W bazie znajduje się 2160 obiektywów i 9720 ocen.
Możesz też zrobić
własne porównanie obiektywów
Proszę podać interesujące Cię parametry
Tokina AT-X PRO AF-II 28-70 mm f/2.6-2.8 - specyfikacja i opinie
Producent | Tokina |
---|---|
Model | AT-X PRO AF-II 28-70 mm f/2.6-2.8 |
Typ obiektywu | Uniwersalny zoom |
Ogniskowa | 28 - 70 mm |
Światłosiła | f/2.6 - 2.8 |
Pole widzenia | 75.4 - 34.3 o |
Ostrość od | 0.7 m |
Maksymalne powiększenie | 9 |
Maksymalna wartość przysłony | 22 |
Liczba listków na przysłonie | 8 |
Mechanizm autofokusa | |
Konstrukcja | 16 elementów / 12 grup |
Rozmiar filtra | 77 mm |
Tryb Makro | Nie |
Stabilizacja | Nie |
Dostępne mocowania | Canon EF Nikon F Sony A / Minolta |
Wymiary | 109.5 x 79.5 mm |
Waga | 760 g |
Dodatkowe informacje |
Ocena ogólna
Użytkuje od: 6 mies.
Cena zakupu: 900
Wykorzystanie: Amatorskie
Wady: Czasem problem z af na 2.8 i długim końcu ale tylko przy słabym świetle
Zalety: same ach i och! moim zdaniem najlepszy stosunek jakości do ceny, ostry od pełnej dziury, pancerny, piękny bokeh i przede wszystkim plastyka zdjęcia :)
Podsumowanie: zostanie u mnie na długo
Ocena ogólna
Użytkuje od: 2 lat
Cena zakupu: b.d
Wykorzystanie: Amatorskie
Wady: mechanizm rozłaczania AF/MF to pomyłka, brak sprzęgła w obiektywie dyskwalifikuje praktyczność użycia. Waży prawie kilogram (820gr) więc z nikonem jednocyfrowym przedramiona w opałach. Konstrukcja wymaga używania filtra UV chroniącego obiektyw przed syfami - nieuszczelniony mechanizm przedniej soczewki.
Zalety: Ostrość od f2.8(2.6). Plastyka, obrazowanie. Małe aberracje. Jakość wykonania.
Podsumowanie: Jak nie ostrzy na 2.8 to wymaga kalibracji bo szatański wymysł Tokiny powoduje, że pomiar pozycji AF w obiektywie wpływa na pomiar w aparacie i wychodzi mydło. Po skalibrowaniu ostry jak brzytwa. Teraz dałam mikrokalibrację w aparacie na +2 bo już nie chce mi się go wysyłać do serwisu.
Ocena ogólna
Użytkuje od: 1 mies.
Cena zakupu: 1400
Wykorzystanie: Półprofesjonalne
Wady: Słaba i wolna praca AF w trudnych warunkach oświetleniowych (scena, spektakl), lepiej było mi pracować na ręcznym. Od f2,8 do f4 straszne mydło. Swoje waży.
Zalety: Solidna obudowa, mechanika bez zastrzeżeń. Świetna plastyka.
Podsumowanie: Kupiłem to szkiełko pod kątem reporterki pod sceną. Niestety ze względu na wady, które wymieniłem wcześniej, sprzedałem szkło. Polecam ze względu na budowę i plastykę. Jeżeli komuś przeszkadza mydlenie na 2,8 i waga - odradzam.
Ocena ogólna
Użytkuje od: 3 lat
Cena zakupu: 700zł - us
Wykorzystanie: Półprofesjonalne
Wady: Jak dla mnie brak.
Zalety: Miałem wiele obiektywów o tej ogniskowej począwszy od Nikkora 18-70 , przez Tamrona i Sigmę. Uważam że w tej klasie Tokina jest najlepsza pod względem: * autofocusa * jakości wykonania * właściwości optycznych. Obiektyw jest ciężki, ale jest w pełni metalowy, dla mnie nie jest to wada, lubię czuć obiektyw. Autofocus szybki, od f3.2 ostro, ładny bokeh, cicha praca focusa, duży wygodny pierścień ostrości i ogniskowej. I co najważniejsze po kilku latach używania wciąż wygląda tak jak prawie ze sklepu, a w innych obiektywach już napisy zaczęły się ścierać, albo gumy zaczęły puchnąć.
Podsumowanie: Jeśli nie stać Cię na Nikkora 28-70 , to kup używaną Tokinę w ładnym stanie, a jeśli już ma być nówka to Sigma, odradzam nowy czy to używane Tamrony bądź Nikkory 18-70
Ocena ogólna
Użytkuje od: 2 lat
Cena zakupu: 2300
Wykorzystanie: Amatorskie
Wady: Stosunkowo duży ciężar co czuje się zwłaszcza podczas pracy na statywie
Zalety: Piekielnie ostry jednak powyżej przysłony 4.0. Używam go z Canonem EOS 50D i uważam, że lepszymi obiektywami są tylko Canony klasy L.
Podsumowanie: Świetna alternatywa dla właścicieli Canonów, których nie stać finansowo na zakup obiektywów klasy "L" bowiem różnica cenowa znaczna a jakościowa niewielka.
Ocena ogólna
Użytkuje od: 10 lat i wiecej
Cena zakupu: ok 2500
Wykorzystanie: Profesjonalne
Wady: lekko "pyli" pd światło
Zalety: Pancerny, ostry i niezawodny
Podsumowanie: polecam
Ocena ogólna
Użytkuje od: 2 lat
Cena zakupu: ok. 800
Wykorzystanie: Amatorskie
Wady: Kiepska jakość obrazu na f:2,8. Czasem kiepsko pod słońce.
Zalety: Solidna konstrukcja. Dość dobra optycznie..
Podsumowanie: Jestem zadowolony ze swojego egzemplarza. Bez problemu działał z 350D a teraz z 30D. Pewnie nie jest to demon ostrości i prędkości AF, ale dla mnie w zupełności wystarcza jako podstawowy obiektyw spacerowo-wycieczkowy. Z racji tego, że bardziej ufam AF niż swojemu oku to kłopotliwe przełączanie na manual focus mi nie przeszkadza.
Ocena ogólna
Użytkuje od: 9 lat
Cena zakupu: 830 marek
Wykorzystanie: Profesjonalne
Wady: Ten obiektyw niema wad jesli wezmiemy pod uwage cene. Jedyne co mi przychodzi do glowy to to ze musi miec zalozony uv lub 0. Poniewaz sekcja wewnatrz jest ruchoma i ziarnko piasku moze narobic balaganu.Dosc czesto zdarzaja sie niedorobione serie w sesie ostrosc i zlozenie samego obiektywu. Polecam wybierac z kilku egzemplarzy.
Zalety: Mozliwosc doostrzenia z reki.Pancerna konstrukcja.
Podsumowanie: Ostrosc podobna do 28-80 AFS oraz do 24-70 AFS a jak wiadomo to obiektyw za 1/4 ceny. Jak dla mnie to jeden z najlepszych zoomow w tej klasie.
Ocena ogólna
Użytkuje od: 1 rok
Cena zakupu:
Wykorzystanie: Amatorskie
Wady: Brak silnika autofokusa.
Zalety: Pancerna konstrukcja-niczym Canonowska L klasa. Mechanicznie nie do zajechania w porownaniu z plastikowa tandeta Sigmy.
Podsumowanie: Jesli ktos nie potrzebuje super szybkiegiego i bardzo cichego objektywu tklasy L Canona - to smialo polecam.Bedzie sluzyc dlugie lata. Jakosc optyczna nie najgorsza.
Ocena ogólna
Użytkuje od: 1 mies.
Cena zakupu: 800zl
Wykorzystanie: Amatorskie
Wady: Wyraznie nieostry na 35mm/2.8, 70mm/3.2, poza tym w tym przedziale wydaje sie miec spory FF. Ostrosc obrazu na 70/2.8 gorsza niz na 28/2.8 po przyblizeniu. W porownaniu do nikkora 18-105 kontrast przy pracy na dworze wyraznie gorszy, rozdzielczoscia tylko troche gorsza. Dosc duza minimalna odleglosc ostrzenia 70cm. Niewygodny sposob przelaczania AF/MF.
Zalety: W uzywalnym przedziale 28/2.8 - 70/3.5 celny i ostry. AF szybki, wydaje rowniez przyjemny dzwiek. Brak wysuwajacych sie i obracajacych zewnetrzych elementow obudowy. Sprawia bardzo solidne wrazenie.
Podsumowanie: Niestety nie mialem okazji porownac z tamronem o 28-75, dla ktorego jest oczywista alternatywa.
Ocena ogólna
Użytkuje od: 1 rok
Cena zakupu: 800
Wykorzystanie: Półprofesjonalne
Wady: Za poprzednikami: niska ostrość przy pełnym otwarciu. Trzeba przywyknąć do metody przełączania MF/AF - u mnie w Sony A100, raz przełączenie na korpusie, dwa przełączenie na obiektywie.
Zalety: Kapitalne rysowanie z przyjemną neutralną charakterystyką: czyli ani za miękko, ani za twardo. Jak dla mnie powalający bokeh od przesłony 3.2 - od tego przymknięcia duża ostrość. Bardzo odpowiada mi także kontrast i kolory. Pancerne wykonanie. Szybkość AF nie ustępuje nowym konstrukcjom (np. Sigmy).
Podsumowanie: Niezwykle uniwersalny: używam go zarówno w studiu, jak i w plenerów, głównie fotografia pozowana. Ze względu na plastykę obrazu to chyba mój ulubiony obiektyw.
Ocena ogólna
Użytkuje od: 1 rok
Cena zakupu: 1200
Wykorzystanie: Amatorskie
Wady: lekko mydlany, przełącznik AF/MF- to jest problem, ale ja raczej nie ostzyłem ręcznie, wieć nie używałem go zbyt często
Zalety: ostry, stosunkowo tani, solidnie wykonany, ładnie się prezentuje ;-)
Podsumowanie: lepszy od kitowych canonów i tamronów
Ocena ogólna
Użytkuje od: 4 lat
Cena zakupu: 1700zł
Wykorzystanie: Amatorskie
Wady: sposób przełączania Af/manual niepewny blokady pierścienia przysłon
Zalety: waga metalowa (czyt.pancerna) konstrukcja
Podsumowanie: najlepsza alternatywa dla średnio zamożnych
Ocena ogólna
Użytkuje od: 1 mies.
Cena zakupu: 770
Wykorzystanie: Półprofesjonalne
Wady: Wieeelkie, ciezkie, paskudne mydlo na 2.8 szczegolnie na dlugim koncu, wolny AF, kiepsko pod swiatlo (bliki, brak kontrastu)
Zalety: Niezniszczalny wrecz :), bardzo solidnie wykonany, nie ma porownania do "plastikow" ostry powyzej 4, powyzej 5.6 bardzo ostry, ladna plastyka i kolory.
Podsumowanie: Sympatyczny obiektyw za przyzwoita cene (stosunek ceny do jakosci b. dobry - IMO nic lepszego w tym zakresie sie nie trafi). Niestetey mydlo pomiedzy 2.8 a 3.5 na dlugim koncu bylo tak paskudne, ze sprzedalem go i kupilem sporo drozszego Tamrona, ktory tez mydli - no ale nie az tak...
Ocena ogólna
Użytkuje od: 2 lat
Cena zakupu: 1600
Wykorzystanie: Amatorskie
Wady: Niewygodny przełącznik z suwakiem AF/MF. Z EOS 3 AF musiał być ustawiony na MF, żeby działał AF. Z 350D na odwrót, czyli zgodnie z opisem. Pierścień AF/MF można było łatwo niechcący przesunąć. Ciężki.
Zalety: Dobra optyka. Bardzo solidna obudowa metalowa. Nawet chyba za bardzo.
Podsumowanie: Nie mogłem się przekonać do tego obiektywu ze względu na jego wagę i kiepską ergonomię. Używałem go sporadycznie.
Ocena ogólna
Użytkuje od: 2 lat
Cena zakupu: 800zł
Wykorzystanie: Półprofesjonalne
Wady: - niższa ostrość na krańcowych ogniskowych - f2.8 bardzo rozmyte - wysoka waga - podwójny przełącznik AF/MF (pierścien i suwak) - stosunkowo głośny AF - słaba praca pod ostre światło
Zalety: - super stosunek jakości do ceny - domknięty do f4.0 jest piekielnie ostry - AF nie robi wielu pomyłek - brak problemów z AF (FF/BF) - znakomita budowa, solidność wykoniania - dobrej jakości guma na pierścieniach - płynna i niezawodna praca
Podsumowanie: Używałem go z Canonem EF-M / 300D / 350D / 20D. Działał doskonale, był ostry, jednak po zakupie kolejnej lustrzanki z przetwornikiem APS-C zdecydowałem, że 28mm to dla mnie zbyt wąsko. Wymieniłem na Canon'a 17-40L. Porównując - to przy podobnych ogniskowych Tokina była ostrzejsza. Jakość odwzorowania kolorów - stosunkowo dobra (nie taka jednak jak w przypadku szkieł Canon'a). Myślę, ze jest to znakomity obiektyw dla początkujacych / entuzjasty - świetna alternatywa dla Tamron'a 28-75 (jeśli ktoś stwierdzi, ze budowa Tamrona jest zbyt plastikowa)