Sony SLT-A57
Firma Sony wprowadza do oferty nowy aparat serii SLT oparty na technologii półprzezroczystego lustra (Translucent Mirror Technology). Model Sony SLT-A57 wyposażono w matrycę Exmor™ APS HD CMOS o efektywnej rozdzielczości 16.1 megapiksela i najnowszy procesor BIONZ.
Pełna specyfikacja aparatu jest już dostępna w naszej bazie:
Informacja prasowa
Zaawansowany i przystępny cenowo aparat z unikatowymi cechami: nagrywaniem progresywnego obrazu Full HD i nowym trybem automatycznego komponowania portretów
![]() |
- Zdjęcia seryjne z szybkością aż 12 kl/s i ciągłością działania automatyki ostrości (w trybie priorytetu zdjęć seryjnych Tele-zoom)
- Nagrywanie obrazu filmowego Full HD 50p i pełny zestaw trybów ekspozycji (P/A/S/M)
- Pierwszy na świecie* tryb automatycznego komponowania portretów
- Nowy wizjer Tru-Finder™ o dużej rozdzielczości pokazujący 100% kadru
- Przetwornik obrazu Exmor™ APS HD CMOS o efektywnej rozdzielczości 16,1 megapiksela i najnowszy procesor BIONZ
- Rozszerzony zakres czułości ISO: 100–16 000
- 15-polowy autofokus z 3 czujnikami krzyżowymi
Firma Sony wprowadza do oferty nowy aparat serii SLT oparty na technologii półprzezroczystego lustra (Translucent Mirror Technology), dzięki któremu nieograniczone twórcze możliwości staną się dostępne dla jeszcze szerszej grupy odbiorców. Innowacyjna konstrukcja aparatu sprawia, że światło wpadające do wnętrza korpusu stale dociera do przetwornika obrazu CMOS i do czujnika automatyki ostrości, a automatyka ostrości działa przez cały czas fotografowania i filmowania. Komponowanie ujęć, nastawianie ostrości i podgląd w czasie rzeczywistym umożliwia wizjer Tru-Finder™ pokazujący 100% kadru. Dzięki niemu finalne zdjęcia wyglądają dokładnie tak, jak na podglądzie w wizjerze.
![]() |
Cena modelu α57, będącego naturalnym następcą uznanego aparatu α55, powinna wzbudzić zainteresowanie szerokiej rzeszy użytkowników lustrzanek cyfrowych. Nowy aparat ma wiele wspólnych, zaawansowanych cech z przeznaczonym dla pasjonatów modelem α65 – między innymi wyrafinowany wygląd i ergonomię. Po raz pierwszy nabywcy modelu klasy podstawowej mogą przy wykonywaniu zdjęć i nagrywaniu filmów Full HD korzystać z dużej szybkości działania i twórczych możliwości, które normalnie są dostępne tylko w modelach wyższej klasy.
Duża szczegółowość obrazu jest zasługą przetwornika obrazu Exmor™ APS HD CMOS o efektywnej rozdzielczości 16,1 megapiksela, który połączono z najnowszym procesorem BIONZ. Procesor ten, udoskonalony podczas prac nad aparatem α65 i flagowym α77, z łatwością przetwarza duże ilości danych, do minimum ogranicza poziom szumów i pozwala na uzyskanie wysokiej jakości fotografii i filmów HD.
Aparat α57 umożliwia zdjęcia seryjne z nadzwyczajną szybkością: do 12 kl/s w trybie priorytetu zdjęć seryjnych Tele-zoom, w którym środkowy fragment obrazu z przetwornika jest powiększany 1,4x. Tryb ten znakomicie ułatwia ostre uchwycenie akcji rozgrywającej się w ułamku sekundy, nawet gdy główny obiekt pozostaje w ruchu.
![]() |
Elementem wspólnym z aparatem α65 jest 15-polowy autofokus z trzema czujnikami krzyżowymi i systemem wykrywania fazy TTL, który gwarantuje szybkość i dokładność działania. Nowo opracowana funkcja śledzenia obiektu przez automatykę ostrości utrzymuje ostrość twarzy lub innego obiektu nawet w przypadku chwilowego zasłonięcia go przez inny poruszający się obiekt.
Aparat α57 umożliwia także nagrywanie pełnych ekspresji filmów Full HD. Szybka, działająca w czasie rzeczywistym automatyka ostrości oparta na systemie wykrywania fazy sprawia, że utrwalone na filmach ruchome obiekty są równie ostre jak na zdjęciach. Dzięki zgodności z progresywnym formatem AVCHD (w wersji 2.0) filmy Full HD mogą być rejestrowane w tempie do 50 pełnych klatek na sekundę (50p), co przekłada się na płynność i ostrość nagranej akcji. Do wyboru jest także tryb 25p pozwalający nadać nagraniu charakterystyczny, kinowy wygląd. Dodatkowe twórcze możliwości przy nagrywaniu filmów daje swoboda wybierania trybów ekspozycji P/A/S/M.
![]() |
Aparat α57 umożliwi wykonywanie zdjęć portretowych na profesjonalnym poziomie nawet początkującym użytkownikom – jako pierwszy na świecie ma bowiem funkcję automatycznego komponowania portretów. Wykorzystując technologię rozpoznawania twarzy i regułę trójpodziału, aparat wyznacza położenie fotografowanej osoby i ciasno kadruje obraz, tworząc profesjonalnie wyglądający portret w układzie pionowym albo poziomym. Opracowana przez Sony technologia By Pixel Super Resolution gwarantuje z kolei, że liczba pikseli w skadrowanym i powiększonym obrazie nie ulega zmniejszeniu. Razem ze zoptymalizowanym, skadrowanym obrazem aparat zapisuje też źródłowe zdjęcie. Pozwala to na łatwe porównanie obu wersji oraz na doskonalenie własnych umiejętności wykonywania zdjęć portretowych.
Kiedy użytkownik chce maksymalnie przybliżyć się do fotografowanego obiektu, może skorzystać z funkcji 2x Clear Image Zoom, która cyfrowo podwaja efektywny zoom obiektywu. W takim przypadku o zachowanie znakomitej szczegółowości obrazu zadba unikatowa technologia Sony By Pixel Super Resolution.
Komponowanie, nastawianie ostrości i sprawdzanie w czasie rzeczywistym efektów kompensacji ekspozycji będą prawdziwą przyjemnością: nowy wizjer elektroniczny Tru-Finder™ ma bowiem rozdzielczość aż 1440 tys. punktów i pokazuje 100% kadru, a swoją jakością
![]() |
może konkurować z wizjerami optycznymi. Użytkownik może ponadto korzystać z szeregu ekranów informacyjnych, takich jak sztuczny horyzont czy siatka linii pomocniczych. Oprócz wizjera Tru-Finder™, do wyświetlania informacji można też użyć wyświetlacza Xtra Fine LCD o przekątnej 3 cali (7,5 cm) i regulowanym kącie nachylenia.
Użytkownik może ponadto korzystać z szeregu ekranów informacyjnych, takich jak sztuczny horyzont czy siatka linii pomocniczych. Oprócz wizjera Tru-Finder™, do wyświetlania informacji można też użyć wyświetlacza Xtra Fine LCD o przekątnej 3 cali (7,5 cm) i regulowanym kącie nachylenia.
Procesor BIONZ zapewnia nie tylko bogate możliwości twórczego kształtowania obrazu, lecz również niezwykle szeroki zakres czułości ISO: od 100 do 16 000. Dla użytkownika oznacza to zawsze naturalny wygląd zdjęć i niski poziom szumów – nawet przy „zamrażaniu” akcji przez skrócenie czasu migawki i przy fotografowaniu z ręki w słabym świetle bez włączania lampy błyskowej.
Funkcja efektów w obrazie, która zdążyła już zyskać sobie popularność wśród kreatywnych fotografów, pozwala obecnie na wybór 11 rodzajów i 15 odmian efektów – i na uzyskanie szerokiego wachlarza artystycznych rezultatów bez włączania komputera. Wynik użycia poszczególnych efektów można podejrzeć na żywo na ekranie LCD i w wizjerze Tru-Finder™, zarówno przy nagrywaniu filmów Full HD, jak i wykonywaniu zdjęć.
Aparat α57 można wzbogacić szeregiem idealnie dopasowanych akcesoriów. Nagrywanie filmów we wnętrzach i w słabym świetle ułatwi zasilana z baterii diodowa lampa wideo HVL-LE1. Aktywnie fotografującym można polecić zestaw akcesoriów ACC-FM1A. W jego skład wchodzi zapasowy akumulator NP-FM500H oraz miniaturowa, uniwersalna torba podróżna LCS-AMB, która chroni aparat, umożliwiając przy tym szybki dostęp do niego.
Nowy aparat Sony z półprzezroczystym lustrem SLT-A57 będzie dostępny w Polsce od kwietnia 2012 r.
Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
Gorszy (ale ciągle przyzwoity) wizjer niż w A65, brak GPS (da się wytrzymać) za to chyba sensowniejsza matryca. Według mnie ciekawy aparat dla początkujących. Będzie silna konkurencja dla Nikona D3100 i Canona 1100D.
CCC
@MAF
Raczej poziom wyżej, czyli dla 600D i D5100. A co najlepsze, sample z niego wypadają przyzwoicie!
link
Wystarczy porównać sobie zdjęcia do D5100, 600D i GX-1. Do ISO 3200 śmiałbym powiedzieć że nowy Sony oferuje najlepszą jakość! I to pomimo tego felernego lustra i teoretycznie gorzej oprogramowanej matrycy (wszak jest taka opinia względem Nikonów)! Na ISO 1600 dziadek z monety jest równie dobrze wyraźny i ma mocny kontrast jak w przypadku Panasonica, tylko zdjęcie jest czystsze. Zdjęcia z Canona i Nikona nie są aż tak klarowne! Na ISO 3200 jakość (a raczej szczegółowość) zostaje wyrównana, no a powyżej Sony zaczyna bardziej rozmywać obraz i tracić szczegóły. Jak dla mnie - jest na prawdę nieźle (jeszcze raz podkreślę - pomimo felernego lustra, które rzekomo gubi światło i pogarsza jakość; sam jestem zwolennikiem snucia tej teorii :)).
Heh, jeśli nowy A99 zacznie trzymać równy poziom zdjęć jak 5DMkIII i D800, to może i do tego ustrojstwa się przekonam :)
Przez miesiąc korzystałem z A65 i ogólnie mnie nie zawiódł, jednak nie dał oczekiwanej rozdzielczości. Ten byłby zatem świetnym zamiennikiem...gdyby nie brak GPS.
Niedługo ilością modeli puszek, Sony przeskoczy ilość obiektywów w tym systemie. :)
@handlowiecupc, to fakt brak gpsa uniemożliwia robienie zdjęć.
@komor
Dlaczego? Powiesz mi, jaka jest różnica między Sony, a Canonem i Nikonem w częstotliwości wydawania puszek?
To jest prosty układ:
Seria najniższa:
Canon 1000D, 1100D
Nikon D3000, D3100, kiedyś D40
Sony A33, A35, kiedyś A3x0
Seria amatorska, poziom ciut wyższy:
Canon 3x0D, 4x0D, 5x0D, 6x0D
Nikon D5000, D5100
Sony A500, A550, A55, A57
Seria półprofesjonalna:
Canon 40D, 50D, 60D, 7D
Nikon D90, D7000
Sony A700, A77
Przecież to prosty układ :)
Amatorskie wydawane są co roku, zarówno u Canona, Nikona, jak i Sony. Te bardziej zaawansowane rzadziej, pełnoklatkowe co 4 lata. Więc dlaczego tylko u Sony masz się pogubić z modelami? :)
Wymontować to cholerne lustro i ostrzyć ręcznie.Przy mocy takich wynalazków jak powiększenie kadru czy peaking mode będzie fajna zabawa a nie bezmyślne pstrykanie.
@komor
Ja sie zastanawiam czy przypadkiem od czasu kiedy była premiera A100, sony nie zrobiło wiecej korpusów jak canon i nikon razem wzieci. Co do obiektywow, brakuje tylko kilku z serii G lub CZ aby mowic o poważnym systemie.
@kozidron
Geotagowanie jest teraz modne, osoby fotografujace krajobrazy lub architekture moga byc zadowoleni z Gpsu.
Jednym wystarczy 1 kl/s krajobraz portret studio, inni bedà narzekać że 9-12 kl/s to wciaż za mało. Zadowolić wszystkich jest trudno.
Ja bym chciał A57 w korpusie A77 - dwa pokrętła, moze byc bez GPSu.
Dopiero z tym prockiem sony przebija konkurencję w produkcji JPEG-ów z puszki typu N5100, N7000 - porównajcie sobie iso 800 i 1600 na niebieskim piórku w prawym domym rogu u konkurencji akwarela a u sony jescze widoczne szczegóły link
W specyfikacji optyczni napisali :
• Wbudowany GPS (wersja z GPS posiada symbol SLT-A77V)
;-) to chyba błąd .
@archangelgabrys
Canon a 2008 roku na najniższej półeczce postawił 1000D i w 2011 poprawił 1100D
w tym czasie SONY na tej najniższej półeczce miało A200 ,A300, A350, A230,A330,A380,A290,A390, A33 i A35 .
Na półeczce wyżej od 2009 canon miał /ma 500D, 550D i 600D
W tym samym czasie sony :
A450 A500 A550 A560 A580 A55 i A57 (i ew A65)
Nie mów ze nie zauważasz różnicy w ilości puszek ;-)
@michalng, za to na jeszcze wyższej półce Canon miał 40D, 50D, 60D, 7D, a Sony w tym czasie A700, A77...
@michalng
Ale to dobrze, że S daje wybór, czy źle?
@MAF
Nikon tylko D300 no i z trybem filmowym D300s. Toc to ten sam aparat.
@michalng
Tylko mała uwaga:
Równolegle z A390 szedł A35, a z A560, A580 szedł A55. To były porównywalne ze sobą modele klasowo w innej technologii. Seria 3-cyfrowa to pozostałość po DSLR. Teraz ona zniknie i zostanie już tylko w kategorii amatorskiej jeden model niższy (A37 który będzie miał premierę za kilka miesięcy i konkurował z 1100D) oraz jeden wyższy (czyli A57, który konkurował będzie z 650D). Ponad nimi będą A65, konkurujący z 60D oraz A77 konkurujący z 7D. 1:1 :)
Rany, pretensje do Sony nawet o to, że wypuszcza więcej modeli...Jak wejdziemy na stronę Peugeota to też znajdziemy dużo więcej modeli samochodów niż na np stronie Kia Motors...Sony ma na tyle zróżnicowaną ofertę by każdy mógł znaleźć coś dla siebie. Spory wybór wynika też z tego, że równolegle zaczęły się pojawiać aparaty z półprzepuszczalnym lustrem. Więc to normalne, że chwilowo modeli jest więcej. Sony jednak niemalże oficjalnie wycofuj się z DSLR więc z czasem nie będzie już tego tak sporo
Sony konsekwentnie brnie w aparaty SLT, chyba marne szanse na następcę A700.
A szkoda, wybór obiektywów ładny w systemie. Chyba Sony nie chce podcinać skrzydeł dla SLT. Najgorsze, jak przyzwyczaić się do monitorka w celowniku ? Pewnie kiedyś wyjdą 4-6 mln pikseli, bez migotania i będzie OK.
@archangelgabrys, z tym A65 i konkurencją z 60D to trochę przesadziłeś. To jednak nie ta klasa puszki. Zresztą z tego co widać to A57 i A65 ergonomicznie to dokładnie to samo i klasa właśnie 600D.
Odpowiednikiem 60D jest A77, któremu jednak do 7D brakuje trochę funkcjonalności.
michaling@
No i co z tego że Sony wypuścił tyle modeli? Komu to przeszkadza?
MAF@
Według mnie to archangelgabrys ma rację, to A77 jest odpowiednikiem Canona 7D. Oba korpusy są wykonane z magnezu i mają podobne właściwości. A65 i Canon 60D różnią się nieco cechami ale są bardziej do siebie porównywalne.
@MAF
A w czym 60D jest lepszy? Pomijam już jakość obrazu, bo to już indywidualna cecha i równie dobrze można powiedzieć że K-5 daje lepszy obrazek od 7D.
Nawet pól AF (dla wielu jest to istotne) w A65 jest więcej niż 60D, obie puszki są plastikowe i mają podobną funkcjonalność.
Analogicznie jest z A77 i 7D. Dwie solidne, magnezowe i dobrze uszczelnione puszki, przystosowane do trudnych warunków (Bonecki A77 focił na Dakarze, gdzie aparat z obiektywem były całe w piasku i dawały radę).
no ale naprawdę dziwne, że mieli rok na dopracowanie matrycy, mają nowego bionza z A77 przygotowywanego pod 24mpix matrycę - nie dziwne, że z 16ką (rewelacyjną) daje lepsze wyniki niż D5100, który wszak ukazał się rok temu z hakiem, co dopiero mówiąc o D7000...
...co nie zmienia faktu, że dla mnie w tym systemie - niezależnie od ilości korpusów - brakuje szkieł i jest to częsty powód, przez który ludzie nie mając za bardzo w co rozwijać systemu przechodzą na inne...
@archangelgabrys
"równie dobrze można powiedzieć że K-5 daje lepszy obrazek od 7D. "
Ale odwrotnie to brzmiałoby śmiesznie :-)
@kazziz, ludzie uciekają z tego systemu głównie z braku zaawansowanych korpusów, bo po A700 nie ma na co się przesiąść. Z optyką da się jeszcze przeżyć, choć cholernie brakuje taniej portretówki 85mm ;) I tak jak piszesz, stanęli na głowie żeby wycisnąć coś z matrycy A77, to teraz z rewelacyjną IMX071 jest im łatwiej :)
@kazziz
>>
...co nie zmienia faktu, że dla mnie w tym systemie - niezależnie od ilości korpusów - brakuje szkieł i jest to częsty powód, przez który ludzie nie mając za bardzo w co rozwijać systemu przechodzą na inne...
---
I dlatego S stawia nacisk przed wszystkim na EL i trochę powyżej. Żeby zdobyć najpierw odpowiednio dużo tych, którzy chcieliby się dalej rozwijać. Rozwijanie systemu od d...rugiej strony byłoby co najmniej dziwne.
"@Youkin ... Najgorsze, jak przyzwyczaić się do monitorka w celowniku ? Pewnie kiedyś wyjdą 4-6 mln pikseli, bez migotania i będzie OK."
Nie da sie przyzwyczaić, dla mnie jedną z głównych zalet DSLR jest własnie wizjer.
@Robert.L
"dla mnie jedną z głównych zalet DSLR jest własnie wizjer. "
Są tacy, którzy nie mogą żyć bez kłapiącego lustra. A lustro to w sumie największa wada lustrzanek. Takie życie, każdy lubi co innego. Ja chętnie przygarnę jakiegoś canona albo pentaxa z "monitorkiem w celowniku" - oczywiście jak się trochę ta technologia rozwinie ;-)
@zentaurus
Nie twierdze ze to źle ze Sony wypuszczało więcej puszek tylko ze tak było.
@archangelgabrys
A65 ma tylko jedno kółko i tylko 3 czujniki krzyżowe i minimalną migawkę 1/4000 .
To ze Bonecki focił na Dakarze A77 i to żaden argument bo przecież wcześniej focił tez A550 ,A55 (chyba) A900 czy Nex'ami.
Twierdzenie ze A65 jest porównywalny z 60D a A57 600D jest troszkę naciągana.
"Pierwszy na świecie* tryb automatycznego komponowania portretów "
Hahahahhahaha? Co to ma być ?!
@panmarecq, poczekaj, u Wielkiej Dwójki też się pojawi, tak jak HDR, wykrywanie twarzy... ;>
@michalng
Ale A65 ma 15 pól autofocusa, 60D ma 9. To są drobiazgi. Target jest ten sam: plastikowa zabawka za 3000 zł. A77 jeśli chodzi o funkcjonalność i przeznaczenie ma jest konkurentem 7D. Magnezowa puszka, migawka 1/8000, 19 pól AF, magnezowy korpus, szybkość działania, szybki AF, ilość klatek, podobna cena... Target i możliwości są podobne (choć wiadomo że różnice występują, jak we wszystkim).
@archangelgabrys, weź porównaj sobie ergonomię A65/57 i 60D.
Poza tym co z tego że A65 ma kilka pól AF więcej, skoro tylko 3 są krzyżowe?
Z drugiej strony jak popatrzyć na parametry to faktycznie A57/65 jest trochę lepsza niż 1100D/600D, ale jednak nie dorównuje 60D, tak samo A77, ciut lepsza od 60D i słabsza od 7D. To oczywiście tylko moja opinia.
A77 jest chyba w największym stopniu odpowiednikiem 50D, bo jak wiadomo 60D to był delikatny krok w tył ;) Moim zdaniem A57 jest minimalnie wyżej niż 600D, a A65 jednak trochę niżej niż 60D. Zresztą nie zawsze da się bezpośrednio porównywać konkretne modele u konkurencji, szczególnie DSLR i SLT, bo jest zbyt wiele kryteriów jakimi można się posłużyć, dla jednego będzie ważna cena, dla innego wyśrubowane testy matrycy, guzikologia... :)
a w czym nie dorównuje? skoro we większości przewyższa
@MAF
Oczywiście że możesz sobie wyrobić swoje zdanie co do ergonomii, wygody itd. Ba, wszyscy tak robią :)
Ale różnice w poszczególnych parametrach nie zmieniają półki samej puszki, w jaką się plasuje.
To tak jakby powiedzieć, że A300 jest wyższej klasy aparatem od 400D, bo ma uchylny ekran (co zwiększa tylko użytkowość). To jest tylko parametr jeden z wielu, a target (zwłaszcza patrząc na cenę) jest ten sam.
Patrz pod pryzmatem potrzeb. Np. ktoś potrzebujesz aparatu, którym porobi zdjęcia w każdych warunkach atmosferycznych, szybkie z szybkim AF. Nie stać go na reporterskie puszki pokroju D4 i 1D X, nie stać go na D800, czyli szuka czegoś spośród APS-C. Te warunki spełnia zarówno 7D, jak i A77 i D300s. A to że różnią się pojedynczymi parametrami, no to... czymś muszą :)
Lustrzanka bez wyświetlacza u góry korpusu wygląda jakoś tak biednie. Poza tym bardzo się on przydaje przy zmianie nastawów. Taki plastikowy aparacik dla początkujących. A jak tak to rewelacyjnej jakości bym się nie spodziewał. Zresztą i tak nikt pod takie coś raczej dobrych szkieł nie podepnie.
Lustrzanki bez zintegrowanego uchwytu do zdjęć pionowych wyglądają jakoś tak biednie. Poza tym bardzo się on przydaje przy robieniu zdjęć pionowych. Takie zabawki dla początkujących amatorów, więc dobrych zdjęć bym się nie spodziewał. Zresztą i tak nikt nie podepnie pod nie białych obiektywów. :P
"Aparat α57 umożliwi wykonywanie zdjęć portretowych na profesjonalnym poziomie nawet początkującym użytkownikom – jako pierwszy na świecie ma bowiem funkcję automatycznego komponowania portretów. Wykorzystując technologię rozpoznawania twarzy i regułę trójpodziału, aparat wyznacza położenie fotografowanej osoby i ciasno kadruje obraz, tworząc profesjonalnie wyglądający portret w układzie pionowym albo poziomym"
Ajajajajaj - piekna sprawa, kazdy amator będzie teraz focił piękne profesjonalne portrety. Już się lista kolejkowa zrobiła z zapisami fotografów, którzy mając kompakt szukali jakiegoś lusterka. :)
@ac, dla umiarkowanie przytomnego fotografa większość tych programów tematycznych, z portretowym włącznie, jest zbędna.
Z drugiej strony niby nie przeszkadzają w niczym bo wszak nie ma obowiązku używania, z trzeciej strony to taki program trochę ogłupia, po co myśleć przy kompozycji skoro aparat zrobi to za mnie?
No tak... Nikon1 wprowadził technologię rejestrowania obrazu przed naciśnięciem spustu migawki (pre-post capture) - to Sony uzupełniło to funkcją automatycznego komponowania portretów. A w ogóle do czego jest myślący "inaczej" fotograf ? Jeszcze źle wykadruje i wciśnie w nieodpowiednim momencie spust ? Czekam na kolejne nowinki :P
@MAF - czujniki stosowane onegdaj (a i dziś się zdarza) aktywujące AF i wizjer po dotknięciu palcami gripa oraz zbliżeniu oka do wizjera podobnie jak programy tematyczne nie są niezbędnymi dodatkami do funkcjonowania aparatu. Dyskusja idąca w kierunku, że coś można przecież wyłączyć, nie używać, itp. prowadzi do nikąd, bo użytkownik nigdy nie spróbuje wyjść poza ramy takich programów nie rozumiejąc zupełnie co robi źle, gdy nie korzysta z udogodnień serwowawanych mu przez producenta. Uważam, że to ślepa uliczka dla osób, które same sobie robią krzywdę bardziej ufając elektronice niż swoim umiejętnościom, które nie będą rosły. Ludzie to takie stworzenia, że wola iść na skróty i zadać pytanie w necie na forum niż sięgnąć po literaturę, lub samemu poszukać w sieci odpowiedzi na swoje pytania...
Czy przycisk "zoom" to dawny "inteligentny telekonwerter"? Jeśli tak, to znowu wciśnięto mało przydatną funkcję w przydatnym (bardzo) miejscu. Mam nadzieję, że jednak jest to zbliżenie do manualnego ostrzenia na wycinku kadru.
W porównaniu do A65 brak GPS można przeboleć. Mniejsze MPx może być istotną zaletą.
@ac: Tego typu elementy wciskane są na siłę nie tylko w sprzęcie fotograficznym. Bo czym jak nie bajerem są czujniki parkowania czy "samo parkujące" samochody?
@ac: to nie Nikon wprowadził technologię rejestrowania obrazu przed naciśnięciem spustu migawki. :)
Taki tryb miały kompakty Minolty sprzed 7-9 lat, np. Dimage Z1, Z2, Z3, itd.
Nazywało się to Progressive Capture. link
@Szabla - z Dimag-ami nie miałem styczności, z serią 7000, 8000i i 505si owszem :) Czyli nic nowego. W sumie jestem ciekawy jak to sprawdzi się w "realu" :) Ja powoli zaczynam się bać tych nowinek technicznych ;)
Podobny tryb mają kamery Sony.
@smok_wawelski - co do parktornic, to kupiłem zestaw montażowy (zresztą podobnie jak siłowniki do CZ) i sam sobie zamontowałem. To akurat przydatne urządzenie i przydaje się w warunkach ograniczonej widoczności. A jak na razie wzrok mam dobry i aparat nie musi mnie w tym wyręczać. Pamiętam, gdzie go parkuję i jak na razie nie mam z tym problemów ;)
@archangelgabrys
A65 to puszka EL. Tak naprawde niewiele rózniąca się od A33. Jest troszke wieksza (ale ciagle mała -wielkosciowo na poziomie A200 czy 600D)i ma nowszy wizjer ale ciągle nie ma do niej gripa, ma taki sam układ AF i taką samą migawke (1/4000) ma tylko jedno kółko, i nie ma wyświetlacza mono. T0 typowa puszka amatorska. 60D pomimo tego ze jest tylko "ubogim krewnym" starych 2 cyfrowych canon-ów to od 1100Di 60D troszke się różni.
oczywiscie od 600D miało być
Fajnie poczytac. Wnioski:
-zle bo za duzo modeli aparatow sony
-zle bo za malo szumow na 3200
- zle ze nie ma gpsa a przy tescie a65 20% postow " po co gps"?
- zle bo za duzo czujnikow AF
- zle bedzie jak wroci ratownik i zauwazy ze ten tez ma 60fps pzy filmowaniu czego zaden canon i nikon nie potrafia
- zle ze konkuruje z aparatami 30% drozszymi
- zle ze ma 12kl/sek bo po co to komu skoro 7d ma ledwo 7kl/sek
Generalnie jest zle ze nazywa sie sony
@ MaciekNorth
A ma uchwyt pionowy w opcji?Taka bida raczej nie będzie miała.
Ufff, czekam na jakąś sensowną puszkę Sony, bo mi się obiektywy Minolty kurzą i chyba się nie doczekam. Jak tak ma wyglądać link na ISO 100[/url], to ja dziękuję bardzo (crop pod stołem i wszędzie-widoczny szum).
Prawidłowy link: link
Super ze w koncu w aparacie za mniej niz 6000Zl jest wizjer kryjacy 100% kadru.
@ac
>>
Dyskusja idąca w kierunku, że coś można przecież wyłączyć, nie używać, itp. prowadzi do nikąd, bo użytkownik nigdy nie spróbuje wyjść poza ramy takich programów nie rozumiejąc zupełnie co robi źle, gdy nie korzysta z udogodnień serwowawanych mu przez producenta.
---
A od której serii C (dwu- czy trzycyfrowej) proponujesz zostawienie ASM bez P, bo jak rozumiem w jednocyfrowej powinno być tylko M.
Akurat nauka kompozycji portretów w modelach podstawowych to interesujący pomysł. Jest to tylko sugestia. Można z nią porównać oryginał, pokombinować dlaczego jedno wygląda lepiej niż drugie. Natomiast gorzej będzie, jeżeli te autokompozycje będą wyglądać słabo albo wszystkie identycznie. Wówczas zamiast uczyć, funkcja będzie zawężać horyzonty, bo po co próbować inaczej, skoro automat zrobił dobrze? Taką nowinkę przywitałbym chętniej w programie do obróbki zdjęć. Sugestie cięcia kadru - czemu nie? W dodatku nie jedna, ale kilka. Na dłuższą metę sądzę, że funkcja jest bardziej szkodliwa niż pożyteczna przy prostej implementacji w korpusie aparatu. Nie wierzę by działała idealnie, a utrata jakości związana ze skalowaniem to niekoniecznie przyjemna sprawa w modelach bez szalonej rozdzielczości. Wszystko zależy jak to Sony zrealizowało. Galeria setek identycznych kadrów paszportowo/dowodowych może wyglądać po prostu głupio. Chętnie poczytam test tego edukacyjnego w pewnym sensie dodatku.
@***s***
Super ze w koncu w aparacie za mniej niz 6000Zl jest wizjer kryjacy 100% kadru.
W koncu ?
Przecież wszystkie SLT kryją 100%.
@***s***: a D7000
K-5
MaciekNorth i kazziz
Akurat sony ma najbogatszą ofertę obiektywów dla amatorów...
link tania 85 dla amatora
Sony wraz z tą powyżej, ma 4 stałki w cenie poniżej 900 złotych. Nowiuśkich wszystkie z silnikiem AF SAM.
Jeszcze trochę, a aparat sam zrobi reportaż a w przyszłości może pojedzie sam na zlecenie... Wszystko zniosę, ale jak używają w takim przypadku słowa "profesjonalny" to sami siebie ośmieszają i aż ręka świerzbi, żeby coś napisać. Jakby ten profesjonalizm, według nich, od puszki zależał.
link
link
link
Nie są demonami jasności, jakość wykonania taka w stylu jakościowym A300(czyli taki plastik nijaki). Ale przecież to jedne z najtańszych szkieł na rynku.. Problem w tym, czy świadomy amator kupi w ogóle stałkę, czy może zadowoli się czymś w stylu 18-200.... W każdym razie sony ma ceny wymarzone dla amatorów :))
@michalng
Teoretycznie 60D to też EL, bo puszka jest plastikowa, niewiele większa od 600D i ma tą samą matrycę co 600D :)
Świat robi się mały, a płaci się za pierdółki.
@skellen, 85mm f2.8 to do portretów plenerowych raczej słabo przydatny, na koncerty też trochę ciemny, brakuje f1.8 w cenie 1,5-2k :) A SAM to żadna rewelacja, niewielka różnica w stosunku do śrubokręta, przynajmniej ja nie odczuwam, bo napęd w nowszych korpusach naprawdę daje radę.
zgadzam się z @MaciekNorth w 100%...
"najbogatszą ofertę" - z czym porównywałeś, z Canonem? ;)
a co do 18-200 - owszem, masa ludzi je kupuje, dobrze, że jest ta sigma w wersji II... szkoda, że nie ma jej jeszcze do S. (dziś szukałem dla znajomej, nihuhu).
@ Szabla "to nie Nikon wprowadził technologię rejestrowania obrazu przed naciśnięciem spustu migawki. :)
Taki tryb miały kompakty Minolty sprzed 7-9 lat, np. Dimage Z1, Z2, Z3, itd."
Ale Olympus, prawie 12 lat temu był jeszcze wcześniej, patrz model E-100 RS :-) Tak na marginesie zaopatrzono go w zdjęcia seryjne 15 kl/s i elektroniczną migawkę do 1/10000s. Ale trzeba wciąż odkrywać Amerykę na nowo i trąbić jakim się to jest wynalazcą i jakież unikatowe precjoza się wymyśliło (to akurat przytyk do marketingu Nikona) :-/
@michalng - dzięki z tym GPS w specyfikacji, oczywiście A57 nie ma GPS, poprawione.
@kazziz i @MaciekNorth
W cenie do 1kzł canon ma dwie stałki jak się nie mylę:
-50 mm f/1.8
-28 f/2.8.
Nikon(te co AF-S)
-35 mm f/1.8G
-50 mm f/1.8G
Sony:
4 wyżej przeze mnie wymieniane w linkach
PS wiem jak działa SAM, ale jest nieco lepszy niż śrubokręt ;)
@mig-37: zapomniałem. Nie siedziałem nigdy w Olympusie. :)
@kazziz, to może zamiast tej Sigmy 18-200 - Tamrona 18-270? ;)
@skellen, owszem, wszystko się zgadza, Sony ma tanie stałki, ale f2.8 to ciemno, taki to ja mam zoom. Brakuje tych ze średniej półki, najbardziej 85 f1.8, bo G są cholernie drogie. SAM nie jest lepszy niż śrubokręt, co najwyżej porównywalny, poczytaj opinie o 55-200 ;) Owszem, niektóre szkła są wolne na śrubokręcie, z reguły stare Minolty, ale są też szybsze.
@MNorth - niegłupie, niegłupie, aczkolwiek jakoś do Sigm. mam więcej przekonania niż do Tamronów.
@MaciekNorth
Światło to nie wszystko ;) Ale przyznaję-stałki sony to albo tanio i stosunkowo ciemno albo jasno i bardzo drogo. Nie ma pośredniego czegoś. To tak jakby canon miał tylko 1100D 600D oraz 5DMIII 1Dx.
@MaciekNorth
Ten 85/2.8 jest wystarczająco ostry już na pełnym otworze. Zamiast f1.8 masz stabilizację, z którą spokojnie wydłużysz czas o 2-3EV. Do tego cena 2x mniejsza niż najtańsze 85mm konkurencji, więc ja bym nie narzekał ;-)
@kazziz: Posiadam Tamrona SP 70-300 mm f/4-5.6 Di VC USD i jestem z niego bardzo zadowolony.
@archangelgabrys
60D ma ta sama matryce co 600D i co 7D. Podobnie D300s i D90 oraz D5000 mają tą samą matryce. I nie przeszkadza im to reprezentować zupełnie inne półeczki ;-)
Bo to czy puszka to EL czy nie to nie kwestia matrycy tylko ficzerów które już wymieniałem (niektóre) a których A65 jest pozbawiony. I 60D nie jest trochę większy od D600 tylko ma rozmiary zaawansowanej lustrzanki, jak A700 czy A77 ;-)
@kazziz, ten Tamron jest dobry optycznie jak na megazoom, a z Sigmami bywają problemy, a to zębatki, a to współpraca z SLT ;) Ja w każdym razie na T 17- 50 nie narzekam, ostry od pełnej dziury, również w rogach :)
@skellen, i tu doszliśmy do sedna, miejmy nadzieję że to się zmieni i nie będzie tylko nowości na bagnet E ;)
@Kops, ale mi chodzi głównie o rozmycie tła przy portretach ;) Kupiłem używanego Ciamcianga 85, ale chętnie dołożył bym drugie tyle za AF.
@smok_wawelski, jak z szybkością i celnością? Porównywałeś z jakimiś systemówkami z napędem?
@MaciekNorth: Moje spostrzeżenie w 100% wynikami testu Optycznych link Autofokus jest cichutki, bardzo szybki na bardzo rzadko się mylił. Kupiłem go tuż przed wyjazdem na F1 rok temu i AF radził sobie bardzo dobrze w pełnym zakresie ogniskowych. Porównanie do użytkowanej przeze mnie wiele lat starej Minolty 70-300 wypada w każdym aspekcie na korzyść Tamrona.
@MaciekNorth
Często robisz portrety przy 85mm i f=1.8 ?
@smok_wawelski, dzięki :)
@Kops, Samyang 85 jeszcze w boju nie sprawdzony, w sobotę pierwszy plener, ale f1.4 (50mm) używam: link ;)
Skądś to znam, to to co mi się tak podobało :)
Pozdrawiam!
Co do obiektywów dla amatorów, to pamiętajcie, że S ma stabilizowaną matrycę,
a co za tym idzie wszystko co zostało wyprodukowane pod bagnet A (ninekoniecznie przez sigmę:)) będzie fungało.
Np. 50 1.4, do kupienia za 800-900 plnów. Minusem jedynie szybkość i "hałas" af. Ale mówimy o amatorach.
A co do fatalnych materiałów, tanich plastików itd. to taka urban legend jak psujący się "plastikowy" bagnet. Stosowany już w minolcie 400 chyba. I narzekali (i dalej narzekają) na niego głównie użytkownicy eosa 350:)
BTW. Na ile C wycenił ostatni stałki ze stabilizacją? Taka oferta wprost dla amatorów:)
@Kops
Zawsze mieć 1.4 jest lepsze od posiadania 2.8 :)) Po pierwsze większa szansa, że po przymknięciu o działkę czy dwie będziemy mieli żyletę, a dwa, że czasem jednak jasny obiektyw się przydaje ;) Nie zmienia to faktu, że 85 mm od sony to bardzo ciekawa konstrukcja, w bardzo dobrej cenie. Konkurencja nie ma odpowiednika takowej portretówki w systemie. A szkoda. Jednak sporo jest ambitnych amatorów, chcących osiągać dobre rezultaty w łatwy sposób w przystępnej cenie. Między systemową alternatywą jest oczywiście Tamron 90 mm f/2.8. Tyle, że nie jest az tak tani jak sony. Ale otrzymujemy macro 1:1 :))
Pozdrawiam
@johndoe
Ja np. nic nie mam do plastiku. Owszem przy obiektywach o dużej masie i wielkości(np. tamron 70-200 mm f/2.8) plastikowy bagnet budziłby wielkie wątpliwości(inna sprawa, że to akurat jeden z lżejszych instrumentów tej klasy). Być może niektórzy robią jakieś crash testy no i może jakiś cudak potrafi 50-ke tak przycisnąć, że bagnet połamie ;) Ale bądźmy realistami, wykonanie budżetówek sony, nie odbiega od budżetówek canona. No i wiadomo, że raczej obiektywy Zeissa budzą większe zaufanie niż te od sony.
Pozdrawiam
Ooo ... wydaje sie że znacząco poprawili komfort korzystania z wizjera... higher eyepoint
Za imaging-resource
"A revised lens condenser arrangement allows you to trade off some magnification and effective resolution, to achieve a higher eyepoint. (The -4.0 to +3.0 m-1 diopter correction is unaffected by this setting.)
By default, you have 480k dot resolution and 1.04x magnification, but an eyepoint of just 23.1mm from the eyepiece lens.
Optionally, you can increase the eyepoint to 25.2mm from the lens, but the resolution falls to around 418k dots, and the magnification to 0.97x.
By way of comparison, the A55's EVF had a fixed 19mm eyepoint from the lens, and 1.1x magnification.
"
A.... informacje w bazie optycznych na temat wizjera A57 sa nieprawdziwe... to inny wizjer, inna ilość efektywnych pikseli i inny punkt oczny....
W sumie jeśli to ma być następca A55 to dostaliśmy aparat teoretycznie lepszy pod niemalże każdym względem (z wyjątkiem tego nieszczęsnego GPS), przy czym ja raczej nie traktowałbym go jako następcy A55. Tak samo jak A450 było okrojoną wersją A550, a nie następcą A390, tak A57 to obcięta trochę A65. W klasie A55 też pewnie pojawi się niebawem coś nowego.
A450 nie mogło być następcą A390 z tej prostej przyczyny ze A390 miało premierę kilka miesięcy po A450 ;-)
A57 jest następcą A55.
@michalng, nie sprawdzałem dat, raczej chodziło mi o ideę.
Ale w kontekście tego co napisał Szabla to wychodzi na to że i tak to nie miało sensu :)
@MAF w kontekście tego co napisałeś, wychodzi że są to androny;)
To SLT (piszę ogólnie o idei) nie jest takie złe, ale Sony mogłoby dać opcję podniesienia i zablokowania tego lustra. Jak ktoś chce szybki AF i zdjęcia seryjne, to robi z opuszczonym lustrem, jak ktoś chce ostrzyć manualnie, bądź ma szkła potrafiące pracować z detekcją kontrastu i szybkość AF nie jest priorytetem, to podnosi i blokuje lustro. Zawsze to jednak 0,5 EV lepiej i brak ewentualnych artefaktów.
@mate.
Masz tak w NEX-ach. możesz sobie dołożyć połprzepuszczalne lustro i masz "szybki" AF ze szkłami A . albo nie i masz więcej światła i detekcje kontrastu ze szkłami E. W SLT tak się nie da bo podniesione lustro za bardzo "wystaje"
@michalng
Wiem, że teoretycznie tak jest w NEXach, tylko dużo drożej niż SLT. Przejściówka ponad 1000 zł, wizjer (w przypadku 5n) ponad 1000 zł. O ergonomii takiego "zestawu" lepiej nie mówić. Poza tym za bardzo "wystaje" gdzie? Przecież już teraz ono jest podnoszone, tyle tylko że w trybie serwisowym do czyszczenia matrycy, więc równie dobrze mogłoby być podniesione w trybie fotograficznym.
To byłoby kompletnie bez sensu. Zrobić aparat z nieruchomym ruchomym lustrem. :)))
Szabla, czemu bez sensu, przecież nie chodzi o to, żeby kłapał lustrem przy każdym zdjęciu, tylko o to aby mógł pracować, nazwijmy to, w trybach fazowym (z opuszczonym lustrem i kontrastowym (z podniesionym lustrem). A lustro tak czy inaczej od pierwszego SLT jest "ruchome".
Lustrzanka i bezlusterkowiec w jednym. Mi tam pasuje :)
No i do tego dostajemy bezlusterkowca z wygodnym gripem, a nie maleństwo pokroju PENa, czy NEXa.
@mate: po to, aby siary z kontrastowym nie robić. :D
Szabla, spokojnie, Sony też się dorobi kiedyś kontrastowego na poziomie Olka czy Panasa :)
A tak serio, to żadnej siary w tym nie widzę, poza tym jest jeszcze tryb manualny i tam też opcja podniesionego lustra nie byłaby zła.
Kontrastowy jest taki sam, tyle że łatwiej ostrzyć na mniejszej matrycy. :)))
@ mate.
Wystaje "przez bagnet" ;-) nie da się go podnieść i założyć szkła.
tu sobie zobacz :
link
Najszybszy kontrastowy AF jest w kompaktach, szybszy w Nikonie 1, potem m43, dalej APS-C, a na końcu FF.
Może dlatego nikt się nie kwapi do bezlusterkowego FF. ;)
@michalng
Ok, ale to nie jest problem, którego nie można rozwiązać, wystarczy dać krótsze lustro o nieco innym kącie odbicia i przesunąć czujniki AF
@szabla
Który kompakt ma szybszy AF kontrastowy niż nowe puszki m4/3? Ale kontrastowy a nie hybrydowy. Podobnie Nikon 1, w trybie kontrastowym też nie jest szybszy niż m4/3, dopiero z fazowym jest mniej więcej porównywalny bądź w niektórych sytuacjach szybszy niż kontrastowy.
Jakiego kompaktu często używasz?
@Szabla - nie wiem jakiego kompaktu ty używasz ale przewaga kompaktów zdaje sięwynikać z faktu przy tej wielkości matrycy i świetle +f4 to wystarczy "wypróbkować" 2-3 ustawienia i obiekt na pewno znajdzie się w głebi ostrości
:)
Ja używam nowych kompaktów. Właśnie o tym mówię. :)
Obecnie żadnego, a co to ma do rzeczy? Mam lustro Nikona i ostatnio miałem okazję popracować z Olkiem E-PL3 przez tydzień i w dobrych warunkach oświetleniowych przy statycznych scenach prędkość AF w Olku nie odbiegała od tej w Nikonie z kitem.
To nie wielkość fizyczna matrycy, jak sugerujesz, ma wpływ na prędkość zczytywania i analizy danych z matrycy a co najwyżej jej rozdzielczość w pikselach, a tutaj korelacja między jednym a drugim jest dość luźna.
A z ostatnich kompaktów, jakimi fotografowałem, to Panasonic TZ-10 i było sporo wolniej niż w Olku.
@focjusz dokładnie z tego samego powodu wynika przewaga m4/3 nad APS-C ;-)
@mate
Widze ze zgromadzona przez Ciebie wiedza teoretyczna pozwoli ci na szybkie wyprodukowanie ulepszonego SLT twojego pomysłu ;-)
a tak poważnie myślisz ze kont pod jakim znajduje się to półprzepuszczalne lustro i jego odległość od matrycy to wartości przypadkowe i co za tym idzie lustro wystaje z body bo tak im wyszło czy może jednak kont i odległość wynikają z jakiś przyczyn konstrukcyjnych i są dobrane tak by układ AF procował optymalnie ??
Kąt :)
Oczywiście kąt a nie kont . Wstyd jak beret ;-)
TZ10 to stara generacja. Wypróbuj coś nowego, choćby z 2011 roku. :)
Jeszcze jedno. Przy opisywaniu szybkości kontrastowego AF często pomija się rodzaj optyki, na którym testowano. Dziwnie często są to szerokokątne szkła. ;)
Szabla idź do kąta :-)
Przecież cały czas stoję? :)
ja z Wami nie mogę... ileż można się śmiać w pracy i szczerzyć do tych Waszych komentarzy? :D
Szabli to trzeba kąt szeroki, czy raczej wysoki ;-)
co do Tamronów to 70-300 i 18-270 chciałbym wypróbować bo słyszę same superlatywy, zatem do tych dwóch nic nie mam, a 17-50 2.8 dla mnie był za wolny (szczególnie w porównaniu z S17-70) i lepsze światło lepszym światłem, ale jednak zakres i szybkość go dyskwalifikowały. Stąd więcej przekonania.
A, no i chętnie bym 24-70 2.8 przygarnął, choć Sigmowe też mi się bardzo podoba :)
Ja mam kąt nieco szerszy od standardowego, ale jeszcze nie szeroki - jakieś 42-45 mm. :)))
Acha, FF. :D
GPS i GPS...założę się o skrzynkę jasnego pienistego, że 3/4 z piszących te bzdety w życiu nie użyłaby tego wynalazku z uwagi na dużą prądożerność.
@Jeevak
Bzdety to nad wyrost. Ale to mniej więcej tak jakby wyłączyli LV, w końcu włączony żre sporo baterii. GPS to fajny bajer, a fakt, że niższy model go ma, a wyższy nie, jest na pewno(szczególnie dla amatora) jakimś powodem, żeby nie dokładać paru okrągłych stówek do a57. GPS to niezłe rozwiązanie dla podróżujących amatorów-wszystkie lokacje się zapisują, a po powrocie do domu możemy się pochwalić, że byliśmy tu a tu. A że to bajer to inna sprawa. Ale wolę coś mieć, zwłaszcza w droższym modelu. Bo dlaczego by nie?
Pozdrawiam
@Jeevak
"w życiu nie użyłaby tego wynalazku z uwagi na dużą prądożerność."
Ja często ręcznie opisuję współrzędne ważnych dla mnie zdjęć z podróży sczytując dane z garmina. Gdybym miał GPS w aparacie i mógł mieć otagowane wszystkie foty to pewnie nie zastanawiałbym się nad dokupieniem nawet pięciu dodatkowych akumulatorów :-)
PS. Nikt nie każe tagować fotek z grilla czy innego kotleta :-)
@skellen
"po powrocie do domu możemy się pochwalić, że byliśmy tu a tu. "
Ja się nikomu nie chwalę, bo fotografuję dla siebie a mimo to lubię po latach wiedzieć gdzie dokładnie co pstryknąłem :-)
** Smiesznie - pod testemi A55, A65 A77 pelno komentarzy - po co komu GPS w tej kategorii sprzetu?
Sony chyba poczytalo i bezsensownie usunelo GPS z A57 az tu nagle - jak nie ma GPSa to sporo komentarzy ze lepiej zeby byl ....
Teraz szczegolnie nie spodoba to sie tym co mieli zamiar upgradowac A55 - np z powodu filmow 60fps.
Bo jesli ktos juz mial zauwazyl jakie to przydatne - przynajmniej ja zauwazylem i badzo cierpie ze moj NEX5n nie ma GPSa.
To co mam pisać? Instalować czy nie instalować? ;)))
Szabla - weź ich tam lepiej wszystkich zwolnij w tym Sonym. Co będziesz pisał? :-)
GPS nie jest potrzebny na odbitkach z tyłu mam napisane gdzie zdjęcie było robione :-)
Ale A55 było /wg. internetu:)/ w dwóch wariantach.
Z GPS - nazywało się A55V i bez GPS - A55.
Tu może być podobnie. Wszak to na razie tylko zapowiedź.
Szabla, jest to możliwe?
Nie bardzo rozumiem: ten gps jest po to, żeby pamiętać, gdzie się zdjęcie zrobiło, bo bez tego to czarna dziura i mroki niepamięci?
Czyli wspaniały wynalazek dla klientów zaprzyjaźnionych z Alzheimerem? Tylko, że oni nie pamiętają, żeby wziąć ze sobą aparat na wycieczkę, a jak już wezmą - to zapominają zrobić zdjęcie. A nawet jak już to zdjęcie zrobią, to zapominają wziąć ten aparat ze sobą z powrotem do domu. ;o)
Będzie tylko jedna wersja, bez GPS.
No i co to teraz będzie? Miliony zagubionych w świecie fotografów, niewiedzących gdzie zrobiło zdjęcie. Zgroza a w zasadzie horror, jakby pedział płk. Kurtz. Żeby chociaż w zamian za brak gps, aparat miał urządzenie do zwilżania twarzy mgiełką wodną, może nawet perfumowaną...a tak...no to nie wiem, nie wiem.
westberg
"bez tego to czarna dziura i mroki niepamięci? "
Wstyd się może przyznać mnie staremu przed młodym i bystrym gimnazjalistą ale faktycznie gdybym przez wiele lat nie opisywał tysięcy zdjęć z setek miejsc które odwiedziłem to faktycznie nie pamiętałbym gdzie każde było zrobione. Cieszę się, że technika trochę w tym pomaga i jak ktoś chce to nie musi robić tego ręczne. Tobie gratuluję fenomenalnej pamięci. Lub współczuję nic nie wartych wspomnień :-)
Co do analogowych zdjęć to i tak nie pomoże. Natomiast zdjęcia syfrowe wrzucam sobie w katalog z datą i nazwą miejsca. Współrzędne geograficzne nie są mi niezbędne. Tudzież wyznaczanie przez aparat drogi na Ostrołękę, co na pewno jest bardzo użytkową i czasami wręcz niezbędną dla życia funkcją.
westberg
"Co do analogowych zdjęć to i tak nie pomoże.'
Ale pozwoli zaoszczędzić czas przy wykonywaniu nowych, jeśli ktoś chce takie współrzędne posiadać.
"Współrzędne geograficzne nie są mi niezbędne."
No a co to obchodzi tych, którym są potrzebne?
"Tudzież wyznaczanie przez aparat drogi na Ostrołękę"
GPS w aparacie nie wyznacza drogi tylko taguje zdjęcia.
PS. Bez wielu wynalazków da się żyć. Bez autofokusa i matrycy też. A jednak większość tutaj piszących nie chce się bawić w wywoływanie filmów, siedzenie w ciemni itp. Chociaż oglądając większość stron internetowych widać, że technika na niewiele się im przydaje bo dobrych zdjęć proporcjonalnie nie ma więcej niż 20 lat temu.
Dlatego obok gps`a koncerny powinny wprowadzać tryb kreatywny umożliwiający zrobienie wybitnego zdjęcia. Mogłoby się to nazywać - tryb "Mistrza wiodących konkursów fotograficznych". Wtedy nie ma siły, ilość wybitnych zdjęć musi się zwiększyć. Razem ze współrzędnymi geograficznymi efekt powali nawet konia, niekoniecznie starego.
Na marginesie mówiąc, skoro już ten gps jest, to powinien on jednak potrafić wyznaczać drogę na Ostrołękę. To bardzo użyteczna funkcja; po drodze można spotkać kurę czy krowę i będzie to wspaniała przygoda.
westberg
Jesteś przeciwny wynalazkom. Ale internet to też wynalazek a z niego korzystasz. Teksty nędzne piszesz, ale korzystasz. Bądź konsekwentny i pisz tylko kredą na murze :-)
westberg@
Kiedyś tak myślałem o pilotach do TV. Oczywiście taki pilot nie poprawia jakości telewizyjnego obrazu ale nogi trochę mniej bolą :) . Za parę dni wybieram się w podróż po Indochinach i zabieram ze sobą GPS-a. Oczywiście zdjęć za mnie nie zrobi, ale ułatwi mi życie przy opisywaniu fotografowanych miejsc. Możesz mi wierzyć że z czasem łatwo się pogubić przy tysiącach fotek. Takich wypraw miałem kilka i z każdej po parę tysięcy zdjęć się przywoziło.
Ojej. Widzę, że Kulega popadł w przesadną egzagerację, jakby był jedynym dostarczycielem gps`ów do lustrzanek sony. Z tym, że ja naprawdę jestem zwolennikiem gps`a w aparacie. A także nawigacji samochodowej. I trybów kreatywnych umożliwiających zrobienie zdjęć wygrywających wiodące konkursy fotograficzne świata. Doprawdy, Kulegi opinie ubodła mnie, że tak powiem - do żywego (ang. live view).
Zentaurus, pogubić to się zasadniczo można nawet na Powiślu w Warszawie. Stąd pomysł z nawigacją w aparacie. ;oDDD Nie, nie jestem przeciwnikiem tego gps`a. Jestem jego gorącym zwolennikiem. Naprawdę. Oraz pilota do telewizora.
westberg@
Mamy oczywiście też pilota do lustrzanki :)
"westberg@
Mamy oczywiście też pilota do lustrzanki :)"
Pilot wojskowy czy cywilny? ;o)
Trudno powiedzieć: oblatywacz. :)
czy A57 tez przy filmowaniu bedzie robila tego bezsensownego Cropa jak A65 czy majac ta sama matryce co NEX5n nie majacy cropa tez nie bedzie miala cropa?
Bardzo, bardzo często czytam (bardzo, bardzo rzadko piszę) - Ludzie z aparatem od 10 mega można robić super fotki - naprawdę nie liczy się ilość przycisków, pokręteł, nawet ergonomii. Jak słyszę te narzekania na Sony to aż żal. Wychodzi na to że nawet kompakt Nikona lub Canona robi lepsze fotki niż Pentax, Olimpus, Sony z najwyższej półki. Może zamiast narzekać i pisać cokolwiek....... Wyjść w plenerek i coś psryknąć....?
Tiaaa...wyjść w plenerek i się zgubić, bo sony poskąpiło gps`a w aparacie...;o)
W tym GPS nie pomoże :)