Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Nie rozumiem, ale jestem tylko amatorem - to jest aparat, czy kamera? Wydaje się, że poszli zupełnie w stronę filmowania, więc czemu to nazywa się i wygląda jak aparat? Dla niepoznaki? Nie rozumiem tej strategii...
"stabilizację wycięli, bo "interferuje" z profesjonalnymi gimbalami"
-to po ch... mi wizjer i sterowniki i wizjer i wyświetlacz na korpusie jak mam ją na gimbalu używać ??? Chyba tylko po to żeby był cięższy i musiałbym droższy i cięższy gimbal zakupić. A potem jeszcze drugi wyświetlacz i inne pierdoły.
Na gimbalu najlepiej żeby była sama matryca z obiektywem. Reszta [w tym akumulator] mogą być niestabilizowane -z zyskiem dla masy.
@krukm To proste (według mnie, ale mogę się mylić:). Wypełniają zapotrzebowanie ludzi, którzy filmują (blogi, podróże itd) i czasem robią zdjęcia (głównie do sieci - tzn. nie drukują dużych). Takim osobom ta kamera może się podobać, choć fakt wycięcia stabilizacji jest zastanawiający.
wycięcie stabilizacji - to ciekawe chyba pierwszy producent który to robi. Faktycznie możę chodzi o ten multiaspekt. Pewnie profesjonalnym filmowcom to nie przeszkodzi - ale oznacza też że nie jest to aparat dla amatora. W sumie może być - pod warunkiem że pokażą też coś mniejszego ale z IBIS Choć to w sumie trochę głupie - łatwiej włożyć stabilizację w duzym i droższym body niż w mniejszym i tańszym.
jak kolejne aparaty nie różnią się od siebie to narzekanie że tylko cyferki zmieniają bez żadnej inicjatywy, jak producent postanowi zrobić coś choć odrobinę innego to fuj, bo to kamera a nie aparat :-P a przecież ta "kamera" w trybie 4K robi na sekundę kilkadziesiąt zdjęć o jakości lepszej niż X lat temu uznawano za "wystarczy, bo dalsze zwiększanie megapikseli to tylko chwyt marketingowy"
Mnie ciekawi jak to Dual Native ISO sprawdzi się dla fotek. To pierwsza kamera m4/3 zapisująca 14-bitowe rawy (a przy tym mająca natywne ISO niższe niż 200). Bez powodu w 14-bitów Panasonic nie wszedł, więc spodziewam się, że dynamika będzie na najwyższym poziomie wśród kamer m4/3.
Po jotpegach z puszki ciężko cokolwiek powiedzieć, bo odszumianie robi swoje, niestety żaden soft jeszcze chyba rawów nie czyta.
@handlowiecupc ja tam żadnego zielonego kwadracika na TLE matrycy nie widzę. Chyba, że chciałeś powtórzyć znów ten żart z plotek. Tylko, że w aparacie z większymi matrycami wygląda to dokładnie tak samo, bagnet jest jedynie większy.
Co do kastracji ze stabilizacji - mam w aparacie taką opcję jak wyłączenie stabilizacji. Jak jej nie potrzebuję to mogę wyłączyć. A jak potrzebuję, to mogę włączyć. Ba, mogę nawet wybrać czy stabilizacja ma działać w osi pionowej czy poziomej. Nie rozumiem dlaczego Panas wyciął IBIS, czasami aparat zdejmuje się z gimbala czy statywu i wtedy stabilizacja pomaga.
Wygląda na to, że korzystasz z oprogramowania blokującego wyświetlanie reklam.
Optyczne.pl jest serwisem utrzymującym się dzięki wyświetlaniu reklam. Przychody z reklam pozwalają nam na pokrycie kosztów związanych z utrzymaniem serwerów, opłaceniem osób pracujących w redakcji, a także na zakup sprzętu komputerowego i wyposażenie studio, w którym prowadzimy testy.
Będziemy wdzięczni, jeśli dodasz stronę Optyczne.pl do wyjątków w filtrze blokującym reklamy.
Piszą na DPR, że stabilizację wycięli, bo "interferuje" z profesjonalnymi gimbalami i wózkami.
Ale tu też widać taki mały zielony prawie kwadracik na tle matrycy. Ciekawe do czego służy?
Nie rozumiem, ale jestem tylko amatorem - to jest aparat, czy kamera? Wydaje się, że poszli zupełnie w stronę filmowania, więc czemu to nazywa się i wygląda jak aparat? Dla niepoznaki? Nie rozumiem tej strategii...
@krukm to bardziej kamera . W tym filmie jest o tym mowa .
link
Ostatnio chciałem rozładować baterię w aparacie i nie wiem jak bym to zrobił bez funkcji filmowania!
"stabilizację wycięli, bo "interferuje" z profesjonalnymi gimbalami"
-to po ch... mi wizjer i sterowniki i wizjer i wyświetlacz na korpusie jak mam ją na gimbalu używać ???
Chyba tylko po to żeby był cięższy i musiałbym droższy i cięższy gimbal zakupić.
A potem jeszcze drugi wyświetlacz i inne pierdoły.
Na gimbalu najlepiej żeby była sama matryca z obiektywem.
Reszta [w tym akumulator] mogą być niestabilizowane -z zyskiem dla masy.
@krukm
To proste (według mnie, ale mogę się mylić:). Wypełniają zapotrzebowanie ludzi, którzy filmują (blogi, podróże itd) i czasem robią zdjęcia (głównie do sieci - tzn. nie drukują dużych). Takim osobom ta kamera może się podobać, choć fakt wycięcia stabilizacji jest zastanawiający.
Wycięcie stabilizacji matrycy kompletnie zabija sens tej konstrukcji. Co za shit?
wg mnie nijaki z kształtu
wycięcie stabilizacji - to ciekawe chyba pierwszy producent który to robi. Faktycznie możę chodzi o ten multiaspekt.
Pewnie profesjonalnym filmowcom to nie przeszkodzi - ale oznacza też że nie jest to aparat dla amatora. W sumie może być - pod warunkiem że pokażą też coś mniejszego ale z IBIS
Choć to w sumie trochę głupie - łatwiej włożyć stabilizację w duzym i droższym body niż w mniejszym i tańszym.
jak kolejne aparaty nie różnią się od siebie to narzekanie że tylko cyferki zmieniają bez żadnej inicjatywy, jak producent postanowi zrobić coś choć odrobinę innego to fuj, bo to kamera a nie aparat :-P
a przecież ta "kamera" w trybie 4K robi na sekundę kilkadziesiąt zdjęć o jakości lepszej niż X lat temu uznawano za "wystarczy, bo dalsze zwiększanie megapikseli to tylko chwyt marketingowy"
u43, to co chcesz? Żałosna amatorszczyzna, do "profesjonalizmu" brakuje po półtora cm w każdą stronę i z 20 Mpikseli.
@JdG, zgadzam się z tobą. A największą amatorszczyzną jest Sony A7S i A7SII, tylko 12 mpix. I jeszcze jakie duże. Co za szit.
Mnie ciekawi jak to Dual Native ISO sprawdzi się dla fotek. To pierwsza kamera m4/3 zapisująca 14-bitowe rawy (a przy tym mająca natywne ISO niższe niż 200). Bez powodu w 14-bitów Panasonic nie wszedł, więc spodziewam się, że dynamika będzie na najwyższym poziomie wśród kamer m4/3.
Po jotpegach z puszki ciężko cokolwiek powiedzieć, bo odszumianie robi swoje, niestety żaden soft jeszcze chyba rawów nie czyta.
hehe miało być aparat, nie kamera, aczkolwiek w tym przypadku...
To on ma tego HDRa?
link
Nie
@handlowiecupc
ja tam żadnego zielonego kwadracika na TLE matrycy nie widzę. Chyba, że chciałeś powtórzyć znów ten żart z plotek. Tylko, że w aparacie z większymi matrycami wygląda to dokładnie tak samo, bagnet jest jedynie większy.
Co do kastracji ze stabilizacji - mam w aparacie taką opcję jak wyłączenie stabilizacji. Jak jej nie potrzebuję to mogę wyłączyć. A jak potrzebuję, to mogę włączyć. Ba, mogę nawet wybrać czy stabilizacja ma działać w osi pionowej czy poziomej.
Nie rozumiem dlaczego Panas wyciął IBIS, czasami aparat zdejmuje się z gimbala czy statywu i wtedy stabilizacja pomaga.
Moim zdaniem zaszły istotne zmiany pod kątem filmowania, a właśnie fajnie, ze wygląd, obudowa i tego typ sprawy w sumie pozostaly bez zmian ;)