10 lat Nikon Polska
Z okazji 10-lecia polskiego oddziału firmy Nikon, w jej nowej siedzibie mieszczącej się na ul. Łopuszańskiej w Warszawie, odbyło się dzisiaj przyjęcie urodzinowe, na które zostali zaproszeni współpracownicy firmy, przedstawiciele dystrybutorów, sklepów oraz mediów. Zapraszamy do krótkiej relacji z tego wydarzenia.
Spotkanie otworzył, witając wszystkich, Piotr Przychodzień - dyrektor generalny Nikon Polska. Po krótkim wprowadzeniu, oddał on głos Takami Tsuchida - dyrektorowi generalnemu Nikon Europe BV. On, dla odmiany, przedstawił początki współpracy z polskim oddziałem i podał kilka ciekawych faktów dotyczących polskiego rynku. Okazuje się, że dla Nikona nasz rynek jest ważny, bo stanowi
szósty co do wielkości rynek w Europie (włączając w to Rosję) i obroty na nim sięgają 100 milionów euro rocznie.
Następnie ponownie głos zabrał Piotr Przychodzień, który opisał początki historii firmy Nikon w Polsce, przedstawiając wiele szczegółów z tego ciekawego, początkowego okresu. Podkreślał ciągły wzrost zarówno doświadczenia pracowników, jak i uzyskiwanych wyników sprzedaży. Zwracał uwagę, że firma stara się o rozwój na wielu płaszczyznach i jako jedna z niewielu na rynku dysponuje własnym serwisem, dzięki czemu nie musi zlecać napraw innym firmom czy podmiotom.
Zebrani na sali konferencyjnej mieli także okazję do obejrzenia ciekawego filmu złożonego ze zdjęć ilustrujących historię polskiego oddziału firmy Nikon, nałożoną na najważniejsze wydarzenia sportowe ostatniego dziesięciolecia. Pojawiły się tak także grafiki z najważniejszych kampanii reklamowych Nikona ostatnich lat oraz wyniki sprzedaży. Jako, że one mogą wydać się interesujące zdjęcie jednego z ujęć pokazanych w filmie prezentujemy poniżej.
Po prezentacji filmu dyrekcja Nikon Polska wręczyła dyplomy i upominki swoim najbardziej zasłużonym partnerom oraz pracownikom.
Kolejne pół godziny było przeznaczone na zwiedzanie siedziby Nikon Polska. Wszystkie drzwi stanęły dla nas otworem - włącznie ze wszystkimi pomieszczeniami serwisu. Niestety właśnie w serwisie zabroniono nam wykonywać zdjęcia. Z przyjemnością jednak obejrzeliśmy urządzenie do testowania rozdzielczości obiektywów oparte o specjalny rzutnik, który jako projektora używa badanego obiektywu, a obraz z niego rzucany jest na ścianę i oceniany przez technika sprawdzającego, czy dany egzemplarz odpowiada normom producenta. W pomieszczeniu testowym nie brakowało też standardowych tablic ISO do testowania rozdzielczości, których udoskonalone wersje są używane w naszej redakcji.
Po zwiedzeniu siedziby, uczestnicy spotkania wrócili do sali konferencyjnej na poczęstunek i duży tort urodzinowy, który wieńczyła potężna, wykonana z różnego rodzaju słodkości, lustrzanka firmy Nikon. Była na tyle duża, że na sali padły podejrzenia, iż może być to przedprodukcyjny model średniego formatu Nikona. Szybko przeprowadzona degustacja pozwoliła zweryfikować te plotki.
Ze swojej strony mogę powiedzieć, że obiektyw wcale nie był taki ostry na jaki wyglądał - był raczej słodki i dawał kremowy bokeh. Znaczy się posmak...
Firmie Nikon Polska jeszcze raz składamy serdeczne życzenia urodzinowe i dziękujemy za zaproszenie.
Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
No to wiemy kogo honoruje Nikon
Dystrybutorów ,sprzedawców, dziennikarzy A gdzie miejsce dla zwykłych klientów lub choćby tych potencjalnych. Nie tak się tworzy PR. Chyba że to Towarzystwo Wzajemnej Adoracji.
Jeden ZADOWOLONY klient jest wart wiecej w reklamie niż 100 egzemplarzy ulotek i publikacji.
Ale do tego trzeba dojrzeć
Powodzenia do nastenego jubileuszu.
Bawcie się dobrze.
tores - a jak sobie to wyobrażałeś? Że zaproszą na przyjęcie wszystkich klientów?
Przecież Nikon Polska nie sprzedaje nawet sprzętu bezpośrednio do klientów, ale właśnie przez sklepy i sieci.
I tu rozumujesz jak ONI.
A wystarczyłoby zaprpsić kilku gości ze sklepów (potencjanych klientów) lub tych co juz kupili (jako promocję firm) i reklama poszła by w świat. A tak jak w "polskim tygielku"-SAMI SWOI
Mam nadzieję że nikt z przyjęcia nie wyszedł ochlapany olejem... ;-)
Ale bez odbiorcy końcowego ten sprzęt byłby wiecznym "leżakiem" w magazynach.
tores - widzisz, daleki jestem od rozumowania jak jacyś wydumani ONI. Ale świętując swoje 10-lecie nie zaprosiłbym do swojej siedziby i nie udostępniał do zabawy drogiego sprzętu przypadkowym czytelnikom, choć staram się szanować ich wszystkich.
Zadaniem firmy Nikon jest robienie dobrych produktów i uczciwe na nich zarabianie. Moim zadaniem jest dostarczanie rzetelnych treści. To jak się świętuje rocznice, to sprawa drugo lub trzeciorzędna.
Hehe, ja też na swoje ostatnie urodziny dostałem od żony tort-lustrzankę :) Fajna sprawa.
W sumie racja: sposób świętowania czegokolwiek to wyłączna sprawa świętującego, o ile oczywiście nie dzieje się to KOSZTEM innych.
Mnie natomiast nurtuje co innego: otóż jestem ciekaw, czy gdyby tak zestawić analogiczne wykresy wszystkich producentów, obecnych na polskim rynku, to czy aby suma ich udziałów nie poszybowałaby gdzieś w okolice 200%? Czy Optyczni mają takie dane?
Nie mamy.
A czy Nikon Polska pochwalił się w obecności gościa z Japonii jak elegancko rozprawił się z forum użytkowników, zwanym obecnie n....niarze.pl ? Gościa nie zaciekawiły takie piękne, warte popularyzacji wzorce, rodem z Białorusi ?
A może, korzystając z okazji, ktoś z gości - dziennikarzy mimochodem zapytał o przyczyny niezadowolenia użytkowników z serwisu i o to jak rozwiązano ten problem (zlikwidowano przyczynę, czy raczej skutki - czyli zamknięto usta niezadowolonym) ?
Może ktoś całkiem mimochodem zadał pytanie szanownym marketingowcom dlaczego NP tak niemrawo angażuje się w akcje promocyjne, fundowanie nagród, zniżki, udział w targach etc.?
Czy Szanowny Gość z Japonii pochwalił się może jak na 6 rynku Europy sprzedaje się Nikon J ? Skomentował jakość fakt, że wartość sprzedaży w porównaniu z poprzednim rokiem spadła, co w połączeniu ze wzrostem ilości sprzedaży oznacza mniejsze zyski ? Tak dużo pytań, na pewno ktoś któreś zadał, prawda ?
No to teraz życzę również Serwisowi Nikon w Polsce, żeby ich słupki zaczęły iść w górę, bo zwykły śmiertelnik bez NPS ma przewalone, jak mu się coś zepsuje...
tea - gdyby to była konferencja prasowa z otwartymi pytaniami, to może ktoś by zapytał. Ale nie była.
@Arek: a możesz 'przedstawić', kim są osoby, które dostały nagrody od NP? Ew. jakie sieci sprzedaży reprezentują? Pytam z ciekawości, kogo NP lubi a kogo nie...
Bo i po co psuć sobie PR jak jest takie dobre sampoczucie.
Nie dziwie sie stanowisku Arek. , reprezenuję tę grupe zaufanych i wyróżnionych.
A ewentualny ni..rz niech sobie poczyta preparowane na zamówienie wypociny.
tores - zdziwiłbyś się. Naprawdę.
kr1st0 - to nie jest jakaś specjalna tajemnica, choć wszystkich nie zapamiętałem. Nikon uhonorowywał raczej tych, którzy są z nim od tych 10 lat, bo na samym początku wcale nie było im łatwo. Większość wyróżnionych wyleciała mi z głowy ale pośród nich było ABFoto i Fotojoker. Więcej wyróżnień było po stronie pracowników.
też jestem ciekaw tego co kristo ;-) ciekawe, kto tam pracownikiem a kto partnerem... :D czy jakiś portal foto też został uwzględniony? bo się tam Arka dopatrzyć nie mogę...
W trakcie prezentacji padło hasło "Nikon był kiedyś postrzegany jako sprzęt dla zawodowców"
W tym momencie z Arkiem wspólnie westchęliśmy: "Ech, to były czasy"......
A za 4 lata huczne urodziny worlwide!
@tores: przestań bredzić.
Czy producent chleba czyli piekarnia na 10 urodziny ma zaprosić każdego jeżdżącego chleb, czy pośredników? weź pomysl zanim cos napiszesz. polityka i kontakt z klientem nikona pozostawia wiele do życzenia ale takie pierdoły jakie wypisujesz mógłbyś darować.
tores - zdziwiłbyś się. Naprawdę.
Naprawdę ,to już dawno się dziwię:)
kazziz - dziennikarzom foto podziękowano ... za przybycie. Ale nikt z nas nie oczekiwał niczego innego, bo i po co?
Naszym zadaniem, oprócz testów - bo to nasza główna działka, jest relacjonowanie tego co się dzieje na rynku. Jeśli Nikon ma urodziny, to piszemy o tym. Jeśli notuje jakieś wpadki - też piszemy. Jeśli ma problemy tak jak z serwisem - też opisujemy (w przeciwieństwie do wielu innych wydawnictw foto, które albo w ogóle problemem się nie zajęły, albo zajęły marginalnie, jak już nie było wyjścia).
Teraz był czas urodzin, na które nas zaproszono. Jak ktoś nas zaprasza, to zawsze piszemy albo relację albo dajemy materiał zdjęciowy. Też jako chyba jedyni w branży.
będzie więcej zdjęć? :D ew. możesz zdradzić, kto jeszcze był na spotkaniu ze znajomych redaktorów? :)
Każdemu użytkownikowi Nikon po kontakcie z polskim serwisem powinno przysługiwać konstytucyjnie nadane prawo do narzekania, jednak ciężko oczekiwać, żeby na takiej imprezie obecny był tłum z ulicy.
Gdyby to był środek lata, to może by zorganizowali jakiś piknik itp, ale chyba nierealnym jest, aby wynajmowali halę za tysiące, żeby kilka osób przyszło poświętować. Wtedy było by zaś narzekanie, że marnotrawią naszą kasę...
Grono jest raczej stałe. Byli przedstawiciele DCamera, DFV, Foto, Fotokuriera, Fotopolis, Programu Bez Nazwy i pewnie jeszcze kilku innych. Niektórych znam lepiej, niektórych gorzej. Niektórych tylko z widzenia i wiem, że są dziennikarzami, ale nawet nie wiem z jakiego magazynu/portalu.
@tores - masz żal, że Ciebie nie zaprosili i nie załapałeś się na kawałek urodzinowego tortu?
@tea: "...dlaczego NP tak niemrawo angażuje się w akcje promocyjne, fundowanie nagród, zniżki, udział w targach etc.?"
Nieśmiało zapytam: czy takie akcje to obowiązek dystrybutora?
Za granicą urządzają "czarne piątki" , cash-backi"... W Polsce cisza. To chyba najlepiej pokazuje stosunek Nikona do klienta z Polski.
Jak uslyszalem o tym wlasnym serwisie to sie zasmialem szyderczo. Mozna bylo zapytac Pana Japonczyka delikatnie, czy wie, ze Serwis Nikon Polska slynie z nierzetelnosci. Ale delikatni, zeby nie popelnil harakiry...
Jedyne rozwiązanie dla tych którym się nie podoba => przejść do Canona :)
Ludzie już na masę przechodzą do Canona, a nawet Sony. Plotki o fuszerce Nikona ja osobiście słyszę w tramwajach i ostrzeganie => "wpisz sobie D600 kurzy" :).
Podejrzewam, że za 1-2 lata jak już wieści dotrą do wszystkich, albo ludzie przekonają się na swojej skórze, firma zacznie doceniać tych DZIĘKI KTÓRYM ISTNIEJE => KLIENCI , tyle, że to może być już za późno.
Czy Nikon podzieli się z Nami tortem urodzinowym? Coś rzuci na gwiazdkę? Coś zaproponuje na mikołaja ?
CZEKAMY.
Pozdrawiam.
Zaczyna sie czas wymierania. Sa juz nawet kandydatury.
Delikatnie mówiąc spotkanie monopolistów - ciekawe co nowego knują.
Patrząc na ostatnie działania firmy Nikon, podpisywanie cyrografów, zakaz odsprzedaży sprzętu pod karą grzywny. O serwisie nie wspomnę, te ich czekoladki przeprosinowe i długopisy.
Powinien za nich się zabrać jakiś urząd :) mamy kryzys, to może i rzetelnie by podeszli do tematu.
@mancebo:
Wyluzuj. Te 100 mpln wypracowały ufoludki, czy tramwajarze?
@arek-wroc:
Zostaw rząd w spokoju. Ma większe problemy na głowie. :)
A ja napisze cos pozytywnego - gratulacje dla firmy Nikon Polska.
Ja tez dzisiaj obchodze urodziny i mam nadzieje ze cena Df szybko spadnie do tej ktora moge zaakceptowac.
Co do serwisu Nikona - nie wiem co sie dzieje w Polsce - ale w UK dziala rewelacyjnie.
P.S. to zdjecie grupowe przypomina mi zdjecia z rekonstrukcji rzadu RP hehe:)
Jest lepiej niż 10 lat temu. W serwisie też. Powolutku (bo to korporacja) ale starają się aby na stulecie w 2017 Nikon był ponownie synonimem jakości.
"Nikon był kiedyś postrzegany jako sprzęt dla zawodowców"
jeśli żółty słupek z wykresu będzie dużo wyższy od tego niebieskiego to znów tak będzie...
... taaak,... serwisem nikon to faktycznie nie możne się pochwali.... ;(...przypomina mi twór canona na żytniej z czasów przed reformą, i w nikonie tez taka reforma by się przydała. - firma by dużo zyskała.
Wykresy z rzutnika rosną i słodko płynie bita śmietana... ale nikt nie pamięta o użytkownikach dzięki którym mimo takich wpadek jak D600 wciąż jakoś orają. Z reguły taka okrągła rocznica to okazja do promocyjnego gestu w stronę klienteli, dzięki której spasły się dyrektorskie brzuchy. Tymczasem wyszło jak zjazd członków... dziękujemy...postoimy :P
@toledo:
"mimo takich wpadek jak D600 wciąż jakoś orają"
A może to nie jest taka gigantyczna wtopa jak to niektórzy opisują na tym portalu? D7000 też miał mieć popsuty AF. Kupiłem, już po przeczytaniu opisu na nikoniarze, działa jak złoto.
"W pomieszczeniu testowym nie brakowało też standardowych tablic ISO do testowania rozdzielczości, których udoskonalone wersje są używane w naszej redakcji."
Co za pycha. Musiałeś podkreślić, że jesteś lepszy od firmy Nikon
"Uczestnikom rozdano bezpłatne bony uprawniające do rzetelnej naprawy w serwisie Nikon Polska"
Kristoff - nie jestem. Nie mam tego ustrojstwa z rzutnikiem :)
Nosz k*rwa. Siedzą sobie jakieś niezadowolone z życia, wiecznie narzekające buraki przed kompem i pretensje do Arka i zespołu, że poszli na imprezę, na która mieli zaproszenie, a potem ośmielili się to relacjonować. Ten kraj się sypie i bynajmniej nie mam na myśli polityki...
Arek - OK :) Nie dali ci przypadkiem do testów Nikkora 58 mm f/1.4G ?
Mancebo chyba za duzo tabletek połknales. Wszyscy w canoni eplacza z ematryce zatrzymaly sie od 3 lat w rozwoju i ktos kto ma tak oprogramowana jak w nikoni ematryce przejdzie na canona ?? preciez tam bieda aktualnie az piszczy....chyba ci si emigracja w druga strone pomylila bo to canonierzy bez dobrego dx przechodza do nikona niedlugo i z pelna klatka tak bedzie....
I ja miałem kupić swego czasu Nikona D7000 , ale właśnie złe opinie o nim odwiodły mnie od jego kupna .
Ilu takich było to nie wiadomo , ale patrząc z boku , działania Nikona czyli nieprzyznawanie się do ukrytych wad sprzętowych powoduje oczywistą niechęć .Miejmy nadzieję , że to apogeum już mineło i idzie ku lepszemu.
Mając Pentaxa , życzę Nikonowi Wszystkiego Dobrego z okazji któregoś tam lecia działalności , mówię to ja ,....zniechęcony do kupna Nikona.
@bogdanek:
Nie wierz we wszystko co w Internecie piszą. :) Po prostu i tyle. Spore pieniądze idą na te wpisy, naprawdę.
Kristoff - no niestety nie. W Polsce nie ma jeszcze ani jednej sztuki. Trochę to smutne, bo w Japonii i USA już leżą na półkach w sklepach, więc tutaj się trochę nie postarali.
r2mdi - sugerujesz, że problemy D7000, D600 i D800 to sprawa wydumana przez opłaconych przez konkurencję trolli internetowych?
Arek - szkoda. Mam zamiar go kupić ale najpierw czekam na twój test.
r2mdi, pewnie masz rację , ale nie ma tego złego ....pozdro.
@Arek:
Problem jest. ale jego skala chyba nie jest taka jaką można wywnioskować z wpisów. I tyle. Na przykładzie D7000 w ostatecznej "rozgrywce z Nikonem" nie udało się zebrać chyba 10 puszek do wysłania do testów do serwisu Nikona. A wątek wręcz gotował się od dramatycznych wpisów.
Śledziłem dokładnie, bo chciałem kupić. Potem kupiłem i zapomniałem o problemie. Działa. Może mam szczęście, a może ...
D7000 który był u nas w testach też nie miał problemów. Inny egzemplarz, który trafił na nasze wyposażenie, też jest OK. Z D600 i D800 nie mieliśmy tyle szczęścia :)
@bogdanek:
I bardzo dobrze. Jesteś zadowolony i to się liczy. Ktoś inny kupił Nikona i też jest zadowolony. Bo robi zdjęcia (!!!), a nie przesiaduje na forum i telepie bez sensu w klawiaturę.
Kupujemy, jest gwarancja, jest rękojmia. Jak coś nie działa to zwracamy i już, albo naprawiają. Inaczej nic nie da się kupić. Bo ktoś napisał, że coś...
Ostatnio przerabiałem to na przykładzie samochodu. Zawsze coś jest nie tak lub może być nie tak. Z grubsza odsiałem złe rozwiązania, a potem kupiłem ten właściwy bo mi się spodobał!
@Arek:
No właśnie. Są dobre i są jakieś felerne. Na felerne trzeba wykorzystać gwarancję. I niech się producent martwi. Oni przecież określając cenę kalkulują ileś tam zwrotów, które do nich dotrze.
@r2mdi
"Spore pieniądze idą na te wpisy, naprawdę."
zdradzisz swoją stawkę? zawsze byłem ciekaw ile firmy płacą za takie:
"Na felerne trzeba wykorzystać gwarancję. I niech się producent martwi."
bo przecież dobrze wiesz jak wyglądała gwarancyjna reakcja Nikona na winietujące od wiór matryce w D600.
Wiesz też, że bez nagłośnienia tego problemu przez takie portale jak ten, nic by się w tej materii nie zmieniło.
...i dobrze wiemy jak wyglada stanowisko nikona/serwisu na temat spieprzonego AF w d800 " komentarz /opinia nikona "miesci sie w zalozonym przedziale" .... nikon klienci tego napewno nie zapomna ,i nie sa to jednostkowe przypadki... jak sie zycie pokazalo na na lokalnym rynku firma ma polityke im wiecej reklamacji odrzucimy tym wiekszy brzuch urosnie to marna przyszlosc.....
@r2mdi
"I bardzo dobrze. Jesteś zadowolony i to się liczy. Ktoś inny kupił Nikona i też jest zadowolony."
Prosimy więcej bitej śmietany! Będzie premia za takie wpisy :P
"Ostatnio przerabiałem to na przykładzie samochodu. Zawsze coś jest nie tak lub może być nie tak. Z grubsza odsiałem złe rozwiązania, a potem kupiłem ten właściwy bo mi się spodobał!"
Rozumiem, że wybrałeś 2.0 TDI z oczywistą wadą fabryczną w postaci pękającej głowicy i przedostawaniem się płynu chłodniczego do cylindrów bo masz słabość do marki :P
@toledo:
Nie. :) VW zupełnie nie jest w moim typie. Wiem o tych przypadłościach. W wariancie 2.0 D-4D także. :)
Kiedyś szkoliłem jedną panią z globalnej firmy PRowskiej obsługującej jedną z firm z branży foto. Ponieważ szkolenie było tylko dla jednej osoby to pogadaliśmy sobie szczerze. I to jest jej zdanie.
Forum - oczywiście tak.
Wytykać błędy - oczywiście tak.
Organizować akcje w stylu antyNC+ - jak najbardziej.
Ale nie wierzyć, we wszystko co tam napisali. :) Te 100 mpln, które Nikon wypłukał z Polski dotyczy w ogromnej większości osób zadowolonych z zakupu.
@r2mdi
"Nie. :) VW zupełnie nie jest w moim typie. Wiem o tych przypadłościach. W wariancie 2.0 D-4D także. :) "
Skąd wiesz? :P
Byłbyś zadowolony dowiadując się po zakupie i mając świadomość, że producent będzie udawał, że to kwestia złej eksploatacji i nie podlega naprawie gwarancyjnej? :D
"Kiedyś szkoliłem jedną panią z globalnej firmy PRowskiej obsługującej jedną z firm z branży foto."
No właśnie, wciąż czekam aż podasz stawkę za te Twoją stawkę za te lukrowane wpisy tutaj :P
@toledo:
Chłopie, jakie lukrowane wpisy? O co Ci chodzi? To samo dotyczy Nikona, jak Canona, Sony, Pentaxa, etc...
Ja akurat mam ten szczęsny D7000. U mnie działa. I tle w tym temacie.
Wszyscy wiemy , że słowa za i przeciw są potrzebne , bo w sumie mają prowadzić do ulepszenia bądź rozwiązania problemu . Musimy o tym mmówić.
Nikon tu nie jest świętą krową , nie może popaść w samouwielbienie.
Wszystkie systemy borykają się z problemami , ale zależy jak która z firm je rozwiązuje , niestety u Nikona wygląda to marnie .
Idąc dalej , nie sądzę , że Japończycy olewają 6-ty rynek w europie , to leży po stronie polskich przedstawicieli ,bo to ni dbają o wizerunek , a przynajmniej powinni.
@torres - przestan bredzic chlopcze, bo zal serce sciska kiedy widzi jaki poziom reprezentuje obecna mlodziez. Roszczenia z czelusci, pomysly i wiedza o swiecie ujemna. Zapraszac przypadkowych ludzi z ulicy na impreze firmowa?
Za to promocje mogliby zrobic.
Zapraszac przypadkowych ludzi z ulicy na impreze firmowa?
Jaka klientela taka fima .Samouwielbiacze.
Widzę, że posty głównie dotyczą narzekania. Faktycznie wady sprzętu są, serwis działa beznadziejnie. Wydajemy po kilka, kilkadziesiąt tysięcy na Nikona i jesteśmy skazani na siebie, bo potraktowano nas jak frajerów sprzedając towar bez należytego serwisu.
Ale tutaj tego nie ma co pisać, bo to nie na temat, lepiej jednak świętować.
Przy okazji nasunął mi się pomysł, żeby zebrać się w grupę klientów sprzętu fotograficznego, może na fejsie, a może tutaj jeżeli pozwolą i pomogą skoordynować. Grupa z listą niezadowolonych klientów mogła by na papierze wysłać list z zażaleniem i podpisami np. do pana Takami Tsuchida o złej pracy serwisu Nikona.
@1backspace65
W sensie to normalne, że to wielkie święto dla...ojca dyrektora, pracowników i kilku wybranych redaktorów?
Zwykle oddziały takich korporacji pamiętają o swoich szarych klientach i starają się to w jakiś sposób zaznaczyć ale... proszę pamiętać, że to Nikon
Ale podobno tort był pyszny ;P
Niestety surowe japońskie zasady mówią, że plebs nie powinien oglądać tak fantazyjnych luksusów więc proszę odwołać się do wyobraźni ;D
Gratuluję Nikonowi Polska rocznicy, każda firma ma swoje rocznice i obchodzi je tak jak chce.
Co do aparatów to tak jak z samochodami. Kto dziś robi porządne bez kłopotów z serwisem i trwałe ?
NIKT !!!! Każda firma kalkuluje koszty i zakłada jakiś stopień niezawodności i ryzyka. Czasami coś nie wyjdzie i już. A serwis tworzą ludzie , ot po prostu. Dodatkowo dochodzi efekt skali , kto dużo sprzedaje ma ilościowo więcej reklamacji.
Życzę Nikonowi najlepszego i coraz lepszych relacji z klientami bo to oni są prawdziwymi Prezesami firmy - oni i ich pieniądze.
w sensie, że to są nowe standardy i należy przyjąć je z pokorą?
zapomniałeś chyba, że na rynku wciąż jest konkurencja, na szczęście :)
taki Pentax po kilku dniach od stwierdzenia jakichś drobinek na matrycy widocznych na zdjęciach sufitu przy ekstremalnych przysłonach, natychmiast wydał notę serwisową i zlikwidował źródło problemu pozbawiając nowe egzemplarze tej wady. Jak widać zaufanie klientów wciąż zobowiązuje i można o nie dbać :)
"tea - gdyby to była konferencja prasowa z otwartymi pytaniami, to może ktoś by zapytał. Ale nie była. "
@Arek - rozumiem i nie mam do Redakcji, czy Ciebie osobiście pretensji. Z drugiej jednak strony jesteście Redakcją, która może pochwalić się wysokim poziomem obiektywnej, niezależnej, indywidualnej i profesjonalnej oceny (paradoksalnie widać to najlepiej po atakach jakie na Was przypuszczają fani poszczególnych firm). Dlatego Wasza notatka z konferencji mogłaby być nieco inna (czyt. bardziej krytyczna) niż na konkurencyjnych portalach.
"Nieśmiało zapytam: czy takie akcje to obowiązek dystrybutora? "
@Z_photo - nie masz raczej z handlem do czynienia, prawda?
@Do paru osób, które krytykę odbierają jako personalne ataki i za wszelką cenę (choć nieodpłatnie) bronią dobrego imienia firmy X. Zrozumcie proszę, że prawo klienta do krytykowania jest święte. Bo naczelną zasadą zdrowego handlu jest podejście wyrażone krótkim hasłem: "klient nasz Pan" - ze wszystkimi tego konsekwencjami.
Doradzanie typu "to zmieńcie firmę", "nikt wam nie każe" itd. jest z gruntu błędne, ponieważ pokazuje, że de facto jest grupa klientów którym nie zależy na jakości a wyłącznie na wizerunku. Kiedy producent otrzyma taki komunikat, wie, że może wcisnąć każdy chłam, bo - kolokwialnie mówiąc - liczy się napis na pasku, a nie jakość. Jako klienci 6 rynku w Europie mamy prawo żądać, a nie tylko uniżenie prosić o łagodne potraktowanie przez łaskawego Pana Producenta.
tea, jestem za , a nawet przeciw.
Ho, ho, ho, widzę kilka znajomych twarzy :)
Dlaczego powiedzenie szefowi, że jego pracownicy nie radzą sobie z prowadzeniem serwisu dla profesjonalistow miałoby być niesmaczne... dlatego, że D600 chlapał bokami i tym się też nikt nie przejął...
No chyba po wyjściu Tamrona 150-600 będę jednak musiał kupić Alfę i postawić Szblistemu piwo...
Dużo tutaj życzeń urodzinowych :)
Moje 10 lat Nikona w Polsce:
D70 - panie Pawle, wczoraj włączyłem nawet iso 800
Radek i jego -2/3ev w D70
D2s - piękne fotki na forum CB tego kolesia ztcp z Sopotu
D80 - 18-200VR daję radę do iso 1600
Wódz naczelny nikoniarze.pl i jego choroba
D3 i 200/2VR - wow! This shit is too extreme
35/1.8DX abiezjiatielna
D5100 - Król!
D800 - sinkin' left
D600 - jestem z pierwszego tłoczenia
Fatman i jego problemy z serwisem. Jestem kretynem.
Fatman i jego deklaracje o zmianie systemu. Jestem, ale po co?
to Rafał zadeklarował zmianę systemu??
toledo - a Pentax to akurat wzór do naśladowania... Pięknie chowają głowę w piasek z problemami z obiektywami vide walnięte limitedy Made in Vietnam czy nieudana pierwsza seria 16-50. Niestety w dzisiejszych czasach każdy orze jak może. Nie ciesze się z tego, ale taka jest obecnie sytuacja na rynku i nie dziwie się, że firmy w to wchodzą, bo dokładnie widać dlaczego. Ponad 10 lat temu Nikon był uznawany za producenta profesjonalnego, który robi sprzęt niezawodny. I miał ... 4% udziału w rynku. Teraz oprócz tego sprzętu profi zarzucił rynek tanią chińszczyzną (z którą z definicji nie może nie być problemów) i ma udziały w rynku na poziomie 30%. Prosta kalkulacja.
Apollo, dystrybutorze sprzętu marki Pentax , bierz się do roboty i wstaw wreszcie K3 do swojej oferty na stronie głównej , bo to śmiech na sali , że sklepy sprzedają , a WY nie macie w swojej ofercie .
Trzeba się chwalić tym co dobre , a nie chować.
No właśnie. Wszyscy mają problemy i zachowują się nie do końca właściwie. Nie chodzi tylko o jedną firmę.
Nie musimy jednak kupować pierwszych egzemplarzy, które mogą być różne. Poczekajmy na opinie użytkowników. Dopiero wtedy należy zakupić. I nie będzie takich problemów.
Chińszczyzna? Na przykład iPhone? :P
W Nowym Yorku składają iPhone? :)
@Arek wybacz ale nie zgodzę się z taką retoryką. rozumiem, że każdy chce przeżyć i lepiej zaoferować więcej ale w lepszej cenie. przy czym to wcale nie musi się wiązać z obniżeniem jakości poniżej godności.
na rynku elektroniki komputerowej kiedyś pionierem takiej polityki była firma ECS, która oferowała płyty główne za połowę ceny. połowa z tego mogłaby jechać na serwis prosto z fabryki. rewolucja na rynku powiodła się na tyle, że Asus zmuszony był kontratakować zaczął wypuszczać tanie produkty z nowym logo - ASRock. tyle, że Asus utrzymał kontrolę jakości i tanie ASRocki podbiły rynek nie tylko ceną ale przede wszystkim budżetową niezawodnością. innym dobrym przykładem jest Samsung, który utrzymuje konkurencyjny poziom cenowy ale nie schodząc poniżej pewnej jakości - ponieważ wie ile znaczy Brand loyalty we współczesnym biznesie. poza tym nie piszemy o najtańszych lustrzankach klasy EL tylko o całkiem drogich zabawkach do problem dotyczył też D800. przykład Pentaxa jest mz nietrafiony bo nierówna jakość to nie to samo co ewidentne usterki techniczne.
D70, D700, S600, S5100, S9100, 5 obiektywów, grip i jeszcze parę drobiazgów nikona, tyle jest sprzętu w mojej rodzinie. Rachunek prawdopodobieństwa mówi, ze powinienem trafić co najmniej jeden raz na problem ze sprzętem nikona biorąc pod uwagę ilość wpisów negatywnych w stosunku do ilości wpisów pozytywnych o nikonie. Nic z tego, wszystko pracuje OK i robi dobre zdjęcia. Jeden kontakt z serwisem nikona z powodu potencjalnie wadliwego akumulatora w D70 - lepszego traktowania klienta trudno sobie wyobrazić. A tu dowiaduję się, ze nikon to ostatnie dno :). Aparaty canona tez miałem, jeden jeszcze jest (G3) - tez bardzo dobre. Inne marki tez pewnie robią aparaty robiące dobre zdjęcia. Po co tyle jadu Panowie, Panie? To była tylko krótka relacja z urodzin :).
To gdzie mamy pisać , na naszej klasie.
@toledo:
"problem dotyczył też D800. przykład Pentaxa jest mz nietrafiony bo nierówna jakość to nie to samo co ewidentne usterki techniczne."
To jest taka sama uciążliwość dla klienta. Przecież nie kupiłeś 20 egzemplarzy D800, czy obiektywu Pentaxa?Ten Twój działa lub nie.
Nikt nie neguje przypadków, które wystąpiły, ale trzeba pokazać skalę zjawiska. Z tym jest niestety gorzej, bo producent z wiadomych względów nie podaje ile sztuk wyprodukował i w ilu przypadkach została zakwestionowana jakość.
@ZetDe:
No właśnie. Tacy ludzie kupujący sprzęt Nikona (Ty, ja i jeszcze pewnie sporo innych osób) i czy też innej firmy (Canon, Nikon, Pentax, Samsung, Panasonic, etc.....) są na świecie. Niesamowite. :)
Mnie się wydaje , że większośc żalów dotyczy problemów w przyznaniu się nikona do felerów w ich sprzęcie , a także wątpliwej ,,urody"serwisu.
Przecież sprzęt jest świetny .
@toledo/pan.tadeusz - bardzo angażujesz się we wszystkie antynikonowe akcje (tu, czy na forum), piszesz o Pentaksie, o którym pojęcie masz jak wiemy znikome, aż dziw bierze, że jeszcze nie padała Twoja ulubiona nazwa - to taka nowa forma kamuflażu? To co, za ile wpisów padnie magiczna nazwa marki? :P
@tea: "@Z_photo - nie masz raczej z handlem do czynienia, prawda?"
Nie mam i nie chcę mieć.
Zadałem jednak proste pytanie, na które nie odpowiedziałeś.
kivirovi | 2013-11-21 04:54:07
"Dlaczego powiedzenie szefowi, że jego pracownicy nie radzą sobie z prowadzeniem serwisu dla profesjonalistow miałoby być niesmaczne... dlatego, że D600 chlapał bokami i tym się też nikt nie przejął..."
D600 nie jest profesjonalną puszką. Jest puszką amatorską i należy jej się adekwatny do segmentu serwis!
:P
Do Arek,
piszesz, że: "Przecież Nikon Polska nie sprzedaje nawet sprzętu bezpośrednio do klientów, ale właśnie przez sklepy i sieci."
Dalej piszesz jeszcze lepiej : "Ale świętując swoje 10-lecie nie zaprosiłbym do swojej siedziby i nie udostępniał do zabawy drogiego sprzętu przypadkowym czytelnikom, choć staram się szanować ich wszystkich. "
Nie cytując innych Twoich wypowiedzi w tej dyskusji, które znane są każdemu z dyskutantów, stwierdzić muszę, że walisz takę ścieme, ze wstyd.
Nikon łaski nie robi nam - nabywcom jego produktów. Mają być dobre i koniec. Więc nam tego nie tłumacz, bo to fakt oczywisty. Udostępnienie paru egzemplarzy "drogiego sprzętu przypadkowym czytelnikom" 6 rynku na świecie nie wpędziłoby Nikona w nędze. Skoro organizowane są sesje z fotograficzne, których uczestnicy mogą poznawać "drogi sprzęt" m.in. Nikona a nawet zostaje on im udostępniony do pracy, to nie kituj o "przypadkowych czytelnikach".
Nie zachowuj się jak serwis Nikon'a zbywający klientów polskich jak zło konjieczne. W krajach zachodnich wymienia się wadliwe egzemplarze D600 na nowe D610 a w Polsce co? Wszyscy znamy odpowiedź.
Tym pogardzanym przez Ciebie czytelnikom - a w tym gronie i mnie - należy się Twój szacunek więc doceń fakt, ze nikt jeszcze Cię nie naprostował tak, jak na to zasługujesz swoimi wypowiedziami.