Panasonic Lumix DMC-LX7 - kompakt dla wymagających
Jedną z ciekawszych dzisiejszych premier firmy Panasonic jest zaawansowany aparat kompaktowy Lumix DMC-LX7, będący następcą modelu LX5. Głównym atutem nowego aparatu ma być obiektyw Leica Vario-Summilux o ekwiwalencie ogniskowych 24-90 mm i światłosile f/1.4-2.3.
W aparacie zastosowano także nową matrycę MOS o wielkości 1/1.7 cala i rozdzielczości 10 megapikseli, współpracującą z nowym procesorem Venus Engine VII FHD. Dzięki temu możliwe było zwiększenie szybkości zdjęć seryjnych z 2.5 kl/s do 11 kl/s. Całkowitej zmianie uległy także możliwości aparatu w zakresie rejestracji filmów. W LX5 mieliśmy możliwość rejestracji filmów w jakości HD w formatach AVCHD Lite i QuickTime Motion JPEG z dźwiękiem mono. W LX7 możemy już rejestrować filmy w jakości Full HD 1080/50p, w formatach AVCHD i MP4, z dźwiękiem stereo. Zastosowany w LX7 ekran LCD ma nadal 3 cale, ale jego rozdzielczość wzrosła do 920 tys. punktów. Niestety nie zwiększono pojemności akumulatora, co powoduje, że według producenta jego wydajność zmalała do 330 zdjęć. Ciekawymi cechami LX7 jest także pierścień obiektywu umożliwiający zmianę przysłony oraz przełącznik wbudowanego filtra szarego ND znajdujące się na tylnej ściance aparatu. Osoby zainteresowane większą ilością szczegółów na temat nowego Lumix-a LX-7 zapraszamy do zapoznania się z artykułem Panasonic Lumix LX7 - pierwsze zdjęcia i pierwsze wrażenia.
Szczegółowa specyfikacja nowego aparatu jest już dostępna w naszej bazie:
![]() |
INFORMACJA PRASOWA
Warszawa, 18 lipca 2012 r. — firma Panasonic przedstawia swój najnowszy i najbardziej zaawansowany kompaktowy aparat cyfrowy klasy premium – LUMIX LX7, który oferuje użytkownikowi większe możliwości ekspresji dzięki najnowocześniejszym technologiom przetwarzania obrazu i zaawansowanym funkcjom sterowania ręcznego. Wyjątkowy obiektyw LEICA DC VARIO-SUMMILUX z maksymalną przysłoną F1.4, duża czułość zapewniająca znakomite zdjęcia przy słabym oświetleniu oraz uniwersalne kreatywne funkcje fotograficzne dowodzą, że model LUMIX LX7 to aparat najwyższej klasy.
Dostępny w aparacie LUMIX LX7 nowo zaprojektowany obiektyw LEICA DC VARIO-SUMMILUX F1.4–2.3 — w połączeniu z 10,1-megapikselowym przetwornikiem MOS o dużej czułości i procesorem Venus Engine VII FHD — zapewnia zdumiewającą jakość obrazu nawet przy słabym oświetleniu. Przysłona o maksymalnej wartości F1.4 pozwala uzyskać piękne zdjęcia z małą głębią ostrości, zwiększając możliwości ekspresji artystycznej. Jasny obiektyw wysokiej jakości idealnie nadaje się zarówno do zdjęć makro przedstawiających detale obiektów takich jak kwiaty i owady, jak i fotografii słabo oświetlonych miejsc wymagających bardziej intensywnej ekspozycji, takich jak gęste lasy i zabytkowe budynki.
Ponadto ultraszerokokątne ustawienie 24 mm i technologia nanopowłok zapewniają bogatsze możliwości kompozycji poprzez zmniejszenie zniekształceń na krawędziach panoramicznych zdjęć krajobrazowych. Dzięki temu można uzyskać zachwycające, realistyczne zdjęcia cechujące się wyjątkową ostrością i klarownością.
Duża czułość, wysoka jakość
Za sprawą 10,1-megapikselowego, bardzo czułego przetwornika MOS, a także zakresu czułości sięgającego od 80 do 12 800, aparat LUMIX LX7 stanowi kolejny postęp w dziedzinie jakości obrazu dostępnej w aparatach kompaktowych premium, zapewniając wysoką rozdzielczość i ograniczając szumy nawet przy słabym oświetleniu. Postęp dotyczy również znacznie lepszych parametrów nagrywania wideo — rejestrowanie obrazu w rozdzielczości Full HD (1920 x 1080, 50p) jest możliwe zarówno w formacie AVCHD Progressive, jak i MP4.
Pełna kontrola artystyczna
Aparat LUMIX LX7 zaprojektowano z myślą o zapewnieniu użytkownikowi największego stopnia kontroli nad rozmyciem, jasnością i kolorem, a co za tym idzie — maksymalnych możliwości w zakresie kreatywnej fotografii. Pierścień przysłony i tylny kontroler aparatu dają pełną kontrolę nad ustawieniami przysłony, umożliwiając bardzo precyzyjne sterowanie ilością światła i tworzenie pięknych efektów rozmycia. Ponadto dostępny w aparacie LUMIX LX7 wewnętrzny filtr neutralnie szary (ND) pozwala na intuicyjną modyfikację czasu otwarcia migawki, dzięki czemu można uzyskać piękny wygląd nieba lub płynącej wody.
Większe możliwości ekspresji artystycznej w aparacie ze stałym obiektywem
„Nasza seria LUMIX LX jest znana z tego, że nieustannie podnosi poprzeczkę w dziedzinie możliwości kompaktowych aparatów fotograficznych klasy premium. W przypadku modelu LUMIX LX7 uważamy, że udało nam się stworzyć modelowy aparat kompaktowy do fotografii artystycznej dla entuzjastów. Zaawansowany i jasny obiektyw LEICA wraz z pozostałymi osiągnięciami z dziedziny przetwarzania obrazu zapewnia znakomitą jakość zdjęć w każdej sytuacji. Natomiast większy stopień kontroli podczas komponowania zdjęć sprawia, że model ten jest idealną propozycją dla użytkowników, którym zależy na maksymalnych możliwościach ekspresji artystycznej w aparacie kompaktowym” – powiedziała Iwona Burzyńska, Panasonic PR Manager Poland & Baltics.
Najważniejsze cechy i funkcje:
- Jasny, wysokiej jakości obiektyw LEICA: szerokokątny (24 mm) obiektyw Leica DC VARIO-SUMMILUX z maksymalną wartością przysłony F1.4 zapewnia najwyższy stopień ekspresji i jakości zdjęć.
- Wysokie parametry fotografowania w słabym oświetleniu: aparat LUMIX LX7 zawiera nowo opracowany 10,1-megapikselowy przetwornik MOS, procesor obrazu Venus Engine VII FHD i zakres ustawień czułości od 80 do 12 800, a jego zwiększona światłoczułość ogranicza szumy nawet w najtrudniejszych sytuacjach zdjęciowych.
- Nagrywanie wideo Full HD: dzięki procesorowi obrazu Venus Engine VII FHD aparat LUMIX LX7 umożliwia nagrywanie wideo Full HD (1920 x 1080, 50p) w formatach AVCHD Progressive i MP4, a także intuicyjną edycję przy użyciu filmowej funkcji kontroli artystycznej.
- Większa kontrola artystyczna: pierścień przysłony i tylny kontroler aparatu LUMIX LX7 zapewniają pełną kontrolę nad ustawieniami przysłony, umożliwiając tworzenie pięknych efektów rozmycia. Wewnętrzny filtr neutralnie szary (ND) pozwala na intuicyjną modyfikację czasu otwarcia migawki, a ponadto dostępny jest szereg innych trybów artystycznych.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
Świetny! 24mm F1.4, wreszcie:-) Sprzedałem XZ-1 w oczekiwaniu na XZ-2, już chciałem kupić nowego Samsunga a tu Panasonic robi mi niespodziankę:-) Miałem LX3, jeśli bedzie równie dobrze jeśli chodzi o użytkowanie to mamy hit i mój nowy kompakt:-)
No i takiego kompakta to ja rozumiem ;)
dobson7 - Sony nex f3 lub 5n,nikona J1- to evile i z pewnością nie równałbym matrycy Sony Exmor APS HD CMOS o wymiarach 23,4 x 15,6 mm z matrycą Nikona J1 o rozmiarze CX, czyli 13,2 mm x 8,8 mm chociażby ze względu na powiększenie w stosunku do klatki 35mm - czyli Nex: x1.5 Nikon: x2.7. Z tymi korpusami masz dostęp do dowolnej optyki (nie tylko systemowej). Odnośnie Nexa mój mały test link :) Co do Fuji, Samsungów i Panasonica - to typowe kompakty, które ograniczą Cię niewymiennym szkiełkiem (no chyba, że tak wolisz :)
Dzieki ac
Wlasnie chodzilo mi o przewage duzej matrycy nad jasnym szklem w kompakcie z mala matryca...
Czyli nex 5n lub 3f ...
Myslalem o Panasonicu lx7 poniewaz na forach 'straszyli' wieksza matryca...
Jeszcze oprocz Nexow pomysle o Fuji X10 ... chyba ze niedlugo pojawi sie nastepca X10 ...
Mam Nexa-5 do którego mam adaptery na M42, FD, EF itp :) Podpinam dowolne szkło, czyli Takumara 50 mm f/1,4, lub Canona FD 50 f/1,4 (lub cokolwiek innego). Podstawą jest matryca i możliwość własnego dobrania sobie szkieł (niekoniecznie systemowych). Fuji X10 moim zdaniem jest dla zaawansowanego fotografa za "cienki" :) Ma owszem duże możliwości, ale mówiąc szczerze pomimo wielu zalet i możliwości uważam, że na dzień obecny można wybrać inny, lepszy kompakt (lub poczekać na nowe premiery Fuji :)
dobson7,
Mam LX5 i NEX-3.
Uniwersalnością i gabarytami LX5 niszczy NEX'a.
Typowe fotki są nie do odróżnienia.
AF w LX5 jest dużo lepszy (szybszy i bardziej precyzyjny) niż w NEX-3 (może w kolejnych NEXach jest nieco lepiej). Ale pewnie AF LX7 będzie lepszy niż AF z LX5 ...
LX'y mają "normalną" stopkę pod zewnętrzną lampę, ja używam, bo nawet LX5 z lampą robię kotlety. W NEX nie ma normalnej stopki pod lampę i nie zapowiada się, że będzie, więc jest kicha.
Jedyne w czym NEX jest lepsze to: możliwość zrobienia portretu z mocno rozmytym tłem, po zapięciu jakiejś jasnej 50siątki - dlatego trzymam jeszcze NEX'a na stanie.
Dodam jeszcze, że LX5 jest genialny na 24mm z f=2.0, jeśli LX7 na f=1.4 nie będzie mocno odstawał, to ja bym się nie zastanawiał.
NEX z E16 to porażka w zestawieniu z LXem.
Do wspomnianego powyżej "kotleta" oraz na "u cioci imieninach" to faktycznie dowolny kompakt z jaśniejszym szkiełkiem oraz wbudowaną błyskotką się nada ;) A matryca w DMC-LX7 wielkości 1/1.7" (7.44 x 5.58 mm) nie "zniszczy" tego, co można uzyskać przy APS-C ;) "Typowe fotki są nie do odróżnienia" - khem... no ja widzę różnicę, ale może tylko ja? :D
aby nie było, że sobie coś tam zmyślam: LX7 f/1.6, 1/500s, ISO 100 link ślicznie ostro przy f/1.6 aż po horyzont :D
Jeżeli ktoś nie widzi różnicy w obrazie z matrycy 1/1,7 i APS-C to zasadniczo można się poddać. :)
ano :) ja się poddałem ^^
ac: niektórzy nie lubią się bawić z ciągłą kontrolą focusa w lustrach (np. kotlet ostry o twarz już nie albo odwrotnie) i wręcz im odpowiada duża głębia ostrości z kompaktów :)
Jasne szkła to potęga.
Mam Panasa G3 i z kitem AF męczy się jak nie wiem co w ciemniejszych miejscach. Niestety.
Fuji X10 ze szkłem 2,0-2,8 daje radę w prawie każdej sytuacji. Jeśli w nowym LX7 jest 1,4 to ostrość ustawi zawsze i wszędzie :)
PowerShot A720 - masz racje. Kiedys bogatej kolezance jadacej na wakacje do azji polecilem A55.
Wrocila trosche zniesmaczona. Mowi - "patrz , ja niby ostra ale te klasztory za mna juz nie"
Glupio mi sie zrobilo. fotki z kilka razy lzejszego LX7 by ja bardziej cieszyly.
Choc chyba zloty srodek rzeczywiscie moze byc gdzies w okolicy 1" matrycy.
Matryce 1" do najwyzszej polki a 1/1.7" powinny na stale zejsc do kompaktow ze sredniej polki.
Podejrzewam, że f/2,3 na 90 mm długo będzie nieosiągalne dla matrycy 1".
Obym się mylił.
No cóż, jak dla mnie również rewelacja. Chyba wreszcie wymienię LX3. No chyba, że EX2 okaże się w praktyce lepszy - zobaczymy.
Equiv. focal length - maximum aperture:
24mm - F1.4,
25-26mm - F1.5,
27-32mm - F1.6,
33-37mm - F1.7,
38-43mm - F1.8,
44-50mm - F1.9,
51-60mm - F2.0,
61-70mm - F2.1,
71-89mm - F2.2,
90mm - F2.3.
ac,
( "Typowe fotki są nie do odróżnienia" - khem... no ja widzę różnicę, ale może tylko ja? :D )
Szabla,
(Jeżeli ktoś nie widzi różnicy w obrazie z matrycy 1/1,7 i APS-C to zasadniczo można się poddać. :) )
Panowie, który to NEX, który LX5, który ładniejszy, który brzydszy ? link
ac,
(aby nie było, że sobie coś tam zmyślam: LX7 f/1.6, 1/500s, ISO 100 link ślicznie ostro przy f/1.6 aż po horyzont :D )
Przecież pisałem, że w kategorii "portret z MOCNO rozmytym tłem" NEX będzie lepszy.
Niemniej jednak jest to fotka z ekwiwalentem 35mm, NEX z Sigmą 30mm (ekwiwalent 45mm) nie da dużo bardziej rozmytego tła link ... :) Nie ma naprawdę o co łamać kopi.
ac, tu też masz ostro po horyzont (włącznie z pierwszym planem) link
gdyby nie brak wizjera, już by był mój, a tak to kicha
z drugiej strony, gdyby tak dali matryce fourthirds to spokojnie zachwiali by rynkiem bezlusterkowców oliego i swoich.