Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

O tym się mówi, czyli plotki i ploteczki z ostatniego tygodnia

O tym się mówi, czyli plotki i ploteczki z ostatniego tygodnia
19 lutego
2012 22:04

Nowości brak – tak w zasadzie można podsumować kończący się tydzień. Na szczęście może okazać się, iż jest to cisza przed burzą, gdyż prawdopodobnie jeszcze w tym miesiącu szykuje się dość interesująca premiera. A skąd to wiemy? Z plotek oczywiście. Posłuchajcie…

Uwaga! Poniższe informacje w większości nie są oficjalnymi informacjami producentów i pochodzą często z nieznanych i niepotwierdzonych źródeł.

O tym się mówi, czyli plotki i ploteczki z ostatniego tygodnia

Canon

Canon EOS 5D Mark III i EOS 5D X

Ponownie pojawiają się plotki na temat podziału linii lustrzanek EOS 5D na modele EOS 5D Mark III i EOS 5D X. Tym razem dodatkowo pojawia się data ich premiery. Prawdopodobnie prezentacja nowych aparatów ma odbyć się już 28 lutego, a ich domniemane specyfikacje wyglądają następująco:
  • Canon EOS 5D X
    • matryca 45 Mpix,
    • 61-punktowy AF podobny do tego z 1D X, lecz nieco prostszy,
    • tryb zdjęć seryjnych 3.4 kl/s,
    • zakres czułości ISO 100–6400 (rozszerzalne do ISO 50–12800),
    • procesor Digic 5+ oraz Digic 4.

  • Canon EOS 5D Mark III
    • matryca 22 Mpix,
    • 61-punktowy AF podobny do tego z 1D X, lecz nieco prostszy,
    • tryb zdjęć seryjnych 6.9 kl/s,
    • zakres czułości ISO 100–25600 (rozszerzalne do ISO 50–51200),
    • najlepszy tryb wideo wśród lustrzanek EOS,
    • procesor Digic 5+ oraz Digic 4.

Nie będzie Canona EOS 7D Mark II

Nie będzie Canona EOS 7D Mark II – taka informacja pojawiła się ostatnio w serwisach plotkarskich. Z pewnością nie jest to zbyt optymistyczna plotka, zatem nie pozostaje nam nic innego, jak mieć nadzieję, iż okaże się ona zwykłą kaczką dziennikarską.

Trochę o obiektywach

Tydzień temu prezentowaliśmy długą listę modeli obiektywów Canona, których premiera ma odbyć się w tym i przyszłym roku. Okazuje się, że liczba nowych modeli może okazać się jeszcze większa niż pierwotnie myślano, gdyż wydłużyła się ona o następujące produkty:
  • Canon EF 35 mm f/1.4L II,
  • Canon 300 mm f/4L IS,
  • Canon 400 mm f/4L IS,
  • Canon EF 135 mm f/1.8 IS.

Nikon

Nowe lustrzanki i obiektywy

Mówi się, że w tym roku Nikon zaprezentuje jeszcze trzy nowe lustrzanki. Prawdopodobnie będą to modele, które zastąpią Nikona D3100, Nikona D7000 i Nikona D300s. Plotki głoszą, iż wraz z lustrzankami zostaną także pokazane dwa obiektywy dla aparatów z matrycą DX. W tym wypadku spekuluje się na temat modelu 18–300 mm f/3.5–5.6 oraz następcy 16–85 mm, który może mieć stałe światło f/4.0.

Panasonic

Profesjonalny bezlusterkowiec

Podobno w jednym z wywiadów przedstawiciel Panasonika przyznał, iż firma pracuje obecnie nad bezlusterkowcem systemu Mikro Cztery Trzecie klasy high-end. Jednocześnie dowiedzieliśmy się, iż wielkość matryc w aparatach systemowych jest wystarczająca do zapewnienia zadowalającej rozdzielczości i producent nie zamierza wprowadzać do oferty bezlusterkowców z większym sensorem.

Samsung

Trzy bezlusterkowce

Serwisy plotkarskie podały, że w ciągu najbliższych kilku miesięcy firma Samsung zamierza zaprezentować trzy nowe bezlusterkowce serii NX. Oto co o nich wiemy:
  • Samsung NX210 – model stworzony na bazie NX200, lecz wyposażony dodatkowo w interfejs Wi-Fi, dostępność: kwiecień 2012 r.,
  • Samsung NX20 – ta sama matryca co w NX200, dwurdzeniowy procesor i ruchomy ekran AMOLED, dostępność: maj 2012 r.,
  • Samsung NX1000 – tani bezlusterkowiec serii NX, dostępność: maj 2012 r.

Sony

Srebrny Sony NEX-7

Bezlusterkowiec Sony NEX-7 dopiero co pojawił się na naszym rynku, a jego producent prawdopodobnie już szykuje wersję tego aparatu w kolorze srebrnym. Zdjęcie tego modelu w nowej kolorystyce podobno pojawiło się w jakiejś azjatyckiej broszurze.

Nowe kompakty

Podobno 28 lutego br. ma odbyć się premiera nowych kompaktów Cyber-shot. Serwis Photo Rumors podał ich domniemane specyfikacje:
    Sony Cyber-shot DSC-HX200
    • matryca Exmor R CMOS 18 Mpix,
    • obiektyw Carl Zeiss z 30-krotnym zoomem optycznym, ogniskowa od 27 mm,
    • szybkość AF ok. 0.1 s,
    • 3-calowy ekran LCD o rozdzielczości 921 tys. punktów,
    • możliwość wykonywania zdjęć w trybie wideo,
    • tryb wideo Full HD 1920×1080/60p,
    • manualny pierścień ustawiania ostrości,
    • wbudowany moduł GPS,
    • cena: ok. 480 USD.
    Sony Cyber-shot DSC-HX30
    • matryca Exmor R CMOS 18 Mpix,
    • obiektyw z 20-krotnym zoomem optycznym, ogniskowa od 24 mm,
    • 3-calowy ekran LCD o rozdzielczości 921 tys. punktów,
    • możliwość wykonywania zdjęć w trybie wideo,
    • karta Wi-Fi,
    • tryb wideo Full HD 1920×1080/60p,
    • wbudowany moduł GPS,
    • cena: ok. 420 USD.
    Sony Cyber-shot DSC-HX20
    • matryca Exmor R CMOS 18 Mpix,
    • obiektyw z 20-krotnym zoomem optycznym, ogniskowa od 24 mm,
    • 3-calowy ekran LCD o rozdzielczości 921 tys. punktów,
    • możliwość wykonywania zdjęć w trybie wideo,
    • tryb wideo Full HD 1920×1080/60p,
    • wbudowany moduł GPS,
    • cena: ok. 400 USD.
    Sony Cyber-shot DSC-HX10
    • matryca Exmor R CMOS 18 Mpix,
    • obiektyw z 16-krotnym zoomem optycznym, ogniskowa od 24 mm,
    • 3-calowy ekran LCD o rozdzielczości 921 tys. punktów,
    • możliwość wykonywania zdjęć w trybie wideo,
    • tryb wideo Full HD 1920×1080/60p,
    • wbudowany moduł GPS,
    • cena: ok. 330 USD.
    Sony Cyber-shot DSC-H90
    • matryca CCD 16 Mpix,
    • obiektyw z 16-krotnym zoomem optycznym, ogniskowa od 24 mm,
    • 3-calowy ekran LCD o rozdzielczości 460 tys. punktów,
    • tryb wideo HD 720p,
    • cena: ok. 250 USD.
    Sony Cyber-shot DSC-TX66
    • cienka obudowa: 12.2 mm
    • matryca Exmor R CMOS 18 Mpix,
    • obiektyw z 5-krotnym zoomem optycznym, ogniskowa od 24 mm,
    • 3.3-calowy, dotykowy ekran OLED,
    • możliwość wykonywania zdjęć w trybie wideo,
    • tryb wideo Full HD 1920×1080/60p,
    • cena: ok. 350 USD.
    Sony Cyber-shot DSC-TX20
    • wodoodporna obudowa
    • matryca Exmor R CMOS 16 Mpix,
    • obiektyw z 4-krotnym zoomem optycznym, ogniskowa od 25 mm,
    • 3.0-calowy, dotykowy ekran LCD,
    • możliwość wykonywania zdjęć w trybie wideo,
    • tryb wideo Full HD 1920×1080/60i,
    • cena: ok. 330 USD.
    Sony Cyber-shot DSC-WX150
    • wodoodporna obudowa
    • matryca Exmor R CMOS 18 Mpix,
    • obiektyw z 10-krotnym zoomem optycznym, ogniskowa od 25 mm,
    • 3-calowy ekran LCD o rozdzielczości 460 tys. punktów,
    • możliwość wykonywania zdjęć w trybie wideo,
    • tryb wideo Full HD 1920×1080/60i,
    • cena: ok. 250 USD.
    Sony Cyber-shot DSC-W690
    • matryca CCD 16 Mpix,
    • obiektyw z 10-krotnym zoomem optycznym, ogniskowa od 25 mm,
    • 3-calowy ekran LCD o rozdzielczości 230 tys. punktów,
    • tryb wideo HD 720p,
    • cena: ok. 180 USD.

Marcowe nowości

Mówi się, że firma Sony chce przywitać wiosnę poprzez zaprezentowanie nowych modeli aparatów. Ich premiera ma odbyć się 13 marca br. i w tym dniu prawdopodobnie zobaczymy aparat SLT-A57 a także bezlusterkowca NEX-F3. W plotkach pojawił się także model A600 wyposażony w 16-megapikselową matrycę, który ma zastąpić A580. Jeżeli informacja się potwierdzi, to będzie to oznaczać, iż producent nie zapomniał całkowicie o tradycyjnych lustrzankach z wizjerem optycznym.


Komentarze czytelników (66)
  1. szuler
    szuler 19 lutego 2012, 22:06

    135/1.8 IS wow

  2. ciekawus
    ciekawus 19 lutego 2012, 22:08

    Obecny 135/2 to taka cegła, że być może mogłaby mieć jasność f/1,8...

  3. ciekawus
    ciekawus 19 lutego 2012, 22:11

    35 mm f/1.4L II... Dadzą tam jeszcze IS, to kupię chętnie taki, nawet za 7 kpln. Poważnie.

  4. eMKa
    eMKa 19 lutego 2012, 22:14

    Z zaufanego źródła, którego niestety nie moge tutaj ujawnić, posiadam jeszcze bardziej aktualne informacje na temat nowego Canona 5D X:
    -matryca 67 MP
    -tryb seryjny 2,1 kl/s
    -uchylny ekran full HD
    -9-cio punktowy autofocus jak w serii xxxD (ale uproszczony)
    -lekki i wytrzymały korpus z tworzywa sztucznego
    -wbudowana lampa błyskowa (dzięki zmniejszeniu wizjera optycznego)

  5. p0m
    p0m 19 lutego 2012, 22:19

    eMKa dziwne masz poczucie humoru.
    co do 5d X mówi się, że być może będzie miał matrycę 34-28 MP.

  6. 19 lutego 2012, 22:19

    18 MP? Dziękuję postoję...

  7. tkosiada
    tkosiada 19 lutego 2012, 22:34

    7D znika? uważam że bardzo prawdopodobne z uwagi na lepszy AF w nowej 5D, do tego dobry sRAW z 22 mpix i 5-6 klatek na sek. i w tym momencie niczym nie góruje 7D

  8. 19 lutego 2012, 22:36

    @ ciekawus

    135/2 (750g) to twoim zdaniem cegła ?
    Większość szkieł ze światłem 2.8 waży więcej.

  9. tkosiada
    tkosiada 19 lutego 2012, 22:37

    ...ale umre ze śmiechu jak wszystko zmienią w nowym 5D oprócz AF, czyli poczciwe 9 punktów

  10. ciekawus
    ciekawus 19 lutego 2012, 22:46

    Borat, owszem. Uważam, że obecny 135/2 to cegła. Przypuszczam, że po modyfikacji nawet dla FF mógłby mieć jasność f/1,8 (być może kosztem większego winietowania). Czas pokaże, o ile ujrzymy tę zapowiadaną nowość.

    "Większość szkieł ze światłem 2.8 waży więcej" Większość licząc na kilogramy, czy na sztuki? U Canona, czy Nikona :-) Ja nie po trafię ogarnąć takiego wesołego porównania.

  11. Michel
    Michel 19 lutego 2012, 22:50

    Borat, jakież to szkła 135/2.8 ważą więcej niż 750g?

  12. 19 lutego 2012, 22:53

    A widział ktoś cenę nowego D800... 18000 zł ;DDD mnie zamurowało..

  13. 19 lutego 2012, 22:56

    @ciekawus

    A jak by miał soczewki z foli to byłby jeszcze lżejszy :)

    Choćby pierwszy z brzegu zoom 24-70/2.8 jest cięższy. Strasznie cherlawy jesteś skoro 750 g czyli średnia waga dobrej klasy szkieł to dla ciebie cegła. Do 70-200/2.8 w zestawie powinni dodawać tragarza :)

  14. Michel
    Michel 19 lutego 2012, 22:59

    Nie, nie, do każdego szkła w zestawie powinna być cegła, żeby Borat mógł sobie rzeźbę wyrobić... bosz, co za bzdury!

  15. elgreen
    elgreen 19 lutego 2012, 23:00

    Ciekaw jestem jaki tym razem bedzie out of focus system w 5D.
    45Mpixeli - wersja tylko dla cierpliwych, oczywiscie wbudowany w RAW jpg bedzie mial rozmiar 1,5MB i wiecej artefaktow kompresji niz z obecnej 21Mpix matrycy.

  16. thorgal
    thorgal 19 lutego 2012, 23:09

    Przeciez Rostowski krzyczal cos znowu o wzroscie gospodarczym i zielonej wyspie:P
    18000 pln dla mlodych, wyksztalconych i z wielkich miast to jest nic:P
    Beda kupowac na raty - pracujac do 67 roku zycia maja kupe czasu na splacanie:P

  17. RoyP
    RoyP 19 lutego 2012, 23:09

    @ciekawus
    W innym systemie jest takie szkiełko i waży raptem 1050g.
    Wygląd też ma słuszny a nie jak to chucherko Canona

  18. pinto
    pinto 19 lutego 2012, 23:15

    @Borat
    Nie zapominaj, że większość fotografów to rachitycy, więc ich biadolenie na ciężar sprzętu jest uzasadnione.

  19. sigmiarz
    sigmiarz 19 lutego 2012, 23:17

    Nie będzie Canona 7 mkII bo będzie Canon 8d :)

    z eMKa
    "-wbudowana lampa błyskowa (dzięki zmniejszeniu wizjera optycznego)"

    nikt by tego nie kupił, wizjer FF to spory atut.

  20. cube
    cube 19 lutego 2012, 23:24

    hehe wszystkim ironizującym na temat nowych luster canona, polecam nowe 18-megapikselowe kompakty sony z 30x zoomem i trybami kreatywności... :-)))

  21. bobby-6-killer
    bobby-6-killer 19 lutego 2012, 23:30

    Jeżeli specyfikacja nowych "piątek" się potwierdzi to cena będzie zbliżona do d800. Cieszy mnie to bardzo, bo 5dII stanie się nagle kultowy i trzeba będzie sporo kasy za używkę wyłożyć :P

  22. Pussac
    Pussac 19 lutego 2012, 23:31

    jeśli to się potwierdzi 45mpx tzn. że oni naprawdę uważają nas za kompletnych durniów, tak naprawdę chyba kpią z tych co kupują ich aparaty. to kompletny bezsens. wiem, że są oczekiwania po tych 36 i 45 mpx ale uważam, że wielki **** z tego będzie tzn. od cholery rozdzielczości, taka makabryczna maszynka, a wszystko będzie wyglądać jak z kompaktu. takie będę z tego efekty. D800 18mpx byłby idealny jeśli matryca byłaby klasy D700. premier od cholery ale poza tym 5D z 22mpx nie ma o czym mówić. albo od metra tych olympusków bez lustra albo FF pozbawione sensu. kompletna beznadzieja. ale Nikon rozczarował kompletnie, kompletnie.

  23. Wizjerioner
    Wizjerioner 19 lutego 2012, 23:33

    No to pozostaje kolejny tydzień czekać na plotki o 70D. ;-) Mimo, że trend czasowy nie stoi po mojej stronie, to jednak mam nadzieję, że 70D wyjdzie jeszcze przed Euro.

  24. wulf
    wulf 19 lutego 2012, 23:33

    To straszne! Z moich wyliczeń wynika, że za 4-6 lat zakończy się wyścig na mpix w fufu. Gdzieś czytałem, że 100mpix to max w cyfrowym małym obrazku. Większe upakowanie pikseli nie wniesie już nic w ilości szczegółów bo żaden obiektyw tego nie przeniesie.
    Jest tu kilku znawców granic fizyki to pewnie wytłumaczą czemu.

  25. jarekp
    jarekp 19 lutego 2012, 23:35

    @Marq
    a gdzie te 18k widziales... przyjedz do UK i kup za 2400 funtow ;) oto Polska wlasnie... ceny z kosmosu;)
    link
    Balcerowicz musi odejsc !!! ;)))))))))))

  26. thorgal
    thorgal 19 lutego 2012, 23:48

    Kiedys czytalem na dobreprogramy.pl ze w tym roku amazon ma wejsc na polski rynek. Jak sie to sprawdzi i jezeli ich ceny w Polsce beda na poziomie europejskim (A NIE POLSKIM) to ci wszyscy polscy pseudosprzedawcy Nikona D800 za 18000 pln pojda z torbami w skarpetkach:)

  27. 20 lutego 2012, 00:42

    a co stoi na przeszkodzie by dokonac zakupu na amazon w tej chwili?
    nie wiem jak teraz ale ostatnio mieli przesylke do Polski za free...

  28. riddlerpl
    riddlerpl 20 lutego 2012, 05:24

    A jak z cłem?

  29. che6uevara
    che6uevara 20 lutego 2012, 08:29

    A jak z odpisem podatku? Tutaj jest pies pogrzebany.

  30. che6uevara
    che6uevara 20 lutego 2012, 08:32

    Swietny ruch Canona - oczywiście jeśli plotki się potwierdzą. Znowu trzeba będzie mieć 2 puszki, jedna do studia, jedna do repo. No i 45Mpix - to naprawdę zamach na średni, a biorąc pod uwagę ceny MF to już zdecydowanie.

  31. maput
    maput 20 lutego 2012, 08:53

    @tkosiada - i co z tego, że nowy 5D górowałby nad 7D ? Przecież to żaden argument, żeby 7D nie miał następcy. 60D też góruje nad 600D, a on nad 1100D i jakoś niższe modele istnieją. Nie uważasz, że przerwa między 60D a nowym 5D byłaby nieco za duża ? Wybacz, ale trochę głupi tok myślenia zaprezentowałeś w tej sprawie :P

  32. enforces
    enforces 20 lutego 2012, 09:04

    wizjoner - myślę że może tak być bo 650d i 70d to jednak te same flaki + dodatkowy osprzęt i funkcje w sofcie i jakieś tam różnice w kompresji. Więc nic nie stoi na przeszkodzie by tak było.

    Nikon zapowiedział kolejne lustra więc kto wie, konkurencja nadaje rytm. W dodatku widać że Canon czeka na Nikona i daje +1 do lansu.

    Jedyne co przeczy wyjsciu już 70d to to że równocześnie powinien wyjść z 700d. Z drugiej strony gdy wyjdzie 650d z digic V to 60d będzie mocno odbiegać, więc trzeba by też odświeżyć i wydać 70d.

  33. Szabla
    Szabla 20 lutego 2012, 09:22

    Tak, Amazon będzie sprzedawać w Polsce aparaty bez 23% VAT. ;)

  34. leszek3
    leszek3 20 lutego 2012, 09:48

    400/4 is fajnie fajnie, ale mają już przecież 400/4 DO L is i kosztuje majątek. To co, ten nowy też będzie kosztować majątek czy ten stary odejdzie do lamusa?

  35. miszczu
    miszczu 20 lutego 2012, 10:15

    5Dmark3 będzie w końcu aparatem, na który wszyscy czekali (dopracowanym) ! A wersja 45 Mpix dla fanów "megapixelozy" :-) ciekawe jakie będą szumu w megapixelozie ?, podejrzewam że na poziomie 7d.... no chyba, że po 3 latach trochę technika poszła do przodu i zmniejszono szumy...

  36. westberg
    westberg 20 lutego 2012, 11:03

    "5Dmark3 będzie w końcu aparatem, na który wszyscy czekali (dopracowanym) !"

    Z całą pewnością: aż do czasu wydania mark 4, który będzie jeszcze bardziej dopracowany i jeszcze bardziej oczekiwany.

  37. kazziz
    kazziz 20 lutego 2012, 11:13

    o Nikonie nikt nic, a przecież musi wyjść D7100 który nie chlapie olejem...! ;-)))))))))

    btw kaj Wy widzita tę cenę? ja w swoim mieście mam tylko link

    o, jest. link

  38. Wizjerioner
    Wizjerioner 20 lutego 2012, 12:49

    enforces - no może tak być, ale to jednak nie rozwiązuje wszystkich problemów. Bo nawet jeśli 70D wyjdzie przed Euro, to może być straszliwie drogi.
    Po drugie de facto, jeśli wyjdzie przed samym Euro, to nie będzie wiadomo, jak się spisuje. Brak testów itd... Jego wyjście może paradoksalnie podbić cenę 60D, to kolejny problem.
    Ale pocieszające jest w tym wszystkim to, że na razie dolar wobec złotego słabnie i mam nadzieję na dobry kurs w okolicach przełomu kwiecień/maj. :-)

  39. jaol
    jaol 20 lutego 2012, 13:06

    Z tymi cenami jak w starym dowcipie:
    Klient: czy są D800?
    Sprzedawca: są, po 12.000
    K: Panie, u konkurencji cena D800 to 10.000!
    S; To kup Pan tam!
    K: Ale u nich nie ma!
    S: Panie, gdyby u nas nie było, to byłyby po 8.000!

  40. 20 lutego 2012, 13:23

    650d ?!

  41. Bilbo
    Bilbo 20 lutego 2012, 17:18

    jaol ,
    ale w tym sklepie
    link
    można zamówić towar, płacąc przelewem taką cenę jaka widnieje na stronie - czyli 11.999 zł :)
    Od tego już nie mogą się wymigać :D
    Chyba zdecyduję się zakupić.

  42. miszczu
    miszczu 20 lutego 2012, 17:41

    nikonowe 36 Mpix może być mniej szumiące niż 45Mpix canona.... albo takie samo :-)

  43. Pan_Żabka
    Pan_Żabka 20 lutego 2012, 18:25

    Bosz... faktycznie, jak tak patrzę na te swoje zdjęcia z 12 megapiksli, toż to prawie nic nie widać na nich ;-D

  44. ciekawus
    ciekawus 20 lutego 2012, 20:04

    @Borat"A jak by miał soczewki z foli to byłby jeszcze lżejszy"
    BRAWO! Odkryłeś właśnie soczewkę Fresnela.

    Słabeusz nie jestem (wierz mi, nie chciałbyś mi podpaść:-) ale lubię potrzymać w moich grubych paluchach miniaturyzację i jakość w jednym. Ciężko to osiągnąć technologicznie ale część szkieł to ma. Nie sztuka przeprojektować. Być może C 135L jest za duży - tylko mi się tak wydaje, nie jestem specem i znawcą tego projektu :)

  45. ciekawus
    ciekawus 20 lutego 2012, 20:04

    RoyP "@ciekawus, W innym systemie jest takie szkiełko i waży raptem 1050g."
    WOW!. Nie wiem o czym piszesz ale to nie jest powód do chwały dla producenta. A czyja to konstrukcja?

  46. jacq
    jacq 20 lutego 2012, 20:25

    che6uevara kazdy towar kupiony na terenie uni nie podlega clu ani podatkowi

  47. jacq
    jacq 20 lutego 2012, 20:27

    kupuje na simplyelectronics, pixmania,amazon uk itp. i nigdy nie placilem cla ani podatku

  48. Szabla
    Szabla 20 lutego 2012, 22:56

    @ciekawus: Sonnar 135/1,8 link

  49. petrus33
    petrus33 21 lutego 2012, 02:57

    "Mówi się, że w tym roku Nikon zaprezentuje jeszcze trzy nowe lustrzanki. Prawdopodobnie będą to modele, które zastąpią Nikona D3100, Nikona D7000 i Nikona D300s".......jak to mawiał Marek Kondrat......srał pies !!!
    Po modelu D800, na który czekać trzeba było prawie 3 lata, nie wierzę w ani jedno słowo tej firmy.

  50. che6uevara
    che6uevara 21 lutego 2012, 08:53

    @jacq - chodzi o odpis podatku. Wrzucenie w koszty i odpis VAT.

  51. qbic
    qbic 21 lutego 2012, 10:41

    @petrus33 - co takiego chciałbyś mieć usprawnione w tych modelach ze srasz psem?

  52. cube
    cube 21 lutego 2012, 10:44

    @petrus33 - jak to trzeba było czekać 3 lata? czyli że co, miesiąc po prezentacji d700 liczyłeś na następny model? ;-)))

  53. miszczu
    miszczu 21 lutego 2012, 14:28

    Tamron – SP 24-70mm F/2.8 Di VC USD Moisture-resistant construction helps prevent water from penetrating the lens. !

    link

  54. cube
    cube 21 lutego 2012, 18:14

    miszczu, szkło może i fajne, ale nie będzie tanie, jak sama nazwa wskazuje "Di VC USD" czyli Disturbingly Very Costly in US Dollars, a jeśli tak, to w Euro będzie drożej, a w pln to jeszcze z vatem... ;-)

  55. jacq
    jacq 21 lutego 2012, 22:26

    che6uevara, dlaczego polacy w irlandii sprowadzaja towary z polski i odpisuja od podatku itp. czy to nie powinno dzialac w 2 strony ?

  56. che6uevara
    che6uevara 22 lutego 2012, 08:21

    Powinno nie powinno. Pytanie czy działa. Znasz przedsiębiorce który chce zadrzeć z fiskusem "bo powinno"?
    Jakos się chyba da, ale sa do tego jakies specjalne deklaracje itp.. Zreszta nie wiem, nie jestem księgowym, dla mnie skórka nie warta wyprawki, kupuje w polsce, odpisuje VAT, wrzucam w koszty i po herbacie. I pewnie 99% tak mysli.

  57. miszczu
    miszczu 22 lutego 2012, 09:18

    pytanie jest następujące czy Tamron – SP 24-70mm F/2.8 Di VC USD będzie leprzy optycznie niż pierwsza wersja canona 24-70mm mark I ? Nie oczekuje by dorównywał najnowszej wersji canona 24-70mm mark II ale czy prześcignie pierwszą wersję ? Może tak....

  58. miszczu
    miszczu 22 lutego 2012, 10:23

    Canon 24-70mm f/2.8 II vs Canon 24-70mm f/2.8 I
    link

  59. miszczu
    miszczu 22 lutego 2012, 10:27
  60. Chris62
    Chris62 22 lutego 2012, 12:03

    Samsung
    Trzy bezlusterkowce
    Serwisy plotkarskie podały, że w ciągu najbliższych kilku miesięcy firma Samsung zamierza zaprezentować trzy nowe bezlusterkowce serii NX"

    Nie żeby mi sie spieszyło do zmiany NX10 na nowszy ale jednak ten model jak na dzisiejsze czasy to już staroć i czas na nastepcę najwyższy....
    Jestem cieka co zaprezentuje NX20

  61. ***s***
    ***s*** 22 lutego 2012, 18:42

    Wyszlo mi ze Canon 5Dx , ten do filmowania powinien miec 39321600pix - wowczas 4x4 pixele beda tworzyc 1 pixel filmowy HD. Nie wiem dlaczego ale zwykle matryca ma wiecej pixeli niz uzytecznych wiec pewnie bedzie tego 40mln z kawalkiem.

    Kostka 3x3 pixele w HD daje 22118400 na matrycy

  62. enforces
    enforces 22 lutego 2012, 23:32

    2 marca ma być 650d :D

  63. ***s***
    ***s*** 23 lutego 2012, 08:12

    link i now piatka za ok 3500$. Tanio nie bedzie !

  64. cube
    cube 23 lutego 2012, 09:03

    wow! 1ds w zgrabniejszym opakowaniu i za pół ceny... tak tanio jeszcze nie było!

  65. jacq
    jacq 23 lutego 2012, 23:36

    **s*** Tanio nie bedzie !
    wiesz ile kosztowal 5D mk1 ? 3200 a porownujac mozliwosci to 5D mk3 ( jest/bedzie ) o niebo tanszy :)

  66. jacq
    jacq 23 lutego 2012, 23:38

    a i jeszcze jedno za 5D mk2 placilem jakis czas temu €1520 a dzis kosztuje €1920 :)

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.