Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
@PDamian - niestety producenci prawie nigdy takich informacji nie ujawniają. Obstawiam pixel binning 2x2, a potem to co zostanie (5824 px na szerokość) już jest skalowane na procesorze do docelowego 4K. Ale to tylko luźny strzał.
"... przykładowo czas odczytu będzie większy (...), a mniejszy...". Większy albo mniejszy czas? Brzmi to dość paskudnie. Nie łatwiej pozostać przy dłuższy/krótszy? "...ale przy kiepskiej jakości obrazu oferowanego w tych trybach jest dość marne pocieszenie." - tu chyba czegoś zabrakło, żeby było napisane po polsku. Serio liczycie, że ktoś z branży ślubnej zainteresuje się tym aparatem? Dajcie znać jak będziecie potrzebowali palców z obu rąk, żeby zliczyć polskich "ślubniaków" filmujacych tym klamotem.
@audioart, rynek ślubny jest szeroki, od fotografów z kitami APS-C po analogowy średni format. Nie widzę powodu, żeby nie zdarzył się ktoś, kto zainwestuje w GFX-a i poeksperymentuje z filmami. Albo wypożyczy na dużą imprezę.
Co do sugestii polonistycznych masz rację, dziękuję.
"Zdarzył się ktoś", "poeksperymentuje"... @komor, swoimi słowami tylko potwierdzasz słuszność moich wątpliwości co do pożytku z testu takiego aparatu w zakresie rejestracji filmów.
W Polsce mało kto kupi ten aparat, szczególnie do ślubów, więc moim zdaniem nie ma co dywagować na temat przydatności w tym zastosowaniu na naszym rynku.
A co do wyników testu: większość wad widać już w specyfikacji lub łatwo je w takiej konstrukcji przewidzieć (szybkość odczytu matrycy na przykład). Moim zdaniem bardzo dobra jakość 4k przy 30 fps przy sprzęcie tego typu to już sporo i do pełni szczęścia brakuje jedynie lepszego AF. Gdyby ten był dobry, to oczekiwanie czegoś więcej byłoby mocno życzeniowe.
Wygląda na to, że korzystasz z oprogramowania blokującego wyświetlanie reklam.
Optyczne.pl jest serwisem utrzymującym się dzięki wyświetlaniu reklam. Przychody z reklam pozwalają nam na pokrycie kosztów związanych z utrzymaniem serwerów, opłaceniem osób pracujących w redakcji, a także na zakup sprzętu komputerowego i wyposażenie studio, w którym prowadzimy testy.
Będziemy wdzięczni, jeśli dodasz stronę Optyczne.pl do wyjątków w filtrze blokującym reklamy.
Proszę o komentarze w temacie testu. Inne będą kasowane.
Co z zakresem tonalnym? Trochę mi zabrakło informacji nt. dynamiki tonalnej w praktyce.
Matryca ma 11648 pikseli w poziomie,
jak jest to zamieniane w nędzne 2160 w 4K ?
w 4096 -oczywiście.
@PDamian - niestety producenci prawie nigdy takich informacji nie ujawniają. Obstawiam pixel binning 2x2, a potem to co zostanie (5824 px na szerokość) już jest skalowane na procesorze do docelowego 4K. Ale to tylko luźny strzał.
"... przykładowo czas odczytu będzie większy (...), a mniejszy...". Większy albo mniejszy czas? Brzmi to dość paskudnie. Nie łatwiej pozostać przy dłuższy/krótszy?
"...ale przy kiepskiej jakości obrazu oferowanego w tych trybach jest dość marne pocieszenie." - tu chyba czegoś zabrakło, żeby było napisane po polsku.
Serio liczycie, że ktoś z branży ślubnej zainteresuje się tym aparatem? Dajcie znać jak będziecie potrzebowali palców z obu rąk, żeby zliczyć polskich "ślubniaków" filmujacych tym klamotem.
- Proszę Pana, uprzedzam, że te bułki są czerstwe
- Moj boże, te bułki są czerstwe, dajcie znać jak sprzedacie choć kilka :)
Sa podobno programy do redukcji rolling shutter - moze jakis test... albo sugestie
@audioart, rynek ślubny jest szeroki, od fotografów z kitami APS-C po analogowy średni format. Nie widzę powodu, żeby nie zdarzył się ktoś, kto zainwestuje w GFX-a i poeksperymentuje z filmami. Albo wypożyczy na dużą imprezę.
Co do sugestii polonistycznych masz rację, dziękuję.
"Zdarzył się ktoś", "poeksperymentuje"... @komor, swoimi słowami tylko potwierdzasz słuszność moich wątpliwości co do pożytku z testu takiego aparatu w zakresie rejestracji filmów.
AF nie dziala niestety zbyt dobrze - chodzi mi o ten film krecony w mieszkaniu. p.s. ladna garsoniera ;-)
W Polsce mało kto kupi ten aparat, szczególnie do ślubów, więc moim zdaniem nie ma co dywagować na temat przydatności w tym zastosowaniu na naszym rynku.
A co do wyników testu: większość wad widać już w specyfikacji lub łatwo je w takiej konstrukcji przewidzieć (szybkość odczytu matrycy na przykład).
Moim zdaniem bardzo dobra jakość 4k przy 30 fps przy sprzęcie tego typu to już sporo i do pełni szczęścia brakuje jedynie lepszego AF. Gdyby ten był dobry, to oczekiwanie czegoś więcej byłoby mocno życzeniowe.