Konica Minolta - problemy z Dynaxami
Wczoraj Konica Minolta poinformowała o problemach z aparatami Dynax 7D i 5D. Przy dłuższym nieużytkowaniu tych modeli, po wykonaniu zdjęcia, w wizjerze może pojawić się informacja o błędzie ''Err'' i ciemnoniebieski lub czarny obraz. W większości przypadków po ponownym uruchomieniu, aparat działa już poprawnie.
Konica Minolta pokrywa koszty związane z naprawą wadliwych Dynaxów. Jednocześnie podaje listę punktów serwisowych, gdzie można zgłosić się z uszkodzonym sprzętem. Niestety kolejne kliknięcia albo prowadzą nas z powrotem do informacji prasowej, albo trafiamy na główną stronę Sony. Należy jednak przypuszczać, że z wadliwymi egzemplarzami należy się zgłaszać do serwisów Sony - firmy, która przejęła Konica Minoltę.
Przykładowy wygląd wizjera z defektem przedstawiony jest poniżej.

Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
podając taka informacje trzeba się trochę wysilić... ta wada fabryczna to tzw. Error 58 (taką nazwę serwisową ma ta przypadłość), dotyczy KM dynax 7D i 5D, jest już o niej głośno od kilku miesięcy... faktem jest, że dopiero teraz KM uznała to jako wadę fabryczną...
w Polsce aparaty z tą wadą przyjmuje serwis Sony, firma Adder a sprzęt jest naprawiany za darmo w Niemczech
a gdzie widzisz tu brak wysilku ze strony redaktora? raczej KM sie nie wysilila podajac oficjalnie dopiero po kilku miesiacach informacje o ktorej jak mowisz bylo wiadomo od kilku miesiecy
to, że wada była już znana przez użytkowników to jedno (i to dopiero od kilku miesiecy), druga sprawa to relacje miedzy sony a KM (czyli kasa, kto za to ma bulić), inne firmy tez często przyznaja sie do wad dopiero po dłuzszym czasie jak np. nikon (wcześniejszy nius), podajać taką informację trzeba sobie zadać trud wejścia na strone KKM lub serwisu sony link i podac pełne info... w koncu optyczne.pl jest serwisem branżowym a nie horyzontalnym gdzie pisze sie o Paris, najnowszym BMW i braciach K. ;-)
info ze strony Adder'a:
"Usterka migawki mogąca powstać w niektórych modelach MAXXUM/DYNAX 7D oraz 5D - patrz - ERROR 58
W przypadku gdy pańwstwa aparat będący na powyższej liście wykazuje opisane błędy prosimy o wpłacenie zaliczki na pokrycie kosztów przesyłki międzynarodowej w obie strony (Adder-Bremen-Adder) i ekspertyzy - zryczałtowany koszt to 90,00 zł.
W Warszawie zapraszamy Państwa do naszego centrum serwisowego przy ulicy Magazynowej 14a ,
tel. 22 8531889, e-mail serwisadder.waw.pl
Klientów z innych miast prosimy o wysyłanie uszkodzonych aparatów w opakowaniach fabrycznych z dołączonym precyzyjnym opisem usterki zgodnie z załączoną instrukcją : INSTRUKCJA WYSYŁKI
W przypadku potwierdzenia usterki serwis wykona naprawę nieodpłatnie i wpłacona zaliczka zostanie zwrócona.
BŁĄD 58 :
Usterka może pojawić się po długim czasie nie używania aparatu.
W trakcie robienia pierwszego zdjęcia w wizjerze pojawia się napis "Err" i zdjęcie zapisuje się jako czarne lub ciemno niebieskie, a aparat jest zablokowany i nie można wykonać żadnych operacji.
W większości przypadków napis "Err" oraz stan zablokowania urządzenia może być skasowany przez powtórne wyłączenie/włączenie aparatu i następne zdjęcia są już robione normalnie.
Błąd może wystąpić w aparatach :
* MAXXUM/DYNAX 7D
* MAXXUM/DYNAX 5D "
Optyczne.pl nie jest agencją detektywiztyczną:-). Podana została
informacja prasowa, która ukazała się na stronie producenta, zawierająca
dodatkowo ślepe linki. Na stronie KM Polska informacji takiej nie ma.
Owszem, jest informacja, że firma Adder (serwis Sony) jest
odpowiedzialna od roku za naprawy KM, ale nic po za tym. Na stronie
Addera można znaleźć info o tej awarii, ale dość głęboko ukryte.
Dziękujemy bardzo za konkretne i uzupełniające informacje! Jesteśmy
naprawdę wdzięczni (i nie tylko my), że znalazły się one w komentarzach
jako uzupełnienie newsa. Optyczne.pl nie jest bowiem w stanie każdemu
dogodzić ilością informacji. A redagowanie tekstu wiąże się z
ograniczonym czasem na to poświęconym. Problem polega bardziej na
kulturze wypowiedzi i odrobiny grzeczności i poszanowania, bo w zdaniu
''podając taką informacje trzeba się trochę wysilić'' mało jest tej
kultury...
albo coś się robi dobrze (w tym wypadku informuje)... albo w ogóle, chodzi o rzetelność w informowaniu a nie o obrażanie się na zwrócenie uwagi, powtórzę od serwisu branżowego wymagam informacji pełnej (nie odrobiny ;-) a nie niusa agencyjnego dla mas... i aby zamknąć poboczny temat to następnym razem zwrócę uwagę ważąc każde słowo... pozdrawiam
Poza tym news nie dotyczył tylko zauważenia znanego od pewnego czasu problemu, tylko także sposobu jego rozwiązania, który pojawił się na stronach KM dnia 2 lutego. Więc nie specjalnie rozumiem w czym problem.
Czy to wina optycznych, że podali info prasowe a nie bawili się w detektywów od znajdowania ukrytych info ??? Taka informacja powinna się pojawić DOKŁADNA na www.sony.pl oraz na stronach KM. Jest o tym więcej u addera, ale żeby to wiedzieć trzeba przejść ścieżkę dość zawiłą. Teraz jak optyczni wiedzą już więcej, to faktycznie mogliby poszerzyć info.
Tak ja też uważam że cos się robi dobrze lub lepiej tego nie robić
Taka informacje to moglby zamiescic jakis Komputer Swiat, a optyczne.pl ma zdaje sie ambicje byc czyms powazniejszym. Nie widze tez powodu do obrazania sie i odgryzania, nalezy sie raczej cieszyc z sygnalow czytelnikow, lepsza nieuzasadniona krytyka jak obojetne milczenie.
Oto linki z którymi jest taki problem:
link
link
link
Kto wymyślił to błyskotliwe rozwiązanie na tej stronie z zamianą automatyczną i scalaniem adresów URL?
1 link: link
2 link: link
link
Okropne są też "kody z obrazka" kiedy jest O nie wiadomo czy chodzi o cyfrę 0, czy o literę O. Ale już nic nie krytykuję bo jeszcze ktoś na mnie naskoczy tak jak na m2k4.
Pozdrawiam i życzę jak najlepszego dopracowania strony i aartykułów.
link