Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Ja się nie wypowiadam, bo się na kręceniu filmów kompletnie nie znam. Ale dzisiaj dowiedziałem się przypadkiem, wszedłszy tu i obejrzawszy sample, że nie znam się także na oglądaniu filmów. Więc tym bardziej siedzę cicho.
Dzięki za test. Normalnie by mi serduszko biło mocno do teego, ale jednak spora różnica cenowa do a7s3, przy czym bilans zysków i strat tego nie tłumaczy.....
No cóż - dobre zdjęcie może się trafić każdemu. Dobrego filmu przypadkiem się nie nakręci. Coś trzeba umieć - choćby na przykład zjeżdżać z górki albo wspinać się na nią...
ja sie zupelnie nie znam na filmowaniu, ale dzialanie AF bym okreslil osobiscie jako troche nerwowe
ciekawe czy firmy konsultuja z profesjonalistami ustawiajacymi ostrosc recznie, jak by sobie zyczyli zeby dzialal AF. ja mam wrazenie, ze AF gdy juz jest bliski dobrej ostrosci powinien troche zwalniac, zeby bylo bardziej naturalnie. tak jak sie hamuje samochodem przed swiatlami - na poczatku mozna mocno, ale potem trzeba odpuscic hamowanie na koncowce by bylo lagodnie.
nie podoba mi sie tez AF w fuji link w 19s Amadi sie zatrzymuje w 23s znika z kadru, aparat wyostrza na okno, po czym w 24s jeszcze raz wyostrza - scena wyglada kiepsko, i powtarza sie w innych ujeciach. taki material jest drazniacy.
ostatnio zainteresowalem sie canonem bo tam dual pixel AF wyglada wg mnie dobrze. no ale z tego co czytam to canon mija sie troche z prawda jesli chodzi o ich 4k w tym modelu, bo wyglada ze jest pixel binning albo line skipping. i obraz potem jest interpolowany w gore do 4k.
to troche jakby matryca miala 18mp, a aparat byl sprzedawany jako 24mp bo co prawda wypluwa 24mp ale przez interpolowanie z 18mp.
Szabla - za to dodatkowo z wizjerem :) A w kamerze nie naprawiono podstawowych błędów, jak chociażby znikanie menu, albo podglądu i ogólnie jaja z podglądem przy wpięciu czegokolwiek po HDMI. Takiej lipy to KAMERY od zarania dziejów nie miały. A naprawdę ciągle mam jeszcze dylemat czy a7s3 czy fx3.
Podgląd na filmiku Rafikiego ze śledzeniem oka robi wrażenie, ale tutaj a7s3 zrobi to dokładnie tak samo.
Podgląd przy podłączeniu HDMI należy jeszcze ogarnąć w odpowiedniej zakładce menu. To żadna tajemnica, że możliwości obydwu produktów są niemal identyczne. Różni je konstrukcja i sterowanie. Jest wybór.
Powiedz mi, Arkadiusz, po co wysyłasz filmy na YouTube w 1080p? I to z kategorii "jakość obrazu"? Jaki to ma sens, skoro z pełnego obrazu i tak nic tam nie zobaczymy poza kompresją, a powiększenia równie dobrze mógłbyś zamieścić w JPEGach?
Jeśli chcesz nam zademonstrować za pomocą YouTube, jak wygląda materiał nagrany w 1080p, to nagraj go w 1080p, ale prześlij w 4K, żebyśmy mieli szansę coś z niego zobaczyć.
@tzb - po to masz powiększenia 400% w filmie żeby ominąć kompresję. Powiększenie do 4K nie spowoduje, że będzie lepiej, a jedynie że będziesz oglądać obraz jeszcze bardziej przetworzony i dalszy od oryginału. Poza tym według Twojej logiki pliki 8K z Canona R5 albo Sony A1 powinienem skalować do 16K.
Logika nie jest moja, jest jutubowa ^_^ Nie, dużych (4K+) rozdzielczości nie musisz już skalować, bo YouTube nie morduje ich tak okrutnie, jak 1080p (niektórzy mówią, że z powodu VP9 vs H264, ale już sam bump w bitrate jest dostatecznie istotny). Mówię z wielo-uploadowej praktyki, warto przesiąść się na upscale'owanie małych rozdzielczości do 4K (nawet 1440p wprowadza zauważalną zmianę), różnica w jakości jest olbrzymia.
...alternatywnie, hostować oryginalne pliki na serwerze optyczne, bez jutubowej rekompresji, wtedy żadne skalowanie nie będzie potrzebne (to rozwiązanie ma swoje istotne wady, ale zawsze to jakaś opcja).
Wygląda na to, że korzystasz z oprogramowania blokującego wyświetlanie reklam.
Optyczne.pl jest serwisem utrzymującym się dzięki wyświetlaniu reklam. Przychody z reklam pozwalają nam na pokrycie kosztów związanych z utrzymaniem serwerów, opłaceniem osób pracujących w redakcji, a także na zakup sprzętu komputerowego i wyposażenie studio, w którym prowadzimy testy.
Będziemy wdzięczni, jeśli dodasz stronę Optyczne.pl do wyjątków w filtrze blokującym reklamy.
Zatkało chyba wszystkich? :)
Ja się nie wypowiadam, bo się na kręceniu filmów kompletnie nie znam.
Ale dzisiaj dowiedziałem się przypadkiem, wszedłszy tu i obejrzawszy sample, że nie znam się także na oglądaniu filmów. Więc tym bardziej siedzę cicho.
Dzięki za test. Normalnie by mi serduszko biło mocno do teego, ale jednak spora różnica cenowa do a7s3, przy czym bilans zysków i strat tego nie tłumaczy.....
Nie wiem, nie znam się. Do kina nie chodzę. Na ostatnim seansie zasnąłem, gdy start Ford polał łiskacza psu na podłogę. Z filmu muzykę lubię.
Taka dobra, a to przeczytam test, liczyłem na jakąś wojenke, by z przyprawa czytac, a tu nic.
Powstal chyba tylko by stworzyc combo z airpick...
Produkt Sony a tutaj posucha w komentarzach. Co się dzieje? :)
No cóż - dobre zdjęcie może się trafić każdemu. Dobrego filmu przypadkiem się nie nakręci. Coś trzeba umieć - choćby na przykład zjeżdżać z górki albo wspinać się na nią...
...Można się tym całkiem fajnie bawić :)
link
ja sie zupelnie nie znam na filmowaniu, ale dzialanie AF bym okreslil osobiscie jako troche nerwowe
ciekawe czy firmy konsultuja z profesjonalistami ustawiajacymi ostrosc recznie, jak by sobie zyczyli zeby dzialal AF. ja mam wrazenie, ze AF gdy juz jest bliski dobrej ostrosci powinien troche zwalniac, zeby bylo bardziej naturalnie. tak jak sie hamuje samochodem przed swiatlami - na poczatku mozna mocno, ale potem trzeba odpuscic hamowanie na koncowce by bylo lagodnie.
nie podoba mi sie tez AF w fuji
link
w 19s Amadi sie zatrzymuje w 23s znika z kadru, aparat wyostrza na okno, po czym w 24s jeszcze raz wyostrza - scena wyglada kiepsko, i powtarza sie w innych ujeciach. taki material jest drazniacy.
ostatnio zainteresowalem sie canonem bo tam dual pixel AF wyglada wg mnie dobrze. no ale z tego co czytam to canon mija sie troche z prawda jesli chodzi o ich 4k w tym modelu, bo wyglada ze jest pixel binning albo line skipping. i obraz potem jest interpolowany w gore do 4k.
to troche jakby matryca miala 18mp, a aparat byl sprzedawany jako 24mp bo co prawda wypluwa 24mp ale przez interpolowanie z 18mp.
Bardzo dużo zalet, bardzo dużo wad. Cena wyższa od A7SIII. Hmmmm...?
Niektóre wady dyskusyjne ;) Cena, po uwzględnieniu uchwytu i adaptera XLR w zestawie, praktycznie identyczna.
Szabla - za to dodatkowo z wizjerem :)
A w kamerze nie naprawiono podstawowych błędów, jak chociażby znikanie menu, albo podglądu i ogólnie jaja z podglądem przy wpięciu czegokolwiek po HDMI. Takiej lipy to KAMERY od zarania dziejów nie miały.
A naprawdę ciągle mam jeszcze dylemat czy a7s3 czy fx3.
Podgląd na filmiku Rafikiego ze śledzeniem oka robi wrażenie, ale tutaj a7s3 zrobi to dokładnie tak samo.
Podgląd przy podłączeniu HDMI należy jeszcze ogarnąć w odpowiedniej zakładce menu. To żadna tajemnica, że możliwości obydwu produktów są niemal identyczne. Różni je konstrukcja i sterowanie. Jest wybór.
@mav
„ Szabla - za to dodatkowo z wizjerem :) ”
...ale bez chłodzenia i z ergonomia bardziej foto niż wideo :)
Powiedz mi, Arkadiusz, po co wysyłasz filmy na YouTube w 1080p? I to z kategorii "jakość obrazu"? Jaki to ma sens, skoro z pełnego obrazu i tak nic tam nie zobaczymy poza kompresją, a powiększenia równie dobrze mógłbyś zamieścić w JPEGach?
Jeśli chcesz nam zademonstrować za pomocą YouTube, jak wygląda materiał nagrany w 1080p, to nagraj go w 1080p, ale prześlij w 4K, żebyśmy mieli szansę coś z niego zobaczyć.
*Powiedz mi, Amadeusz, dlaczego myślałem o jakimś Arkadiuszu? ;)
może kiedyś przyjdzie taki dzień, że nie tylko video będzie w wysokiej jakości, ale i komentarze na Optycznych będą miały przycisk edycji ;D
@tzb - po to masz powiększenia 400% w filmie żeby ominąć kompresję. Powiększenie do 4K nie spowoduje, że będzie lepiej, a jedynie że będziesz oglądać obraz jeszcze bardziej przetworzony i dalszy od oryginału.
Poza tym według Twojej logiki pliki 8K z Canona R5 albo Sony A1 powinienem skalować do 16K.
Też jestem za wklejeniem w test stopklatki oprócz filmiku na youtube. Do tego można by jakoś robić porównania pomiędzy różnymi kamerami.
@Amadi
Logika nie jest moja, jest jutubowa ^_^
Nie, dużych (4K+) rozdzielczości nie musisz już skalować, bo YouTube nie morduje ich tak okrutnie, jak 1080p (niektórzy mówią, że z powodu VP9 vs H264, ale już sam bump w bitrate jest dostatecznie istotny).
Mówię z wielo-uploadowej praktyki, warto przesiąść się na upscale'owanie małych rozdzielczości do 4K (nawet 1440p wprowadza zauważalną zmianę), różnica w jakości jest olbrzymia.
...alternatywnie, hostować oryginalne pliki na serwerze optyczne, bez jutubowej rekompresji, wtedy żadne skalowanie nie będzie potrzebne (to rozwiązanie ma swoje istotne wady, ale zawsze to jakaś opcja).
@gamma
Przecież działanie AF możesz ustawić niemal w każdym body i dostosować do potrzeb/sceny... W Fuji zalecane ustawienia AF zależą od modelu obiektywu.
.