawione. :)
@sektoid - a dlaczego zakładasz że płacisz?
Zestawienie cenowe w podsumowaniu uświadamia, jak drogim hobby jest dzisiaj fotografia/film.
Na filmiku z wysoką czułością widać dziwne pasy, wzdłuż ekranu => poziome.
To jest jakaś uszkodzona matryca czy efekt zbyt wolnego czytania danych z matrycy?
Do swojego starszego brata A7R III jeśli chodzi o ISO to daleka droga, jednak zbyt duża liczba pikseli daje w d***
Na zdjęciach też oglądałem jak to się ma, i wygląda to słabo, Z7 czy R6/R5 go biją na głowę.
No szału nie, raczej 1 krok w tył.
@mancebo - pasy to efekt g**nianego chińskiego oświetlenia sterowanego impulsowo impulsami o zbyt niskiej częstotliwości. Każdy sprzęt by zgłupiał, więc to nie wada aparatu tylko klubu w którym był koncert.
A fotograficznie parę zdjęć zrobiłem i jestem zadowolony, ale nie mam wyśrubowanych wymogów.
@Amandi. Tak, za darmo dają.
@sektoid
Narzekasz na obecność trybu filmowego w teście trybu filmowego? Ta lektura nie jest obowiązkowa, po co właściwie tu wchodziłeś?
Wątpię, byś zaoszczędził na aparacie bez wideo więcej niż kilka procent wartości. Nieopłacalne byłoby projektowanie osobnej serii, po prostu byłaby to zablokowana programowo, dodatkowo płatna funkcja.
Amadi11:
"a dlaczego zakładasz że płacisz?"
To nie jest bezpieczne stwierdzenie, bo Urząd Skarbowy może potraktować taki ficzer jako nieopodatkowaną korzyść dla kupującego. I wtedy sektoid musi zapłacić należny podatek. :)
@sektoid Stare lustrzanki cyfrowe pierwszej generacji z najwyższej półki też kosztowały tyle co samochód a nie miały trybu filmowego. Poza tym od strony realistycznej - gdybyś chciał ten aparat bez trybu filmowego to byś wybulił więcej niż z tą opcją. Bo musieliby specjalnie do tej serii przygotować osobne menu, osobne oprogramowanie, osobne płytki drukowane (np. bez mikrofonu) itd. A jednak więcej osób kupuje aparaty z niższej półki niż z wyższej. Więc odpalanie osobnej fabryki tylko do aparatów z najwyższej półki by powodowało większą cenę tego aparatu. A tak to pchają z grubsza te same bebechy do wszystkich modeli i dzięki produkcji masowej - masz tańszy produkt. Do tego dodaj prestiż marki. Ktoś nie da opcji filmowania mimo że konkurencja ma? Już jest podstawa do obsmarowania na forach.
"brak dedykowanego przycisku do przełączania się między wizjerem a ekranem"
To jakaś wydumana wada, skoro doskonale działa przełączanie automatyczne po zbliżeniu / oddaleniu wizjera od oka.
Ojoj ten filmik nr 7 slomo co się tam dzieje z obrazem na tym gzymsie budynku ? To jakiś przedprodukcyjny egzemplarz ? Slomo z D850 to w porównaniu z tym jakieś cudo
@nikos - tak, zwłaszcza na gimbalu działa idealnie :D
@sektoid - co takiego niby kosztuje? matrycę i tak trzeba odczytać 60 czy 120x na sekundę żeby zapewnić takie odświeżanie w wizjerze. Live View w bezlusterkowcu i tak istnieje. Stabilizacja, autofokus itd. też. Kodek XAVC S ma 6-7 lat i nie sądzę żeby jego stworzenie było aż taką inwestycją żeby ją amortyzować przez tyle lat. No więc za co niby płacisz? Za mikrofon, wyjście słuchawkowe, wejście mikrofonowe. Pewnie łącznie 5$ max.
Jak już wielokrotnie mówiono - to już drożej wyjdzie opracowywanie osobno aparatu bez tych elementów (nakłady na projekt, inne zaślepki itd) dla tej garstki ludzi którzy by chcieli kupić aparat bez opcji filmowania.
r2mdi - :D
@voyager100 - i właśnie dlatego w teście dwa razy jest napisane, że nie polecamy korzystać ze slow motion. Polecam 4-ty rozdział ;)
@Amadi
Widzisz potrzebę korzystania z wizjera na gimbalu?
Sama potrzeba gimbala jest wydumana jak to całe kręcenie filmów aparatem :D Od filmów są kamery, od gadania telefony, jak d00pa od wiadomo czego.
@nikos - no właśnie nie. Jakbyś przeczytał test, a nie tylko podsumowanie, to byś wiedział o czym mówię :)
@sektoid - rozumiem że korzystasz z Nokii 3310, bo nie chcesz płacić za inne funkcje w telefonie?
O, wątek o Sony który mnie interesuje. Bardzo bym prosił posiadaczy tego modelu o sprawdzeniu dla mnie jednej rzeczy. Czy fotografując na Rawie w trybie kadrowania 4:3, po zrzuceniu do ligtrooma albo capture one ma format/proporcje 4:3? Niestety jak do tej pory zauważyłem że tylko Nikony zachowują te proporcje na rawach czyli dostajemy przycięty. Canon i Lumix niestety dają całego rawa (2:3) a nie o to mi chodzi.
Z góry dziękuję.
@sektoid: „Sama potrzeba gimbala jest wydumana jak to całe kręcenie filmów aparatem :D Od filmów są kamery, od gadania telefony, jak d00pa od wiadomo czego.”
– zaczynam się zastanawiać, czy kolega @sosin nie ma racji twierdząc, że moderator powinien wycinać najbardziej absurdalne wypowiedzi, pomimo że nie łamią regulaminu…
Ale akurat sektoid ma ma całkowitą rację
Sektoid to jakiś troll, robi sobie jaja, zbanujcie go i tyle.
@komor
"@sektoid: „Sama potrzeba gimbala jest wydumana jak to całe kręcenie filmów aparatem :D Od filmów są kamery, od gadania telefony, jak d00pa od wiadomo czego.”
– zaczynam się zastanawiać, czy kolega @sosin nie ma racji twierdząc, że moderator powinien wycinać najbardziej absurdalne wypowiedzi, pomimo że nie łamią regulaminu…"
- ta może i łamie, można ją uznać za homofobiczną :p
Sektoid a do czego służy smartphone
smartphone?
Gimbale, srajfony, iso pierdylion, to wszystko namiastka mająca cieszyć gimbę. Nie widzę wpływu na wartość przekazu. To znaczy widzę. Im "lepszy" sprzęt, tym mniej rozumu w tym, co z niego wychodzi. Gimba zaślepiona świecidełkami nie odkryła istoty rzeczy. Znam czynnych "profesjonalistów" którzy nie rozumieją podstaw kompozycji zwykłego portretu. Zapewne ich umysły są płytkie, jak płytka jest modna ostatnio minimalna GO :D
Kusi mnie małe porównanie ,kolega ma i sony i canona i mówi że sony ma trochę wyprane kolory w porównaniu do canona i jak tak patrzę na przykładowe filmiki to się z nim zgadzam
@sektoid, już starożytni Grecy narzekali na „tę współczesną młodzież”. Napływ amatorów do różnych dziedzin, od fotografii, na polityce skończywszy, to jedno, a zmieniające się środki wyrazu i dostępne techniki – to drugie. Więc gimbalów i srajfonów nie mieszaj do kompozycji portretu, bo to zupełnie różne sprawy są.
Katastrofa :(
Automatyczne przełączanie wizjer/ekran to jest funkcja, którą wyłączam jako pierwszą. Zazwyczaj wystarczy machnąć ręką w okolicy wizjera i już mamy 3-4s przerwy na ponowne przełączenie. Dlatego taki drobiazg jest wkurzający. Dobrze, że można przypisać do innego przycisku.
Drugą wadą puszek Sony jest bardzo ułomny ekran dotykowy. To kastrowanie z funkcji to jest jakaś paranoja. No i migawka elektroniczna. Jest delikatnie mówiąc średni.
Nie zmienia to wszystko faktu, że jeśli chodzi o możliwości jest to świetny aparat.
Samyang 35mm f/1.8 FE 359€
link
link
Sony A7c 2100€
link
link
Widzę że w sony G pierścienie gumowe puchną.
@banc, wystarczy minimalnie odchylić ekran i czujnik przełączania na wizjer przestaje działać ....
Nie to żebym się czepiał, ale robicie test filmowy modelu przeznaczonego do foto wysokiej rozdzielczości, a nie zrobiliście testu foto. Test filmowy A7S III by się przydał, a A7R IV test foto.
@sektoid, "Gimbale, srajfony, iso pierdylion, to wszystko namiastka mająca cieszyć gimbę."
"Katastrofa :( "
tak ale chyba bezsensu jest dodawać, że w twoim wykonaniu.
@komor, " zaczynam się zastanawiać, czy kolega @sosin nie ma racji twierdząc, że moderator powinien wycinać najbardziej absurdalne wypowiedzi, pomimo że nie łamią regulaminu… "
Wycinaliście nawet te które prostowały absurdy płaskoziemców więc bez różnicy, próby udawania poprawności politycznej raczej splendoru nie dodają. traktowanie nas czytających jak debili, którzy mają krótką pamięć to uwłaczanie inteligencji.
Gdzieś na necie widziałem propozycje jakiegoś uzytkownika w formie prezentacji jak powinno wyglądać menu w aparatch sony. Nigdy nie miałem możliwości dłużeszgo korzystania z tej marki, bo zawsze to był pentax/nikon/canon/oly ale rzeczywiście wygląda to na jakiś bałagan.
Pamiętam, że użytkownicy chyba na DP apelowali do sony by skorzystało z rad autora tej propozycj ale widać długa droga projektowa.
@tomek będzie pewnie już niedługo tylko redakcja musi go napisać ;)
@sosin. Najrozsądniej jest krytykować system, którego się nie miało :D
Tak. To kamery służą do filmowania a paraty do fotografowania. Tyle że istnieje rynek "semi pro" który chłonie filmujące aparaty jak gabka. mało tego aparty filmujące sa używane przy poważniejszych produkcjach a ich istnienie i użyteczność w specyficznych sytuacjach sprawiły ze wielcy kamerowego świata zaczeli tworzyć w pełni profesjonalne modułowe kamery gdzie moduł sensora i szkła można osobno umieścić a rekorder osobno i połączyć kablami.
Sektoid - pokaż zdjęcia, zobaczymy z kim mamy doczynienia
Sony ma koszmarne menu - niestety
@fafniak - w A7S III wreszcie zrobili porządne i wygodne menu. Tylko z jakiegoś powodu zapomnieli go użyć w A7c...
Niektórzy najwyraźniej chcą zostać forumowymi ORMO-wcami.
@Amadi - być może jest wygodniejsze. Nie wiem nie widziałem. Ze sprzetu fotograficznego przerobiłem sprzęt pentaxa, nikona, canona, sony. Z tych wszystkich najbardziej rozsądnie zaplanowany był pentax. Nikon juz gorzej.
Sony to porazka menu :) OD wieeelu lat pracuję na kamerach Sony i obserwuję zmiany w menu. Wyraźnie muszą kogoś nowego zatrudnić ;)
Nie rozumiem dlaczego w aparatch nie może istnieć CAŁKOWICIE oddzielne menu dla opcji fotograficznych i filmowych. Całkowicie rozdzielone "dwa urządzenia"