Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Voigtlander Nokton 17.5 mm f/0.95 Asph. - zdjęcia przykładowe

Voigtlander Nokton 17.5 mm f/0.95 Asph. - zdjęcia przykładowe
4 września
2012 09:36

Jedyną firmą, która z polotem wykorzystuje potencjał niewielkiej matrycy Mikro 4/3 jest Cosina produkująca obiektywy Voigtlander. Właśnie do tego systemu zaprojektowała ona dwa obiektywy o imponującym świetle f/0.95. Model o ogniskowej 25 mm przetestowaliśmy już dawno, dzisiaj prezentujemy zdjęcia przykładowe z instrumentu o ogniskowej 17.5 mm.

Przypominamy że zdjęcia to obrazy JPEG prosto z aparatu zapisywane z najniższym stopniem kompresji oraz wyostrzania, a także z wyłączoną opcją odszumiania.


Zdjęcia przykładowe

Voigtlander Nokton 17.5 mm f/0.95 Asph. - zdjęcia przykładowe
Voigtlander Nokton 17.5 mm f/0.95 Asph. - zdjęcia przykładowe
Voigtlander Nokton 17.5 mm f/0.95 Asph. - zdjęcia przykładowe
Aparat: Olympus E-PL1
Parametry: 17.5 mm, f/0.95, exp. 1/640 s, ISO 200
Plik: JPEG, 4032×3024 pix, 7.05 MB
Aparat: Olympus E-PL1
Parametry: 17.5 mm, f/0.95, exp. 1/400 s, ISO 200
Plik: JPEG, 4032×3024 pix, 7.54 MB
Aparat: Olympus E-PL1
Parametry: 17.5 mm, f/0.95, exp. 1/500 s, ISO 200
Plik: JPEG, 4032×3024 pix, 7.24 MB
Voigtlander Nokton 17.5 mm f/0.95 Asph. - zdjęcia przykładowe
Voigtlander Nokton 17.5 mm f/0.95 Asph. - zdjęcia przykładowe
Voigtlander Nokton 17.5 mm f/0.95 Asph. - zdjęcia przykładowe
Aparat: Olympus E-PL1
Parametry: 17.5 mm, f/0.95, exp. 1/50 s, ISO 200
Plik: JPEG, 4032×3024 pix, 6.36 MB
Aparat: Olympus E-PL1
Parametry: 17.5 mm, f/0.95, exp. 1/80 s, ISO 100
Plik: JPEG, 4032×3024 pix, 6.75 MB
Aparat: Olympus E-PL1
Parametry: 17.5 mm, f/0.95, exp. 1/160 s, ISO 200
Plik: JPEG, 4032×3024 pix, 8.19 MB
Voigtlander Nokton 17.5 mm f/0.95 Asph. - zdjęcia przykładowe
Voigtlander Nokton 17.5 mm f/0.95 Asph. - zdjęcia przykładowe
Voigtlander Nokton 17.5 mm f/0.95 Asph. - zdjęcia przykładowe
Aparat: Olympus E-PL1
Parametry: 17.5 mm, f/0.95, exp. 1/60 s, ISO 200
Plik: JPEG, 4032×3024 pix, 7.13 MB
Aparat: Olympus E-PL1
Parametry: 17.5 mm, f/0.95, exp. 1/2000 s, ISO 200
Plik: JPEG, 4032×3024 pix, 7.97 MB
Aparat: Olympus E-PL1
Parametry: 17.5 mm, f/1.4, exp. 1/80 s, ISO 200
Plik: JPEG, 4032×3024 pix, 8.99 MB
Voigtlander Nokton 17.5 mm f/0.95 Asph. - zdjęcia przykładowe
Voigtlander Nokton 17.5 mm f/0.95 Asph. - zdjęcia przykładowe
Voigtlander Nokton 17.5 mm f/0.95 Asph. - zdjęcia przykładowe
Aparat: Olympus E-PL1
Parametry: 17.5 mm, f/1.4, exp. 1/250 s, ISO 200
Plik: JPEG, 4032×3024 pix, 7.53 MB
Aparat: Olympus E-PL1
Parametry: 17.5 mm, f/1.4, exp. 1/80 s, ISO 200
Plik: JPEG, 4032×3024 pix, 8.52 MB
Aparat: Olympus E-PL1
Parametry: 17.5 mm, f/1.4, exp. 1/200 s, ISO 200
Plik: JPEG, 4032×3024 pix, 7.55 MB
Voigtlander Nokton 17.5 mm f/0.95 Asph. - zdjęcia przykładowe
Voigtlander Nokton 17.5 mm f/0.95 Asph. - zdjęcia przykładowe
Voigtlander Nokton 17.5 mm f/0.95 Asph. - zdjęcia przykładowe
Aparat: Olympus E-PL1
Parametry: 17.5 mm, f/1.4, exp. 1/250 s, ISO 200
Plik: JPEG, 4032×3024 pix, 7.65 MB
Aparat: Olympus E-PL1
Parametry: 17.5 mm, f/1.4, exp. 1/100 s, ISO 200
Plik: JPEG, 4032×3024 pix, 9 MB
Aparat: Olympus E-PL1
Parametry: 17.5 mm, f/2.0, exp. 1/2000 s, ISO 100
Plik: JPEG, 4032×3024 pix, 8.88 MB
Voigtlander Nokton 17.5 mm f/0.95 Asph. - zdjęcia przykładowe
Voigtlander Nokton 17.5 mm f/0.95 Asph. - zdjęcia przykładowe
Voigtlander Nokton 17.5 mm f/0.95 Asph. - zdjęcia przykładowe
Aparat: Olympus E-PL1
Parametry: 17.5 mm, f/2.0, exp. 1/160 s, ISO 200
Plik: JPEG, 4032×3024 pix, 6.95 MB
Aparat: Olympus E-PL1
Parametry: 17.5 mm, f/2.0, exp. 1/50 s, ISO 200
Plik: JPEG, 4032×3024 pix, 7.33 MB
Aparat: Olympus E-PL1
Parametry: 17.5 mm, f/2.0, exp. 1/50 s, ISO 200
Plik: JPEG, 4032×3024 pix, 8.88 MB
Voigtlander Nokton 17.5 mm f/0.95 Asph. - zdjęcia przykładowe
Voigtlander Nokton 17.5 mm f/0.95 Asph. - zdjęcia przykładowe
Voigtlander Nokton 17.5 mm f/0.95 Asph. - zdjęcia przykładowe
Aparat: Olympus E-PL1
Parametry: 17.5 mm, f/2.0, exp. 1/125 s, ISO 200
Plik: JPEG, 4032×3024 pix, 8.23 MB
Aparat: Olympus E-PL1
Parametry: 17.5 mm, f/2.8, exp. 1/100 s, ISO 200
Plik: JPEG, 4032×3024 pix, 7.52 MB
Aparat: Olympus E-PL1
Parametry: 17.5 mm, f/2.8, exp. 1/2000 s, ISO 100
Plik: JPEG, 4032×3024 pix, 8.58 MB
Voigtlander Nokton 17.5 mm f/0.95 Asph. - zdjęcia przykładowe
Voigtlander Nokton 17.5 mm f/0.95 Asph. - zdjęcia przykładowe
Voigtlander Nokton 17.5 mm f/0.95 Asph. - zdjęcia przykładowe
Aparat: Olympus E-PL1
Parametry: 17.5 mm, f/2.8, exp. 1/2000 s, ISO 200
Plik: JPEG, 4032×3024 pix, 8.02 MB
Aparat: Olympus E-PL1
Parametry: 17.5 mm, f/2.8, exp. 1/640 s, ISO 100
Plik: JPEG, 4032×3024 pix, 8.89 MB
Aparat: Olympus E-PL1
Parametry: 17.5 mm, f/2.8, exp. 1/2000 s, ISO 100
Plik: JPEG, 4032×3024 pix, 7.75 MB
Voigtlander Nokton 17.5 mm f/0.95 Asph. - zdjęcia przykładowe
Voigtlander Nokton 17.5 mm f/0.95 Asph. - zdjęcia przykładowe
Voigtlander Nokton 17.5 mm f/0.95 Asph. - zdjęcia przykładowe
Aparat: Olympus E-PL1
Parametry: 17.5 mm, f/4.0, exp. 1/1250 s, ISO 100
Plik: JPEG, 4032×3024 pix, 8.12 MB
Aparat: Olympus E-PL1
Parametry: 17.5 mm, f/4.0, exp. 1/2000 s, ISO 100
Plik: JPEG, 4032×3024 pix, 8.04 MB
Aparat: Olympus E-PL1
Parametry: 17.5 mm, f/4.0, exp. 1/1250 s, ISO 100
Plik: JPEG, 4032×3024 pix, 9.02 MB
Voigtlander Nokton 17.5 mm f/0.95 Asph. - zdjęcia przykładowe
Voigtlander Nokton 17.5 mm f/0.95 Asph. - zdjęcia przykładowe
Voigtlander Nokton 17.5 mm f/0.95 Asph. - zdjęcia przykładowe
Aparat: Olympus E-PL1
Parametry: 17.5 mm, f/4.0, exp. 1/2000 s, ISO 100
Plik: JPEG, 4032×3024 pix, 8.5 MB
Aparat: Olympus E-PL1
Parametry: 17.5 mm, f/4.0, exp. 1/2000 s, ISO 200
Plik: JPEG, 4032×3024 pix, 8.9 MB
Aparat: Olympus E-PL1
Parametry: 17.5 mm, f/5.6, exp. 1/1250 s, ISO 100
Plik: JPEG, 4032×3024 pix, 8.42 MB
Voigtlander Nokton 17.5 mm f/0.95 Asph. - zdjęcia przykładowe
Voigtlander Nokton 17.5 mm f/0.95 Asph. - zdjęcia przykładowe
Voigtlander Nokton 17.5 mm f/0.95 Asph. - zdjęcia przykładowe
Aparat: Olympus E-PL1
Parametry: 17.5 mm, f/5.6, exp. 1/1000 s, ISO 100
Plik: JPEG, 4032×3024 pix, 7.54 MB
Aparat: Olympus E-PL1
Parametry: 17.5 mm, f/5.6, exp. 1/160 s, ISO 100
Plik: JPEG, 4032×3024 pix, 8 MB
Aparat: Olympus E-PL1
Parametry: 17.5 mm, f/5.6, exp. 1/1250 s, ISO 200
Plik: JPEG, 4032×3024 pix, 8.01 MB
Voigtlander Nokton 17.5 mm f/0.95 Asph. - zdjęcia przykładowe
Voigtlander Nokton 17.5 mm f/0.95 Asph. - zdjęcia przykładowe
Voigtlander Nokton 17.5 mm f/0.95 Asph. - zdjęcia przykładowe
Aparat: Olympus E-PL1
Parametry: 17.5 mm, f/8.0, exp. 1/320 s, ISO 100
Plik: JPEG, 4032×3024 pix, 7.86 MB
Aparat: Olympus E-PL1
Parametry: 17.5 mm, f/8.0, exp. 1/640 s, ISO 100
Plik: JPEG, 4032×3024 pix, 8.17 MB
Aparat: Olympus E-PL1
Parametry: 17.5 mm, f/11.0, exp. 1/400 s, ISO 100
Plik: JPEG, 4032×3024 pix, 7.91 MB


Komentarze czytelników (74)
  1. 4 września 2012, 09:49

    Zdjęcie ze skrzynka jest niestety poruszone :( Mam nadzieje, ze nie jest to zdjęcie testowe?

  2. Arek
    Arek 4 września 2012, 09:57

    eeeee.... przy czasie 1/640 sek poruszone?

  3. czerwonyautobus
    czerwonyautobus 4 września 2012, 10:07

    Portrety please, takie jak te z dziewczynką przy teście Fuji 35mm/1.4

  4. obco
    obco 4 września 2012, 10:29

    Ładne szkło, fajne do zastanego swiatła w trudnych warunkach oswietlenia, ostrosc po bokach to raczej tragedia no ale to nie obiektyw do ostrej fotografii.

  5. 4 września 2012, 10:30

    @Arek | 2012-09-04 09:57:04
    eeeee.... przy czasie 1/640 sek poruszone?

    No tez mi się to dziwne wydaje, ale popatrz proszę na ogrodzenie na prawo od skrzynki i na chodnik na lewo i dol od skrzynki. Dla mnie wygląda to jak poruszenie (mogę się mylić).

  6. 4 września 2012, 10:35


    @podpis

    To się nazywa płytka GO.

    Na nogę skrzynki patrzyłeś?

  7. obco
    obco 4 września 2012, 10:36

    podpis - ten obiektyw przy f 0,95 pokazuje bledy optyczne (mysle ze aberacje sferyczna) wiec z tąd wrazenie ruszonosci na bokach.

  8. KQ
    KQ 4 września 2012, 10:36

    To sarkazm?
    Poruszenie widać na ostrych fragmentach a nie na tych poza GO.

  9. wojkij
    wojkij 4 września 2012, 10:42

    Nie to bym się plastyki średniego formatu spodziewał ale niezbyt miodne to rozmycie:(.

  10. 4 września 2012, 10:47

    @dcs | 2012-09-04 10:35:05
    To się nazywa płytka GO.
    Na nogę skrzynki patrzyłeś?


    - Tak patrzyłem. I dla tego właśnie wydaje mi się to dziwne ?!
    Co do GO - ostrość ustawiana były pewnie na nogę skrzynki, wiec z samej skrzynki w GO mieści się mniej więcej tyle, ile zajmuje nalepka Poczty Polskiej.

  11. 4 września 2012, 11:17

    czy ten obiektyw posiada moduł wifi? :) - zartuje, bardzo fajne szklo na sluby, dla tych co potrafia ostrzyc z reki.

  12. krzys13k
    krzys13k 4 września 2012, 11:20

    Wiedziałem, że większość komentarzy to będzie narzekanie - chyba taki urok użytkowników tego portalu ;) Tymczasem wg mnie szkło ma przyzwoitą ostrość na 0.95, a po domknięciu do 1.4 już jest doskonale. Wydaję mi się, że jest otrzejszy niż jego brat 25mm.

    To już dość szeroki kąt, więc niewiadomo jakiego rozmycia tła nie będzie. Dla fanów bokeh lepsza będzie wersja 25mm.
    A co do poruszenia zdjęcia, polecam przyjrzeć się niebieskiej naklejce "Poczta Polska".

  13. leszek3
    leszek3 4 września 2012, 11:36

    nie znacie się, to zdjęcie jest poruszone wybiórczo! ;-)

  14. Flash69
    Flash69 4 września 2012, 11:37

    Wydaje mi się, że zdjęcie jest OK tylko DOF i bokeh powodują takie odbieranie. Popatrz gdzie jest środek dof i pod jakim kątem do napisu..

  15. leszek3
    leszek3 4 września 2012, 11:38

    PS: to jest właśnie słynny "nerwowy" bokeh (czy też nerwowe bokeh)

  16. Swircek
    Swircek 4 września 2012, 11:40

    @ czerwonyautobus

    Portrety please, takie jak te z dziewczynką przy teście Fuji 35mm/1.4

    zgadzam się. dajcie jakiś portret. dla mnie te rzeźby są nieczytelne i nic nie mówią o szkle.

  17. Arek
    Arek 4 września 2012, 11:46

    Żeby było jasne - zdjęcie nr 1 nie jest poruszone. Tak jak koledzy słusznie zauważyli, to efekt takiego a nie innego rozmycia tła.

    Ogniskowa 17.5 mm (eq. 35 mm) to nie jest jakaś wybitnie portretowa ogniskowa. Co zresztą widać po przerysowanych "twarzach" pomników. Portretów nie zamierzam więc tym robić, co najwyżej dorzucę jakieś fotki całej postaci.

  18. czerwonyautobus
    czerwonyautobus 4 września 2012, 12:59

    Arek:
    "Ogniskowa 17.5 mm (eq. 35 mm) to nie jest jakaś wybitnie portretowa ogniskowa. Co zresztą widać po przerysowanych "twarzach" pomników. Portretów nie zamierzam więc tym robić, co najwyżej dorzucę jakieś fotki całej postaci."

    1. Portret to szerokie pojecie ... od całej postaci do fragmentu głowy, więc w zależności od obiektywu "jakiś" portret da się zrobić.
    2. Sprecyzowałem, że taki jak "dziewczynka przy teście Fuji 35mm/1,5)" będzie wystarczający.
    3. Są tacy, np. ja, co portrety w postaci głowy lub nieco szerzej robią UWA .... więc dla celów testowych można by też.

    PS
    Z góry dziękuję za uzupełnienie zdjęć i proszę przy następnych okazjach nie zapominać o "portretach".

  19. KQ
    KQ 4 września 2012, 13:00

    A takie rozmycie to pewnie częściowa wina danego obiektywu i małej matrycy.
    I tu pojawia się pytanie:
    Może jednak istnieje ta " magiczna plastyka" pełnej klatki?
    link

  20. Black Cat
    Black Cat 4 września 2012, 13:07

    Z rozmyciem bieli przy niewielkiej GO rośnie aberracja, stąd wrażenie przesunięcia krawędzi i ruszenia zdjęcia. Bokeh bardzo nerwowy dzięki temu.

  21. gavin
    gavin 4 września 2012, 13:25

    "magia" m43

  22. czerwonyautobus
    czerwonyautobus 4 września 2012, 13:26

    KQ:
    "A takie rozmycie to pewnie częściowa wina danego obiektywu i małej matrycy.
    I tu pojawia się pytanie:
    Może jednak istnieje ta " magiczna plastyka" pełnej klatki?"

    Magia cen na pewno jest:

    6000zł+22000zł vs. 5500zł + 500zł ..... ;-)

  23. czerwonyautobus
    czerwonyautobus 4 września 2012, 13:32

    gavin:
    ""magia" m43 "

    Z mocnymi światłami w tle, woitek bebła nerwowo, wiele jest takich szkieł.

    Tam gdzie nie ma świateł, oba bebłają zupełnie podobnie - patrz prawy-dolny róg.

  24. czerwonyautobus
    czerwonyautobus 4 września 2012, 13:34

    I nie zależy to od matrycy, mam kilka manuali co niezależnie od wielkości matrycy nerwowo bebłają jak w tle pojawią się światła.

  25. gavin
    gavin 4 września 2012, 14:42

    a co to za "magiczne" wyliczenia?

  26. KQ
    KQ 4 września 2012, 14:50

    można też tak: link + np d700 lub 5d I
    vs. vojtek + OM-D E-M5

  27. luke130
    luke130 4 września 2012, 15:02

    No nie wiem... Niby miodny obiektyw ale bokeh, jakiś taki "ostry i agresywny". Tak mi się jakoś nasunęło. Z drugiej strony to są kąty dla 35mm i nie bokeh jest najważniejszy.

  28. westberg
    westberg 4 września 2012, 15:11

    -------luke130 | Z drugiej strony to są kąty dla 35mm i nie bokeh jest najważniejszy.------

    Nie byłbym taki pewny, co do tego. Miałem sigmę 28 1.8, teraz mam Sony Zeissa 24 f.2 - oba pięknie rozmywały tło. Często robię tym obiektywem zdjęcia, gdzie rozmycie tła jest bardzo ważne. Dlatego uważam, że obiektyw, który ignoruje tę kwestię, jest obiektywem po prostu nieudanym. Żadne rekordy w rozdzielczości nie uratują takiego szkła...moim zdaniem. Na zdrowy rozum - światło 0.95 i taki syfilityczny bokeh? Proszę sobie znaleźć obrazki z tej chińskiej podróby noctiluxa, porównać i dojść do nieuchronnego wniosku, że jak firma chce, to potrafi...a jak nie chce, to epatuje jedynie swą nazwą.

  29. noworries
    noworries 4 września 2012, 15:20

    A mi się bardzo podoba taki nerwowy bokeh. Nerwowy bokeh mają również szkłą Leica M i odnoszę wrażenie, że owa nerwowość, wyrazistość wynika z projektowania obiektywów pod konkretny rodzaj matrycy umieszczonej w małej odległości od bagnetu, co owocuje wyraźnie zaakcentowanym bokeh w narożnikach.

  30. leszek3
    leszek3 4 września 2012, 15:27

    eee ...
    Też skłaniam się ku tezie, że jasne szkło powinno mieć bardzo ładny bokeh, bo ma być używane otwarte.

  31. Mikrokolos
    Mikrokolos 4 września 2012, 15:39

    leszek3

    Wedlug mnie i tak i nie. Uzywam Voigtlandera 25/0.95 i w pelni otwarty daje nerwowy bokeh, dlatego przymykam go zazwyczaj do 1.8 - 2.8, gdzie tlo jest rozmyte znacznie mniej nerwowo. 0.95 wykorzystuje tam, gdzie jest malo swiatla i gdzie nie musze sie bac o zbyt plytka GO.

    Trzeba poznac obiektyw i wykorzystywac jego najmocniejsze strony wedlug mnie a nie zakladac, ze jak mam jasny obiektyw to musze go uzywac w pelni otwarty.

  32. czerwonyautobus
    czerwonyautobus 4 września 2012, 15:44

    Uczepiliście się tej przykładowej fotki ze skrzynką, jakby była to jedyna na świecie fotka z voitka 17,5mm

    Tu też są przykłady link

  33. Dpietr
    Dpietr 4 września 2012, 18:12

    To który bokeh jest najlepszy: maślany, kremowy czy rozbebłany ??????

  34. 4 września 2012, 19:14

    Najlepszy bokeh to ten który znajdziemy na kolejnych swoich zdjęciach ;] Bo to oznacza że człowiek nie siedzi na d... i nie czyta nonstop komentarzy na Optycznych i nie porównuje zdjęć skrzynki do zdjęć sushi ;] proste

  35. Arek
    Arek 4 września 2012, 19:44

    Ja tam lubię ludzi, którzy non stop czytają Optycznych :)

  36. 4 września 2012, 20:05

    Wiadomo :D ale widac ze nie siedza, bo daja linki do innych stron i dalej porownuja. Wiem ze to walka z wiatrakami ale ludzie przywiazuja zbyt duza wage do sprzetow. No ale nie ma miejsca na takie gadanie na portalu technologicznym.

  37. obco
    obco 4 września 2012, 20:09

    ghiio - co do bokehu masz 100% racji, twój komentarz jest best !!!!!

  38. 2EV
    2EV 4 września 2012, 20:27

    @KQ
    Ja tam widzę, że Nikkor 35 f/1.4 jest mniej ostry od Woytka na 0.95
    A bokeh faktycznie ma nerwowy.

  39. PowerShot A720
    PowerShot A720 4 września 2012, 20:57

    Z tym bokehem to wy jakieś skrzywienie macie :/

  40. Regulus
    Regulus 4 września 2012, 21:13

    Piękne szkło,marudzić można jak widać zawsze.Codziennie używam aparatury za kilkadziesiąt tysięcy zł,ale nie foto.Profesjonalny sprzęt docenić i zrozumieć może tylko zawodowiec,a nie amator opierający się jedynie na wynikach testów,kilku zdjęciach,własnym systemie przekonań.

  41. mav
    mav 4 września 2012, 21:56

    Skoro ten ma nerwowy, to chciałbym widzieć waszych terapeutów po przeczytaniu testu Cyklopa :D

  42. 4 września 2012, 22:00


    Czy wiecie ile ono kosztuje?
    "Piękne" :-)

  43. robertskc7
    robertskc7 4 września 2012, 22:11

    Given manual focus only, a starting price of 1300 EUR, and a weight of 540g

  44. 4 września 2012, 23:22


    ....a ekwiwalent jasności /dla ff / -f/1.9

    Ponad cztery klocki za trzydziestkę piątkę f/1.9. ;-)

  45. 4 września 2012, 23:28

    m43 gora. dla takich szkiel Olek powinien jeszcze zaimplementowac "focus peaking", ktory swietnie sie sprawdza w NEX-ach

  46. 5 września 2012, 00:03

    Robertskc7, dcs - trafiliście. Duże i drogie w porównaniu do ekwiwalentów na FF. Tylko do czego podczepic te pełnoklatkowe trzydziestki-piątki...?

  47. Chocobo
    Chocobo 5 września 2012, 00:58

    światłosiła imponująca szkoda tylko że na kijową matrycę ;)

  48. fanmario
    fanmario 5 września 2012, 02:32

    Kijową czy małą?
    Po samplach widać , że to szkło znajdzie użytkowników, takich , którzy nawet kupią właśnie dla tej ogniskowej i światła body.
    Zależy kto czego oczekuje, dla mnie konkurencji. Fotografia zawsze była kwestią kompromisów.
    Tu widzę konkretną propozycję.

  49. mad_mat
    mad_mat 5 września 2012, 09:37

    @dcs: " ....a ekwiwalent jasności /dla ff / -f/1.9 "

    Ekwiwalent GO chłopie. Jasność jest taka sama i nieważne czy to m43 czy ff.

  50. 5 września 2012, 10:16

    W starszym Vojtku rozdzielczośc katastrofalnie siada w samych rogach, nawet po mocnym przymknięciu (poza polami pomiarowymi - więc w teście na brzegu nie wychodzi). Tu już jest okej.

  51. ato7
    ato7 5 września 2012, 11:30

    Narzekania są trochę dziwne:
    wiadomo że za tę cenę uzywany korpus 5d I + 35mmF2 da podobny efekt (w GO). Można też porównywać do Zeissa E24mmF1.8. Ale już porównanie światła wyjdzie chyba minimalnie lepiej na korzyść m43. Inna sprawa że do pewnych zastosowań jest to niezła kombinacja - np. ten obiektyw na OM-D którego stabilizacja w korpusie przy video jest prawie jak steadycam wygląda na ciekawą opcję.
    Cena oczywiście zawsze mogłaby być niższa i GO takiej jak na FF przy F1.4 się niestety nie osiągnie: takie już ograniczenie formatu.

  52. 5 września 2012, 13:30


    Tak. Powinienem napisać: "ekwiwalent wartości przysłony".

    Chodzi bowiem o ilość światła padającego na powierzchnię matrycy.

    GO -też.

  53. 5 września 2012, 14:12

    Ato7, narzekanie? Raczej nie, jeszcze nie było testu, a sample są bardzo obiecujące ;).

    Ja chętnie kupię coś pomiędzy ciemnym i przeciętnym naleśnikiem 17/2.8 za tysiaka, a tym 5x droższym Vojtkiem. Poproszę: 17 mm, 1:1.4, AF, solidny, 300 g, ~2500 zł :). A z Vojtków bardziej podoba mi się 25 mm (mimo tych rogów), bardzo fajny do portretów przy słabym świetle, do tego mniejszy.

  54. ato7
    ato7 5 września 2012, 15:16

    Dla mnie w ogóle dla takiego formatu jak m4/3 to powinni robić najpierw obiektywy cenowo poniżej 1600PLN - osiągalne dla nie-zawodowców. I mogą mieć wady na otwartej przesłonie takie jak mają obiektywy na APS-C czy FF.
    Skoro jest ZD45mmF1.8 (pytanie czy odpowiada on 50-tce na APS-C przymkniętej do F2.4, czy jest
    od nich lepszy?), to powinno się dać zrobić 17mmF1.8 za mniej niż 1500. Obecny naleśnik jest po prostu za drogi i ciemny. Niech będzie korygowany cyfrowo - ale niech przynajmniej światło ma porządne.

  55. mate
    mate 5 września 2012, 15:17

    @dcs
    Nie ma czegoś takiego jak ekwiwalent wartości przysłony, można tylko mówić o ekwiwalencie w odniesieniu do GO. Ilość światła padającego na jednostkę powierzchni będzie taka sama przy dwóch szkłach np. 1.4, niezależnie od tego czy podpięte pod FF czy pod cropa.

  56. mate
    mate 5 września 2012, 15:27

    @ato7
    Jest jeszcze przecież Panasonic 20/1.7 w cenie ~1500 zł. Na aps-c też nie masz systemowego ekwiwalentu 35 ze światłem 1.8.

  57. 5 września 2012, 15:29


    Pisałem o "ilość światła padającego na powierzchnię matrycy".

    Porównywanych matryc.

    4/3 i FF.

  58. mate
    mate 5 września 2012, 16:03

    No i co Ci to daje, że większa matryca sumarycznie zbiera więcej światła? Jak zrobisz dwa zdjęcia z takimi samymi parametrami jak przysłona, czas i czułość to dostaniesz mniej więcej tak samo naświetlone pliki (+/- tolerancja w kalibracji czułości matrycy), więc pisanie o ekwiwalencie przysłony w odniesieniu do czegoś innego niż GO jest bez sensu.

  59. 5 września 2012, 16:14


    Mniejsza matryca dostaje tego światła mniej.

    A technologia matryc podobna.

    4/3 nie ma jakiejś super technologi pozwalającej na zredukowanie różnicy 3.8x większej powierzchni.

    Fotografia to "rysowanie światłem". :-)



  60. mate
    mate 5 września 2012, 17:01

    Nie, na jednostkę powierzchni tyle samo a nie mniej. Skończ te bzdury wypisywać bo jeszcze ktoś w to uwierzy.

  61. 5 września 2012, 17:38



    Nie pisałem o "na jednostkę powierzchni", tylko o matrycach 4/3 i FF, które mają określone powierzchnię. /"różnicy 3.8x większej powierzchni"/


    Masz problemy ze zrozumieniem tego co czytasz?
    Jak tak, to się nie forsuj.

  62. 5 września 2012, 17:39
  63. mad_mat
    mad_mat 5 września 2012, 17:54

    @dcs: " Nie pisałem o "na jednostkę powierzchni", tylko o matrycach 4/3 i FF, które mają
    określone powierzchnię. /"różnicy 3.8x większej powierzchni"/"

    Czyli jak weźmiesz dwie kartki papieru- jedną wielkości m43 a drugą rozmiaru 35mm (albo nawet większe ale o takich samych proporcjach)- i oświetlisz je jednakowym światłem, to ta mniejsza będzie odbijała mniej światła?
    Proponuję zrobić taki eksperyment i pomierzyć światło odbite- czy to zewnętrzym światłomierzem czy wbudowanym w aparat. I nie zapomnij podzielić się wynikami.

  64. 5 września 2012, 18:04


    Na większą powierzchnię pada więcej fotonów.

    np.większa blenda odbija więcej światła,

  65. 5 września 2012, 18:05


    a to fotony tworzą obraz na matrycy.

  66. mad_mat
    mad_mat 5 września 2012, 18:33

    dcs- bredzisz. Tym samym obiektywem z taką samą przysłoną i ustawionym tym samym ISO zrobisz zdjęcie z podobnymi czasami naświetlania- czy to mf, ff cz m43. Różnicę zobaczysz jedynie w GO i wielkości kadru.

  67. 5 września 2012, 19:12


    "Tym samym obiektywem z taką samą przysłoną i ustawionym tym samym ISO zrobisz zdjęcie z podobnymi czasami naświetlania", ale na na FF będzie on zbierał światło z 3.8x większej powierzchni sceny niż ten sam obiektyw na 4/3. /np. 17mm obiektyw -na FF bardzo szeroki, na 4/3 -ledwo/ -różnice w kącie widzenia.

    Zakładam równą i taką samą luminację obu scen /kadrów/ -np. jednolita ściana.

    Kończę. Strata czasu.

  68. mad_mat
    mad_mat 5 września 2012, 19:24

    Jasna doopa! dcs- piszesz teraz o ekwiwalencie ogniskowej! Światłosiła link jest NIEZALEŻNA od wielkości matrycy i ZAWSZE pozostaje taka sama. O ekwiwalencie "f" można mówić jedynie w kontekście GO.

  69. mad_mat
    mad_mat 5 września 2012, 19:51

    @dcs
    Jeszcze do przeczytania: link i link .

  70. mate
    mate 5 września 2012, 20:57

    mad_mat, to i tak nic nie da, facet nie rozumie podstawowych rzeczy a innym zarzuca nierozumienie tekstu.

  71. Dżozef
    Dżozef 5 września 2012, 23:14

    A co Wy z tymi ekwiwalentami? popatrzcie na to 200 iso! szumi jak APSc na 6400. Teraz sobie policzcie -powodzenia.

  72. thorgal
    thorgal 5 września 2012, 23:17

    Dżozef litosciiiii............

  73. noworries
    noworries 6 września 2012, 07:36

    Jak czytam te bzdury to aż mi się słabo robi.

  74. ***s***
    ***s*** 6 września 2012, 20:57

    Dżozef | 2012-09-05 23:14:03 A co Wy z tymi ekwiwalentami? popatrzcie na to 200 iso! szumi jak APSc na 6400

    Chyba cos niedokladnie sie wyraziles. chodzilo ci zapewne ze iso 200 jest jak iso 6400 w canonie APSC. Bo chyba nie chciales napisac ze w kazdym APSC nawet w Sony?

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.