Samyang T-S 24 mm 1:3.5 ED AS UMC - nowy obiektyw tilt-shift
W naszych ostatnich plotkach prezentowaliśmy zdjęcie obiektywu tilt-shift firmy Samyang. Dzisiaj plotki te w pełni się potwierdziły, bo koreańska firma pokazała światu obiektyw Samyang T-S 24 mm 1:3.5 ED AS UMC, który oferuje nam możliwość pokłonu i przesunięcia układu optycznego w stosunku do właściwej osi optycznej.
Informacja prasowa
Firma Samyang Optics ma przyjemność poinformować, że w dniu 18 września 2012 roku podczas międzynarodowych targów fotograficznych Photokina w Kolonii, swoją premierę będzie miał nowy obiektyw z funkcją korekty perspektywy Samyang T-S 24mm 1:3.5 ED AS UMC.
Nowy Samyang T-S 24mm 1:3.5 ED AS UMC jest szerokokątnym obiektywem pełnoklatkowym wyposażonym funkcję korekty perspektywy oraz zmiany kąta nachylenia płaszczyzny ostrości. Jego wyjątkowa budowa optyczna i mechaniczna czyni z niego doskonałe narzędzie niezbędne w fotografii architektury i pejzażu oraz wszędzie tam, gdzie istnieje potrzeba skorygowania zbieżności linii obrazu w uwiecznionym kadrze. Dzięki zastosowaniu mechanizmu pochylania osi optycznej, pojęcie operowania głębią ostrości nabiera znacznie szerszego znaczenia, otwierając tym samym pole do praktycznie nieskończonych możliwości kreowania obrazu, zarówno na nośniku cyfrowym jak i analogowym.
W konstrukcji optycznej obiektywu Samyang T-S 24mm 1:3.5 ED AS UMC zastosowano układ szesnastu soczewek umieszczonych w jedenastu grupach, wśród których znajdują się dwie soczewki asferyczne oraz dwie inne wykonane ze szkła ED o bardzo niskim współczynniku dyspersji. Dzięki temu obiektyw odznacza się bardzo dobrą reprodukcją szczegółów i znakomitą plastyką obrazu, także podczas korzystania z funkcji T-S. Każdy element optyczny obiektywu pokryty został wielowarstwowymi powłokami antyrefleksyjnymi UMC, które gwarantują doskonałą transmisję światła oraz wysoki kontrast i wierne odwzorowanie barw fotografowanej sceny.
Połączenie skomplikowanej optyki z rozbudowaną funkcjonalnością T-S sprawia, że nowy Samyang T-S 24mm 1:3.5 ED AS UMC jest obecnie najbardziej zaawansowanym technicznie obiektywem firmy Samyang Optics, który może śmiało konkurować z innymi, obecnie oferowanymi na rynku obiektywami tego rodzaju.
Tilt-Shift, czyli funkcje pochyłu i przesuwu
Funkcje pochyłu i przesuwu zastosowane w obiektywie Samyang T-S 24mm 1:3.5 ED AS UMC umożliwiają płynne, niezależne dostosowanie kąta nachylenia płaszczyzny ostrości o ±8.5 stopnia oraz równoległe przesunięcie osi optycznej o ±12 milimetrów. Dla zapewnienia większej swobody korzystania z funkcji Tilt-Shift, zarówno mocowanie obiektywu, jak i sekcje odpowiedzialne za realizację funkcji pochyłu i przesuwu, mogą zostać obrócone względem osi optycznej. W przypadku sekcji Tilt-Shift możliwy jest obrót w lewo o kąt 90 stopni (ze skokiem co 30 stopni), natomiast mocowanie obiektywu można obrócić w szerszym zakresie, bo o kąt 90 zarówno w lewą jak i w prawą stronę, także ze skokiem co 30 stopni.
Samyang T-S 24mm 1:3.5 ED AS UMC dostępny będzie z mocowniem Canon EF, Nikon F, Pentax oraz Sony A.
Serdecznie zapraszamy wszystkich odwiedzających Photokinę do wizyty na naszym stoisku A025 w hali 2.1.
Parametry nowego obiektywu znajdują się już w naszej bazie.
Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
Ciekawe jak wypadnie zwlaszcza ze tilt-shift nie wybaczy niedorobek mechanicznych, a te sie trafiaja dosyc czesto Samyangowi...
Wiadomo coś o cenie?
Ciekawy jestem zdjęć z tego obiektywu. Zapowiada się ciekawie.
ale miazga ja piernicze ! :D
Fajne szkło, wciągnę je na moją listę zakupową!
Wreszcie oficjalnie :) Jak będzie dobrze optycznie i cenowo to może być hit sprzedazy..
nic nie piszę dopóki nie zobaczę ceny :)
Może być bardzo ciekawy obiektyw.
Dla mnie ważniejsze od poprawy perspektywy przy fotografii jest to że można zwiększać lub zmniejszać zmieniać GO, bez zmiany przysłony.
I oczywiście czekam na test, w którym pokazane zostaną możliwości pokłonów i przesuwów. Dopiero wtedy można będzie się o nim poważniej wypowiadać.
"można zwiększać lub zmniejszać zmieniać GO, bez zmiany przysłony. "
Jeszcze raz doczytaj o co chodzi z tym GO :-)
Komentarze zmienią ton, kiedy poznamy cenę. To pewne.
Black Cat - nikt z komentujących chyba nie liczy na mniej niż 4000 :-)
Ciekawe jaka będzie cena.. Samyang idzie do przodu co mnie bardzo cieszy bo brak AFu aż tak mi nie przeszkadza a obiektywy które oferuja są bardzo ciekawe
Stawiam na 3000 :)
W porównaniu do cen Canona i Nikona to i tak nie dużo:)
Ale T-S to tak jak rybie oko,bardziej obiektyw efektowy niż do użytku codzienniego chociaż jak kto lubi..
@Euzebiusz
Zrób zdjęcie pod kątem np. 45 stopni przedmiotów leżących na stole. Następnie zrób zdjęcia tych przedmiotów pochylając obiektyw raz do przodu raz do przodu raz do tyłu. Zobaczysz różnicę i zrozumiesz co miałem na myśli.
Powinienem wziąć część wcześniejszej wypowiedzi w cudzysłów, ale myślałem że jest zrozumiała.
pierwszy samyang przy którym nie będzie biadolenia że nie ma AFu :D
Miło by było w przedziale 3-4k, ale patrząc na ostatnie poczynania Samyanga to kto wie... może będzie po prostu tańszy od systemowych. :D np. 5,5k.
Zapowiada się świetne szkło. Oby było z 3, 4 razy tańsze.
Skurkowane Koreańce podrobiły TS-E mkII :-)))
No dobra 2 pytania: jaki jest ten wynalazek mechanicznie? jaki jest ten wynalazek optycznie? cena nie gra roli, na pewno będzie tańszy i to wystarczy, oby jakość była wysoka. :-)))
No dobra, dawajcie mi to tu, pieniądze czekają!!!!
o... i nawet w wersji do Canona jest gustowny czerwony pasek :D :D
rowniez jestem ciekaw ceny. kupic, tak zeby tylko sie troche bawic, raczej nie kupie, ale bardzo mi sie to szklo podoba...
czekam na przystepne cenowo 135/2 Samyanga...
Ciekawe jak z tym czerwonym paskiem bedzie. Jesli cena bedzie OK i jakosc tez to pewnie podadza ich do sadu za czerwony pasek i wygraja przynajmniej w NYC. Niedawno sad w NYC zabronil produkowac buty z czerwona podeszwa bo patent na to ma jakis gostek z NYC. link
Teraz w modzie jest walka nie jakoscia tylko prawnikami.
Pytanie, dlaczego przeoczyliście dostępne już od dawna ukraińskie szkła Tilt/Shift Arsat 2,8/20, 2,8/35, 2,8/75... Czyżby wiedza Optycznych o tym co się robi za Bugiem zamarzła w dziwnej kategorii CCCP? Panowie, warto się bardziej postarać.
Nie wiem do czego to służy ale życzę wam chłopaki, żeby kosztował 2499zł a sobie wreszcie jakieś macro 100mm albo 135/2 :)
@kivirovi
"135/2"
Masz w następnym newsie :-)
Kupię do 2.000 pln. Ciekawe jak z obrazowaniem, bo Canon jest superowy.
Wg bhphotovideo 750 dolców link
mav - to nie ten obiektyw...
"podadza ich do sadu za czerwony pasek [...] Teraz w modzie jest walka nie jakoscia tylko prawnikami"
S, Słonko, a masz jakieś wątpliwości co do jakości oryginału? link
A może twoja ulubiona firma na S robi lepsze?? ;-)))
Hmmm, faktycznie popatrzyłem dłużej i coś jest ewidentnie nie tak. Sony alpha rumors podało ten link jako poglądówkę na cenę. Może kwestia złego opisu?
Euzebiusz, nawet fajny ale nie ma czerwonego paska.
@mav, sonyalfarumors widocznie nie odróżnia szkieł cine od tilt-shift. W sumie co za różnica posiadacze alf i tak fotografują tylko cropem, szkłami f/2.8 lub ciemniejszymi, i nigdy żony w centrum miasta, żeby nie było obciachu ;-)))
hehehe, ok, dałem ciała, może za mocno kibicuję Samyangowi :D co nie zmienia faktu, że błąd ciekawy, bo Cine 1.5 również na bhphoto się znajduje.
No no, muszę powiedzieć, że nie liczyłem na tak szybką realizację... Mam nadzieję, że będzie kosztował ze 3000 (tak jak obstawia Cichy) i za te pieniądze dadzą radę zrobić coś na miarę 35/1.4. Canonowska wersja 2 TS-E 24mm jest wyśrubowana jakościowo i cenowo tak, że nie znajdę uzasadnienia dla jej zakupu. Ten ma teoretycznie szanse.
A o Arsacie 20 T-S nie słyszałem, nie widziałem... Sądząc po jakości Mira 20mm ten Arsat nie może być dobry, ale jeśli się mylę, to chętnie przeczytam sprostowanie z namiarem na wiarygodne źródło.
Arsata 35/2.8 shift miałem swego czasu do Nikona i muszę powiedzieć, że byłem z niego zadowolony poza jednym - kąt za wąski, nieraz nie wystarczał.
No i to były czasy analoga FF.
Obawiam się, że kontrolowanie efektów pokłonów wymaga wielkiego formatu. W każdym razie poległem.
Trzymam kciuki, brawo Smyang. Używam tylko jednego szkła tej firmy (na podobny produkt znanych firm poprostu mnie nie stać). Koreańczycy znaleźli sobie ciekawą niszę rynkową i jak widać z powodzeniem.
Mam na myśli pstrykaczy z ery przed AF, którzy wiedzą jak robi się foty kręcąc odpowiednim pierścieniem ;-)
Baron, nie masz racji. Efekt Scheimpflunga działać będzie tak samo na matrycy 1/2,3" jak i na błonie ciętej 10x12"
Uwaga do pozostałych: Nie piszcie, że obstawiacie cenę 3000 lub 5500, chłopaki z Foto-Tipa pewnie to czytają i od razu wiedzą jaką cenę "dowalić".....
Ja obstawiam, że będzie kosztował 450, no moooooże 500 zł, jeśli będzie w zestawie z futerałem :)
@ Eisteufel
Samyang idzie do przodu co mnie bardzo cieszy bo brak AFu
Żaden Tilt-Shift nie ma AF-a
Ciekawe jaka będzie cena tego szkła?
Podejrzewam, że bardzo tani nie będzie zważywszy, że ceny Canona i Nikkora oscylują w garncach 8 tyś.
@ leszek3
Akurat Canonowski TS-E 24 w porównaniu z TS-E 17 jest cienki jak posilver :)
Żadna łaska... Od dawna można kupić tu: link
Tu akurat do Pentax,ale są do każdego systemu.
"Akurat Canonowski TS-E 24 w porównaniu z TS-E 17 jest cienki jak posilver :)"
Bardzo oryginalna ocena, baaardzo :). Ciekawe tylko gdzie zaslyszana?
Może chodzi o starcie pierwszej TS-E 24 z pierwszą (jedyną) TS-E 17? Bo druga to obawiam się wytrzymuje starcie z czymkolwiek - poza średnim i dużym formatem ;-)
grzybol6321
tam masz 35mm T-S za cóś koło 600€.
A ja chcę 24mm , albo przynajmniej 28mm. I ma kosztować 600zł ;-)
baron,
nabywszy ostatnio za nieco ponad 400zł tablet 7'' 1000x600 pktów z matrycą IPS (nie mylić z APS ;-) i przeczytawszy o pomysłach Samsunga na kontrolowanie kompaktu albo NXów ze smartfona albo tabletu uważam, że jest kwestią nieodległą, gdy producenci wyposażą swoje aparaty w możliwość transmisji obrazu LiveView na urządzenie z Androidem. Wtedy będziesz miał kontrolę pokłonów lepszą, niż w średnim formacie - i świat zaleją zdjęcia z tilt-shiftów, jak tu się ostatnio jeden z kolegów obawiał. Teraz wymaga to więcej zachodu i jest po prostu niewygodne.
@ Artka
Widziana na zdjęciach bo tak się składa, że obu obiektywów używałem :)
@ grzybol6321
Te obiektyw z linka ma 80 mm a nie 24 więc z czym do ludzi. Poza tym sprzedają go w jakimś nieznanym sklepiku Bóg wie gdzie.
@leszek3
"producenci wyposażą swoje aparaty w możliwość transmisji obrazu LiveView na urządzenie z Androidem. Wtedy będziesz miał kontrolę pokłonów lepszą, niż w średnim formacie"
W tym wypadku, to najwyżej skłonów, jak tablet spadnie na ziemię :-)
@Borat: może porównujesz pierwszą, stara wersje TS24 do TS17. Bo jesli chodzi o TS24mkII, to jest dużo lepszy od 17mm, co nie jest w sumie dziwne, bo 24 to łatwiejsza ogniskowa do wykonania. Sam testowałem oba, oba są świetne, ale w 17 przy shifcie wychodzą wady na brzegu kadru (winieta i spadek ostrości) i nie pomaga nawet przymykanie. Za to TS24II jest doskonały pod każdym względem...
@grzybol6321, to kup se ten z linka i nie zawracaj gitary, to w ogóle sprzęt z innej bajki...
Po zakupie TS-E 24/3,5 II wyprzedałem wszystkie swoje zoomy, bo nie mogłem patrzeć na obraz jaki generowały ;) .......także życze jak najlepiej Koreańczykom, ale powątpiewam w to, żeby udało im sie nawiązać do szkieł C/N, jak osiągną poziom starej TS-E 24 od Canona i zachowają przyzwoitą cenę, to będzie sukces :)
@goornik: oczywiście, geometrycznie to działa z dokładnością do ogniskowej tak samo.
@leszek3: Połamałem się bo chciałem z pokłonami zrobić coś podobnego co robił Janusz Czajkowski. Janusz widział. Ja miałem (mam) Sigmę 12-24 i przez ponad rok nie potrafiłem zrobić sensownego zdjęcia. Janusz zrobił po godzinie zabawy z obiektywem. Podobnie potrafił sobie wyobrazić efekt skrzywionej płaszczyzny ostrości. Ja cokolwiek widzę na wielkiej matówce. Nie wiem, czy mi by to pomogło. Tak czy owak, stwierdziłem, że na dużej matówce widać kadr. Nie wiem, czy matówkę potrafi zastąpić tablet. Pewnie trzeba to wyćwiczyć. Jest zupełnie czymś innym opanowanie techniki, niż zdolności do zrobienia z niej czegoś, co daje możliwość wypowiedzi.
Ciekawe jakie szkła mają Ci co tu tak autorytarnie się wypowiadają? Z premedytacją będę trolem. Hi, hi
cube | 2012-09-07 17:45:56....... sonyalfarumors widocznie nie odróżnia szkieł cine od tilt-shift.W sumie co za różnica posiadacze alf i tak fotografują ..........
Cube, w XXI wieku jezyk angielski nie powinien byc nazywany obcym ale dla Ciebie chyba jest.
Rozumiem , nie kazdy jest w stanie opanowac wlasny jezyk a co dopiero zagraniczny ale wystarczy takie zdanie wrzucic w googla bo jest ono dosc prste : I like Rokinon/Samyang lenses a lot and I recommend you the following two lenses for Alpha mount:1) The 35mm f/1.4: In US you can find it as Rokinon at Amazon (Click here), Adorama (Click here), BHphoto (Click here)
baron13, z tego co obserwuję, nie jesteś fotografem, a raczej miłośnikiem techniki i specjalistą zajmującym się optyką w mniej lub bardziej zaawansowany sposób. Sprzęt traktujesz jak instrument, sprawdzasz jego możliwości, aspekty techniczne - taka inżynierska natura ;) Każdy początkowo ma problemy z krótkimi ogniskowymi, rybim okiem, czy właśnie T-S. Jeden weźmie aparat i po chwili zrobi ciekawe foto, a inny przez cały dzien nastrzela kilkaset klatek i z trudem z tego wyciągnie przyzwoite zdjęcie. Fotografia wymaga niestety czegoś więcej, zaangażowania wyobraźni - szczególnie przy wykorzystywania nietypowych, mało powszechnych technik i obcowania z czymś nowym. Bez tego nawet największa matówka nie poradzi. Ani najlepsze szkła, Piter.
Pisanie ze Szkla TS to szkla jedynie wfektowe na tej samej polce co fisheye - trudno to nawet komentowac
Klasyczny poziom niewiedzy ale post napisany
W zawodowej fotografii te szkla i tak sa przymykane i to prawie na maxa a na f16 raczej musi byc ostro
A jak ktos poza architektura, packshotami chce pobawic sie w artystyczne wykorzystania ts to krol jest jeden- rollei robiony na bazie srednioformatowych zeissow
Baron,chodziło mi o to ze brak Afu we wszystkich Samyangach mi nie przeszkadza:)
O tym ze wszystkie TS nie mają AF to wiem..
O tym ze w architekturze wykorzystuje sie TS tez wiem ale dla normalnych fotografów, nie zawodowców którzy robią tylko architekturę albo coś co trzeba wyprostować TSem chyba nie bedzie to obiektyw przypięty 'na stałe do korpusu' jak np. 50mm u mnie..
To jest tylko moja opinia,bez Fisha i TS moglbym spokojnie żyć,zwłaszcza bez TS:-)
mario, mam na myśli to, że umiejętne wykorzystanie takich konstrukcji raczej wymaga doświadczenia. Większość osób dostając po raz pierwszy do ręki taki sprzęt będzie zachłyśnięta samym efektem łamania płaszczyzny ostrości i możliwością korekty perspektywy, czy deformacji beczkowatej (w fishu) i skupi się na tym, zamiast na poprawnym doborze ciekawego kadru. Chyba to jest normalne i każdy musi przez coś takiego przejść - oswoić się, nauczyć, by potem dobrze doświdczenie wykorzystać.
T-S jest dziś szkłem wybitnie nietypowym, awangardą. Kiedyś to był standard, teraz pewnie trochę się upowszechni za sprawą Samyanga właśnie, ale nadal jest to szkło do konkretnych i jasno określonych zastosowań, ewentualnie do kreatywnej zabawy.
"ale nadal jest to szkło do konkretnych i jasno określonych zastosowań, ewentualnie do kreatywnej zabawy. "
Dokładnie o to mi chodziło,dziękuję.
Eisteufel - ludzie zarabiajacy fotografowaniem to tez normalni fotografowie, tylko znajdujacy sie w mniej uprzywilejowanym polozeniu. Amator MOZE fotografowac to co mu sie podoba, sprzetem na jaki go stac i czasami pozwala mu to na wykonanie wartosciowej fotografii, natomiast fotograf zawodowy MUSI wykonac prace w taki sposow w jaki jego klient oczekuje. Wtedy wlasnie okazuje sie, ze taki obiektyw jak TS-E jest do tego niezbedny.
Starym, tutejszym zwyczajem najwiecej do powiedzenia maja ludzie, ktorzy nawet nie trzymali tego sprzetu w rekach i stad takie opinie, ze TS-E17 jest o klase lepszy od TS-E24 co dla kazdego, kto z tymi obiektywami mial do czynienia jest totalna bzdura.
@Artka: bo TS-E17 jest o klase lepszy od TS-E24, to nie zaprzeczalny fakt, natomiast błędnym twierdzeniem jest, że TS-E17 jest o klasę lepszy od TS-E24 mkII ;)
venturi - ale czy jest sens porownywac 20 letnia konstrukcje obiektywu dostepnego tylko na rynku wtornym z nowym obiektywem Samyanga?
S, Sweetlips, przeczytaj swoj post jeszcze raz i zastanów się Cukiereczku o co się tobie rozchodzi? :-)
Mam prośbę do Panów, którzy tu tak stanowczo wypowiadają się na temat canonowskich szkieł TS, porównują nowsze ze starszymi, 17 z 24, i oceniają ich możliwości: podajcie link do swoich prac. Przecież wykonaliście jakieś zdjęcie/a. Chętnie zobaczę, jak wykorzystujecie takie szkło. Ja niestety nigdy nie miałem obiektywu TS i męczę się w PS z perspektywą. Czasem nawet z niezłym rezultatem... No śmiało, podawać linki, a nie wyrokować sądy.
Czy to oznacza, że Samyang nie będzie już rozwijał tele w wersji nielustrzanej? Szkoda, bo 2 modele z ogniskową 500mm na samplach wypadały całkiem nieźle jak na swoją cenę, a w produkcji pozostawiono tylko ten gorszy z nich.
Tak, czy owak, czekam, aż się pojawi informacja o cenie.
@pentaxguy: chyba tele lustrzane są wyraźnie lepsze. To:
link
strzelone 800 mm z telekonwerterem x 2.
Szturmowiec - chyba troche mylisz pojecia. Czy jesli ktos zrobi slabe zdjecia drogim obiektywem canona, a Ty znakomite jakims tanim,a perspektywe skorygujesz w PS to bedzie to oznaczalo, ze zastosowany przez Ciebie jest optycznie lepszy? Od prezentacji zdjec sa inne portale gdzie w atmosferze zyczliwosci I wzajemnej tolerancji mozna poddac swoje prace ocenie. Jesli ktos ma no to ochote.
@Szturmowiec, proszę bardzo, TS17 odesłałem po 3 dniach ponieważ przy max. shifcie na brzegu jakość wyraźnie spadała: link Za to szkło calkiem dobrze sie nadawało do sklejanych panoramy link link i do tendencyjnych efektów tilt link Ogólnie fajne szkło, ale zależało mi przede wszystkim na korekcji perspektywy i wysokiej jakosci po brzegi. TS24II po przymknięciu był duzo lepszy na brzegu, ale nie aż tak efektowny jak 17mm. Koniec końców wziąłem EF24/1.4II a tilt-shifta kupię jak będę miał puszkę z LV, coby było wygodniej kontrolować GO.
jeszcze raz linki, sklejane panoramy: link link i tilt-test link
@ venturi
Możliwe T-SE24 II nie testowałem ale pierwszy był słaby.
Cube, dobrze ze sprzedales bo takie foty to lepiej by z małpy wyszły ....;) szkoda kasy.....
Wysłuchali, zdobili! nie wierze i oczy przecieram ze zdumienia :)
Woodland - pomyśl choć troszkę zanim coś napiszesz. Nie pisałem NIC na temat tego, co jest lepsze a co gorsze. Pisałem, że nie stać mnie na obiektyw TS, nie pracowałem nigdy na takim i chętnie się czegoś dowiem, ale NA PRZYKŁADZIE ZDJĘĆ, a nie wypowiedzi w stylu: "Akurat Canonowski TS-E 24 w porównaniu z TS-E 17 jest cienki jak posilver". Ten portal, tak się składa, że opiera się GŁÓWNIE na prezentacji zdjęć przykładowych i konkretach, a nie napinkach, przechwałkach i stwierdzeniach nie popartych przykładami.
Cube - o to chodziło. Dzięki za linki. Taki wpis ma jakaś wartość, w przeciwieństwie do wielu innych tu zamieszczanych, chociażby pod tym wątkiem.
A propos wykorzystania obiektywu TS, znalazłem takie zdjęcie:
link
Uważam, że bardzo udane.
Pentaxjanin, to może nam zaprezentujesz te swoje zdjęcia z małpy jak takie wspaniałe? ;-)))
@Szturmowiec, proszę bardzo. :-) Jak szukasz sampli, to tu jest niezła baza: link
@ Szturmowiec
Do wykonania takiego zdjęcia nie trzeba tilt-shifta.
@borat jasne, wystarczy photoshop :D ... ;) a bokeh sobie zrobie z wazeliny.
cube, nie ma klopotu...z tym ze mam tylko takie z K-5 ;)
orbs, blur z PS'a i obróbka na masce załatwi sprawę za TS'a
Dobijają mnie takie przykłady "miniatur" i użycia tego szkła. Dla mnie w takim obiektywie glownie zaleta jest korekcja perspektywy - tutaj PS czasami jest niewystarczajacy. Zmiana płaszczyzny ostrosci tez sie przydaje, ale na pewno nie dla takiego efektu jak powyżej
@Szturmowiec: czy jest tam gdzieś opis (pewnie jest) jak to zostało zrobione? Na mojego czuja, to aparat wielkoformatowy z ogniskową 350 mm i efekt głównie pochodzi od tego. Tu jest prawie liniowy obszar ostrości. Janusz Czajkowski operował płaszczyzną skoszoną w stosunku do prostopadłej (chciałem napisać "normalnej") i było nie do podrobienia.
hahaha, po ogłoszeniu Samyanga T-S 24mm, na niemieckim Ebayu można wprost kopać w PC-Nikkorach
link
pentaxjanin, zamiast przechwalać się sprzętem pokaż te powalające fotki, chyba nie problem z k5? ;-)))
Cube, a czym tu sie przechwalac jak TS którego oddales kosztuje 3x tyle co kiepskie K5 ;)
no nie wiem czym, ale skrytykowałeś moje zdjęcia testowe a onanizujesz się k5tką... żałosne :-)
Dobre zdjęcia zawsze warto pokazać. I warto dobre zdjecia pooglądać.
cube, bo marne te foty jak na sprzęt za tyle kasy ;) a do onanizmu mi daleko.
powtarzam więc, pokaż lepsze, jak na sprzęt klasy k5, bo na pyskówki na forum wystarczyłby ci kompakt...
cube - sam jestes sobie winny. To nie jest miejsce do prezentacji swoich zdjec. Jakie by nie byly, dobre czy zle, to znajdzie sie taki frustrat, ktory wlasnie w taki sposob bedzie usilowal sie dowartosciowac.
Woodland....dokładnie. To nie miejsce do prezentacji a ja mogę być jedynie sfrustrowany faktem iż do tej pory nie było dobrego TS'a pod Pentax'a. Teraz dopiero sie dowartosciuje ;) hehe. A jeśli cube myśli ze foty z kompaktów wystarcza do prezentacji w tak znamienitym miejscu to ma w powazaniu osoby tu wyrazajace swoje opinie ;)
Ale czad, to ja czekam na cenę i czekam na Samyanga TS ~45mm.
cube, zalinkowane przez Ciebie zdjęcia są bardzo mierne, nie dziw się krytyce. Możliwości obiektywu może i jakoś tak wykorzystałeś, ale w nieciekawy sposób i popsułeś to na etapie obróbki.
cube - brawa za odwagę, za pokazanie na portalu dla onanistów sprzętowych czegoś tak mało istotnego w fotografii jak zdjęcia ;)
Te Twoje są trochę nie w stylu, który lubię, ale jeśli ich targetem był tzw. "przeciętny odbiorca" lub pracujesz dla kogoś, kto te zdjęcia wykorzysta w publikacjach dla takiego odbiorcy, to myślę, że zrobią odpowiednie wrażenie ;) (żeby nie było - nie czuję się "lepszy" od takiego "przeciętnego odbiorcy" - ja po prostu preferuje mniejsze kontrasty i dużo mniej - a najlepiej w ogóle - koloru na zdjęciu :))
@baron13 - dzięki za link, ale chyba tele lustrzane są wyraźnie gorsze. W pomniejszeniu prawie każde zdjęcie będzie wyglądało na ostre, ale w pełnym rozmiarze, gdzie można zobaczyć sporo szczegółów ptaszka/księżyca (co kto lubi) inaczej niewidocznych już tak pięknie nie jest. Tutaj:
link
jest "teścik" z (niby) cropami, bo teraz już są zmniejszone i tak dobrze różnic nie widać. Kiedyś były pełne, nawet całe zdjęcia były. No i ten oznaczony ED (biały z 2 pierścieniami przysłony, wycofany z produkcji) bije na głowę resztę, drugi jest "standardowy" (czarny, dostępny nadal), a lustrzane i z ostrością i kontrastem słabiej. No i to "kółkowate" bokeh, jeśli w tle trafi się coś innego niż jednolite niebo.
pare fotek testowych szkła a co niektórym zwieracze puszczają. Ocena jakichś internetowych chłystków typu pentaxjanin czy noworries, co to sami nie mają nawet jednego sampla do pokazania mnie nie interesuje. Szturmowcowi fotki jako pogląd wystarczyły, mnie też wystarczyły żeby stwierdzić co mogę po tym szkle się spodziewać. Na fotografii nie zarabiam tylko na nią wydaję, więc nie mam cisnień, spoko :-)))
cube kolezko, teraz to już zaczynasz mnie obrażać...miarkuj sie i zachowaj jakaś kulturę - ja nie pisze o tobie ale o tym co pokazujesz.
Osobiście sampli nie robię - tylko zdjęcia i na pewno ich tutaj nie pokaże (co wiecej argumentacja " no to pokaz swoje" do mnie nie trafia). Co do jakości twoich produkcji to już wiesz i nie tylko ode mnie ;) a jesli o mnie chodzi to powiem Ci ze kilka publikacji mam już za sobą łącznie z fototapetami w paru biurach w Warszawie, kalendarzami, folderami i pismami. Popraw warsztat i nie rzucaj sie.
cube, daj mi jakieś dwa tygodnie i zalinkuję Ci moje próby z T-S.
cube, foty są nędzne i mi nie pokazują tego, czego można się spodziewać po T-S, a jedynie nieciekawą i efekciarską próbę postprodukcji. Efekt T-S jest słabo wykorzystany. Popełniłeś błąd, o którym pisałem wyżej. Zdjęcie jest, technika T-S jest, ale w kiepski sposób użyta.
noworries.....mimo przejzanych setek fot z TS'a chętnie zobaczę Twoja propozycje. W Pentaxie oprócz ukraińskich propozycji nie ma takiego szkła.
pentaxjanie, nie jesteśmy koleżkami, zrobiłeś parę fototapet do windowsa i się narzucasz, zajmij się warsztatem to może kiedyś kupisz sobie lepszy aparat i szkło z tilt-shiftem i sam coś zaprezentujesz. :-)
cube, rozbawiłeś mnie do łez ;)
proponuje zeby Arek zrobił tu porządek łącznie z "samplami" od cube - jeszcze ludziska gotowi dopatrzeć się bezsensu kupna takiego szkła. :)
Panowie to się zaraz pojedynkować chyba będziecie. Szabla na sekundanta i jedziemy.
Cała redakcja na prędce tworzy plotki, więc wybiła godzina troli. Nie ma się co przejmować, z rana ten wątek zemrze śmiercią naturalną.
mario
"A jak ktos poza architektura, packshotami chce pobawic sie w artystyczne wykorzystania ts to krol jest jeden- rollei robiony na bazie srednioformatowych zeissow"
Król czego?
Król jakości (mechanicznej i optycznej) dla obiektywów T/S do aparatów małoobrazkowych. Król ceny także...
I nie Rollei, tylko Schneider ;) PC-TS SuperAngulon w wersjach 50/2.8 i 90/4.5. Jest tez do Pentaxa, także nie tylko "rosyjskie wynalazki" na K są...
Nawet w tej kategorii trudno mówić o królu, jak mamy jeszcze Hartblei, który faktycznie jest na Zeissach z 6x6. No ale fakt, marketing słaby - co to za nazwa Hartblei, tym bardziej, że jest powiązana z jakimiś starymi szkłami zza Buga.
Schneider ma rewelacyjny sposób regulacji :) Aczkolwiek na ebay'u widzialem tylko pod N i C bez mozliwosci podpiecia pod Pentaxa. Cena miażdży - wg. niektórych cenników pod 2800 funtów. Myślę że ten Samyang może fajnie namieszać wśród szkieł z TS.
Pentaxjanin - ze strony Schneidera można kupić wersje K bez problemu. :)
cube | 2012-09-09 21:53:20 - poziom dyskusji rośnie, jeszcze kilku takich jak Ty i będzie drugi onet.pl
Czasem nie dziwię się, że na Fotopolis nie ma komentarzy.
skywalker, to twoja opinia i masz do niej prawo. przyznaję, niepotrzebnie wdałem się w dyskusję poniżej swojego poziomu. mea culpa...
wygląda super :) ciekawe ile będzie kosztować. tak czy siak, w foto-tipie już mi powiedzieli, że będą go mieć od marca, trzeba polować i podejść sobie pomacać :D