Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Sony NEX-C3, SLT-A35, E 3.5/30 Macro oraz HVL-F20S

Sony NEX-C3, SLT-A35, E 3.5/30 Macro oraz HVL-F20S
8 czerwca
2011 08:16

Zgodnie z wcześniejszymi plotkami i przeciekami, firma Sony zaprezentowała w dniu dzisiejszym nową lustrzankę Sony SLT-A35, nową lampę błyskową HVL-F20S, a także bezlusterkowiec NEX-C3 i obiektyw 30 mm f/3.5 Macro dedykowany dla systemu Sony E.

Niestety nie otrzymaliśmy polskiej informacji prasowej na temat nowych produktów, a ich zdjęcia i specyfikacje od dawna są już dostępne w naszej bazie:

Aktualizacja z godz. 10:00 – informacje prasowe w końcu do nas dotarły, więc zamieszczamy je poniżej.

Informacja prasowa

Sony wprowadza najmniejszy i najlżejszy na świecie* aparat z wymienną optyką i matrycą o rozmiarze APS-C
Łatwy w użyciu aparat NEX-C3 o efektywnej rozdzielczości 16,2 megapiksela z funkcją nagrywania filmów HD i nowym, wygodnym systemem obsługi
  • Jakość obrazu jak z lustrzanki dzięki matrycy Exmor™ APS HD CMOS o efektywnej rozdzielczości 16,2 megapiksela.
  • Nowy, intuicyjny system obsługi „Photo Creativity” umożliwiający zmianę ustawień parametrów obrazu bez znajomości terminologii technicznej.
  • Wbudowane w aparat efekty zdjęciowe z możliwością podglądu w czasie rzeczywistym.
  • Przetwarzanie obrazu z wykorzystaniem wielu klatek w trybach 3D Sweep Panorama, automatycznego trybu HDR i trybu zdjęć z ręki o zmierzchu.
  • Możliwość rozbudowy systemu NEX o podróżną lampę błyskową HVL-F20S oraz obiektyw do makrofotografii 30 mm F3,5.
* Wśród aparatów cyfrowych z wymienną optyką i przetwornikiem obrazu o rozmiarze APS-C, według stanu na 8 czerwca 2011 r. Nowy aparat Sony α NEX-C3 jest najmniejszym i najlżejszym aparatem cyfrowym z wymienną optyką w swojej klasie.

Oferowany w kilku stylowych wersjach kolorystycznych aparat NEX-C3 ma nową, wygodną w trzymaniu obudowę, której górna część jest wykonana z metalu. Ograniczenie wymiarów wewnętrznej elektroniki pozwoliło na zmniejszenie wagi aparatu do 225g — czyli o niemal 6% w porównaniu z modelem NEX-3.

Z kolei pod względem jakości obrazu, zestawu funkcji i użyteczności aparat NEX C3 ma do zaoferowania więcej niż jego poprzednik NEX-3.

Efektywna rozdzielczość dużego przetwornika obrazu Exmor™ APS HD CMOS wzrosła do 16,2 megapiksela, co zapewnia nadzwyczajną czystość wykonywanych fotografii i nagrywanych filmów HD 720p. Przetwornik obrazu nie ustępuje wielkością swoim odpowiednikom z lustrzanek cyfrowych i tak jak one pozwala na uzyskanie pięknego rozmycia tła, zarówno przy nagrywaniu filmów HD, jak i fotografowaniu.

Zaawansowane ustawienia obrazu w aparacie NEX-C3 są łatwo dostępne nawet dla osób, które nie znają się na specjalistycznym żargonie fotografików. Nowy, intuicyjny system obsługi Photo Creativity zastępuje terminy techniczne — takie jak przysłona, wartość ekspozycji czy balans bieli — bardziej przyjaznymi i intuicyjnymi: nieostrość tła, jasność i kolor.

Nie ma też potrzeby przeszukiwania mnóstwa opcji w menu ani odgadywania ich wpływu na kompozycję: wystarczy obrócić pokrętło sterujące z tyłu aparatu, by efekt wyboru określonego ustawienia został natychmiast odzwierciedlony na ekranie. Dla uzyskania ciekawszych wyników można nawet łączyć ze sobą dwa lub większą ilość efektów.

Nowością są również dostępne w aparacie twórcze efekty zdjęciowe. Można dzięki niemu wzmocnić wyraz wykonywanych zdjęć lub nagrywanych filmów HD, nie obawiając się zarazem o późniejszą obróbkę fotografii. Dostępne efekty w obrazie obejmują częściowy kolor, zdjęcie retro, kolorowanie (Pop Colour), obraz czarno-biały o dużym kontraście, posteryzację, technikę high key i aparat-zabawkę. Nowy tryb gładkiej skóry pozwala na usunięcie zmarszczek i przebarwień ze skóry portretowanych osób.

Aparat jest wyposażony w uchylny wyświetlacz Xtra Fine LCD 7,5 cm z technologią TruBlack, która zapewnia duży kontrast obrazu oraz bogate, głębokie odcienie czerni. Ekran ten doskonale nadaje się do komponowania ujęć i oceny zmian w ustawieniach obrazu. Wyświetlany obraz jest dobrze widoczny nawet w pełnym słońcu.

Istotnym źródłem dodatkowych możliwości aparatu NEX-C3 są zaawansowane technologie Sony oparte na przetwarzaniu wielu klatek. Tryb 3D Sweep Panorama umożliwia rejestrację rozległych panoram, przeznaczonych do wyświetlenia na telewizorze 3D. Automatyczny tryb HDR wykorzystuje serię trzech zdjęć do uchwycenia na jednej klatce szczegółów z głębokich cieni albo intensywnych świateł. Na podobnej zasadzie działają tryby zdjęć z ręki o zmierzchu oraz korekcji drgań, które łączą sześć klatek w jeden obraz odznaczający się minimalnym poziomem szumów lub maksymalną ostrością ruchomych obiektów.

Jeszcze bardziej imponująco przedstawia się wydajność akumulatora w aparacie NEX-C3 podczas fotografowania i filmowania. Dzięki większej energooszczędności jedno ładowanie wystarcza teraz do wykonania 400 zdjęć — przeszło 20% więcej niż w aparatach NEX-5/NEX-3.

Nowy obektyw do makrofotografii 30 mm z mocowaniem E („E 30 mm F3,5 Macro”) i akcesoria

System aparatów kompaktowych α z mocowaniem E powiększa się o kolejne dopasowane stylistycznie akcesoria.

Nowy obiektyw z mocowaniem E — SEL30M35 — jest obecnie najlżejszym na świecie (138 g) obiektywem do makrofotografii przeznaczonym do aparatów z wymienną optyką i umożliwiającym odwzorowanie w skali 1:1. Minimalna odległość robocza tego obiektywu o ogniskowej 30 mm i maksymalnej przysłonie F3,5 wynosi zaledwie 2,4 cm, co znakomicie ułatwia wykonywanie szczegółowych zbliżeń małych obiektów, takich jak kwiaty i owady. Mimo niezwykle małych wymiarów, obiektyw SEL30M35 zawiera jedną soczewkę ze szkła ED i trzy soczewki asferyczne. Zapewniają one doskonałe parametry optyczne, ograniczoną do minimum aberrację oraz dużą ostrość i kontrast nawet przy brzegach kadru. Obiektyw wyróżnia się ponadto cichym i płynnym działaniem automatyki ostrości, zarówno podczas fotografowania, jak i nagrywania filmów HD. Jest dostarczany z osłoną obiektywu.

Lampa błyskowa HVL-F20S

Sprzedawana oddzielnie, nowa lampa HVL-F20S jest dopasowana funkcjonalnie i stylistycznie do aparatów ze stopką akcesoriów typu Smart. Dzięki zasilaniu bezpośrednio z aparatu lampa ma bardzo małe wymiary i wagę — tak ważne w podróży. Liczba przewodnia lampy wynosi 20 metrów (przy 50 mm i ISO 100). Znaczna moc błysku połączona z możliwością regulacji ustawienia głowicy pozwala na uzyskanie portretów i typowych ujęć z naturalnie wyglądającymi efektami błysku wypełniającego i oświetlenia światłem odbitym.

Rozszerzona oferta dopasowanych akcesoriów obejmuje nowy pokrowiec na korpus / osłonę obiektywu, torbę, paski i zestawy akcesoriów.

Aktualizacja wewnętrznego oprogramowania aparatów NEX-5, NEX-3 do wersji 04

20 czerwca zostanie wydana aktualizacja wewnętrznego oprogramowania aparatów NEX-5, NEX-3. Jej zainstalowanie pozwoli użytkownikom na korzystanie z takich samych twórczych efektów zdjęciowych, jak w aparacie NEX-C3. Kolejnym dodatkiem będzie ułatwiająca uzyskanie żądanej ostrości funkcja wyróżniania fragmentów obrazu, na które jest nastawiona ostrość. Zarejestrowani użytkownicy będą mogli za darmo pobrać najnowszą aktualizację wewnętrznego oprogramowania aparatów NEX-5, NEX-3 do wersji 04 od 20 czerwca ze strony: http://support.sony-europe.com/hotnews/showall.aspx?site=odw_pl_PL

Nowy aparat cyfrowy z wymienną optyką NEX-C3 firmy Sony będzie dostępny od sierpnia 2011 r. Nowa lampa błyskowa HVL-F20S pojawi się latem 2011 r.

Informacja prasowa

Nowy aparat Sony α35 (SLT-A35) z technologią półprzezroczystego lustra i szybkim ustawianiem ostrości
Lekki aparat systemu α z matrycą 16,2 megapiksela oraz nowym efektami zdjęciowymi
  • Przetwornik obrazu Exmor™ APS HD CMOS o efektywnej rozdzielczości 16,2 megapiksela.
  • Opracowana przez Sony technologia półprzezroczystego lustra — szybkie ustawianie ostrości podczas fotografowania i nagrywania filmów AVCHD.
  • Szybkość fotografowania do 7 kl/s w trybie zdjęć seryjnych Tele-zoom, przy powiększeniu ok. 1,4x.
  • Wysoka jakość obrazu, niski poziom szumów i czułość do ISO 12 800.
  • Wbudowane w aparat różnorodne efekty zdjęciowe do wykorzystania podczas fotografowania oraz filmowania.
Firma Sony poinformowała o wprowadzeniu do swojej oferty nowego modelu α35 (SLT-A35), przeznaczonego dla fotografów na wszystkich poziomach zaawansowania. Lekki, nieduży i prosty w użyciu aparat wyróżnia się dużą szybkością zdjęć i rozbudowanymi możliwościami twórczymi.

Technologia półprzezroczystego lustra (Translucent Mirror Technology), wprowadzona przez Sony w popularnych modelach α33 i α55, wyróżnia się szybkością, dokładnością i ciągłością działania systemu AF — zarówno podczas fotografowania, jak i nagrywania filmów Full HD.

Nowością w modelu α35 jest tryb zdjęć seryjnych Tele-zoom, który umożliwia wykonywanie zdjęć w rozdzielczości 8,4 megapiksela z szybkością do 7 kl/s przy powiększeniu obrazu wynoszącym w przybliżeniu 1,4x. Szybki, śledzący autofokus znakomicie sprawdza się przy zdjęciach seryjnych sportu, jak również podczas fotografowania dzieci. Dostępny jest również tryb zdjęć seryjnych z szybkością 5,5 kl/s, umożliwiający wykonywanie zdjęć w pełnej rozdzielczości 16,2 megapiksela i śledzenie ostrości.

Nowo opracowany przetwornik obrazu Exmor™ APS HD CMOS o efektywnej rozdzielczości 16,2 megapiksela zapewnia niezwykłą szczegółowość fotografii i filmów HD oraz niski poziom szumów. Jego duża rozdzielczość i czułość umożliwia zaawansowanemu procesorowi obrazu BIONZ optymalizację danych o obrazie, której efektem jest między innymi bogactwo i naturalny wygląd reprodukowanych kolorów. Maksymalna czułość ISO 12 800 pozwala na rejestrację pięknych, naturalnie wyglądających zdjęć i filmów HD nawet w słabym oświetleniu, stanowiącym dla wielu aparatów barierę nie do pokonania. Technologia półprzezroczystego lustra umożliwia ciągłą kontrolę obrazu z głównej matrycy, zarówno podczas fotografowania, jak i nagrywania filmu. Zaletą niedostępną w tradycyjnych lustrzankach cyfrowych jest ciągłość działania precyzyjnego, opartego na wykrywaniu fazy TTL, systemu automatyki ostrości, zapewniana dzięki kierowaniu części światła z półprzezroczystego lustra do systemu AF.

Doskonała jakość i szczegółowość oglądanych fotografii i filmów jest zasługą wyświetlacza Xtra Fine LCD. Technologia TruBlack gwarantuje z kolei wysoki poziom kontrastu w obrazie i bogate, głębokie odcienie czerni — nawet w plenerze.

Alternatywę dla komponowania zdjęć na ekranie LCD aparatu stanowi precyzyjny wizjer Tru-Finder o dużej rozdzielczości. Widoczny w nim obraz, pokazujący 100% kadru, jest niezwykle szczegółowy i kontrastowy, co znakomicie ułatwia podgląd na żywo działania wybranego efektu w obrazie lub wprowadzonej korekty naświetlenia. Komponowanie zdjęć krajobrazowych i architektonicznych można sobie ułatwić, wyświetlając siatkę linii.

Mimo znacznych możliwości, aparat α35 jest przystępny w obsłudze nawet dla użytkowników, którzy pierwszy raz mają do czynienia z aparatem z wymienną optyką. System pomocy ekranowej w przejrzysty sposób objaśnia działanie wybranych funkcji oraz sposób ich użycia.

Bardziej zaawansowani użytkownicy z zadowoleniem powitają przycisk funkcji użytkownika, do którego można przypisać jedną z 14 często używanych funkcji.

Nowością w aparacie α35 są ustawienia twórczych efektów zdjęciowych. Można dzięki nim wzmocnić wyraz wykonywanych zdjęć lub nagrywanych filmów HD, nie obawiając się zarazem o późniejszą obróbkę obrazu. Podgląd efektów jest możliwy na ekranie aparatu jeszcze przed wykonaniem zdjęć, a ich wachlarz obejmuje między innymi zdjęcie retro, technikę high-key, aparat-zabawkę oraz posteryzację.

Chcąc otrzymać wyraziste fotografie, na których wybrany kolor odcina się od czarno-białej reszty obrazu, można użyć efektu częściowego koloru. Uzyskanie tego popularnego efektu w programach do edycji obrazu wymaga normalnie wykonania szeregu żmudnych czynności; w aparacie α35 wszystko dzieje się automatycznie i błyskawicznie.

Optymalizacja zużycia energii pozwoliła teraz na zwiększenie wydajności akumulatora aparatu do 440 fotografii po jednym ładowaniu (w przybliżeniu, przy korzystaniu z tylnego ekranu LCD) — a więc o ponad 30% więcej w porównaniu z poprzednim modelem. Aparat α35 może współpracować z całą gamą 32 obiektywów Sony z mocowaniem A, wśród których jest sześć modeli Carl Zeiss.

Aktualizacja wewnętrznego oprogramowania aparatów α33, α55 do wersji 2.00

20 czerwca zostanie wydana aktualizacja wewnętrznego oprogramowania aparatów α33 i α55, która przyniesie kilka ulepszeń funkcjonalnych oraz nowe możliwości twórcze.

Jedną z nich będzie dostępność efektów zdjęciowych — takich jak w nowym modelu α35. Oprócz tego, przy korzystaniu z kompatybilnej, zewnętrznej lampy błyskowej pracującej w trybie bezprzewodowym, możliwa będzie synchronizacja z krótkimi czasami migawki (tylko α55). Ergonomię obsługi poprawią zmodyfikowane menu oraz nowy tryb, w którym użytkownik będzie mógł zmieniać parametry ujęcia nałożone na obraz na ekranie. Posiadacze sprzedawanego oddzielnie, zewnętrznego monitora LCD CLM-V55 będą mogli wyświetlić na nim poziomnicę cyfrową aparatu. Kolejną nowością będzie możliwość przypisywania często używanych funkcji do przycisku D-RANGE.

Zarejestrowani użytkownicy będą mogli za darmo pobrać najnowszą aktualizację wewnętrznego oprogramowania aparatów α33 i α55 do wersji 2.00 od 20 czerwca ze strony:


Komentarze czytelników (88)
  1. gavin
    gavin 8 czerwca 2011, 08:47

    Firmware 04 20 czerwca

  2. 8 czerwca 2011, 09:03

    Bardzo ładny ten nowy NEX. Rzadko kiedy podoba mi się design aparatów. Ten ma naprawdę niezły :)

  3. LarsikOwen
    LarsikOwen 8 czerwca 2011, 09:05

    Brak polskojęzycznej informacji prasowej? Sony zlało stado ujadaczy, którzy m.in. na portalu optyczne.pl przekonują nas, żeby te mydelniczki nazywać aparatami fotograficznymi? Czy może to grono jest nie dość jeszcze liczne, żeby się wykosztować na tłumacza? Mnie nic do tego, ale brzydko to wyszło ;)

  4. Szabla
    Szabla 8 czerwca 2011, 09:19

    Co to? Zajęć nie ma?

  5. uzurpator
    uzurpator 8 czerwca 2011, 09:31

    może adblock zjadł treść newsa........

  6. emgieb
    emgieb 8 czerwca 2011, 09:40

    Na to wygląda, ja na redakcyjna skrzynkę dostałem info o nowościach o godzinie 9:10 dziś :) Biedne Optyczne, biedne, opuszczone, chlip, chlip... Ciekawe mi jedna rzecz (tak z innej beczki), dlaczegóż na LensTipie nie ma możliwości komentowania #^_^#

  7. Euzebiusz
    Euzebiusz 8 czerwca 2011, 09:41

    LarsikOwen - masz po polsku napisane, że to optyczne.pl nie otrzymało informacji po polsku. Co z tego że masz to napisane po polsku skoro nie zrozumiałeś? ;-)

  8. Antonio
    Antonio 8 czerwca 2011, 09:51

    taaak wszystkie nexy piękne,małe zgrabne....zwłaszcza z sonowskim 18-200 :D

  9. Arek
    Arek 8 czerwca 2011, 10:06

    Poza tym, trzeba jeszcze znać się na zegarku :) News został przez nas opublikowany o 8:16. Do tej godziny nie mieliśmy żadnej informacji prasowej od Sony. To że przyszła o 9:10, niczego nie zmienia.

  10. MarcinF
    MarcinF 8 czerwca 2011, 10:47

    Fajny ten nex. Czekamy na fajne obiektywy.

  11. gavin
    gavin 8 czerwca 2011, 10:56

    Zeiss 24mm 1.7, Voigtlander 35mm 1.2 Voigtlander 50mm 1.1 Voigtlander 75mm 1.8

    wystarczająco fajne? ;)

  12. Arek
    Arek 8 czerwca 2011, 12:01

    Z AF?

  13. Rafiki
    Rafiki 8 czerwca 2011, 12:24

    W tym roku z AF tez będzie kilka fajnych :)
    ...a tak btw AF nie dla wszystkich jest kluczową funkcją.

  14. qbic
    qbic 8 czerwca 2011, 12:30

    Zamiast fajnej jasnej optyki z AF - jakieś gówniane ciemne macro...

    Chyba ceny szkła poszły w góre LOL

  15. Arek
    Arek 8 czerwca 2011, 12:31

    Rafiki - fajnie że będą nowe z AF. Obstawiałbym jednak, że dla 99% ludzi kupujących tego typu sprzęt AF jest jednak kluczową funkcją...

  16. Rafiki
    Rafiki 8 czerwca 2011, 12:34

    Ja bym procentów, nie obstawiał, bo zwyczajnie brak takich danych :)

  17. gavin
    gavin 8 czerwca 2011, 12:46

    AF jest przereklamowany ;)

  18. handlowiecupc
    handlowiecupc 8 czerwca 2011, 14:34

    Dla mnie AF to podstawa z tej prostej przyczyny, że mam wadę wzroku. Jak będziecie w moim wieku, może tez to docenicie.

  19. gavin
    gavin 8 czerwca 2011, 14:44

    A skąd wiesz w jakim jesteśmy wieku?

  20. Rafiki
    Rafiki 8 czerwca 2011, 15:28

    Z funkcją "peaking" wystarczy widzieć "mniej - więcej" :)

  21. wielbicielxx
    wielbicielxx 8 czerwca 2011, 15:34

    Zamiast NEXa lepiej by dali jakiś jasny standard naleśnik- bo z tym co na dzień dzisiejszy można podpiąć do NEXa całą ideę małego kompaktu z jakością lustra diabli wzięli.

  22. 8 czerwca 2011, 15:50

    @handlowiecupc, ta wada wzroku to jakaś poważna musi być, albo nietypowa. Moja jakoś nigdy nie przeszkadzała mi w ostrzeniu ręcznym.

  23. jakubkrawiec
    jakubkrawiec 8 czerwca 2011, 16:20

    Ostrzenie ręczne na ekranie to bajka. Ja właśnie zamierzam wyzbyć się kita 18-55mm f/3.5-5.6 OSS i nabyć fajne dobre szkła manualne. Chociaż 30mm f/3.5 też wygląda całkiem ciekawie, więc sam nei wiem którą drogą pójść...

  24. wulf
    wulf 8 czerwca 2011, 16:44

    Biorąc pod uwagę jego wygląd a jest naprawdę bardzo ładny, nijak nie pasuje do wymienionych przez gavina obiektywów Voigtlander, Zeiss nie wspominając już nawet o takich cackach jak Leica M.
    Poza tym jego wyposażenie w guziczki i pokrętełka jest nader skromne jak dla miłośników manuali o wartości niejednokrotnie przekraczającej cenę nexa.
    Ale jako aparacik wakacyjno imprezowy to całkiem przyjemny jest.

  25. jakubkrawiec
    jakubkrawiec 8 czerwca 2011, 17:25

    wulf, ciężko mi zrozumieć po co te wszystkie przyciski, tym bardziej do korzystania z manualnych obiektywów. Aparaty Leica M mają ich bardzo niewiele i wszystko jest dobrze. Ostrość reguluje się na obiektywie, przysłonę też, pokrętło potrzebne jest tylko do ustawiania czasu naświetlania.

  26. wulf
    wulf 8 czerwca 2011, 18:21

    No wiesz, przycisk zmiany iso, napędu, pomiaru światła, balansu bieli to krótka lista najczęstszych zmian jakich się dokonuje. Ciągłe pikanie po menu? OK jeśli to komuś odpowiada. Ja tam wolę przycisk plus kółko. A aparaty Leica M to insza inszość, pisałem o obiektywach.

  27. wulf
    wulf 8 czerwca 2011, 18:41

    Po prostu uważam, że do fotografowania manualnymi szkłami bardziej przydatne będą inne bezlusterkowce np lumix, które mają cechy użytkowe aparatów zaawansowanych.

  28. jakubkrawiec
    jakubkrawiec 8 czerwca 2011, 19:06

    wulf, tak się składa, ze mój Nex ma następującą konfigurację przycisków - bez wchodzenia w menu:
    kółko w górę: ustawienia ekranu
    kółko w dół: ekspozycja lub przełączanie między zmianą przysłony i czasu w trybie M
    kółko w prawo: ustawienia lampy błyskowej
    kółko w lewo: napęd
    kółko środek: iso, pomiar światła, tryb i pole AF
    dolny przycisk: tryb pracy
    górny przycisk: menu

    Generalnie wszystko jest super przez możliwość personalizacji, chociaż w bardziej zaawansowanej wersji przydał by się osobny wybierak pola AF.

  29. archangelgabrys
    archangelgabrys 8 czerwca 2011, 19:10

    @wulf

    Cierpliwości, za miesiąc premiera NEX7. Problem z brakiem przycisków powinien zniknąć :)

  30. Lianna
    Lianna 8 czerwca 2011, 19:15

    @wulf: mam wrażenie, że nie korzystałeś z NEXa z softem v03, bo iso, napęd, pomiar światła, wb i kilka następnych jest do przypisania pod przyciski. Ja mam jednoprzyciskowe: drive, kompensację ekspozycji, mf assist i flash(jedyny jeszcze nie do zmiany w v03), a jedno/dwuprzyciskowe iso, wb i dro/hdr; a we właśnie zapowiedzianej v04 będzie możliwość wymiany jednoprzyciskowego flasha na coś innego, pewnie wybiorę peaking, ty może wybrałbyś pomiar.

  31. gavin
    gavin 8 czerwca 2011, 21:07

    Dokładnie, v03 daje już duże możliwości konfiguracji menu

    Ja mam:

    kółko w górę: ustawienia ekranu
    kółko w dół: ekspozycja lub przełączanie między zmianą przysłony i czasu w trybie M
    kółko w prawo: ustawienia lampy błyskowej
    kółko w lewo: napęd
    kółko środek: iso, pomiar światła, ev lampy
    dolny przycisk: MF assist
    górny przycisk: menu

  32. MaciekNorth
    MaciekNorth 8 czerwca 2011, 21:36

    Czyli A55 dopiero teraz będzie miała dostępność krótkich czasów migawki przy bezprzewodowym wyzwalaniu... Jaka łaska ze strony Sony! Ktoś kupował drogą systemową lampę i mógł sobie swoim REWOLUCYJNO-ZAAWANSOWANYM SLT popstrykać na 1/160 s, chyba że pociągnął kabel :D Śmiech na sali i nabijanie w butelkę. Ale proszę, Sony się zlitowało i dodało w A35 przycisk użytkownika! Aż strach pomyśleć co będzie w A77, może prawdziwe, lśniące drugie pokrętło albo 3 czujniki krzyżowe, a może UŻYTECZNY bracketing?

  33. ato7
    ato7 8 czerwca 2011, 22:12

    Już wiem czemu nie wejdę w Nex-a. Po komu w ogóle ten obiektyw?
    W 4/3 było już lepsze małe, tanie i lekkie makro.
    Sony pilnuje się, żeby czasem nie zaoferować czegoś lepszego niż ma dla tradycyjnego bagnetu.

  34. 8 czerwca 2011, 22:26

    jakubkrawiec | 2011-06-08 16:20:11
    Ostrzenie ręczne na ekranie to bajka


    Faktycznie bajka szczególnie w piękny słoneczny dzień gdy na wyświetlaczu nic nie widać :) Wieczorem czy w nocy to się zgodzę ostrzy się idealnie ale w dzień gdy świeci słońce wyświetlacz jest praktycznie bezużyteczny. Trzeba zasłaniać ręką od słońca żeby cokolwiek zobaczyć nie mówiąc o ostrzeniu.

  35. gavin
    gavin 8 czerwca 2011, 22:36

    ja tam widzę

  36. agat1
    agat1 8 czerwca 2011, 23:33

    A kiedy to A35 bedzie do kupienia u nas?

  37. 8 czerwca 2011, 23:57

    @MaciekNorth
    Sony to zło, bo dodali funkcję, która w aparacie tej klasy nie jest niezbędna. Zanim to napisałeś zastanowiłeś się co oferują inni producenci w amatorskich lustrzankach? Przejrzyj sobie specyfikację np. Nikona D5100 :)

    Co do czujników to 3 są już w A35 itp :)

  38. 9 czerwca 2011, 05:32

    Ciekawe czy dali jakąś sensowną czyszczarkę. Przyznam, że ta w nex-3 i nex-5 praktycznie nic nie daje i po kilku wymianach obiektywu wszystko do czyszczenia. Wiele głosów takich też na forum kkm. Jeżeli ma się wymieniać obiektywy (zwłaszcza nie w pomieszczeniach) to warto mieć porządny system oczyszczania sensora.

  39. k_u_b_a
    k_u_b_a 9 czerwca 2011, 08:07

    anakin można będzie liczyć na zdjęcia UFO z nexów w Faktach itp.

  40. 9 czerwca 2011, 08:39

    @k_u_b_a
    ludzie autentycznie nie wiedzą skąd te ciapki na zdjęciach! Czlowiek kupuje nex'a i nie ma pojecia, że może się zabrudzić sensor i to przełoży się na fotki. Na kkm ludzie sobie radzą różnymi zestawami czyszczącymi. Ale przeciętny fotoamator nie ma pojęcia o czymś takim, a tym bardziej jak tego użyć.

  41. Szabla
    Szabla 9 czerwca 2011, 08:41

    Żaden system automatycznego czyszczenia nie zwalnia od myślenia.

  42. 9 czerwca 2011, 08:48

    Pewnie, że nie. Jednak w m4/3 nie ma takiego problemu z paprochami i mało kto sie skarży. To jednak komfort. Oczywiście jak naplujesz albo wymieniasz obiektyw podczas wichury na plaży stojąc od wiart to nawet w m4/3 zapaćka sensor. Jednak przy normalnym wymienianiu problemu raczej nie nie ma. Ja powiem Ci, że nawet o tym nie myślę. Ale jak czytam o problemach z zabrudzonym sensorem na kkm to dziwie się sony, że nie zamontowało czegoś sensownego do czyszczenia sensora. To dla amatorów w sume wazniejsze niż nowy kształt obudowy. Przynajmniej po zakupie. Chyba.

  43. 9 czerwca 2011, 10:13

    Co wy byście tam wbudowany pędzelek chcieli mieć?

  44. MaciekNorth
    MaciekNorth 9 czerwca 2011, 10:36

    @Kops, Sony to nie zło, ale kolos na glinianych nogach, a raczej z glinianą makietą A7xx ;) Wozili ją po targach i obiecywali niczym Tusk, a skupili się na mnożeniu gównianych wykastrowanych z czego się da A2xx i A3xx. Teraz rozwijają NEX-y i SLT, więc o użytkownikach normalnych lustrzanek zapominają. A wystarczyłoby wsadzić do A700 nowszy sensor, kilka nowych funkcji, nawet filmowanie i byłby naprawdę kawał solidnego sprzętu semi-pro... Tylko że zarabia się na ilości a nie na jakości :( Dobrze że jest chociaż A580 dla bardziej zaawansowanych użytkowników i niezależni producenci szkieł. Tylko czy w tym systemie są jakieś perspektywy dla ambitnych, skoro chodzą plotki że chcą się całkowicie wycofać z DSLR na rzecz SLT?
    A Nikon D5100 to całkiem przyzwoity sprzęt, porównaj go do A390 ;)

  45. 9 czerwca 2011, 10:46

    @Kops
    A po co pędzelek. Wystarczy skutecna czyszczarka jak w m4/3.

    @MaciekNorth
    Jestes taki ambitny uzytkownik, a założe się, że niejeden urzytkownik nex robi fotki lepsze od Twoich. Sprzęt u sony jest wystarczajacy dla kazdego amatora. Nie ma co wydziwiać. Niejeden zaawansowany i ambitny w życiu nie wykorzysta tego co jest nawet w nex. Bez przesady. Dla amatorów to chyba najprzyjaźniejsza firma oferująca wiele za stosunkowo niskie pieniądze. Sam wolę m4/3 ale nie znaczy, że polityka sony mi się nie podoba. Wręcz przeciwnie.

  46. 9 czerwca 2011, 10:51

    Ukłon w strone "ambitnych amatorow" ;-) to choćby tanie makro. Naprawdę nie potrzeba igantycznej puszki z wielkimi obiektywami żeby robić świetne fotki. Poważnie.

  47. jakubkrawiec
    jakubkrawiec 9 czerwca 2011, 11:27

    Generalnie czyszczenie matrycy w Sony mogło by sprawować się lepiej. Nie wiem jak będzie wyglądała sytuacja w przypadku bezlusterkowca, bo mam go za krótko, ale w lustrzance problem paprochów czasami mnie denerwował.

    MaciekNorth, szklarnia w Sony dość szybko się rozwija, w ciągu ostatniego roku pokazali kilka obiektywów. Ciągle są braki w systemie, ale tak jest zawsze.
    Poza tym z tego co mi wiadomo, to zastąpienie lustrzanek SLT nie jest plotką, a oficjalną informacją, I wycofaniem z DSLR bym tego nie nazywał, bo brzmi to tak, jakby wszyscy użytkownicy bagnetu A mieli nagle zostać na lodzie - pozbawieni dostępu do nowej optyki, czy korpusów pasujących do obiektywów, które posiadają. A przecież nie zmienia się nic, poza sposobem podglądu.

  48. Szabla
    Szabla 9 czerwca 2011, 11:30

    @MaciekNorth
    Ty chyba z prawej strony? ;)

  49. gavin
    gavin 9 czerwca 2011, 14:02

    lustro i pryzmat to przeżytek, wolę dobry EVF+20fps zamiast tych archaizmów

  50. qbic
    qbic 9 czerwca 2011, 14:58

    Jeszcze nie widziałem dobrego EVF, większość wygląda jak popsuty projektor DLP (migotliwe kolory).

  51. MaciekNorth
    MaciekNorth 9 czerwca 2011, 15:46

    @gavin, a ja wolę niegrzejącą się matrycę i oszczędność energii :) Zrobisz SLT 1000 zdjęć na jednym naładowaniu akumulatora?

    @Szabla, ja z żadnej strony, po prostu myślę samodzielnie i widzę jak nas robią w trąbę wszyscy na górze, od prawej do lewej ;)

    @jakubkrawiec, większość szkieł Sony to spuścizna po Minolcie (niestety czasem tej gorszej, schyłkowej), a nie każdego stać na Zeissa. Owszem coś tam pokazują, ale szału ciągle nie ma ;)
    Jeśli Sony wycofa się z klasycznych lustrzanek to zapewne na tym straci. Wielu użytkowników (ja też) chętnie by widziało w swojej torbie oprócz DSLR również SLT, lecz nie zamiast ale jako zapas/uzupełnienie. Nawet jak wyjdzie A99 to ilu profesjonalistów to kupi?

    @anakin
    @"Jestes taki ambitny uzytkownik, a założe się, że niejeden urzytkownik nex robi fotki lepsze od Twoich."
    Zapewne znajdzie się też użytkownik NEX-a który robi lepsze fotki niż posiadacz 1D :) Ale mimo że do NEX-a podepniesz prawie każdą optykę na tej planecie, to pewnych rzeczy nim nie zrobisz, popatrz na sterowanie lampami czy szybkość AF :) Nie wspominając już o ergonomii...
    @"Dla amatorów to chyba najprzyjaźniejsza firma oferująca wiele za stosunkowo niskie pieniądze."
    Są amatorzy którzy tylko pstrykają i pozostają przy jednym obiektywie, a są amatorzy którzy się rozwijają. Jeśli ktoś inwestuje w szkła wiele tysięcy, to raczej z myślą o kupnie za jakiś czas lepszego body. Ale w firmie Sony ktoś może mieć natchnienie i użytkownik za parę lat będzie mógł swoje obiektywy podpiąć tylko do jakiegoś kombajnu multimedialnego... :)

    Ja dzisiaj tak w zastępstwie Remedy'ego ;P

  52. Szabla
    Szabla 9 czerwca 2011, 16:28

    Przedstawiasz własny punkt widzenia, który nie tylko może nie odzwierciedlać opinii ogółu, ale również - poprzez nadmierne uproszczenia - wprowadza w błąd. :)

  53. Szabla
    Szabla 9 czerwca 2011, 16:32

    Np. Tylko połowa aktualnie produkowanych obiektywów Sony ma pochodzenie minoltowskie. :)
    A czy przejście na aparaty SLT jest ryzykowne, okaże się dopiero za kilka lat. :)))

  54. MaciekNorth
    MaciekNorth 9 czerwca 2011, 17:52

    @Szabla, każdy punkt widzenia może wprowadzać w błąd :) Moje wnioski płyną np. z rozmów z osobami które siedzą w Sony czy uciekają z tego systemu nie mogąc doczekać się następcy A700...
    W bazie Dyxum na 28 obiektywów które dotąd wypuściło Sony (nie wliczam Zeissa) aż 20 ma koligacje z Minoltą lub Tamronem, czego absolutnie nie uważam za wadę. Nawet jak odliczymy kilka nieprodukowanych to i tak nie wyjdzie połowa ;)

  55. 9 czerwca 2011, 18:39

    A ja mam m4/3 i chciałbym NEX. Ale nie chce rozstawać się z mikrusem. A mogę mieć tylko jeden aparat. Co robić ;-)

  56. 9 czerwca 2011, 18:41

    @MaciekNorth
    Z wszystkich użytkowników bardziej od Ciebie marudzi tylko Soniak10 :)

    Czemu porównałeś Nikona D5100 do Sony A390 skoro dzieli je przepaść cenowa? D5100 kosztuje tyle samo co A55.
    Sam sobie zaprzeczasz. Twierdzisz, że SLT jest TYLKO dla amatorów (kompletna bzdura), a wymagasz od A33 i A55 nie wiadomo czego. Swoją drogą to plotki (ponoć z pewnych źródeł) mówią, że SLT-A77 ma ukazać się w przyszłym miesiącu, a możliwościami ma bić Nikona D7000 i Pentaxa K-5 (do tego za cenę Canona 60D :) )
    Grzejąca się matryca? Bzdura. Ilość zdjęć na jednym aku? A77 ma bez problemu robić 1000 :) Wkrótce się okaże dokładnie ile. Swoją drogą ktoś na KKM pisał, że zanim padł akumulator w A33 czy A55 zrobił ponad 2000 klatek.
    Polecam dokładniejsze zapoznanie się z technologią SLT i jej zaletami. Z ofertą obiektywów Sony też :)

  57. Szabla
    Szabla 9 czerwca 2011, 19:33

    A dlaczego nie wliczać obiektywów Zeissa? Są produkowane przez Sony i nawet widać to na obudowie. :)

  58. MaciekNorth
    MaciekNorth 9 czerwca 2011, 19:50

    @Kops
    Ja nie marudzę, jestem tylko trochę bardziej krytyczny ;)

    Porównałem je bo D5100 i A390 to chyba podobny segment? Mogę porównać A390 do D5000 i też lepiej wypadnie Nikon, np. pod względem szumów :)
    Nie twierdzę że SLT jest tylko dla amatorów, ale skoro Sony przypisało nazwę A55, to chyba ma oznaczać odpowiednik A5xx czyli już nie sprzętu Entry Level, więc wycinanie HSS w trybie Wireless jest co najmniej dziwne,ale dobrze że teraz już będzie.
    Co do A77, z pewnością będzie lepszy od D7000 i K-5, ale gdy ta sama matryca trafi do D7100 i K-3(?), znów Nikon i Pentax mogą okazać się lepsze :)
    Grzejąca się matryca jest faktem, nie powiesz że jeśli biegasz pół dnia z włączonym aparatem to nie będzie się grzała bardziej niż w klasycznej lustrzance cyfrowej.
    Jeśli ktoś zrobił SLT 2000 zdjęć to ja mogę bez problemu zrobić dwa razy tyle, kwestia tylko odstępów czasowych między zdjęciami.
    Znam zalety SLT ale też wady, co nie zmienia faktu że z niecierpliwością czekam na A77 i jego cenę ;)
    A ofertę obiektywów Sony znam bardzo dobrze, a i tak wolę połowę tańsze używane Minolty ;P
    Pozdrawiam.

  59. MaciekNorth
    MaciekNorth 9 czerwca 2011, 19:54

    @Szabla, a kogo stać na Zeissy poza tym ciemnym 16-80? Nawet jeśli wliczysz te wszystkie 6, to i tak większość będzie Minoltowska :)

  60. 9 czerwca 2011, 20:21

    @MaciekNorth
    "Porównałem je bo D5100 i A390 to chyba podobny segment? Mogę porównać A390 do D5000 i też lepiej wypadnie Nikon, np. pod względem szumów :) "
    Nie to nie podobny segment. D5000 też nie :) Najwyżej D3000.

    "Co do A77, z pewnością będzie lepszy od D7000 i K-5, ale gdy ta sama matryca trafi do D7100 i K-3(?), znów Nikon i Pentax mogą okazać się lepsze :) "
    I tańsze? :)

    "Grzejąca się matryca jest faktem, nie powiesz że jeśli biegasz pół dnia z włączonym aparatem to nie będzie się grzała bardziej niż w klasycznej lustrzance cyfrowej. "
    Nie koniecznie.

    "kogo stać na Zeissy poza tym ciemnym 16-80"
    Znasz jakiś inny jaśniejszy obiektyw tej klasy? Nie. Sigma 17-70/2.8-4 to nie ta sama klasa :)

  61. archangelgabrys
    archangelgabrys 9 czerwca 2011, 20:28

    @MaciekNorth

    Tylko mała uwaga... A2x0 i A3x0 są tej samej klasy co D3x00 i tutaj rzeczywiście Nikon trochę lepiej wypada ze względu na matrycę CMOS. Jednak, mimo że jeszcze są w ofercie, to seria A2x0 i A3x0 została już zakończona i jej rolę przejęła serie SLT-A3x. A przecież A33 już ma nie byle co pod kopułą i szanse stały się wyrównane :)

  62. MaciekNorth
    MaciekNorth 9 czerwca 2011, 21:08

    @Kops
    Może i D5000 jest wyżej ni ż A3xx, sugerowałem się tym że ten pierwszy był następcą D60, a D60 byl niżej niż A5xx, które były bardziej odpowiednikami D80-D90 :) Zresztą nie zawsze da się dopasować klasy aparatów, zależy na jakie czynniki patrzeć ;)

    Jeśli ukażą się D7100 i K-3, a to nastąpi nieprędko, z pewnością jako nowość będą droższe od A77.

    Długo działająca matryca grzeje się, kiedyś gdy używałem kompaktu, im dłużej był włączony, tym bardziej szumiał, popytaj też np. astrofotografów :)

    Dla mnie doskonałą alternatywą Zeissa 16-80 jest Tamron 17-50 2.8 którego posiadam, tańszy, ostrzejszy, jaśniejszy, czego chcieć więcej? A mniejszy zakres zupełnie mi nie przeszkadza.

    @archangelgabrys
    Przyznaję że wraz z SLT Sony podniosło poprzeczkę, co mnie również cieszy :) Ale jednak serie A2xx i A3xx nie są najwyższych lotów. Kiedyś wpadł mi w łapki A200 na jakiejś imprezie i byłem zaskoczony że lustrzanka może tak szumieć nawet na niezbyt wysokim ISO, choć sam wtedy używałem zaawansowanego lecz dość już leciwego kompaktu.

  63. gavin
    gavin 9 czerwca 2011, 21:15

    Po co mam robić 1000 zdjęć na jednym ładowaniu akumulatora? Co ja jestem jakiś FotoZiutek? :)

  64. MaciekNorth
    MaciekNorth 9 czerwca 2011, 21:22

    @gavin, nigdy nie podróżowałeś ani nie byłeś na kilkudniowym festiwalu muzycznym? :)

  65. Szabla
    Szabla 9 czerwca 2011, 21:23

    Porównywanie jakości obrazu z kompaktu i lustrzanki to nieporozumienie. Nie ta klasa.

  66. jakubkrawiec
    jakubkrawiec 9 czerwca 2011, 21:29

    MaciekNorth, jeśli dla Ciebie Tamron 17-50/2.8 jest alternatywą dla Zeissa 16-80/3.5-4.5, to najlepiej nic już nie pisz.

  67. MaciekNorth
    MaciekNorth 9 czerwca 2011, 22:14

    @Szabla, nie porównywałem jakości, tylko napisałem że A200 znacząco szumiał, a miałem porównanie np. z Nikonem D80. A w kompakcie nie wychodziłem wyżej niż 100 ISO, co przy dobrym świetle dawało znośną jakość.

    @jakubkrawiec, napisałem ALTERNATYWĄ, nie ODPOWIEDNIKIEM. Chcesz rozwinąć dyskusję na ten temat? To napisz co takiego ma Zeiss poza zakresem czego nie ma Tamron? Może lepszą plastykę? Z pewnością tak, bo okropnie winietuje :) Jedynie w dystorsjach ma minimalną przewagę. Za to światła niczym nie zastąpisz. Poza tym nie oszukujmy się, ten Zeiss jest najsłabszym Zeissem, jakość i możliwości do ceny nie powalają.
    Porównanie:
    link
    link

  68. 9 czerwca 2011, 23:49

    @MaciekNorth
    Ty robisz zdjęcia czy tylko przeglądasz te wykresiki i marudzisz?

    "Kiedyś wpadł mi w łapki A200 na jakiejś imprezie i byłem zaskoczony że lustrzanka może tak szumieć nawet na niezbyt wysokim ISO"
    Niezbyt wysokie ISO to dla Ciebie 3200? Hmm... Może wyrzuć aparat, nie rób zdjęć i poczekaj 10 lat na sprzęt, który choć w 10% zadowoli Cię swoimi możliwościami :)


    "A200 znacząco szumiał, a miałem porównanie np. z Nikonem D80"
    A Nikon D80 szumiał tak samo, więc jaki sens ma ta wypowiedź?

  69. MaciekNorth
    MaciekNorth 10 czerwca 2011, 07:26

    @Kops
    Czy dobrze zrozumiałeś sens tego zdania?: "Kiedyś wpadł mi w łapki A200 na jakiejś imprezie i byłem zaskoczony że lustrzanka może tak szumieć NAWET na niezbyt wysokim ISO" Nie pisałem o ISO 3200, tu masz porównanie przy ISO800:
    - D80 link
    - A200 link
    Naprawdę nie widzisz różnicy? :) Bronisz Sony jakby Ci za to płacili, więcej dystansu życzę ;)

    Zapewniam Cię że robię zdjęcia, lecz zanim coś kupię to właśnie przeglądam wykresiki, testy i zdjęcia także, po to one są i wyleczyły mnie z niejednego produktu. A ze swojego aparatu jestem bardzo zadowolony, z jego 12Mpix CMOS-a produkcji Sony także ;P

  70. archangelgabrys
    archangelgabrys 10 czerwca 2011, 07:48

    @MaciekNorth

    Gdy modele A200/A300/A350 się pojawiły, były konkurencją dla Canona 400D. Teraz to jest trochę inaczej sygnowane, gdyż dla Canona 600D konkurencją jest bardziej A560/A55 niż A390. Niemniej, w momencie premiery aparaty oferowały dość zbliżoną jakość.
    Podobne porównanie na ISO800 Canona 400D i A200:
    link
    link

    Oba dość mocno szumią, jednak w tamtym czasie w tej klasie aparatów był taki standard. Wszystko ma swoje miejsce. O ile rzeczywiście najnowsza odsłona A390 nie powala jak na dzisiejsze standardy, tak kiedyś taka jakość to była norma, więc ciężko mówić o tych modelach jako nieudane.

  71. wulf
    wulf 10 czerwca 2011, 08:02

    Lianna i jakubkrawiec, te funkcje macie w NEX-C3? bo rozmawiamy o tym modelu.

  72. pantoney
    pantoney 10 czerwca 2011, 10:04

    @MaciekNorth Nikon D80 to nie ta sama półka, co Sony A200 Jeśli dokonujesz porównań, to staraj się być dokładny i odrobinę obiektywny. Twoje argumenty i opinie, wskazują na niewielka znajomość możliwości i potencjału firmy Sony. Dobra rada: ochłoń i zaplanuj wakacyjne plenery, naprawdę warto:)

  73. Sky_walker
    Sky_walker 10 czerwca 2011, 10:19

    @archangelgabrys - gdy A200 pojawiła się na rynku to konkurencją był Canon 350D. Można powiedzieć, że A350 była konkurencją dla 400D, ale kiedy ja kupowałem A200 to nikt nawet nie słyszał u nas o następcy 350D. A 350D jaki był taki był.... z kitem który produkował mydło zamiast zdjęć. O ile kit 18-70 dobry nie był, to to co dawał Canon można było nazwać jedynie plastikową protezą.

    Poza tym A200 i 300 były bardzo udanymi modelami Sony - szumy nie były znacznie większe niż u konkurencji a w zamian zyskałeś wiele dodatkowych funkcji których nie było u konkurencji. W swoim czasie obie lustrzanki były bardzo konkurencyjne na rynku - IMO w swoim przedziale cenowym oferowały najwięcej możliwości. A350 to inna bajka głównie przez cenę - w swoim przedziale miała już mocniejszą konkurencję której chyba za bardzo nie wytrzymała.

  74. Lianna
    Lianna 10 czerwca 2011, 10:22

    @wulf: Nie, w NEX-5. NEX-C3 ma tę samą bazę firmware'u, nawet jego nowe funkcje sa backportowane do NEX-5 i NEX-3. Widać zresztą w instrukcji do NEX-C3, że obsługa będzie taka sama.

  75. archangelgabrys
    archangelgabrys 10 czerwca 2011, 10:25

    @Sky_walker

    Wiem, dlatego (i dla tanich Minolt z odzysku - stara szkoła, szkło i metal :)) kupiłem wtedy A300 :)

  76. gavin
    gavin 10 czerwca 2011, 11:54

    ja mam w Nex-3

  77. jakubkrawiec
    jakubkrawiec 10 czerwca 2011, 14:02

    Body A200 kosztowało przez długi czas ponizej 1000 zł, najtaniej z tego co pamiętam 777zł w Fotojokerze (chciałem kupić i trzeba było...).

  78. 10 czerwca 2011, 15:35

    @MaciekNorth
    Porównałeś kiedykolwiek samodzielnie jakiś aparat czy przeglądasz tylko sample oraz wykresy z sieci i ślepo w nie wierzysz?
    Właśnie sprawdziłem testy D80 i A200 tutaj na optyczne.pl i według nich A200 szumi nawet mniej :)

    @Sky_walker
    "Poza tym A200 i 300 były bardzo udanymi modelami Sony - szumy nie były znacznie większe niż u konkurencji"
    Nie zauważyłem, żeby w ogóle były większe. Był to ten sam poziom. Jedynie A100 pod tym względem wyraźnie odstawała od swoich przeciwników.

  79. 10 czerwca 2011, 16:22

    Eno. A NEX-3 i ten nowy NEX mają plastikowe bagnety jak a200? Bo a200 kojarzy mi się głównie z plastikowym bagnetem.

  80. archangelgabrys
    archangelgabrys 10 czerwca 2011, 17:11

    A w którym miejscu Ty masz bagnet plastikowy w puszce? :)

    link

  81. 10 czerwca 2011, 17:25

    Na tym zdjęciu nie widać. Ale w bagnecie jest plastikowy zatrzask o który zatrzaskuje się obiektyw. Jest on właśnie z plastiku/jakiegoś tworzywa. Trwały. Ale co mnie irytuje to przy lekkim poruszeniu obiektywem względem puszki obiektyw płynnie się porusza. Ten dzyndzel zwyczajnie się wygina i plastycznie pracuje. Ciekawi mnie czy jest tak w nex. Przy 16mm to pewnie nie przeszkadza ale już przy kicie może być irytujące.

  82. archangelgabrys
    archangelgabrys 10 czerwca 2011, 17:31

    Ja do A300 mam teraz zapięty 28-85 Minolty, dość ciężki metalowy obiektyw i mam wrażenie że dość solidnie tworzą z puszką jedność. Nie widzę luzów, a przecież A300 i A200 to prawie takie same konstrukcje, różniące się LV.

  83. jakubkrawiec
    jakubkrawiec 10 czerwca 2011, 18:55

    Nexy mają metalowe bagnety zarówno w body jak i obiektywach, obiektywy mają metalowe korpusy, Nex-5 tez jest w dużej części magnezowy.

  84. Szabla
    Szabla 11 czerwca 2011, 14:11

    Zenit ma metalowy bagnet. Niezwykle solidny. Starożytni Grecy świadkami. :)))

  85. X_ray
    X_ray 11 czerwca 2011, 17:07

    Ahh ten biedny Akropol :P

  86. Sky_walker
    Sky_walker 13 czerwca 2011, 20:04

    Zenit to arcydzieło fotograficznej technologii. Nadaje się do robienia zdjęć dalekich od doskonałości, picia napojów wyskokowych, używania z prawie każdym systemem fotograficznym na świecie, samoobrony (i to nie tylko politycznej) oraz jako odważnik 0.3kg przy kupowaniu warzyw na targu.
    Na jego widok te tak zwane "nowoczesne" szkiełka truchleją!

  87. SEŃOR
    SEŃOR 14 czerwca 2011, 19:25

    @Sky_walker, Zenit, jak każdy analogowiec miał ogromną zaletę - 36 klatek, co wymuszało myślenie przy fotografowaniu:-)
    Miał też inne zalety - spory celownik i bagnet, pardon, gwint do którego dało się instalować Zeissy, tak Zeissy i to niemieckie, choć z Jeny a nie Oberkochen. I kto tu mówi o zdjęciach dalekich od doskonałości?
    Sam używałem do nich Praktiki, ale kiedyś pożyczony Zenit z jasnym standardem uratował mnie na wyjeździe w ciemne kraje w ciemnej porze roku. Slajdy były OK. Nie śmiejmy się zatem zbyt łatwo!

  88. jakubh
    jakubh 17 czerwca 2011, 11:05

    @Szabla - coś ściemniasz, przyjacielu. Zenit miał zawsze gwint M42, a nie bagnet.
    @SEŃOR - ściemniasz podwójnie. Zenit miał wizjer w kształcie nadepniętego jaja, ciemny jak d... Praca z obiektywem ciemniejszym niż F/2 na tym cudzie radzieckiej techniki wymagała sporego samozaparcia.
    Generalnie, solidna w Zenicie była stalowa obudowa, a mechanika była żałosna aż do bólu. Zenit nieraz mi nawalał w najważniejszym momencie, wtedy trzeba było kupować następnego, bo naprawa była nieopłacalna...
    Dla mnie przejście z żelaznego Zenita ze szmacianą migawką na Minoltę 505 z plastiku było jak odkrycie Ameryki...

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.