Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Inne testy

Fujifilm X-H2S - test trybu filmowego

23 sierpnia 2022
Amadeusz Andrzejewski Komentarze: 83

5. Podsumowanie i filmy przykładowe

Podsumowanie

Fujifilm X-H2S - test trybu filmowego - Podsumowanie i filmy przykładowe

Po tym co widzieliśmy w poprzednich rozdziałach, możemy stwierdzić, że Fujifilm X-H2S to najlepszy filmujący aparat z matrycą APS-C, jaki jest obecnie dostępny na rynku. Oczywiście nie przetestowaliśmy jeszcze na przykład Canona R7, ale już teraz możemy stwierdzić, że X-H2S postawił mu poprzeczkę dość wysoko - oferuje on niesamowicie szybki sensor, spory zakres rozdzielczości i klatkaży, świetną szczegółowość obrazu 6K i 4K, rozsądny zakres użytecznych czułości, dużą baterię, fenomenalny autofokus czy brak ograniczeń czasu nagrywania.


----- R E K L A M A -----

Jest też nieco wpadek, jak choćby zakres tonalny dostępny głównie przy kiepskim stosunku sygnału do szumu czy parę dziwnych rozwiązań w menu, ale sumarycznie zalet jest zdecydowanie więcej niż wad. Szkoda tylko, że do listy tych ostatnich musimy dopisać bardzo wysoką, jak na aparat APS-C, cenę. By nie być gołosłownym, porównajmy ją z konkurencją (dane wg serwisu Ceneo.pl na dzień 11.08.2022):

  • Canon EOS R7 - ok. 7350 zł,
  • Fujifilm X-H2S - ok. 13000 zł,
  • Fujifilm X-T4 - ok. 8300 zł,
  • OM System OM-1 - ok. 10000 zł,
  • Panasonic Lumix GH6 - ok. 9500 zł,
  • Sony A7 IV - ok. 11900 zł.
Jak widać, mimo naprawdę dobrej specyfikacji i wyników, trudno uzasadnić aż tak wysoką cenę testowanego aparatu.

Fujifilm X-H2S - test trybu filmowego - Podsumowanie i filmy przykładowe

Zbierzmy teraz zalety i wady aparatu Fujifilm X-H2S w jednym miejscu:

Zalety:

  • pancerna i uszczelniona obudowa,
  • akcesoryjny wiatrak likwidujący problemy z przegrzewaniem się,
  • podwójne gniazdo kart pamięci,
  • pełnowymiarowe złącze HDMI,
  • pojemna bateria,
  • rozsądnie działająca stabilizacja matrycy,
  • możliwość jednoczesnego zapisu materiału na obie karty pamięci,
  • duża ilość elementów sterujących,
  • możliwość programowania funkcji elementów sterujących,
  • wejście na zewnętrzny mikrofon,
  • wyjście słuchawkowe,
  • możliwość wygenerowania w aparacie kodu czasowego,
  • w pełni rozkładany ruchomy ekran,
  • dotykowy ekran o wysokiej rozdzielczości,
  • bardzo dobry wizjer elektroniczny,
  • duży wybór rozdzielczości i klatkaży nagrywania,
  • brak ograniczeń czasu nagrywania,
  • możliwość zapisu filmów w formacie RAW na zewnętrzny rejestrator obrazu,
  • zapis filmów z próbkownaiem koloru 4:2:2/10-bit,
  • nagrywanie w rozdzielczościach powyżej 4K,
  • nagrywanie w 4K w 50/60 bez dodatkowego przycięcia obrazu,
  • duży zakres przepływności strumienia danych do wyboru,
  • duży wybór kodeków, w tym profesjonalnie stosowane Apple ProRes,
  • profile obrazu F-Log, F-Log 2 oraz Hybrid Log Gamma,
  • świetnie działający autofokus,
  • autofokus z wykrywaniem twarzy i oka, a także różnego rodzaju obiektów,
  • narzędzia ułatwiające manualne ustawienie ostrości,
  • narzędzia ułatwiające kontrolę ekspozycji,
  • bardzo dobrze działająca międzyklatkowa redukcja szumu,
  • bardzo dobra szczegółowość obrazu w 6.2K i 4K,
  • spory zakres użytecznych czułości w 6.2K i 4K,
  • bardzo szybki odczyt matrycy (mały rolling shutter) we wszystkich trybach nagrywania.

Wady:

  • w niektórych trybach nagrywania nie jest możliwy jednoczesny zapis materiału na oba nośniki,
  • przycisk uruchamiania nagrywania mógłby być większy,
  • bezsensownie rozwiązany wybór kodeka i jego ustawień,
  • brak obsługi kodu czasowego z zewnętrznych źródeł,
  • brak zaawansowanych narzędzi do oceny ekspozycji takich jak np. monitor kształtu fali ("waveform monitor"),
  • dodatkowe przycięcie obrazu przy filmowaniu w 4K w 100/120 kl/s oraz w Full HD w 200/240 kl/s,
  • brak możliwości powiększenia wycinka kadru podczas filmowania,
  • brak narzędzi do obsługi obiektywów anamorficznych, np. rozciągnięcia podglądu,
  • kiepski zakres tonalny dla kryterium wysokiej jakości obrazu,
  • stabilizacja cyfrowa, której równie dobrze mogłoby nie być,
  • jakość obrazu i ilość szumu w Full HD mogłaby być odrobinę lepsza,
  • wysoka cena.

Filmy przykładowe

Na zakończenie testu prezentujemy kilka przykładowych plików do pobrania. Materiały zostały nagrane z wykorzystaniem obiektywu Fujinon XF 18-55 mm f/2.8-4 OIS.

  • film 1 – 76 MB, H.264, 4:2:0, 8-bit, 1920×1080, 24 kl/s, ujęcie w slow motion nagrane w 240 kl/s i spowolnione w aparacie,
  • film 2 – 53 MB, H.264, 4:2:0, 8-bit, 3840×2160, 24 kl/s, ujęcie w slow motion nagrane w 120 kl/s i spowolnione w aparacie,
  • film 3 – 147 MB, H.264, 4:2:0, 8-bit, 3840×2160, 25 kl/s, profil obrazu: Hybrid Log Gamma,
  • film 4 – 195 MB, H.264, 4:2:0, 8-bit, 1920×1080, 50 kl/s, profil obrazu: F-Log,
  • film 5 – 204 MB, H.264, 4:2:0, 8-bit, 2048×1080, 25 kl/s, profil obrazu: Classic Chrome, zakres dynamiczny 400%, kodek ProRes 422,
  • film 6 – 168 MB, H.264, 4:2:0, 8-bit, 6240×4160, 25 kl/s, profil obrazu: F-Log 2,
  • film 7 – 173 MB, H.264, 4:2:0, 8-bit, 6240×4160, 25 kl/s, obrazu: Eterna, zakres dynamiczny 400%, ISO 6400,
  • film 8 – 76 MB, H.264, 4:2:0, 8-bit, 3840×2160, 24 kl/s, ujęcie w slow motion nagrane w 120 kl/s i spowolnione w aparacie, ISO 12800,
  • film 9 – 127 MB, H.264, 4:2:0, 8-bit, 3840×2160, 50 kl/s, profil obrazu: F-Log 2, ISO 12800,
  • film 10 – 115 MB, H.264, 4:2:0, 8-bit, 1920×1080, 25 kl/s, profil obrazu: Hybrid Log Gamma, ISO 6400,
  • film 11 – 115 MB, H.264, 4:2:0, 8-bit, 3840×2160, 25 kl/s, profil obrazu: F-Log, ISO 6400,
  • film 12 – 53 MB, H.264, 4:2:0, 8-bit, 1920×1080, 25 kl/s, ujęcie w slow motion nagrane w 200 kl/s i spowolnione w aparacie, ISO 25600,
  • film 13 – 236 MB, H.264, 4:2:0, 8-bit, 1920×1080, 50 kl/s, profil obrazu: Classic Chrome, ISO 6400.

Aparat do testów wypożyczyła firma:
Fujifilm X-H2S - test trybu filmowego - Podsumowanie i filmy przykładowe

W testach wykorzystujemy studyjne lampy błyskowe i światła stałego firmy Quadralite dostarczone przez sklep Foto-Tip.pl
Fujifilm X-H2S - test trybu filmowego - Podsumowanie i filmy przykładowe Fujifilm X-H2S - test trybu filmowego - Podsumowanie i filmy przykładowe