Samyang 8 mm T3.8 Fish-eye CS
Firma Delta, wyłączny dystrybutor produktów marki Samyang w Europie, poinformowała o wprowadzeniu do sprzedaży nowego obiektywu Samyang 8 mm T3.8 Fish-eye CS przeznaczonego do filmowania z wykorzystaniem systemu follow-focus.
Informacja prasowa
Nowy obiektyw typu rybie-oko dla filmowców
Kraków, 12 marca 2012 r. – Firma Delta, wyłączny dystrybutor produktów marki Samyang w Europie, ma przyjemność poinformować o wprowadzeniu do sprzedaży nowego obiektywu Samyang 8mm T3.8 Fish-eye CS przeznaczonego do filmowania z wykorzystaniem systemu follow-focus.
Konstrukcja optyczna obiektywu Samyang 8mm T3.8 Fish-eye CS oparta została na modelu 8mm 1:3.5 Fish-eye CS i nawiązuje stylistyką do najnowszych produktów marki Samyang. Jego jasność określona została przy pomocy liczby transmisyjnej T wynoszącej 3,8. Dla ułatwienia odczytu wartości na skali ostrości i przysłony, indeksy naniesione są równolegle do osi optycznej obiektywu.
Cechą charakterystyczną nowego modelu są zębatki, które współpracują z systemem follow-focus, a także pierścień przysłony obracany bezstopniowo. Dzięki tym modyfikacjom możliwe jest niezwykle precyzyjne i bezgłośne operowanie ostrością i głębią ostrości podczas filmowania.
Obiektyw Samyang 8mm T3.8 Fish-eye CS zaprojektowany został do współpracy z lustrzankami wyposażonymi w matryce formatu APS-C i początkowo dostępny będzie z mocowaniami Canon EF oraz Nikon F.
Gwarancja
Samyang 8mm T3.8 Fish-eye CS objęty jest 36-miesięczną gwarancją.Cena
Samyang 8mm T3.8 Fish-eye CS – 1199 PLN (brutto)Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
No i Samyang poczyna sobie coraz śmielej. I dobrze.
FollowF do ciemnego fiszaja to naprawdę potrzebne... ? Przecież GO i tak jest olbrzymia, zwłaszcza, że to pod cropa.
24/35/85 zdecydowanie bardziej by na tym zyskały imo.
Ale w tym wypadku istotniejsze jest, by obiektyw - dzięki zębatkom - idealnie pasował do arsenału optyki filmowej, niż żeby dużo "machać" pokrętłem ostrości. Poza tym z 20 cm na pełnej dziurze, głębia wcale nie jest taka ogromna...
Literówkę macie w nagłówku -> "poinfomo ć wała"
Yyyyy, znaczy "poinformowa ć ła". Przepraszam za literówkę w korekcie literówki.
@s4int
"Przecież GO i tak jest olbrzymia, zwłaszcza, że to pod cropa. "
- ale wiesz, jaki rozmiar ma prawdziwa klatka filmowa uzyskiwana na filmie małoobrazkowym i że matrycy APS bliżej do tego rozmiaru niż tzw. FF? Polecam obejrzeć jednak trochę dobrych produkcji kinowych pod kątem jak sobie radzą z tą "olbrzymią GO i cropem" operatorzy kamer. :-)
Hehe, zrobili to dla obiektywu, który imo najmniej potrzebuje follow focusa z całej gamy Samyanga. Zdecydowanie lepiej byłoby dać to do 35mm. Płynna przesłona nie jest aż tak niezbędna, ale dobrze że jest. Tyle, że jej porządna obsługa (taka, by nie zepsuć ujęcia) wymagałaby.... zamontowania drugiego FF na obiektyw :D
jakie 35.... 85mm by się przydało!!! Może niedługo jak będą odświeżać... Do listy nierealnych życzeń - to niech samyanga zrobi stabilizację żeby Canony i Nikony mogły korzystać... i co z tym przenoszeniem informacji o świetle dla Cannona czy Sony, czemu tylko Nikon..?
@Euzebiusz:
"ale wiesz, jaki rozmiar ma prawdziwa klatka filmowa uzyskiwana na filmie małoobrazkowym i że matrycy APS bliżej do tego rozmiaru niż tzw. FF?"
No wiem, ale co z tego?
Ja mam fisha ze światłem 2.8 na FF i wiem, że faktycznie można czasem nie trafić. Miałem cropa z samyangiem 8mm kiedyś i od 5.6 właściwie można nie uzywać pierścienia do ostrości.
"Polecam obejrzeć jednak trochę dobrych produkcji kinowych pod kątem jak sobie radzą z tą "olbrzymią GO i cropem" operatorzy kamer. :-) "
Omg... czytanie ze zrozumieniem. Olbrzymia GO jest przy 8mm fiszu i świetle 3.8.
Jakoś zbyt często nie widuję rybiego w dobrych produkcjach kinowych, ale widać samyang próbuje zdobyć tą niszę i wychodzi naprzeciw filmowcom z hollywood ;)
To zawsze jakiś focus:) czekamy na 85 1.2 AF !! :)
@s4int
"Miałem cropa z samyangiem 8mm kiedyś i od 5.6 właściwie można nie uzywać pierścienia do ostrości. "
Za krótko go miałeś, bo trzeba.
@Adam.B
czekamy na 85 1.2 AF !! :)
-----
w systemie C. już masz ;-) a przy 1.4 masz Sigmę, Nikkora, "Cajsa"...
@Euzebiusz
tak, faktycznie - jak robisz przeostrzenie z 15cm na nieskonczoność to może faktycznie trzeba przesunąć pierścień. Tylko nie wiem czy trzeba do tego followfocusa.
Wg kalkulatora głębi ostrości - przy 5.6 i odległości 70cm od obiektu głebia rozciąga się od 30cm do nieskonczności.
@s4int
"Tylko nie wiem czy trzeba do tego followfocusa. "
No to jak nie wiesz to po co piszesz? Jak ktoś ma ten system to chętnie kupi szkło które z nim współpracuje, nawet po to by robić
"przeostrzenie z 15cm na nieskonczoność"
Gdzie widzisz problem? ;-)
Tylko, że to wydumane zastosowanie.
A problem? Nie widzę problemu. Widzę tylko bezsensowny produkt.
@s4int
Przeostrzenie z bliskiego detalu do do odległego planu nie jest w filmie niczym wydumanym :-)
"Widzę tylko bezsensowny produkt"
Co nie znaczy, że takim jest :-)
"Przeostrzenie z bliskiego detalu do do odległego planu nie jest w filmie niczym wydumanym :-) "
przy fisheye?
"przy fisheye?"
Dlaczego nie? Jeśli czegoś nie ogarnia Twoja wyobraźnia to nie znaczy, że tego nie ma :-)
Omg... dokadnie.
To szkło spośród wszystkich samayanga było tym które najbardziej się prosiło o zamontowanie pierścienia do FF. Rzesze filmowców zakrzykneły z zachwytu nad tym pomysłem i biegną kupić i nie mogąc się nadziwić geniuszowi producenta.
Zgadzam się z Tobą w pełnej rozciągłości. Niesamowicie przydatne, często wykorzystywane przy owych przeostrzeniach w makro ujęciach w filmach na fishu - bardzo znane i wielokrotnie wykorzystywane efekty. W końcu głebia ciężka do ogarnięcia i śledzenie ostrości jest niebywale trudne bez wykorzystania tego narzędzia :)
@s4int
"Rzesze filmowców" "bardzo znane i wielokrotnie wykorzystywane efekty"
Trzeba było napisać od razu, że lubisz to co popularne i to co podoba się wszystkim a dla bezpieczeństwa podobają Ci się tylko rzeczy znane i wielokrotnie powtarzane :-)
No tak się składa, że sprzedaż obiektywów to najzwyklejszy w świecie biznes i produkuje się to co ma największe szanse się sprzedać.
Widać to specjalna wersja dla Euzebiusza - wielkiego fana wszelkiej alternatywności. Mainstream to zło! - zakrzyknął optyczny hipster :)
"produkuje się to co ma największe szanse się sprzedać."
Wyprodukuje się tyle ile się ma sprzedać, plus trochę na zapas. Koszt produkcji to kilka procent ceny detalicznej. Im obiektyw droższy w detalu, tym producent więcej zarabia. Raczej do tematu nie dołożą. A jeśli dołożą, to przy następnej produkcji, może spytają Ciebie o zdanie czy warto ;-)
Najwięcej sprzedaje się plastikowych kitów. Według Twojej teorii nic innego nie powinno się produkować bo po co?
"Widać to specjalna wersja dla Euzebiusza - wielkiego fana wszelkiej alternatywności."
Akurat ten nie. Nie kupuję samyangów. Ale fakt - klapek na oczach nie mam :-)
Kłócicie się o głębię ostrości a przecież przysłona nie służy tylko do tego... niektórzy filmowcy docenią możliwość zmiany ekspozycji za pomocą płynnej regulacji przysłony...
Samyang, daj mi fisha na full frame, nie obrażę się :).