Czarno-biały kadr - Wizja monochromatyczna
1. Wstęp
Wczesną zimą, chwilę przed zachodem słońca stałem na nadmorskim urwisku na południe od San Francisco w Kalifornii i fotografowałem nadpływające, długie fale. Chciałem wykorzystać kontrast pomiędzy wyjątkowo jasnymi refleksami tworzonymi przez zachodzące słońce a ciemnymi „dolinami”, które tworzyły się pomiędzy falami. Mając na uwadze fakt, że usunę kolor z tego ujęcia, celowo zrobiłem ciemne zdjęcie (poprzez niedoświetlenie) przy bardzo krótkim czasie naświetlania (1/8000 s), dzięki czemu zatrzymałem ruch fal. 190 mm, 1/8000 s, f/7,1, ISO 400, statyw |
Niniejszy artykuł stanowi fragment książki pt. „Czarno - biały kadr. Kreatywna fotografia” autorstwa Harolda Davisa wydanej przez wydawnictwo Helion S.A. – red.
Inne książki wydawnictwa Helion S.A.: