Sony SLT-A37 i Sony A 18-135 mm f/3.5-5.6 SAM
Kolejne dzisiejsze nowości od firmy Sony to aparat z półprzepuszczalnym lustrem Sony SLT-A37 oraz obiektyw Sony A 18–135 mm f/3.5–5.6 SAM. W lustrzance, która ma zastąpić model SLT-A35, zastosowano znany z innych produktów Sony 16.1-megapikselowy sensor Exmor APS HD CMOS.
Aparat bazuje na tym samym korpusie co jego starszy brat, jednak przeprojektowano w nim uchwyt, co ma zapewniać lepsze trzymanie. Nowy model posiada nieco rozszerzony zakres ISO (maksymalnie ISO 25 600), a także odziedziczył kilka funkcji z bardziej zaawansowanych lustrzanek Sony i dzięki temu znajdziemy w nim tzw. focus peaking, korekcję wad obiektywów, czy mechanizm redukcji tzw. shutter lag, który wykorzystuje elektroniczną migawkę w celu wyeliminowania opóźnienia pracy migawki mechanicznej. Sony SLT-A37 dorobił się odchylanego ekranu LCD, jednak producent zmniejszył jego przekątną do 2.7 cala, a rozdzielczość ograniczył do zaledwie 230 tys. punktów.
Aparat ma trafić do sprzedaży w czerwcu br. w sugerowanej cenie detalicznej wynoszącej 600 USD za zestaw z obiektywem 18–55 i 800 USD za zestaw z obiektywem 18–135. Pełna specyfikacja nowego modelu jest już dostępna w naszej bazie:
Tak jak wspominaliśmy na początku, wraz z aparatem zaprezentowano obiektyw Sony A 18–135 mm f/3.5–5.6 SAM, który oferując większy zakres ogniskowych ma być alternatywą dla podstawowego kita 18–55. Cena nowego obiektywu ma wynosić ok. 500 USD, a kupując go wraz z aparatem A37 trzeba będzie zapłacić ok. 200 USD więcej w stosunku do zestawu z 18–55. Pełna specyfikacja nowego modelu obiektywu także jest dostępna w naszej bazie:
Informacja prasowa
![]() |
Firma Sony wprowadza do oferty kolejny aparat oparty na technologii półprzezroczystego lustra (Translucent Mirror Technology). Lekki i łatwy w użyciu model SLT-A37 kusi atrakcyjną ceną, wysoką jakością obrazu, wymienną optyką i bogactwem twórczych możliwości.
- Przetwornik obrazu Exmor™ APS HD CMOS o efektywnej rozdzielczości 16,1 megapiksela
- Technologia półprzezroczystego lustra (Translucent Mirror Technology) umożliwiająca zdjęcia seryjne z szybkością do 7 kl/s i ciągłością działania automatyki ostrości (w trybie priorytetu zdjęć seryjnych tele-zoom)
- Szybki, dokładny, oparty na wykrywaniu fazy, 15-polowy autofokus z 3 czujnikami krzyżowymi
- Wizjer Tru-Finder™ o dużej rozdzielczości pokrywający 100% kadru
- Zapis płynnych filmów o wysokiej jakości w formacie AVCHD (50i/25p)
- Automatyczne komponowanie portretów
- Uchylny ekran LCD ułatwiający zdjęcia z żabiej i ptasiej perspektywy
- Szeroki zakres czułości (od ISO 100 do ISO 16 000)
- Funkcja Clear Image Zoom: podwajanie efektywnej ogniskowej przy zachowaniu pełnej liczby pikseli
- Tryb zaawansowanej automatyki (Superior Auto)
![]() |
Firma Sony wprowadza do oferty kolejny aparat oparty na technologii półprzezroczystego lustra (Translucent Mirror Technology). Lekki i łatwy w użyciu model SLT-A37 kusi atrakcyjną ceną, wysoką jakością obrazu, wymienną optyką i bogactwem twórczych możliwości. Znakomicie nadaje się dla osób, którym nie wystarczają już możliwości automatycznego aparatu kompaktowego.
![]() |
Opracowana przez Sony technologia półprzezroczystego lustra (Translucent Mirror Technology) ma szereg istotnych zalet, do których należy szybkość zdjęć, ciągłość działania automatyki ostrości opartej na wykrywaniu fazy i ciągłość podglądu obrazu na żywo nawet w czasie nagrywania filmu Full HD (50i/25p). Dokładny, 15-polowy autofokus z trzema czujnikami krzyżowymi umożliwia śledzenie ostrości w celu utrzymywania jej na twarzach lub szybko poruszających się obiektach. W rezultacie aparat pozwala na uchwycenie dramatyzmu i piękna każdej niepowtarzalnej chwili, zarówno w sporcie, jak i w życiu rodzinnym.
![]() |
Dzięki technologii półprzezroczystego lustra aparat α37 może utrwalić trwającą mgnienie oka akcję na serii ostrych zdjęć. Tryb priorytetu zdjęć seryjnych Tele-zoom powiększa środkowy fragment obrazu z przetwornika, umożliwiając wykonanie serii wyraźnych i szczegółowych zdjęć w tempie do 7 klatek na sekundę – nawet gdy główny obiekt pozostaje w ruchu.
Komponowanie ujęć i nastawianie ostrości przy użyciu pokrywającego 100% kadru elektronicznego wizjera Tru-Finder™ to prawdziwa przyjemność. Cechuje się on dużym kontrastem i ma 1,44 mln punktów rozdzielczości. Czystość i szczegółowość obrazu są takie same jak w niedawno wprowadzonym modelu SLT-A57. Co więcej, specjalny tryb ułatwia korzystanie z wizjera osobom noszącym okulary.
![]() |
Nowy aparat pozwala z łatwością osiągnąć profesjonalny wygląd zdjęć. Efekty zmian ekspozycji i innych ustawień obrazu można podglądać w czasie rzeczywistym w wizjerze Tru-Finder™ lub na uchylnym ekranie Clear Photo LCD 6,7 cm (2,7").
Dzięki aparatowi α37 nawet początkujący fotografowie bez wysiłku uzyskają udane zdjęcia portretowe. Tryb automatycznego komponowania portretów samoczynnie określa położenie fotografowanej osoby i kadruje scenę zgodnie z regułą trójpodziału, zapewniając w rezultacie pięknie skomponowane zdjęcia portretowe o dużej rozdzielczości. Technologia By Pixel Super Resolution gwarantuje z kolei, że liczba pikseli w skadrowanym i powiększonym portrecie nie ulega zmniejszeniu.
![]() |
Fotografowanie w zbliżeniu wymagało dotychczas zapakowania do torby mocniejszego obiektywu. Obecnie można jednak skorzystać z funkcji 2x Clear Image Zoom, która podwaja efektywny zoom obiektywu. W takim przypadku o zachowanie znakomitej szczegółowości obrazu oraz wysokiej jakości przejść tonalnych i faktur zadba unikatowa technologia Sony By Pixel Super Resolution. W efekcie, na urlopie i przy codziennym fotografowaniu można korzystać z powiększonej ogniskowej, nie nosząc dodatkowego sprzętu.
![]() |
Zastosowany w aparacie α37 16,1-megapikselowy przetwornik obrazu Exmor™ APS HD CMOS rejestruje szczegółowe zdjęcia oraz filmy Full HD z minimalną ilością szumów. Jego połączenie z najnowszym procesorem obrazu Sony BIONZ rozszerza zakres czułości do ISO 100—16 000, a przez to zwiększa możliwości wykonywania nastrojowych zdjęć bez lampy błyskowej. Tak jak we wszystkich pozostałych aparatach α SLT, wewnętrzny stabilizator obrazu SteadyShot INSIDE współpracuje ze wszystkimi obiektywami z mocowaniem typu A i kompensuje skutki mimowolnych drgań ręki, pozwalając na wydłużenie czasu otwarcia czasu migawki nawet o 4 stopnie EV i uzyskanie wyraźniejszych obrazów.
Użytkownik aparatu α37 nie musi głowić się nad doborem właściwych parametrów ujęcia: w trybie zaawansowanej automatyki (Superior Auto) urządzenie inteligentnie rozpoznaje szeroki wachlarz scen i obiektów, a następnie wybiera właściwą ekspozycję i inne ustawienia.
SAL18135: teleobiektyw zmiennoogniskowy z mocowaniem A 18–135 mm F3,5–5,6
![]() |
Uniwersalnym uzupełnieniem modelu α37 będzie nowy, nieduży teleobiektyw zmiennoogniskowy SAL18135, który dzięki blisko 8-krotnemu zoomowi znakomicie nadaje się do codziennego fotografowania. Konstrukcja z silnikiem SAM gwarantuje płynne, szybkie i ciche działanie automatyki ostrości, a funkcja bezpośredniej ręcznej regulacji ostrości pozwala na precyzyjne korygowanie ostrości.
![]() |
Stylowym i praktycznym uzupełnieniem aparatu α37 będzie dopasowany futerał oraz inne akcesoria, takie jak półsztywny ochraniacz ekranu LCD PCK-LM11. Aktywnie fotografującym można polecić zestaw akcesoriów ACC-FW1A. W jego skład wchodzi zapasowy akumulator NP-FW50 oraz miniaturowa, uniwersalna torba podróżna LCS-AMB, która chroni aparat, umożliwiając przy tym szybki dostęp.
Nowy aparat Sony z półprzezroczystym lustrem SLT-A37 będzie dostępny w Polsce od czerwca 2012 r.
Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
boże, jakie maleństwo :O
nie długo nawet kitowy obiektyw będzie za duży i będzie ciążył :D
Czy ja dobrze rozumiem, że LCD ma 5 razy mniejsza rozdzielczość niż EVF?
Jaki to ma sens? Już niejeden kompakt ma lepszy LCD...
hmm... ciekawe czemu Sony pozbywa sie z aparatow wbudowanego GPS'u... nie mial konkurencji a tak traci ten atut
33 i 35 nigdy nie miały GPSa, więc w tym segmencie nigdy nie miał tego atutu.
Jest to w końcu najtańsza lustrzanka Sony, więc trudno oczekiwać wszystkich "wodotrysków". Dziwi mnie tylko gorszy i mniejszy tylny wyświetlacz w stosunku do starszego modelu, ale ogólnie jest całkiem niezła "zabawka" dla początkujących fotoamatorów.
Aparat.
Aparat, nie zabawka. Zabawki to w przedszkolu.
Co do ekranu - nie przesadzajmy, ja miałem identyczny przez długi czas w swojej starej Alfie i nigdy nie nażekałem. Ważne, żeby miał dobre odwzorowanie kolorów (patrz: ostatnie wpadki Nikona) i nie było problemów z pracą w dzień, a nie to czy ma miliard pikseli.
No i - miło, że dali obrotowy ekran :) Ładna przewaga nad konkurencją.
Sky_walker@
Użyłem słowo "zabawka" w nawiasie, więc jest to forma przenośni. Mimo wszystko spora część posiadaczy lustrzanek tak je traktuje :)
Wygląda na to ze to ten sam ekranik LCD co dawali do Alf z serii 300...
SUPERIOR AUTO
OCHYDA ten wstretny wystajacy wizjer parch totalny , zepsul caly aparat, mogli bez wizjera zrobic sliczny aparacik malutki i tak malo kto w amatorskiej lustrzance wizjera uzywa , a jedynie ekranu lcd , napewno juz pojawia sie mini lustrzanki bez tych ochyd wizjerow wystajacych psujacych wyglad
@jakubh - lepiej: to jest ten sam co w Nikonie D7000. I zobacz jaka różnica w cenie na plus! :P
Generalnie Sony sprzedaje A57 w mniejszym korpusie i mniejszą baterią. link Dobrze, że nie zrezygnowali z silnika AF o czym były plotki wcześniej.
Ciekawe tylko kto teraz kupi D3200? Gorsza jakość zdjęć na wysokich ISO, brak silnika AF, brak ruchomego ekranu, kiepska szybkostrzelność, brak bezprzewodowego wyzwalania lamp, brak połowy funkcji A37, wyższa cena.... zostaje tylko podnieta OVF, megapikselami i znaczkiem Nikona.
fotoartysta - LOL. Z pewnością mówiłeś sobie to samo oglądając Pentaxa 645D czy praktycznie każdy inny średni format.
*facepalm*
Ja mam a35 i w życiu bym nie zamienił go na model z gorszym LCD (a różnica 2mpx sensora jest bez znaczenia). Ekranu jednak używa się całkiem często (ludzie potrafią się zdziwić: dlaczego oglądam zdjęcia na aparacie przy biodrze zamiast je robić ;)). Faktem jest że gdyby wizjer był osobno (i wywalić lampę), to ta lustrzanka byłaby rzeczywiście malutka (i trochę kładła sens istnienia Nex-a - różnica grubości korpusu byłaby 2,5cm, obiektywy są prawie takich samych rozmiarów). Generalnie fajny sprzęt, którym da się robić świetne zdjęcia na niskim ISO.
@Sky_walker
Tylko że średnioformatowe body to kobyły a to body sony jest maleńkie, konkurujące z bezlusterkowcami takimi jak panas g1 i kilkoma innymi modelami bazującymi na jego korpusie. Ja go rozumiem ale i tak bym nie chciał tego body ;p Jest za małe jak dla mnie.
Dla mnie też :) szczególnie, że nie można podpiąć pod nie gripa.
Mimo wszystko wystający wizjer uważam za zaletę a nie wadę - nie musisz się przytulać do LCDka jak w każdej innej lustrzance. Ja bym się cieszył z takiego wizjera.
fotoartysta, wystający wizjer to akurat zdecydowana zaleta.
Sky_walker, na szczęście wciąż dostępny jest D5100, ale w niektórych zastosowaniach D3200 może okazać się wyraźnie lepszy.
Dla kazdego coś miłego... Jedni wolą małe korpusy, bowiem często nawet nie zdejmą kitowego szkiełka, inni wybiorą np.. A57,65 lub A77 z gripem i będą happy :) .
Sky_walker - Nikony 5100 i 7000 mają chyba ekrany 3" 920000 (chociaż w bezpośrednim porównaniu wydawało mi się że Alfa 700 ma dużo lepszy niż Nikon 5100)
Ja tu czegoś nie rozumiem. Aparat ma elektroniczny wizjer, czyli nie patrzymy przez wizjer optyczny -> obiektyw. Lustro półprzepuszczalne jest tylko dla detektora AF. W takim razie, czy cały czas jest to lustrzanka?
Ok, znalazłem schemat. Czyli mamy w wizjerze "reinforced image" link :)
A już myślałem, że to NEX z większym bagnetem i EVF.
@chyrus - nie mam pojęcia skąd wytrzasnąłeś ten obrazek, ale nie ma on nic wspólnego z A37. I nie jest to w żaden sposób "NEX z większym bagnetem i EVF".
@jakubh - tylko ani D5100 ani D7000 to nie jest ta sama klasa co A37 :) Porównuj z D3100 czy czymś z podobnej półki.
e tam, narzekacie na wyświetlacz. Ja się już nauczyłem użytkując 40d że nie ma co polegać na wyświetlaczu i w sumie z niego nie korzystam za często. Do podglądu kadru każdy wyświetlacz się nada szkoda że nie widać poruszenia zdjęć ale do tego można się nauczyć zachowania korpusu np szybkości klapnięcia lustra. Da się żyć bez telewizora w lustrzance. Ale wiem, wiem pewnie jak zmienię body na nowsze to nie będę mógł się odzwyczaić od polegania na obrazku z wyświetlacza. ;p
@ghiio - chodzi o to, że dobry LCD pozwala na wstępną selekcję zdjęć już z poziomu aparatu, np. w drodze do domu. Na słabym wyświetlaczu do końca nie można być pewnym np. czy to nieostrość, czy wynik słabego LCD, a przebieranie wszystkiego na komputerze jest upierdliwe czyt. czasochłonne : )
@Kuba Nowak - jeśli potrafisz oszacować ostrość zdjęcia ot tak o, na wyświetlaczu to gratuluję. Ja chociaż w swoim lustrze mam wielki wyświetlacz o dużej rozdzielczości to i tak muszę użyć + do powiększenia i wtedy dopiero mogę coś konkretniej powiedzieć. A skoro używam powiększania kadru to bez różnicy jest, czy robię to na wyświetlaczu 1Mpx, czy 240k.
Nie tak dawno przesiadłem się z wyświetlacza 240k na ~1MPx i jakoś olśnienia nie widzę takiego jak tutaj niektórzy sugerują.
Dzisiaj na optycznych nauczyłem się czegoś nowego:
Rozdzielczość wyświetlacza LCD z tyłu aparatu jest ważnym elementem przy podejmowaniu decyzji o zakupie aparatu.
ROTFL.
żal.
@Sky_walker, nie do końca. W takim EOS 5D mkI obsługa LCD jest tak zrobiona że możesz sobie powiększać ile chcesz, a to i tak nic nie da...
@Kuba Nowak
Oj wiem że się przydaje ale bardziej przy wstępnym postprocessingu o który mówisz a nie przy robieniu zdjęć.
Wszystko się zgadza, chodzi mi o to że wyświetlacz nie powinien być głównym kryterium wyboru body. Jest dobry wyświetlacz to super, nie ma to też dobrze o ile rekompensuje to reszta specyfikacji. O ile w a37 nie wiem czy rekompensuje(nie miałem w ręku więc się nie wypowiadam) to w 40d mogę z ręką na sercu powiedziec że rekompensuje z nawiązką :)
@Sky_walker
nie czytałem 2 poprzednich komentarzy ale widze ze się dobrze rozumiemy ze sobą :D
napisaliśmy prawie dokładnie to samo ;p
@-Sky walker - dzięki za gratulacje :) Właśnie o to mi chodzi, że przy LCD o większej rozdzielczości powiększanie ma sens, a przy niskiej rozdzielczości zwykle nie ma pewności. Również "przesiadłem się" z LCD 200k na 900 kpix i dla mnie selekcja jest dużo sprawniejsza.
Jak widać - kwestia preferencji. :) Ja tam różnicy nie widzę. I rozdzielczość wyświetlacza mnie nie specjalnie interesuje. Ważne, żeby było coś widać w słońcu i w miarę możliwości poprawnie pokazywał balans bieli na wypadek fotografowania w JPG. Nawet nie specjalnie musi być uchylany, aczkolwiek moim zdaniem "ruchomość" LCD jest znacznie większym plusem niż jego wyższa rozdzielczość (to tak odnośnie D3200).
@ghiio - hehe, nieźle :)
@MAF - nie mam pojęcia, nigdy nie miałem z tym modelem przyjemności. Ale nie powiem - trochę mnie to dziwi. Nawet mój stary kompakt kodaka nie ma z tym problemów :)
Jeśli to taki sam ekran jak w A450 to nie ma na co narzekać ;-)
@Sky_walker: " "ruchomość" LCD jest znacznie większym plusem niż jego wyższa rozdzielczość "
Ruchomość i w miarę wierne oddanie kolorów to podstawa. Rozdzielczość zasuwa trzy kroki z tyłu, jak żony za arabem. :-)
LCD w A350 w porównaniu do D90... nie. nie porównujmy.
Jeśli nie poprawili tego LCD to BOŻE, WHY?
Takoż i LCD w D5000 - dla mnie osobiście główne kryterium ODRZUCENIA przeze mnie tego aparatu kiedy wybierałem dla siebie lustro EL :)
A co to do cholery jest "mocniejszy obiektyw"? Dla marketingowców "S" najwyraźniej 50-ka jest "słaba", a 200-ka "mocna". W tej terminologii 18-ka to słabiutki dzyndzelek. :-)
Zapominacie chyba ze zdjęcia można tez oglądać na EVF. Chyba o to tu chodziło.
A zauważyliście, że to chyba pierwszy od paru lat tekst "S" bez użycia przymiotnika "kreatywny"? Strach się bać.
ale jest za to SUPERIOR
tak, z włączonym "superior auto" będziemy po prostu chodzącym statywem. :D samo będzie robić zdjęcia :D
@mirek57
>> A zauważyliście, że to chyba pierwszy od paru lat tekst "S" bez użycia przymiotnika "kreatywny"? Strach się bać.
---
Dział marketingu S przestał używać przymiotnika kreatywny od czasu, gdy słowo to pojawiło się w tekstach marketingowców C i N. Zauważ również, że nie ma ani słowa o HDR. Nie wykluczam, iż jest to spowodowane pojawieniem się tego epokowego wynalazku w D4, 1D, 5D. A gdzie firmie na S porównywać się z takimi gigantami? Jak można się chwalić umieszczaniem w Entry Level czegoś, co lepsiejsze firmy mają tyko w High Endzie?
no właśnie chyba najłatwiej wciskać kit że masz to samo co w d4,1dx, 5d3 tylko za 10-20 razy taniej :D
To samo się nasuwa że Sony przybliża wielką technologię z najdroższych puszek malutkim ludzikom. Nie wiem dlaczego mieli by się tym nie chwalić.
Tak na wszelki wypadek gdyby ratownick sie wlaczyl i nie widzial po co jest 50/60 klatek to zalaczam cytat z Dpreview - it's movie mode. The camera can record Full HD video -- that's 1920 x 1080 -- at 60 frames/second. Only a handful of cameras can do that, and what you get is smooth, non-interlaced video that looks great. Sound is recorded in Dolby Digital Stereo, and you can record for up to 29 minutes straight.
Ciekawe jak z ceną tego aparatu. Jeśli chodzi o filmowanie to mamy to samo co w A35,55 czyli 50 klatek/s ale z przeplotem. W zasadzie jakby popatrzeć na specyfikację, to poza ruchomym, mniejszym ekranem niewiele się różni.
@Sky_walker-a skąd wiesz zę ta lustrzanka będzie lepsza na ISO od nikona D3200 skoro dopiero ona weszła?
W sieci można sobie pooglądać sample :) Dużo lepsze kolory, bardziej szczegółowe zdjęcia, różnica jakaś ogromna nie jest, ale jednak: jest.
Breen | 2012-05-18 10:40:48............ Jeśli chodzi o filmowanie to mamy to samo co w A35,55 czyli 50 klatek/s ale z przeplotem
No mam nadzieje ze sie mylisz.
W A55 przeplot byl sztucznie tworzony z 1 klatki bo matryca dawala tylko 30kl/sek a tutaj , mam nadzieje ze jest jak w HX5V 50i czy 60i jest tworzone z matrycy pracujacej 60kl/sek
Martwi mnie to wszystko. Największym atutem lustrzanek był pentapryzmat i wizjer. Teraz daje się dwa grzybki w barszcz: i wizjer i ekran ze zbędnym live view - koniecznie na przegubie!!! Bo przecież większość zdjęć robimy na kolanach albo nad głowami tłumów. A po co komu filmy HD? I czułość 25000? Pewnie, że mogą dodawać jeszcze otwieracz do kapsli i korkociąg - podobno od przybytku głowa nie boli. Ale mnie się marzy zwykła, mała lustrzanka z dobrym wizjerem, dobrym uchwytem i dobrą matrycą CCD (!) oraz zgodnością z dawniejszymi obiektywami. Z gadżetów może mieć ewentualnie stabilizację w korpusie. No tak ale taka lustrzanka nazywała się Minolta i już od dawna nie jest produkowana.
@Andrzej19
Zamień CCD na CMOS i kup najładniejszà klasyczna lustrzanke jaka jest A900.
Gbyby bylo m ie stać juz by była moja.
ale wiesz że 5 z 7 cech które wymieniłeś ma tylko Leica m9? :D
mianowicie, nie ma "filmów hd", nie ma "czułości 25000", ma niezły wizjer (niekonwencjonalny), dobrą matrycę ccd i zgodność ze starymi obiektywami :D
nie jest jednak lustrzanką ani nie ma dobrego uchwytu ;p
Wystarczy kupić :) droga wolna ;p
@Andrzej19: "Ale mnie się marzy zwykła, mała lustrzanka z dobrym wizjerem, dobrym uchwytem i dobrą matrycą CCD (!) oraz zgodnością z dawniejszymi obiektywami. Z gadżetów może mieć ewentualnie stabilizację w korpusie"
oprócz matrycy masz to wszystko w pentaxie k-5. i do tego milion starych obiektywów, które podłączasz bez przejściówek.
@javier martin
Milion obiektywów z mocowaniem K?
"przebieranie wszystkiego na komputerze jest upierdliwe czyt. czasochłonne"
musisz robić jeszcze więcej zdjeć po prostu.
"Po co komu filmy HD?" - żart dnia. :D
ghiio | 2012-05-18 19:13:04ale wiesz że 5 z 7 cech które wymieniłeś ma tylko Leica m9? :D
mianowicie, nie ma "filmów hd", nie ma "czułości 25000", ma niezły wizjer (niekonwencjonalny), dobrą matrycę ccd i zgodność ze starymi obiektywami :D
Spiesz sie bo M10 bedzie juz miala filmowanie link
Szabla - jakie filmy HD produkuje ten aparat? 50i interpolowane liniami z 50klatek P (jak w A65 po wlaczeniu tryby 50i) czy 50i to po prostu ta sama klatka lapana co 1/25sek i powielana 2x tak jak w A55?
nikt mu nie każe kupować najnowszych modeli na rynku ;p
@***s***-przeplot to przeplot, relana rejestracja klatek to z literką "p"...
Nikos , nie masz racji. Roznica miedzy 50i uworzone z 50p albo z 25p jest kolosalna !!!!!!
Mnie wystarcza 5 sek filmu nakerecone "z reki" zeby zobaczyc czy film nakrecila A55 (50i) czy A65 tez w ustawieniach 50i
dajcie sobie spokój z filmami: canon 5d2 nie ma 50 klatek, nie ma autofokusa, nie ma stabilizacji, a ludzie tym kręcą i nazywają się filmowcami :D a tu od najniższego modelu na rynku chcecie by miał wszystko :)
15353 model sony...pomalu zaczyna sie robic to smieszne. Na szczescie Sony bankrutuje i wiecej tego szrotu nie bede musial ogladac :)
Myślenie bankrutuje... :D
Sony nie zbankrutuje ;] Ma za dużo oddzielnych działów żeby dział foto zatopił całą firmę. Fakty są takie że traci na tym dziale pieniądze ale prędzej się wycofają lustrzanek jak z niedochodowego biznesu niż jako całość zbankrutuje ;]
Analityk :D
może kupią Nikona wtedy :)
Szabla - nie wiesz czy nie chcesz powiedziec czy filmy sa jak z A55 czy raczej z A65 (w ustawieniu 50i) ?
Nie mam danych.
Akurat na dziale obrazowania Sony całkiem przyzwoicie zarabia, traci głównie na tv.
@fotoartysta: portalisz jak potłuczony... Już prędzej powinni z wyświetlacza zrezygnować, biorąc pod uwagę że można oglądać zdjęcia na wizjerze elektronicznym... Aparaty z samym LCD to ZŁO - powodzenia w fotografowaniu w bardzo mocnym słońcu :) Podejrzewam że więcej osób by kupiło A37 bez wyświetlacza, niż bez wizjera. Ja sam na pewno bym nie kupił żadnego aparatu pozbawionego wizjera.
@chyrus: ten obrazek naprawdę nie ma nic wspólnego z A37, w dodatku sam jest nieprawidłowy: skoro do górnego półprzepuszczalnego lustra dochodzi 30% oryginalnego obrazu, to odbijać się powinno ok. 9%, co w połączeniu z EVF który nie daje 100% tylko 70% (bo tyle dostaje matryca) z których zabieranych jest 30% dostalibyśmy 58% obrazu :) Generalnie - dół się zgadza (ale procenty są chyba inne, niech mnie ktoś poprawi), góra nie - tam jest tylko EVF bezpośrednio przed okiem oraz czujnik AF do którego bezpośrednio trafia światło odbite od półprzepuszczalnego lustra.
A ogólnie: jak dla mnie troszkę za mały ten aparat - nie mówiąc o tym że chyba jednak wolałbym prawdziwe lustro... Natomiast jest to świetna alternatywa dla wielu hybryd z dziadowskim AF.
Ach, no i nie napisałem - najciekawiej z tego niusa to się prezentuje obiektyw :) Fajnie by było zobaczyć na optycznych teścik...
Jeszcze jedna uwaga co do filmów: jak dla mnie, filmowanie z przeplotem to porażka - nie nadaje się toto do oglądania na czymkolwiek poza telewizorami CRT :(
@chyru, @joshua, ten obrazek narysował jakiś imbecyl, który matematycznie zatrzymał się na początku podstawówki. SLT według testów traci na "półprzepuszczalnym" lustrze 1/3 EV, czyli nie 30%, a ok. 21% światła, bo to skala logarytmiczna. Dla porównania odjęcie 1EV to strata połowy światła, odjęcie 2EV to strata 75% światła, itd.
joshua | 2012-05-23 14:27:07.....Jeszcze jedna uwaga co do filmów: jak dla mnie, filmowanie z przeplotem to porażka - nie nadaje się toto do oglądania na czymkolwiek poza telewizorami CRT :(
A jaki film Full HD nagrany z przeplotem ogladales ostatnio? Tzn z jakiego apartu? na jakim TV ?
Ja akurat nie zauwazam jakiejs drastyczne roznicy miedzy 60i a 60p nagranymi A65 , NEX5n czy HX9V.