Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Pełnoklatkowy Sony Alpha SLT-A99

Pełnoklatkowy Sony Alpha SLT-A99
12 września
2012 06:05

Firma Sony zaprezentowała dzisiaj nowy flagowy aparat Alpha SLT-A99 oparty na technologii półprzezroczystego lustra i wyposażony w pełnoklatkową matrycę Exmor CMOS o rozdzielczości 24 megapikseli oraz nowy, dwuczujnikowy system ustawiania ostrości Dual AF.

Pełna specyfikacja aparatu jest już dostępna w naszej bazie:


Pełnoklatkowy Sony Alpha SLT-A99

Informacja prasowa

Sony wprowadza pełnoklatkowy aparat α99
Flagowy model z mocowaniem typu A wyposażony w pełnoklatkowy przetwornik obrazu, pionierski system Dual AF i profesjonalne funkcje nagrywania filmów
  • Flagowy aparat oparty na technologii półprzezroczystego lustra (Translucent Mirror Technology) i wyposażony w nowo opracowany, pełnoklatkowy przetwornik Exmor CMOS o efektywnej rozdzielczości 24,3 megapiksela
  • Pierwszy na świecie pełnoklatkowy aparat* wyposażony w system Dual AF z 19 czujnikami (w tym 11 krzyżowymi) + 102-polowy system AF (w płaszczyźnie ogniskowej) oraz w nowy system sterowania zakresem AF
  • Bardzo szeroki zakres czułości — od ISO 50 do 25 600 (przy ustawieniu rozszerzonej czułości) — i niezwykle mały poziom szumów
  • Zaawansowany tryb zapisu progresywnych filmów Full HD 50p z ciągłością działania automatyki ostrości i profesjonalnymi funkcjami audio
  • Wizjer XGA OLED TruFinder pokrywający 100% klatki
  • Mocny, lekki korpus ze stopu magnezowego, uszczelnienia chroniące przed złymi warunkami atmosferycznymi i zmodernizowany system obsługi Quick Navi Pro

Pełnoklatkowy Sony Alpha SLT-A99


Pełnoklatkowy Sony Alpha SLT-A99


Pełnoklatkowy Sony Alpha SLT-A99


Pełnoklatkowy Sony Alpha SLT-A99

W najbliższym czasie do rąk zaawansowanych fotografów trafi nowe narzędzie o potężnych możliwościach, łączące szybkość działania technologii półprzezroczystego lustra (Translucent Mirror Technology) z potencjałem obrazowania, jakim cechuje się pełnoklatkowy przetwornik obrazu.

Niecierpliwie wyczekiwany model α99, będący następcą flagowej lustrzanki cyfrowej α900, to pierwszy aparat Sony z półprzezroczystym lustrem, w którym zastosowano pełnoklatkowy (35mm) przetwornik obrazu.

Pełnoklatkowy Sony Alpha SLT-A99

Aparat α99, którego solidny korpus zaprojektowano z myślą o pracy w trudnych warunkach, wyznacza nowe standardy obrazowania, twórczych możliwości, ergonomii i niezawodności.

Niezrównana szybkość i jakość obrazowania

Wyróżnikiem modelu α99 jest nowo opracowany, pełnoklatkowy przetwornik obrazu CMOS Exmor o efektywnej rozdzielczości 24,3 megapiksela. Konstruktorzy aparatu połączyli go z wysoce zaawansowaną wersją procesora obrazu BIONZ, co zagwarantowało niespotykane dotąd parametry obrazu — zarówno fotograficznego, jak i filmowego.

Pełnoklatkowy Sony Alpha SLT-A99

Do poprawy zdolności rozdzielczej pełnoklatkowego przetwornika przyczynia się nowo opracowany, wielosegmentowy, optyczny filtr dolnoprzepustowy. Szybkie przetwarzanie dużych ilości danych z matrycy Exmor CMOS to domena procesora BIONZ, opartego na nowym układzie scalonym o dużej skali integracji. Za bogate przejścia tonalne i niski poziom szumów w 14-bitowych danych wyjściowych RAW odpowiada ponadto nowy, wydajny algorytm redukcji szumów w poszczególnych strefach.

Zmodernizowany procesor BIONZ pozwolił na zwiększenie maksymalnego poziomu czułości (w trybie rozszerzonej czułości). W rezultacie, zakres dostępnych czułości wynosi obecnie od ISO 50 do 25600 i stanowi odpowiednik 9 stopni przysłony. Dzięki niespotykanej przedtem wydajności procesora, aparat α99 umożliwia zdjęcia seryjne z szybkością do 6 klatek na sekundę — lub do 10 klatek na sekundę w trybie zdjęć seryjnych Tele-zoom.

Pełnoklatkowy Sony Alpha SLT-A99

Po raz pierwszy w historii 19-polowy system AF z 11 czujnikami krzyżowymi został uzupełniony wielopolowym czujnikiem AF opartym na wykrywaniu fazy i umieszczonym w płaszczyźnie ogniskowej. Ten dodatkowy czujnik, nałożony na główny przetwornik obrazu, liczy sobie 102 pola ostrości. Powstały w ten sposób unikatowy system Dual AF umożliwia szybkie, dokładne nastawianie ostrości oraz jej śledzenie nawet wówczas, gdy obiekt opuści strefę pokrywaną przez system 19-polowy.

Pełnoklatkowy Sony Alpha SLT-A99

Kolejnym pionierskim rozwiązaniem w aparacie α99 jest zaawansowany tryb ciągłej automatyki ostrości AF-D, wyjątkowo efektywny przy zdjęciach ruchomych obiektów. 19-polowy system AF dostarcza dokładnych informacji o odległości od obiektu, podczas gdy uzupełniający go 102-polowy czujnik AF oparty na wykrywaniu fazy i umieszczony w płaszczyźnie ogniskowej z łatwością radzi sobie z obiektami, które poruszają się w poprzek kadru.

Pełnoklatkowy Sony Alpha SLT-A99

W momencie wprowadzenia na rynek nowy tryb AF-D będzie współpracował z obiektywami SAL2470Z, SAL2875, SAL50F14, SAL300F28G2, SAL70400G i SAL500F4G. Zgodność z dalszymi obiektywami zostanie zapewniona przez przyszłe aktualizacje wewnętrznego oprogramowania.

Kolejnym ulepszeniem automatyki ostrości jest nowa funkcja sterowania zakresem AF, służąca do definiowania zakresu odległości rozpoznawanych przez system AF. Znacznie ułatwi ona na przykład nastawianie ostrości na zmagania sportowe podczas zdjęć przez siatkę.

Dla filmowców

Model α99 dziedziczy „kinowe DNA” profesjonalnych kamer kinowych i zaawansowanych kamer wideo firmy Sony. Niezrównana zdolność rozdzielcza i czułość pełnoklatkowej matrycy idzie więc w parze z zaawansowanymi funkcjami, zoptymalizowanymi pod kątem profesjonalnych produkcji wideo.

Zawodowych filmowców zainteresuje z pewnością możliwość nagrywania filmów w progresywnym formacie Full HD 50p/25p (z możliwością przełączenia na 60p/24p), zgodnym ze specyfikacją AVCHD 2.0. O płynne, ciągłe śledzenie ostrości przy filmowaniu ruchomych obiektów zadba ciągła automatyka ostrości, wprowadzona po raz pierwszy w modelu α77. Warto również wspomnieć o kilku innych rozwiązaniach ułatwiających filmowanie, takich jak reprodukcja sygnału wideo w czasie rzeczywistym przez łącze HDMI czy ciągłość zapisu przy wykorzystaniu obu gniazd na karty pamięci.

Pełnoklatkowy Sony Alpha SLT-A99

Aby maksymalnie ułatwić nagrywanie filmów, konstruktorzy umieścili z przodu aparatu nowy, cicho działający element sterujący, będący połączeniem pokrętła sterującego z przyciskiem. Można go używać do płynnego, bezgłośnego nastawiania ekspozycji, czułości ISO, sposobu pomiaru jasności, czasu migawki, przysłony i poziomów nagrywania dźwięku. Nowy, oferowany oddzielnie uchwyt do zdjęć w układzie pionowym VG-C99AM (opisany w dalszej części) pozwala na zainstalowanie trzech akumulatorów — i na trzykrotne zwiększenie czasu pracy. Użytkownik może nawet wymieniać akumulatory „w locie”, bez zatrzymywania nagrywania.

Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom zawodowych wideofilmowców, znacznie rozszerzono możliwości związane z dźwiękiem. Aparat umożliwia wyświetlanie poziomu dźwięku i regulację poziomów nagrywania. Jest także wyposażony w gniazdo słuchawkowe, które umożliwia dokładne kontrolowanie dźwięku na planie. Oferowany oddzielnie zestaw adaptera XLR-K1M zawiera ponadto monofoniczny mikrofon kierunkowy o wysokiej jakości oraz pozwala na podłączanie urządzeń z profesjonalnymi złączami XLR (Cannon).

Znakomita wygoda obsługi dla wymagających fotografików

Szczegółowy podgląd ujęcia umożliwia wizjer XGA OLED Tru-Finder. Obraz w wizjerze pokrywa 100% klatki i odznacza się wyjątkową jasnością, kontrastem, czystością i rozdzielczością.

Podgląd pełnego kadru na całym ekranie uzyskuje się nawet przy korzystaniu z obiektywów DT, przeznaczonych do współpracy z aparatami z matrycą o rozmiarze APS-C. Korekta kąta widzenia następuje automatycznie i dotyczy zarówno zapisu, jak i wyświetlania obrazu.

Uzupełnieniem wizjera Tru-Finder jest trójprzegubowy wyświetlacz XtraFine LCD o rozdzielczości 1,229 mln punktów (odpowiednik VGA). Zastosowana w nim technologia WhiteMagic™ zwiększa czytelność ekranu w plenerze.

Mimo swych profesjonalnych parametrów i możliwości, aparat α99 jest najlżejszym na świecie1 aparatem cyfrowym z wymiennymi obiektywami, wyposażonym w pełnoklatkowy przetwornik obrazu. Wynoszącą zaledwie 733 g wagę korpusu (bez obiektywu i akumulatora) uzyskano dzięki zastosowaniu technologii półprzezroczystego lustra (Translucent Mirror Technology) oraz korpusu ze stopu magnezu, łączącego lekkość z dużą wytrzymałością.

Pełnoklatkowy Sony Alpha SLT-A99

Korpus aparatu uszczelniono tak, by zapewnić ochronę przed pyłem i wilgocią w niesprzyjających warunkach pogodowych. Z myślą o wieloletnim, bezproblemowym użytkowaniu zastosowano także wzmocnione przyciski i elementy sterujące. O niezawodności aparatu dobitnie świadczy również zmodernizowany, obliczony na około 200000 cykli blok migawki, którego wytrzymałość potwierdziły testy.

Pełnoklatkowy Sony Alpha SLT-A99

W trosce o wygodę i efektywność pracy poprawiono także ergonomię aparatu. Na nowo zaprojektowano uchwyt i zróżnicowano kształty przełączników i przycisków, by umożliwić ich dotykowe rozpoznawanie — bez odrywania wzroku od ujęcia. Do nowości należy też blokada pokrętła trybu ekspozycji, zapobiegająca przypadkowej zmianie położenia.

Dzięki nowemu systemowi obsługi QuickNavi Pro, stanowiącemu rozwinięcie rozwiązań z uznanych modeli α700 i α900, użytkownik może szybko i intuicyjne zmieniać parametry ujęcia, używając do tego tylko jednej ręki.

Aparat można także obsługiwać zdalnie, z podłączonego komputera. Dostępne są wówczas takie funkcje, jak przełączanie między trybami fotografii/filmu i automatyczne przesyłanie zdjęć z aparatu do komputera, usprawniające pracę w warunkach studyjnych.

Nowy obiektyw i akcesoria dla zawodowców

Pełnoklatkowy aparat α99 będzie znakomicie współpracował z nowym obiektywem 300mm F2,8 G SSM II (SAL300F28G2). Ten jasny superteleobiektyw, przeznaczony do zaawansowanej fotografii sportowej i przyrodniczej, różni się od swojego poprzednika znacznie udoskonaloną optyką i wygodniejszą obsługą. Powierzchnie elementów optycznych pokryto opracowaną przez Sony powłoką Nano AR. W rezultacie, dzięki osłabieniu refleksów światła i tzw. duszków osiągnięto lepszy kontrast i głębszą czerń. W uzyskaniu nieskazitelnych fotografii i filmów HD pomaga także nowy układ napędowy o dużej skali integracji. Zwiększa on szybkość i dokładność działania automatyki ostrości, w tym śledzenia ostrości. Obiektyw ma odporną na kurz i wilgoć konstrukcję i doskonale nadaje się do użytku w plenerze, przy pracy nad najtrudniejszymi nawet zleceniami.
Pełnoklatkowy Sony Alpha SLT-A99

Aktualnie trwają również prace nad nowym, jasnym obiektywem stałoogniskowym Carl Zeiss z mocowaniem typu A: Planar T* 50mm F1,4 ZA SSM. Obiektyw ten, zoptymalizowany pod kątem współpracy z pełnoklatkowym przetwornikiem obrazu, pojawi się wiosną 2013 r.

Wraz z aparatem α99 w ofercie Sony pojawił się także nowy uchwyt do zdjęć w układzie pionowym VG-C99AM. Pozwala on między innymi na instalowanie i wymienianie trzech akumulatorów (wliczając w to akumulator w samym korpusie). Ten odporny na pył i wilgoć uchwyt będzie cennym dodatkiem podczas długich sesji zdjęciowych w atelier lub w plenerze.

HVL-F60M to najbardziej zaawansowana w gamie lampa błyskowa o dużej mocy (liczba przewodnia 60, w metrach, przy ISO 100), która dzięki wbudowanej diodzie LED może znaleźć wiele twórczych zastosowań przy fotografowaniu i nagrywaniu filmów. Urządzenie pozwala na sterowanie względną mocą błysku w trybie bezprzewodowym i jest wyposażone w system szybkiego przemieszczania głowicy Quick Shift Bounce. Żądane ustawienia można szybko wybrać przy użyciu intuicyjnego systemu obsługi QuickNavi. Odporna na pył i wilgoć lampa jest dostarczana w komplecie z nasadką rozpraszającą do fotografii i z filtrem barwnym do użytku z oświetleniem LED. Idealnie nadaje się do modelu α99 oraz innych aparatów z nową stopką Multi Interface; można jej również używać na aparatach wyposażonych w stopkę z automatyczną blokadą, po zamontowaniu na dostarczonym adapterze stopki ADP-AMA.

Lampa pierścieniowa HVL-RL1, przeznaczona do użytku na obiektywach o średnicy 49 lub 55 mm, umożliwia efektywne oświetlanie diodami LED małych obiektów, szczególnie w makrofotografii. Natężenie wytwarzanego przez nią światła — około 700 luksów/0,3 m — jest w przybliżeniu czterokrotnie większe niż w poprzednim modelu. Dokładną kontrolę nad twórczymi efektami oświetlenia gwarantuje bezstopniowa regulacja jasności. Użytkownik może wybrać tryb bezcieniowego oświetlania obiektu pełnym pierścieniem lub włączyć tylko wybraną połowę pierścienia, by podkreślić przestrzenny charakter fotografowanego przedmiotu grą świateł i cieni. Do użycia lampy pierścieniowej na obiektywach SAL30M28 i SAL50F18 niezbędny jest sprzedawany oddzielnie adapter do lampy makro FA-MA1AM. Lampa HVL-RL1 pasuje do stopki Multi Interface aparatu α99, ale można jej również używać na aparatach ze stopką z automatyczną blokadą, po zamontowaniu dostarczonego adaptera stopki ADP-AMA.

Nowy zestaw adaptera XLR (XLR-K1M) pozwala uzyskać jakość dźwięku na miarę profesjonalnych produkcji filmowych. Jest wyposażony w dwa gniazda XLR (Cannon), które pozwalają na łączenie aparatu α99 z profesjonalnymi mikrofonami i konsoletami. Dodatkową uniwersalność zapewnia przełącznik wejścia MIC/LINE i niezależne regulatory poziomu dźwięku w poszczególnych kanałach. W skład zestawu wchodzi monofoniczny mikrofon kierunkowy ECM-XM1, który można jednak zastąpić szerokim wachlarzem urządzeń profesjonalnych. Aby połączyć adapter XLR-K1M z aparatem α99, trzeba dodatkowo nabyć specjalny uchwyt.

Chcąc bezprzewodowo wyzwalać migawkę aparatu lub włączać/zatrzymywać nagrywanie filmu, można skorzystać z pilota RMT-DSLR2. Poza modelem α99 steruje on aparatami α z mocowaniami typu A i typu E, wyposażonymi w czujnik zdalnego sterowania.

Plecak LCS-BP3 to propozycja dla wymagających, zawodowych fotografów, którzy niejednokrotnie noszą ze sobą wiele kilogramów sprzętu. Dzięki znacznej pojemności mieści się w nim korpus aparatu α99 z uchwytem do zdjęć w układzie pionowym i z założonym teleobiektywem zmiennoogniskowym, a ponadto 3–4 dodatkowe obiektywy, akcesoria i laptop z ekranem 15,5".

Nowy adapter ADP-MAA pozwala na użycie akcesoriów do stopki z automatyczną blokadą na aparatach ze stopką Multi Interface**. Adapter ADP-AMA pełni natomiast funkcję odwrotną: zapewnia współpracę akcesoriów do stopki Multi Interface z aparatami wyposażonymi w stopkę z automatyczną blokadą.

Pełnoklatkowy Sony Alpha SLT-A99

Półsztywny ochraniacz ekranu PCK-LM14 chroni ekran LCD przed kurzem i porysowaniem. Razem z nim dostarczany jest osobny ochraniacz górnego wyświetlacza.

Nowa karta pamięci Sony SDXC UHS-I SF-64UX (64 GB) współpracuje z szybkim łączem UHS-I i umożliwia odczyt danych z prędkością do 94 MB/s, a zapis z prędkością do 43 MB/s. Doskonale sprawdza się przy wykonywaniu aparatem α99 serii zdjęć. Pozwala także na szybkie przesyłanie dużych obrazów RAW i plików z filmami do komputera.

Dla zapewnienia wysokich poziomów niezawodności i spójności danych, nowe karty zostały poddane przez Sony rygorystycznym testom. Są ponadto wodoodporne i przystosowane do pracy w szerokim zakresie temperatur. W razie gdyby doszło do przypadkowego skasowania zdjęć i filmów, w ich odzyskaniu pomoże opracowane przez Sony oprogramowanie File Rescue*. (*Oprogramowanie to jest oferowane nabywcom kart pamięci i pamięci przenośnych Sony. Można je pobrać za darmo, wchodząc na www.sony.net/memorycard)

Nowy, pełnoklatkowy aparat Sony z półprzezroczystym lustrem α99 będzie dostępny w Europie od pierwszych dni listopada 2012 r.

*Wśród aparatów cyfrowych z wymiennymi obiektywami i pełnoklatkowym przetwornikiem obrazu (stan na 12 września 2012 r.). Na podstawie badań przeprowadzonych wewnętrznie przez Sony.

**Aparat α99 jest wyposażony w nowo opracowaną przez Sony stopkę Multi Interface. Pozwala ona na podłączanie i zasilanie różnych akcesoriów do fotografowania i nagrywania filmów, takich jak lampy błyskowe i mikrofony. Współpracuje ponadto z akcesoriami Sony ze stopką zgodną z normą ISO 518. Stopka Multi Interface została opracowana jako zunifikowane rozwiązanie do różnych urządzeń obrazujących Sony – aparatów cyfrowych, cyfrowych kamer wideo i aparatów z wymiennymi obiektywami – w celu zapewnienia lepszej współpracy akcesoriów i większej wygody użytkowania.


Komentarze czytelników (74)
  1. huston11
    huston11 12 września 2012, 06:25

    Nareszcie :) czekam na premierę!

  2. Don Pedro
    Don Pedro 12 września 2012, 06:27

    No, wszystko fajnie. Fajnie, jednak nie dla mnie, chociaż może kiedyś... Optymalizacja, nowy AF na matrycy, itd. Ale czy planują zdjąć celofan. Poza tym mało chwalą się zakresem tonalnym. Czy to znaczy, że mogą z tym być problemy. Poprosimy jeszcze o większą informację na temat nowej lampy. Czy to po prosty 58-ka na nowym mocowaniu czy coś zupełnie innego?

  3. riddlerpl
    riddlerpl 12 września 2012, 06:33

    Sony zmieniło standard stopki dla lamp. Świat się wali...

    Puszka zaś wydake się byc mega ciekawa, jednakże wysoka cena może z łatwoscią zabić ten entuzjazm...

  4. dulak
    dulak 12 września 2012, 06:59

    1"tele zoom" i po co to nazewnictwo marketingowe, a nie lepiej było napisać DX. Sony jednak pozostanie Sony... :)

  5. klausownik
    klausownik 12 września 2012, 07:02

    Wygląda ładnie.
    Ale czy ktoś mi powie: co daje w tej puszce technologia półprzepuszczalnego lustra prócz zmniejszonego światła o 1/3 EV???
    Bo zdjęcia seryjne nie powalają.

  6. Wiek
    Wiek 12 września 2012, 07:08

    Zapowiada się bardzo ciekawie, z parametrow przynajmniej. na początek nasuwa się pytanie czy będzie wsparcie dla tego nowego systemu ustawiania ostrości w przypadku starszej optyki minolty. Z tego co piszą to na razie działa to tylko z kilkoma obiektywami produkcji sony.
    Dla mnie odpada ze względu na wizjer elektroniczny, gdyby nie to prawdopodobnie kupiłbym go zaraz po pojawieniu się w sklepie. Widzę jednak w takiej konstrukcji duży potencjał, który może skusić część mniej tradycyjnie podchodzących do fotografii profesjonalistów, tym bardzej, że możliwości, jeśli chodzi o filmowanie będzie miał bardzo duże.

  7. Morg
    Morg 12 września 2012, 07:18

    Za klausownikiem, gdzie tu zyski z półprzepuszczalnego lustra? ...

  8. maput
    maput 12 września 2012, 07:21

    Po co SLT jeszcze czujniki fazowe na matrycy ? To nie lepiej było ponownie lustro wprawić w ruch ?

  9. misiak76
    misiak76 12 września 2012, 07:38

    maput - bo sami by pokazali ułomność tego systemu

  10. sparky81
    sparky81 12 września 2012, 07:45

    A ja mam jedno zastrzezenie... tylko jedno... bateria. Nawet z gripem i 2 bateriami przy uzyciu wizjera zrobimy 800-900 zdjec... Moze i duzo ale w a900 te 800 jestem w stanie zrobic na jednym aku i mam jeszcze drugi w zapasie...

    Pozatym super! no moze z wyjatkiem zmiany stopki i brakiem wbudowanej lampy... mimo wszystko do wyzwalania lamp ta wbudowana lampka jest idealna...

  11. archangelgabrys
    archangelgabrys 12 września 2012, 07:45

    Niezły kombajn się szykuje... Jeśli w praktyce potwierdzi się to, o czym zapewnia marketing (szybki i celny AF w każdych warunkach, wysoka jakość zdjęć i niski szum oraz korpus odporny na warunki atmosferyczne), to właśnie pojawił się od Sony pierwszy aparat reporterski, który będzie również nadawał się do fotografowania przyrody. Do tego dochodzą opcje filmowe i tradycyjna fotografia - jednym słowem kombajn! Czekam na test z niecierpliwością. Kto wie, może w przyszłym roku przygarnę... Zeiss 135/1.8 byłby "przyklejony" do A900, a resztę obsługiwałby A99. Fajna kombinacja :)

  12. jarekzon
    jarekzon 12 września 2012, 07:46

    Podoba mi się, choć zazwyczaj stylistyka Sony mi nie odpowiadała, co do reszty test pokaże. Te trzy aparaty to mocne wejście Sony przed Photokiną, niech się konkurencja zacznie ruszać.

  13. jarekzon
    jarekzon 12 września 2012, 07:58

    Patrząc na to co zaprezentowało Sony, widać że są zdeterminowani, żeby zrobić coś nowego. Sony powinno dostać w tym roku nagrodę za innowacyjność. Nikon też, za D800, a jeżeli cena będzie dla ludzi to i za D600.

  14. westberg
    westberg 12 września 2012, 08:03

    -----archangelgabrys | Kto wie, może w przyszłym roku przygarnę... Zeiss 135/1.8 byłby "przyklejony" do A900, a resztę obsługiwałby A99. Fajna kombinacja :)----

    Kombinacja może i fajna, ale ja swej 850 nie zamierzam ani zmieniać, ani zastępować tym, jak Kolega powiedział "kombajnem". Ten aparat jest jakiś taki ...sofistykalny. ;o) Wygląda co najmniej dziwnie, ma dziwne rozwiązania i w ogóle. Te nowości już nie dla mnie, czterdziestoletniego dziadka. Natomiast chętnie bym dokupił ten pełnoklatkowy (czyli małoobrazkowego ;O) kompakt sony.

  15. septemberlicht
    septemberlicht 12 września 2012, 08:12

    Obrotowy ekranik! Brawo.

  16. Michel
    Michel 12 września 2012, 08:16

    @westberg - ja mam ponad 40 lat i to wyrafinowanie mnie nie powstrzyma przed zakupem :-)
    Ale poczekam i zobaczę, jak to cudo będzie się sprawdzało w rzeczywistości, ze szczególnym uwzglęnieniem współpracy AF z szkłami Minolty...

  17. archangelgabrys
    archangelgabrys 12 września 2012, 08:26

    Ja tylko mam nadzieję, że A99 nie skończy żywota jak A77. Na początku też były achy i ochy, a później jak wszyscy zobaczyli testy i jakość obrazka, jaką produkował, to zostaw zwyzywany od bubla. Oczywiście nie zmienia to faktu, że tam, gdzie ktoś potrzebuje szybkiego aparatu i dobrze wykonanego, to A77 daje radę. Mam tylko nadzieję, że A99 da radę również w praktyce, a nie tylko na ulotkach marketingowców.

  18. ZetDe
    ZetDe 12 września 2012, 08:53

    Czy to coś na lampie błyskowej to zestaw stereo HI-FI? Ładny aparat spaskudzony tym czymś. Ale dla szpanerów dodatek w sam raz. Też się zastanawiam nad wyższością półprzepuszczalnego lustra nad lujstrem. To chyba już lepszy bezlusterkowiec, ale poczytam, sprawdzę.

  19. jakubh
    jakubh 12 września 2012, 08:55

    Zmiana stopki może okazać się strzałem w kolano - dotychczasowi użytkownicy mając tak doskonałe narzędzia jak A700-A900 nie bardzo mają się na co złapać, jeśli nie podnieca ich tryb filmowy. Bo przebicie przez tę hybrydę jakości obrazka A900 moze okazać się niemożliwe, a wtedy będzie wtopa. Mówię o rzeczywistej jakości z aktualnym softem, a nie tej pomierzonej tu w testach przy użyciu darmowego rawera dcraw, który radzi sobie z jednym aparatem tak, z drugim siak, a potem zamiast obiektywnego porównania wychodzi jedna wielka kupa.

  20. jakubh
    jakubh 12 września 2012, 08:57

    Napis na bagnecie 35mm CMOS FULL FRAME itd. wyraźnie zdradza, w jakiego użytkownika celuje Sony... litości, załamka.

  21. westberg
    westberg 12 września 2012, 09:02

    -----jakubh | Napis na bagnecie 35mm CMOS FULL FRAME itd. wyraźnie zdradza, w jakiego użytkownika celuje Sony... litości, załamka.-----

    No rzeczywiście. Celują w użytkownika umiejącego czytać...

  22. sektoid
    sektoid 12 września 2012, 09:02

    Zastanawiam się kto kupi ten aparat. Gdybym chciał posiadać FF, to o Sony nawet bym nie pomyślał. A99 to sprzęt dla dzieci bogatych rodziców, inna opcja nie przychodzi mi do głowy. Stałe lustro w torze optycznym to absurd.

  23. jakubh
    jakubh 12 września 2012, 09:13

    Marketingowo wydaje się doskonale dopracowany i zdobędzie nowych nabywców, teraz poczekajmy na konkretne testy na dpreview...

    Co do stopki to może być pozytywne, że zrobili męski gest w kierunku normalizacji. Dla posiadaczy starszych akcesoriów jest adapter. Ale akcesoria z Minolty 7000/9000 nie podejdą :-P

  24. westberg
    westberg 12 września 2012, 09:13

    Sektoid - a ja właśnie pomyślałem. Kupiłem za swoje - z pełną świadomością co robię. Na dodatek jestem święcie przekonany, że za wydane pieniądze otrzymałem najlepszą ofertę na rynku. I - uprzedzając zarzuty, fotografią zajmuję się 30 lat, poważnie lat 20, byłem wiernym użytkownikiem canona za czasów analoga. Trochę się więc orientuję w tematyce. Zatem kupiłem swoją alfę 850 (roczną - na gwarancji) za jedną trzecią ceny nowej 5 canona. Żaden aparat na rynku nie dawał mi w tej cenie takich możliwości. Jest tak dobry, że dziś nie mam najmniejszego ciśnienia na jego zmianę. Stąd, przepraszam Cię, ale Twoja opinia, jest mówiąc eufemistycznie, mało uzasadniona. Natomiast kwestia półprzepuszczalnych luster to sprawa stara; już EOS-1N RS z 1995 r. miał właśnie takie lustro. Może mu Sony wcisnęło rozwiązanie antycypując swoje własne z przyszłości? ;o)

  25. cube
    cube 12 września 2012, 09:18

    Coś strasznie namotali z tym AF. To po co w końcu jest to lustro na stałe? ;-)))

  26. sloma_p
    sloma_p 12 września 2012, 09:19

    I się zaczęło...Ludzie, nie chcecie kupić, to nie kupujcie, a nie piszcie - "dla kłogo to?". Znajdą się tacy, którzy użyją go do wykonania świetnych zdjęć, lepszych niż jest w stanie zrobić 99% wypowiadających się tu "miłośników" sprzętu...Sam używam N ale ta puszka wydaje mi się całkiem fajna, zwłaszcza do filmowania.

    Do posiadaczy innych SLT - używałem kiedyś (daaawno temu) Canona RT, z podobnym rozwiązaniem dot. lustra i pamiętam (robiłem sport, głównie rajdy, na szutrowych kurzu było co niemiara), że non-stop trzeba było to lustro czyścić (łapało kurz bardzo łatwo). Jak to wygląda w SLTach - jest podobnie? Tu lustro jest dużo większe niż w APS-C, więc jeśli jest z tym problem, to tu będzie jeszcze większy...

  27. Sky_walker
    Sky_walker 12 września 2012, 09:22

    jest specyfikacja i pierwsze testy: link - co zabawne: widać, że w A99 Sony użyło przynajmniej część komponentów z Alfy 77, bo różnice między oba aparatami są dziwnie małe w niektórych dziedzinach ;)

  28. Sky_walker
    Sky_walker 12 września 2012, 09:26

    sloma_p | 2012-09-12 09:19:13 - mam od prawie roku A77 i jeszcze ani razu nie czyściłem matrycy, a lustro zdarzyło mi się przedmuchać dwa razy. To są plusy 21 wieku: dajesz powłoki i się syf nie czepia :) Poza tym - z tego co widziałem: syfu na lustrze nie widać na zdjęciach. nawet jak jest dosyć duży :) (leży poza obszarem ostrości, więc o ile nie oskrobałeś lustra papierem ściernym - nie ma o co się martwić)

    cube | 2012-09-12 09:18:44 - bo sama detekcja fazy na matrycy jest g*** warta przy mniejszej ilości światła. Czujniki są fizycznie za małe - Nikon 1 na przykład radzi sobie wtedy przy pomocy detekcji kontrastu, ale w lustrzance coś takiego jest niedopuszczalne, dlatego są też zwykłe czujniki.

  29. Sky_walker
    Sky_walker 12 września 2012, 09:29

    archangelgabrys | 2012-09-12 08:26:43 - nie wiem o co ci chodzi :) Na ISO 50 robi takie zdjęcia, że szczena opada :) A na ISO 16 000 i tak nigdy nie mam potrzeby strzelać... ;)

  30. Sky_walker
    Sky_walker 12 września 2012, 09:35

    "dulak | 2012-09-12 06:59:56
    1"tele zoom" i po co to nazewnictwo marketingowe, a nie lepiej było napisać DX. Sony jednak pozostanie Sony... :) "
    FAIL. Niby dlaczego Sony miałoby stosować marketingowy bełkot Nikona? Jeśli coś to APS-C :) Eh... Nikoniarze, myślą, że cały świat kręci się wokół ich firmy.

  31. jakubh
    jakubh 12 września 2012, 09:47

    DX w wydaniu Nikona to wyjątkowo mylący skrót na oznaczenie formatu APS-C, bo DX oznacza system kodowania kasetki 35mm aby lustrzanka mogła odczytać wartość ISO...

    Co do A99 to zacnie prezentuje się funkcja AF Range - ciekawe jak to będzie działało.

  32. 12 września 2012, 09:53

    nareszcie ktoś dał psztyczka w noc burakom z canona, ileż można czekać na FULL HD i 50 P ??? sam używam canona ale wkurza mnie cykanie ficzerami u canona - co 10 lat nowy bajer. Jedyna rzecz ktora jest swietna u canona to profile ktore mozna importowac, cinestyle nic nie przebije w video. Canonie czas wziac sie do roboty!!!

  33. cube
    cube 12 września 2012, 10:09

    @Skywalker "bo sama detekcja fazy na matrycy jest g*** warta przy mniejszej ilości światła."

    Czyli mam rozumieć, że te 102 czujniki są g** warte, a faktycznie af działa na 11 krzyżowych czujkach? ;-)))

  34. 12 września 2012, 10:09

    Da się zrobić pełną klatkę z uchylnym ekranikiem? Da się. I gripem powtarzającym wszystkie guziki? Da się. A że koszmarnie brzydki? Trudno.

  35. leszek3
    leszek3 12 września 2012, 10:16

    westberg,
    a mnie zabrakło swego czasu odwagi na zakup a850 za 4000-4500zł... Problem był ten sam, co z NEXami - słaba oferta szkieł. Zeissy fantastyczne, ale za drogie. Zacząłem nawet śledzić używane Minolty na allegro, ale w końcu odpuściłem, bo porządnego tele i tak nie było (niestety, czasy, gdy można było za 1700$ kupić nówkę 400/4.5G, odeszły w siną dal), a sentymentu do flint nie poczułem jakoś. Może zrobiłem błąd, zwłaszcza jak patrzę na tę dzisiejszą premierę...

  36. Sky_walker
    Sky_walker 12 września 2012, 10:21

    cube | 2012-09-12 10:09:14 - w ciemnościach i owszem. Ale jak jest wystarczająco dużo światła to wszystkie śmigają. Zresztą - jak masz w lustrzance czujniki liniowe to też musisz się liczyć z tym, że nie będą działaly w każdych warunkach, tak samo jak czujniki krzyżowe nie będą wykorzystane do maksimum potencjału w szkłach ciemniejszych niż f/2.8.
    Nie szukaj sensacji na siłę tam gdzie jej nie ma :)

    oxygenium79 | 2012-09-12 10:09:22 - wygląd kwestia gustu. Dla mnie "koszmarnie brzydki" jest D4. A99 jest ok, choć z pewnością do szczytowych osiągnięć designu nie należy. A77 znacznie bardziej mi się podoba.

  37. noworries
    noworries 12 września 2012, 10:25

    Fajnie, że na wiosnę pojawi się wreszcie zapowiadany od dawna Carl Zeiss Planar T * 50mm F1.4 ZA SSM :)

  38. westberg
    westberg 12 września 2012, 10:29

    leszek -

    Chciałem kupić 35 mm dslr o rozdzielczości matrycy porównywalnej do rozdzielczości negatywu. No i to sony dawało mi matrycę o pożądanej wielkości, największej wówczas na rynku rozdzielczości, body o genialnej ergonomii - za najniższą na rynku cenę. Potem biegałem przez czas jakiś z dwiema sigmami dopiętymi do alfy, a dziś mam dwa zeissy (bo mocno staniały) i standard sigmy. Zatem w szklarni sony jeżeli mi czegoś brakuje to dobrego standardu zeissa, który dałby mi powód do zamiany sigmy, którą posiadam. Więcej niczego nie potrzebuję.

    Kwestie dostępności szkieł w sony są tak naprawdę kwestią indywidualną - trzeba mieć specyficzne oczekiwania wobec sprzętu, żeby ofertę sony uznać za niewystarczającą. A jak widać i te specyficzne oczekiwania powoli są zaspokajane.

  39. artq96
    artq96 12 września 2012, 10:37

    Coraz lepszy ten sprzęt Sony. Nic dziwnego , że w sprzedaży generalnie aparatów cyfrowych Sony ma pierwsze miejsce w Polsce

  40. Sky_walker
    Sky_walker 12 września 2012, 10:56

    artq96 | 2012-09-12 10:37:50 - hehe, "nasi" lubią iść z duchem czasu - Polacy dobre kilka lat przed średnią ogólnoświatowa używali FireFoxa jako najpopularniejszej przeglądarki, Androida jako OS'a smartphone'ów, etc, etc.

    westberg | 2012-09-12 10:29:49 - ja mam na zbyciu Zeissa Planara 50mm f/1.4 z bagnetem A (manual focus, bez elektroniki). Tutaj jest test: link Jak jesteś zainteresowany to kontakt do mnie jest tutaj: link

  41. derkaczyk
    derkaczyk 12 września 2012, 11:24

    Mnie martwi mały zakres ISO tylko 25600 konkurencja daje więcej w przedziale aparatów !!! To może oznaczać że z jakością obrazka na wysokim ISO nie jest wesoło . Fakt Iso 6400 weszło do auto , to znaczy że jest na pewno użyteczne i bardzo dobre . Ale fakt pozostaje faktem że konkurencja daje więcej . Na pocieszenie że hybrydowy auto focus będzie się spisywał rewelacyjne . Czas pokaże . Myślałem że dadzą aktualizacje oprogramowania do A77 które poprawia obrazek na wysokim ISO .

  42. focjusz
    focjusz 12 września 2012, 11:24

    Główne zdziwienie to zdjęcia seryjne - "tylko" 6kl/s w SLT !
    O ile jest to zrozumiałe w przypadku Canona i Nikona ( tam pewnie procek albo bufor nie wyrabia) to
    dlaczego Sony nie mając ( ?) w planach bardziej flagowego modelu sztucznie ogranicza parametr którym z łatwością mógłby pognębić Canona ( 5D mkIII ) którego jednak i tak deklasuje trybami wideo.
    Cena - niestety - zrozumiała i tak taniej o 600$ niż mk III. Teraz przydała by się zapowiedz jakiejś A85 :)
    Na razie ciągle brak taniego FF - więc czekam na D600 powinien być wyraźnie tańszy od 800tki

  43. archangelgabrys
    archangelgabrys 12 września 2012, 11:36

    @derkaczyk

    ISO 25600 to mało? Ja raz na ruski rok używam 3200, a powyżej 1600 staram się nie wchodzić. Do 99% zdjęć nie jest konieczne używanie ISO większego niż 6400. Najpierw ludzie narzekali, że jest wojna na megapixele, później na wysokie ISO, a teraz gdy wyszła puszka, której zakres ISO nie przebija starszych konkurentów, to już niedobrze :)

  44. derkaczyk
    derkaczyk 12 września 2012, 11:58

    archangelgabrys

    To nie jest mało , pod warunkiem że to jest użyteczne !!! W A77 masz ISO 16000 co z tego jak tego nie można użyć . Nie wiem co fotografujesz , ale ja przyrodę i naprawdę ISO 6400 dobrej jakości było by przydatne nawet więcej szczególnie jak masz podpięty 70-400 , to nie jest super jasny teleobiektyw . Na pewno można sobie jakość poradzić , ale to nie oto chodzi by Ci sprzęt przeszkadzał .
    Pozdrawiam

  45. archangelgabrys
    archangelgabrys 12 września 2012, 12:36

    Ależ zgadzam się z Tobą. Sprzęt się kupuje wedle potrzeb. Zdjęcia przykładowe już są kilka artykułów wyżej. Co prawda jest to wersja przedprodukcyjna, ale cudów bym się nie spodziewał na Twoim miejscu :)

  46. Bogumił
    Bogumił 12 września 2012, 13:24

    Plotka głosi, że D600 ma kosztować ok. 2700 USD. Z 24-85 ok 3400 USD.

  47. paul123
    paul123 12 września 2012, 14:37

    Do pelni szczescia brakuje tylko WI-FI. Nie wiem czemu to znowu w dzisiejszych czasach jest wielki rarytas ?

  48. paul123
    paul123 12 września 2012, 14:58

    No i jeszcze gdzie sa zdjecia/prezentacje/parametry samego gripu i wszystkich nowych lamp ??

  49. sigmiarz
    sigmiarz 12 września 2012, 15:01

    "Plotka głosi, że D600 ma kosztować ok. 2700 USD. Z 24-85 ok 3400 USD."

    dużo, ja słyszałem że 2100 USD za sam korpus, ma to większy sens przy cenie d800.

  50. artq96
    artq96 12 września 2012, 15:48

    A mnie dziwi czemu jeszcze z lustrzanki nie można zadzwonić. Funkcja telefonu też by się przydała.

  51. zentaurus
    zentaurus 12 września 2012, 16:20

    artq96@
    Telefon w lustrzankach? Koniecznie! W menu domyślnie zainstalowany numer do sewisu :)

  52. paul123
    paul123 12 września 2012, 16:39

    Interesuje mnie opcja sterowania aparatem z poziomu komputera lub by zdjecia zapisywaly sie bezposrednio na kompie, a ktora to zostala w tym artykule podana. Pytanie brzmi, w jaki sposob sie to odbywa? Po kablu ??

  53. Xan
    Xan 12 września 2012, 17:04

    paul123 tak po kablu, instalujesz odpowiedni soft.

  54. paul123
    paul123 12 września 2012, 17:18

    No wlasnie, i dlatego pytalem sie o wi-fi. Ale co poniektorym widze lepiej zgrywac po kablu. Dziwne, nex6 ma a dla A99 max osiagniec w tej dziedzinie to kabel?

  55. derkaczyk
    derkaczyk 12 września 2012, 18:41

    Na alfarumorus jest film przedstawiający możliwości autofocusu trzeba przyznać że robią wrażenie ,przynajmniej na mnie . Nie wiem jak inne aparaty radzą sobie w takiej sytuacji . Co do innych możliwość to A99 to prawdziwy kombajn . Mam tylko nadzieje że jakość zdjęć okaże się dużo lepsza

  56. Sky_walker
    Sky_walker 12 września 2012, 19:31

    paul123 | 2012-09-12 17:18:00 - Kup sobie EyeFi jak ci kable tak strasznie przeszkadzają - Sony wspiera te karty od dawien dawna. Więc w praktyce: każda Alfa ma Wi-Fi do transferu fotografii.

    Coś wam ludzie chyba się w głowach poprzewracało od tych smartfonów - WiFi wcale nie jest ważne w aparacie. Mniej oglądania reklam, więcej życia ;)

  57. paul123
    paul123 12 września 2012, 22:21

    A jaka predkosc zapisu maja te EyeFi? A idac w plener czy po prostu do wynajetych pomieszczen, tez kable targac ze soba? Rozumiem ze nie moze byc zadnego udogodnienia?? Poprzewracalo sie w glowie ale tym od Sonego. W amatorskich lustrzankach gdzie ludzie nie maja kasy na zewnetrzna lampe, nie dadza diody wspomagania AF, za to w lustrach z najwyzszej polki jest, bo to taki rarytas. Z kolei tak wazne czesto w studio zgrywanie zdjec i czy podglad na kompie dzieki WiFi to banal godny tylko NEXa dla Kowalskiego ale w aparacie FF reklamowanym niemal do kazdych najtrudniejszych zadan to juz zbedne. Zaiste, ich logika mnie powala.

  58. ***s***
    ***s*** 12 września 2012, 22:22

    klausownik | 2012-09-12 07:02:06.......Ale czy ktoś mi powie: co daje w tej puszce technologia półprzepuszczalnego lustra prócz zmniejszonego światła o 1/3 EV???


    Po to np zeby nie osmieszac sie takim czyms link i link

  59. ***s***
    ***s*** 12 września 2012, 22:27

    paul123 | 2012-09-12 17:18:00...... Dziwne, nex6 ma a dla A99 max osiagniec w tej dziedzinie to kabel?

    Ale by sie dostalo Sony bluzgow gdyby mialo jeszcze i WiFi. I tak sie sporo tego zbierze, GPS, Panorama, 3D.

  60. piecia36
    piecia36 12 września 2012, 22:40

    mi ten wysyp produktów sony mi się podoba

  61. mav
    mav 12 września 2012, 22:50

    **s** tych lup używa się do filmowania i to głównie w połączeniu z rigiem, zatem porównianie imo...z pupy.

  62. ***s***
    ***s*** 13 września 2012, 02:22

    piecia36 | 2012-09-12 22:40:37 mi ten wysyp produktów sony mi się podoba

    nie jestes sam. Managerom C i N pewnie tez sie nie podoba.







    mav | 2012-09-12 22:50:34...... tych lup używa się do filmowania i to głównie w połączeniu z rigiem, zatem porównianie imo...z pupy.


    Mylisz sie, swietne porownanie. Wyobraz sobie ze sporo osob bedzie uzywac A99 do filmowania. W A99 po prostu te imp ... z pupy lupy-dostawki do lustrzanek sa niepotrzebne. A99 ma swietny wizjer wbudowany.

  63. ***s***
    ***s*** 13 września 2012, 02:28

    paul123 | 2012-09-12 22:21:40..................i WiFi to banal godny tylko NEXa dla Kowalskiego ale w aparacie FF reklamowanym niemal do kazdych najtrudniejszych zadan to juz zbedne. Zaiste, ich logika mnie powala.

    Troche tez mnie sie to nie podoba. Tym bardziej ze WiFi juz bardzo przydalo mi sie ... do sciagniecia nowych baz danych do GPSa przez WiFi w jakims Starbucksie. Przed sciagnieciem nie lapal wcale po sciagnieciu natychmiast.

  64. Sky_walker
    Sky_walker 13 września 2012, 08:39

    To może idźmy na całość: Thunderbolt + bluetooth z transferem zdjęć bezpośredno na smattphone'a/tableta. ;)

    A co do protez to jak najbardziej prawda. Mnie tam zawsze śmieszyło jak ludzie kupowali te kawałki plastiku za jakieś absurdalne pieniądze, żeby doklejić je taśmą dwustronną do aparatu i "filmować jak pro". Jak ktoś chce filmować przy pomocy wizjera to jest multum normalnych opcji na rynku - od kamer (wliczając w to profesjonalne kamery z bagnetem E), przez SLT aż po bezlusterkowce. I nigdzie idiotycznych protez nie trzeba stosować.

  65. Xan
    Xan 13 września 2012, 12:05

    I jakoś płaczu nie widzę że topowe puszki canona maja zewnętrzne transmitery Wi-Fi...

  66. paul123
    paul123 13 września 2012, 13:05

    A ile to miejsca zajmuje by modul Wi-Fi byl w aparacie, no ile? Owszem, mozemy sie pocieszac ze w innych systemach transmitery sa zewnetrzne, a kazdy glupi niech nosi.. zewnetrzny transmiter wi-fi, zewnetrzny odbiornik gps, jakis kabel aby jeszcze cos tam podlaczyc. Nie ma co... tylko klaskac i skakac z radosci. A juz teraz mozna obserwowac tendencje na forach jak ludzie kupuja nexy bo im sie nie chce ciezarow dzwigac. Nic dziwnego, bo skoro majac lustro chce sie byle dodatkowa funkcje to zaraz trzeba brac zewnetrzny transmiter, albo dwa albo nawet cztery... i co jeszcze ?

  67. Xan
    Xan 13 września 2012, 13:11

    Bo zaraz by się odezwała banda pierdół plączących "za dużo wodotrysków ja za to nie będę płacić". Inna sprawą jest ograniczenie złożoności układu, miejsce w korpusie czy same koszty produkcji.

    Akurat w tej klasie puszek zewnętrzne transmitery Wi-Fi od lat są standardem..

    U Nikona jest tak samo. Canon też no ale trzeba po sony jechać ...

  68. r2mdi
    r2mdi 13 września 2012, 15:25

    Szabla na urlopie? :)

  69. Sky_walker
    Sky_walker 13 września 2012, 17:54

    Raczej: w pracy ;)

  70. Najemca
    Najemca 13 września 2012, 19:38

    Aparat wygląda i zapowiada się bardzo obiecująco. Tak jak inni zastanawiam się nad bilansem zysków i strat z powodu zastosowania tego lustra. Z drugiej strony jak widzę ludzi zakręcających na swój często dobry sprzęt na przykład tanie filtry uv czy badziewne obiektywy .... same matryce posiadają różne filtry itd. Czy więc zastosowanie dodatkowego czegoś po drodze w "wysoce przetworzonej" fotografii cyfrowej istotnie szkodzi?
    Może ktoś wie ile dokładnie światła to zabiera?

  71. r2mdi
    r2mdi 13 września 2012, 20:56

    W pracy? Bez dostępu do Internetu? Dziwne... :)
    Pod D600 już ćwierć tysiąca komentarzy, a tutaj słabiutko.

  72. Sky_walker
    Sky_walker 13 września 2012, 22:29

    r2mdi - i wszystkie komentarze to żale nad ceną, albo Nikoniarze broniący swojej puszki. Ja gdzieś po pierwszej 100 przestałem czytać, bo już całkiem jakiś bełkot zaczął lecieć (typu udowadnianie słuszności ceny Nikona na podstawie kursu jena z 2007 - lol).

    Najemca | 2012-09-13 19:38:41 - gdzieś między 1/3 a 1/2 EV. :)

  73. r2mdi
    r2mdi 13 września 2012, 22:53

    Sky_walker
    Masz rację. Jest trochę komentarzy coś wnoszących do ogólnej wiedzy czytających info o tym aparacie, ale teraz to już raczej przewaga tych co się biją wyciągając lipne i naciągane argumenty.
    Bo muszą? Bo lubią? Albo jedno i drugie. :) Ech.

  74. Szabla
    Szabla 15 września 2012, 00:32

    Jestem, ale chyba nie warto czytać wszystkich komentarzy, co? ;)

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.