Canon EOS-1D C
Firma Canon zapowiedziała dziś EOS-1D C, lustrzankę cyfrową przeznaczoną dla branży filmowej, telewizyjnej i produkcji materiałów wysokiej rozdzielczości. Nowy model obsługuje rejestrowanie obrazu wideo o rozdzielczości 4K (4096×2160) z samplingiem kolorów 4:2:2, oferując jeszcze większą swobodę twórczą zawodowym operatorom.
Pełna specyfikacja aparatu jest dostępna w naszej bazie:
Informacja prasowa
Warszawa, 12 kwietnia 2012 r. – Firma Canon zapowiedziała dziś EOS-1D C, lustrzankę cyfrową przeznaczoną dla branży filmowej, telewizyjnej i produkcji materiałów wysokiej rozdzielczości. Kompaktowy i lekki aparat EOS-1D C, który zapewnia wysoką jakość wideo, dobre rezultaty w słabym świetle oraz zakres dynamiczny dorównujący błonie filmowej, obsługuje rejestrowanie obrazu wideo o rozdzielczości 4K (4096×2160) z samplingiem kolorów 4:2:2, oferując jeszcze większą swobodę twórczą zawodowym operatorom.
EOS-1D C, pierwsza lustrzanka cyfrowa tego rodzaju, oferuje unikatowy, przenośny pakiet zoptymalizowany pod kątem kręcenia filmów wysokiej jakości. Szeroka gama obsługiwanych rozdzielczości i częstotliwości rejestrowania klatek zapewnia kreatywną elastyczność. Wideo 4K jest nagrywane z wykorzystaniem 8-bitowej kompresji Motion JPEG przy 24 klatkach na sekundę (w trybie progresywnym), a wideo Full HD (1920×1080) można rejestrować nawet w formacie 1080/60p. Aparat obsługuje wewnętrzne nagrywanie na kartach CF we wszystkich rozdzielczościach aż do 4K, zapewniając niedoścignioną mobilność. Wideo może być przesyłane do zewnętrznych nagrywarek za pośrednictwem zintegrowanego złącza HDMI przy użyciu nieskompresowanego sygnału YCbCr 4:2:2.
EOS-1D C oferuje logarytmiczną korekcją gamma (Canon Log Gamma), która ułatwia rejestrowanie wideo wysokiej jakości o dużej tolerancji ekspozycji i zakresie dynamicznym. Funkcja ta jest idealna dla profesjonalnych twórców wideo, którzy chcą zachować jak największą ilość informacji bez tworzenia ogromnych plików. Oferuje zakres dynamiczny porównywalny z błoną filmową, minimalizując utratę szczegółów w światłach i cieniach, aby zapewnić większą swobodę korekcji barw podczas postprodukcji.
„EOS-1D C to znakomite uzupełnienie systemu Cinema EOS — powiedział Kieran Magee, dyrektor zarządzający, Professional Imaging, Canon Europe. — Od czasu wprowadzenia Cinema EOS słyszymy entuzjastyczne opinie profesjonalistów, którzy są podekscytowani jakością obrazu i swobodą twórczą oferowaną przez system. Nowy model EOS-1D C oferuje jeszcze więcej opcji kreatywnych. Jest to unikatowy aparat z obsługą rejestrowania wideo 4K i bardzo kompaktowym korpusem, którego można używać na wiele różnych sposobów. Niecierpliwie czekamy na profesjonalne rezultaty osiągane z jego pomocą”.
Zaawansowane funkcje i kreatywna elastyczność
Aparat EOS-1D C wywodzi się z modelu EOS-1D X i zapewnia niezwykłą wszechstronność oraz jakość obrazu za sprawą pełnoklatkowej matrycy CMOS o rozdzielczości 18,1 megapiksela. Matryca jest zoptymalizowana pod kątem nagrywania wideo wysokiej jakości i umożliwia dopasowanie rozdzielczości obrazu do filmowanego obiektu albo żądanego formatu wyjściowego. Podczas rejestrowania 4K piksele są przycinane do obszaru równoważnego matrycy APS-H, co zapobiega konieczności skalowania obrazu, gwarantując maksymalną jakość. Ponadto funkcja przycinania Super 35mm podczas rejestrowania Full HD uwzględnia potrzeby filmowców, którzy zwykle pracują z głębią pola Super 35mm.Matryca zapewnia doskonały obraz we wszystkich warunkach, oferując zaawansowane możliwości kreatywnego rozmywania i gromadzenia światła w połączeniu z obiektywami Canon EF Cinema. Jej rozmiar umożliwia profesjonalistom uzyskanie niezwykle małej głębi pola z estetycznym rozmyciem tła, a czułość do ISO 25 600 gwarantuje najwyższą jakość i ograniczone szumy przy słabym świetle.
Ponadto obsługa częstotliwości 24, 25, 30, 50 i 60p w rozdzielczości Full HD oferuje dodatkową elastyczność, spełniając potrzeby specjalistów z całej branży. Obsługa standardowych kodów czasowych i kodeków oraz wybór metod kompresji zapewnia zgodność z istniejącymi systemami przepływu pracy, ułatwiając edycję i korekcję barw natychmiast po zakończeniu filmowania.
EOS-1D C jest sprzedawany z unikatowym pakietem oprogramowania, m.in. aplikacją, która umożliwia wyświetlenie wideo 4K/Motion JPEG oraz Full HD/60p zarejestrowanego za pomocą aparatu na zewnętrznym monitorze bez utraty jakości obrazu. Pozwala też wyświetlać wideo nakręcone z wykorzystaniem funkcji Canon Log Gamma na monitorze ze standardową korekcją gamma.
Dodatkowe zaawansowane aplikacje, w tym Picture Style Editor i EOS Utility, umożliwiają regulowanie różnych ustawień aparatu z poziomu komputera. Procedury czasu rzeczywistego, takie jak edycja i rejestracja stylów obrazu lub sprawdzanie wyników na monitorze, można wykonywać wygodnie na planie zdjęciowym z wykorzystaniem komputera PC lub Mac, co pozwala szybko wprowadzać poprawki oraz usprawnić procesy filmowania i postprodukcji.
Obiektywy EF oraz EF Cinema – swoboda eksploracji
Jako część systemu EOS, aparat EOS 1D C jest zgodny z ponad 60 obiektywami EF. Wszystkie one oferują wysoką rozdzielczość niezbędną do rejestrowania obrazu 4K. Seria obiektywów EF zapewnia niezrównaną swobodę twórczą dzięki długościom ogniskowej od 8 do 800 mm. Od czasu wprowadzania systemu EOS w 1987 r. wyprodukowano ponad 70 mln obiektywów EOS, co świadczy o ich niezrównanej jakości i popularności.W ramach systemu EOS Canon wprowadził też do sprzedaży linię obiektywów 4K EF Cinema, wykorzystując swoją unikatową, specjalistyczną wiedzę w celu stworzenia obiektywów zoptymalizowanych pod kątem rejestrowania wideo wysokiej jakości.
Canon EOS-1D C – specyfikacja techniczna:
- Filmy 4K,
- Rozdzielczość 1080p przy 50/60 klatkach na sekundę; Canon Log Gamma,
- Nieskompresowane wyjście HDMI,
- Pełnoklatkowa matryca CMOS 18 mpix,
- Do 12 zdjęć na sekundę; tryb 14 klatek na sekundę,
- 61-punktowy system AF,
- Zakres ISO: 100–25600,
- Dwa procesory DIGIC 5+,
- Ekran LCD Clear View II 8,1 cm (3,2"),
- Zgodność z obiektywami EF.
Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
robi wrażenie
A ile toto ma kosztować? Może cena też zrobi wrażenie. :D
Ponad 40 tyś zł.
15000$ hahahaha
Dziwi mnie nieco to posunięcie - teoretycznie przyznają, że aparat jest dla filmowców, ale....zostawiają ergonomię pracy z aparatu. Każdy, kto filmuje aparatem, wie, jakie to bóle. Skoro nie chcą zrobić kamery z wymienną optyką (jak Sony NEX-FS100/700 czy Panaś AG-AF101) tylko na siłę wciskać filmowy aparat, to przynajmniej cena powinna być bardzo konkurencyjna...bo tak to ani to aparat, ani kamera.
No i z tego wynika także, że niestety maszynka będzie cropem.
Zrobili Canon EOS C500 :-)
Właśnie zauważyłem, tym bardziej bez sensu
Przeglądając wszystkie fora na świecie nikt nie jest zadowolony z premiery tego tworu od Canona włącznie ze mną. Osobiście jestem pod wielki wrażeniem FS700 która ma kosztować mniej niż ten Canon, po prostu nie widzę sensu dla 1D c na jakiekolwiek zaistnienie w branży. Wszyscy oczekiwali cudów na kiju, że niby to Canon wypuści w końcu pełnoklatkową kamerę z wymienną optyką w cenie do maks 15tyś zł a która jakościowo by deklasowała lustrzanki, jeżeli chodzi o jakość to pewnie tak się stanie, jeżeli chodzi o cenę to nie ma na to szans więc... czekamy dalej.
o kutwa!
wlasnie kupilem odtwarzacz blu-ray i juz przestarzaly:P
Sony, Panas, a może jeszcze zostaje do posmakowania RED ?? Jest wolny wybór...
Założę się, że w A99 też będzie ten tryb. No może w wersji A99 C...
Kompaktowy i lekki aparat.. ciekawe.. mam rozumieć, że w realu wygląda jak miniaturka 1Ds i nie waży więcej niż 500g ? :)
No cóż, żyjemy w takich czasach, w których telefon służy nie do rozmów, ale do robienia zdjęć, lustrzanki do kręcenia filmów, a papier toaletowy do pisania not dy[plomatycznych. Czy mnie się to podoba ? Nie, mnie się to bardzo nie podoba. Z e łzą w oku patrzę na mojego dziadka Nikona D200, który służy do tego, do czego został stworzony. Bez bajerów, kamery, wiertarki i ekspresu do kawy. Dziś to już zapewne wykopalisko archeologiczne, patrząc na sprzęt, który się pojawia :))
Ale Wy macie problemy ;)
@petrus33
zgadzam sie calkowicie...
@Youkin redy dobrze smakują w serwisach.
Aparat jest OK, ale obiektyw jest piękny.
Cena jest dla zawodowców, przecież amatorzy nie potrzebują video 4K.
Piękne było wpuszczenie do lustrzanek trybu filmowania, chociaż pamiętam te użalanie się nad bezsensownością dodawania tegoż do aparatu fotograficznego.
Filmowiec ze mnie jak z koziej d..py trąba, ale lubię pobawić się w filmowanie w manualu.
EOS 5d dał młodym filmowcom szansę na profesjonalne produkcje za niewielkie pieniądze.
Teraz Canon chce zebrać śmietankę i nie szczypie się z cenami.
@pietrus33 tak a do odmierzania czasu powinniśmy używać zegarów złonecznych, do przemieszczania - koni, do prania - strumyków leśnych, do mieszkania - lepianek i jaskiń, do komunikacji - gołębi, swoją drogą komputer to też wynalazek szatana.
@Petrus33
Akurat Nikon D200 wiertarkę miał ;P dam samo jak wszystko wyżej od serii Dxxxx
To teraz czekamy , który producent telewizorów zacznie szukać baranów żeby wcisnąć rozdzielczość 4K w 32 " lub 37" ;) ....ide o zakład,że kolega ***s*** zobaczy różnicę na 32" między fullHD a 4K ;););)
wyższa rozdzielczosc pomocna jest min w tym ze mozna swobodnie kadrowac material do rozdzielczosci HD. Ale uo cym my tu godomy.
@orbs
Spróbuj to wytłumaczyć za 3 lata komukolwiek jak w sklepach dla idiotów magiczne "4K" będzie argumentem do tego żeby zmienić telewizor z 37" fullHD na 40" 4K ;););)
Może Canon wziąłby się lepiej do roboty i zaczął produkować najpierw 1DX a nie zajmował się science fiction. Premierę znowu przesunęli i to na lipiec, o przepraszam, według Canona premiera to już była. Idąc tym tokiem myślenia to dzisiaj mogą ogłosić premierę i pre-order na 1DX mark II i 5D mark IV. Oj będzie bolało jak będą oglądali swoje sprawozdania finansowe za ten rok, w którym nie będzie ich flagowca na Euro i być może na olimpiadzie. Nawiązując do petrusa33, żyjemy również w takich czasach, w których premiera oznacza pokazanie czegoś niedokończonego, bez bliższego terminu ukończenia. W takim razie mieliśmy już premierę polskiej sieci autostrad i dróg ekspresowych oraz kolei dużych prędkości.
NIe wiem... skoro coś takiego się robi to znaczy że ktoś to chyba kupi. NIe mam pojęcia. Zupełnie nie moja bajka. Wciąż naiwnie sądzę że aparatem to robimy zdjęcia a filmy - kamerą.
Inna sprawa... do czego służy dziś (a właściwie - do czego nie służy?) telefon? :)
@ Ratownick
Normalnie na zlosc ci roba At 60 fps EOS RAW from the C500 is 12 bit. This drops to a still impressive 10 bit at 120p.
Przeciez opoznienie jakiestam u Ciebie wynosi i tak 43fps a do tego komp nie liczy wiecej jak 24fps.
Jak Sony wypuscilo aparaty krecace 60fps za 600$ bylo beee a teraz jak canon za 15.000$ ma 60 fps jest super !
SHOX! | 2012-04-12 19:49:04........Osobiście jestem pod wielki wrażeniem FS700 która ma kosztować mniej niż ten Canon.
Czy cena FS700 2 x mniejsza od C1 to po prostu "mniej" ?
Czy cena FS700 2 x mniejsza od C500 to po prostu "mniej" ? Toz to mniej to 18.000$ Do tego szkla tylko firmowe. Do FS'a dopnie sie wszystko co przezroczyste.
Rafaelito - jest wiele firm - koniecznie musisz kupić canona ?
link
@orbs: jeżeli chodzi o Twoje zegary słoneczne, konie, lepianki i jaskinie... Nie rozumiesz o co chodzi koledze, ale byle komuś dopiec. Petrus33 ma rację. Ale... zrobiliby samochód, który by nie jeździł, ale robił dobre zdjęcia, parzył kawę i oferował super wygodny kibelek - też byś go bronił - wszak to nowość, a my się rozwijamy, tak?
@orbs
"wyższa rozdzielczosc pomocna jest min w tym ze mozna swobodnie kadrowac material do rozdzielczosci HD"
4K to żadna nowość, tylko format do którego od lat skanuje się kinową taśmę filmową, obrabia i potem naświetla kopie, żeby obejrzeć w kinie film dobrej jakości. I nie po to się kręci w 2K czy 4K żeby kadrować do HD.
@SHOX!
"Przeglądając wszystkie fora na świecie nikt nie jest zadowolony z premiery tego tworu od Canona włącznie ze mną."
Się uśmiałem. Przecież to nie jest sprzęt dla troli internetowych.
klausownik | 2012-04-12 22:43:20... Nie rozumiesz o co chodzi koledze, ... zrobiliby samochód, który by nie jeździł,......
Aha - czyli uwazasz ze 5Dmk3 przez to ze dolozyli filmowanie nie robi juz zdjec? Bzdura. Wszyscy dokladaja filmowanie nie umniejszajac jakosc zdjec. Zauwaz ze ta sama optyke mozna uzywac do filmowania jak i do fotografii wiec czemu nie puszke?
Ratownick | 2012-04-12 21:25:44....ide o zakład,że kolega ***s*** zobaczy różnicę na 32" między fullHD a 4K ;););)
Nie zakladaj sie bo nigdy o 4K nie pisalem slowa. Pisalem natomiast duzo o 60fps i zobacz - Canon zlosliwie to wprowadzil - widac jednak zobaczyli jak to wyglada w Sony za 230$ (HX9V) i wprowadzili jednak do swojego aparatu za 15.K to czego ty nie mozesz zobaczyc bo masz jakiestam opoznienie reakcyjne w mozgu co udowadniales wielokrotnie ze twoj mozg moze zobaczyc tylko 42fps. Widac inni nie maja tych opoznien.
"nie widzę sensu dla 1D c na jakiekolwiek zaistnienie w branży"
Widać nie jesteś z właściwej branży. W branży, do której ten sprzęt jest dedykowany znajdzie zastosowanie a i z ceny się ludzie ucieszą. Tam ceny za kamery wahają się między 50000 a 150000$. Więc ten canon będzie fajną i tanią kamerą pomocniczą.
Łee nie kupie go, nie ma lampy blyskowej wbudowanej, trybu AUTO i wyginanego LCD. I wogole nie powinien miec video, bo wiadomo aparat jest do zdjec.
Bardzo fajny, szkoda ze taki duży.
Nie bardzo rozumiem.Po co lustrzanka do filmowania skoro w czasie kręcenia filmów podnosimy lustro i z niego nie korzystamy ?
@***s*** - tylko, że te 60/120p, to są do slow motion znawco...:P
@Euzebiusz "I nie po to się kręci w 2K czy 4K żeby kadrować do HD."
Akurat z 2K, to niewiele jest do kadrowania...;)
BTW, chciałem zauważyć, że w 4K kompresja jednak MotionJPG, a nie "superfajne i wydajne" AVC... :P
Znafco Jaadzie75
Nigdzie nie pisalem o 120fps ktore tak jak w nowych kamerach Sony = 960FPS jest rzeczywiscie do slow motion. Natomiast 60fps jest uzywane w kamerach wideo od poczatku ich istnienia !
Jeszcze dodam , bo nie sprecyzowqalem i znow znafcy zaczna sie czepiac - w kamerach wideo od poczatku istnienia bylo to 60i - tyle zeby uczciwie zrobic 60 trzeba matryce ktora pozwala na sciagniecie nowego obrazu 60kl/sek a potem rozdzielic na 60i czyli 60 polobrazow.
Wszystkie apratay z wyj najnowszych modeli Panas i Sony filmuja 30kl/sek a potem 2x ta sama klatke rozkladaja na 2 polobrazy i powstaje 60i ale zarejestrowanej tylko 30x/sek co wg mnie jest oszustwem i wprowadzaniem w blad klientow ktorym zalezy na produkcji wideo (telewizyjnej) pozbawionej stroboskopu (filmowej wystarcza 30 czy 24 fps bo kreci sie ze statywow, wozkow itp).
Jest używany w kamerach wideo (chociaż akurat nie od początku istnienia) i właśnie m.in. dlatego, obok dużej GO, większość na ten obraz z kamer wideo narzekało, porównując go z obrazem z kamer filmowych. BTW - typowy standard telewizyjny, to właśnie 25/~30p (720), natomiast 50/60i (1080), to standard relacji sportowych, gdzie rozdzielczość pojedynczych klatek jest mniej istotna. A filmy kręci się zazwyczaj 24fps i właśnie ten tryb jest najbardziej pożądanym przez budżetowych filmowców.
Do Mav
Przecież nie tak dawno Canon pokazał C300 -chyba najtańszą kamerę EOS cinema.
link
Co za bulsit - to że jest jakiś sytem który umozliwi wyświetlanie obrazu 4k na zwykłych monitorach FullHD, BEZ UTRATY OBRAZU.
Skoro ma być wyświetlana tylko częśc pixeli to nie ma możliwości aby obraz na monitorze Full HD był wyświetlany bez utraty obrazu.
A propo puszek...
Rozumiem że redakcja już testuje Nowego 5d Mark III ? :)
Cały czas czekam na test.....
Chyba na optyczne.pl nie powinny się pokazywać newsy o profesjonalnym sprzęcie, bo niektórzy źle odbierają wiadomość o tym, że ich d300/7d/d700/5d wzięty na raty nie jest profesjonalny :-)
@marc07 - "to że jest jakiś sytem który umozliwi wyświetlanie obrazu 4k na zwykłych monitorach FullHD, BEZ UTRATY OBRAZU"
Po prostu, obraz będzie widoczny, nie będzie utracony.
Myślę, że tak może wyglądać sprzęt elektroniczny, który cierpi na słoniowaciznę.
***s***@ jak to z wyjątkiem Panasa i sony? Canon i Nikon też ma 60p tylko przy HD, ale ma :)
@Euzebiusz - jeśli czytają nie tylko newsy ale i komentarze pod nimi, to powinni już dawno wiedzieć.. już parę razy pojawił się link porównujący kolory, ISO i ostrość do prof. kamer, z wyjątkiem ISO (D7 szybko łapał szum, najszybciej z testowanych lustrzanek) daleko im ustępowały... (z kolorami tylko kamery Kodaka dawały jakiś dziwny b. ciepły zafarb)... szkoda tylko że ostrość nie była porównana z panasonicami.. choć te z kolei szum szybciej od DSLR będa łapać..
Motion JPEG - nie, no super, tego kodeka używało się jeszcze w czasach świetności Amigi.
canoes - mam niezłe rozpoznanie w tym "światku", bo sam filmuję, w tym 5dmk2. c300 jest mimo wszystko cholernie droga, jak pozostałe "kamery ze zmienną optyką" od canona. Zupełnie inny target niż panaś i sony, czemu się trochę dziwię.. Tam, gdzie wchodzą zawodowcy, jest RED, c300/c500 wyskoczyły "znikąd" z nadzieją zawojowania rynku. A czy zawojują? Czas pokaże.
U nas historia i tak zatoczy koło.
Na początku ludzie dostali VHS gdzie połowa bazarowej wypożyczalni nie nadawała się do oglądania. Później nastało DVD gdzie połowa była jakości VHS. Dalej pojawiło się HD a z nim Blu-ray, gdzie połowa to jakość DVD. Teraz do bram puka 4K gdzie połowa to będzie Blu-ray. A kiedy już ostatnim staruszkom wmówią, że do obejrzenia jubileuszowego milionowego odcinka Klanu czy Plebanii będzie niezbędny telewizor 4K, pojawi się w Polsce telewizja satelitarna, gdzie połowa treści kanałów 4K będzie jakości VHS.
czekałem na tą premierę, lecz nie by ten aparat-kamerę kupić, ale by dowiedzieć się czy canon wypuści aparat z matrycą ponad 30 megapixelową. myślałem, że będzie to właśnie ta wcześniej zapowiadana puszka, która byłaby połączeniem kamery i aparatu do studia.
ale nie powiem, canon agresywnie sobie poczynia na rynku video. zobaczymy jak się sytuacja rozwinie...
nie ma co marudzić - mi się wydaje że 1dC może byc konkurencją np dla link
o ho mamy nowy produkt roku 2014 ? :):) nie żebym był złośliwy
Rafaelito | 2012-04-13 15:56:06 ...U nas historia i tak zatoczy koło.
Moze niekoniecznie. Ostatnio wlaczylem jakas kasetke Hi8 - wtedy byl kolosalny postep w stos do Video-8 a teraz wyglada .... jak wyglada. Postep jest niesamowity. Podobnie w sygnale z anteny czy SATki. Kolo to sie moze zrobi po Curringtonie II kiedy trzeba bedzie wygrzebac z szafy Zenita i kamere na film 8mm. Pod warunkiem ze sprezynowy naped.
bzymm | 2012-04-13 16:47:24 o ho mamy nowy produkt roku 2014 ? :):) nie żebym był złośliwy
Nie , nie jestes. Jestes nawet optymista bo to raczej 2015. Na 2014 jest przewidziany przeciez EOS 1Dx link
Nikoś | 2012-04-13 12:05:38... szkoda tylko że ostrość nie była porównana z panasonicami.. choć te z kolei szum szybciej od DSLR będa łapać..
Niekoniecznie. Np Nikon zczytuje z matrycy tylko co 3 linie (!!!!) do tego robi cropa (na FF) video z calkowitego wymiaru matrycy. Moze sie wiec okazac ze z malej matrycy Panasa na dobra sprawe jest wiecej informacji i mniej szumow bo pracuje cala powierzchnia matrycy i wszystkie pixele.
@***s*** "do tego robi cropa (na FF) video z calkowitego wymiaru matrycy"
To akurat oczywiste. Oferuje też inne tryby. A akurat to, że zczytuje co 3 linię, to w przypadku D800 raczej zaleta, bo rozdzielczość wciąż jest większa niż w czytających całą klatkę 5D3:
link
Szum oczywiście jest większy, ale przy w pełni użytecznym ISO3200 i niezłym 6400 nie jest to aż tak istotne.
jaad75 | 2012-04-13 22:35:18....To akurat oczywiste.
- czemu oczywiste? Skoro Canon potrafi czytac cala klatke *tzn nie robi cropa podczas filmowania) to dlaczego Sony SLT ani Nikon nie potrafia ?
Bardziej to jakas marketingowa zagrywaka chyba bo przeciez ta sama matryca w A77 wycina cropa a w Nex7 juz nie. Szkoda bo szeroki kat jest tym co tygrysy lubia najbardziej.
jaad75 | 2012-04-13 22:35:18....A akurat to, że zczytuje co 3 linię, to w przypadku D800 raczej zaleta
Czemu zaleta? Raczej powodem jest ze nie potrafia jeszcze zrobic procka ktory by sumowal te 3 linie i jakims algorytmem odszumial i usrednial w jedna zamiast czytac jedna i 2 omijac. Moze za kilka lat beda na tyle szybkie procki.
Wracajac do Canona - nawet na EOSHD forum troche sie wkurzyli na Canona z cenami:
"Do you work for Paramount Studios? If the answer is no then Canon do not any more have an appealing camera for you."
Nikoś | 2012-04-13 11:59:33..... Canon i Nikon też ma 60p tylko przy HD, ale ma :)
W czasach kiedy kompakt za 239$ ma 60p przy Full HD* to troche chyba wstyd ?
* prawdziwe HD , nie tylko napis na body.
"- czemu oczywiste? Skoro Canon potrafi czytac cala klatke *tzn nie robi cropa podczas filmowania) to dlaczego Sony SLT ani Nikon nie potrafia ?"
Robi cropa do formatu 16:9.
"Czemu zaleta? Raczej powodem jest ze nie potrafia jeszcze zrobic procka ktory by sumowal te 3 linie i jakims algorytmem odszumial i usrednial w jedna zamiast czytac jedna i 2 omijac. Moze za kilka lat beda na tyle szybkie procki. "
Ale dzięki temu cała matryca jest czytana szybciej, a rozdzielczość nadal jest bardzo wysoka.
Ale z tego co czytalem Nikon i Sony SLT robi najpierw cropa 1.4 i dopiero z tego wycina 16:9
Jeśi chodzi o D800, to crop z szerokości wynosi 1.095x (z 7360px, do wideo używany jest obszar matrycy o szerokości 6720px).
Podsumowując, Canon -1D C jest zbytkiem i obrazą dla wielu firm które już od dawna produkują wysoce profesjonalne kompakty i telefony o najwyzszych w branży filmowej parametrach jakościowych i profesjonalnych możliwościach twórczych oraz najnizszych cenach.
Teraz Ci wredni Filmowcy kupią marnego Canona a profesjonalne firmy to znowu tylko na blondynki będą polować.Jak by tego było mało to jeszcze na dokładkę ceny są chore bo np.przeciętny Kowalski chcąc sfilmować swoje pociechy musi kupować profesjonalnego kompakta za 100$ a przecież wystarczył by mu zwykły Canon 1DC za powiedzmy 80$
@***s*** - ale włąsnie fatman robił testy i mimo uwielbienia dla pansonica, podjae że bardziej szumi niż d800...
@***s*** - czy w lustrzankach Sony jest podobna jak w Panasonicach? Chodzi o line-skiping który podobno dość solidnie wpływa na niekorzyść ostrości podczas filmowani?