Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Nota serwisowa dotycząca obiektywów Sigma

14 października
2011 08:46

Firma Sigma Corporation poinformowała, że niektóre oferowane przez nią obiektywy wyposażone w bagnet Sony A nie współpracują właściwie z lustrzankami Sony A77 i A65. Problem dotyczy automatycznego ustawiania ostrości, które nie działa prawidłowo.

Niestety w celu wyeliminowania usterki konieczna będzie wizyta w serwisie i dlatego producent radzi skontaktować się w tej sprawie z lokalnym dystrybutorem. Opisana niedogodność dotyczy następujących modeli:

  • 10–20 mm f/3.5 EX DC HSM
  • 17–50 mm f/2.8 EX DC OS HSM
  • 17–70 mm f/2.8–4 DC MACRO HSM
  • 17–70 mm f/2.8–4 DC MACRO OS HSM
  • 18–50 mm f/2.8–4.5 DC OS HSM
  • 18–125 mm f/3.8–5.6 DC HSM
  • 18–250 mm f/3.5–6.3 DC OS HSM
  • 50–200 mm f/4–5.6 DC HSM
  • 4.5 mm f/2.8 EX DC CIRCULAR FISHEYE HSM
  • 10 mm f/2.8 EX DC FISHEYE HSM
  • 24–70 mm f/2.8 IF EX DG HSM
  • APO 50–500 mm f/4.5–6.3 DG OS HSM
  • APO 70–200 mm f/2.8 EX DG OS HSM
  • APO 120–400 mm f/4.5–5.6 DG OS HSM
  • APO 150–500 mm f/5–6.3 DG OS HSM
  • 50 mm f/1.4 EX DG HSM
  • 85 mm f/1.4 EX DG HSM
Poinformowano także, iż wszystkie nowo produkowane egzemplarze będą już wolne od tej wady i na ich opakowaniach znajdzie się specjalne oznaczenie informujące kupującego, iż obiektyw jest kompatybilny z lustrzankami A77 i A65.

Nota serwisowa dotycząca obiektywów Sigma


Komentarze czytelników (35)
  1. hijax_pl
    hijax_pl 14 października 2011, 09:10

    Ciekawe co się zmieniło w protokole A77, że aż tak się posypały szkiełka... ;-)

  2. tomoge
    tomoge 14 października 2011, 09:59

    ot i cała sigma

  3. hlynur
    hlynur 14 października 2011, 10:03

    Body daje 0,00001 volta mniejsze napięcie na obiektyw i stąd problemy.

  4. archangelgabrys
    archangelgabrys 14 października 2011, 10:10

    Widzę że wszystkie te Sigmy mają HSM.
    Widać, nowe śrubokręty Sony nie lubią konkurencji i kłócą się z ultradźwiękowymi kto ma ustawiać ostrość.
    W serwisie Sigma wmawia swoim produktom "wy być master, Sony być slave", po czym śrubokręt zostaje zdominowany, a obiektyw działa jak należy :)

  5. Emhyrion
    Emhyrion 14 października 2011, 10:22

    Albo szkła głupieją z powodu półprzepuszczalnego lustra. Tak czy inaczej - miałem A500, Sigmę 17-70 HSM i miałem kupić Sigmę 10-20. No i teoretycznie A77 miał być następcą, jednak elektroniczny wyświetlacz zupełnie mnie nie przekonał do siebie i zmieniłem system.
    I kolejny raz cieszę się z tej decyzji :-)

  6. MaciekNorth
    MaciekNorth 14 października 2011, 10:44

    Żadna nowość, z A33/A55 też Sigmy się gryzły: link

  7. lynx4
    lynx4 14 października 2011, 10:50

    Może Sony zrobiło to, co kiedyś Canon wypuszczając 300D i kolejne puszek - zmieniło protokoły, coby utrudnić życie Sigmie, nie płacącej za licencję, tylko kombinującej z rozszyfrowywaniem.

  8. SZFENDAK
    SZFENDAK 14 października 2011, 13:12

    Na pewno SONY zmieniło protokół w puszkach od 33 do 77 i dlatego stare szkła Minolty sprzed 20 lat śmigają aż miło, jakby dostały drugie życie. Nawet stara zmaltretowana flinta działa dwa razy szybciej

  9. Emhyrion
    Emhyrion 14 października 2011, 15:40

    Nooo, fajnie. Ale stare szkła Minolty z czasów, gdy Sony robiło tylko telewizory i walkmany działają, a nowe szkła Sigmy dedykowane do Sony i działające na lustrzankach tej firmy na półluterkach się wykrzaczają? Coś tu jest nie halo...

  10. MaciekNorth
    MaciekNorth 14 października 2011, 17:34

    Nowsze szkła są bardziej skomplikowane od tych starych szkieł Minolty, patrz chociażby liczba styków ;)

  11. Raflus
    Raflus 14 października 2011, 19:36

    Tylko chyba nikt kto ma Nikona i Sony nie kupi Sigmy... wiadomo, że Tamrony osiągają lepsze rozdzielczości na N i S niż Canonie, a Sigma lepsze dla Canona niż Tamron. Wystarczy poszperać...

  12. three_monkeys
    three_monkeys 14 października 2011, 22:46

    To tylko dowód na totalny brak wymiany informacji między Sony i Sigmą przed nowymi premierami. Potężny cios wymierzony w Sigmę.

  13. ciekawus
    ciekawus 15 października 2011, 10:50

    @Raflus "wiadomo, że Tamrony osiągają lepsze rozdzielczości na N i S niż Canonie, a Sigma lepsze dla Canona niż Tamron"

    Nie rozumiem, jak niby się ten cud dzieje? Producenci Sigma i Tamron modyfikują układ optyczny w zależnośi od tego, jaki zamontują bagnet? Piszesz o rozdzielczości, czy o precyzji AF?

  14. MaciekNorth
    MaciekNorth 15 października 2011, 16:06

    @ciekawus, N i S to ta sama matryca i ma inny filtr niż C, może z tego to wynika ;)

  15. Soniak10
    Soniak10 15 października 2011, 21:04

    A kiedy Sigma przyzna, że z wcześniejszymi modelami Sony też AF źle działał? Z A700, na przykład.

  16. Szabla
    Szabla 16 października 2011, 18:16

    Tak. Sony zmieniło protokół, ale stare obiektywy Minolty się nie kapnęły i dlatego działają bez problemów. :)))
    Niektórym piszącym przydałyby się lekcje logiki.

  17. lynx4
    lynx4 16 października 2011, 21:24

    A Szabli przydałoby się trochę więcej wiedzy w tym temacie :) Canon parę lat temu zmienił protokoły w puszkach tak, że nawet najstarsze obiektywy własne działały bez problemu, a wszystkie wyprodukowane obiektywy Sigmy nie chciały działać. Równie dobrze Sony mogło postąpić identycznie, wszak stare obiektywy Minolty są dla Sony jakby własne.

  18. Szabla
    Szabla 16 października 2011, 21:53

    Bajki opowiadasz.

  19. lynx4
    lynx4 16 października 2011, 22:28

    Tak? To spróbuj podpiąć do puszek Canona od 300D do najnowszych Sigmy wyprodukowane przed ukazaniem się 300D i zobaczysz, który z nas bajki opowiada.

  20. Szabla
    Szabla 16 października 2011, 22:37

    Sigma dostosowuje soft na bieżąco. :))

  21. lynx4
    lynx4 16 października 2011, 23:07

    Tylko że nie w starszych szkiełkach, które nie mają programowalnego procesora. Faktem jest niezbitym, że wraz z ukazaniem się 300D Canon wykorzystał jakieś nieużywane instrukcje w protokołach i Sigmy przestały działać, a dwudziestoletnie nawet Canony działały i działają bez problemu, ponieważ ich oprogramowanie zawierało te nieużywane instrukcje, o istnieniu których Sigma rozszyfrowująca protokoły Canona nie miała pojęcia :)

  22. Szabla
    Szabla 17 października 2011, 00:33

    Strasznie mądre te stare Canony. Jakaż to wiedza tajemna w nich zaszyta jest. :)))

  23. lynx4
    lynx4 17 października 2011, 01:50

    A co myślałeś, że będą głupie jak te od niedawna rodzone obiektywie szczyle Sony? ;-)

  24. Szabla
    Szabla 17 października 2011, 08:58

    Ile masz lat?

  25. lynx4
    lynx4 17 października 2011, 10:04

    Myślę, że więcej niż Ty, a w temacie cichego sabotażu Canona względem Sigmy z roku 2003 więcej mam i wiedzy na ten temat niż Ty. To, czym się zajmujesz, nie czyni Cię alfą i omegą w każdej dziedzinie fotografii. Może zamiast błaznować podasz jakieś argumenty? To, o czym piszę było sprawą powszechnie znaną kilka lat temu, na Allegro można i teraz spotkać obiektywy Sigmy, jak np. 24/2.8 na aukcjach których właściciele piszą, że współpracują tylko z analogowymi puszkami Canona i cyfrowymi sprzed 300D. Klika lat temu wstecz Sigma robiła akcję serwisową i przeprogramowała nie działające obiektywy, niestety tylko nieliczne, najnowsze w tamtym czasie miały programowalny chip, na stronie Sigmy była lista obiektywów możliwych do ożywienia. Pozostałe niestety wyświetlają po próbie jakiegokolwiek przymknięcia przysłony error99. Dzieje się tak z każdym starym obiektywem Sigmy, a stare Canony nie mają z tym problemów.

  26. leszek3
    leszek3 17 października 2011, 12:00

    koncepcja prezentowana przez lynx4 była dementowana (tylko nie wiem, na ile oficjalnie) przez Canona, ale ja tam nie przestałem być podejrzliwy. Natomiast w taką "przezorność" Minolty jakoś nie wierzę.

  27. lynx4
    lynx4 17 października 2011, 12:43

    Cóż z tego, że Canon dementował, skoro dosłownie wszystkie Sigmy wyprodukowane przed 2003 rokiem i nie poddane przeprogramowaniu jak nie działały, tak nie działają dalej, a wszystkie sprawne obiektywy Canona wyprodukowane jeszcze w latach 80-tych nie mają problemów nawet z najnowszymi puszkami? Kilka lat temu Sigma.de miała na swojej stronie listę typów obiektywów, które można przeprogramować, a z pozostałymi oświadczała, że nic się nie da zrobić i nie będą działały. Błąd w działaniu we wszystkich obiektywach Sigmy był taki sam - error99 przy próbie zmiany przez użytkownika bądź aparat przysłony na jakąkolwiek inną oprócz pełnej dziury.

  28. Szabla
    Szabla 17 października 2011, 13:53

    @lynx4, zapytałem o wiek, bo tamto zdanie nosi znamiona braku wprawy w pisaniu po polsku ;)

  29. Szabla
    Szabla 17 października 2011, 13:55

    A Sigma ma problemy na własne życzenie. Widać bardziej opłaca się modyfikować soft w swoich obiektywach niż dogadać się z producentem aparatu.

  30. lynx4
    lynx4 17 października 2011, 14:24

    Nie, Szabla, to była pokręcona odpowiedź w środku nocy ;-) Sigmie owszem, pewnie się to opłaca, ale gorzej z użytkownikami, bo przecież występujące problemy z AF w Sigmach są właśnie przez takie kombinacje.

  31. Szabla
    Szabla 17 października 2011, 23:47

    No to po co mnożyć teorie o złych producentach co rusz zmieniających protokoły w aparatach? Jest znacznie prostsze wytłumaczenie. Sigma siedzi cicho i wymienia soft, bo co innego ma zrobić, nie chcąc płacić producentowi?

  32. leszek3
    leszek3 18 października 2011, 00:03

    Szabla, nie upraszczajmy do bólu... Sigma jest jedynym producentem niezależnym o tak szerokim profilu produkcji. Trudniej się jej dogadać, za to bardziej opłaca się jej nie dogadywać.

  33. leszek3
    leszek3 18 października 2011, 00:05

    Zwłaszcza w porównaniu do takiej Tokiny, choć ta jest mocniejsza w szerszym kącie, za to praktycznie odpuszcza tele (zaś Tamron kuleje w szerokim, za to w tele ma 70-300vc, 70-200/2.8 i 200-500.

  34. Szabla
    Szabla 18 października 2011, 17:44

    Nie tyle trudniej, co drożej....

  35. lynx4
    lynx4 19 października 2011, 09:38

    Tak, w tym jest sedno, Sigma jest zbyt chytra ;-) A co do teorii o złych producentach, to wybacz Szabla, ale w przypadku Canona to nie żadna teoria, tylko fakt, który można udowodnić podpinając stare Sigmy, które nie zadziałają na żadnym cyfrowym aparacie Canona, przynajmniej bez przeprogramowania softu, co da się zrobić z nielicznymi typami. To, że Canon wszystkiemu zaprzeczył, jest zrozumiałe, bo inaczej mógłby mieć gdzieniegdzie problemy z dochodzeniem w sprawie nieuczciwej konkurencji. W przypadku Sony, to prawda, że tylko spekulowałem, ale powiedz mi, czemu Sigma więc siedzi cicho i wymienia soft? Z jakiego powodu taka wymiana jest konieczna? Być może jest mało prawdopodobne, że Sony w obecnych czasach powtórzyło numer Canona, ale w takim przypadku z pewnością nie rozesłałoby o tym okólnika do regionalnych oddziałów ;-)

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.