Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Obiektywy

W bazie znajduje się 2160 obiektywów i 9720 ocen.

Możesz też zrobić
własne porównanie obiektywów

Proszę podać interesujące Cię parametry

Canon EF 17-35 mm f/2.8L USM - specyfikacja i opinie

Zdjęcia obiektywu
Specyfikacja obiektywu
Producent Canon
Model EF 17-35 mm f/2.8L USM
Typ obiektywu Szerokokątny zoom
Ogniskowa 17 - 35 mm
Światłosiła f/2.8
Pole widzenia 103.6 - 63.4 o
Ostrość od 0.35 m
Maksymalne powiększenie 1:9.09
Maksymalna wartość przysłony 22
Liczba listków na przysłonie 7
Mechanizm autofokusa AF USM
Konstrukcja 19 elementów / 12 grup
Rozmiar filtra 77 mm
Tryb Makro Nie
Stabilizacja Nie
Dostępne mocowania Canon EF
Wymiary 83.5 x 95.7 mm
Waga 545 g
Dodatkowe informacje Premiera: kwiecień 1996
Średnia ocen z 10 opinii.
Budowa i jakość wykonania
Własności optyczne
Jakość / cena

Ocena ogólna

4.20 Dobra
Oceny czytelników (10)
  1. maniek
    maniek 5 sierpnia 2016, 19:44
    Budowa i jakość wykonania
    Własności optyczne
    Jakość / cena

    Ocena ogólna

    IP 89.64.x.x
    Użytkuje od: 1 rok
    Cena zakupu: 2000
    Wykorzystanie: Amatorskie

    Wady: Ostrość jak na L-kę mogła by być odrobinę lepsza - porównywane z 17-55 f2,8 IS na Canonie 7D. No i cena też spora

    Zalety: Dobre światło 2,8 - w kościele czy na imprezie robi różnicę w stosunku do innych np 3,5 czy 4,0 Pancerny - raczej nie do zajechania, chyba cały z metalu. Poza bardzo drogimi 16-35 L II f2,8 to chyba jedyny zoom ze światłem 2,8 Szybki i celny AF z silnikiem USM. Z tyłu miejsce na żelowy filtr gdyby było trzeba a z przodu da się wkręcić zwykły np UV. Wewnętrzne ogniskowanie więc nie pompuje syfu.

    Podsumowanie: Obiektyw w sumie wart zakupu bo w tej cenie nie ma bardzo żadnej alternatywy z takim światłem. Chyba żeby dołożyć ze 3tys to wtedy tak. Do samych krajobrazów minimalnie lepszy jest imo 17-40 ale jakieś imprezy - szczególnie wieczorem to tylko stałki lub właśnie coś takiego ze światłem 2,8, tym bardziej, że pełne klatki nie mają wbudowanych lamp błyskowych. Kupiłbym jeszcze raz.

  2. grzybek740529@wp.pl
    grzybek740529@wp.pl 11 lutego 2016, 18:21
    Budowa i jakość wykonania
    Własności optyczne
    Jakość / cena

    Ocena ogólna

    IP 77.242.x.x
    Użytkuje od:
    Cena zakupu: 5400
    Wykorzystanie: Amatorskie

    Wady: Ciemny jak na 2.8 i miazga cena prawie 6tys

    Zalety: .....?

    Podsumowanie: Optycznie dużo słabszy od 17-40 f4 także tylko idiota by przepłacał ja niestety dałem się zrobić w konia

  3. micxid
    micxid 30 października 2013, 15:07
    Budowa i jakość wykonania
    Własności optyczne
    Jakość / cena

    Ocena ogólna

    IP 77.254.x.x
    Użytkuje od: 1 mies.
    Cena zakupu: 2500
    Wykorzystanie: Półprofesjonalne

    Wady: Dość luźno chodzący pierścień zoom, choć być może to kwestia egzemplarza. Spore winietowanie przy 2.8. Czasami wpadają nieduże bliki.

    Zalety: Ostry od 2.8, naprawdę bez obawy używam na pełnej dziurze. USM robi swoje. Gabaryty są przyjazne użytkownikowi.

    Podsumowanie: Sprzęt warty swojej ceny i mimo swojego wieku daje radę. Jest to chyba najtańsza i najlepsza opcja pod FF jeśli chodzi o ultra szeroki zoom. Zdecydowanie polecam.

  4. kudlaty
    kudlaty 18 stycznia 2012, 20:23
    Budowa i jakość wykonania
    Własności optyczne
    Jakość / cena

    Ocena ogólna

    IP 31.175.x.x
    Użytkuje od: 3 lat
    Cena zakupu: 3000zł
    Wykorzystanie: Amatorskie

    Wady: Dystorsja? (Choć nie wiem czy powinienem o tym pisać bo to norma przy 17mm na FF) winieta na 17mm (tylko na FF bo na APS-c jest juz OK)

    Zalety: Cena (w porównaniu do 16-35mm 2.8 jest bezkonkurencyjny) Światło i odległość minimalnego ostrzenia.

    Podsumowanie: Kupując to szkło rozpatrywałem możliwość kupna 17-40 f4 ale wybrałem ten i nigdy bym go nie wymienił. jedynie na 16-35L ll ale różnica w cenie nie jest warta różnic miedzy tymi obiektywami. Używam go z 5D mk2 i pod FF jest idealny! Używam też innych eLek i ten wcale nie odbiega jakością wykonania!

  5. PePe
    PePe 29 kwietnia 2010, 15:45
    Budowa i jakość wykonania
    Własności optyczne
    Jakość / cena

    Ocena ogólna

    IP 94.158.x.x
    Użytkuje od: 8 lat
    Cena zakupu: 4500
    Wykorzystanie: Amatorskie

    Wady: Słaba ostrość na pełnej dziurze, ale po przymknięciu też mnie nie zadawala - Z tym że piszę to w porównaniu do L 70-200 f2.8 który również posiadam i jest dla mnie punktem odniesienia. Chodzi mi o to że nie jest brzytwa, raczej miękko ostrzy. Słaba rozdzielczość przy pełnej dziurze, duża poprawa po przymknięciu o dwie działki.

    Zalety: Znakomita mechanika i solidność wykonania. Znakomity, szybki, cichy i dokładny autofocus. Świetnie w tym względzie współpracował wcześniej z analogowym Eosem 5, później z cyfrowym 350D, a aktualnie z 500D. Z żadnym z powyższych sprzętów nie było i nie ma najmniejszych problemów we współpracy korpus - obiektyw. Stałe światło f 2.8.

    Podsumowanie: Mechanicznie - nie można chcieć nic lepszego. Optycznie może być - w obróbce można podciągnąć optykę -Trzymam go ze względu właśnie na mechnikę i stałe światło.

  6. Medieval
    Medieval 4 grudnia 2009, 23:25
    Budowa i jakość wykonania
    Własności optyczne
    Jakość / cena

    Ocena ogólna

    IP 79.97.x.x
    Użytkuje od: 1 mies.
    Cena zakupu: 580 Euro
    Wykorzystanie: Półprofesjonalne

    Wady: Jakosc wykonania troche gorsza niz 16-35mm II, minimalny dystans ostrzenia 0.42m.

    Zalety: Bardzo dobre wykonanie, stale swiatlo 2.8, szybki i pewny AF USM, ladnie i ostro rysujacy, wymiary.

    Podsumowanie: Jedyny konkurent na dodatek klasy "L" dla 16-35mm za polowe ceny. Wraz z 5D mark II tworzy bardzo udany duet zarowno do fotografii krajobrazowej jak i takze, ze wzgledu na dosc kompaktowe wymiary jako szklo do street foto. W zasadzie pod pelna klatka pokazuje pelnie swoich mozliwosci optycznych. Polecam!

  7. wasyl
    wasyl 23 września 2009, 17:28
    Budowa i jakość wykonania
    Własności optyczne
    Jakość / cena

    Ocena ogólna

    IP 77.254.x.x
    Użytkuje od: 2 lat
    Cena zakupu: 2500
    Wykorzystanie: Amatorskie

    Wady: nie ma

    Zalety: szybki AF

    Podsumowanie: super

  8. Marek
    Marek 29 listopada 2006, 08:46
    Budowa i jakość wykonania
    Własności optyczne
    Jakość / cena

    Ocena ogólna


    Użytkuje od: 2 lat
    Cena zakupu: 4200
    Wykorzystanie: Amatorskie

    Wady: Przy współpracy z 20D pomimo osłony przeciwodblaskowej czasami przy pracy pod światłojakość obrazu mogła by byc lepsza.

    Zalety: W pełni zgadzam sie z przedmówcami. Obiektyw najwyższej próby.Szybkość działania USMa zachwyca.

    Podsumowanie: Dla mnie jako alternatywa zdecydowanie droższego 16-35 jest OK. Próbowałem 17-40, ale nie zdecydowałem się na zmianę szkła. Niczego co by mnie do niego przekonało w nim nie znalazłem, brakowało zaś mi czasami światłosiły mojego szkła. Z pewnością warto spróbować przetestować "starą" eLkę.

  9. Michał
    Michał 22 listopada 2006, 11:19
    Budowa i jakość wykonania
    Własności optyczne
    Jakość / cena

    Ocena ogólna


    Użytkuje od: 5 lat
    Cena zakupu: 4500
    Wykorzystanie: Amatorskie

    Wady: Porównując do 16-35 mniejsza minimalna odległość ostrzenia. w cyfrze przy FF średnia ostrość na brzegach kadru, ale przy cropie (30D) jest to już niezauważalne. Dla niektórych wadą może być brak uszczelnienia przeciwpyłowego - 16-35 takowe posiada.

    Zalety: Przy obecnych cenach używek (ok. 3000) otrzymujemy świetne światło i jakość wykonania porównywalną chyba tylko z jego następcą 16-35. Do analoga same zalety, w cyfrze w przypadku cropa nieznaczne zmniejszenie ostrości w rogach widoczne dla FF jest bez znaczenia, po prostu tego nie widać. Mój egzemplarz pochodzi z początku produkcji obiektywu i naprawdę nie zauważyłem w nim wad opisywanych przez poprzednika. Może mam szczęście do egzemplarza.

    Podsumowanie: Trafiając obecnie na zadbany egzemplarz możemy mieć o niebo lepsze szkiełko niż trochę przereklamowane 17-40. Biorąc jednak pod uwagę docelowych odbiorców obu obiektywów nie powinno stanowić to dla nas zaskoczenia. 17-40 to eLka budżetowa, a 17-35 przeznaczony był od początku dla profi. Testowałem kilka 17-40 i 16-35 zarówno na FF jak i przy cropie. Różnica między następca (16-35) nie jest moim zdaniem warta pieniędzy które należałoby dołozyć, zaś 17-40 to szkło, które bardzo mnie rozczarowało - może trafiałem na złe egzemplarze.

  10. Vitez
    Vitez 21 listopada 2006, 14:52
    Budowa i jakość wykonania
    Własności optyczne
    Jakość / cena

    Ocena ogólna


    Użytkuje od: 6 mies.
    Cena zakupu: 3000
    Wykorzystanie: Amatorskie

    Wady: Ocene opieram glownie na sprawowaniu sie na lustrzance cyfrowej. Niestety sprawuje sie mocno srednio - ostrosc przecietna.

    Zalety: Znane zalety eLek - solidna budowa, szybkosc USMa, do tego dochodzi swiatlo 2.8 - czasem bardzo przydatne. Na analogu (kliszak EOS 5) sprawowal sie swietnie - ostrosc bez zarzutu nawet na skanach. Na fullframe cyfrowym nie mialem okazji sprawdzic.

    Podsumowanie: Uzywalem przez ok pol roku, zmienilem jednak na 17-40 4L i byla to bardzo dobra zamiana. Temu szkielku nie moglem zaufac co do jakosci rezultatow. 17-40 zapinam w ciemno, bez obaw o (negatywny) wplyw szkla na wynik zdjecia. Ogolnie odradzam zakup tego szkla do cyfrowego body.

Dodaj swoją ocenę

Budowa i jakość wykonania
Własności optyczne
Jakość/cena