O tym się mówi, czyli plotki i ploteczki z ostatniego tygodnia
Wydawać by się mogło, że nadmiar nowości, z jakimi mieliśmy do czynienia w mijającym tygodniu, skutecznie zniechęcił plotkarskie portale do podawania nieoficjalnych informacji. Nic bardziej mylnego. Dlatego jak co tydzień możemy zaprosić Was do kolejnego zestawienia plotek. Posłuchajcie…
Uwaga! Poniższe informacje w większości nie są oficjalnymi informacjami producentów i pochodzą często z nieznanych i niepotwierdzonych źródeł.
![]() |
Canon
Trochę o obiektywach
Serwis Canon Rumors podał dość interesującą listę obiektywów, które być może niedługo pojawią się w ofercie firmy Canon:- EF 50 mm f/1.8 IS – obecnie prototyp, planowana premiera: wiosna 2013 r.,
- EF 50 mm f/2.5 Macro,
- EF 200 mm f/2.8 L IS – obecnie w testach, planowana premiera: jesień 2013 r.,
- EF 100–400 mm f/4–5.6 L IS – obecnie wersja finalna, planowana premiera: jesień 2012 r.,
- EF 35 mm f/1.4 L II obecnie prototyp, planowana premiera: zima 2013 r.,
- EF 60 mm L IS – obecnie prototyp,
- EF-S 20–65 mm IS,
- EF-S 45–105 mm IS – obecnie na etapie projektowania,
- EF-S 55–70 mm IS – obecnie na etapie testowania,
- EF-S 70–400 mm IS – obecnie prototyp.
Podział linii lustrzanek EOS 5D
Mówi się, że Canon zamierza zaprezentować dwie lustrzanki linii EOS 5D. Prawdopodobnie producent pokaże niebawem modele EOS 5D X i EOS 5D Mark III, a ich domniemane specyfikacje wyglądają następująco:- Canon EOS 5D X
- matryca 45 Mpix,
- 61-punktowy AF podobny do tego z 1D X, lecz nieco prostszy,
- tryb zdjęć seryjnych 3.4 kl/s,
- zakres czułości ISO 100–6400 (rozszerzalne do ISO 50–12800),
- procesor Digic 5+ oraz Digic 4.
- Canon EOS 5D Mark III
- matryca 22 Mpix,
- 61-punktowy AF podobny do tego z 1D X, lecz nieco prostszy,
- tryb zdjęć seryjnych 6.9 kl/s,
- zakres czułości ISO 100–25600 (rozszerzalne do ISO 50–51200),
- najlepszy tryb wideo wśród lustrzanek EOS,
- procesor Digic 5+ oraz Digic 4.
Fujifilm
Adapter Leica M
Zaraz po premierze aparatu Fujifilm FinePix X-Pro1 mówiło się, że japoński producent zamierza odebrać nieco klientów firmie Leica. Spekulacje te z pewnością potwierdza fakt zaprezentowania podczas targów CP+ adaptera, który ma pozwalać na zamontowanie do nowego bezlusterkowca obiektywów z czerwoną kropką.
Nikon
Nikon D4 opóźniony
Prawdopodobnie nieco opóźni się wprowadzenie na rynek aparatu Nikon D4. Lustrzanka pierwotnie miała trafić do sklepów 16 lutego, jednak obecnie mówi się, iż nastąpi to dopiero 15 marca.
Nikon D3200
Pojawiły się pierwsze plotki na temat następcy Nikona D3100. Podobno w aparacie znajdzie się matryca o rozdzielczości 24 Mpix i nie zabraknie w nim licznych funkcji do edycji i retuszu zdjęć. Nowy produkt ma być dostępny w kolorze czarnym, srebrnym i czerwonym, a jego premiery możemy oczekiwać w okolicach kwietnia br.
Coś dla miłośników patentów
Wśród wniosków patentowych złożonych przez firmę Nikon znalazł się dokument opisujący obiektywy o parametrach 18mm f/1.8 oraz 20mm f/1.8. Prawdopodobnie do sprzedaży może trafić jeden z tych modeli, gdyż we wnioskach patentowych często opisuje się, kilka wersji tego samego produktu.
Panasonic
Nowy bezlusterkowiec
Podobno w najbliższym czasie możemy spodziewać się premiery nowego bezlusterkowca firmy Panasonic. Prawdopodobnie będzie to nowy model z serii G lub GF, ponieważ Lumix GH3 powinien pojawić się dopiero na Photokinie.
Samsung
Samsung NX20
Serwis Photo Rumors opublikował fotografię, która została opisana jako pierwsze zdjęcie rzekomo przedstawiające bezlusterkowca Samsung NX20. Mamy co do niego nieco mieszane uczucia, więc najlepiej oceńcie sami.
Sony
Sony SLT-A57
Plotki głoszą, że na 13 marca firma Sony zaplanowała premierę aparatu SLT-A57. Nowy model ma wyróżniać się następującymi cechami:- matryca ExmorHD 16 Mpix,
- zakres czułości ISO 100–12800 (rozszerzalne do ISO 25600),
- zdjęcia seryjne do 12 kl/s,
- menu i system AF jak w modelu A77,
- ruchomy ekran LCD,
- brak górnego ekranu LCD,
- brak modułu GPS,
- nowy grip,
- nowy wizjer elektroniczny.
Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
oj będzie się działo w tym roku, 5d3 i 5dX chyba pozamieniane nazwami...
Canon górą, oby zapowiedzi się spełniły:)
45 Mpix, ktoś mi wytłumaczy po co komu tak upakowana matryca??
Heh...oby się spełniły, a będzie z czego wybierać...tylko kiedy wreszcie?
Ef-S 55-70? To bardziej wygląda jak "oczywista omyłka pisarska", a nie zakres ogniskowych potencjalnego obiektywu :D tak samo zresztą jak dwa wymienione wyżej. Za to 70-400 IS mógłby być całkiem interesujący o ile nie jest to tylko życzenie jakieś pobożne życzenie.
nowy Nikon d3200? moze by tak nastepca d300s bo cos w tyle za konkurencja zostaje... a nowe np d400 to juz cos dla mnie... wiec czekam...
Niewiadomą pozostają ceny Canonów. Ale przynajmniej jest alternatywa w wyborze. Do studia i do reporterki.
zoom 55-70?
60-65 nie wystarczy?
Chyba, że ze światłem f/1,8 pod pełną klatkę - to owszem...
dopiero co kupiłem nowy komputer by "obsłużyć" 20 megową 5dm2, mimo to moim najlepszym przyjacielem jest tryb 10 megowy. Naprawdę nie widzę potrzeby 45 megapixeli, chyba canon jest w zmowie z producentami dysków twardych i procesorów... mark 3 jednak wygląda bardzo sensownie, jak wyjdzie to kupię go przed premierą marka 4 ;D
btw. późno dziś ploteczki, przez dwie godziny odświeżałem główną, bez ploteczek zasnąć nie można spokojnie ;)))
hahahahaha tak i oba canony mają być w cenie powyżej $3K ;)
poul11: zaczyna się moda, że ludzie prywatnie wykupują billboardy na mieście. A więc pstrykasz kwiatka, wrzucasz na billboard i dajesz podpis "Mojej niuni na Walentynki". Już wiesz po co 45 Mpix? :)
Jednak Canon pęka - nie może zatrzymać wyścigu na Mpix który sam zaczął. Ciekawe czy uda mu się dogonić matryce Sonego czy też może jesteśmy świadkami początku dużej zmiany na rynku.
Przy 45 Mpikslach ciężko znaleźć obiektyw, jeszcze ciężej fotografa, który to obsłuży. Nie da się bardziej przysłonić niż pewnie gdzieś do 11.
@poul11
"45 Mpix, ktoś mi wytłumaczy po co komu tak upakowana matryca??"
Bo to dopiero będzie prawdziwe 11mpx i będzie mogło zawalczyć z Sigmą SD1
(Wiem, że to trochę uproszczenie, ale szczegółowość SD1 pewnie będzie porównywalna z Nikonem D4 - 36mpx)
Nikon D3200 z matryca 24mp??? A kiedy D400??
Sam stoje juz od dłuższego czasu przed wyborem systemu i ciàgle się wacham.
Sony dziwnie gra (cóż za nowina nie?). Przecież to SLT-A57 prawie całkowicie zabije sprzedaż A77 i A65. I najprawdopodobniej zastąpi moją obecną alfę.
Dopiero co skończył się płacz z powodu 36MP w Nikonie, a tu proszę - 45 na liczniku u Canona. Rozumiem, że jeżeli Nikon według tutejszych znawców strzelił sobie w kolano to Canon pewnie dokonał aktu samoodrąbania głowy.
Sony jest sprytne, wcisnęli duże ilości stosunkowo drogich A65/77, dla których nie było właściwie alternatywy w tym systemie, a teraz będzie A57 dla tych którzy nie chcieli akwareli z 24Mpix :)
@Rudydb9 | 2012-02-12 23:12:48
@"Sam stoje juz od dłuższego czasu przed wyborem systemu i ciàgle się wacham."
A wąchanie pomaga w wyborze systemu? :)
@Groszek - Nikon wsadził 36M i nie dał wyboru. W Canonie jest wybór i to cieszy. Każdemu według potrzeb.
co takiego dziwnego w FF i 45mpix? To ta sama wielkosc pixela jak 7d,550d,600d,60d czyli apsc 18mpix. Wiec o specjalnym 'przepakowaniu' nie ma co gadac. Raczej wszystko w granicach rozsadku. A sama wielkosc zdjec juz beda wiedziec jak sprawnie wykorzystac - duze odbitki i fotografia reklamowa juz sobie to zagospodaruje.
Nikon wsadził to co dostał od Sony, ale teraz z tym D3200 i 24Mpip to będzie przegięcie jakieś, najniższy model z najbardziej upchaną matrycą :/
Pamiętacie, ile miał Nikon D1? - 2,74 mega :)
A 70-400 IS to wcale nie musi byc tylko jakieś pobożne życzenie. Szklo bankowo bedzie 4-5.6 a sam zakres ogniskowych nic zadziwiajacego, juz od dawna sa dwa podobne szkla ze stabilizacja - sigma 80-400 OS i nikkor 80-400 VR. Te 10mm jakims specjalnym problemem zapewne nie jest.
@ MaciekNorth
No tak błàd ort. Przyznaje ze poszło w pięty.
Ciekawe czy Fuji X-Pro1 z adapterem Leica M bedzie potwierdzal ostrosc. Bo jesli tak, to podlaczyc do niego Vojtka 1.1/50... Az sie rozmarzylem.
@ canonik - A tryby wielkości obrazu to nie wybór?
@Groszek - Może i wybór. Tylko Nikon nie proponuje 25600 i 6.9 kl/s. To są już parametry do reporterki, czego nie można znaleźć u 800D.
poul11 | 2012-02-12 22:32:30 45 Mpix, ktoś mi wytłumaczy po co komu tak upakowana matryca??
Pewnie pod video.
Gdzies krazylo wyliczenie ile dokladnie potrzeba zeby natywnie zrobic video HD - natywnie tzn zeby np. 4 kolorowe pixele skladaly sie na 1 pixel video HD (a nie np 3.2 czy 1.6 pixela) i to chyba bylo cos kolo wartosci 40ml pix. Wowczas mozna sobie latwiej poradzic ze zmora mory , szumami itp bo sumuje sie kilka pixeli w jedna calosc a nie interpoluje pomiedzy nimi.
Nic się nie martwcie - najlepsze obiektywy podobno są w stanie obsłużyć około 90Mpx na FF.
@Rudydb9, każdy robi błędy albo literówki, patrz mój post wyżej ;P
ophiuchus | 2012-02-12 22:34:36
"Ef-S 55-70? To bardziej wygląda jak "oczywista omyłka pisarska", a nie zakres ogniskowych"
Albo na desperacki akt znalezienia źródeł przecieków...
PS
Czy ktoś wie, czy strony plotkarskie będą mogły istnieć, gdy wejdą w życie te różne ACTY, SOPY i PIPY?
Sony chyba czyta to forum !!!
Po tescie A65/77
Byly narzekania ze po co GPS ?
Byly narzekania ze po co 24mln ?
No to zrobili wam aparat na zamowienie !
nie wiem czemu uważacie, że A65 i A77 nie będą się sprzedawały, przecież A57 to A35 czy tam A55 w innej obudowie :D
Szczerze wątpię, żeby jednak Canon wypuścił dwa modele różniące się w zasadzie tylko matrycą. Sprzedaż X byłaby zapewne znikoma, a różnica w cenie pewnie nie. W 45MP nie wierzę, w 22 też, coś koło 30 może być realne.
Co do Nikona, to on już te aparaty pokazał i te specyfikacje są faktem, a Canona plotkami, więc z tym odrąbaniem głowy to bym nie przesadzał - na razie, co będzie zobaczymy.
tak się zastanawiam. w d800 36mpix daje 170pixeli w 1 mm szerokości co daje 85 par lini an milimetr. A testowane przez Optyczne najlepsze obiektywy w centrum kadru maja max 50 par linii. Jeśli dobrze to rozumiem i liczę to już taka matryca nie ma sensu a co dopiero 45mln pix. Chociaż uważam ze w tym przypadku więcej = lepiej.
@Raflus, a według obecnie podawanej specyfikacji, w czym A65 będzie lepszy od A57? Większa i gorsza matryca to raczej wada :) Poczekamy jednak na cenę i mam nadzieję że tym razem wsadzą aku FM-500H a nie ten cherlawy od NEX-a. GPS-a szkoda :/
@ canonik - Z całym szacunkiem, ale po cholerę Ci iso 25600? Jeszcze dwa lata temu wartość taka była abstrakcją, a teraz nagle jest niezbędne? I tak pewnie zdjęcia będą kaszaniaste...
No i jeśli zajmujesz się "reporterka" to kup po prostu aparat najlepiej nadający się do tego, w każdym pewnie systemie znajdziesz coś odpowiedniego. W żadnym za to systemie nie ma kombajnu do wszystkiego.
Jeżeli A57 będzie miał 16 Mpix i autofocus z A77 to go biorę .Tylko kto kupi A77/ 65 ??? Wiec jak znam życie nie będzie miał autofocus z 77 najwyżej dodadzą parę dodatków jak na przykład korektę auto focusu , i mocowanie ekranu takie jak A77 . No chyba że aktualizacja A77 do 2,0 wniesie tak duże poprawki co do jakości obrazu że będzie miało to sens .
Kolejna czara sake, następna lustrzanka Sony. Od razu widać, jak rumory na temat A77 były celowymi przeciekami od roku, a A57 spadnie jak grom z jasnego nieba.
Metodą kolejnych przybliżeń, Sony przybliża się do aparatu, który MOŻE kiedyś uzupełni moje A700 (te filmy, ach te filmy...). Bo jak na razie mieliśmy modele za bardzo nagrzewający się, za drogi i za bardzo szumiący.
***s*** | 2012-02-12 23:45:21
"Pewnie pod video. Gdzies krazylo wyliczenie [...] i to chyba bylo cos kolo wartosci 40ml pix."
W sam raz, żeby zmieściło się w tym zacnym pudełku: link
Zimny pot mnie oblał jak zobaczyłem 45Mpix u Canona...i to w body , na które przecietnego zjadacza Walkmanów raczej stać nie będzie.... Panowie od Canona samymi megapixelami konkurencji nie zrobicie !!! Musicie sie postarać i wstawić 1000 niepotrzebnych bzdetów wtedy A99 bedzie miało konkurencję... Na szczęscie honor ratuje 5DmkIII
Nie wierze by model A57 miał takie meni i auto focus jak A77 ( było by super ) ale chyba nie ma co łudzić
A ja się zastanawiam kiedy będą jakieś oficjalne informacje na temat FF od Sony i ile z tego link się sprawdzi
aż boję się pomyśleć ile te piątki canona będą kosztowały na starcie ;-)
Jak można w podróży nie mieć GPS ? Cykam fotę na jakiejś pacyficznej wyspie i jak mam ją potem szukać na mapie ?
Jeśli dobrze policzyłem, to dla 45 Mpiksli po dłuższym boku potrzeba tak z 8215 piksli. Co daje piksel o rozmiarach 4,4 mikrometra.Rozdzielczość matrycy na poziomie 114 linii/mm Przysłonięcie z 5,6 do 8 może zniszczyć cudowny obrazek. O ile mnie pamięć nie myli ok 5 mikrometrów ma krążek dyfrakcyjny dla 5,6. Jest sens i logika? Znajdzie się taki, co kupi...
pewnie A57 będzie miała obudowę bliższą A65 czyli guzików mało jak w A230 i AF pewnie też z tego modelu, nie wpadałbym w huraoptymizm. matryca 24mpx jest fajna w nex7 bez filtra aa, w a77 z filtrem coś mi to przypomina :D
Canon EF 24-70mm f/2.8L II USM - Availability:Pre-Order Now
£1,999.00
link
baron13, a na filmie problem dyfrakcji nie istnieje?
45Mpix na FX to podobny piksel, jaki macie w obecnych aps-c canona (550d, 600d, 60d oraz 7d). Jakos daje rade, ale bez rewelacji.
Nikon d3200 - brak slow.
Czemu ma nie istnieć? Istnieje i ma się tak samo dobrze! Niezależnie dobrze od detektora :-)
Niezłe wyjście z opresji Canon zastosował . Jedna piątka dla dresa druga dla prezesa.
Jeszcze raz
@jakubkrawiec: oczywiście problem dyfrakcji jest niezależny od tego, co obraz rejestruje.
@Dżozef to jezeli tłumaczyć twoją wypowiedz to by oznaczało że 45Mpix dla dresa bo kto lubi szpanować zaszumionymi zdjęciami z ilością megapixeli to jest ten właśnie "dres" :-) a dla prezesa czyste wysubilimowane zdjęcia z 22Mpix...
Jeśli w tym D3200 faktycznie będzie 24mpx i to w cenie do 2k, to pozamiata rynek. Każdy Kowalski kupując lustrzankę "bo sąsiad ma" na te "megipksle" poleci.
Dajcie sobie spokój z tym "zamiataniem rynku". Takie rzeczy to były tylko w Erze. ;)))
:) wygląda na to, że marketingowcy i inżynierowie Canona nie mogli dojść do porozumienia stąd plany maretingowe 45mpx i iżynierskie 22. Pocieszające jest to, że Canon ma MRAWy, tak, że owe 45mpx może być całkiem użyteczne.
ech... po to są dwa aparaty, żeby człowiek miał wybór. A te 45 mpx są po to, żeby się lepiej retuszowało zdjęcia, a nie pobijało rekordy ISO. Sytuacja przypomina tą z rybim okiem gdzie gro osób pisało, że to bezużyteczny obiektyw - fakt dla tych co tak piszą jest to bezużyteczny obiektyw, ale dla tych którzy wiedzą jak go wykorzystać jest to bdb obiektyw. Z Canonem 5D X jest podobnie, z tym że ten aparat jest studia - do komfortowych warunków oświetleniowych, a nie do robienia zdjęć nietoperzom.
45mpx brzmi b. dobrze. Oczywiście problem ze szkłami jest problemem fikcyjnym. Od Nikon 36 Canon 45 i zaczyna się fotografia przez duże F. Chyba te oznaczenia będą wyglądać odwrotnie 5DX-22, ale kto wie. Pod warunkiem że w obu aparatach jest coś więcej niż pixele, bo jeśli tylko to to nie będzie tak fajnie. Rok 2012 to faktycznie koniec świata dziecinnego a początek dorosłego.
miejmy nadzieję, że nikon 36 i canon 45 to nie "szumiarki" :-)
Ile tam wsadzą tych MPix, tyle wsadzą, co się przejmować zawczasu?
Gdybym miał wybór między 2 wersjami nowej Piątki to oczywiście 22MPix styknie mi bez problemów.
Więcej nie potrzebuję do szczęścia.
Mam pytanie: jak przeliczyć długośc ogniskowej szkieł FF na matrycę Fuji? Inaczej: jakie szkło będzie odpowiednikiem 35mmna FF? 24mm? 28mm?
ilDottore, 24mm będzie porównywalne.
No to ładnie Canon, ale... dopiero w mk3 będziemy mieli AF?! A w dodatku za ile kasy? Czy tylko mnie się wydaje, że Nikon z 36Mpix będzie lepszym wyborem?
Canon EOS 5D X i matryca 45 Mpix !!!...........aż bąka z emocji puściłem :)))
Po kiego grzyba, pytam się ?
Jakie to mieszane uczucia ma redakcja w stosunku do NX20? Zdjęcie jest od dołu, a już widać ruchomy amoled, kółko nastaw. NX20 może zamieszać w naszych uczuciach.....tylko, żeby nie był drogi, hehe.
Mnie tylko ciekawi jaki będzie zakres tonalny nowych piątek.
W 2008 24 MP na FF było za dużo, a w 2012 45 MP już nie.
Jak ten czas szybko leci.... ;)
@mrawi - moze chodzi o to ze wyglada plastikowo, a NX200 jest magnezowy
D5X na mieć 22 mln czyli odwrotnie. Premiera 28 luty ?
Mało prawdopodobne.
kurde co z 650d?
The new Canon EOS 5D mark X will be announced on February 28
link
Canon EOS 3D a 40mpx Full Frame
link
Jak te plotki odnośnie dwóch wersji 5d się sprawdzą to będzie grubo :)
Coś mi tu nie pasi EF 100–400 mm f/4–5.6 L IS a nie przypadkiem 200-400 mm bo ten już powinien się pojawić na rynku,albo jakaś zaszła tu pomyłka pisarska.
poul11 | 2012-02-12 22:32:30
45 Mpix, ktoś mi wytłumaczy po co komu tak upakowana matryca??
no cuszszsz... jakby kolega porobil 36 metrowy banner C5DII to by moze kolega zrozumial...
z jakiegos powodu w koncu ciagle nie wymarl sredni obrazek a maly jak zwykle probuje go jedynie gonic...
45 mpix dla zielonego amatora to źle ? Zabawa przednia w kadrowanie z szerokiego kąta.
Lustro low-entry z jedynym szkłem (18-55) i 45 mpix ... marzenie KAŻDEGO amatora.
Brak konieczności zakupu szkła tele.
Najbardziej to nieograniczona fantazja zbliżeń i wymyślnych kadrów już PO zrobieniu zdjęcia.
To coś jak filozofia Lyro - ustawienie ostrości .... na komputerze po zrobieniu zdjęcia :))
Tak na wszelki wypadek:
link
o tym, że tele trzeba sobie kupić. pierwsze cztery fotki. Zdjątko standardem miało ok 22 Mpiksle.
Tegotygodniowe plotki mnie nie zainteresowały. Proszę o informację o premierze i ewentualnej cenie tamrona 24-70 f.2.8. Niech ten producent się nie opóźnia, bo ludzkość z niecierpliwością czeka na test obiektywu na Optycznych. Czas to pieniądz.
"Wyrocznia | 2012-02-13 18:50:37
@mrawi - moze chodzi o to ze wyglada plastikowo, a NX200 jest magnezowy"
Jak NX20 będzie dwa razy tańszy od NX200 to ja poproszę ten plastikowy, a magnez to sobie w aptece dokupię. Mam NX10 plastikowego i cieszę się, że nie jest magnezowy, bo tyle kasy w kieszeni pozostało.
To się lepiej przyjrzyj. NX10 nie jest całkowicie plastikowy.
"Korpus NX10 został wykonany z wzmacnianego włóknem szklanym tworzywa sztucznego w kolorze czarnym i o matowej powierzchni."
Ale też nie jest magnezowy i dlatego znacznie tańszy i to mi się podoba. A tworzywo to też jest bardzo wytrzymałe.
Jeśli myślicie, że tworzywo, z jakiego wykonano korpus, ma taki wpływ na cenę, to jesteście w błędzie. No, chyba, że to K-x w obudowie w kryształki Svarowskiego(nie wiem, jak można tyle płacić za potłuczoną szybę), lub pozłacany, albo platynowy.
To wszystko pic na wodę i pseudo argument za wyższą ceną.
Ostatnio w jakiejś gazecie przeczytałem - BMW M5 - dopłata ok.2500zł za kubełkowe fotele. Gdyby sprzedawano M5 bez foteli, to rozumiem, że ileśtam kosztowałoby wstawienie foteli i tylnej kanapy. A wyprodukowanie zwykłych, czy kubełkowych foteli, to ten sam koszt, a producenci wykorzystują to jako argument do podniesienia marży (2500zł za te fotele to czysty zysk producenta względem "seryjnej" wersji).
Podobnie jest też z aparatami.
Akurat metal w aparatach cyfrowych ma większe znacznie niż kubełkowe fotele w BMW.
Niestety w samochodach te opcje to gro zarobku. Jak bys zobaczyl BMW bez zadnej opcji to bys zemdlał. Jakims tam wyjatkim sa Koreanskie i niektore Japonskie.
Amator79, zgadzam się z Tobą. Jest to pretekst by wywindować cenę. Dlatego nie chcę żadnego magnezu by nie było tego pretekstu do podnoszenia cen. Ja i tak takiego aparatu za tyle pieniędzy bym nie kupił. Powinni robić ten sam model magnezowy i plastikowy w różnych cenach. Ale to by się im nie opłacało bo prawie wszyscy kupowaliby plastiki.
Metal w aparacie nie jest do ozdoby. :)
... a do samoobrony :)
Również nie do końca :)
@poul11
"45 Mpix, ktoś mi wytłumaczy po co komu tak upakowana matryca??"
No więc jakbyś dobrze policzył to bardziej upakowana jest matryca w D60 bo aż 54172,8 punktów/mm2, podczas gdy te 45M to jedynie 50925,9 punktów/mm2
60D raczej.
czytam i oczy przecieram ze zdumienia, jak nigdy dotąd canon specjalnie wprowadza 2 modele do wyboru do koloru, a są ludzie którzy narzekają. Jest 45mpx specjalnie dla dzieci neostrady i sieroty po sony ew. bilbordziarzy którzy te pixele faktycznie wykorzystają. Jest i 22mpx dla całej reszty robiących zdjęcia, zapewne ze świetnym dr, bezszumnym iso 12500, 7fps, filmami hade itp.
i tu uwaga kupowanie obu body na raz n i e b ę d z i e obowiązkowe, tak tak, można kupić tylko jedno albo i wcale... Czego jeszcze wam trzeba malkontenci? Aha no tak, żeby pewnie kosztował $499 na promocji w markecie... ;-)))
@cube trafnie podsumował całą dyskusję o Canonach. Teraz się można tylko modlić aby cena nie była zbyt wysoka.
@cube: Skanery do filmów Nikona ls 50 i ls 5000 miały 4000 dpi. Mam LS 50, to prawdziwa rozdzielczość. Skaner Plustka miał 7200 dpi nominalnie. W rzeczywistości ciut ponad 4000. Minolta oferowała 4800 dpi. Można jeszcze poczytać sobie na forach fotograficznych, że na filmach maksimum co się daje wycisnąć w realnych warunkach to 90 linii/mm. 4000 dpi odpowiada mniej więcej 80 liniom i daje z klatki ok 22 Mpiksle. Z własnego doświadczenia mogę powiedzieć, że trzeba się mocno starać, by tyle było. Dlaczego nikon budując drogie skanery nie wsadził w nie większej rozdzielczości? Zapewne ma takie same doświadczenia, jak ja: koło 20, może 25 Mpiksli dla małego obrazka mamy kres możliwości. 90 nawet 100 linii widziałem pod mikroskopem, tyle, że to są zdjęcia ze statywu w idealnych warunkach. Nawet jeśli przyjmiemy rozdzielczości na poziomie 100 linii i tak jest to ok 34,5 Mpiksla. Kilka razy już to wyliczałem, że dla ludzkiego oka przejście ponad ok 5 Mpikseli, to jest kres możliwości. Nie zobaczymy większej rozdzielczości. Nie ma znaczenia, czy to obraz w albumie, czy billboard. Trzeba oglądać z lupą, albo z nosem przy obrazie. Jedyne zastosowania, jaki mi przychodzą do głowy, to specjalistyczne, np reprodukcje. Sęk w tym, że jak się wsadzi do skanera dostanie się więcej. Tym niemniej można sobie wyobrazić, że przyda się w takiej sytuacji, jako ersatz, bo nie ma skanera A2. Moim zdaniem przekraczanie 20 Mpikseli jest w 99% i coś procenta realnych fotograficznych sytuacji po prostu pozbawione sensu. Jak chcę wydusić znacznie więcej, to większy format, a jak mam ten format, to też się przekonam, że na skutek błędów ustawiania ostrości, trzęsienia się aparatu i tak dalej, czasami dojdę do granicy możliwości technicznych aparatu, a prawie zawsze sam zepsuję. Jak dostanę super rozdzielczość, niczego mądrego się z nią nie da zrobić. Zdjęcia z kompaktów gdy ich faktyczna rozdzielczość dochodzi do 5 Mpikseli przestaje się dawać odróżniać od zdjęć z lustrzanek 18 Mpikseli. Z praktycznego punktu widzenia to nawet psu na budę się nie nada. Tylko mieszanie ludziom w głowach. Jak ktoś napisał przy obiektywie 500 mm "popatrzcie my też mamy swego misia". Miś na miarę naszych oczekiwań i możliwości.
Przeczytawszy niesłychanie ciekawy mikroesej Kolegi barona, doszedłem sobie do wniosku, że Kolega cube znienacka sam stał się "sierotą po sony", skoro tak mocno emocjonuje się 45 mpx nowego canona. Tak, tak; to jest miś na miarę naszych oczekiwań.
@baron13
Polecam weryfikację obliczeń testem.
Wydrukuj dwa zdjęcia 100x70cm (to najpopularniejszy format zdjęć wystawianych w galeriach), jedno z aparatu z matrycą 5mpx drugie z 21mpx lub więcej.
Na pewno zauważysz różnicę w jakości nie wsadzając nosa w obraz i bez mikroskopu.
Co do skanerów i rozdzielczości skanowania materiałów 35mm zgadzam się z Tobą.
Chciałbym tylko dodać, że zwiększanie rozdzielczości skanera powyżej 4000-5000dpi nie ma sensu ze względu na niedoskonałość materiałów światłoczułych a nie ograniczenia ludzkiego wzroku.
Jakość obrazu z matryc 35mm o rozdzielczości powyżej 20mpx jest znacznie większa niż z materiału analogowego o tych samych rozmiarach i jest co najmniej na poziomie analogowego formatu 6x9cm do którego 35mm (analogowe) nigdy się nie zbliżyło.
"45 MP dla dzieci neostrady" - może by tak się zastanowić przed pisaniem podobnych nonsensów?
Można się nie znać na wielu rzeczach, ale naprawdę - nie ma się czym chwalić.
:)
"Zdjęcia z kompaktów gdy ich faktyczna rozdzielczość dochodzi do 5 Mpikseli przestaje się dawać odróżniać od zdjęć z lustrzanek 18 Mpikseli."
Jak to będzie po polsku?
•brak górnego ekranu LCD,
•brak modułu GPS,
No to w końcu odkrywamy zalety nowych sprzętów Sony, i chyba nikt inny nie może konkurować pod względem ilości takich "zalet sprzętu" czekających na swoją promocję. :-)))
kolego Westberg, przeczytaj jeszcze raz co napisałem, żadnej ekscytacji tam nie ma, wręcz przeciwnie, mniemanie o tych 45mpx mam podobne jak o 24mpx apsc od sony... zrobione przez marketingowców nie fotografów... natomiast 5dX, o tak! mam nadzieję, że już w weekend majowy będę mógł go sprawdzić.
Swoją drogą wszystko zaczyna się układać, C1dX jest kontynuacją serii 1d tyle że dostał matrycę FF i super zdolności filmowe, do tego pojawia się jego odpowiednik w serii 5-tek, natomiast 5d3, prawdopodobnie ma matryce z przyszłego 1ds...
spokojnie Panowie ;) podobno, żadnego 5DIII o matrycy 45 mln ma nie być :)
Canon 1DX - EOS 5DX - Canon EOS 3D
EOS 5DX:
22mpx Full Frame Sensor
6,9fps
61 AF Points with dedicated DIGIC4 sensor for it.
DiGIC 5 processor dedicated to other functions
improved ISO and IQ
EOS 3D:
40mpx Full Frame
This model will be designed for studio photography.
Nie. Ma być 26 i 41 ;)
Kolego cube, ale ten mniejszy canon ma matrycę tylko o 2 mpx mniejszą od A900/850. Jak tu ugryźć ten fakt i się do niego ustosunkować? Też to robota marketingowców, a nie fotografów? Po prostu, rozwój technologii jest niezależny od marki. Mnie to specjalnie nie rusza, ani wzrusza. Obiektywnie mam do tego stosunek zgoła letni.
zdaje się, że to u ciebie czuć ekscytację tymi megapixelami ja oceniam sprzęt zgoła inaczej i zupełnie mnie grzeje co tam ma sony w swoich starych modelach, do sony nie dopnę mojego 85L ani 24L, 70-200 u sony też zdaje się wypada kulawo... a megapixeli to mi wystarcza jak na razie 12, w zupełności. :-)))
No cóż, moją ekscytację megapixelami Kolega odnalazł chyba w mym "nienawistnym milczeniu" na ten temat. Nie każda bowiem wypowiedź w której występuje słowo "megapixel", oznacza moją nim ekscytację. W związku z powyższym mało mnie interesuje ilość 12 megapixeli w Kolegi aparacie. Mogę się jedynie zatroskać, że wspaniałe obiektywy, które Kolega posiada, ograniczane są przez tak muzealną matrycę. ;o)
Dobre. :)
wyrazy troski z goła nie potrzebne, grunt, że moich skromnych umiejętności póki co nic nie ogranicza. :-)
Mnie się zdaje, że umiejętności Kolegi znacznie przekraczają zdolności optyczne posiadanych przez siebie obiektywów (nie mówiąc o możliwościach muzealnej matrycy). Firma canon tradycyjnie bowiem adresuje swoją ofertę wyłącznie do takich osób (sam się niegdyś do tej kategorii osób zaliczałem). ;o)
@Szabla, co do mojego polskiego, biję się w cycki, przynajmniej zabrakło przecinków. Będę uważał
@galery: Zrób sobie taki test, co do testów wydrukuj kilkadziesiąt (30-40) linii o szerokości 0,22 mm odległych od siebie o 0,22 mm. To się wspþółcześnie może dość łatwo dać. Sprawdź, czy widzisz osobne linie z odległości 25 - 35 cm. To jest test na rozdzielczość oka. Dowcip w tym, aby nie mylić problemu, czy da się rozpoznać zdjęcia o wysokiej rozdzielczości, od tych o mniejszej od rozdzielczości, która jest użyteczna. Jeśli oglądasz obraz olejny, to z bliskiej odległości możesz podziwiać technikę malarską, czyli widzisz mazgi pędzla. Dopiero z dalszej odległości, zwykle z takiej, że widać obraz pod kątem około 45 stopni, widzisz jak to się układa w światłocienie w detale. Nawet billboard nie ma potrzeby mieć więcej rozdzielczości niż 1350 linii po dłuższym boku. To jest właśnie około 2 minut kątowych pod jakimi widać o,22 mm z ok 35 cm. Jeśli zechcemy zobaczyć cały obrazek musimy się cofnąć tak,aby widzieć go pod kątem 45 stopni. Oczywiści, jak podejdzie, to zobaczymy raster. Kiedyś była taka reguła jak poznać, czy zdjęcie jest "dość ostre": zrobić odbitkę ~18x24 cm Jesli taka odbitka wydaje się "ostra" to każde powiększenie wyda się "ostre". Oczywiście przy powiększeniach 100x70 będzie widać rozmazane brzegi, ale z bliska a nie z odległości z której będziemy widzieli obrazek pod katem 45 stopni.
Rozdzielczość jest takim Świętym Graalem fotografów. To jest coś co chyba zostało z czasu fotografii analogowej. Powiem tak, że jestem z wykształcenia fizykiem z zawodu laborantem i nic mi lepiej nie wychodzi jak wyciąganie z przyrządu maksimum jego możliwości. Jednak kilka razy boleśnie się przekonałem, że nie o to w fotografii chodzi. Jeśli rozdzielczości 1300 linii po dłuższym boku jest nam za mało , to znaczy, że nie ma pomysłu na zdjęcie, zapewne trzeba podzielić je na dwa, albo wogóle chodzi o coś innego, a nie o zdjęcie.
Na przykład takie dwie sytuacje. Typowy kadr, zza kulis strzelamy solistę i za nim widać rozentuzjazmowaną publikę. Mozemy się umówić, że ktoś obejrzał zdjęcie i powiedział ok: to jest koncert widzę solistę z gitarą scenę w tle entuzjazm publiczności Trzy elementy kompozycji, wszystkie wystarczająco dobrze rozpoznawalne: scena solista, publiczność. A teraz na pierwszym planie Ojciec Dyrektór przy mikrofonie, ołtarz współczesny, czyli stół i za nim wycieczka z Naszej Wsi. No awantura, bo Józka my rozpoznały, Wojciechową, ale kto to wedle niej stoja?! Hę? D... się nie fotograf, nic nie widać.
Oczywiście, jak się zabieramy za takie zdjęcia, to Linhoff-Technika, bo wszyscy na tych zdjęciach muszą siebie poznać. Na taką okoliczność oczywiście może nam zabraknąć tych 45 megapiksli. Ale, to jest draka, tragedia i nieszczęście, nie zdjęcie. Tak na marginesie, wysyłałem kumplowi pliki do druku na wystawę 2000x3000 i wystarczyło. Więcej nie chciał.
To skoro Eos 3D ma być konkurencją dla D800, to ja poproszę takiego Nikona, który będzie konkurencją dla 5Dx. Czyli semi-pro do fotografowania (i/lub filmowania) nietoperzy i mojej dziewczyny nago przy zgaszonym świetle. do 24MPx, oczywiście FX, magnez, uszczelki etc. Może mieć odchylany ekran.
Aha i DR tak chociaż z 14-15EV (bo moja fufu ma 13.5, D3s 13.9).
Cena sporo poniżej 10tys. PLN
cube | 2012-02-15 11:37:15.....C1dX jest kontynuacją serii 1d tyle że dostał matrycę FF i super zdolności filmowe,
Jakie to te zdolnosci filmowe "SUPER" ?
Obraz pewnie bedzie swietny szkoda tylko ze sam aparat ograniczony brakiem AF i szybkoscia FPS calkowicie eleminujace go z runku filmu przyrodniczo - sportowo - podrozniczego.
Do tego Canon ma specjalizowane puszki filmowe. Komuś je w końcu musi sprzedać.
Westberg, zdaje ci się, proponuję przeczytać ostatni mikroesej kolegi Barona i skończyć z nieuzasadnionym cynizmem... spokoju ducha i dobrego światła życzę... :-)
Kolego cube, ja to myślę, że nawet uzasadniony cynizm jest nie na miejscu (a więc w rzeczy samej jest nieuzasadniony). Również odwzajemniam się w życzeniach.
Kto z Kolegów również jest zdania, ze brak puszki DX mającej zastąpić D300s jest dowodem na to, ze pracują nad FX'em dla tego segmentu? Myślę, że wprowadzenie pełnoklatkowych szkieł ze średniej półki cenowej również jest sygnałem, że tak zrobią.
Nie będzie. Będzie D4, D800 i D8000 na jesieni. ;)
Szabla nie załamuj użytkowników Nikona :) Chyba 5DX z 22mln będzie strzałem w 10 !!!
36, 40 45 mln pix jest faktycznie bez sensu! ...
... dla osób które drukują pocztówki z wakacji, chwalą się zdjęciami z grzybobrania na 15" ekranie laptopa. Dla tych co nie dostrzegają różnicy, dla tych co aparat maja bo sąsiad tez ma, co maja dużo milionów od sony i nie mogą znieść że ktoś będzie miał za chwilę więcej albo dla zwykłych malkontentów.
Nie jest bez sensu dla tych, którzy potrzebują dużego formatu i pracują do ISO 400 max. To dla nich jest dedykowany 3D.
Zgodnie z logiką Canona, powinno być 24 MP. :)
zamiast 5dIII wole wersje eos 3D czyli 1d bez gripa.
@baron13
”...wysyłałem kumplowi pliki do druku na wystawę 2000x3000 i wystarczyło...”
Drukowaniem fotografii w wielkim formacie zajmuję się od 2002roku. Zdarzało się drukować 100x70 z matryc 3mpx i wystarczyło bo musiało, nie było innej alternatywy.
Kłopot w tym, że lepsze jest wrogiem dobrego i do puki nie ma porównania wszystko jest ok.
Jeśli natomiast porównasz zdjęcia z 12 i np. 24mpx (oczywiście przedstawiających ten sam motyw) w dużym formacie powieszone obok siebie to każdy (nie mający kłopotów ze wzrokiem) zauważy różnicę w jakości zdjęć nie podchodząc do nich bliżej niż 1,5m.
Nie chodzi o to czy da się policzyć ilość linii a o to ile informacji zawarte jest w ich grupie, która tworzy obraz.
Nie ma sensu mieszać wydruków fotograficznych z grafiką na bilbordach bo nawet urządzenia do ich wydruku są inne pod względem jakości i wydajności.
W swoim „fotograficznym życiu” trzy razy zmieniałem aparaty cyfrowe na następne modele z bardziej upakowaną matrycą sądząc, że stara puszka zostanie jako druga. Niestety za każdym razem kończyło się tak samo, po tygodniu pracy nowym sprzętem stary sprzedawałem bo jakość zdjęć, z której byłem zadowolony przez 2-3 lata nagle okazywała się niewystarczająca.
Do lepszego szybko się przyzwyczajamy i nie widzę sensu w równaniu wszystkiego w dół.
Świetnie, że jesteś zadowolony ze sprzętu którym fotografujesz ale nie wmawiaj innym, że lepszej jakości się nie dostrzeże bo to nie prawda.
@galery: Mówisz, że widzisz pod kątem przekraczającym zdolność rozdzielczą oka. Ja twierdzę, że nie widzisz :-) Prześledź dokładnie co się dzieje, w sytuacji gdy rozpoznajesz zdjęcia wydrukowane z większą rozdzielczością i mniejszą.
Może przeczytaj jeszcze raz powyższy tekst?
A ja czekam na 100Mpix, żebym mógł sobie zrobić z własnego zdjęcia tapetę w pokoju :). Gwiżdżę na te piksele. Chcę dobrego wysokiego ISO i w końcu jakiegoś ruchu w obiektywach Canona, ale nie tych za 6tys i więcej.