Canon EOS-1D X opóźniony jeszcze bardziej
Wygląda na to, że Canon nie ma szczęścia w przypadku wprowadzania lustrzanki EOS-1D X na rynek. Aparat pierwotnie miał pojawić się w marcu, potem mówiło się o końcówce kwietnia, a teraz podaje się, iż trafi do sklepów dopiero w połowie czerwca.
Osoby chcące kupić lustrzankę wraz z obiektywem EF 24–70 mm f/2.8L II USM będą musiały poczekać jeszcze dłużej, gdyż nowy pełnoklatkowy „kit” ma pojawić się na początku lipca.
Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
Podejrzewam spiek filmowców z Loży - 4K.
Oczywiście - to na pewno ich wina! Przeklęci filmowcy! :)
no to Euro 2012 będzie zdominowane przez Nikony :D
@qqrq - Może canon nie wie że w Polsce ktoś będzie grać w piłkę?
ciekawa sytuacja - Lustrzanką roku 2011 bezapelacyjnie został Canon 1D X - lustrzanka której nie ma :)
Kochani fotoreporterzy, spokojnie pakujcie swoje gimbale i 300-setki ze światłem 2.8 do walizek. Nowe korpusy dowieziemy Wam autostradami. Pozdrawia fabryka ;)
Oj polecą głowy w Canonie...
@bzymm - też mnie się to bardzo podoba :-)
PS. A swoją drogą ciekawe czy poprzednimi korpusami już się nie da sfotografować meczu piłki nożnej?
OMG ... jak czytam wasze wypociny to mam ochotę się zabić ... pod sprzętem Canona śmieją się nikoniarze, pod nikonem cannonierzy ... ŻAL.PL !!
Czytając niektóre wypowiedzi odnosi się wrażenie, że zdjęcia można robić jedynie najnowszymi lustrzankami. Wszystko co ma ponad dwa miesiące już nadaje się do śmieci. Żałosne.
Potwierdzam, 1D Mark IV już nie robi zdjęć. Chodzą słuchy, że EF 24-70L też niedługo ma przestać - a nie go ma na co wymienić :/
Kto chce mieć zdjęcia z Euro, niech szybko kupuje Nikona.
Lustrzanka widmo roku 2011 :) Swoją drogą jak coś czego nie ma mogło dostać taki tytuł?
Może dlatego, że czytelnicy na nią głosowali?
@Arek - chcesz nam powiedzieć że czytelnicy optyczne.pl to matoły, które zagłosowały na aparat, którego nie było? ;-)
I nie sprawdzil sie w testach czytelnikow (w ich glowach). Podobno za slabe ma osiagi.
Echchch...
Może chcą banding dla niskich iso usunąć :-P
Majkel Platini (pisownia fonetyczna za red. Rymanowskim) kazał wymienić murawę, o korpusach nic nie mówił, więc może będzie można używać starych?
@Arek, cóż za lakoniczny, a jednocześnie wymowny komentarz; łączę się w bólu :)
Przepraszam red Rymanowskiego, chodzi oczywiście o red. Morozowskiego
Canonierzy nadal mogà kupić 1Dmk IV taniej niż 1Dx i dalej będá focić. Czy maja aż tak duże parcie na 1Dx, ktory nawet nie jest dobrze przetestowany....
Do nikona nie pójdà za duży wydatek, poczekajà, co maja zrobić
Nie chodzi o to że się nie da. Pewnie że się da. Ale agencje muszą mieć najnowszy sprzęt, "reportersi" muszą go wcześniej sprawdzić, przyzwyczaić się. I tu Canon dał ciała, bo skoro mogą mieć albo Nikona już albo Canona za późno...
Z tego co pamiętam na optycznych, 1 kwietnie była taka plota!!!
Miał to być kawał !!
Ale chyba specą z Canona zachciało się spełnić Wasz życzenie :)
@jbiel i @bzymm - szkoda że nie ma lajków.. pewnie już sporo byście ich nazbierali :)
Ja myślę, że Canon w sofice do 1DX da nie tylko rozpoznawanie twarzy, ale także rozpoznawanie fauli, rozpoznawianie spalonego, rozpoznawanie autu, zargania ręką i inne tego typu piłkarskie "kruczki". W odpowiednim momencie aparat sam będzie przyznawał żółtą lub czerwoną kartkę!
a mi się wydaje, że 1DX i 200-400 f4 to jedna wielka mistyfikacja Canona i te modele nie trafią do produkcji :D
...zamiast tego rzucą na rynek nowe kserokopiarki, tak bardzo wyczekiwane przez fotografów sportu i przyrody :)
to kupią nową piątkę ;P
Znów malkontenci dają popalić i dobrze. Niesłownym producentom się należy.
Co tu pisać o nowościach, wystarczy spojrzeć na dostępność nowego canona 5d i Nikona D800......
Canon od wprowadzenia do sprzedaży zapchał sklepowe półki w ciągu dwóch tygodni. A Nikon D800 był miesiąc wcześniej wprowadzony a dostępność zerowa............
Nie zapominajcie o nowej 500/4 II zapowiedziana nowość w lutym 2011. Miała się ukazać w maju, tylko zapomnieli dodać którego roku.
Co poniektórzy traktują te aparaty jak kobieta kieckę na imprezę. Nie pójdę dwa razy w tej samej. Chcę błyszczeć kiecką z najnowszej kolekcji. Ludzie opamiętajcie się. Widać z Waszych tekstów jak jesteście zmanipulowani przez marketingowców. Mam nadzieję, że łzy się nie leją. ;)
Faktycznie jednak klienci dali się "nabrać" na 36MPix i trzeba na niego czekać w przeciwieństwie do "idealnego" 5D
Zabawne jak jest to odwrotne od pierwszych komentarzy ( nawet zatwardziałych nikoniarzy - w tym i mnie ;)
Można bronić kanonu ale nikt mi nie wmówi że w tym momencie firma się ośmiesza nie wprowadzając produktu pol roku po jego premierze. Grupa docelowa na pewno nie jest zadowolona
"Canona"miało byc
Pamiętam sytuację z 1D mk3 (bodajrze) w którym potrafił AF koszmarnie zgłupieć i pudłować (czytałem, że zdarzały się sytuacje, gdzie 70% zdjęć szło przez to do kosza). I to wcale nie w jakiś ekstremalnych warunkach. Po prostu jakas niedoróbka w firmware była, spieszyli się z premierą to i dobrze puszki nie przetestowali i stąd wyskoczył taki babol. Canon (dosyć) szybko ją nowym FW naprawił, jednakże wstyd pozostał - może w aparacie entry level coś takiego może się zdarzać, jednakże we flagowym modelu za naprawde grube pieniądze już nie ma prawa. Kto, wie, może nauczeni doswiadczeniem tym razem chuchają i dmuchają by nie powtórzyć błędu. Poza tym Nikon w D4 naprawde mase ciekawych technologii zawarł (i wcale nie mam na myśli matrycy), niektóre IMO wrecz rewolucyjne (np combo pomiar swiatła + AF z detekcją twarzy w trybie fazowym) i Canon stara się przynajmiej częściowo zbliżyć się do tego (nie chcąc wydawać sprzętu który na starcie byłby zauważalnie gorszy technologicznie od konkurencji). Deadline wielkich imprez (euro 2k12, olimpiada) to ważna sprawa, jednak nie tak ważna by wypuszczać knota. Jak juz ktoś słusznie zauważył poprzednimi puszkami też da się sprawnie focić...
a tu o błędzie w Canonie EOS 5D Mark III:
link
@kazziz - co to znaczy, że "agencje muszą mieć najnowszy sprzęt", które dokładnie agencje fotograficzne wymagają od reporterów najnowszego sprzętu? Wejdź sobie na strony polskich agencji np. FORUM albo EastNews i przeczytaj jakie są wymagania techniczne odnośnie zdjęć. Podejrzewam, że nawet giganci rynku (AP, AFP, Reuters) nie mają wymagań odnośnie używanego przez fotografów sprzętu i to im zostawiają wybór czym chcą fotografować. Podobnie już widzę te kolejki fotoreporterów po nowe body za ileś tam naście tysięcy, szczególnie w naszych polskich realiach, umów o dzieło, sprzedaży zdjęć na zasadzie komisowej, ogromnej konkurencji, tych wszystkich Alertów24, Kontaktów24 i ludzi robiących zdjęcia za free. Bez jaj, fotoreporterzy w dzisiejszych czasach raczej nie śpią na forsie i jeśli ktoś ma sprzęt, którym dotychczas dawał radę to pewnie zmieni go dopiero jak będzie do tego zmuszony.
@jacek65 - błąd to mało powiedziane, ciekawe czy we wszystkich tak jest?
Cos sporo tych wpadek ostatnio u canona. 1dx opozniony. 5mk3 niedorobiony i jeszcze to wideofilmowanie ktore przez 4 lata nic sie nie poprawilo pewnie specjalnie zeby upchnac na rynku kosmiczne wesje C za kosmiczne pieniadze i ... tez niedorobione. Lista wpadek w tej materii jest ogromna. na forach video nie zostawiaja na canonie suchej nitki.
@jacek65 e tam od razu błąd zaklei się wyświetlacz taśmą izolacyjną i po kłopocie.
5MkIII niedorobiony? Gościu - niedorobiony to Ty jesteś. To najlepszy Canon jaki kiedykolwiek ujrzał światło dzienne.
A do video to kup sobie kamerę - aparatem robi się zdjęcia! :)
Żałosne...
@ilDottore
Proponuję byś zaczął zbierać podpisy pod petycją do sejmu uchwalił ustawę zakazującą filmowania aparatami fotograficznymi. Jak gdzieś będą kręcić np. teledysk aparatem to wkroczysz w asyście policji. A wyświetlanie w Polsce "Slumdoga" powinno zostać zakazane. Konieczne są ostre sankcje by utrzymać fotograficzną czystość.
Najlepszy do czasu mk4. A tamten do czasu mk5. I ta dalej. A publiczki częśc będzie się rajcowała...
@ilDottore
Byłem ostatnio na targach w Poznaniu, liczba osób filmujących (z tego co widziałem filmujących tak bardziej porządnie) lustrzankami, była co najmniej taka sama jak tych biegających z większymi kamerami, także wypowiadanie tego typu opinii jest dla mnie kompletnie niezrozumiałe.
nawet nie wspominajcie o wadach konstrukcyjno-programowych nowej piatki:P
1Dx moze miec inna specyfikacje w dniu swej "fizycznej" premiery niz podczas juz zaliczonej pol roku temu "papierowej":P
ehhh swiat schodzi na psy...
Tak niby z boku tematu. żona zleciła mi wykonanie dla rodziny reklamowego (okazowego???) filmu kota. Na tę okoliczność wydobyłem Canona 500 D. Bo robi filmy. Nie bardzo wiedziałem jak ale po kilku minutach podziwowania, kręcenia gałkami i przyciskania prztyczków, udało się. Znaczy aparat zarejestrował plik filmowy. Po pół godzinie udało mi się wymyślić, jak trzymać, jak krecić obiektywem i coś -tam kotopodobnego zostało zarejestrowane. Po godzinie już wiedziałem, że potrzebuję jednak statywu z głowica olejową i oczywiście innego kota, który zechciałby grać na planie.
Techniczna jakość filmów okazała się mordercza. Nie tylko widać każdy włosek kota jak siedzi w zakresie GO (zwykle nie siedzi) ale film zatkał rodzinne komputery. Tylko uporowi młodszego pokolenia, które wiedziało czym film przekonwertować do ludzkiej rozdzielczości zawdzięczam, że pokaz nie wyglądał tak jak prezentacja filmu Glusia-filmowca (Szeryfie, kładź na stół ogonek... Jakos tak).
Po wykonaniu zlecenia odnalazłem w sieci program WinFF, wiem że są jakieś edytory nieliniowe do pobrania. Jednakże genialny 500 D wrócił na półkę. Póki się nie rozleciał, będę pstrykał za pomocą 450 D.
To o sprzęcie. Wyszedł, nie wyszedł nowy Canon na dodatek 36 Megapiksli czy jakoś tak? A... co mnię to? Może odrobinę, o ile nowy model będzie miał wpływ na ceny oczywiście popsutego 5DIII. Kupię chętnie taki popsuty, za popsutą cenę :-) Aliści nie gwarantuję, że zazwyczaj nadal nie będę pstrykał za pomocą 450 D.
Sprzęt obecnie z dużym zapasem spełnia moje wymogi i potrzeby. Nie sprzęt mnie ogranicza. Nie mam co zrobić z uzyskaną jakością techniczną. Filmy zatykają komputery, zdjęcia trzeba by za każdym razem drukować w rozmiarach plakatu. A, na dodatek fotograf nie słuzyostatnio do tego, by robił zdjęcia. On się ekhem ZAJMUJE fotografią. Wypowiada się, ocenia doradza, pisze i tak dalej. Aparat jest mu czasem potrzebny, bo wypada pokazać, że się potrafi zrobić jakieś zdjęcia. Moim zdaniem poza jakimiś niszowymi przypadkami, wiadomość "z poza zasięgu". Może lepiej, aby był. A może...
@ jacek65
Ależ takie ustawy już są i to bez udziału naszych geniuszy sejmowych.
Dotyczą np zakazu filmowania aparatem dłużej niż 30min i tworzenia aparatem plików filmowych większych niż 4Gb.
@ilDottore | 2012-04-14 10:31:19
"5MkIII niedorobiony? Gościu - niedorobiony to Ty jesteś. To najlepszy Canon jaki kiedykolwiek ujrzał światło dzienne."
No dokładnie! Jedyny taki który ujrzał światło dzienne nie tylko przez obiektyw, ale również przez górny wyświetlacz, pewnie znajdą się osoby które to kreatywnie wykorzystają. Ogólnie fajna sprawa, coś jak ludzie którzy potrafią wypuszczać powietrze okiem. :)
@baron13 - Sprzedaj lustrzanki i kup se małpke ze 150 zł. Gwarantuje, że będziesz zadowolony, bo poziom Twojej wypowiedzi świadczy o tym, że jesteś amatorem szpanującym lustrzanką, której w dodatku nie potrafisz wykorzystać.
Ja zaś uważam, że baron13 właśnie doskonale wie po co mu lustrzanka i ona w pełni te potrzebę wypełnia (zostawiając spory margines na przyszłosć). To widać po wypowiedzi które nie jest masturbowaniem się specyfikacjami, ale konkretnym opisem potrzeby i jej realizacji. Wraz z konkretnym sprzetem który w tym mu (troszkę) pomógł. Nie wszyscy potrzebują od razu Hassela z 60 Mpix, albo ISO 256K. Sam robię zdjęcia półprofesjonalnie i nieraz się łapię, że wcale nie potrzebuję 16 mpix z mojego K-5, a wręcz jest to (czasami) pewne utrudnienie. Te 10 Mpix z K10D w zupełności starcza na wydruki 20x30cm, zaś dodatkowe pixele tylko spowalniają obróbkę (fakt - mam kompa sprzed kilku lat, jednakże paranoją byłoby go zmienać z każdym nowym modelem aparatu). A optykę mam stałoogniskową i może nie topową (vide Limitedy), ale ogólnie niezłej jakości - daje ona radę z K-5 i jej rozdziałką. Bardziej sobie cenię sprawniejszy AF i lepszy pomiar światła oraz (ważne, ale często pomijane) małe rozmiary połaczone z pewnym uchwytem i solidną budowa. To czym wy sie tu podniecacie to bardzo specyficzny aparat dla małej i wyspecjalizowanej grupki odbiorców. W wielu innych zastosowaniach mógłby być wrecz kłopotliwy. Np dyskretny reportaż (np street) wymaga równie dyskretnej puszki a nie półtorakilowego czegoś co mrozi na wstępie wszystkich dookoła. Z masy tutejszych wypowiedzi (i ich poziomu merytorycznego) wnoszę, że ludzie je piszący nie używaja aparatu do robienia zdjęć, ale do posiadania i pokazywania - jako kolejny szpan. Zaś Baron opisał konkretny przypadek co wyraźnie pokazuje, że on aparatu używa zgodnie z przeznaczeniem.
slawex1983 , o wykorzystanie lustrzanki to bardzo ważna sprawa, ostatnio wykorzystuję ją do puszczania zajączków które wkurzają psa. Tak wykorzystanie możliwości aparatu to jest coś :-).
Kleszcz, mam Sigme 20/1.8. Szkło na wiertarce (zapewne z czasów sprzed HSM) więc i hałas AF jest spory. Byś widział jak fajnie w ZOO w Oliwie surykatki ono nęci (byłem kiedyś z siostrzeńcami bodajrze, aparat zawsze ze soba noszę). Normalnie dzięki temu bzykaniu staję się (po wejściu pod ich wybieg) się ich głównym punktem zainteresowania na całe 15 minut. To chyba też fajne wykorzystanie lustrzanki - kompaktem tego bym nie dał rady zrobić. One szaleją dookoła aparatu (łapę z puszką włożyłem do terrarium) ja zaś robię im zdjęcia (szybka seria, AF w trybie ciagłym) jakich inni zrobić nie mogą (20mm daje naprawde ciekawe zniekształcenia perspektywy, szczególnie gdy obiekt próbuje polizać soczewkę albo ugryźć osłonke przeciwsłoneczną). Byw w tym czasie kolo z jakimś reporterskim Canonem (bodajrze 1D mk2 lub 3, ale chyba raczej 3 bo mówił, że niedawno kupiony) i sigma 34-70/2.8 z HSM ale on tak nie umiał. HSM za cichy by surykatka się zainteresowała a jeżeli nawet to dystans ogniskowania za daleki by mieć fajną perspektywę. No i na koniec szyda ostateczna - kolo nie umiał przełaczyć AF-u w tryb śledzenia obiektu. Ale miał PRO body (duże, drogie), patrzył na mnie z góry (mój K-5 nawet z Sigmą wcale nie jest jakiś bardzo duży, zresztą to tylko Pentax), gadał mądrym techożargonem (i tak ogólnie szpanował ile wlezie). Ogólnie jego gadki przypominały mi to co tutaj co chwilę czytam. Tylko zdjęć jakoś nie umiał robić. Aczkolwiek niekoniecznie się tym przejmował.
@baron13
Sam zlecilem sobie filmowanie psa. Wyjolem z torby lustrzanke (z cieniutkim lustrem ,aczkolwiek bez nieklapiacego). Wybralem tryb AVCHD 1.0 wiec pelne HD 50i. poniewaz lustrzanka uzywa kodeka ktory zostal stworzony przez 2 firmy ktore zajmuja sie videofilmowaniem na powaznie a nie w przelotach pomiedzy 550D a 5D moglem zarejstrowac psa biegajacego po podworku. Stabilizacja obrazu dzialala caly czas , dzwiek szczekania w wersji stereo, do tego nawet szybkie bieganie psa nie pozbawialo go sotrosci ktora za pomoca kilkunastu czujnikow fazowych idealnie ostrzyla. Zeby zoomowac plynnie wystarczylo na allegro za grosze kupic stary minoltowski powerzoom 100-300 albo za pol grosza 80-200.
Po przekroczeniu progu domu wystarczylo karte SD wlozyc do odtwarzacza video i cieszyc sie ogladaniem jak pies goni kota sasiada.
Baron, rzeczywiscie nie kazdy sprzet sluzy do tego co jest napisane na pudelku. wiele razy pisalem ze Canon nie nadaje sie do filmowania w domowych warunkach nawet do filmowania spokojnych kotow. Do fimowania kotow a nawet bardzo szybkich psow nadaja sie swietnie spelniaja aparaty Panasonica (seria GH wrecz wysmienicie) oraz aparaty Sony.
@ildittore - pamietaj ze to co nazywalismy aparatami nota bene natywnie nazywaja sie CAMERA.
imho canon zatrzymał 1dx po dobrych wynikach 5dlll. 1dx jest adresowany dla pragnących ff posiadaczy 1d, albo poszukujących 10fps posiadaczy 1ds...... oraz całej tej gawiedzi z 5dll co ma dużo forsy:) 1dx to nie aparat dla dyskretnych, ale nie jest większy od k5 z gripem. co do filmowania to się nie wypowiadam..... tu tajemnicą nie jest że w kategorii ff video zwycięzcami są panas i sony.???? w skrócie to jest prawdziwa nowość i gratka dla posiadaczy biznesu foto w oparciu o canona. ale czasy są ciężkie i pewnie wielu zdecyduje się na 5 i ewentualnie później przeskoczy do 1dx jeśli znowu się okaże że różnica pomiędzy 5 a 1 jest tego warta. opóźnienie jak zwykle należy piętnować, obietnic powinno się dotrzymywać. pamiętam jednak trzęsienie ziemi i tsunami i skażenie... później powodzie w innych fabrykach, konkurencja nie śpi.... mają ciśnienie i gadają bajki. a ludzie im wierzą... czyli wyszło, że to wina ludzi a zwłaszcza dziennikarzy
tych z k5:)
@***s***
Pamiętaj, że CAMERA to znaczy izba, pomieszczenie w języku źródłowym.
". tu tajemnicą nie jest że w kategorii ff video zwycięzcami są panas i sony.????" lol? zależy o jakich przedziałach cenowych rozmawiamy. zwłaszcza w przypadku full frame
@mav Sony może się w tej kategorii jeszcze obroni w tym roku z A99,ale panas niestety już tej głębi nie będzie miał... ale jak już mówiono pod swoje potrzeby lepiej dobierać sprzęt: ja wolę maks. głębię ostrości i subtelne ",alowanie" światłem pochodzącym od świeczek bez szumu niż kręcenie dzieciaków (których na razie nie posiadam) albo psów (jest już dosyć stary).... ale oczywiście można pomarudzić wobec Nikona że czemu gorszy pod tym względem od Sony, bo pazerność i promocje kamer (poprzez dawanie tego czego nie ma 5d) Canona jeszcze mogę zrozumieć... zresztą zamiast tych 60kl/fullHD wolałbym 120 w HD :)