Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Artykuły

Oznaczenia obiektywów

21 listopada 2006
Krzysztof Mularczyk Komentarze: 26
Komentarze czytelników (26)
  1. perinoid
    perinoid 21 listopada 2006, 13:56

    Podstrona "Canon", wytłumaczenie IS (cytuję): "Konstrukcje optyczne z wykorzystaniem żyroskopów pozwalają stosować krótsze czasy naświetlania przy fotografowaniu z ręki." Chyba raczej IS pozwala stosować DŁUŻSZE czasy.

  2. perinoid
    perinoid 21 listopada 2006, 14:02

    I jeszcze jedna prośba. Podstrona Sigmy, znów OS: co oznacza słowo "mod" (cytat: "Drugim modem jest..."). Błagam, używajmy polskiego ("Drugim trybem jest...").

  3. Arek
    Arek 21 listopada 2006, 14:09

    oj tam czepiasz się :)

  4. rolech
    rolech 21 listopada 2006, 14:27

    perinoid -> dzieki za uwagi, poprawione.


  5. Arek
    Arek 21 listopada 2006, 14:28

    Ten Arek powyżej, to nie ja. Serio :) Jak nick jest na czerwono, to oznacza, że pisze ktoś zalogowany w serwisie.

  6. adamek
    adamek 21 listopada 2006, 15:02

    DG u Sigmy nie jest synonimem szerokiego kąta widzenia.
    mam te literki na 100-300/4. :)
    Zdaje mi się, że to optymalizacja pod kątem matryc, ale nie dam sobie uciąć głowy.

  7. adamek
    adamek 21 listopada 2006, 15:46

    czyżby jakies rozdwojenie jazni Arku? ;)

  8. d
    d 21 listopada 2006, 15:58

    proponuje jeszcze tabelke pokazujacą oznaczenia danej cechy dla poszczególnych producentów:
    np. obiektyw przeznaczony dla aps-c to u canona ef-s, u tokiny dx, u tamrona di-II itd.

  9. ASP
    ASP 21 listopada 2006, 17:14

    wydaje mi się że forma tabelki byłaby bardzie czytelna i uniwersalna. Po lewej stronie oznaczenie, na gorze producent.(w środku oczywiście "literki"-"skróty" ;-) )

  10. d
    d 21 listopada 2006, 17:38

    no przecież piszę "tabelkę":)

  11. Arv
    Arv 21 listopada 2006, 19:27

    ehm EF-S - brakuje chyba słowa "tylko". O ile się nie mylę stosowanie przy niezgodnych aparatech (nie APS-C) grozi walnięciem lustra w tył obiektywu.

  12. paluch
    paluch 22 listopada 2006, 08:18

    A co z obiektywami pentaxa?

  13. marcinek
    marcinek 22 listopada 2006, 12:17

    Z ogródka nikona: Można by uzupełnić że IF ozznacza także, że obiektyw nie zmienia swoich rozmiarów w trakcie ostrzenia.

  14. Martinez
    Martinez 25 listopada 2006, 09:10

    Całe to "optyczne.pl" nieźle się zapowiadało ale tutejsza dyskryminacja Pentaxa przekracza wszelkie granice. W artykule znalazły się nawet oznaczenia egzotycznej Leiki ale Pentaxa nie. Obym już nigdy na tą stronę nie zajrzał

  15. Ałaks
    Ałaks 2 grudnia 2006, 12:39

    Zgadzam się co do pentaxa! W ogóle coś ta marka traktowana jest w polskich internetowych serwisach fotograficznych (i popularnych czasopismach) z buta. Testów jak na lekarstwo. Teoria spiskowa? czy lenistwo?

  16. obiekt
    obiekt 3 grudnia 2006, 15:21

    Opis "DG" w Sigmie jest wzięty z ich strony, więc to firma się nie popisała. Chyba, że obiektyw 300-800 to też "szeroki kąt" :) Całe to "DG" odnosi się do dodatkowych powłok na soczewkach, które zmniejszają niepożądane odbicia. A największe znaczenie ma to w obiektywach szerokokątnych.

  17. krzysiek
    krzysiek 3 grudnia 2006, 19:51

    W artykule pojawił się rozdział "Pentax". Bardzo przepraszamy za niedopatrzenie i opublikowanie niepełnego artykułu. Mamy nadzieję, że użytkownicy systemu Pentax wybaczą nam, że publikujemy niniejszy rozdział dopiero teraz. K.Mularczyk

  18. cichys
    cichys 16 grudnia 2006, 20:16

    Witam

    Oznaczenie IF jest źle opisane ponieważ nie oznacza to wcale, że "nie zmienia się długość obiektywu w trakcie ogniskowania" tylko oznacza to że :

    - ustawianie ostrości odbywa się dzięki przemieszczaniu środkowych sekcji soczewek- pierwsza i ostatnia soczewka pozostają nieruchome a dzięki temu, że pierwsza soczewka pozostaje nieruchoma, możliwe jest więc stosowanie w takich obiektywach filtrów, które nie powinny zmieniać swojego położenia w niekontrolowany sposób, np. filtry połówkowe, polaryzacyjne etc.

    Pozdrawiam

  19. anonim
    anonim 16 grudnia 2006, 20:18

    Np: przy Tamronie 24-135 który ma oznaczenie IF zmienia się długość obiektywu w trakcie zmiany ogniskowej.

  20. krzysiek
    krzysiek 27 grudnia 2006, 00:38

    Słowo ''ogniskowanie'' oznacza ustawianie ostrości, a nie zmianę ogniskowej obiektywu! Nigdzie w tekście przy IF nie jest napisane, że przy zmianie ogniskowej długośc obiektywu pozostaje stała. Długość obiektywu pozostaje stała jeśli ustawiamy ostrość, czyli ogniskujemy.

  21. szymcik
    szymcik 27 grudnia 2006, 17:06

    a PZ ?

  22. heniu
    heniu 29 grudnia 2006, 22:44

    spotkałem także oznaczenie UC uprzejmie proszę o rozszyfrowanie :-)

  23. cichys
    cichys 26 maja 2007, 17:43

    Też mam ten sam problem co ~heniu. Na starszych obiektywach firmy Sigma widnieje oznaczenie UC - czy ktoś orientuje się co ono oznacza ?

  24. cichys
    cichys 26 maja 2007, 17:46

    Oki już znalazłem :)
    Na tej stronie : link

    W taki sposób tłumaczy się skrót UC, cytuję :

    "UC (Ultra Compact) - to oznaczenie występujące w nazwach niektórych obiektywów Sigmy o wyjątkowo zwartej konstrukcji."

    Pozdrawiam

  25. cichys
    cichys 26 maja 2007, 17:47

    ~krzysiek dzięki za tą informację :

    "Słowo ''ogniskowanie'' oznacza ustawianie ostrości, a nie zmianę ogniskowej obiektywu! Nigdzie w tekście przy IF nie jest napisane, że przy zmianie ogniskowej długośc obiektywu pozostaje stała. Długość obiektywu pozostaje stała jeśli ustawiamy ostrość, czyli ogniskujemy."

    Przepraszam za zamieszanie - rzeczywiście masz racje.

    Pozdrawiam

  26. fis
    fis 21 grudnia 2011, 01:07

    Pentaxa trzeba by zaktualizować bo przy obiektywie 18-135 systemowym pojawiło sie WR i DC, a w serii 645 jest AW. Po poszukiwaniach udało mi sie chyba dobrze rozszyfrować dane oznaczenia, ale myśle że redakcja dopisze braki i będę mógł zweryfikować moją wiedzę...

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.


Następny rozdział