Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Sony głównym udziałowcem Olympusa

23 lutego
2013 10:47

We wrześniu ubiegłego roku informowaliśmy o planach zainwestowania przez Sony Corporation 50 mld jenów (ok. 642 mln USD) w firmę Olympus. W dniu wczorajszym słowo stało się ciałem i po nabyciu ponad 21 mln akcji Olympusa Sony stało się największym udziałowcem tej firmy.

Wartość transakcji wyniosła niespełna 31 mld jenów, czyli około 1 mld złotych, a dzięki niej udziały Sony wzrosły z 4.72% do 11.46%. W związku z tym, że inwestycja pierwotnie planowana była na 50 mld jenów, to w najbliższych latach możemy się spodziewać dokupywania kolejnych akcji przez Sony.

Szczegółowe informacje możecie znaleźć w tym dokumencie.


Komentarze czytelników (63)
  1. JanuszB131
    JanuszB131 23 lutego 2013, 10:49

    No to po Minolcie mamy następne aparaty Sony.

  2. sektoid
    sektoid 23 lutego 2013, 11:49

    Fatalna wiadomość.

  3. this
    this 23 lutego 2013, 12:06

    Rośnie monopol a z nim wzrośnie niezadowolenie klientów.

  4. mate
    mate 23 lutego 2013, 12:22

    Nie ma co porównywać tej sytuacji do Minolty. Sony po prostu kupiło sobie dział foto tej firmy, natomiast w przypadku Olympusa Sony jest największym udziałowcem, ale nie większościowym. Niecałe 12% udzialów to i dużo i mało. To nie jest ilość pozwalająca w pełni kontrolować działania firmy. No i z pewnością Olki nie będą wychodziły pod marką Sony.

  5. zentaurus
    zentaurus 23 lutego 2013, 12:39

    Zależy z której strony spojrzeć... Monopol, a zasadzie duopol (Canon, Nikon) mamy od wielu lat i to wlaśnie paradoksalnie wzmocnienie pozycji Sony może to zmienić na korzyść klentów. Pojawia się trzeci liczący gracz zmuszając liderów do większego wysilku. Zresztą co My zwykli konsumenci możemy o tym wiedzieć nie mając dostępu do wielu poufnych rynkowych wiadomości. Jakoś Praktica, Roilflex, Zenit itd. nie garna się do walki o fotograficzny tort, więc mamy to co mamy i płacz i lament tego nie zmieni.

  6. s4int
    s4int 23 lutego 2013, 12:50

    Fatalna? Chyba znakomita. Może w tym struchlałym systemie wreszcie się coś ruszy. Matryca w OMD to pierwszy znak nadchodzących zmian, aparatów w końcu z sensownym obrazkiem. Może śladem RX-1 będzie jakiś FF kompakt?

  7. 1980paul
    1980paul 23 lutego 2013, 13:00

    OLYMPONY

  8. Luke_S
    Luke_S 23 lutego 2013, 13:43

    Zastanawiam się po co Sony przynoszące straty, kupuje akcje innej firmy też przynoszącej straty. Czy to jakiś rodzaj sado-maso dla biznesmenów? ;)

  9. qbic
    qbic 23 lutego 2013, 13:45

    Emmet Brown dał im cynk.

  10. Breen
    Breen 23 lutego 2013, 13:46

    Luke akurat tylko dział foto Olympusa jest na minusie, natomiast cała reszta, w szczególności dział medyczny to kawał pysznego tortu.

  11. Szabla
    Szabla 23 lutego 2013, 13:58

    Nie ma to jak poczytać opinie fachowców-biznesmenów ;)

  12. Rafiki
    Rafiki 23 lutego 2013, 14:34

    No właśnie też zajrzałem bo byłem ciekaw jak fachowcy skomentują ten news :)

  13. wercio
    wercio 23 lutego 2013, 15:09

    @Breen - to akurat odwrotnie niż w Sony, gdzie dział foto ma zyski, a inne straty.

  14. jakubkrawiec.pl
    jakubkrawiec.pl 23 lutego 2013, 16:00

    Luke_S, uwielbiam czytać takie rewelacje.

  15. V07TEK
    V07TEK 23 lutego 2013, 16:41

    Tonący chwyta się brzytwy. Sony to nie jest ta firma sprzed 20 lat, która wymyśliła Walkmany i monitory Trinitron. Teraz, czego się nie chwycą, to pada. Myśleli, że nabedą Minoltę, to staną się potęga w foto. Tylko, że oni nie rozumieją tego rynku - tutaj renomy się nie zdobywa 20 korpusami DSLR różniącymi sie "wykrywaniem merdania ogonem przez psa" lub "zachodem słońca w noc polarną".
    Duopol C i N (na rynku DSLR) jest niezagrożony, w bezlusterkowcach nie chcę prognozować, bo rynek jest zbyt młody na wróżby i przepowiednie.
    p.s. byleby Sony, po przejęciu, nie opatentowało 4/3 i m4/3.

  16. zentaurus
    zentaurus 23 lutego 2013, 17:19

    VO7TEK@
    Dowodem niezrozumienia rynku foto przez Sony są min: RX100. RX1, dobrze sprzedajace sie NEX-y i jakby nie było, utrzymana po Minolcie trzecia pozycja na rynku lustrzanek w czasie gdy Olympus i Samsung wycofały sie wogóle a pozycja Pentaxa jest bardzo trudna i niestabilna. Gwożdziem do trumny Sony są dodatkowo udzialy w Tamronie i Sony i fatalne pierwsze miejsce w produkcji kamer. Tylko współczuć...

  17. Kuba Nowak
    Kuba Nowak 23 lutego 2013, 17:22

    Jak dobrze pamiętam Sony jest trzecie na rynku fotograficznym. Chciałbym, żeby mój ulubiony Pentax tak upadał jak Sony :)

  18. kazziz
    kazziz 23 lutego 2013, 17:41

    Sonympus ;-) dobrze. ciekawie. nie mogę się doczekać, co z tego wyniknie.

  19. PowerShot A720
    PowerShot A720 23 lutego 2013, 18:17

    po śp. Sony Ericssonie przyszła kolej na Sony Olympus.

  20. Rafiki
    Rafiki 23 lutego 2013, 18:45

    Panowie, specjaliści od rynku, jeszcze jakieś mądrości?? :):):)

  21. johndoe
    johndoe 23 lutego 2013, 19:31

    @Rafiki
    mowisz, masz. I S, i O transakcja musi się opłacić. O dostaje pieniądze /może coś więcej, czyli dostęp do technologii S?/. Co zyskuje S? A czego potrzebuje S? W czym odstaje od wielkiej dwójki? Matryce ma najlepsze, ich implementacja w aparatach jest coraz lepsza. Minusem S są obiektywy. Minolta w ciągu ostatnich lat istnienia została objechana przez konkurencję w każdy możliwy sposób. K-M ostatnio opatentowuje obiektywy, więc być może są to opracowania ludzi, którzy odeszli z S po przejęciu M. Zeissami nie zbuduje się "półki zaawansowanego amatora". A pora chyba nadeszła bo Entry Level opanowane wystarczająco.

  22. Rafiki
    Rafiki 23 lutego 2013, 19:39

    Interesujące...
    ...i oderwane od rzeczywistości, a wystarczy użyć google

  23. Szabla
    Szabla 23 lutego 2013, 19:59

    Oczywiście, opracowanie i budowę nowych obiektywów sfinansuje Olympus, tak? :D

  24. johndoe
    johndoe 23 lutego 2013, 21:19

    @Rafiki
    po takim argumencie po prostu poległem
    @Szabla
    Może wystarczyć dostęp do technologii, patentów itd. Nie wiem, nie widziałem umowy. Ty widzialeś?
    ps. Ile własnych obiektywów S wypuściło przez 7 lat, które można zaliczyć do najwyższej półki?

  25. Rafiki
    Rafiki 23 lutego 2013, 21:24

    @johndoe
    ...ale zanim napisałeś to sprawdziłeś w googlach informacje o tym zakupie akcji?

  26. johndoe
    johndoe 23 lutego 2013, 21:42

    @Rafiki
    Masz mnie:) Przeczytałem później. Ale informacja o inwestycji S w biznes medyczny nie pochodzi ani od S, ani od O., więc nie wyklucza to współpracy na rynku foto.

  27. Szabla
    Szabla 23 lutego 2013, 21:42

    @johndoe: wygugluj sobie. :)

  28. Sky_walker
    Sky_walker 23 lutego 2013, 22:17

    "p.s. byleby Sony, po przejęciu, nie opatentowało 4/3 i m4/3. " - 4/3 oraz m4/3 już są opatentowane, więc Sony nie może wnieść na to patentu. Podobnie jak olympus nie może opatentować bagnetu A.

    johndoe - chrzanisz głupoty, że aż żal patrzeć. A tym bardziej żal, że to o czym się wypowiadasz jest powszechnie dostępną informacją której nikt nie chowa. Ale Ty wolisz knuć teorie z kosmosu i... właściwie nie wiem co - wypluwać swoje frustracje? Szczuć ludzi? Bo ten prowokacyjny ton jest co najmniej dziwny kiedy tak naprawdę nic specjalnego się nie dzieje. Jak Sony przejmowało udziały w Tamronie to jakoś takiego krzyku nie było jaki próbujesz robić i co z Tamronem? Ma się świetnie jako niezależna, dobrze prosperująca firma.

  29. johndoe
    johndoe 23 lutego 2013, 22:33

    @Szabla
    Ale czego mam szukać? Umowy? Podaj linka jak ją znasz:)
    @Sky_walker
    >>... wypluwać swoje frustracje? Szczuć ludzi? Bo ten prowokacyjny ton ...
    ---
    Jakieś konkrety może zamiast inwektyw, Jak mawaiają Rosjanie "noblesse oblige", a to podobno porządny portal.

  30. Szabla
    Szabla 23 lutego 2013, 22:46

    Nie, liczby obiektywów. Nie wiem tylko, jakie są kryteria optyki z "najwyższej półki". Ciężar, jasność, cena, winietowanie, ostrość?

  31. johndoe
    johndoe 23 lutego 2013, 23:07

    Szabla
    >>jakie są kryteria optyki z "najwyższej półki".
    Żeby się właściciel C czy N nie pokładał sze śmiechu:)
    To co S zaprojektowało?
    16-105, 16-50, 18-55, 35f1.8, 50f1.8, 85f2.8, 500f4
    Poza zoomami od 16mm i 35 to jak mawia szwagier "d..y nie urywa" .
    Nie brakuje Ci zooma UWA? Czy chociażby stałki jakości Samyanga? 70-200 f4? 85f1.8?
    ps. Nie muszę guglać, żeby wiedzieć czego nie mam.

  32. Szabla
    Szabla 23 lutego 2013, 23:28

    Zapomniałeś o Zeissach 16-80, 16-35, 24-70, 24, 50, 85 i 135 plus 18-135, 55-300 oraz 30/2,8 Macro.

  33. Szabla
    Szabla 23 lutego 2013, 23:37

    Plus optyka do NEXów. :)

  34. michalng
    michalng 23 lutego 2013, 23:37

    a o 70-200, 70-300 czy 70-400 nie zapomniałeś ? Czy może nie są z "najwyższej półki" ?

  35. espresso
    espresso 23 lutego 2013, 23:43

    Ale nie zapominamy o zmarnowanym kapitale przejętym z bagnetem A, niebawem zapomnimy o kolejnym zmarnowanym kapitale. Szlachectwo można kupić. Ale jak życie pokazuje szalenie inna jest pozycja gentelmenów z nabytem szlachectwem a dziedziczonym i należycie pielegnowanym. Sony kupując myślał że kupując Minoltę wejdzie na salony.

  36. Rafiki
    Rafiki 23 lutego 2013, 23:45

    espresso, ciesze się że wiesz co myślało Sony. Pewnie masz jeszcze jakieś dodatkowe moce....

  37. johndoe
    johndoe 23 lutego 2013, 23:51

    @Szabla
    Nie zapomniałem. Pomijając fakt, kto projektuje Zeissy, to S ma przeważnie szkła z pólki niskiej i najwyższej, brakuje środka, dla zaawansowanego amatora.

  38. Szabla
    Szabla 23 lutego 2013, 23:53

    Szlachectwo można kupić, ale rozsądku już nie.

  39. Szabla
    Szabla 23 lutego 2013, 23:53

    @johndoe, przestań, bo za późno na głośny rechot ;)

  40. johndoe
    johndoe 24 lutego 2013, 00:27

    @michalng
    Wydawało mi się, że one były już za minolty. Sprawdziełm, był tylko 70-200. Mój błąd /chociaż wszystkie są chyba skonstruowane w M/
    @Szabla
    To zduś szybciutko rechot i podpowiedz mi, gdzie mam szukać 10-20? Albo 85f1.8 za mniej niż 2k$? O TS łaskawie nie wspomnę. Jak wpadam czasami do jednego dystrybutora Samyanga, to sprzedawca zawsze rechocze, kiedy opowiada jak na targach większość teamu S kupowało u niego fisha 8mm i szybciutko chowało po kątach, żeby klienci nie zorientowali się w "szerokiej ofercie obiektywów S".

  41. Rafiki
    Rafiki 24 lutego 2013, 01:03

    johndoe... kolejna rzecz której nie sprawdziłeś w google....

  42. Raflus
    Raflus 24 lutego 2013, 01:07

    @johndoe - w Twoim systemie nie znalazłem za to 85 2.8 dla mniej zasobnych kieszeni czyli poniżej 1k a o rozdzielczości lepszej od tego poniżej 2k :)

    Wracając do tematu Sony pewnie tylko wsparło Olympusa i pewnie liczy na współpracę nie koniecznie w dziedzinie fotografii.

    A że Sony trzecie na rynku fotograficznym, pod względem popularności ale zyski to ma chyba lepsze, nie pamiętam czy na tym portalu czy na innym był artykuł, że z samych Nexów w 2011 wyciągnęli 3mld $ gdzie Nikon w tym samym czasie z wszystkich aparatów zarobił 300mln $.

  43. smok_wawelski
    smok_wawelski 24 lutego 2013, 07:44

    Jako skromny ekonometryk stwierdzam, że na tym portalu już nie tylko sami najwyższej klasy specjaliści od fotografii ale także i oceny projektów inwestycyjnych, zarządzania finansami i zarządzania strategicznego.

    No ale przecież nie od dzisiaj wiadomo, że Polak zna się na wszystkim. Szczególnie im mniej wykształcenia tym więcej do powiedzenia...

  44. Szabla
    Szabla 24 lutego 2013, 11:08

    @johndoe, rozumiem, że Twój jedyny problem fotograficzny to brak odpowiedniej optyki?
    Pozazdrościć.

  45. johndoe
    johndoe 24 lutego 2013, 12:36

    @Rafiki
    Trzymasz poziom dyskusji :P

    @Raflus
    >> w Twoim systemie nie znalazłem za to 85 2.8 ....
    ---To źle szukałeś

    >> A że Sony trzecie na rynku fotograficznym, .....
    ---
    a co to zmienia w kwestii gorszej niż u konkurencji oferty szkieł?

    @smok_wawelski
    Ale skromni ekonometrycy mogą się znać na fotografii?

    @Szabla
    Mój jedyny problem to brak talentu. Natomiast nie pisz mi, że oferta systemu, w którym silnik US jest rodzynkiem /podobnie jak uszczelnienia/ w klasie budżetowej, t ooferta kompletna, bo to pobudza do rechotu.

  46. Szabla
    Szabla 24 lutego 2013, 13:20

    To po co wypisujesz te kawałki o braku obiektywów? :D

  47. Xan
    Xan 24 lutego 2013, 13:44

    Szabla pamiętaj jeżeli w Jedynym Własciwym Systemie (JWS) jest jakiś obiektyw a w Tym Zlym Parchu (TZP) nie ma obiektywu o identycznych cechac to ten system jest niekompletny.

    Za to jak TZP ma jakieś szkło o cechach nie występujących w JWS to ono jest nieważne/za tanie/za drogie/nieużywalne/nie ma znaczenia/NIE MA DO CZEGO PODPIĄĆ (ten "argument" najbardziej uwielbiam)

    Po prostu z pewnymi ludźmi sie nie dyskutuje bo plota trzy po trzy nie wiedząc o czym pisza.

  48. johndoe
    johndoe 24 lutego 2013, 14:05

    @Szabla
    Bo S ma braki w szklarni, a dyskusja zaczęła się od "co S może uzyskać od O"
    Wystarczy, że silnik US Olympusa będzie tani, a za rok zamiast SAM-ów będą SWD.

  49. Szabla
    Szabla 24 lutego 2013, 14:13

    Wszyscy mają jakieś braki w szklarni.
    Nie wiesz, że chodziło o dział medyczny Olympusa?

  50. johndoe
    johndoe 24 lutego 2013, 14:28

    @Szabla
    Wiem /chociaż przy pierwszym poście nie wiedziałem, hehe/.
    Jednak za ruetersem:
    The two companies will also look for ways to cooperate in digital cameras.

  51. Szabla
    Szabla 24 lutego 2013, 14:42

    Nawet gdyby, to na pewno nie będzie to wyglądać tak prosto.

  52. Szabla
    Szabla 24 lutego 2013, 14:43

    Warto też pamiętać o tej inwestycji przy poruszaniu sprawy finansowej kondycji Sony. :)

  53. johndoe
    johndoe 24 lutego 2013, 14:57

    Oczywiście, że prosto nie będzie, ale np. możliwość wykorzystania "wrogich" patentów może pchnąć obie firmy mocno naprzód.
    Kondycję finansową S zostawiam erotomanom-gawędziarzom od plastikowego bagnetu.

  54. Szabla
    Szabla 24 lutego 2013, 15:42

    Myślę, że Sony myśli głównie o popchnięciu naprzód tylko siebie. ;)

  55. smok_wawelski
    smok_wawelski 24 lutego 2013, 15:56

    @johndoe: Zgadnij w jakim kontekście było to "skromny".

  56. Lailonn
    Lailonn 25 lutego 2013, 13:30

    Sony jest na minusie i klepie ostatnio "biedę" to fakt. Samsung a nawet LG gnoją go na rynku TV. Już dawno Sony w branży RTV nie pokazało nic fajnego. Wszelkie nowinki pochodzą od konkurencji. Tablety? Tu ponownie króluje dwójka ale Apple oraz Samsung. Smartfony? Dokładnie to samo z wnoszeniem się powolnym Nokii z racji innego systemu, którzy przyciągnie niszę klientów.

    I nie trzeba być ani pracownikiem Sony ani Samsunga by widząc informacje o udziałach w rynku i budżetach wiedzieć co i jak.

    Aparaty? Proszę Was. Co prawda dokopałem się tylko do danych z 2010r ale sytuacja wyglądała tak:
    LUSTRA świat: Canon 45% Nikon 30%, Sony 12%
    Hybrydy Japonia(2011): Olympus 37% Panasonic 30% Sony 30%
    Ogólnie świat: Canon 19% Sony 18% Nikon 13% Samsung 11%

    Widać, że to co trzyma jakoś w pewnych tabelkach u góry Sonego to kompakty tylko i wyłącznie. Więc puszenie się jak paw DSLRami czy hybrydami to śmiech na sali.

    ps. Uwielbiam czytać Szable i Rafikiego jak śmieją się z komentujących. Przypomnę, że Ci panowie - z całym szacunkiem - są podrzędnymi pracownikami światowego koncernu i nikt im żadnych ważnych wiadomości z górnej półki nawet nie śmie wyjawiać ;) To równie śmieszne jakby członek rady miasta wypwoaidał się o planach i wizjach prezydenta czy premiera ;D

  57. Szabla
    Szabla 25 lutego 2013, 18:33

    Tak i tej wersji się trzymaj! :D

  58. MFor
    MFor 26 lutego 2013, 01:32

    Już dawno (od kiedy słyszałem o wew. aferach) chciałem kupić akcje Olympusa... Teraz pragnę je mieć jeszcze bardziej! :)

    Ktoś doradzi jak i gdzie je można kupić (pytam poważnie)? Chcę się szybko wzbogacić... ;)

  59. Szabla
    Szabla 26 lutego 2013, 10:05

    Na giełdzie w Tokio - na pewno. :)

  60. MFor
    MFor 26 lutego 2013, 15:34

    Kupisz mi jak tam będziesz? ;)

  61. Szabla
    Szabla 26 lutego 2013, 16:58

    Tylko gotówką ;)

  62. MFor
    MFor 26 lutego 2013, 22:02

    Mam tylko (w)ruble, mogą być? ;)

  63. Szabla
    Szabla 26 lutego 2013, 22:36

    Ostatnio leciałem przez Frankfurt - rubli nie przyjmowali ;)

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.