Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Fotograficzny program bez nazwy. W IX programie o Fuji X-Pro1

Fotograficzny program bez nazwy. W IX programie o Fuji X-Pro1
8 marca
2012 09:54

Dzisiaj o godzinie 20:00 nadawany będzie „Fotograficzny program bez nazwy”, który będzie poświęcony aparatowi Fujifilm FinePix X-Pro1. W programie wystąpi m.in. redaktor naczelny Optyczne.pl Arkadiusz Olech, któremu będziecie mogli zadać pytanie za pośrednictwem formularza znajdującego się w dalszej części newsa. Serdecznie zapraszamy do oglądania i zadawania pytań.

Aktualizacja z 09.03.2012 r.
Program był emitowany na żywo 8 marca br., a osoby chcące go obejrzeć mogą to zrobić na tej stronie.


Komentarze czytelników (23)
  1. fotoG3
    fotoG3 8 marca 2012, 11:44

    Będzie nowy celebryta - redaktor Olech.
    Tylko w lesie trzeba uważać bo w Bieszczadach nie każdy ma internet i może nie poznać celebryty.
    A tak serio to widziałem jeden odcinek tego programu i było na 3 z plusem.
    W tamtym odcinku omawiano Canona G1x, który jest dla Canona aparatem rewolucyjnym, a redaktorzy podeszli do niego jak do 38 wersji kolorowego Pentaxa, albo 6-tej po przecinku odmiany Alfy.
    Nikogo nie interesują ogólne dywagacje na zadany temat.
    Interesujące są konkrety - co zmieniono i co to dało, jak odnieść nowość do konkurencji.
    Ewentualnie własne CIEKAWE odkrycia redaktora po obcowaniu z aparatem.
    Mam nadzieję, że wszyscy uczestnicy mieli wcześniej kontakt z Fuji X Pro1 bo nie ma nic bardziej żenującego niż ekspert od wszystkiego który mówi, że aparat widzi pierwszy raz w życiu, ale jest super.

    Program w internecie jest bardziej ryzykowny dla prowadzących bo widz może go zatrzymać, powtórzyć. Wszystkie wpadki i dłużyzny zostają na zawsze. Warto jechać według dobrze opracowanego scenariusza, bo macanie aparatu na wizji słabo wypadło w programie o Canonie.

  2. letrel
    letrel 8 marca 2012, 13:43

    Akurat ja jestem ciekawy subiektywnych opinii i samego programu. Jak Ci sie nie podoba, ogladac nie musisz, ale moze niektorzy na tym skorzystaja.

  3. kazziz
    kazziz 8 marca 2012, 14:18

    DO 21 w pracy. będzie to potm na jutube?

  4. Domino
    Domino 8 marca 2012, 15:19

    Czy nie powinien byc najpierw test aby pozniej wnioskowac i zadawac pytania? Aparat jest jak najbardziej ciekawy.

  5. Arorx
    Arorx 8 marca 2012, 16:58

    Uzywam Fuji od lat, mialem tez Canona 5D i Nikona d300 lecz wrocilem do fuji. Na wiesc o nastepcy s5 az sie usmiechnalem z zadowolenia. Ale na wiesc ze bedzie to bezlusterkowiec emocje opadly. Aparat z obiektywami bedzie kosztowal calkiem sporo. Wiec bardzo chcialbym usluszec zdanie Pana Arkadiusza na temat uzywania wizjera, a raczej wizjerka, szczegolnie przy dluzszych ogniskowych np70-200, ktora ma sie ukazac jeszcze w tym roku. Wierze ze matryca jest swietna, ale dlaczego wepchneli to w taka mydelniczke?

  6. Szabla
    Szabla 8 marca 2012, 17:00

    Bo nie chcą produkować w większych pojemnikach, gdyż jest za duża konkurencja. :)

  7. SHOX!
    SHOX! 8 marca 2012, 17:21

    Podobał mi się poprzedni program w którym omawiano Canona G1 X, ten też obejrzę bo aparat jest ciekawy, może jakieś małe porównanie z D800, D700, 5Dmk3? Chciałbym zobaczyć jakiś dobry szeroki kąt do tego aparatu bo jak na razie ogniskowa 18mm na tej matrycy jest za wąska dla mnie... jeszcze ta cena, czy w programie wystąpi jakiś Fuji Gey? Przydało by się, odpowiedziałby na kilka pytań...

  8. this
    this 8 marca 2012, 17:34

    Również myślę, że lepiej gdyby wszyscy redaktorzy mieli więcej czasu na dogłębne wytestowanie i zbadanie sprzętu, o którym mają dyskutować.

  9. czary44
    czary44 8 marca 2012, 18:11

    Mi również podobał się poprzedni program o Canon`ie G1 X. Chętnie popatrzę na nowy, tym bardziej że dotyczący ciekawego aparatu :)

  10. Arek
    Arek 8 marca 2012, 18:26

    Z tym testowaniem przed programem jest zawsze problem. Bo program jest zwykle o nowościach, bo te najbardziej interesują widzów. A jak coś jest nowością, to w Polsce nie ma jeszcze finalnej sztuki, albo jest jedna rozrywana przez wszystkie redakcje...

  11. fotoG3
    fotoG3 9 marca 2012, 11:39

    Widziałem program.
    Panie Arku nie było źle.
    Niestety po 50 minutach nie dałem rady i puściłem odcinek z szefową Targów Łódzkich - ten drugi miał 15minut i to była dużo lepsza dawka.
    Przełączyłem się z bólem, bo lubię nowości sprzętowe, lubię fotografię, lubię nawet obecnych w studiu prowadzących.
    Z jednej strony chciałbym oglądać program poświęcony tylko fotografii bo takich nie ma w TV.
    Z drugiej strony 79minut pogaduszek o jednym aparacie jest dawką morderczą, szczególnie, że redaktorzy mówili nie o swoich ulubionych aparatach na których pracują i znają je od podszewki, ale o nowości którą widzieli i testowali przez dzień czy dwa.
    Plusem była obecność gościa z Fuji Polska.
    Pytania od internautów moim zdaniem mają na siłę wzbogacić nudny program.
    Kompletnie rozbijają scenariusz i mnożą dywagacje. Lepiej przygotować kilka tematów do rozmowy niż robić wrzutkę z czatu i na siłę starać się ją opanować.

    Tak się nie robi telewizji.

    Niemiecka Deutsche Welle ma program Euromax - jest w wersji niemieckiej i angielskiej.
    Program trwa 25minut, codziennie emitowany jest nowy odcinek!!! - to wymaga wiele pracy.
    Jest to program o kulturze i sztuce - 60% niemieckiej, 40% reszta Europy.
    Na 25minut programu składają się 3-4 bloki - reportaże. Z tego wynika czas jednego na poziomie 5-6minut.
    W tym czasie kamera odwiedza fotografa w jego studiu, pokazuje jego pracę, wystawę, jest z nim wywiad.
    Nie ma wodolejstwa i szukania w głowie informacji o tym czy aparat minimalnie odszumia jpg na 0% czy na 20%.
    Staram się oglądać ten program kilka razy w tygodniu - to jedyny program w znanej mi TV w którym w prawie każdym odcinku jest materiał o fotografii - nie ma tam prawie wcale nowinek sprzętowych i nowości producentów, są czasami filmy o odjechanych pomysłach foto np: kamera do zdjęć panoramicznych, którą się rzuca jak piłkę.

    Pomimo tych uwag z niecierpliwością czekam na kolejne etapy wstępowania naszego ulubionego redaktora do grona celebrytów TV.
    Debiut zaliczony, w następnym odcinku trzeba strzelić bramkę.
    Powodzenia!

  12. Domino
    Domino 9 marca 2012, 12:04

    Pytanie do rezyserki:) w jakim sofcie robicie greenboxa?

  13. GoOrange
    GoOrange 9 marca 2012, 12:07

    Powyższe popieram w 99%.

    Może warto zastanowić się nad studio na żywo + nowości z ostatniego miesiąca, gość w studio, reportaże, materiały z imprez, troszkę techniki (to z odtworzenia). Przy dobrym pomyśle to 1 x / mies to i 2 godziny będzie czym sensownie zapełnić.

  14. 9 marca 2012, 13:37

    Zgadzam się z fotoG3, przegadany temat, a dyskusja dryfowała w różnych kierunkach. Nie oglądałem na żywo, a miałbym pytania:
    1) Do Pana z DFV (71:38) - co ma jasność obiektywu do kąta widzenia wizjera? Chyba stres przed kamerą... ;)
    2) Do Pana z Fuji (73:21) - wg dpreview aktualizacja firmware do v1.03 nie rozwiązuje w X10 problemu białych dysków, a różne modele prezentują różne natężenie tego efektu. Czy Fujifilm wprowadza jakieś zmiany w konstrukcji?

  15. Domino
    Domino 9 marca 2012, 13:49

    @TS - Fuji ukrywa fakt wyprodukowania wadliwego hardwaru w X10. W niemczech serwis bardzo wymijajaco odpowiada na pytania dotyczace tego problemu. Wg. praw konsumenta mozna domagac sie zwrotu towaru gdy sa w nim wady fabryczne. Fuji bardzo boi sie pozwu zbiorowego i dlatego bardzo indywidualnie rozpatruje kazdy taki przypadek.

  16. Chocobo
    Chocobo 9 marca 2012, 18:07

    ten program to niestety dno :(

  17. konrad90
    konrad90 9 marca 2012, 19:04

    Jestem bardzo ciekawy tego aparatu. Fuji dołącza do grona producentów bezlusterkowców. Wykonanie aparatu robi spore wrażenie, a Fuji słynie z wysokiej jakości optyki więc nie mogę się doczekać większej gamy obiektywów. Widziałem zdjęcia wykonane tym aparatem i są one najwyższej jakości.

  18. grzegorzp
    grzegorzp 10 marca 2012, 10:01

    Moim zdaniem, lepiej nabyć D700 + 35mm f1,4. Cenowo wyjdzie podobnie a możliwości jakie daje nikon są większe.

  19. Arek
    Arek 10 marca 2012, 14:34

    Porównaj jeszcze gabaryty D700 i 1.4/35 oraz X-Pro1 z odpowiednim szkłem, a dostaniesz odpowiedź dlaczego część osób wybierze jednak Fuji.

  20. tadeusz69
    tadeusz69 11 marca 2012, 14:36

    Program bardzo ciekawy , można było się dowiedzieć wielu interesujących rzeczy ! Jedna kwestie jest dla mnie nie do końca jasna i mam pytanie do Pana Arkadiusza . Czy z Fuji X Pro 1 można ostrzyć też jak z M9 ? AF działa automatycznie na zasadzie kontrastu czy też tak jak w dalmierzach ? Jak to będzie wyglądało gdy pojawi się przejściòwka z bagnetem M ? ( na DIgitalRev TV ostatni odcinek jest ròwnież o Fuji X Pro 1 w praktyce ) Pozdrawiam!

  21. Rafiki
    Rafiki 11 marca 2012, 14:36

    Trzeba być "mega fanem" redaktorów żeby wytrzymać cały program.
    Ja nie dałem rady.
    :)

  22. Wilhelm
    Wilhelm 11 marca 2012, 19:58

    Do tadeusz69,dalmierze cyfrowe ,a jest ich raptem 2 sztk.na rynku,Leica M8 i M9 nie posiadaja AF.
    Ostrzenie jest nadal takie same ,na tej samej zasadzie i tym samym mechanizmem optyczno-mechanicznym ktory nie zmienil sie praktycznie od 1930 r.
    Byl jeszcze inny dalmierz cyfrowy na poczatku lat 2000,Epson R-D1,ale tak samo jak cyfrowe M8 i M9 nie posiadal AF.
    Fuji X Pro 1 nie posiada dalmierza,jedynie celownik hybrydowy optyczno-elektroniczny,ja osobiscie uwazam to za bardzo ciekawy koncept,ktory ma przyszlosc rozwoju,jest bardziej elastyczny od tradycyjnego dalmierza , daje mozliwosc uzywania objektywow o zmiennej ogniskowej i ostrzenie AF.
    Chodza plotki ze Cosina-Voigtlander rowniez pracuje nad podobnym projektem.

  23. tadeusz69
    tadeusz69 11 marca 2012, 22:05

    szkoda :( , byłoby fajnie gdyby taka możliwość istniała . Jak więc będzie się ostrzyć z manualnymi obiektywami Leiki , Zeissa lub Voigländer gdy pojawi się przejściòwka? Na początku programu pokazano kròtki film w ktòrym widać optyczny wizjer Fuji XPro 1 i dwa nakładające się na siebie obrazy czyli tak jak w dalmierzach . To trochę mylące .

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.