Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Inne testy

Canon EOS C70 - test kamery

29 kwietnia 2021
Amadeusz Andrzejewski Komentarze: 23

5. Podsumowanie i filmy przykładowe

Podsumowanie

Canon EOS C70 to pełnoprawna kamera, trudno zatem się dziwić, że w teście trybu filmowego wypada ona bardzo dobrze w niemal wszystkich analizowanych przez nas kategoriach – jest to w końcu urządzenie podporządkowane właśnie tym funkcjom, a nie, jak w przypadku aparatu, hybryda, która sporą (zazwyczaj większą) część swojej funkcjonalności musi jednak podporządkować fotografii. Dla jednych, potrzebujących konkretnego narzędzia do filmowania, jest to zaleta, dla innych – wada. Ale indywidualne potrzeby danego odbiorcy nie podlegają ocenie w teście, każdy musi sam zdecydować, czego właściwie potrzebuje. I jeśli wybór padnie na urządzenie hybrydowe, to w ofercie Canona znajdziemy kilka alternatyw, takich jak choćby modele EOS R5 czy R6.


----- R E K L A M A -----

Z punktu widzenia naszych kategorii testowych, C70 możemy pochwalić za dopracowaną ergonomię, bardzo dobry ekran, czytelne menu, świetny autofokus czy imponującą dynamikę. Jedyną słabą stroną jest w zasadzie brak stabilizacji matrycy i kiepsko działające jej cyfrowe zamienniki – pod każdym innym względem, nawet jeśli nie ma rekordów, to wyniki nadal są bardzo dobre.

Canon EOS C70 - test kamery - Podsumowanie i filmy przykładowe

Jeśli natomiast chodzi o konkurencję, to jeśli zależy nam na urządzeniu ze sprawnym autofokusem, w grę wchodzą głównie konstrukcje Sony – modele FX3 i FX6. Przy tym C70 wydaje się mieścić gdzieś pomiędzy nimi – nie jest tak "kamerowa" jak FX6, ale ma znacznie więcej funkcji i cech profesjonalnej kamery niż FX3 (wejście na kod czasowy, kontrola odszumiania, jednolity obraz niezależnie od klatkażu, większa bateria). Jeśli natomiast nie zależy nam na autofokusie, to na rynku są też urządzenia takie jak Blackmagic Design Ursa Mini Pro G2, Blackmagic Pocket Cinema Camera 6K Pro, Panasonic AU-EVA1 czy Z-Cam E2-S6. Spójrzmy jak przedstawiają się ceny wymienionych tu kamer (dane wg serwisu Ceneo.pl na dzień 06.04.2021):

  • Blackmagic Design Pocket Cinema Camera 6K Pro – ok. 11800 zł,
  • Blackmagic Design Ursa Mini Pro G2 – ok. 29000 zł,
  • Canon EOS C70 – ok. 24500 zł,
  • Panasonic AU-EVA1 – ok. 32000 zł,
  • Sony FX3 – ok. 22200 zł,
  • Sony FX6 – ok. 29900 zł,
  • Z-Cam E2-F6 – ok. 21000 zł,
  • Z-Cam E2-S6 – ok. 17500 zł.
Co ciekawe, urządzenia na tej liście w dużej mierze dzielą się na dwie kategorie – te z autofokusem i te z wewnętrznym zapisem RAW. Przy tym są to rozłączne zbiory – z jakiegoś powodu te dwie cechy stały się w ostatnich latach linią demarkacyjną i każdy potencjalny nabywca sam musi stwierdzić, po której stronie tej linii chce się znaleźć.

Zbierzmy teraz wady i zalety Canona C70 w jednym miejscu:

Zalety:

  • solidna i uszczelniona obudowa,
  • ergonomia podporządkowana filmowaniu,
  • aktywne chłodzenie,
  • podwójne gniazdo kart pamięci,
  • duża ilość elementów sterujących,
  • możliwość programowania funkcji większości elementów sterujących,
  • czytelne i przejrzyste menu,
  • wejście na zewnętrzny mikrofon,
  • wejścia XLR,
  • wyjście słuchawkowe,
  • pełnowymiarowe wyjście HDMI,
  • wejście na zdalne sterowanie,
  • możliwość wygenerowania w kamerze kodu czasowego,
  • obsługa kodu czasowego z zewnętrznych źródeł (wejście na timecode),
  • bardzo pojemna bateria,
  • rozkładany ekran o wysokiej rozdzielczości,
  • dotykowy ekran,
  • wbudowany filtr szary o dużym zakresie regulacji,
  • brak ograniczeń czasu nagrywania,
  • duży wybór rozdzielczości i klatkaży nagrywania,
  • nagrywanie w 4:2:2/10-bit z wewnętrznym zapisem,
  • nagrywanie w 4K w 50/60 oraz 100/120 kl/s,
  • duży zakres przepływności strumienia danych oraz kodeków do wyboru,
  • profile obrazu HDR PQ, HLG, C-Log2 oraz C-Log3,
  • bardzo duży zakres dynamiczny obrazu w profilach logarytmicznych i spory w pozostałych,
  • szybki i celny autofokus o wysokiej kulturze pracy,
  • autofokus z wykrywaniem twarzy i oka,
  • rozbudowane narzędzia ułatwiające manualne ustawienie ostrości,
  • rozbudowane narzędzia ułatwiające kontrolę ekspozycji,
  • dobra szczegółowość obrazu w 4K,
  • świetna szczegółowość obrazu przy filmowaniu w Full HD z wykorzystaniem całej matrycy,
  • identyczna jakość obrazu we wszystkich klatkażach przy danym trybie nagrywania,
  • bardzo dobrze działające wyostrzanie,
  • odszumianie o dużym zakresie regulacji i funkcjonalności,
  • rozsądny zakres użytecznych czułości,
  • szybki odczyt matrycy (mały rolling shutter) we wszystkich trybach nagrywania.

Wady:

  • rozmiary i waga zauważalnie większe niż w przypadku bezlusterkowców,
  • nieco zbyt luźno pracujące tylne kółko nastaw,
  • brak przycisku / pokrętła domyślnie przypisanego do zmiany czasu migawki,
  • brak złącza SDI,
  • brak wizjera elektronicznego,
  • zawias ekranu mógłby się "otwierać" powyżej 180 stopni, by uniknąć jego przypadkowego uszkodzenia,
  • brak możliwości zapisu materiału na zewnętrzny dysk przez złącze USB-C,
  • brak filmowania w RAW-ach,
  • brak stabilizacji matrycy,
  • kiepsko działająca stabilizacja cyfrowa,
  • przeciętna jakość obrazu Full HD/2K w trybie Super16.

Filmy przykładowe

Na zakończenie testu prezentujemy kilka przykładowych plików do pobrania. Materiały zostały nagrane z wykorzystaniem obiektywów Canon RF 15–35 mm f/2.8 L IS USM oraz Canon RF 70–200 mm f/2.8 L IS USM.

  • film 1 – 105 MB, H.264, 4:2:2, 10-bit, 3840×2160, 25 kl/s, Canon Log 2,
  • film 2 – 131 MB, H.264, 4:2:2, 10-bit, 4096×2160, 50 kl/s, Canon Log 3,
  • film 3 – 40 MB, H.264, 4:2:2, 10-bit, 1920×1080, 50 kl/s, Hybrid Log Gamma,
  • film 4 – 188 MB, H.264, 4:2:2, 10-bit, 3840×2160, 25 kl/s, slow motion – ujęcie nagrane w 120 kl/s spowolnione w kamerze do 25 kl/s,
  • film 5 – 53 MB, H.264, 4:2:2, 10-bit, 1920×1080, 25 kl/s, tryb Super16, slow motion – ujęcie nagrane w 180 kl/s spowolnione w kamerze do 25 kl/s,
  • film 6 – 53 MB, H.264, 4:2:2, 10-bit, 1920×1080, 25 kl/s, tryb Super16, slow motion – ujęcie nagrane w 180 kl/s spowolnione w kamerze do 25 kl/s,
  • film 7 – 113 MB, H.264, 4:2:2, 10-bit, 3840×2160, 25 kl/s, Canon Log 2, ISO 12800,
  • film 8 – 89 MB, H.264, 4:2:2, 10-bit, 4096×2160, ISO 12800,
  • film 9 – 168 MB, H.264, 4:2:2, 10-bit, 3840×2160, 25 kl/s, slow motion – ujęcie nagrane w 120 kl/s spowolnione w kamerze do 25 kl/s, ISO 12800,
  • film 10 – 98 MB, H.264, 4:2:2, 10-bit, 1920×1080, 25 kl/s, ISO 25600,
  • film 11 – 51 MB, H.264, 4:2:2, 10-bit, 1920×1080, 25 kl/s, tryb Super16, ISO 12800.


Aparat do testów wypożyczyła firma:
Canon EOS C70 - test kamery - Podsumowanie i filmy przykładowe

W testach wykorzystujemy studyjne lampy błyskowe i światła stałego firmy Quadralite dostarczone przez sklep Foto-Tip.pl
Canon EOS C70 - test kamery - Podsumowanie i filmy przykładowe Canon EOS C70 - test kamery - Podsumowanie i filmy przykładowe