Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Kamery Sony NEX-VG900E i NEX-VG30E

Kamery Sony NEX-VG900E i NEX-VG30E
12 września
2012 11:21

Prezentację dzisiejszych premier firmy Sony kończymy zapowiedzią producenta o wprowadzeniu do sprzedaży dwóch nowych kamer Full HD z wymiennymi obiektywami NEX-VG900E i NEX-VG30E. Pierwsza z kamer została wyposażona w pełnoklatkowy przetwornik obrazu CMOS Exmor o rozdzielczości 24 megapikseli, druga natomiast w matrycę formatu APS-C o rozdzielczości 16 megapikseli.

Informacja prasowa

Pierwsza kamera Sony Handycam® z pełnoklatkowym przetwornikiem obrazu
NEX-VG900E:
kamera Full HD z wymiennymi obiektywami
  • Pełnoklatkowy przetwornik obrazu CMOS Exmor o efektywnej rozdzielczości 24,3 megapiksela
  • Dołączony adapter umożliwiający użycie obiektywów z mocowaniem typu A przeznaczonych do pełnoklatkowych matryc (także pełna zgodność z powiększającą się rodziną obiektywów z mocowaniem typu E)
  • Zapis progresywnego obrazu filmowego Full HD 50p/25p/24p
  • Rozbudowane możliwości ręcznej regulacji ustawień i kołyskowa dźwignia zoomu
  • Mikrofon Quad Capsule Spatial Array umożliwiający uzyskanie dźwięku stereo/5.1-kanałowego o wysokiej jakości
  • Kontrastowy wizjer XGA OLED TruFinder
  • Panel dotykowy XtraFine LCD 7,5 cm / 3,0"

Kamery Sony NEX-VG900E i NEX-VG30E

Firma Sony wprowadza do oferty kolejną innowacyjną kamerę Full HD: model Handycam® NEX-VG900E z pełnoklatkowym przetwornikiem obrazu i mocowaniem obiektywów wymiennych typu E.

Razem z nią wprowadzona zostanie kamera Handycam® NEX-VG30E: następczyni udanego modelu NEX-VG20E, z identyczną matrycą APS-C i kilkoma ulepszeniami.

Kamera Sony Handycam® NEX-VG900E pojawi się w Europie w listopadzie, a kamera NEX-VG30E w grudniu br.

Handycam® NEX-VG900E

Pierwsza kamera Handycam® firmy Sony wyposażona w matrycę o wielkości pełnej klatki filmu małoobrazkowego (35mm) wyróżnia się najwyższą jakością obrazu i bogactwem twórczych możliwości. W rezultacie pozwala w pełni wykorzystywać artystyczny potencjał wymiennych obiektywów firm Sony i Carl Zeiss.

Kamery Sony NEX-VG900E i NEX-VG30E

Zastosowany w kamerze NEX-VG900E, opracowany przez Sony przetwornik obrazu Exmor CMOS o efektywnej rozdzielczości 24,3 megapiksela jest około 40 razy większy od elementów światłoczułych w typowych kamerach powszechnego użytku i przeszło dwukrotnie większy niż przetworniki APS-C w pozostałych modelach Handycam® z wymiennymi obiektywami.

Kamery Sony NEX-VG900E i NEX-VG30E

Duża matryca ma szereg ważnych zalet: umożliwia na przykład uzyskanie pięknego wyglądu nieostrych fragmentów (efekt bokeh) przy rejestracji obrazu obiektywami α, a dzięki dużej światłoczułości zapewnia wyjątkową czystość obrazu i niski poziom szumów. Oprócz tego, doskonale reprodukuje subtelne przejścia tonalne, ułatwiając wymagającym filmowcom pełne urzeczywistnienie twórczych wizji.

Kamery Sony NEX-VG900E i NEX-VG30E

Przetwornik kamery NEX-VG900E pozwala także na wykonywanie fotografii o efektywnej rozdzielczości 24,0 megapiksela, które pod względem jakości w niczym nie ustępują zdjęciom z profesjonalnych lustrzanek cyfrowych. Dla maksymalnej wygody późniejszej obróbki, można nawet wybrać zapis w formacie RAW.

Kamery Sony NEX-VG900E i NEX-VG30E

Po włączeniu trybu zapisu progresywnego 25p/24p nagrywany film nabiera pięknego, kinowego wyglądu. Co więcej, filmową kolorystykę i przejścia tonalne w obrazie można precyzyjnie kształtować przy użyciu funkcji Cinema Tone Gamma™ i Cinema Tone Colour™. Zgodność ze standardem AVCHD 2.0 oznacza możliwość zapisu także w formacie 50p — i związane z tym dodatkowe twórcze możliwości. Kamera pozwala ponadto na artystyczne przetwarzanie obrazu filmowego i fotograficznego za pomocą nowych trybów efektu w obrazie.

Kamery Sony NEX-VG900E i NEX-VG30E

Ułatwieniem przy nagrywaniu filmów jest kołyskowa dźwignia służąca do płynnego, precyzyjnego nastawiania zoomu. Kiedy w kamerze zainstalowany jest obiektyw z mocowaniem typu E wyposażony we własny napęd zoomu, dźwignia reguluje zoom optyczny. W przypadku obiektywów stałoogniskowych dźwignia steruje zoomem elektronicznym, pozwalając na uzyskanie imponujących, twórczych rezultatów.

Po założeniu do kamery NEX-VG900E obiektywu z mocowaniem typu E lub z obiektywu DT z mocowaniem typu A, urządzenie automatycznie przełącza się w tryb APS-C. Daje to możliwość swobodnego sięgania po obiektywy zaprojektowane do współpracy z mniejszymi matrycami APS-C.

Kamera jest dostarczana w komplecie z adapterem LA-EA3. Umożliwia on użycie obiektywów z mocowaniem typu A przeznaczonych do lustrzanek z pełnoklatkową matrycą. Użycie adaptera nie powoduje zmiany ogniskowej obiektywu.

Z myślą o wymagających filmowcach przygotowano cały wachlarz trybów, funkcji i możliwości ręcznego wyboru ustawień. Kamera może więc pracować w trybie preselekcji przysłony, preselekcji czasu migawki lub ręcznego nastawiania ekspozycji. Wprowadzanie korekt przysłony, czasu migawki i wzmocnienia ułatwiają logicznie rozmieszczone przyciski bezpośredniego wyboru. Ręcznie można także nastawiać balans bieli. Podczas ręcznego nastawiania ostrości z pomocą przychodzi zapożyczona ze sprzętu profesjonalnego funkcja peaking, która wyróżnia ostro odwzorowane fragmenty obrazu. Uzupełnia ją funkcja powiększania obrazu, włączana przyciskiem u góry uchwytu.

Zaawansowani użytkownicy z zadowoleniem odnotują szczegółowy obraz w wizjerze XGA OLED Tru-Finder, który odznacza się ponadto dużym kontrastem i wyjątkowo naturalnym odwzorowaniem kolorów. Uzupełnieniem wizjera Tru-Finder jest regulowany ekran dotykowy XtraFine LCD. Zastosowana w nim unikatowa technologia Sony zapewnia duży kontrast obrazu i bogatą, głęboką czerń.

Wymieniając atuty filmów HD nagranych kamerą NEX-VG900E, trzeba wspomnieć o wysokiej jakości dźwięku. Jest ona zasługą unikatowego mikrofonu Quad Capsule Spatial Array z czterema kapsułami o wszechkierunkowej charakterystyce, które mogą pracować w trybie rejestracji dźwięku stereo lub 5.1-kanałowego dźwięku przestrzennego. Użytkownik może samodzielnie regulować poziomy nagrywania oraz kontrolować na wyświetlaczu LCD aktualny poziom sygnału. Kamera jest ponadto wyposażona w gniazdo słuchawkowe do bezpośredniego odsłuchu nagrywanego dźwięku.

Nowa stopka Multi Interface umożliwia użycie sprzedawanego oddzielnie zestawu adaptera XLR-K1M. Zestaw ten zawiera monofoniczny mikrofon kierunkowy o wysokiej jakości i pozwala na podłączanie urządzeń z profesjonalnymi złączami XLR (Cannon).

Najważniejsze cechy:

  • Typ: Cyfrowa kamera wideo HD z wymiennymi obiektywami
  • Współpraca z obiektywami: System obiektywów Sony z mocowaniem typu E. Współpraca także z obiektywami z mocowaniem typu A przy użyciu dostarczonego adaptera LA-EA3
  • Przetwornik obrazu: Pełnoklatkowy Exmor HD CMOS (35,8×23,9 mm)
  • Procesor: Procesor obrazu BIONZ™
  • Efektywna rozdzielczość: Około 24,3 megapiksela (fotografie 3:2), około 20,3 megapiksela (film 16:9)
  • Format wideo: HD: zgodny z formatem MPEG4-AVC / H.264 AVCHD™ 2.0 SD: MPEG2-PS
  • Nagrywanie filmu (przeciętna przepływność/VBR): HD — PS: około 28 Mb/s, FX: około 24 Mb/s, FH: około 17 Mb/s, HQ: około 9 Mb/s, LP: około 5 Mb/s, SD — HQ: około 9 Mb/s
  • Tryby wideo: HD: 1920×1080/50p, 25p, 24p, 50i (FX, FH), 1440×1080/50i (HQ, LP) SD: 720×576/50i
  • Format audio: Dolby® Digital 5.1 kanałów, Dolby® Digital 5.1 Creator Dolby® Digital, 2 kanały stereo
  • Wizjer: Obrotowy wizjer elektroniczny OLED, 3 cm (typ 0,5") o rozdzielczości ok. 2,359 mln punktów; pokrycie 100% kadru, korekcja dioptryczna; regulacja temperatury barw
  • Ekran LCD: Dotykowy, 7,5 cm (3,0") XtraFine LCD, obracany w zakresie 270°; regulacja jasności, podgląd w czasie rzeczywistym korekt kompensacji ekspozycji i balansu bieli; histogram; wyświetlanie/ukrywanie siatki linii
  • System nastawiania ostrości: Ręczne nastawianie ostrości; automatyka ostrości (AF) przy spełnionych poniższych warunkach:
    • Kiedy używany jest adapter gniazda LA-EA3, w trybie gotowości do rejestracji filmu 24p i fotografii działa zarówno system AF oparty na wykrywaniu kontrastu, jak i system AF oparty na wykrywaniu fazy w płaszczyźnie ogniskowej (uwaga: system AF oparty na wykrywaniu fazy nie współpracuje z niektórymi obiektywami)
    • Kiedy używany jest adapter gniazda LA-EA2, działa system AF oparty na wykrywaniu fazy
    • Kiedy używany jest obiektyw z mocowaniem typu E, działa system AF oparty na wykrywaniu kontrastu
  • System pomiaru ekspozycji: Pomiar 99-segmentowy z przetwornika obrazu z trybem wielosegmentowym i trybem punktowym obsługiwanym przez dotyk Zakres czułości pomiaru – od 2 do 17 EV (przy odpowiedniku ISO 100, dla obiektywu F1,4); Nastawianie ekspozycji: automatyczne, punktowe (panel dotykowy) i ręczne (pokrętło)
  • Tryby balansu bieli: Automatyczny, zapamiętywanie po naciśnięciu, plener, pomieszczenia, temperatura barwowa + korekty B-A/G-M dla odpowiednich trybów
  • Minimalne oświetlenie: 8 luksów (czas otwarcia migawki 1/50, F3,5)
  • Wspomaganie ręcznego nastawiania ekspozycji: Wyświetlanie wzoru zebry
  • Zoom cyfrowy: 2.0x, z regulacją elektryczną i przy użyciu dźwigni zoomu (zmienna/stała prędkość, maks. 32 poziomy)
  • Zakres czasów migawki w trybie automatycznym (s): 1/48–1/10 000 (film 24p), 1/50–1/10 000 (pozostałe tryby filmowania), 30 s–1/8000 (fotografie)
  • Efekty w obrazie: Filmy i fotografie: posteryzacja, kolor pop, zdjęcie retro, częściowy kolor, obraz czarno-biały o dużym kontraście, zabawkowy aparat Tylko fotografie: miękka ostrość, miniatura
  • Inne cechy: Wyświetlanie poziomu dźwięku, Cinema Tone Gamma™, Cinema Tone Colour™, pokrętło o programowalnej funkcji; rozpoznawanie twarzy; nakładanie daty i godziny; optymalizacja zakresu dynamicznego; nagrywanie płyty jednym przyciskiem; głośnik monofoniczny
  • Łącza: Gniazdo na kartę pamięci; wyjście wideo (komponentowe/kompozytowe)/wyjście S-Video; HDMI (mini); USB mini-AB/USB 2.0 Hi-speed (pamięć masowa/MTP) (tylko odczyt); wyjście słuchawkowe (mini jack stereo); wejście mikrofonowe (mini jack stereo); stopka Multi Interface; wejście zewnętrznego zasilania; złącze zdalnego sterowania (zintegrowane ze złączem A/V remote); złącze A/V remote
  • Wymiary (szer. × wys. × gł.): Około 105 × 130 × 223 mm (z dostarczonym akumulatorem/ bez adaptera gniazda LA-EA3)
  • Waga: Około 825 g (korpus), 1030 g (z dostarczonym akumulatorem NP-FV70)
  • Dostarczane wyposażenie: Akumulator NP-FV70; zasilacz sieciowy; komponentowy przewód AV; przewód połączeniowy AV; przewód USB; przykrywka korpusu; osłona akumulatora; osłona przeciwwiatrowa; duża muszla oczna; CD-ROM z oprogramowaniem użytkowym; pilot; adapter gniazda LA-EA3.

Handycam® NEX-VG30EH/VG30E

Wiele ulepszeń z kamery NEX-VG900E, wprowadzonych z myślą o użytkownikach zawodowo trudniących się filmowaniem, znalazło również zastosowanie w modelu Handycam® NEX-VG30E – następcy cenionej kamery NEX-VG20E. Nowa kamera jest wyposażona w przetwornik Exmor™ APS HD CMOS o efektywnej rozdzielczości 16,1 megapiksela, który gwarantuje wysoką jakość obrazu przy korzystaniu z całej gamy wymiennych obiektywów zmocowaniem typu E.

Kamery Sony NEX-VG900E i NEX-VG30E


Kamery Sony NEX-VG900E i NEX-VG30E

Tak jak wmodelu NEX-VG900E, możliwe jest nagrywanie płynnych, kinowych filmów Full HD w progresywnych trybach 50p, 25p i 24p oraz artystyczne przetwarzanie materiału za pomocą efektów w obrazie.

Kamery Sony NEX-VG900E i NEX-VG30E

Do wspólnych cech obu modeli należą również wizjer XGA OLED Tru-Finder, rozbudowane możliwości ręcznego wyboru ustawień i kołyskowa dźwignia zoomu.

Kamery Sony NEX-VG900E i NEX-VG30E

Model NEX-VG30EH jest dostarczany w zestawie z nowym obiektywem E PZ 18–200mm F3,5–6,3 OSS. Ten uniwersalny obiektyw umożliwia elektryczną regulację zoomu w zakresie od szerokiego kąta do teleobiektywu. Jego wyposażenie obejmuje płynny, cichy w działaniu system AF oraz stabilizator obrazu Optical SteadyShot. Na tubusie umieszczono ponadto dodatkową dźwignię kołyskową. Umożliwia ona płynne, profesjonalne regulowanie zoomu i sterowanie szybkością jego zmian.

Kamery Sony NEX-VG900E i NEX-VG30E

Najważniejsze cechy:

  • Typ: Cyfrowa kamera wideo HD z wymiennymi obiektywami
  • Współpraca z obiektywami: System obiektywów Sony z mocowaniem typu E. Współpraca także z obiektywami z mocowaniem typu A przy użyciu oferowanego oddzielnie adaptera LA-EA2
  • Przetwornik obrazu: Exmor APS HD CMOS (23,5×15,6 mm)
  • Procesor: Procesor obrazu BIONZ™
  • Efektywna rozdzielczość: Około 16,1 megapiksela (fotografie 3:2) Około 13,6 megapiksela (film 16:9)
  • Format wideo: HD: zgodny z formatem MPEG4-AVC / H.264 AVCHD™ 2.0 SD: MPEG2-PS
  • Nagrywanie filmu (przeciętna przepływność/VBR): HD — PS: około 28 Mb/s, FX: około 24 Mb/s, FH: około 17 Mb/s, HQ: około 9 Mb/s, LP: około 5 Mb/s, SD — HQ: około 9 Mb/s
  • Tryby wideo: HD: 1920×1080/50p, 25p, 24p, 50i (FX, FH), 1440×1080/50i (HQ, LP) SD: 720×576/50i
  • Format audio: Dolby® Digital 5.1 kanałów, Dolby® Digital 5.1 Creator Dolby® Digital, 2 kanały stereo
  • Wizjer: Obrotowy wizjer elektroniczny OLED,3 cm (typ 0,5") o rozdzielczości ok. 2,359 mln punktów; pokrycie 100% kadru, korekcja dioptryczna; regulacja temperatury barw
  • Ekran LCD: Dotykowy, 7,5 cm (3,0") XtraFine LCD, obracany w zakresie 270°; regulacja jasności, podgląd w czasie rzeczywistym korekt kompensacji ekspozycji i balansu bieli; histogram; wyświetlanie/ukrywanie siatki linii
  • System nastawiania ostrości: Ręczne nastawianie ostrości; automatyka ostrości (AF) oparta na wykrywaniu kontrastu
  • System pomiaru ekspozycji: Pomiar 63-segmentowy z przetwornika obrazu z trybem wielosegmentowym i trybem punktowym obsługiwanym przez dotyk Zakres czułości pomiaru – od 0 do 20 EV (przy odpowiedniku ISO 100, dla obiektywu F2,8); Nastawianie ekspozycji: automatyczne, punktowe (panel dotykowy) i ręczne (pokrętło)
  • Tryby balansu bieli: Automatyczny, zapamiętywanie po naciśnięciu, plener, pomieszczenia, temperatura barwowa + korekty B-A/G-M dla odpowiednich trybów
  • Minimalne oświetlenie: 9 luksów (czas otwarcia migawki 1/50, F3,5)
  • Wspomaganie ręcznego nastawiania ekspozycji: Wyświetlanie wzoru zebry
  • Zoom cyfrowy: 2.0x, z regulacją elektryczną i przy użyciu dźwigni zoomu (zmienna/stała prędkość, maks. 32 poziomy)
  • Zakres czasów migawki w trybie automatycznym (s): 1/48–1/4000 (film 24p), 1/50–1/4000 (pozostałe tryby filmowania), 30 s–1/4000 (fotografie)
  • Efekty w obrazie: Filmy i fotografie: posteryzacja, kolor pop, zdjęcie retro, częściowy kolor, obraz czarno-biały o dużym kontraście, zabawkowy aparat Tylko fotografie: miękka ostrość, miniatura
  • Inne cechy: Wyświetlanie poziomu dźwięku, Cinema Tone Gamma™, Cinema Tone Colour™, pokrętło o programowalnej funkcji; rozpoznawanie twarzy; nakładanie daty i godziny; optymalizacja zakresu dynamicznego; nagrywanie płyty jednym przyciskiem; głośnik monofoniczny
  • Łącza: Gniazdo na kartę pamięci; wyjście wideo (komponentowe/kompozytowe)/wyjście S-Video; HDMI (mini); USB mini-AB/USB 2.0 Hi-speed (pamięć masowa/MTP) (tylko odczyt); wyjście słuchawkowe (mini jack stereo); wejście mikrofonowe (mini jack stereo); stopka Multi Interface; wejście zewnętrznego zasilania; złącze zdalnego sterowania (zintegrowane ze złączem A/V remote); złącze A/V remote
  • Wymiary (szer. × wys. × gł.): Około 91 × 130 × 223 mm (z dostarczonym akumulatorem)
  • Waga: Około 650 g (korpus), 1420 g (z dostarczonym obiektywem* i akumulatorem NP-FV70) *Tylko NEX-VG30EH
  • Dostarczane wyposażenie: Akumulator NP-FV70; zasilacz sieciowy; komponentowy przewód AV; przewód połączeniowy AV; przewód USB; przykrywka korpusu; osłona akumulatora; osłona przeciwwiatrowa; duża muszla oczna; CD-ROM z oprogramowaniem użytkowym; pilot; obiektyw zmiennoogniskowy (E PZ 18–200 mm F3,5–6,3 OSS); osłona obiektywu; przednia przykrywka obiektywu; tylna przykrywka obiektywu.

Kamery Sony NEX-VG900E i NEX-VG30E


Komentarze czytelników (35)
  1. Sky_walker
    Sky_walker 12 września 2012, 11:46

    Pełna klatka z bagnetem E ^_^ No, to porobiło się ciekawie.
    Sony robi pełnoklatkową rewolucję - obecnie ta kamerka nie ma żadnej konkurencji na rynku. To chyba jest też najmniejszy camcoder z dużym sensorem. Pogratulować. Teraz czekamy na konkurencję i zejście z cenami w dół ;)

  2. archangelgabrys
    archangelgabrys 12 września 2012, 11:49

    Ta kamerka to chyba odpowiedź na zachwyt wykorzystywaniem do celów video Canona 5DMkII z jego pełnoklatkowym sensorem. Ludzie przyciągnęła płytka GO z HD, a ponieważ jeśli chodzi o kamery, to Sony z Panasonikiem są tym czym Canon z Nikonem w fotografii, zatem Sony postanowił połączyć swoją wiedzę z modą na Canona i wypuścił NEX-VG900E. Jak dla mnie bomba :) Teraz pytanie, czy osoby filmujące się na nią rzucą...

  3. 12 września 2012, 11:50

    matryca jest formatu 3:2 a filmy są 16:9 więc i tak będzie nie wykorzystywana cała powierzchnia w trybie filmowym. Jedynie zdjęcia będą FF jak z A99

  4. Xan
    Xan 12 września 2012, 11:53

    Filmy to raczej są w szerszym formacie :). Ale w porównaniu do C/N tutaj jest znacznie lepsza ergonomia do filmowania, bez konieczności bawienia się w rigi i inne ustrojstwa żeby przystosować lustrzankę do filmowania.

  5. westberg
    westberg 12 września 2012, 11:55

    Tak sobie myślę bez związku z tematem, czy dzisiaj nie mamy czasem do czynienia z jednoczesnym nokautem dwóch zawodników wagi ciężkiej i ich liczeniem na deskach . ;o)

  6. vdcmike
    vdcmike 12 września 2012, 12:03

    Ciekawe czy pojawią się dedykowane obiektywy małoobrazkowe na bagnet E bo tak to zostaje adapter i korzystanie z zeissa albo koreańców. Gdyby puścili amatorską serię pod E z parametrami filmowych obiktywów canona to by się dopiero narobiło ;) link

  7. mav
    mav 12 września 2012, 12:23

    Byłoby naprawdę super, ale to zabawkowe opakowanie......... kto teraz potraktuje poważnie filmowca z taką kamerką? To już filmowanie aparatem było bardziej trendy :D

  8. miszczu
    miszczu 12 września 2012, 13:34

    Ja czekam na pełnoklatkowego kompakta z jasnym obiektywem razy 16 albo 20 ! To będzie rewolucja !
    Czułości do 25 tysięcy, bezszumowe zdjęcia ! Filmy kręcone w nocy bez szumów ! Kiedy wkońcu się producenci ockną ?!

  9. Tomas
    Tomas 12 września 2012, 13:43

    Miszczu- juz są takie cuda ale celowo nie wypuszczaja tego na rynek zeby nie zabic swoich drozszych produktow,ja mam pytanko czy ta matryca w 900 to jest to samo co nex fs 100 35mm od sonego,czy to naprawde jest pelnowartosciowa normalna PELNA KLATKA ?

  10. s4int
    s4int 12 września 2012, 14:21

    @Xan:

    "Ale w porównaniu do C/N tutaj jest znacznie lepsza ergonomia do filmowania, bez konieczności bawienia się w rigi i inne ustrojstwa żeby przystosować lustrzankę do filmowania. "

    A co tu jest bardziej ergonomicznego względem lustrzanki? Nadal filmowanie z ręki to trzęsirączka... Uchylny ekranik? Canony już od jakiegoś czasu to mają.

  11. s4int
    s4int 12 września 2012, 14:21

    Btw - jakie ceny za te sprzęty?

  12. s4int
    s4int 12 września 2012, 14:22

    Dobra, znalazłem. VG900 ok 3300 zielonych...

  13. Sky_walker
    Sky_walker 12 września 2012, 14:25

    s4int | 2012-09-12 14:21:05 - pofilmuj sobie handycamem, a potem lustrzanką. Zobaczysz, że różnica jest - i to kolosalna.

  14. Tomas
    Tomas 12 września 2012, 14:42

    3300$ to w polandzie bedzie cena ok 15k he he

  15. handlowiecupc
    handlowiecupc 12 września 2012, 14:44

    I co Szabla, łyso Ci teraz ? Mówiłem, że będzie NEX z FF ! ;-)

  16. Tomas
    Tomas 12 września 2012, 14:51

    Nio wlasnie nie wiadomo do konca czy to jest FF czy matryca 35mm z fs 100 od sonego, na tamtą tez mowia FF a tak naprawde jest mniejsza od prawdziwej pelnej klaty

  17. Xan
    Xan 12 września 2012, 15:02

    35,8×23,9 mm, czytanie ze zrozumieniem sie kłania.

  18. ***s***
    ***s*** 12 września 2012, 15:05

    Pisza wyraznie ze ta sama matryca co w A99

  19. Tomas
    Tomas 12 września 2012, 15:09

    Sorki niedopatrzenie

  20. MaciekNorth
    MaciekNorth 12 września 2012, 15:20

    @s4int | 2012-09-12 14:21:05
    "A co tu jest bardziej ergonomicznego względem lustrzanki? Nadal filmowanie z ręki to trzęsirączka... Uchylny ekranik? Canony już od jakiegoś czasu to mają."

    Zagadka, ile Canonów musisz kupić by mieć FF, uchylny ekranik i 50p FullHD? :)

  21. s4int
    s4int 12 września 2012, 15:28

    @MaciekNorth

    Zagadka z pupy ;)
    Nie pisałem o osiągach, tylko o samej ergonomii tych hendikamów względem lustrzanki.

  22. Sky_walker
    Sky_walker 12 września 2012, 19:28

    Uchylny ekranik to też ergonomia.
    Możliwość filmowania z okiem przystawionym do wizjera to tym bardziej kwestia kluczowa dla ergonomii.
    Możliwość stabilnego uchwytu podczas panoramowania i przy dłuższych ujęciach w ruchu również.

  23. ***s***
    ***s*** 13 września 2012, 15:47

    MaciekNorth | 2012-09-12 15:20:02....Zagadka, ile Canonów musisz kupić by mieć FF, uchylny ekranik i 50p FullHD? :)

    Proste, wystarcza 2 szt. Kazdy canon kreci 25kl/sek wiec dwa nakreca 50kl/sek. Tylko nie wiem jak to polaczyc , zsynchronizowac optycznie i czasowo. :-(

  24. Szabla
    Szabla 15 września 2012, 00:35

    Jak widać, nie wszyscy wiedzą, czym różni się kamera od aparatu. :D

  25. Tomas
    Tomas 15 września 2012, 11:47

    Szabla nie wiesz czy ta kamerka będzie jasna chociaz w przyblizeniu jak fs100 ,bo specyfikacja nie jest optymistyczna 8 lux

  26. Szabla
    Szabla 15 września 2012, 21:47

    Ale to FF, a nie 1/2 cala :)

  27. Tomas
    Tomas 15 września 2012, 22:10

    23,6mm na 13,3mm w fs 100 to przetwornik podobny do APS-C tylko ze w fs jest 0,28 lux za cene okolo 19k ,a nex 900 co z tego ze oferuje FF jak z 8 lux-ami i stąd moje pytanie czy nie bedzie ona za ciemna jak na kamere w polandzie za ok 15k?

  28. Szabla
    Szabla 16 września 2012, 01:35

    Im większa matryca, tym trudniej zrobić jasne szkło. To kamera z FF, a nie Super 35.
    Prawdziwy film potrzebuje światła. :)

  29. Tomas
    Tomas 16 września 2012, 11:10

    fs100 "pociągnie" na kazdym nawet kitowym obiektywie i innych ciemnych szklach to jest wlasnie jej fenomen ze nie ma szumow do 10 000 iso,dlatego pakując FF do vg900 i dając 8 lux troszke sie to mija z celem ale zobaczymy na testach moze tragedi nie będzie

  30. Szabla
    Szabla 16 września 2012, 14:39

    FS100 nie zapewni tak małej głębi ostrości jak VG900 - a to z pewnością nie mija się z celem.
    W świecie filmu nie ma takiej psychozy wysokich ISO.

  31. Tomas
    Tomas 16 września 2012, 19:17

    Z tym sie zgodze ze plastyka,glebia bedzie w 900 lepsza ale jednak szkoda ze bedzie troszke ciemno,gdyby nie ten szczegol byla by to kamera wrecz idealna na dzien dzisiejszy w tym przedziale cenowym i tylko juz czekamy na FF z rozdzialką 4k od sonego w podobnych $$$ ech pomarzyc mozna

  32. Szabla
    Szabla 16 września 2012, 21:35

    Baaaardzoi rzadko nie widać sztucznego oświetlenia na planach prawdziwych filmów ;)

  33. Tomas
    Tomas 16 września 2012, 23:37

    Oczywiscie na "prawdziwym " planie bez sztucznego swiatla nic nie kręcą,ale ta kamerka jest amatorska i bedzie raczej wykorzystywana w stylu "wesele Jadzki i Zdziska" a tam z doswietleniem jest problem

  34. Szabla
    Szabla 17 września 2012, 00:21

    Znasz zawodowe kamery 24 x 36 mm? ;)

  35. Tomas
    Tomas 17 września 2012, 11:12

    Red One, Arri ,Pnavision

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.