Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Partnerzy








Oferta Cyfrowe.pl

Aktualności

Nowe wersje firmware do aparatów i obiektywów Sony

3 września
2013 08:45

Firma Sony udostępniła aktualizacje firmware dla lustrzanki SLT-A99, bezlusterkowców NEX-5R, NEX-6 oraz NEX-7, a także obiektywów SEL1855, SEL18200, SEL55210, SEL24F18Z, SEL30M35, SEL50F18. W dalszej części newsa prezentujemy listę zmian wprowadzonych w nowych wersjach oprogramowania.

Sony SLT-A99 - firmware 1.02

  • Dodano tryb jednoczesnego wyjścia HDMI: w trybie gotowości do nagrywania filmów aparat umożliwia jednoczesne płynne wyświetlanie filmów z prędkością 50 kl./s na wyświetlaczu zewnętrznym, podłączonym za pomocą wyjścia HDMI, oraz na wyświetlaczu LCD aparatu.
    Uwaga: aparat musi pracować w trybie Movie [Film], a dla funkcji HDMI Info. Display [Wyświetlanie informacji dla HDMI] należy wybrać ustawienie Off [Wył.].

Szczegółowe informacje znaleźć można na poniższych stronach:

Sony NEX-5R - firmware 1.02

  • Dodano silnik systemu AF dla filmów: W celu zwiększenia skalowalności pod kątem przyszłych mocowań typu E dodano silnik systemu AF. Ta funkcja zwiększa stopień elastyczności projektowania przyszłych obiektywów z mocowaniem typu E.
  • Zapewnia obsługę następujących obiektywów zgodnych z funkcją szybkiego hybrydowego AF: SEL1018, SEL35F18, SELP18200, SEL30M35, SEL50F18, SEL18200LE, SEL20F28, SEL1670Z (Aktualizacja oprogramowania wbudowanego aparatu może wymagać dodatkowej aktualizacji oprogramowania wbudowanego obiektywów.)
Szczegółowe informacje znaleźć można na poniższych stronach:

Sony NEX-6 - firmware 1.02

  • Dodano silnik systemu AF dla filmów: W celu zwiększenia skalowalności pod kątem przyszłych mocowań typu E dodano silnik systemu AF. Ta funkcja zwiększa stopień elastyczności projektowania przyszłych obiektywów z mocowaniem typu E.
  • Zapewnia obsługę następujących obiektywów zgodnych z funkcją szybkiego hybrydowego AF: SEL1018, SEL35F18, SELP18200, SEL30M35, SEL50F18, SEL18200LE, SEL20F28, SEL1670Z (Aktualizacja oprogramowania wbudowanego aparatu może wymagać dodatkowej aktualizacji oprogramowania wbudowanego obiektywów.)
Szczegółowe informacje znaleźć można na poniższych stronach:

Sony NEX-7 - firmware 1.03

  • Dodano silnik systemu AF dla filmów: W celu zwiększenia skalowalności pod kątem przyszłych mocowań typu E dodano silnik systemu AF. Ta funkcja zwiększa stopień elastyczności projektowania przyszłych obiektywów z mocowaniem typu E.
Szczegółowe informacje znaleźć można na poniższych stronach:

Oprogramowanie wbudowane w wersji 02 do obiektywów: SEL1855, SEL18200, SEL55210, SEL24F18Z, SEL30M35, SEL50F18

  • Funkcja szybkiego hybrydowego AF. - W przypadku nieprzeprowadzenia aktualizacji oprogramowania wbudowanego aparat będzie korzystać ze zwykłego pomiaru AF z detekcją kontrastu nawet w przypadku wybrania trybu hybrydowego.
    Uwaga: Oprócz niniejszego oprogramowania wbudowanego należy również zaktualizować oprogramowanie wbudowane aparatów NEX-5R oraz NEX-6.
Szczegółowe informacje znaleźć można na poniższych stronach:


Komentarze czytelników (53)
  1. 3 września 2013, 09:01

    bez szału. kiedy przyjdą czasy, że jak w smartfonach - każda nowa premiera platformy systemowej wnosi spore zmiany?

  2. fotofan
    fotofan 3 września 2013, 09:12

    Wow! Aktualizacja firmware dodaje silnik! Czary!

  3. 3 września 2013, 09:22

    trochę nie po polsku bo dopiero piję kawę ;)

  4. focjusz
    focjusz 3 września 2013, 10:10

    Tak z tym dodaniem silnika to niezły joke wyszedł :)
    Natomiast zawsze miło jak producent dba o nabywców starszy wersji sprzętu - to jest bardzo ważna wada ( jak w Nikonie - który jeśli dostarcza aktualizacje to jakieś kretyńskie w stylu dodania obsługi 800mm ) lub zaleta systemu.

  5. noworries
    noworries 3 września 2013, 10:55

    Dziwna kalka językowa, ale wszyscy wiedzą o co chodzi. Miło, że pamiętają o starszych modelach - szczególnie NEX-7, który premierę miał dość dawno.

  6. druid
    druid 3 września 2013, 11:09

    W takiej sytuacji muszę napisać: szkoda, że nie wydali firmware do a77, który choć trochę wpłyną na jakość obrazu i poziom szumów, tak by obraz zaczął przypominać to co oferują pozostałe lustrzanki konkurencji. Ale chyba nie ma co liczyć, jeśli hardware jest skopany to software nie pomorze ;)

  7. janbezziemi
    janbezziemi 3 września 2013, 11:41

    @druid
    Akurat jeżeli chodzi o niskie czułości , ten aparat (a77) jakość obrazka ma rewelacyjną jak na aps.Na wyższych może nieco odstaje.Wad szukał bym raczej w słabej współpracy tego body z innymi producentami obiektywów i zamienników.Z oryginalnymi dodatkami systemowymi , współpraca jest wzorowa, nie mam mowy np,. o pomyłkach autofocusa.Natomiast największą wadą tego aparatu jest nie jakość obrazowania a duża energochłonność.Lustro w zasadzie nie ma zauważalnego wpływu na obrazek, pod warunkiem że jest czyste - i tu w zasadzie jest jedyna wada slt, czyli drobinki kurzu ,które mogą być widoczne, i które dość łatwo zdmuchnąć o ile nie są mokre , bo wtedy czeka wymiana tego elementu.

  8. Szabla
    Szabla 3 września 2013, 11:46

    Drobinek kurzu na lustrze nie widać na obrazie.

  9. janbezziemi
    janbezziemi 3 września 2013, 12:00

    @Szabla
    Tak, o ile drobinki są małe , a obiektyw w miarę nie przysłonięty.

  10. lordkain
    lordkain 3 września 2013, 12:03

    Ale QPA olali a77, a myślałem że się doczekam czegokolwiek nowego. Czy to jakieś imposible, żeby zrobić np opcję sRAW zmniejszonych o połowę w stosunku do standardu?

  11. lordkain
    lordkain 3 września 2013, 12:05

    @Druid jeśli dobrze rozumiem, to masz własne a77, czym się kierowałeś kupując ten szumofon? Testów wcześniej nie oglądałeś?

  12. cedrys
    cedrys 3 września 2013, 12:19

    @lordkain,
    Po co Ci sRAW (czy mRAW)? Przeskalowanie daje lepsze efekty. Jeśli używasz obróbki wsadowej albo półwsadowej, zabiera to ułamek sekundy. Spróbuj. Ja mam w 5D2 i 6D taką opcję i ani razu nie skorzystałem. Ba, nawet nie domyślam się po co to ludziom... Jeśli Sony nie dał tego jako ficzera marketingowego, to tylko dobrze o nich świadczy.

  13. lordkain
    lordkain 3 września 2013, 12:37

    @cedrys
    Chodzi o wielkość RAWów - 24MPixy to 24megabajty na każdy plik. Strasznie zaśmieca karty i dyski, a ja nie potrzebuję często takiego pliku. Tak samo mogłoby mieć sony takie ustawienie robienie RAW + mniejszy JPG, bo teraz tzw "podglądówki" zajmują kilkanaście mega. Jakbym miał podglądówki w rozmiarze "s" to by było extra. Pewnie ża da się z tym i bez tego żyć, ale to prosta poprawka, a ukłon w stronę klienta wystąpiłby:) Tak samo pewno bez problemu byłoby dodanie w trybie manualnym "auto ISO". Często by mi się przydało, żeby mi aparat sam dobrał iso w wyznaczonym przedziale (np z ograniczeniem do 6400), a migawkę i przysłonę regulowałbym sobie sam. Też chyba proste.

  14. lordkain
    lordkain 3 września 2013, 12:39

    @Szabla, a nie wiesz czy jest w planach jakiś firmware do a77 nowy? Tylko znając Twój dowcip, to czuję, że odpiszesz tak, żebym się nie dowiedział :D

  15. janbezziemi
    janbezziemi 3 września 2013, 12:45

    nowym firmware do a77 będzie a78

  16. cedrys
    cedrys 3 września 2013, 12:57

    @lordkain,
    ... podglądówki. No tak, amator jestem, słoma mi z butów wylazła. OK, mogłem się powstrzymać z udzielaniem rad fachowcowi. Z tym zaśmiecaniem to jednak przesadzasz. Karty są teraz tanie a dyski pojemne -- w zasadzie to jedynie spowalnianie pracy komputera trafia mi do przekonania. Jeśli mam porządnie naświetlone ujęcie (po selekcji, oczywiście) to wywołanie RAWa oraz obróbka 8-bitowego TIFFa zabiera mi max. 5 minut. Domyślam się, że dla zawodowca jest to nie do przyjęcia. Po korekcji aberracji DPP wypluwa mi pliki CR2 ok. 50MB dla 6D i 60MB dla 5D2. To sporo, ale opłaci się pełna jakość, przynajmniej dla mnie.

  17. Szabla
    Szabla 3 września 2013, 12:59

    @lordkain: nie wiem, ale to nie znaczy, że nie będzie.

  18. Szabla
    Szabla 3 września 2013, 13:22

    O ile pamiętam, wersja 02 oprogramowania do wymienionych obiektywów pojawiła się już na jesieni 2012.

  19. lordkain
    lordkain 3 września 2013, 13:27

    @cedrys, ty masz jakieś problemy ze sobą? Odpowiedziałem ci dlaczego mniejsze rawy by mi się przydały, a ty się fochasz jak bezmajtna dziewica.. w sumie nie wiem o co. Co z tego że se można do kupić dyski, karty itp. Jak ktoś narzeka, że samochód dużo pali, to mówisz mu, że se może dokupić większy bak?

  20. Szabla
    Szabla 3 września 2013, 13:34

    Trzeba wolniej jeździć, wtedy spalanie jest mniejsze :P

  21. lordkain
    lordkain 3 września 2013, 14:08

    Jak mój kolega widzi kontrolkę rezerwy to przyspiesza, żeby dojechać zanim benzyna się skończy

  22. r2mdi
    r2mdi 3 września 2013, 15:34

    Będąc w pobocznym wątku samochodowym. Oszczędni ludzie od bardzo dawna zawsze tankują za 100 pln. Dzięki temu nie widzą drożejących paliw. :)

  23. druid
    druid 3 września 2013, 15:49

    @lordkain
    Jak to czym się kierowałem? Marketingowym bełkotem oczywiście, niestety. Dałem się nabrać na kilka rzekomych zalet SLT. Miałem też już wcześniej a300 z której o dziwno byłem względnie zadowolony jak na tak tani korpus. W testach optycznych a77 nie pokazano RAWów. Jpg zaś są odszumiane.
    @janbezziemi
    Możesz mi wytłumaczyć co tak wspaniałego masz na niskich czułościach w a77? Dla mnie ISO 400 to jest jeszcze niska czułość jak na współczesne standardy, a co się na niej dzieje to już w innym wątku pokazywałem. Zdjęcia wykonane na ISO 200 i poddane lekkim korekcjom ekspozycji i kolorów też zaczynają szumieć po tych zabiegach. Na ISO 50 i 100 jest ok, to przyznaje... prawdziwy sukces matrycy ;)

  24. lordkain
    lordkain 3 września 2013, 16:13

    @druid no właśnie ja też miałem na początku a330 i mimo, że kolega miał za podobną kasę canona, który znacznie mniej szumiał na jakimś ISO800, to widziałem wiele innych zalet sony, chociażby stabilizacja, ekran, możliwość kupienia tanich minolt. Potem miałem a500 (i w sumie nadal mam), a kupując a77 wiedziałem, że kupuję tylko lekko poprawioną w szumach jakość w stosunku do a500, ale z wielkim kopem jakościowym pod względem czysto użytkowym (wizjer, filmy, peaking, jednak lepszy AF). Jeśli chcesz być szczęśliwy, to musisz zrobić to co ja - kup se samyanga 85mm i zobacz jaką możesz mieć w tym systemie różnicę w obrazowaniu za 900zł. Pomyśl, że taki obiektyw na innych systemach jest praktycznie bezużyteczny i już puszka zaczyna się do ciebie uśmiechać :) A no i przestań oglądać obrazy w 1:1 :D

  25. noumen
    noumen 3 września 2013, 16:44

    Firmware do nex-7 to istotnie "rewelacja". Soft tego aparatu od samego początku był ostro krytykowany przez licznych, zaawansowanych jego użytkowników, którzy widząc potencjał sprzętu frustrowali się skąpym, nielogicznym, niefunkcjonalnym i gadżeciarsko kolorowym interfejsem, rodem z modeli dla dyletantów. W odpowiedzi, ze strony producenta słychać było pohukiwania, jakby nadchodzące niebawem aktualizacje miały wszelkie niedogodności zniwelować. Tymczasem, po prawie dwóch latach obecności NE'aX-7 na rynku mamy FW 1.03! Najistotniejszą zmianą w całej historii prac nad softem do tego (świetnego hardware'owo) aparatu jest chyba możliwość wyłączenia przycisku nagrywania (FW 1.01), któremu (mimo wielu nawoływań użytkowników) nie można jednak przypisać żadnej, innej funkcji.
    Producencie! Chcemy nowego interfejsu do zaawansowanych nexów (NEX-6, NEX-7), któremu logiką, funkcjonalnością i estetyką bliżej byłoby do serii A.
    Doczekamy się?

  26. janbezziemi
    janbezziemi 3 września 2013, 16:49

    Ja też mam mieszane odczucia na temat tego korpusu, ale patrząc nawet na zestaw handlowy z kitem 16-50 , to konkurencja jednak jest znacznie droższa i wcale nie lepsza.Rzeczywiście , powyżej 800 iso trzeba uważać na szum, ale do tej wartości jest ok. tym bardziej że nie przekłamuje wartości iso.Wielką zaletą tej matrycy jest naturalna kolorystyka i całkiem spore możliwości kompensacji cieni i dla mnie jest to ważniejsze niż szum , dlatego zdecydowałem się na ten model i w tej kwestii mnie nie zawiódł.
    Przy okazji praca af jest porównywalna do Olympusa e3, którego wcześniej miałem , a to już coś (z oryginalnymi szkłami oczywiście).
    Wizjer elektroniczny natomiast potrafi irytować, zwłaszcza w ostrym słońcu.

  27. Szabla
    Szabla 3 września 2013, 16:55

    Ale przynajmniej nie oślepniesz, gdy spojrzysz przez teleobiektyw w Słońce. :)

  28. r2mdi
    r2mdi 3 września 2013, 17:10

    Tia. Najpierw spali matrycę, a potem osmali wąsy. :)

  29. Szabla
    Szabla 3 września 2013, 18:28

    Lepiej matrycę niż siatkówkę. :)

  30. UEL
    UEL 3 września 2013, 18:43

    O kurcze, kolejny "news" na temat A77?? Hmm...

  31. 3 września 2013, 19:33

    @lordkain a ja mam jeszcze a330 :) lubię ten korpus właśnie ze względu na wymiary i ekranik... raczej do zbieraczy należę. co się wtedy wszyscy rozpisywali nad tym jakie to małe i nieporęczne, jaka to przewaga 450d była... jakie to wszyscy łapska duże mieli :D teraz canon wypuszcza to samo pod innym znaczkiem... chciałbym powiedzieć wreszcie...

    PS. kurka zapominam, że to leciwa konstrukcja a jak to szumi... gdyby miało ISO50 to by nie było problemu :D

  32. lordkain
    lordkain 3 września 2013, 21:50

    @r_a_v_e_n, ale miałem nieodparte wrażenie, że na niskich iso to a330 lepiej robiła foty niż a500. CCD miało chyba jednak swoje zalety

  33. druid
    druid 3 września 2013, 22:04

    @lordkain
    Dobrze, że przynajmniej sam teraz przyznałeś, że zdjęć w 1:1 z a77 lepiej nie oglądać. Jeśli jednak aparat daje tam marną jakość, że jedynie ekranówki wygladają przyzwoicie to ja jednak podziękuję. Rozumiem, ze na Twoje potrzeby a77 wystarcza i bardzo dobrze. Ja jednak jestem zbyt dokładny, jeśli coś źle wygląda w natywnej rozdzielczości to nie mam zamiaru przymykać na to oczu i wmawiać sobie, że na odbitkach 10 x 15 albo w internecie będzie już OK. Nie te czasy.
    85 mm nie kupiłbym do cropa, poza tym do pracy zawodowej manualne szkła odpadają. Tak samo zresztą jak to nieszczęsne a77, co gorsza teraz strasznie potaniało (co akurat nie jest dziwne) ;)

  34. 3 września 2013, 22:30

    @lordkain zgadzam się, mimo tylko 10Mpx na obudowie obrazek do iso 800 bardzo fajny. Co ciekawe bardzo dobre efekty w obróbce przez DxO. Jeśli ktoś korzystał z IDC to mógł się rozczarować. Mam też 550D i tak na prawdę mimo dzielącego czasu mamy 2 działki różnicy w ISO - ot takie info dla szumofobów :) Lubie obie puszki choć w tej chwili ten format jest poza moimi zainteresowaniami. Czy ktoś w ogóle rozumie o co chodzi tym co tak zaciekle bronią swojego systemu?

    @druid ja też bardzo lubię ekscytować się nad portretem i jego retuszem w oryg rozmiarze. W zasadzie tak zapisuje swoje prace. Potrafię spędzić pół nocy nad zdjęciem...
    Powiedz mi jednak co widzisz na takim powiększeniu? Jak rozumiem ty cały czas o ślubniakach... Drukujesz fototapety? Nawet jak się chcesz kumplom pochwalić to dopasowujesz do ekranu, na maxmodels czy innym portalu obrazek będzie automatycznie zmniejszony.
    Jakbyś napisał, że APS-C Cię rozczarowuje i dlatego przesiadasz się na FF to bym pogratulował i zrozumiał...

    PS. może nie doczytałem ale jeśli to nie problem pochwal się, które body, konkretnie, sprawi, że Twoje foty, pozbawione oczywiście szumu będą na najwyższym poziomie?
    PS.2. "to nieszczęsne a77, co gorsza teraz strasznie potaniało" tego kompletnie nie rozumiem... źle że taniej?

  35. druid
    druid 3 września 2013, 23:08

    @r_a_v_e_n
    Widzę, że w ogóle nie rozumiesz o czym ja piszę cały czas. Też dla przyjemności zajmuję się fotomodelingiem i czasem nad jednym zdjęciem siedzę kilka godzin, mimo że w necie tego nie widać obróbka zawsze musi być doskonała w 1:1. Ale takie fotografie robiłem już gdy miałem stare a300 i do tego on- się sprawdzało bo ISO max 200 i wyżej nie było potrzeby. Dodam, że bez porównania ładniej oddawało kolory niż a77.
    Natomiast gdy kupujemy nowoczesny aparat z segmentu półprofesjonalego, dedykowany nie do spokojnego plenerku lub studia lecz cięższych warunków to wymagania są inne.
    FF też mam, 5D mnie praktycznie w niczym nie rozczarowuje, a w jakości obrazu wręcz zachwyca.
    Zdjęcia na najwyższym poziomie to te nad którymi spędzam sporo czasu i są tak obrobione, że różnicy między korpusami nie widać. Kwestia jest właśnie tych zdjęć na średnim poziomie, gdy robimy ich dużo, np. na ślubach. Tam dokonuje się korekty głownie na poziomie LR i właśnie tutaj jakość matrycy ma istotne znaczenie.

  36. noworries
    noworries 3 września 2013, 23:15

    r_a_v_e_n, o co chodzi tym, co w każdym temacie, newsie, artykule zaczynają atak na Sony i robią z użytkowników tego systemu nieudaczników, głupków, którzy dali się złapać reklamie? To jest jakaś misja?
    Z czego się bierze to przekonanie, że wybór Sony nie może być racjonalny?

  37. lordkain
    lordkain 3 września 2013, 23:33

    @druid, twoje zdrowie, więc możesz je marnować i się wściekać, ja cię nadal nie rozumiem, nadal też nie wiem po co to 1:1, no ale ok, może lubisz, masz potrzebę itp. Ale czemu ty tego aparatu nie sprzedasz w 3 tyłki? A tak w ogóle to może pokaż jakieś swoje foto, może zrozumiem po co ci ta jakość w szumach. Da radę?

    @noworries hejtowanie na sony jest fajne, sam czasem uprawiaj, spróbuj... to wciąga:)

  38. Szabla
    Szabla 3 września 2013, 23:50

    Czytam o posiadaczach NEX-7 i NEX-5N, którzy usiłują zapgrejdować (brzydkie słowo) obiektywy do wersji 02. Otóż wersja 02 zapewnia jedynie wsparcie AF z detekcją fazy, niedostępnego w tych modelach. Upgrade (obce słowo) obiektywów można przeprowadzić jedynie w tych NEXach, które dodatkowo dysponują AF z detekcją fazy czyli NEX-6, NEX-5R i NEX-5T. Nie ma sensu aktualizować (dobre słowo) obiektywów do wersji 02, jeżeli nie ma się jednego z tych 3 modeli.
    Obiektywy takie jak np. 18-55 i 55-210 mogą już posiadać wersję 02, o ile zostały wyprodukowane po wprowadzeniu na rynek modeli NEX z detekcją fazy.
    A wystarczyło zapytać ;)

  39. 3 września 2013, 23:54

    @druid nie ograniczała mnie a330, nie robi tego 550d choć z nich nie korzystam za często, tak więc nie rozumiem... a77 porównać do 5d nie można ale już do 7d jak najbardziej

    @noworries ja to lubię zawsze czytać. To jak serial brazylijski :) wszyscy, no prawie wszyscy, wybrali najlepsze puchy a tych arcydzieł jak na lekarstwo...

  40. 4 września 2013, 00:58

    @druid płaczesz nad tą A77 pod każdym newsem. sprzedaj i kup coś innego, to tylko sprzęt. inni robią tym zdjęcia zapinając same manualne na M42 jak ten jegomość link i nie narzeka, wręcz przeciwnie

  41. lordkain
    lordkain 4 września 2013, 01:08

    @toledo właśnie ten gość- Whisper mnie namówił do zakupu a77 :D

  42. KrzychuM
    KrzychuM 4 września 2013, 06:39

    druid już wylał morze łez, nic już nie "pomorze" ;-)

  43. Szabla
    Szabla 4 września 2013, 08:59

    Pewnie się umartwia i liczy na zaliczenie w poczet męczenników. :P

  44. Sky_walker
    Sky_walker 4 września 2013, 09:56

    lordkain - jak czytam te twoje wypociny na temat "zaśmiecania kart pamięci" i "maszynki do szumów" to ręce opadają. Jak nie masz pojęcia o czym piszesz, to nawet nie dotykaj klawiatury, ok?

    Oszczędzisz sobie błaźnienie się.

  45. lordkain
    lordkain 4 września 2013, 14:17

    @Sky_walker, jak ci ręce opadły, to jakeś ty tego posta napisał? Dzięki za uświadomieni co mi przeszkadza w moim aparacie.... Poczułem się jak czytelnik Gazety Wyborczej i wiem już co mam o czym sądzić... piękne uczucie. Dzięki raz jeszcze mistrzu.

  46. 4 września 2013, 15:33

    @sky_walker a tego to ja z kolei nie rozumiem... niektórzy dość często wykorzystują taki wynalazek jak s czy m-raw...

  47. lordkain
    lordkain 4 września 2013, 15:53

    Ale jemu jest to niepotrzebne i dlatego nikt inny też nie powinien czuć potrzeby posiadania tej funkcji, bo przecież można wydać kilka stów i dokupić dyski i karty

  48. 4 września 2013, 18:32

    ja robię tylko w rawach stąd takie dziecięce zdjęcia wolałbym w wykonaniu sony o połowę mniejsze. Coś co leci do poważnej obróbki oczywiście odpada... mogę oczywiście załadować do najszybszej karty dajmy na to 32GB zdjęć ale przecież to się ściąga i ściąga nawet przy najszybszych kartach...

  49. druid
    druid 4 września 2013, 22:53

    @lordkain
    Jeśli tak bardzo chcesz zobaczyć to proszę bardzo, tutaj chociażby mam galeryjkę w tematach modelingowych:
    link
    Jest też kilka ostatnich ujęć z a77. Tylko, że do takiej fotografii a77 daje radę, niskie ISO, kontolowane warunki. a300 też dawało radę. Ale właśnie a77 miało mi służyć w innym celu, dlatego tak "płaczę" ;)

  50. druid
    druid 4 września 2013, 22:57

    Ups ten link na optycznych nie działa, może ten przejdzie:
    link

  51. lordkain
    lordkain 4 września 2013, 23:37

    @Druid git i teraz wiemy z kim gadamy i o czym :) Ciekawe te foty nie powiem ;)

  52. amigamedia
    amigamedia 11 września 2013, 18:57

    Witam,często tu czasami zaglądam i czytam różnego typu opinie,na temat sprzętu i jego możliwości...Jedne opinie są dość mocno poparte praktyką,a zaś inne teorią.Każdy kto kupuje sprzęt,musi i powinien wiedzieć coś na temat jego wad i zalet.Nie jest ważne czym,ale jak i jaki efekt końcowy.W fotografii zadurzyłem się kilka lat temu i moją pierwszą lustrzanką była i jest Sony alpha 300,mam jeszcze Sony alpha 55 i Sony alpha 99.Nudzą mnie takie wpisy,typu Nikon,Canon,ach i ech,Sony be...Są jeszcze inne systemy,Pentax,Olympus itd,Należy się skupić na warsztacie,a nie na sprzęcie,bo sprzęt,sam obrazu nie zrobi,zawsze jest autor danego pomysłu i kadru...Wstawiam link z swoimi pracami(system sony) i chyba nie mam czego się wstydzić...Pozdrawiam serdecznie i więcej link

  53. amigamedia
    amigamedia 11 września 2013, 19:04
Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.