Sony Handycam NEX-VG20E
Nowa kamera Handycam NEX-VG20E firmy Sony rozszerza możliwości tworzenia kinowych filmów Full HD i fotografii o dużej rozdzielczości. Kamera NEX-VG20E współpracuje ze stale powiększającą się rodziną wymiennych obiektywów z mocowaniem bagnetowym typu E i umożliwia ręczny wybór szeregu ustawień.
Informacja prasowa
Kamera z wymiennymi obiektywami z mocowaniem typu E, przetwornikiem obrazu o rozdzielczości 16,1 megapiksela, trybem zapisu AVCHD 50p/25p i nowym ekranem dotykowym
![]() |
- Przetwornik obrazu Exmor APS HD CMOS o efektywnej rozdzielczości 16,1 megapiksela
- Nagrywanie filmów Full HD w formacie AVCHD i zgodność z trybami progresywnymi 50p i 25p
- 16-megapikselowe fotografie o jakości jak z lustrzanki i obsługa formatu RAW*
- Lepsza jakość dźwięku z mikrofonu Quad Capsule Spatial Array i nagrywanie dźwięku stereofonicznego / 5.1-kanałowego
- Możliwość ręcznego wybierania ustawień ujęcia i większa ergonomia zapewniana przez nowy uchwyt, pokrętło o programowalnej funkcji i dedykowane przyciski funkcyjne
- Ekran dotykowy Xtra Fine LCD 7,5 cm (3") z technologią TruBlack
- Większy wybór obiektywów z mocowaniem E
Nowa kamera Handycam® NEX-VG20E firmy Sony rozszerza możliwości tworzenia kinowych filmów Full HD i fotografii o dużej rozdzielczości. Kamera NEX-VG20E współpracuje ze stale powiększającą się rodziną wymiennych obiektywów z mocowaniem bagnetowym typu E i umożliwia ręczny wybór szeregu ustawień. W porównaniu z poprzednim, dobrze przyjętym modelem NEX-VG10E — pierwszą na świecie konsumencką kamerą HD z wymienną optyką — nowa kamera przynosi szereg ulepszeń, do których zaliczyć należy większą ergonomię, lepszą jakość obrazu i jeszcze lepszy dźwięk.
Przetwornik Exmor APS HD CMOS o efektywnej rozdzielczości 16,1 megapiksela zapewnia znakomitą jakość obrazu filmowego i odznacza się wyjątkowo niskim poziomem szumów przy słabym oświetleniu. Przetwornik ten pozwala także na wykonywanie 16-megapikselowych fotografii, a dzięki zgodności kamery z formatem RAW użytkownicy mają pełną swobodę późniejszej obróbki obrazu, podobnie jak posiadacze lustrzanek cyfrowych*.
Duży rozmiar matrycy obrazu oznacza możliwość uzyskania pięknych efektów rozmycia tła. Filmy i fotografie z kamery mogą z powodzeniem konkurować jakością z obrazami z lustrzanki.
Nagrywając film Full HD w formacie AVCHD, można teraz wybrać dwa nowe tryby progresywne: 50p i 25p. Film w formacie 25p można dodatkowo wzbogacić efektami Cinema Tone Gamma™ i Cinema Tone Colour™, nadając mu w ten sposób bogatszy, bardziej „kinowy” wygląd.
Za uchwycenie dialogów i innych dźwięków na scenie odpowiada precyzyjny mikrofon Quad Capsule Spatial Array, który pozwala teraz na nagrywanie dźwięku stereofonicznego i 5.1-kanałowego dźwięku przestrzennego. Wyposażenie kamery obejmuje nowy regulator poziomu dźwięku i znane użytkownikom sprzętu profesjonalnego gniazda do podłączenia zewnętrznego mikrofonu i słuchawek odsłuchowych. Dla zwiększenia wygody filmowania i wykonywania zdjęć, konstruktorzy kamery wprowadzili kilka ulepszeń jej ergonomii. Nowo zaprojektowany uchwyt cechuje się teraz znakomitą stabilnością. Wzorowane na urządzeniach profesjonalnych pokrętło sterujące do ręcznej regulacji ekspozycji, przysłony i innych ustawień jest obecnie dostępne nawet po zamknięciu panelu LCD.
Zmiany wprowadzono także w układzie przycisków. Zapewniono bezpośredni dostęp do każdego z trybów zdjęciowych (przysłony, czasu migawki, zaprogramowanej automatyki ekspozycji), dodano drugi przycisk nagrywania do zdjęć z żabiej perspektywy oraz przycisk rozszerzonej ostrości. Wszystkie przyciski zostały rozmieszczone tak, by użytkownik mógł do nich sięgać intuicyjnie, bez odrywania oka od elektronicznego wizjera.
Komponowanie i sprawdzanie ujęć umożliwia 3-calowy (7,5 cm) wyświetlacz Xtra Fine LCD, który dzięki technologii TruBlack odznacza się czystością obrazu i wysokim poziomem kontrastu. Można go obracać w zakresie 270°, co ułatwia komponowanie ujęć z każdej perspektywy, również gdy kamera znajduje się tuż nad ziemią. Wybieranie potrzebnych funkcji ułatwia panel dotykowy.
Kamera Handycam® NEX-VG20EH jest dostarczana w zestawie z obiektywem SEL18200 F3,5–6,3, przeznaczonym do gniazda bagnetowego typu E i wyposażonym w stabilizator obrazu Optical SteadyShot. Ten uniwersalny obiektyw cechuje się dużą krotnością zoomu (11x) i płynnym, cichym działaniem automatyki ostrości przy filmowaniu i fotografowaniu.
Oferta obiektywów z mocowaniem E obejmuje obecnie 7 modeli i umożliwia zdjęcia w niemal w każdych warunkach. W sprzedaży jest również adapter gniazda obiektywu LA-EA2, który zapewnia jeszcze lepszą współpracę urządzenia z dobrze zadomowioną na rynku rodziną obiektywów z mocowaniem A. Wykorzystana w adapterze technologia półprzezroczystego lustra jest zgodna z szybką, opartą na wykrywaniu fazy automatyką ostrości, która zapewnia dokładne śledzenie ostrości szybko poruszających się obiektów.
Przeznaczona do współpracy z obiektywami z mocowaniem typu E kamera Handycam Full HD NEX-VG20E będzie dostępna od listopada 2011 r.
* Fotografie o efektywnej rozdzielczości 16 megapikseli w trybie JPEG
Zdjęcia produktu
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
wg mnie: to ciekawa kamera, ale ten obiektyw jest stosunkowo za ciemny i nie ma alternatywy (x10) ... to jest podstawowa wada tego pomysłu wobec "tradycyjnej" optyki video, a zalety wiadomo
wg mnie: to ciekawa kamera, ale ten obiektyw jest stosunkowo za ciemny i nie ma alternatywy (x10) ... to jest podstawowa wada tego pomysłu wobec "tradycyjnej" optyki video, a zalety wiadomo
Znowu brak 24p. Ręce opadają...
...a 25P może być?
Zresztą 50P wygląda lepiej...
szkoda że zawsze te kamery sony trzeba kupowac z badziewiastymi obiektywami, Sony zamiast nieco cene podnieść (a i tak na razie nie ma konkurencji w tym segmencie z tak dużą matryca) i wziąść od Carl Zeissa obiektyw ze stałym światłem 2.8 lub 4 to jak zwykle mamy uniwersalne badziewie na spacerzooma w słoneczny dzień...
@Nikoś
Teraz ma premierę Zeiss 24/2.8.
Do tego możesz kupić przejściówkę pod bagnet Alpha i z autofocusem korzystać z Zeissów do woli :)
24/1,8
Brak trybu 50/60i, mała liczba pokręteł i przełączników, raczej słabe wyważenie, nie mówiąc o niewielkiej jak na nieprofesjonalne kamery głębi ostrości (chociaż jak by tak przymknąć do f/11 to może i by jakoś było) nie zachęca "ślubo-krętów" do zakupu. A to prawdopodobnie największy odbiorca kamer w Polsce.
Rafiki: tu nie chodzi o to co wygląda lepiej (abstrahuję od faktu, że dla wielu 24p wygląda lepiej). :) 24p to ważny standard. Bez tego formatu nie ma mowy o semi-profesjonalnym filmowaniu. Chyba, że myślimy o "weselnych kamerzystach". Ci zadowolą się i 50i.
Peter Jackson oficjalnie ogłosił że „Hobbita” będzie kręcił w trybie 50P aby jak najlepiej oddać ruch i akcję…
50P znajdziesz w tej kamerze…
"dla wielu 24p wygląda lepiej" - Myślą, że dzięki temu są w kinie :-))
PS. Jeszcze trzeba mieć wyłącznik do światła z potencjometrem w pokoju i kino jak się patrzy :-)
@romeczek - ile ludzi tyle opiniii.
link
Ktoś może wie czy to coś ma line skipping czy też cała matryca pracuje przy video?
Ciekawe jak mocny jest efekt rolling shutter. Jak na razie chyba żadna duża matryca CMOS nie była wolna od tego.
Hobbit jest kręcony w 48 fps
... no tak, podwójne 24P :)
@archangelgabrys
Ameryki nie odkryłeś, czytaj uważnie - nie chodzi mi że nie ma co podpiąć, tylko że na dzień dobry musisz kupować z tym kitowym obiektywem, taki "zestaw must"....
Nikoś,
"available in November - $2,199 with the 18-200 F3.5-6.3 E-mount lens or $1,599 as a body-only version" - czyli można będzie kupić z zoomem, a można będzie sam korpus.
Dwa listy napisałeś, jeden głupi i malkontencki, drugi głupi i niegrzeczny - najpierw sam czytaj uważnie, potem "informuj" i pouczaj innych.
ciekawe jak znosi ciepło, canon 5D mark II przy wyzszych temperaturach i dluzszych sekwencjach powyzej 2 minut zaczyna generowac ciekawe paseczki w nagrywanym materiale.