W bazie znajduje się 2160 obiektywów i 9720 ocen.
Możesz też zrobić
własne porównanie obiektywów
Proszę podać interesujące Cię parametry
Sony Carl Zeiss Planar T* 85 mm f/1.4 - specyfikacja i opinie
Producent | Sony |
---|---|
Model | Carl Zeiss Planar T* 85 mm f/1.4 |
Typ obiektywu | Teleobiektyw stałoogniskowy |
Ogniskowa | 85 mm |
Światłosiła | f/1.4 |
Pole widzenia | 29 o |
Ostrość od | 0.85 m |
Maksymalne powiększenie | 1:7.69 |
Maksymalna wartość przysłony | 22 |
Liczba listków na przysłonie | 9 |
Mechanizm autofokusa | AF |
Konstrukcja | 8 elementów / 7 grup |
Rozmiar filtra | 72 mm |
Tryb Makro | Nie |
Stabilizacja | Nie |
Dostępne mocowania | Sony A / Minolta |
Wymiary | 81.5 x 72.5 mm |
Waga | 560 g |
Dodatkowe informacje |
Ocena ogólna
Użytkuje od: 3 mies.
Cena zakupu: 4900
Wykorzystanie: Półprofesjonalne
Wady: Cena, Brak SSM
Zalety: Wspaniała jakość obrazu, jego szczegółowość od 1.4 Oddanie kolorów, Praca pod światło, Szybkość i celność w szczególności przy Dual AF
Podsumowanie: Wspaniały obiektyw, pod względem wykonania, piękne portrety, reporterka także wspaniale się udaje szczególnie że jest chyba najszybszą 85f/1.4 pod względem trafności i AF (przy tej jasności). Piękne kolory. Wspaniałe narzędzie.
Ocena ogólna
Użytkuje od: 6 mies.
Cena zakupu:
Wykorzystanie: Amatorskie
Wady: W tej kategorii chciałem wpisać coś ogólnego: użytkowość. Obiektyw jest stary w zakresie przyjętych rozwiązań konstrukcyjnych. Nie różni go na tym polu chyba nic (bądź niewiele) od portretowej minolty. Porównując zresztą oba te obiektywy minolta jest znacznie bardziej cicha. Zeiss nie ma ssm, nie ma możliwości doostrzania ręcznego, tubus wysuwa się przy ostrzeniu. Te wszystkie cechy nie są wadami per se - bo wynikają z założeń konstrukcyjnych, ale w różnym natężeniu przeszkadzają w pracy. Tym bardziej kiedy porówna się do komfortu pracy, jaki daje CZ 24 f.2 SSM, który jest pod każdym względem wzorcowy. Wadą jest również monstrualna (tak, tak) aberracja chromatyczna, jak i ostrość obiektywu przy pełnym otworze przysłony. Ostrość znacznie się poprawia już przy domknięciu do f/1.7, aberracja wymaga mocniejszego przymknięcia. O ile mogę jakoś zaakceptować, że obiektyw jest użytecznie ostry od f/1.7, tak tej aberracji nie mogę przełknąć. No jak to tak, panowie szlachta? No i na koniec kontrast. W kategoriach obiektywnych nie jest on zły, ale w porównaniu do przywołanego wcześniej CZ 24 f/2, jest znacząco słabszy. Moje rozczarowanie więc spowodowane jest większymi a chyba jednak nie do końca zaspokojonymi oczekiwaniami wobec portretówki od zeissa.
Zalety: Ostrość od f/1.7 w górę jest dobra i bardzo dobra. Fundamentalną zaletą tego obiektywu jest wyrównana ostrość na całej klatce. Dla mnie jest to cecha niesłychanie istotna. Ważną zaletą jest także autofokus. Nie jest prawdą jakoby zwykły screw był wolniejszy od ssm. Z całą pewnością nie jest wolniejszy od sigmowskiego hsm, a ponadto jest celny. To jest kolejna cecha dla której kupiłem ten obiektyw a nie portretową sigmę. Niezdecydowany autofokus przeszkadza jednak bardziej niż głośny autofokus. Dodać należy, że obiektyw jest idealnie wyregulowany; nie występuje żadne back/front focus.
Podsumowanie: CZ 85 f/1.4 czerpie swą sławę ze swoistej 'kultowości' a niekoniecznie z rzeczywistych, niezaprzeczalnych zalet. Nie jest to Święty Graal jak go niektórzy przedstawiają, lecz nie jest to także obiektyw zły. Posiada konstrukcję opierającą się na przestarzałych już rozwiązaniach i pod tym względem sigma 85 f/1.4 bije go na głowę. Niekoniecznie też jest wyraźnie od niej lepszy optycznie w zakresie ostrości czy kontrastu. Jednakże wzorowe i pewne działanie autofokusa, dają mu przewagę nad konkurentem. Równa i wysoka ostrość obiektywu również dają mu handicap nad sigmą. Należy powiedzieć, że CZ 85 f/1.4 jest w swej klasie (najwyższej - trzeba dodać) obiektywem specyficznym. Trzeba wiedzieć czego od niego oczekiwać, wówczas nie rozczaruje. Ma pewne przewagi nad sigmowską portretówką, ale i ona w niektórych góruje nad zeissem. Zatem wybór musi się opierać na własnych preferencjach wobec sprzętu, a nie na bezsprzecznej przewadze jednego obiektywu nad drugim.
Ocena ogólna
Użytkuje od: 1 mies.
Cena zakupu:
Wykorzystanie: Amatorskie
Wady: brak
Zalety: jakość wykonania, głębia, kolory, ostrość
Podsumowanie: polecam
Ocena ogólna
Użytkuje od: 1 rok
Cena zakupu: 4000
Wykorzystanie: Półprofesjonalne
Wady: Wolny AF (w portrecie nie przeszkadza) i czasami delikatnie niecelny.
Zalety: Kolor, plastyka, głębia
Podsumowanie: Uwielbiam ten słoik, mimo tego, że ciężka przednia soczewka powoduje 'zadyszkę' w silniku body. Przy pełnym otworze zdarza mu się (albo mnie) przesunąć GO delikatnie w FF/BF
Ocena ogólna
Użytkuje od: 1 rok
Cena zakupu: 3700
Wykorzystanie: Amatorskie
Wady: głośny (ale szybki i pewny) AF
Zalety: Ostry o pełnej dziury, piękny miękki bokeh, rewelacyjna jakość wykonania (cały metalowy, nawet pierścień ustawiania ostrości)
Podsumowanie: Super kawałek szkła i metalu, ciężki i solidny, doskonały optycznie, dla wszystkich wymagających fotografów, AF daje radę, jest dość szybki i celny, polecam. Moje ulubione szkło wraz z Sonnar T* 135 mm f/1.8 oraz Sony 50mm f/1.4.
Ocena ogólna
Użytkuje od: 1 mies.
Cena zakupu: 4699
Wykorzystanie: Półprofesjonalne
Wady: głośny AF
Zalety: bardzo solidna konstrukcja w całości metalowa (metalowa nawet osłona przeciwsłoneczna podgumowana na końcu), solidnością wykonania pokonuje nawet wszelką pamiętną radziecką optykę typu Helios, a bookeh ma niesamowity
Podsumowanie: Bardzo dobre szkło zarówno pod względem optyki jak i wykonania