Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Sony SLT-A37 i Sony A 18-135 mm f/3.5-5.6 SAM

Sony SLT-A37 i Sony A 18-135 mm f/3.5-5.6 SAM
17 maja
2012 08:48

Kolejne dzisiejsze nowości od firmy Sony to aparat z półprzepuszczalnym lustrem Sony SLT-A37 oraz obiektyw Sony A 18–135 mm f/3.5–5.6 SAM. W lustrzance, która ma zastąpić model SLT-A35, zastosowano znany z innych produktów Sony 16.1-megapikselowy sensor Exmor APS HD CMOS.

Aparat bazuje na tym samym korpusie co jego starszy brat, jednak przeprojektowano w nim uchwyt, co ma zapewniać lepsze trzymanie. Nowy model posiada nieco rozszerzony zakres ISO (maksymalnie ISO 25 600), a także odziedziczył kilka funkcji z bardziej zaawansowanych lustrzanek Sony i dzięki temu znajdziemy w nim tzw. focus peaking, korekcję wad obiektywów, czy mechanizm redukcji tzw. shutter lag, który wykorzystuje elektroniczną migawkę w celu wyeliminowania opóźnienia pracy migawki mechanicznej. Sony SLT-A37 dorobił się odchylanego ekranu LCD, jednak producent zmniejszył jego przekątną do 2.7 cala, a rozdzielczość ograniczył do zaledwie 230 tys. punktów.

Aparat ma trafić do sprzedaży w czerwcu br. w sugerowanej cenie detalicznej wynoszącej 600 USD za zestaw z obiektywem 18–55 i 800 USD za zestaw z obiektywem 18–135. Pełna specyfikacja nowego modelu jest już dostępna w naszej bazie:

Tak jak wspominaliśmy na początku, wraz z aparatem zaprezentowano obiektyw Sony A 18–135 mm f/3.5–5.6 SAM, który oferując większy zakres ogniskowych ma być alternatywą dla podstawowego kita 18–55. Cena nowego obiektywu ma wynosić ok. 500 USD, a kupując go wraz z aparatem A37 trzeba będzie zapłacić ok. 200 USD więcej w stosunku do zestawu z 18–55. Pełna specyfikacja nowego modelu obiektywu także jest dostępna w naszej bazie:

Informacja prasowa

Nowy aparat Sony α37 z uchylnym ekranem LCD: ciągłość działania automatyki ostrości, zdjęcia seryjne z szybkością 7 kl/s i filmy Full HD

Sony SLT-A37 i Sony A 18-135 mm f/3.5-5.6 SAM

Firma Sony wprowadza do oferty kolejny aparat oparty na technologii półprzezroczystego lustra (Translucent Mirror Technology). Lekki i łatwy w użyciu model SLT-A37 kusi atrakcyjną ceną, wysoką jakością obrazu, wymienną optyką i bogactwem twórczych możliwości.
  • Przetwornik obrazu Exmor™ APS HD CMOS o efektywnej rozdzielczości 16,1 megapiksela
  • Technologia półprzezroczystego lustra (Translucent Mirror Technology) umożliwiająca zdjęcia seryjne z szybkością do 7 kl/s i ciągłością działania automatyki ostrości (w trybie priorytetu zdjęć seryjnych tele-zoom)
  • Szybki, dokładny, oparty na wykrywaniu fazy, 15-polowy autofokus z 3 czujnikami krzyżowymi
  • Wizjer Tru-Finder™ o dużej rozdzielczości pokrywający 100% kadru
  • Zapis płynnych filmów o wysokiej jakości w formacie AVCHD (50i/25p)
  • Automatyczne komponowanie portretów
  • Uchylny ekran LCD ułatwiający zdjęcia z żabiej i ptasiej perspektywy
  • Szeroki zakres czułości (od ISO 100 do ISO 16 000)
  • Funkcja Clear Image Zoom: podwajanie efektywnej ogniskowej przy zachowaniu pełnej liczby pikseli
  • Tryb zaawansowanej automatyki (Superior Auto)

Sony SLT-A37 i Sony A 18-135 mm f/3.5-5.6 SAM

Firma Sony wprowadza do oferty kolejny aparat oparty na technologii półprzezroczystego lustra (Translucent Mirror Technology). Lekki i łatwy w użyciu model SLT-A37 kusi atrakcyjną ceną, wysoką jakością obrazu, wymienną optyką i bogactwem twórczych możliwości. Znakomicie nadaje się dla osób, którym nie wystarczają już możliwości automatycznego aparatu kompaktowego.

Sony SLT-A37 i Sony A 18-135 mm f/3.5-5.6 SAM

Opracowana przez Sony technologia półprzezroczystego lustra (Translucent Mirror Technology) ma szereg istotnych zalet, do których należy szybkość zdjęć, ciągłość działania automatyki ostrości opartej na wykrywaniu fazy i ciągłość podglądu obrazu na żywo nawet w czasie nagrywania filmu Full HD (50i/25p). Dokładny, 15-polowy autofokus z trzema czujnikami krzyżowymi umożliwia śledzenie ostrości w celu utrzymywania jej na twarzach lub szybko poruszających się obiektach. W rezultacie aparat pozwala na uchwycenie dramatyzmu i piękna każdej niepowtarzalnej chwili, zarówno w sporcie, jak i w życiu rodzinnym.

Sony SLT-A37 i Sony A 18-135 mm f/3.5-5.6 SAM

Dzięki technologii półprzezroczystego lustra aparat α37 może utrwalić trwającą mgnienie oka akcję na serii ostrych zdjęć. Tryb priorytetu zdjęć seryjnych Tele-zoom powiększa środkowy fragment obrazu z przetwornika, umożliwiając wykonanie serii wyraźnych i szczegółowych zdjęć w tempie do 7 klatek na sekundę – nawet gdy główny obiekt pozostaje w ruchu.

Komponowanie ujęć i nastawianie ostrości przy użyciu pokrywającego 100% kadru elektronicznego wizjera Tru-Finder™ to prawdziwa przyjemność. Cechuje się on dużym kontrastem i ma 1,44 mln punktów rozdzielczości. Czystość i szczegółowość obrazu są takie same jak w niedawno wprowadzonym modelu SLT-A57. Co więcej, specjalny tryb ułatwia korzystanie z wizjera osobom noszącym okulary.

Sony SLT-A37 i Sony A 18-135 mm f/3.5-5.6 SAM

Nowy aparat pozwala z łatwością osiągnąć profesjonalny wygląd zdjęć. Efekty zmian ekspozycji i innych ustawień obrazu można podglądać w czasie rzeczywistym w wizjerze Tru-Finder™ lub na uchylnym ekranie Clear Photo LCD 6,7 cm (2,7").

Dzięki aparatowi α37 nawet początkujący fotografowie bez wysiłku uzyskają udane zdjęcia portretowe. Tryb automatycznego komponowania portretów samoczynnie określa położenie fotografowanej osoby i kadruje scenę zgodnie z regułą trójpodziału, zapewniając w rezultacie pięknie skomponowane zdjęcia portretowe o dużej rozdzielczości. Technologia By Pixel Super Resolution gwarantuje z kolei, że liczba pikseli w skadrowanym i powiększonym portrecie nie ulega zmniejszeniu.

Sony SLT-A37 i Sony A 18-135 mm f/3.5-5.6 SAM

Fotografowanie w zbliżeniu wymagało dotychczas zapakowania do torby mocniejszego obiektywu. Obecnie można jednak skorzystać z funkcji 2x Clear Image Zoom, która podwaja efektywny zoom obiektywu. W takim przypadku o zachowanie znakomitej szczegółowości obrazu oraz wysokiej jakości przejść tonalnych i faktur zadba unikatowa technologia Sony By Pixel Super Resolution. W efekcie, na urlopie i przy codziennym fotografowaniu można korzystać z powiększonej ogniskowej, nie nosząc dodatkowego sprzętu.

Sony SLT-A37 i Sony A 18-135 mm f/3.5-5.6 SAM

Zastosowany w aparacie α37 16,1-megapikselowy przetwornik obrazu Exmor™ APS HD CMOS rejestruje szczegółowe zdjęcia oraz filmy Full HD z minimalną ilością szumów. Jego połączenie z najnowszym procesorem obrazu Sony BIONZ rozszerza zakres czułości do ISO 100—16 000, a przez to zwiększa możliwości wykonywania nastrojowych zdjęć bez lampy błyskowej. Tak jak we wszystkich pozostałych aparatach α SLT, wewnętrzny stabilizator obrazu SteadyShot INSIDE współpracuje ze wszystkimi obiektywami z mocowaniem typu A i kompensuje skutki mimowolnych drgań ręki, pozwalając na wydłużenie czasu otwarcia czasu migawki nawet o 4 stopnie EV i uzyskanie wyraźniejszych obrazów.

Użytkownik aparatu α37 nie musi głowić się nad doborem właściwych parametrów ujęcia: w trybie zaawansowanej automatyki (Superior Auto) urządzenie inteligentnie rozpoznaje szeroki wachlarz scen i obiektów, a następnie wybiera właściwą ekspozycję i inne ustawienia.

SAL18135: teleobiektyw zmiennoogniskowy z mocowaniem A 18–135 mm F3,5–5,6

Sony SLT-A37 i Sony A 18-135 mm f/3.5-5.6 SAM

Uniwersalnym uzupełnieniem modelu α37 będzie nowy, nieduży teleobiektyw zmiennoogniskowy SAL18135, który dzięki blisko 8-krotnemu zoomowi znakomicie nadaje się do codziennego fotografowania. Konstrukcja z silnikiem SAM gwarantuje płynne, szybkie i ciche działanie automatyki ostrości, a funkcja bezpośredniej ręcznej regulacji ostrości pozwala na precyzyjne korygowanie ostrości.

Sony SLT-A37 i Sony A 18-135 mm f/3.5-5.6 SAM

Stylowym i praktycznym uzupełnieniem aparatu α37 będzie dopasowany futerał oraz inne akcesoria, takie jak półsztywny ochraniacz ekranu LCD PCK-LM11. Aktywnie fotografującym można polecić zestaw akcesoriów ACC-FW1A. W jego skład wchodzi zapasowy akumulator NP-FW50 oraz miniaturowa, uniwersalna torba podróżna LCS-AMB, która chroni aparat, umożliwiając przy tym szybki dostęp.

Nowy aparat Sony z półprzezroczystym lustrem SLT-A37 będzie dostępny w Polsce od czerwca 2012 r.


Komentarze czytelników (70)
  1. 17 maja 2012, 08:57

    boże, jakie maleństwo :O
    nie długo nawet kitowy obiektyw będzie za duży i będzie ciążył :D

  2. Kuba Nowak
    Kuba Nowak 17 maja 2012, 09:29

    Czy ja dobrze rozumiem, że LCD ma 5 razy mniejsza rozdzielczość niż EVF?
    Jaki to ma sens? Już niejeden kompakt ma lepszy LCD...

  3. Diarmuid
    Diarmuid 17 maja 2012, 09:35

    hmm... ciekawe czemu Sony pozbywa sie z aparatow wbudowanego GPS'u... nie mial konkurencji a tak traci ten atut

  4. 17 maja 2012, 09:40

    33 i 35 nigdy nie miały GPSa, więc w tym segmencie nigdy nie miał tego atutu.

  5. zentaurus
    zentaurus 17 maja 2012, 09:53

    Jest to w końcu najtańsza lustrzanka Sony, więc trudno oczekiwać wszystkich "wodotrysków". Dziwi mnie tylko gorszy i mniejszy tylny wyświetlacz w stosunku do starszego modelu, ale ogólnie jest całkiem niezła "zabawka" dla początkujących fotoamatorów.

  6. Sky_walker
    Sky_walker 17 maja 2012, 10:05

    Aparat.
    Aparat, nie zabawka. Zabawki to w przedszkolu.

    Co do ekranu - nie przesadzajmy, ja miałem identyczny przez długi czas w swojej starej Alfie i nigdy nie nażekałem. Ważne, żeby miał dobre odwzorowanie kolorów (patrz: ostatnie wpadki Nikona) i nie było problemów z pracą w dzień, a nie to czy ma miliard pikseli.
    No i - miło, że dali obrotowy ekran :) Ładna przewaga nad konkurencją.

  7. zentaurus
    zentaurus 17 maja 2012, 10:13

    Sky_walker@
    Użyłem słowo "zabawka" w nawiasie, więc jest to forma przenośni. Mimo wszystko spora część posiadaczy lustrzanek tak je traktuje :)

  8. jakubh
    jakubh 17 maja 2012, 10:20

    Wygląda na to ze to ten sam ekranik LCD co dawali do Alf z serii 300...

  9. qbic
    qbic 17 maja 2012, 10:39

    SUPERIOR AUTO

  10. fotoartysta
    fotoartysta 17 maja 2012, 11:04

    OCHYDA ten wstretny wystajacy wizjer parch totalny , zepsul caly aparat, mogli bez wizjera zrobic sliczny aparacik malutki i tak malo kto w amatorskiej lustrzance wizjera uzywa , a jedynie ekranu lcd , napewno juz pojawia sie mini lustrzanki bez tych ochyd wizjerow wystajacych psujacych wyglad

  11. Sky_walker
    Sky_walker 17 maja 2012, 11:31

    @jakubh - lepiej: to jest ten sam co w Nikonie D7000. I zobacz jaka różnica w cenie na plus! :P

    Generalnie Sony sprzedaje A57 w mniejszym korpusie i mniejszą baterią. link Dobrze, że nie zrezygnowali z silnika AF o czym były plotki wcześniej.

    Ciekawe tylko kto teraz kupi D3200? Gorsza jakość zdjęć na wysokich ISO, brak silnika AF, brak ruchomego ekranu, kiepska szybkostrzelność, brak bezprzewodowego wyzwalania lamp, brak połowy funkcji A37, wyższa cena.... zostaje tylko podnieta OVF, megapikselami i znaczkiem Nikona.

  12. Sky_walker
    Sky_walker 17 maja 2012, 11:33

    fotoartysta - LOL. Z pewnością mówiłeś sobie to samo oglądając Pentaxa 645D czy praktycznie każdy inny średni format.
    *facepalm*

  13. ato7
    ato7 17 maja 2012, 11:34

    Ja mam a35 i w życiu bym nie zamienił go na model z gorszym LCD (a różnica 2mpx sensora jest bez znaczenia). Ekranu jednak używa się całkiem często (ludzie potrafią się zdziwić: dlaczego oglądam zdjęcia na aparacie przy biodrze zamiast je robić ;)). Faktem jest że gdyby wizjer był osobno (i wywalić lampę), to ta lustrzanka byłaby rzeczywiście malutka (i trochę kładła sens istnienia Nex-a - różnica grubości korpusu byłaby 2,5cm, obiektywy są prawie takich samych rozmiarów). Generalnie fajny sprzęt, którym da się robić świetne zdjęcia na niskim ISO.

  14. 17 maja 2012, 11:51

    @Sky_walker
    Tylko że średnioformatowe body to kobyły a to body sony jest maleńkie, konkurujące z bezlusterkowcami takimi jak panas g1 i kilkoma innymi modelami bazującymi na jego korpusie. Ja go rozumiem ale i tak bym nie chciał tego body ;p Jest za małe jak dla mnie.

  15. Sky_walker
    Sky_walker 17 maja 2012, 11:54

    Dla mnie też :) szczególnie, że nie można podpiąć pod nie gripa.
    Mimo wszystko wystający wizjer uważam za zaletę a nie wadę - nie musisz się przytulać do LCDka jak w każdej innej lustrzance. Ja bym się cieszył z takiego wizjera.

  16. noworries
    noworries 17 maja 2012, 12:51

    fotoartysta, wystający wizjer to akurat zdecydowana zaleta.

    Sky_walker, na szczęście wciąż dostępny jest D5100, ale w niektórych zastosowaniach D3200 może okazać się wyraźnie lepszy.

  17. zentaurus
    zentaurus 17 maja 2012, 13:15

    Dla kazdego coś miłego... Jedni wolą małe korpusy, bowiem często nawet nie zdejmą kitowego szkiełka, inni wybiorą np.. A57,65 lub A77 z gripem i będą happy :) .

  18. jakubh
    jakubh 17 maja 2012, 13:16

    Sky_walker - Nikony 5100 i 7000 mają chyba ekrany 3" 920000 (chociaż w bezpośrednim porównaniu wydawało mi się że Alfa 700 ma dużo lepszy niż Nikon 5100)

  19. chyrus
    chyrus 17 maja 2012, 13:41

    Ja tu czegoś nie rozumiem. Aparat ma elektroniczny wizjer, czyli nie patrzymy przez wizjer optyczny -> obiektyw. Lustro półprzepuszczalne jest tylko dla detektora AF. W takim razie, czy cały czas jest to lustrzanka?

  20. chyrus
    chyrus 17 maja 2012, 13:45

    Ok, znalazłem schemat. Czyli mamy w wizjerze "reinforced image" link :)
    A już myślałem, że to NEX z większym bagnetem i EVF.

  21. Sky_walker
    Sky_walker 17 maja 2012, 14:02

    @chyrus - nie mam pojęcia skąd wytrzasnąłeś ten obrazek, ale nie ma on nic wspólnego z A37. I nie jest to w żaden sposób "NEX z większym bagnetem i EVF".
    @jakubh - tylko ani D5100 ani D7000 to nie jest ta sama klasa co A37 :) Porównuj z D3100 czy czymś z podobnej półki.

  22. 17 maja 2012, 14:10

    e tam, narzekacie na wyświetlacz. Ja się już nauczyłem użytkując 40d że nie ma co polegać na wyświetlaczu i w sumie z niego nie korzystam za często. Do podglądu kadru każdy wyświetlacz się nada szkoda że nie widać poruszenia zdjęć ale do tego można się nauczyć zachowania korpusu np szybkości klapnięcia lustra. Da się żyć bez telewizora w lustrzance. Ale wiem, wiem pewnie jak zmienię body na nowsze to nie będę mógł się odzwyczaić od polegania na obrazku z wyświetlacza. ;p

  23. Kuba Nowak
    Kuba Nowak 17 maja 2012, 14:27

    @ghiio - chodzi o to, że dobry LCD pozwala na wstępną selekcję zdjęć już z poziomu aparatu, np. w drodze do domu. Na słabym wyświetlaczu do końca nie można być pewnym np. czy to nieostrość, czy wynik słabego LCD, a przebieranie wszystkiego na komputerze jest upierdliwe czyt. czasochłonne : )

  24. Sky_walker
    Sky_walker 17 maja 2012, 14:37

    @Kuba Nowak - jeśli potrafisz oszacować ostrość zdjęcia ot tak o, na wyświetlaczu to gratuluję. Ja chociaż w swoim lustrze mam wielki wyświetlacz o dużej rozdzielczości to i tak muszę użyć + do powiększenia i wtedy dopiero mogę coś konkretniej powiedzieć. A skoro używam powiększania kadru to bez różnicy jest, czy robię to na wyświetlaczu 1Mpx, czy 240k.
    Nie tak dawno przesiadłem się z wyświetlacza 240k na ~1MPx i jakoś olśnienia nie widzę takiego jak tutaj niektórzy sugerują.

    Dzisiaj na optycznych nauczyłem się czegoś nowego:
    Rozdzielczość wyświetlacza LCD z tyłu aparatu jest ważnym elementem przy podejmowaniu decyzji o zakupie aparatu.
    ROTFL.
    żal.

  25. 17 maja 2012, 14:41

    @Sky_walker, nie do końca. W takim EOS 5D mkI obsługa LCD jest tak zrobiona że możesz sobie powiększać ile chcesz, a to i tak nic nie da...

  26. 17 maja 2012, 14:45

    @Kuba Nowak
    Oj wiem że się przydaje ale bardziej przy wstępnym postprocessingu o który mówisz a nie przy robieniu zdjęć.
    Wszystko się zgadza, chodzi mi o to że wyświetlacz nie powinien być głównym kryterium wyboru body. Jest dobry wyświetlacz to super, nie ma to też dobrze o ile rekompensuje to reszta specyfikacji. O ile w a37 nie wiem czy rekompensuje(nie miałem w ręku więc się nie wypowiadam) to w 40d mogę z ręką na sercu powiedziec że rekompensuje z nawiązką :)

  27. 17 maja 2012, 14:51

    @Sky_walker
    nie czytałem 2 poprzednich komentarzy ale widze ze się dobrze rozumiemy ze sobą :D
    napisaliśmy prawie dokładnie to samo ;p

  28. Kuba Nowak
    Kuba Nowak 17 maja 2012, 14:59

    @-Sky walker - dzięki za gratulacje :) Właśnie o to mi chodzi, że przy LCD o większej rozdzielczości powiększanie ma sens, a przy niskiej rozdzielczości zwykle nie ma pewności. Również "przesiadłem się" z LCD 200k na 900 kpix i dla mnie selekcja jest dużo sprawniejsza.

  29. Sky_walker
    Sky_walker 17 maja 2012, 15:21

    Jak widać - kwestia preferencji. :) Ja tam różnicy nie widzę. I rozdzielczość wyświetlacza mnie nie specjalnie interesuje. Ważne, żeby było coś widać w słońcu i w miarę możliwości poprawnie pokazywał balans bieli na wypadek fotografowania w JPG. Nawet nie specjalnie musi być uchylany, aczkolwiek moim zdaniem "ruchomość" LCD jest znacznie większym plusem niż jego wyższa rozdzielczość (to tak odnośnie D3200).
    @ghiio - hehe, nieźle :)
    @MAF - nie mam pojęcia, nigdy nie miałem z tym modelem przyjemności. Ale nie powiem - trochę mnie to dziwi. Nawet mój stary kompakt kodaka nie ma z tym problemów :)

  30. 17 maja 2012, 16:02

    Jeśli to taki sam ekran jak w A450 to nie ma na co narzekać ;-)

  31. mirek57
    mirek57 17 maja 2012, 16:40

    @Sky_walker: " "ruchomość" LCD jest znacznie większym plusem niż jego wyższa rozdzielczość "
    Ruchomość i w miarę wierne oddanie kolorów to podstawa. Rozdzielczość zasuwa trzy kroki z tyłu, jak żony za arabem. :-)

  32. kazziz
    kazziz 17 maja 2012, 16:56

    LCD w A350 w porównaniu do D90... nie. nie porównujmy.
    Jeśli nie poprawili tego LCD to BOŻE, WHY?
    Takoż i LCD w D5000 - dla mnie osobiście główne kryterium ODRZUCENIA przeze mnie tego aparatu kiedy wybierałem dla siebie lustro EL :)

  33. mirek57
    mirek57 17 maja 2012, 17:58

    A co to do cholery jest "mocniejszy obiektyw"? Dla marketingowców "S" najwyraźniej 50-ka jest "słaba", a 200-ka "mocna". W tej terminologii 18-ka to słabiutki dzyndzelek. :-)

  34. K8v8M
    K8v8M 17 maja 2012, 17:59

    Zapominacie chyba ze zdjęcia można tez oglądać na EVF. Chyba o to tu chodziło.

  35. mirek57
    mirek57 17 maja 2012, 18:07

    A zauważyliście, że to chyba pierwszy od paru lat tekst "S" bez użycia przymiotnika "kreatywny"? Strach się bać.

  36. qbic
    qbic 17 maja 2012, 19:38

    ale jest za to SUPERIOR

  37. 17 maja 2012, 19:52

    tak, z włączonym "superior auto" będziemy po prostu chodzącym statywem. :D samo będzie robić zdjęcia :D

  38. johndoe
    johndoe 17 maja 2012, 21:26

    @mirek57
    >> A zauważyliście, że to chyba pierwszy od paru lat tekst "S" bez użycia przymiotnika "kreatywny"? Strach się bać.
    ---
    Dział marketingu S przestał używać przymiotnika kreatywny od czasu, gdy słowo to pojawiło się w tekstach marketingowców C i N. Zauważ również, że nie ma ani słowa o HDR. Nie wykluczam, iż jest to spowodowane pojawieniem się tego epokowego wynalazku w D4, 1D, 5D. A gdzie firmie na S porównywać się z takimi gigantami? Jak można się chwalić umieszczaniem w Entry Level czegoś, co lepsiejsze firmy mają tyko w High Endzie?

  39. 17 maja 2012, 23:21

    no właśnie chyba najłatwiej wciskać kit że masz to samo co w d4,1dx, 5d3 tylko za 10-20 razy taniej :D
    To samo się nasuwa że Sony przybliża wielką technologię z najdroższych puszek malutkim ludzikom. Nie wiem dlaczego mieli by się tym nie chwalić.

  40. ***s***
    ***s*** 18 maja 2012, 06:32

    Tak na wszelki wypadek gdyby ratownick sie wlaczyl i nie widzial po co jest 50/60 klatek to zalaczam cytat z Dpreview - it's movie mode. The camera can record Full HD video -- that's 1920 x 1080 -- at 60 frames/second. Only a handful of cameras can do that, and what you get is smooth, non-interlaced video that looks great. Sound is recorded in Dolby Digital Stereo, and you can record for up to 29 minutes straight.

  41. Breen
    Breen 18 maja 2012, 10:40

    Ciekawe jak z ceną tego aparatu. Jeśli chodzi o filmowanie to mamy to samo co w A35,55 czyli 50 klatek/s ale z przeplotem. W zasadzie jakby popatrzeć na specyfikację, to poza ruchomym, mniejszym ekranem niewiele się różni.

  42. Nikoś
    Nikoś 18 maja 2012, 11:39

    @Sky_walker-a skąd wiesz zę ta lustrzanka będzie lepsza na ISO od nikona D3200 skoro dopiero ona weszła?

  43. Sky_walker
    Sky_walker 18 maja 2012, 14:51

    W sieci można sobie pooglądać sample :) Dużo lepsze kolory, bardziej szczegółowe zdjęcia, różnica jakaś ogromna nie jest, ale jednak: jest.

  44. ***s***
    ***s*** 18 maja 2012, 16:08

    Breen | 2012-05-18 10:40:48............ Jeśli chodzi o filmowanie to mamy to samo co w A35,55 czyli 50 klatek/s ale z przeplotem

    No mam nadzieje ze sie mylisz.
    W A55 przeplot byl sztucznie tworzony z 1 klatki bo matryca dawala tylko 30kl/sek a tutaj , mam nadzieje ze jest jak w HX5V 50i czy 60i jest tworzone z matrycy pracujacej 60kl/sek

  45. Andrzej19
    Andrzej19 18 maja 2012, 17:32

    Martwi mnie to wszystko. Największym atutem lustrzanek był pentapryzmat i wizjer. Teraz daje się dwa grzybki w barszcz: i wizjer i ekran ze zbędnym live view - koniecznie na przegubie!!! Bo przecież większość zdjęć robimy na kolanach albo nad głowami tłumów. A po co komu filmy HD? I czułość 25000? Pewnie, że mogą dodawać jeszcze otwieracz do kapsli i korkociąg - podobno od przybytku głowa nie boli. Ale mnie się marzy zwykła, mała lustrzanka z dobrym wizjerem, dobrym uchwytem i dobrą matrycą CCD (!) oraz zgodnością z dawniejszymi obiektywami. Z gadżetów może mieć ewentualnie stabilizację w korpusie. No tak ale taka lustrzanka nazywała się Minolta i już od dawna nie jest produkowana.

  46. Rudydb9
    Rudydb9 18 maja 2012, 19:03

    @Andrzej19
    Zamień CCD na CMOS i kup najładniejszà klasyczna lustrzanke jaka jest A900.
    Gbyby bylo m ie stać juz by była moja.

  47. 18 maja 2012, 19:13

    ale wiesz że 5 z 7 cech które wymieniłeś ma tylko Leica m9? :D
    mianowicie, nie ma "filmów hd", nie ma "czułości 25000", ma niezły wizjer (niekonwencjonalny), dobrą matrycę ccd i zgodność ze starymi obiektywami :D
    nie jest jednak lustrzanką ani nie ma dobrego uchwytu ;p
    Wystarczy kupić :) droga wolna ;p

  48. javier martin
    javier martin 18 maja 2012, 20:57

    @Andrzej19: "Ale mnie się marzy zwykła, mała lustrzanka z dobrym wizjerem, dobrym uchwytem i dobrą matrycą CCD (!) oraz zgodnością z dawniejszymi obiektywami. Z gadżetów może mieć ewentualnie stabilizację w korpusie"

    oprócz matrycy masz to wszystko w pentaxie k-5. i do tego milion starych obiektywów, które podłączasz bez przejściówek.

  49. 18 maja 2012, 23:16

    @javier martin
    Milion obiektywów z mocowaniem K?

  50. 18 maja 2012, 23:34

    "przebieranie wszystkiego na komputerze jest upierdliwe czyt. czasochłonne"

    musisz robić jeszcze więcej zdjeć po prostu.

  51. Szabla
    Szabla 19 maja 2012, 00:05

    "Po co komu filmy HD?" - żart dnia. :D

  52. ***s***
    ***s*** 19 maja 2012, 00:09

    ghiio | 2012-05-18 19:13:04ale wiesz że 5 z 7 cech które wymieniłeś ma tylko Leica m9? :D
    mianowicie, nie ma "filmów hd", nie ma "czułości 25000", ma niezły wizjer (niekonwencjonalny), dobrą matrycę ccd i zgodność ze starymi obiektywami :D


    Spiesz sie bo M10 bedzie juz miala filmowanie link

  53. ***s***
    ***s*** 19 maja 2012, 00:21

    Szabla - jakie filmy HD produkuje ten aparat? 50i interpolowane liniami z 50klatek P (jak w A65 po wlaczeniu tryby 50i) czy 50i to po prostu ta sama klatka lapana co 1/25sek i powielana 2x tak jak w A55?

  54. 19 maja 2012, 19:40

    nikt mu nie każe kupować najnowszych modeli na rynku ;p

  55. Nikoś
    Nikoś 19 maja 2012, 23:31

    @***s***-przeplot to przeplot, relana rejestracja klatek to z literką "p"...

  56. ***s***
    ***s*** 20 maja 2012, 03:56

    Nikos , nie masz racji. Roznica miedzy 50i uworzone z 50p albo z 25p jest kolosalna !!!!!!

  57. ***s***
    ***s*** 20 maja 2012, 03:58

    Mnie wystarcza 5 sek filmu nakerecone "z reki" zeby zobaczyc czy film nakrecila A55 (50i) czy A65 tez w ustawieniach 50i

  58. Raflus
    Raflus 20 maja 2012, 08:50

    dajcie sobie spokój z filmami: canon 5d2 nie ma 50 klatek, nie ma autofokusa, nie ma stabilizacji, a ludzie tym kręcą i nazywają się filmowcami :D a tu od najniższego modelu na rynku chcecie by miał wszystko :)

  59. monangel
    monangel 20 maja 2012, 19:32

    15353 model sony...pomalu zaczyna sie robic to smieszne. Na szczescie Sony bankrutuje i wiecej tego szrotu nie bede musial ogladac :)

  60. Szabla
    Szabla 20 maja 2012, 19:52

    Myślenie bankrutuje... :D

  61. 20 maja 2012, 20:18

    Sony nie zbankrutuje ;] Ma za dużo oddzielnych działów żeby dział foto zatopił całą firmę. Fakty są takie że traci na tym dziale pieniądze ale prędzej się wycofają lustrzanek jak z niedochodowego biznesu niż jako całość zbankrutuje ;]

  62. Szabla
    Szabla 20 maja 2012, 23:40

    Analityk :D

  63. Raflus
    Raflus 20 maja 2012, 23:44

    może kupią Nikona wtedy :)

  64. ***s***
    ***s*** 21 maja 2012, 00:37

    Szabla - nie wiesz czy nie chcesz powiedziec czy filmy sa jak z A55 czy raczej z A65 (w ustawieniu 50i) ?

  65. Szabla
    Szabla 21 maja 2012, 01:07

    Nie mam danych.

  66. Michel
    Michel 21 maja 2012, 19:23

    Akurat na dziale obrazowania Sony całkiem przyzwoicie zarabia, traci głównie na tv.

  67. joshua
    joshua 23 maja 2012, 14:23

    @fotoartysta: portalisz jak potłuczony... Już prędzej powinni z wyświetlacza zrezygnować, biorąc pod uwagę że można oglądać zdjęcia na wizjerze elektronicznym... Aparaty z samym LCD to ZŁO - powodzenia w fotografowaniu w bardzo mocnym słońcu :) Podejrzewam że więcej osób by kupiło A37 bez wyświetlacza, niż bez wizjera. Ja sam na pewno bym nie kupił żadnego aparatu pozbawionego wizjera.
    @chyrus: ten obrazek naprawdę nie ma nic wspólnego z A37, w dodatku sam jest nieprawidłowy: skoro do górnego półprzepuszczalnego lustra dochodzi 30% oryginalnego obrazu, to odbijać się powinno ok. 9%, co w połączeniu z EVF który nie daje 100% tylko 70% (bo tyle dostaje matryca) z których zabieranych jest 30% dostalibyśmy 58% obrazu :) Generalnie - dół się zgadza (ale procenty są chyba inne, niech mnie ktoś poprawi), góra nie - tam jest tylko EVF bezpośrednio przed okiem oraz czujnik AF do którego bezpośrednio trafia światło odbite od półprzepuszczalnego lustra.
    A ogólnie: jak dla mnie troszkę za mały ten aparat - nie mówiąc o tym że chyba jednak wolałbym prawdziwe lustro... Natomiast jest to świetna alternatywa dla wielu hybryd z dziadowskim AF.

  68. joshua
    joshua 23 maja 2012, 14:27

    Ach, no i nie napisałem - najciekawiej z tego niusa to się prezentuje obiektyw :) Fajnie by było zobaczyć na optycznych teścik...
    Jeszcze jedna uwaga co do filmów: jak dla mnie, filmowanie z przeplotem to porażka - nie nadaje się toto do oglądania na czymkolwiek poza telewizorami CRT :(

  69. MaciekNorth
    MaciekNorth 24 maja 2012, 17:48

    @chyru, @joshua, ten obrazek narysował jakiś imbecyl, który matematycznie zatrzymał się na początku podstawówki. SLT według testów traci na "półprzepuszczalnym" lustrze 1/3 EV, czyli nie 30%, a ok. 21% światła, bo to skala logarytmiczna. Dla porównania odjęcie 1EV to strata połowy światła, odjęcie 2EV to strata 75% światła, itd.

  70. ***s***
    ***s*** 25 maja 2012, 06:40

    joshua | 2012-05-23 14:27:07.....Jeszcze jedna uwaga co do filmów: jak dla mnie, filmowanie z przeplotem to porażka - nie nadaje się toto do oglądania na czymkolwiek poza telewizorami CRT :(


    A jaki film Full HD nagrany z przeplotem ogladales ostatnio? Tzn z jakiego apartu? na jakim TV ?
    Ja akurat nie zauwazam jakiejs drastyczne roznicy miedzy 60i a 60p nagranymi A65 , NEX5n czy HX9V.

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.