Carl Zeiss CZ.2 28-80/T2.9 oraz CP.2 25/T2.1
Firma Carl Zeiss zaprezentowała dzisiaj dwa nowe obiektywy przeznaczone dla filmowców: Compact Zoom CZ.2 28–80/T2.9 oraz Compact Prime CP.2 25/T2.1. Oba modele dzięki systemowi wymiennych mocowań będą dostępne dla różnych systemów kamer i aparatów.
Compact Zoom CZ.2 28–80/T2.9 jest drugim obiektywem typu Compact Zoom CZ.2 w rodzinie filmowych obiektywów marki Carl Zeiss i stanowi doskonałe uzupełnienie zaprezentowanego w kwietniu tego roku obiektywu Compact Zoom CZ.2 70–200/T2.9. Nowy model ma długość 196 mm, waży 2.5 kilograma i został wyposażony między innymi w specjalnie zaprojektowany pierścień ustawiania ostrości, zoptymalizowany zarówno do pracy ręcznej, jak i z wykorzystaniem mechanizmów typu follow-focus. Obiektyw trafi do sprzedaży w drugim kwartale przyszłego roku, a sugerowana cena netto ma wynosić 14 900 euro lub 19 900 dolarów.
Drugim z zaprezentowanych obiektywów jest stałoogniskowy Compact Prime CP.2 25/T2.1, stanowiący następcę modelu Compact Prime CP.2 25/T2.9. Będzie on dostępny w sprzedaży od października tego roku, a jego spodziewana cena netto wynosi 3 300 euro lub 4 500 dolarów.
Oba obiektywy dają pole obrazowe pokrywające pełną klatkę i posiadają powłoki T*. Jak wspominaliśmy na początku, zostały wyposażone w system wymiennych mocowań, który obejmuje następujące możliwości: Arri PL, Canon EF, Nikon F, Mikro Cztery Trzecie oraz Sony E. Nowe obiektywy zostaną zaprezentowane na targach filmu, radia i telewizji IBC 2012, które odbędą się we wrześniu w Amsterdamie.
Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
Marzenia...
Co tu komentować? ;)
Do Mikro Cztery Trzecie? To żart jakiś?
tak tak panowie... ceny jachtów będą systematycznie rosnąć....
szczerze mówiąc ciężko mi tego newsa potraktować inaczej niż jako odjechaną ciekawostkę...
ciekawus, dlaczego żart? Czyżby Panasonic przestał produkować zaawansowane kamery z mocowaniem m4/3?
Proponuję nie stresować ludności cenami profesjonalnego sprzętu, bo nie wszyscy widać ogarniają fakt istnienia czegoś ponad Biedronką i Media Marktem :-)
Panaś przecież ma w swojej ofercie AG-AF101, więc m4/3 jakiś ułamek rynku ma, aczkolwiek nie wiem, czy ktokolwiek kupujący tę kamerę kupi któryś z tych obiektywów ;)
No właśnie. Kamera poniżej 20 kpln a słoik zoom za 60 :-)
Nic tylko filmować tymi cudami plenerowe defilady blondynów o zmierzchu. Leni Riefenstahl byłaby w siódmym niebie, jak sądzę. ;o) Żarty żartami, ale czy ten zoom nie przypomina wam trochę tego pocisku akumulacyjnego z pancerfausta? Nie to, że brzydki...wręcz przeciwnie!
ciekawus, rozumiem że jak ktoś ma aparat za 2 tys. za body, to proponowanie do tego słoika za 6 tys. również jest żartem? Ależ ci wszyscy producenci foto sobie żartują.
Obiektywy kierowane są dla osób filmujących zawodowo, a nie dla teoretyków cykania. :)
mate, a uważasz że AG-AF101 (albo jakaś Sony E) całkowicie wykorzysta zalety tych szkieł? Weź nie rozśmieszaj.
ciekawus, a uważasz że jakakolwiek puszka za 2 kzł całkowicie wykorzysta zalety szkieł za 6 kzł? Weź nie rozśmieszaj.
Napisz może jakie kamery będą w stanie "całkowicie" wykorzystać zalety tych szkieł i o jakie zalety Ci chodzi oraz co znaczy całkowicie. Nikon nie ma ani jednej kamery z mocowaniem bagnetowym, a jakoś nie pisałeś, że wersja na bagnet F to jakiś żart.
Jakiś głupi ten Zeiss, że nie spytał się wcześniej ciekawusa, na jakie bagnety ma dołączyć mocowanie.
Nikon ma D4, Canon ma 5D. Musi być kamera? Jeśli uważasz, że taka para będzie optymalna, to sobie dokręć nawet i ajfona.
(Jak prosisz o odpowiedź, to grzeczniej następnym razem.)
"Obiektywy kierowane są dla osób filmujących zawodowo, a nie dla teoretyków cykania. :)"
- święta prawda. Głos rozsądku w tej dyskusji.
"a uważasz że jakakolwiek puszka za 2 kzł całkowicie wykorzysta zalety szkieł za 6 kzł? Weź nie rozśmieszaj."
bez problemu. za mniej niż 2000zł kupisz puszkę, która całkowicie wykorzysta zalety szkieł nawet za 40000zł. koniec końców Nikon F100 i rolka Velvii to koszt kilku stówek ;)
qqrq, to była ironia na komentarz ciekawusa, że podpinanie szkła 3-krotnie droższego niż puszka rejestrująca to jakiś żart.
@ciekawus
Jakiś Canon 5D za 13 tys. i do tego słoik za 60 kzł to jakiś żart? Widzisz już idiotyzm swojej wcześniejszej argumentacji czy jeszcze nie dotarło?
mate, nie nie widzę idiotyzmów, bo znam ceny rasowych kamer z dużymi sensorami. Poznaj i ty. Dopinanie body DSLR jest dla biednych. Nie do wszystkich scen. Ci, co mają miliony $ budżetu na film, podpinają kamery. Ten Panas przy tym kosztuje śmiesznie mało.
mate widzisz, od kiedy robię foty na FF, małe matryce to już dla mnie tylko żart. Same w sobie a szczególnie w połączeniu z takimi Obiektywami. Mam nadzieję, że i ty będziesz miał tę przyjemność.
I uważaj na serducho :-)
Warto zauważyć, że pełna klatka filmowa to nie 24 x 36 mm, tylko mniej. ;)
Chyba w Sony ;-)
ciekawus to ciekawy przypadek :)
Jakże zal mi tych wszystkich filmowców, kręcących swoje produkcje na taśmie w formacie mniejszym niż 36x24mm. Przecież mogli kupić Canona 5D Pełną Klatę, klatę pełną pikseli no i aparat jednocześnie, którym kręcili House'a :)
ciekawus, może to Cię zaciekawi :D link
Dpietr to ciekawy przypadek :) Cóż za empatia :-)
Szabla, sorki za żart. Dzięki, znałem temat w bardzo ogólnym zarysie ale taśma mnie nie interesuje. Tu masz zabaweczki i ceny, ale pewno znasz RED: link
To Sony, to rozumiem, a nie jakiś Panas za niecałe dwie dychy: link
ciekawe(us) ile powinna kosztować fura aby mogła przewozić Damę z Gronostajem z lotniska do Czartoryskich, bo taka karetka jak w Vinci Machulskiego to chyba nie...?
Tyle, żeby ubezpieczyciel był kontent. A co, masz tego Panasa? :-)
Panowie Optyczni, Kiedy test?
U optycznych jak to zwykle - news, ciekawostka + nieodzownie na dole jakis dodatek humorystyczny.