Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Nikon AF-S NIKKOR 85 mm f/1.8G

Nikon AF-S NIKKOR 85 mm f/1.8G
6 stycznia
2012 08:53

Firma Nikon zaprezentowała krótki teleobiektyw o dużym otworze względnym – AF-S NIKKOR 85 mm f/1.8G. Producent chwali się zastosowaniem w nim całkowicie przeprojektowanej konstrukcji układu optycznego, zoptymalizowanego pod kątem nowoczesnych lustrzanek cyfrowych, na którą składa się 9 elementów ułożonych w 9 grupach.

Pełna specyfikacja obiektywu jest już dostępna w naszej bazie:

Informacja prasowa

AF-S NIKKOR 85 mm f/1,8G – obiektyw z charakterem

Nikon AF-S NIKKOR 85 mm f/1.8G

Nikon ogłasza dzisiaj nowy stałoogniskowy, krótki teleobiektyw o dużym otworze względnym – AF-S NIKKOR 85 mm f/1,8G. Dzięki całkowicie przeprojektowanej konstrukcji układu optycznego, zoptymalizowanego pod kątem nowoczesnych lustrzanek cyfrowych, obiektyw zapewnia najwyższą jakość obrazu, wiernie oddając nawet najdrobniejsze detale fotografowanych obiektów. Nowy obiektyw doskonale sprawdza się zarówno w fotografii portretowej, jak i przy filmowaniu.

Klasyczny charakter

Klasyczna długość ogniskowej, wynosząca 85 mm oraz duży otwór przysłony f/1,8 sprawiają, że AF-S NIKKOR 85 mm f/1,8G zapewnia idealną równowagę między ostrością a rozmyciem. Dzięki temu obiektyw umożliwia wyeksponowanie wybranego obiektu oraz wykonywanie doskonale wykadrowanych portretów, odznaczających się niezwykłym bogactwem szczegółów, nawet w czasie fotografowania w warunkach słabego oświetlenia.

Nowa konstrukcja układu optycznego

Nikon AF-S NIKKOR 85 mm f/1.8G

Model AF-S NIKKOR 85 mm f/1,8G został wyposażony w całkowicie nowy układ optyczny, składający się z 9 elementów w 9 grupach oraz specjalny cichy silnik falowy (SWM), zapewniający dyskretne i precyzyjne działanie autofokusa. Dzięki temu obiektyw oferuje doskonałą jakość obrazu, którą docenią osoby filmujące przy użyciu nowoczesnych lustrzanek cyfrowych.

Ergonomiczna konstrukcja

AF-S NIKKOR 85 mm f/1,8G odznacza się niską wagą, wynoszącą zaledwie 350 gramów oraz uszczelnioną obudową. Obiektyw przeznaczony jest do lustrzanek cyfrowych firmy Nikon formatu FX. W przypadku używania z lustrzankami cyfrowymi firmy Nikon formatu DX, oferuje odpowiednik ogniskowej o długości 127,5 mm. Jest również w pełni zgodny ze wszystkimi podstawowymi modelami lustrzanek cyfrowych niewyposażonych w silnik autofokusa.

Obiektyw jest sprzedawany z osłoną przeciwsłoneczną HB-62 oraz miękkim woreczkiem CL-1015.

Data wprowadzenia do sprzedaży oraz cena obiektywu AF-S NIKKOR 85 mm f/1,8G nie zostały jeszcze określone.


Komentarze czytelników (53)
  1. 88y
    88y 6 stycznia 2012, 09:06

    Cena została określona - link
    500$ to w polskich warunkach pewnie ok 2 - 2,2 k złotych

  2. decker
    decker 6 stycznia 2012, 09:19

    Tak w sumie Optyczni to macie troche zachodu z tymi wiadomosciami . To co ja przeczytalem obijajac sie na nocnej zmianie , wy musieliscie jeszcze potłumaczyc żeby na rano w Polske puścić. A co do obiektywu to wlasnie rozwalil mi plany zakupowe co do portretowki :-(

  3. profanum
    profanum 6 stycznia 2012, 09:44

    Jeśli prognoza ceny 88y się sprawdzi (w Polsce) to moim zdaniem ok. Ostatnio widziałem nowy A-F 85 1,8 za 1700 więc ....

  4. 2marekm
    2marekm 6 stycznia 2012, 10:01

    Canon dalej śpi w błogim ukojeniu.
    "Piję" do "średniowiecznego" 50/1.4.

  5. P_M_
    P_M_ 6 stycznia 2012, 10:23

    No to sobie nie kupie.

  6. Art1000
    Art1000 6 stycznia 2012, 10:36

    Kąsek na test, ciekawe jak się będzie miał do starego D

  7. goornik
    goornik 6 stycznia 2012, 10:40

    Przy okazji: przekrój obiektywu pięknie ukazuje ile miejsca zajmuje tor optyczny, a ile miejsca potrzeba na elektronikę, silniki, CPU itp.....

  8. Jacek_Z
    Jacek_Z 6 stycznia 2012, 11:09

    Bez VR. Szkoda.

  9. Arek
    Arek 6 stycznia 2012, 11:13

    Bardzo fajny ruch Nikona. Teraz dla amatorów ma piękny zestaw nowych 1.8/35, 1.8/50 i 1.8/85 o świetnym stosunku jakości do ceny.

  10. 6 stycznia 2012, 11:31

    Dwa koła z hakiem to nie taka świetna cena. Dla amatora. Dla amatora to jest sony 85/2.8, którego cena wg skąpca startuje od 879zł. Ewidentnie widać, że sony inaczej i poważnie myśli o rynku amatorów foto.

  11. maput
    maput 6 stycznia 2012, 11:33

    No to praktycznie ostatni z obiektywów "D" zniknął z zestawu argumentów przeciwników body bez silnika ;)

  12. maput
    maput 6 stycznia 2012, 11:34

    anakin - no ale różnica w świetle jednak znaczna.. f2.8 to ja mam w zoomie. Pewnie za kilka miesięcy jak emocje po premierze opadną cena zbliży się do ceny 85/1.8 D

  13. Arek
    Arek 6 stycznia 2012, 11:44

    Dokładnie. Docelowo będzie pewnie poniżej 2000 zł. A za plastikowe i ciemne Sony 2.8/85 to jednak podziękuję.

  14. 6 stycznia 2012, 11:53

    Pytanie do amatorów. Czy kupią sobie obiektyw za ponad 2 koła? Czy fajny optycznie i (to prawda) ciemniejszy udany obiektyw do portretów za 8 stówek od sony. Jest jeszcze samyang 85/1.4 za niecały 1000zł. Do portretu można sobie radzić bez AF i mieć tysiaczka w kieszeni. Słowem cena wysoka. Oczywiście zamożni amatorzy sobie kupią, jeżeli nie będą woleli pozbierać i kupić 85/1.4.

  15. qqrq
    qqrq 6 stycznia 2012, 11:54

    uff, już miałem pietra, że się pospieszyłem, bo kupiłem miesiąc temu wersję AF za 1100zł, bo "nie było nic alternatywnego"... no to teraz czekam na test. ale biorąc pod uwagę właśnie wymienione przez Arka 35/1.8 (rewelacja, schodzi z puszki praktycznie tylko na rzecz 70-200) i "nowe" 50/1.8, to trudno oczekiwać, że nowa konstrukcja 85/1.8 wypadnie gorzej. powinszowania dla Nikona :)

  16. Tomi12
    Tomi12 6 stycznia 2012, 11:58

    szkoda ze brakuje literki N

  17. jakubkrawiec
    jakubkrawiec 6 stycznia 2012, 11:58

    anakin, Sony 85mm f/2.8 może i jest tańszy, ale to ciemnica w stosunku do f/1.8. Sony mogło zrobić ten obiektyw jako dedykowany do małych matryc, ale jaśniejszy i w cenie ok. 1200zł - wtedy sprawa wyglądała by zupełnie inaczej. Ale jest, jak jest.

    Generalnie widać, że Canon ignoruje potrzeby osób o mniej zasobnych portfelach - wypuszczając jedynie kolejne wersje kitów. Sony wypuściło całą serię stałek dla amatorów, szerokie spacerzoomy, Nikon podobnie, w dodatku lepiej wykonane, a Canon tylko białe L-ki odświeża ;)

  18. 6 stycznia 2012, 12:03

    No ale do portretu nie lepiej nabyć samyanga f/1.4 za 1000zł? Przecież 1.8 to ciemnica w porównaniu do 1.4. Nie ma AF, ale za to jaka GO!!

  19. maput
    maput 6 stycznia 2012, 12:12

    Taka GO że ustawienie ręczne ostrości na 1.4, a nawet 1.8 przy użyciu maciupkich lustrzanych wizjerków jest nie lada wyczynem. Zresztą amatorzy za szkła bez AF się rzadko biorą. Rożnica między 1.4 a 1.8 i tak mniejsza niż między 1.8 a 2.8 ;)
    Skoro 85/1.8D schodził za taką cenę całkiem przyzwoicie, nie widzę powodu dla którego wersja G miałaby nie mieć powodzenia.

  20. Robson_87
    Robson_87 6 stycznia 2012, 12:24

    jeszcze tylko 24mm tez ze swiatlem 1,8 w podobnej cenie poprosimy;)

  21. konczako
    konczako 6 stycznia 2012, 12:30

    ale czad.... Za******scie. w końcu.

  22. Walle
    Walle 6 stycznia 2012, 12:32

    @anakin
    Jestem amatorem i kupię ten "obiektyw za ponad 2 koła". Wolę wydawać pieniądze na obiektywy niż np. papierosy..
    Porównywanie do Sony 85/2.8, czy Samyang-a bez AF jest trochę bez sensu, a dlaczego, to wyjaśnili Ci już przedmówcy.
    Na tą 85-tkę czekam dwa lata, tj. od czasu ukazania się 35/1.8 i jeśli optycznie będzie taka jak 35 i 50 G, to kupię ją na pewno. Mam nadzieję, że Optyczni szybko go przetestują...?

  23. konczako
    konczako 6 stycznia 2012, 12:32

    Jeśli cena z czasem ustabilizuje się w granicach starej wersji to nie nadążą z produkcją hehe:)

  24. konczako
    konczako 6 stycznia 2012, 12:36

    przy cenie powyżej 2k wolę jednak dołożyć do Sigmy 85/1.4. W każdym bądź razie wybór jest coraz większy co cieszy a ja jeszcze nie zdążyłem się nacieszyć 50/1.8G która jest świetna....

  25. Arek
    Arek 6 stycznia 2012, 12:38

    "Mam nadzieję, że Optyczni szybko go przetestują...?"

    Ja o ten obiektyw poprosiłem Nikona jak się pojawiły pierwsze plotki o nim. Więc teraz to bardziej od nich zależy niż ode mnie.

  26. jakubkrawiec
    jakubkrawiec 6 stycznia 2012, 12:54

    anakin, Samyang 85mm f/1.4 kosztuje 900zł, jest bardzo jasny, świetny optycznie - wszystko super, wydaje się być lepszą opcją od wszelkich 85/2.8/1.8/1.4, ale i tak nikt go nie chce. Ludzie chca mieć AF.

    Poza tym nie rozumiem dlaczego niektórzy myślą, ze jak ktoś kupuje jasne 85mm akurat do portretów? Przecież to jest bardzo uniwersalny obiektyw do wielu zastosowań - i między innymi dlatego szybki i cichy AF jest ważny.

  27. karolcio
    karolcio 6 stycznia 2012, 13:09

    @anakin - AF przy jasnym portretowym obiektywie jest bardzo ważny, twierdzenie, że jest inaczej to takie czarowanie świata, chyba, że się fotografuje manekiny ze statywu. Cena 500$ wydaje się rozsądna, a że dla nas to spory wydatek to już inny problem. Niedawno ktoś coś mówił o zielonej wyspie i tygrysie Europy, ale to też było czarowanie świata...

  28. konczako
    konczako 6 stycznia 2012, 13:22

    dokładnie..dla mnie 85mm to takie portretowo-reporterskie szkiełko...

  29. LordYoghurt
    LordYoghurt 6 stycznia 2012, 13:39

    Porównałem ceny kilku szkiełek w USA i w Polsce:

    85 1.4G - 1600$ / 5700zł
    85 1.8D - 450$ / 1560zł
    50 1.4G - 430$ / 1450zł
    50 1.8G - 220$ / 780zł

    Mnożnik dla ceny w złotówkach wynosi dla tych szkieł 3.4-3.6. Co oznacza że Nikkor 85 1.8G będzie kosztował 500$ x 3.4-3.6 = 1700-1800zł.

  30. LordYoghurt
    LordYoghurt 6 stycznia 2012, 13:50

    Na stronie nikon.com można zaleźć sample:
    link

    wykres MTF tego szkiełka wygląda znakomicie:
    link

  31. LordYoghurt
    LordYoghurt 6 stycznia 2012, 14:06

    Poprawka - wkleiłem przez pomyłkę MTF dla 50/1.8G. Ten jest dla 85;
    link

  32. ov_Darkness
    ov_Darkness 6 stycznia 2012, 14:26

    Brakuje jeszcze 16/2(2.8) i 24/1.8(2) do kompletu amatorskiego.
    Ciekawe, czy to przypadkiem nie oznacza, że D800 będzie już bez śrubokręta?
    Co do AF: przy DX i bez klina potrafi być upierdliwy jego brak, jak się nie ma wprawy, a szkło ma słabo zrealizowany MF.
    Przy wywaleniu dowolnej z tych zmiennych wolę tak, niż z AF.
    Poczekamy, co o nim optyczni powiedzą. Jak nie będzie dużo droższy od Samyanga, to kto wie?

  33. goornik
    goornik 6 stycznia 2012, 15:30

    MTF rzeczywiście niewiarygodnie optymistyczny.
    Pozostaje poczekać na komentarze kilku "speców" którzy z wyglądu zewnętrzego wywróżą rozdzielczość, wady poza osiowe i winietkę :)

  34. Black Cat
    Black Cat 6 stycznia 2012, 19:22

    Jak af będzie pracował jak w 35 i 50 to będzie można dobiec w międzyczasie do fotografowanego obiektu...

  35. thorgal
    thorgal 6 stycznia 2012, 21:14

    Nowy 1.8/50 jest szybki. Ale 1.4/50 to faktycznie slimak.

    Mimo wszystko nalezy podziekowac Nikonowi za kolejny obiektyw dla "mas pracujacych".

    Pewnie pojda za ciosem i pojawi sie 1.8/24...

  36. ATO
    ATO 6 stycznia 2012, 23:16

    Idealne szkło dla mojej żony :) A ja czekam, aż wreszcie wyjdzie 24mm f1.8. Może się kiedyś doczekam...

  37. Adam.B
    Adam.B 7 stycznia 2012, 00:09

    ŁAŁ! Sample smakowite!!

  38. oz
    oz 7 stycznia 2012, 00:12

    Miękki woreczek mnie przekonał:)

  39. kazziz
    kazziz 7 stycznia 2012, 01:14

    to w takim razie 50ka 1.8 niepotrzebna mi, biorę 35 i 85. :)
    Arku, czy jeżeli kupię owo szkiełko w momencie w którym pojawi się na półce i jeszcze wtedy go nie będziecie mieć od Nikona, mogę podesłać do testów?

  40. Arek
    Arek 7 stycznia 2012, 01:26

    Jak będzie je można kupić, to weźmiemy ze sklepu.

  41. JacekOK
    JacekOK 7 stycznia 2012, 11:13

    Obiektyw do nabycia od 1 marca....Cena $499...Niech bedzie w Polsce nawet rowne 2 tys zlotych to od razu kupuje bo w USA pewnie przez rok bedzie out of stock ..

  42. kazziz
    kazziz 7 stycznia 2012, 13:11

    chciałem się przydać ;) poza tym, jaka duma, moje szkło testowane ;-) oby Nikon się popisał i dał Wam do testów wcześniej.

  43. heyus
    heyus 7 stycznia 2012, 13:27

    @maput

    Różnica światła miedzy 1.4 i 1.8 a 1.8 i 2.8 jest dokładnie taka sama. W obu przypadkach ciemniejsze szkło wpuszcza polowe tego światła co szkło jaśniejsze.

  44. mig-37
    mig-37 7 stycznia 2012, 14:10

    Nieprawda, pomiędzy 1,4 a 1,8 to tylko pół przysłony, natomiast między 1,8 i 2,8 to AŻ półtorej....

  45. 88y
    88y 7 stycznia 2012, 14:20

    Cena tego obiektywu w Europie: link

    529€ * 4.5 = 2380zł :/

  46. KrzychuM
    KrzychuM 7 stycznia 2012, 17:41

    W EU 529€, czyli w PL 2500 - 2600PLN.

  47. 7 stycznia 2012, 18:39

    @ anakin
    Dla amatora to jest sony 85/2.8, którego cena wg skąpca startuje od 879zł.


    Wytłumacz mi po co użytkownikowi nikona obiektyw sony?

  48. Dżozef
    Dżozef 7 stycznia 2012, 18:51

    Obiektyw wydany dla uczczenia mijającej w tym roku 20-stej rocznicy premiery Canona C85/1,8. Oby był równie udany.

  49. javier martin
    javier martin 7 stycznia 2012, 21:10

    zazdraszczam nikoniarzom tego szkiełka. szybkie, uszczelnione- mniam. mogłoby być jeszcze trochę jaśniejsze ale za taką cenę i tak jest super.

  50. Arek
    Arek 7 stycznia 2012, 21:15

    Javier - odrobinę jaśniejsze już mają. Nawet dwa.

  51. Adams77
    Adams77 7 stycznia 2012, 21:32

    Mam starą 85/1.8. To bardzo fajne szkło prócz wolnego AF. W tej nowej wersji na pewno będzie szybszy, bo wolniejszego już się chyba nie da zrobić :) Mam też nadzieję, że Nikon poprawi też bokeh i nie dowali aberracji chromatycznej (w starym niemal nie ma).

    Porównanie starego Nikkora 85/1.8 z Samyangiem 85/1.4.
    link

  52. javier martin
    javier martin 7 stycznia 2012, 23:02

    Arek: oczywiście masz racje ale ja takiego światła ( 1,4 ) przy tej ogniskowej może bym potrzebował 2 x do roku i w moim przypadku nie widzę większego sensu takich inwestycji. jednak mimo wszystko czasem fajnie się poślinić zwłaszcza, że ani nie mam parcia ani to nie mój system.

  53. goornik
    goornik 8 stycznia 2012, 18:00

    mig-37
    między f/1.8 i f/1,4 nie jest pół przysłony. Podziel 18 przez 14 i podnieś do kwadratu. Zobaczysz ile jaśniejszy jest obiektyw f/1,4 - 65% światła więcej, a nie 50%

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.