Firma Sony poszerzyła ofertę aparatów kompaktowych Cyber-shot o 7 nowych produktów. Znalazły się wśród nich 18.2-megapikselowe modele DSC-HX20V, DSC-WX100, DSC-HX200V, DSC-HX10V oraz modele DSC-TX20, DSC-W690, DSC-H90, w których zastosowano matrycę 16 Mpix.
Informacja prasowa
Nowe aparaty Cyber-shot™ firmy Sony
Modele HX20V, WX100 i W690 z zaawansowanymi soczewkami asferycznymi – połączenie smukłej obudowy z dużym zoomem
- DSC-HX20V: stworzony do podróży ze względu na małe wymiary, duże możliwości, zoom optyczny 20x i przetwornik CMOS Exmor R® o efektywnej rozdzielczości 18,2 megapiksela
- DSC-WX100: najmniejszy i najlżejszy na świecie aparat*1 z zoomem optycznym 10x i przetwornikiem CMOS Exmor R® o efektywnej rozdzielczości 18,2 megapiksela
- DSC-HX200V: zoom optyczny (30x), przetwornik CMOS Exmor R® o efektywnej rozdzielczości 18,2 megapiksela i funkcje ręcznego wyboru ustawień
- DSC-TX20: odporna na wodę, mróz, pył i uderzenia konstrukcja z przetwornikiem CMOS Exmor R® o efektywnej rozdzielczości 16,2 megapiksela
- DSC-HX10V: zoom optyczny 16x i przetwornik CMOS Exmor R® o efektywnej rozdzielczości 18,2 megapiksela
- DSC-W690: smukły, łatwy w użyciu aparat z zoomem optycznym 10x i 16,1-megapikselowym przetwornikiem obrazu
- DSC-H90: zoom optyczny 16x i efektywna rozdzielczość 16,1 megapiksela
Chcąc uzyskać mocne, efektowne zbliżenia, nie trzeba już dźwigać dużego, masywnego aparatu. Nowe modele Cyber-shot™ firmy Sony łączą bowiem niezwykle mocny zoom i dużą szczegółowość obrazu z małymi wymiarami i wagą.
Wyraźniejsze i stabilniejsze zbliżenia z aparatu kompaktowego
W aparatach Cyber-shot™ HX20, WX100 i W690 po raz pierwszy zastosowano zaawansowaną soczewkę asferyczną (Advanced Aspherical — AA). Ten wymagający niezwykle precyzyjnego procesu produkcyjnego element optyczny umożliwia miniaturyzację samego obiektywu, a zarazem zwiększenie maksymalnego powiększenia bez pogarszania jakości obrazu ani parametrów optycznych. W efekcie, zoom optyczny w modelu WX100 wynosi aż 10x — podczas gdy obudowa ma w najwęższym miejscu tylko 17,5 mm grubości.
Dzięki technologii By Pixel Super Resolution, dostępnej we wszystkich modelach oprócz W690 i H90, zakres zoomu optycznego można dwukrotnie zwiększyć bez negatywnych konsekwencji dla jakości i rozdzielczości obrazu. Dzięki funkcji Clear Image Zoom uzyskuje się obraz wysokiej jakości, bez mozaikowatych wzorów charakterystycznych dla typowego powiększenia cyfrowego. Uzupełnieniem zoomu optycznego jest ulepszony stabilizator obrazu Optical SteadyShot, który skuteczniej stabilizuje obraz fotograficzny i filmowy podczas zdjęć w zbliżeniu. Optymalną kompensację drgań w każdej scenie uzyskano poprzez połączenie zoptymalizowanego systemu przetwarzania z zaawansowanym mechanizmem żyroskopowym. Dla użytkownika oznacza to wyraźniejsze, stabilniejsze zdjęcia i filmy nawet przy dużych ogniskowych, przy których wpływ drgań jest najmocniej widoczny.
Zaawansowane funkcje rozszerzające wachlarz twórczych możliwości
Technologia bardzo dużej czułości*2 dostępna w trybie zaawansowanej automatyki (z wyjątkiem modeli W690 i H90) ułatwia zdjęcia przy słabym oświetleniu. Maksymalna czułość wynosi teraz ISO 12 800, co oznacza większe możliwości wykonywania zdjęć z ręki bez włączania lampy błyskowej.
Dzięki nowemu przetwornikowi obrazu CMOS Exmor R™ i wydajnemu procesorowi BIONZ szumy na wysokich czułościach ISO są obecnie mniejsze niż w poprzednich modelach Cyber-shot*3. Widać to najlepiej na nastrojowych portretach i fotografiach wnętrz wykonywanych przy stonowanym oświetleniu.
Dodatkowym ułatwieniem przy spontanicznym fotografowaniu będzie teraz szybki autofokus, któremu nastawienie ostrości w świetle dziennym zajmuje zaledwie 0,13 sekundy (oprócz modeli W690, H90 i TX20). Automatyka ostrości działa również szybciej w słabym świetle — 0,2 s w przypadku modelu WX100 (przy 3 EV; szybkość działania systemu AF zależy od modelu i panujących warunków).
Pozwala to na niezawodne uchwycenie ważnych chwil w sytuacjach, w których inne aparaty z trudem radzą sobie z nastawieniem ostrości.
Tryb zaawansowanej automatyki (Superior Auto), dostępny we wszystkich modelach oprócz W690 i H90, ułatwia uzyskanie optymalnych obrazów w różnych warunkach — bez zastanawiania się nad doborem właściwych ustawień. W tym trybie aparat Cyber-shot™ wykrywa rodzaj ujęcia i panujące warunki, po czym samoczynnie dobiera ekspozycję i inne ustawienia tak, by zapewnić niski poziom szumów i szeroki zakres dynamiczny.
DSC-HX20V
Stylowa, nieduża i wygodna w noszeniu obudowa aparatu HX20V kryje w sobie mnóstwo zaawansowanych funkcji i rozwiązań. Należy do nich nowa soczewka AA i wydajny przetwornik obrazu CMOS Exmor R o efektywnej rozdzielczości 18,2 megapiksela, który współpracuje z najnowszym procesorem obrazu BIONZ w celu zapewnienia wysokiej jakości obrazu i niskiego poziomu szumów nawet w słabym świetle. Dzięki przetwarzaniu poszczególnych fragmentów obrazu tak, by uzyskać optymalną równowagę między poziomem szumów a szczegółowością, zaawansowana technologia osłabiania szumów nadaje obrazowi naturalny wygląd. Duża szybkość działania automatyki ostrości (około 0,13 s w świetle dziennym i około 0,21 s w słabym świetle, przy 3 EV) ułatwia uchwycenie zdarzeń trwających ułamki sekundy i jest niezastąpiona przy fotografowaniu ulotnych portretów i zbliżeń.
Wśród innych cech modelu HX20V na szczególną uwagę zasługuje zoom optyczny 20x, zapewniający nieprzeciętną płynność obrazu filmowego tryb AVCHD Full HD 50p, kreatywne tryby zdjęciowe, zdjęcia 3D i odbiornik GPS. Ręczne możliwości wyboru ustawień dają dużą swobodę twórczego kształtowania ujęcia i pomagają w uzyskaniu pięknych filmów i fotografii.
W ofercie pojawi się również uniwersalny model Cyber-shot™ HX10V z zoomem optycznym 16x i 18,2-megapikselową matrycą.
DSC-WX100
Pięknie wyglądający aparat Cyber-shot™ WX100 ma w najwęższym miejscu tylko 17,5 mm grubości i jest najmniejszym oraz najlżejszym na świecie*1 aparatem z zoomem optycznym 10x. Model ten sprawdza się w niezwykle szerokim zakresie zastosowań, zarówno przy ujęciach szerokokątnych, jak i przy zbliżeniach, przez co doskonale nadaje się do zabrania w podróż.
DSC-HX200V
Niezwykle mocny, 30-krotny zoom optyczny oraz łatwe w użyciu, zapożyczone z lustrzanek cyfrowych elementy do ręcznej regulacji parametrów ujęcia sprawiają, że model HX200V łączy możliwości dużego aparatu z poręcznością kompaktu. Jest prawdziwą kopalnią najnowszych technologii Cyber-shot™ — by wymienić tylko filmy Full HD 50p, zaawansowaną automatykę, szybki autofokus, kreatywne efekty zdjęciowe, zdjęcia 3D i szybki autofokus (około 0,13 s w świetle dziennym i około 0,21 s w słabym świetle, przy 3 EV).
DSC-TX20
Niezwykle smukły i stylowy aparat TX20 będzie doskonałym towarzyszem wypraw na narty, na plażę albo na basen. Jest odporny na wodę (do głębokości 5 m), pył, mróz i upadki z wysokości do 1,5 m, wyposażony w zaawansowane technologie Cyber-shot™ — a wszystko to w pięknie wyglądającej, smukłej obudowie.
DSC-W690
Smukły i łatwy w użyciu model W690 jest wyposażony w obiektyw z imponującym, 10-krotnym zoomem optycznym, który pozwala przybliżyć się do odległych obiektów. Ulepszony stabilizator obrazu Optical SteadyShot skuteczniej niż dawniej stabilizuje obraz fotograficzny i filmowy podczas zdjęć w zbliżeniu. Tryb panoramy 360° pozwala jednym naciśnięciem przycisku utrwalić fantastyczną, pełną panoramę, a inteligentna automatyka iAUTO dba o dobór ustawień, które zapewnią małym wysiłkiem świetne wyniki.
DSC-H90
Dzięki mocnemu, 16-krotnemu zoomowi optycznemu i szerokokątnemu obiektywowi 24 mm aparat Cyber-shot™ H90 sprawdza się w szerokim zakresie zastosowań, od fotografii krajobrazowej zdjęć w dużym zbliżeniu. Dodatkowym źródłem twórczych możliwości będzie ulepszony stabilizator Optical SteadyShot, inteligentna automatyka, tryb panoramy 360° oraz efekty w obrazie pozwalające na imponujące przetwarzanie zdjęć bez używania komputera.
Szybsze zdjęcia i szybsze przesyłanie dzięki nowym kartom pamięci SDHC UHS-I 30 MB/s z serii Experience oraz UHS-I 94 MB/s z serii Expert
Nowe modele kart SDHC firmy Sony doskonale sprawdzają się przy fotografowaniu serii złożonych z wielu zdjęć, nagrywaniu filmów Full HD i rejestracji obrazu 3D. Niestraszna im woda, promieniowanie rentgenowskie, tropikalne upały ani siarczyste mrozy, dzięki czemu z powodzeniem można ich używać nawet podczas pracy w trudnych warunkach. Flagowa seria Expert jest przystosowana do współpracy z coraz liczniejszymi urządzeniami wykorzystującymi standard UHS-I, do których należy aparat z półprzezroczystym lustrem SLT-A77. Umożliwia przesyłanie danych z zawrotną szybkością do 94 MB/s*4. W najnowszych modelach Cyber-shot™ można używać także kart średniej klasy z serii Experience, pozwalających na przesyłanie danych z szybkością do 30 MB/s*4. Nabywcy modeli z obu serii mogą za darmo pobrać oprogramowanie File Rescue, służące do odzyskiwania omyłkowo skasowanych zdjęć i filmów — również w formatach 3D i Full HD.
Konstrukcje zawierające plastik z recyklingu Sony „SoRPlas”
Nowy aparat Cyber-shot™ HX20V jest częściowo produkowany z bardzo wytrzymałego poliwęglanu o nazwie „SoRPlas” (Sony Recycled Plastic). 99% składu tego materiału stanowią surowce wtórne. Cechuje się on doskonałą wytrzymałością, najwyższą na świecie odpornością na temperaturę oraz trwałością.
Nowe aparaty cyfrowe Cyber-shot™ HX20V, HX200VE i H90 firmy Sony trafią do sprzedaży w końcu kwietnia 2012 r. Modele Cyber-shot™ TX20 i W690 będą dostępne od połowy maja 2012 r.
*1 Model WX100 ma najmniejszą na świecie grubość wśród cyfrowych aparatów kompaktowych z zoomem optycznym 10x.Jest również najmniejszym i najlżejszym na świecie aparatem w tej klasie urządzeń. Na podstawie danych Sony, według stanu z dnia publikacji. 17,5 mm (bez obiektywu) w najcieńszym miejscu, 21,6 mm w najgrubszym.
Oj panowie Redaktorzy... Znowu trza się przedzierać przez bełkot marketingowy lub iść do konkurencji, która w paru zdaniach opisuje aparaty i różnice między nimi... :-|
jakie różnice?
więcej "trybów kreatywnych"?
ps.na samym początku jest dwa razy wymieniony DSC-HX20V
@Wy wyżej
Macie probelmy z percepcją stuwierszowego tekstu?
Należycie do tej części polskiego społeczeństwa, która czyta 1 książkę/2 lata?
Znacznie więcej - teraz jest jak w NEXach. :)
Pięknie, 18MPix na matrycy 1/2.3". To już Nokia 808 z 41MPix chyba sensowniej to zrobiła.
Ale poczekajmy na sample. Ciekawe jak wypadnie porównanie z A55.
Te 18MP zachowuje się lepiej niż poprzednie 16 MP. Porównanie z 12-krotnie większą matrycą? No, można, ale po co? :)
@Aszex jak ktoś przez całe swoje życie, przeczytał jedynie reklamę z Tesco, to strona A4 testu może stanowić pewien problem;)
Hmm bez następcy wx7? Chyba najfajniejszy aparat zeszłego sezonu od Sony. Tu wszędzie przehandlowano jakość na rzecz zoomu a szkoda.
Następcą WX7 jest WX50 zapowiedziany miesiąc wcześniej. :)
Znowu wysyp sprzętu jak krost u małoletniego. Czy zamiast takiej pokraki jak ten hx200, sony nie mogłoby wydać sony r2, z lepszą matrycą, lepszym af?
HX200 znajdzie więcej nabywców, :)
Jednakowoż cóż im szkodzi wydać r2 zamiast hx200, zamiast stawiać na jakąś selekcję negatywną. Do dziś nie rozumiem decyzji o wycofaniu i dezkontynuacji produkcji r1. Ale cóż...
Aparatów się nie wycofuje tylko kończy produkcję. Kompakty, NEXy, SLT - to sporo. Może kiedyś? :)
Szabla a czy wiesz coś o bezlusterkowcach z bagnetem A ?
Jestem słaby z mitów i legend. :)
Będą szły, jak świeże bułeczki - tak było, jest i będzie. I nie ma co kpić - nie wszyscy muszą biegać z DSLR.
A optyczni po prostu publikują materiał udostępniony przez dystrybutora i tyle - tak, jak w przypadku każdego innego producenta. Nie widzę też potrzeby jego zagęszczania, ponieważ każdy ma inną czułość "filtra".
ciekaw jestem ceny HX200V, patrząc na obecnie ~1600 HX100V.
A i tak do H1, który nadal pracuje i na którym się uczyłem, mam wielki sentyment.
Szabla, zrób coś żeby wydali R2! (Może być nawet R2D2)
HX200? przy Fuji X-S1 wszystkie megazoomy jakoś bledną dlaczego Sony (również inni) nie zrobi megazooma z manualnym zoomowaniem?
Szabla, zrób coś żeby wydali R2! (Może być nawet R2D2)
Akurat ja mam sentyment do r1, bo był to moja pierwsza syfrówka, którą kupiłem po zakończeniu okresu analogowego foto. Nie chciałem wchodzić w dslr, które miały ewidentne ograniczenia związane z małą matrycą, małym wizjerem etc. Wówczas wybór r1 był trafiony w samo sedno. Sprzedałem go niedawno, kiedy przesiadałem się na A850. I nadal uważam, że nawet po latach r1 się obroniła.
Wariacją na temat R1 są aparaty SLT ;)
"Wariacją na temat R1 są aparaty SLT ;) "
Jest Kulega nieprzejednany. ;o) Jednakowoż za r1 w roku premiery zapłaciłem 2600zł i to był koniec kosztów związanych z aparatem. Kupując najtańsze slt muszę dokupić zeissa 16-80 (za lekko licząc drugie tyle), żeby mieć porównywalną optykę. Porównywalną, bo zeiss do r1 miał światło 2.8-4.8. Zatem nisza ewidentnie jest dla takiego produktu. Nie każdy chce zmieniać obiektywy; ja posiadając r1 przynajmniej nie chciałem.
@westberg, ale właśnie w tym jest problem. Kupując R1 skończyłeś wydawać pieniądze. Może byś jeszcze lampę dokupił.
Do DSLR/NEX jest dużo większa szansa że dokupisz inne szkła, i o to chodzi, sam piszesz że żeby mieć optykę jak w R1 musisz wydać 2x tyle.
Sony to firma która ma zarabiać i widać to doskonale po jej produktach, nie licz na nowe R2, skoro SLT/NEX zarabiają lepiej.
No ma zarabiać jednak gdzies czytałem ze zamkneła rok na minusie i to sporym....
Faktycznie - skłamałem, bo do r1 dokupiłem jeszcze lampę. ;o)
Być może Wasze modły zostaną wysłuchane. Krążą plotki (na AlphaRumors i Optyczni też pisali) że Sony planuje wydać kompakt z zoomem i matrycą APS-C. Zajawili się pewnie sukcesem Fuji i postanowili wskrzesić swój kultowy "kompakt" z matrycą APS-C :)
Czy waćpan Szabla coś więcej wie o tym planowanym kompakcie z APS-C, czy to też tylko mit? :)
Etam "modły". Ja tam osobiście nie jestem już zainteresowany. Ja się troszczę o interesy ludzkości.
Nie wiem i nie chcę wiedzieć. :)))
no już widzę komentarze jakby się pojawiło R2 w cenie takiej jak się pojawiło R1 :D
HX20V? A dlaczego by nie? Ustawiasz rozdzielczość zdjęć na 5 Mpix - wystarczy na odbitki nawet A4. A pikseloza tak nie gryzie w oczy przynajmniej. Do tego masz gratis świetną kamerę - nie musisz nosić dwóch sprzętów na raz. Idealne dla tatusiów, którzy muszą jednocześnie pilnować dwóch rozbieganych pociech a do tego chcą im "strzelić" kilka fotek i krótki film na spacerze!
Pikseloza nie gryzie również na 18 MP. :)
"Pikseloza nie gryzie również na 18 MP. :) "
czy to postęp czy więcej mydełka?
ale mydło gryzie na 18 mpix. Zwiększanie rozdzielczości matryc bez zwiększania rozdzielczości optyki jest bez sensu. Rozdzielczości optyki nie da się zwiększać bo już dawno w kompaktach osiągnięto maksimum. Teraz mamy wyłącznie dmuchanie balona marketingowego. Co z tego, że matryca jest lepsza, skoro para idzie w gwizdek (nieprzydatny wzrost liczby pixeli)
Ktoś wie jakie te aparaty oferują rozdzielczości i proporcje zdjeć?
Znalazłem już. Dodali tryb 6,5 mpix dla 16:9 - Bravo. Dodali też Digital zoom (40x) lol
Policzmy 500x40 daje nam ekwiwalent 20 000 mm. Chyba goście z NASA zaczną kupować te aparaty :)
No NIE.ekwiwalent 20 tys mm to małe piwo. HX 200 w połączeniu z zoomem cyfrowym daje ekwiwalent blisko 100 tys mm!!!. Można robić fotki powierzchni Plutona i nietoperzom w Ameryce Południowej nie ruszając się z Polski!
Z arytmetyki jesteś słaby. :)
40x zoom oznacza 2x zoom cyfrowy i 20x optyczny.
Ty naprawdę nie znasz się na kompaktach. :)
A czy ja mówię, że się znam na kompaktach? Być może jest tak jak piszesz, ale z tabelek z danymi wynika co innego. Dla przykładu dla HX200 jest podane 30x zoom optyczny i 120x zoom cyfrowy.
W powyższej informacji nic nie ma takiego.
W powyższej być może nie ma (w każdym razie nie na tej stronie znalazłem tę informację)
Po przejrzeniu innych źródeł, jestem skłonny przypuszczać, że rzeczywiście zoom cyfrowy wynosi 2x (tak jak sugeruje opis na optyczne.pl). Inne strony (np dpreview) podają zoom cyfrowy dla HX 200 60x, co wydaje się być sumą zoomu cyfrowego i optycznego (2x 30 )
Czyli dokładnie tyle samo, co w innych kompaktach. :)
Aszex ma racje kupa bełkotu i zero konkretów Ja nie mam problemów z czytaniem ale ktoś powinien to zredagować (chyba że ma się problem z chęciami) . Tyle bełkotu a nigdzie nie ma choćby drobnej wzmianki o rozmiarze matrycy.
Ps Ludzie przestańcie się już masturbować z tym R1 aktualnie można go chyba oglądać w muzeum SONY NEX 5n daje wystarczająco dobre zdjęcia a jak ktoś musi paradować z Zaissem bo mu żyłka pęknie też się da. Jeżeli ktoś koniecznie chce mieć 5Mp to niech sobie sprawi dużą matryce EXR (przypomina mi to pitolenie w stylu za komuny było lepiej) a jak mu to nie sprawi przyjemności to niech se ustawi nawet 3 Mp
K8v8M spróbuj wykadrować coś z 5Mp a spróbuj z 18Mp
Dla wszystkich wielbicieli R1 zawsze można sobie sprawić I UWAGA !!! kontrowersyjna treść (u wrażliwszych wyznawców SONY może to powodować wysypkę lub zator w mosznie) CANONa G1 X
;)
E tam - lampy nie pasują. :)
Storm. Z prawdziwych 16 mpix da sie coś wykadrować. Z tych kompaktów nie ma faktycznie takiej rozdzielczości. Co z tego, ze matryca ma 18 mpix skoro sąsiednie piksele rejestrują praktycznie to samo, bo optyka się nie wyrabia. Pokazywalem już że 16 mpix po zmniejszeniu do 4 daje praktycznie taki sam obrazek po interpelacji do 16 mpix. Oczywiscie mowa o obrazku z kompaktów, bo na dobrej jakości zdjęciu z lustrzanki różnice bedzie widać gołym okiem po takim eksperymencie.
Btw. Szabla zrób cos żeby dało sie kupić w PL HX30V.
Nie będzie go w Europie.
K8v8M, przestań pisać o tej niemal identyczności obrazu 4/16, bo to wierutne bajdy.
link nie ma jeszcze ceny ale wyglada ze to bedzie lepsze niz HX20V z karta eye-fi, tym bardziej ze eye-fi drogie i malenkie pojemnosci.
Idealny sprzet na narty i kajaki.
Niestety, nie w Europie.
K8v8M | 2012-02-28 19:24:14 Z tych kompaktów nie ma faktycznie takiej rozdzielczości.
No ale jakie to ma znaczenie dla uzytkownika? Niewazne ile ma pixeli - wazne zeby zdjecia z HX20V byly lepsze niz HX9V !!
Czy on bedzie mial 4mln pixeli czy 100mln nie ma znaczenia dla mnie i chyba dla wszystkich ktorzy kupuja aparat wypluwajacy jpegi a i ich wielkosc bedzie zalezna od ilosci informacji wyplutych z matrycy. Jesli kompresor bedzie "uczciwy" lepsza jakosc z matrycy da wiekszy plik a slabsza mniejszy.
Szabla , czy wiesz cos o :
"Play Memories Home" GPS Log lets users track a photographic journey and later view the path and images on a map.
Czy to oznacza ze bedzie nowy soft dolaczony do tych aparatow? Czy GPS bedzie dzial jak w pansonicu tzn bedzie dzialal jeszcze jakis czas po wylaczeniu aparatu w celu szybszego lapania lokalizacji miedzy zdjeciami? Rejestrujac cala trase jak np CS1?
Chodzi o rejestrator trasy. Włączasz to w aparacie i zapisuje trasę - oczywiście także przy wyłączonym aparacie. Potem możesz to sobie obejrzeć na Google Earth.
Mniej więcej tak link
Szabla takie bajdy, że nikomu kto nie powiększył obrazu do 200% nie udało się odgadnąć który jest który. Mogę się założyć, że nawet na odbitce o wymiarach 30x40cm nie rozpoznasz.
***s*** To o czym piszesz to prawda częściowa. Ja nie kwestionuję, że współczesne kompakty dają lepszą jakość niż te sprzed lat. Uważam jednak, że gdyby miały nie 18 mpix lecz 4 wykonane w tej samej technologii to obraz byłby jeszcze lepszy. Moglibyśmy mieć jeszcze niższe szumy i wyższy DR.
Po części wiem, że w tym szaleństwie jest metoda. Chciałbym jednak mieć alternatywę. Skoro sony potrafi wypuścić tyle aparatów w tak krótkim czasie, to niech wypuszczą też model z nowoczesną matrycą o małej liczbie pixeli. Niech podzielą matrycę z NEX7 na 6 mniejszych po 4 mpix i montują w kompaktach.
Ja kupię i pewnie chętnych byłoby więcej, choć zdaję sobie sprawę, że to byłaby sprzedaż na poziomie 5-10% tego co się sprzedaje z 18 mpix.
Moze i szumy bylyby mniejsze w DR wiekszy ale to sa kompakty. Ja i wikszosc tych co czyta forum i ma kompakta do NR i Dr ma w torbie jakas lustrzanke czy bezlustrzanke. Kompakta zabieram dla zooma, filmow panoram a te jak pisalem latwiej posklejac z 18mln niz z 4. No moze nie latwiejn ale precyzyjniej. Nie wiem czy skladales kiedys panoramy ale z 6mln canona S70 jest to nie do poskladania na kompie w takiej jakosci jak Sony robi z reki.
Zobacz niebo na panoramach z Sony.
Szabla | 2012-02-28 11:29:48 Wariacją na temat R1 są aparaty SLT ;)
Nam nie chodzi o R-1 ktory aparatem byl kiepskim. Nam chodzi o to gdzie sie podzial ten obiektyw CZ ? Przeciez on podobno byl stworzony pod NEXowa odleglosc soczewki do matrycy..
Inna sprawa ze podobno R-1 byl tym dla Sony czym Pheaton dla VW i VelSatis dla Renaulta - bogaci kierowcy Pheaton chyba do teraz dotowai sa przez biednych uzytkownikow Golfa.
R1 nie był kiepskim aparatem. Tylna soczewka jego obiektywu była oddalona bodajże 2 mm od matrycy, więc nie da się go przenieść do NEXa.
K8v8M, nie zawracaj kijem Odry - nikt teraz nie wyprodukuje 4-megowej matrycy do kompaktu, podobnie jak masowego 15-calowego telewizora czarno-białego. :)
I przestań pisać o tym nierozróżnianiu różnic na zdjęciach, skoro zrobiłeś to źle.
W R-1 czesc "body" byla tragiczna ale obiektyw wybitny. na owczesne czasy (czyli C350D) byl o 2 pokolenia do przodu jesli chodzi o fotki ale jesli chodzi o obsuge widac bylo ze Sony nie ma pojecia o fotografii stricte techniczno-fotograficznej strony np zdjecia seryjne 3szt i to bez lampy. Jesli zapielo sie zew lampe aparat nie zrobil zdjecia zanim lampa sie nie naladowala itp kruczki.
Znali sie jednak na video - gdyby wtedy do R-1 dodali krecenie filmow wowczas rynek "video-lustrzanek" moglby obecnie wygladac inaczej. Pewnie Housa kreciliby R-1 zamiast C5D i to 2 lata wczesniej.
Teraz R-1 to swietny aparat do "time-laps" dzieki temu ze ma zewnetrzny zasilacz. Z malego UPSa moze focic 24g/dobe przez kilka dni.
Faktycznie r1 miało swoje ograniczenia; głównie szybkość autofokusa. Nawet manual był w zasadzie automatyczny, bo sam aparat a nie ja podejmował decyzję czy ostrość jest ustawiona i można zrobić zdjęcia. Zdecydowanie była to największa wada aparatu. Ale po przyzwyczajeniu i przyjęciu do świadomości, że pewnych ujęć tym aparatem nie zrobimy, dało się fotografować. Po kilku latach użytkowania, to r1 był częścią ręki i przedłużeniem oka. Ergo: nie było tak tragicznie Kulego ***s***, jak mówicie. Ja bym powiedział, że aparat był przeciętny w porównaniu do konkurencji, ale w zestawie z obiektywem, był combo rewelacyjnym.
Ja bym chciał, żeby te aparaty współpracowały z pilotem IR. Tym samym, który pasuje do lustrzanek i bezlusterkowców Sony.
Bardzo brakuje takiej funkcjonalności.
Ale są tryby samowyzwalacza po wykryciu jednej twarzy i dwóch. :)
"Ale są tryby samowyzwalacza po wykryciu jednej twarzy i dwóch. :) "
O! Dwulicowcy będą ucieszeni. Lub nie. ;oDDD
Szabla, co to zmienia?
Nic. Jest fajniej. ;)
Szabla a co było nie tak w mojej metodzie?
Ciekaw jestem czy przez wifi bedzie mOzna wyzwalac zdalnie. Jedno wiem napewno. Nie dam zarobić sony europe. Nie dość ze 50 klatek zamiast 60 to jeszcze brak wifi.
Co jest nie tak?
Interpolujesz w dół. Kompresujesz i dekompresujesz detale, które zarejestrowała matryca 16 MP.
To, że na skompresowanych do 8MP obrazach je widać, to zasługa algorytmów kompresujących - nic więcej.
Zrób ten sam temat aparatem 8MP, interpoluj do 16 i porównaj z prawdziwym 16MP.
Gdybyś nie zobaczył różnic, to dopiero świadczyłoby o bezsensie robienia matryc 16MP.
Ale tak nie byłoby, bo różnice na korzyść 16 MP są wyraźne.
Jaśniej tego nie potrafię wyjaśnić. :)
Dobra wiadomość: nie ma przymusu kupowania HX20.
Przymusu kupowanie HX30 - również.
W ogóle nie ma przymusu kupowania.
Osobiście zadekretowałbym przymus logicznego myślenia, ale nie dam rady. :)))
bylby fajny aparat do timelapsa odkad pojawily sie nadajniki podczerwieni wysylajace sygnal co 10-100 sek.
"Nie dość ze 50 klatek zamiast 60 " - na dodatek te 50klatek jest ponoc nagrywane z 60klatkowej matrycy natywnej. Czyli jakas "kompresja" lub sztuczne przeliczanie. powinno byc jak w Canonie - wybor natywny 60klatek lub zgodny z jakims archaicznym PAL 50 klatek. I to teraz kiedy kazdy monitor pracuje w 60Hz lub wielokrotnosc. No trudno - japonczycy ze swoim 60Hz (i 30 lub 60 klatkami) rzadza swietem elektronicznym i trzeba to przelknac. Canon dal wybor w menu a Panasonic i Sony niepotrzebnie sie upieraja przy przegranej sprawie.
"Dobra wiadomość: nie ma przymusu kupowania HX20. " -- dobra wiadomosc jest taka ze mozna glosowac karta kredytowa i zamowic sobie niewykastrowanego HX20V z 60 klatkami lub HX30V z NYC.
Moze w Sony europe przydalby sie "przymus logicznego myślenia" - skoro ceny europejskich wersji sa 30% wyzsze niz te w NYC to dlaczego sa ubozsze?
A jaki masz VAT w NYC? :)
Chłopie, myśl logicznie.
w NYC 8.5% ale to nie ich wina. Nieraz slyszalem ze tam nie ma VATu, nie ma cla i sklepy w NYC sprzedaja bez zysku a sprzedajacy tam zydzi na tym nie zarabiaja ... niewazne.
Nie o cene chodzi. Chodzi o to ze europejskie wersje maja mniej klatek - kto i dlaczego tak zdecydowal ? Kto zdecydowal ze HX30V sprzedawny nie bedzie w Europie?
Wywożąc towar z USA ten podatek odzyskujesz. Jaki sens ma porównywanie ceny z polskimi zawierającymi 23% VAT?
Co byś zrobił z tym materiałem 60 fps? Jak byłby oglądany? :)
Tak jak wszystko od 5 lat , tzn od kiedy w kazdym domu jest LCD lub Plazma dla ktorej nie mz znaczenia czy 30, 50 czy 60 klatek wyswietla DVD czy BD (oczywiscie do niedawna 50i czy 60i)
No to po ci 60 jeżeli 50 jest OK? :)
Poza tym, pewien kolega udowadniał, że już 50p jest bez sensu, bo i tak nie ma na czym tego odtwarzać. :))))
Skoro matryca natywnie daje 30 lub 60 klatek to tak jak w canonie powienie byc wybor chce natywne 60klatek czy to interlace czy progressive albo konwertowane do europejskiego systemu 50i czy 50p - ale to jednak konwertowane w jakis mniej luba bardziej ale jednak startny sposob.
Teoretycznie tak, ale najważniejsze, co chcesz zrobić z tym filmem. Nagrać go na Blu-ray, odtwarzać z pliku na komputerze czy z pendrajwa na TV?
Kolega Ratownick twierdzi, że ludzkie oko i tak nie widzi więcej niż 40 kl/s. ;)))
wszystko to mozna zrobic w 50i oraz w 60i (u mnie na razie 60p jedynie z komputera HDMI na TV).
Ostatnio latem bylismy w wiekszej grupie na zaglach. Kazdy cos tam krecil. Jedni kamera PAL, inni aparatem 30p jeszcze inni HX9V w 60p. Zebranie tego w jeden film proscizna. Studio 15 i AdobePremiereElements 10 poradzil sobie bez problemow i nagral DVD 50i. Niestety proba wyciecia fragmentow konczyla sie rozjezdzaniem dzwieku. Oczywiscie po czasie , dlugim czasie dalo sie to zrobic - jednak wymagalo to sporego zapalu i dosc zaawansowanej wiedzy.
Dlatego fajnie zrobil canon - dal wybor w menu kompatybilnosci z kamerami (25p i 50p) albo wiekszoscia aparatow czyli 30p
Dodatkowo można z 60p uzyskać nieco wiecej po spowolnieniu obrazu do 24 (efekt spowolnionego ruchu). Szabla nie dość ze mylisz interpolację z kompresją to jeszcze najwyraźniej z powodów emocjonalnych masz problem z logicznym myśleniem.
18MP na 1/2.3" ?
Już 10MP 1/2.4" EXMOR R był kiepski, a co dopiero 18MP. A takiej różnicy raczej "super technologie" nie przeskoczą, w końcu prawa fizyki muszą działać ;)
12-megowy Exmor był lepszy od 10-megowego, 16-megowy lepszy od 12-megowego, a 18-megowy jest lepszy od 16-megowego.
Tylko trzeba tym zdjęcia robić, a nie rozważać teoretycznie. :)
K8v8M - stwierdzam, że nie mamy platformy porozumienia.
Mam wykształcenie raczej ścisłe, a nie filozoficzne.
Mylisz konia z koniakiem. :)
***s***, uważasz że z 30p tak łatwo zrobić 25 lub 50p?
Szabla. Mam wrażenie ze nie ogarniasz techniki nie mówiąc o naukach ścisłych. Chcesz porównywać matryce wykonane kilka lat temu ze wspówczesnymi. Po co niby zamieniać na 25/50 klatek? Wszystkie wespółczesne urządzenia wyjściowe obsługują 60 Hz.
No właśnie - nie rozumiesz.
Szabla
Masz jakiś link z porównaniem tych Exmorów, bo trochę by mi zajęło zweryfikowanie tego.
Poza tym mówisz o jakości na plikach jpeg ? W RAWach pewnie nie jest tak różowo (o ile w ogóle znajdzie się po jednym aparacie z każdą matrycą z trybem raw ;)
Kompakty Sony nie robią RAWów.
Za jakiś czas coś umieszczę.
Szabla | 2012-02-29 21:28:14... uważasz że z 30p tak łatwo zrobić 25 lub 50p?
Wlasnie wiem ze to bardzo trudno i dlatego dziwie sie ze na Europe nie ma wyboru - trzeba kupic sprzet z tym "przetwarzaniem" z 60p do 50p do tego bez 24p. Jest niby 25p ale jesli ktos naprawde chce krecic "filmowo" a nie Video to zeby miec kompatybilnosc z innymi urzadzeniami musi miec 24p. Dlatego ja wybralem oczywiscie wersje z natywna 60p i 24p - wcale nie z powodu ceny bo co w kompakcie nawet jak to 20% to nie ma sensu scaigac z USA zeby zaoszczedzic na obiad w sredniej knajpie dla 2 osob.
Moim zdaniem, w Europie niewielki pożytek z 60 klatek zamiast 50, ale...
Takie są decyzje i kropka. :)
Moim danie masz racje ale dlaczego Canon pozwala na decyzje czy 50 czy 60p w menu aparatu a w Sony trzba podjac ta decyzje kupujac aparat z wersja 60p i 24p lub 50p i 25p?
Bo to Canon. :)
Ale co filmu 60fps nie odtworzy się u nas TV czy jak ?
Szabla
czekam ...
Jasne, że się odtworzy.
Ba, będzie wyglądać tak samo jak 50 fps. :)
shooter, jakie porównanie chciałeś?
jesli tak to dlaczego wprowadza sie w europie jakies sztuczne fps nie uzywane przez nikogo poza sony i panasonicem ?
Skoro wszyscy (olympus, pentax, nikon canon fuji casio benq GoPro + chyba wszystkie inne firmy w tym nawet SAME Sony do ostatnich modeli z AVCHD) uzywaja 24p 30p 60p dlaczego nie w Sony i Panasonicu ?
Masz niedokładne informacje.
Może dlatego, że Sony i Panasonic znają się na filmowaniu? :)
shooter, link