Obiektywy Olympus M.Zuiko Digital 75 mm f/1.8 i 60 mm Makro
Razem z dzisiejszą premierą aparatu OM-D, Olympus zapowiedział także wprowadzenie wkrótce do oferty dwóch nowych obiektywów dla systemu Mikro Cztery Trzecie, modeli: M.Zuiko Digital ED 75 mm f/1.8 oraz M.Zuiko Digital ED 60 mm f/2.8 Makro. Oba obiektywy wyposażone będą w szybki i cichy silnik AF MSC.
Informacja prasowa
Jasny obiektyw i możliwości makro – nowe obiektywy Mikro Cztery Trzecie wprowadzane w 2012 roku.
Olympus adresuje ofertę do miłośników fotografii portretowej i ujęć makro!
Warszawa, 8 lutego 2012 – Stale powiększająca się rodzina posiadaczy aparatów Mikro Cztery Trzecie zyska w 2012 roku możliwość sięgnięcia po dwa nowe, superwysokiej jakości obiektywy: M.ZUIKO DIGITAL ED 75mm 1:1.8 dla zdjęć portretowych oraz M.ZUIKO DIGITAL ED 60mm 1:2.8 Makro skierowany do miłośników fotografii przyrodniczej.
M.ZUIKO DIGITAL ED 75mm 1:1.8
Duży maksymalny otwór tego bardzo jasnego obiektywu jest idealny do fotografowania przy słabym oświetleniu oraz do szybkich zdjęć akcji w pomieszczeniach. Stanowiąc doskonały wybór dla fotografii studyjnej pozwoli on posiadaczom aparatów Mikro Cztery Trzecie na tworzenie olśniewających zdjęć portretowych. Podczas gdy jakość konstrukcji dorównuje wysokiemu standardowi wyznaczonemu przez obiektyw M.ZUIKO DIGITAL ED 12mm 1:2.0, to elegancka i w pełni metalowa konstrukcja zewnętrzna idealnie wpisuje się w stylistykę pierwszorzędnych aparatów fotograficznych Mikro Cztery Trzecie Olympus, takich jak nowy OM-D czy modele z serii PEN.![]() |
![]() |
M.ZUIKO DIGITAL ED 60mm 1:2.8 Makro
Doskonały dla posiadaczy nowego, zaawansowanego aparatu fotograficznego Olympus OM-D, ten specjalistyczny obiektyw makro wyróżnia się wytrzymałą, odporną na kurz i zachlapania konstrukcją tubusu, co zapewnia swobodę fotografowania w plenerach nawet podczas trudnych warunków pogodowych. Pełne szczegółów makrofotografie roślin czy owadów wydobywają całe piękno natury, zwłaszcza przy maksymalnym powiększeniu 1:1* uzyskiwanym przy najkrótszej odległości ustawiania ostrości wynoszącej zaledwie 19 cm.![]() |
![]() |
![]() |
Makiety obydwu obiektywów będą dostępne na odbywających się w dniach 9–12 lutego targach CP+ Photo oraz Camera Imaging Show w Jokohamie, Japonia. Cena oraz dokładna data wprowadzenia obiektywów na rynek zostaną podane w terminie późniejszym.
* Ekwiwalent powiększenia 2:1 w aparacie małoobrazkowym.
** Makiety nie muszą odzwierciedlać finalnego designu obiektywów.
Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
Jedne z ładniejszych współczesnych szkieł...
Ladne i pewnie drogie.
Parametry też świetne :)
Trochę przypomina mi wyglądem jeden legendarny obiektyw ze wschodu :)
A ja będę malkontentem i chciałbym 45/1.8 czarne i 75/1.8 czarne :)
Fajnie. Jest 2/12, 1.8/45 i teraz 1.8/75. Przydałby się taki srebrny, nienaleśnikowy standard albo coś w stylu 17 mm o świetle f/1.8 lub nawet f/1.4.
Fajnie wygląda ta 75.
Dobrze ze Olympus rozwija stałki dla Mikro 4/3 (będzie konkurencja dla Fuji), szkoda, że nie robił tego z 4/3, wówczas może nie przeznaczyłby tak łatwo tego systemu na wymarcie.
Arku, dokładnie! Dlaczego jeszcze nie ma 17ki z 1.8 czy 2.0?
Dlaczego muszę się męczyć ze średnią optycznie i ciemną kitową 17ką. Dam 1500zł może nawet 1800zł za 17ke o jakości 12ki 2.0 :D
No i dobry standard? Marzy mi się taki 25 2.0.
f2.0 bo chciałbym by to był naleśnik :) 1.4 musiałoby być duże.
jest lumix 20/1.7 i 25/1.4 - fantastyczne szkła, które jak najbardziej można podpiąc do kazdego body m43, także Olympusa
Gdyby były wybory miss/mistera obiektywów to 75 miała by zagwarantowaną koronę
Aford, 20/1,7 aberruje (szczególnie w Olku bo w Panasie w jpg jest dość skuteczna korekcja) i daje ekwiwalent 40mm, a nie jak 17ka - 34 mm, a to różnica.
25 1,4 - duża i droga! :)
mam nadzieje, że to makro będzie tańsze, tak jak 45/1,8 jest tańsza od 12/2,0
No to system m43 daje już spory wybór stałek.
Samyang fisheye 7,5mm f/3.5, Panasonic fisheye 8mm f/3.5, Olympus 12mm f/2, Panasonic 14mm f/2.5 naleśnik, Olympus 17mm f/2.8 naleśnik, manualny Voightlander 17mm f/0.95, Panasonic 20mm f/1.7 naleśnik, Panasonic/Leica 25mm f/1.4, Voightlander 25mm f/0.95, Olympus 45mm f/1.8, Panasonic/Leica 45mm f/2.8 macro, Olympus 60mm f/2.8 macro, Olympus 75mm f/1.8.
No i lustrzana Tokina 300mm f/6.3 (ekw. 600mm) o wadze 300 gram.
Potrzebny jeszcze jakiś szeroki kąt, szerszy od 12mm (ekw. 24mm), oraz dłuższe tele - 150mm (ekw. 300mm) lub 200mm (ekw. 400mm) i jest komplet. Chyba że jeszcze naprawdę jasny ekw. 35mm (17mm) z AF-em, bo mamy albo ciemnawego naleśnika olka f/2.8, albo ultrajasnego ale manualnego Voightlandera. Wypuściłby Olek 17mm f/1.4...
Szkła tak piękne, że aż tak mało komentarzy. Krytykanci systemu walczą pod info o OM-D.
Piotr_0602 zapomniałeś o nowych Sigmach 19 i 30.
Co jak co, ale szkła to najmocniejsza strona tego systemu, ostatnio nie śledziłem nowinek więc mnie nieco Arek zadziwił.
Co mi z APS-C w NEXie jeśli ich stałka 16mm przy świetle 2.8 jest nie do użytku ...
Na mój gust przedobrzyli z o ogniskową 75mm (eqw-150mm) -- Do portetu lepiej by było 65mm (130mm). ale to pewnie zrobiono z innym przeznaczeniem.
Irku - nie przedobrzyli, jest już m.zd 45/1.8 i 75 jest fajnym uzupełnianiem. Gdyby było tylko 1 szkło portretowe to się zgadzam - 65 byłoby uniwersalniejsze. A portret (w plenerze) to i znacznie dłuższym szkłem można robić - nawet ZD 150/2.
karolcio: Odpowiem żartem "nie ucz ojca robić dzieci" --Jeśli ten obiektyw nazwano portretowym , to tylko dla bardzo bliskich kadrów twarzy... Powyżej 2,5m odległości do twarzy następuje nienaturalne spłaszczenie perspektywy,(która zależy wyłącznie od odległości obiektu) Z kolei 1,7m jest odległością,gdzie nie następują zniekształcenia w stronę przeciwną , czyli za duży nos i itd...Oczywiście wszystko zależy od kąta ustawienia twarzy i jej wymiarów przestrzennych... Jednak spłaszczenie perspektywy twarzy zodległości 3m jest bardzo widoczne --może da młodych fotografów jest to nieistotne, ale dla mnie wzorem są mistrzowie malarstwa klasycznego...