Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Partnerzy








Oferta Cyfrowe.pl

Obiektyw Nikon Nikkor Z 35 mm f/1.4

Cena: 2749 zł

Sprawdź

Cena: 5789 zł 4499 zł

Sprawdź

Cena: 2249 zł

Sprawdź

Aktualności

Sinar p-MF-L

Sinar p-MF-L
3 grudnia
2013 17:14

Firma Sinar Photography wprowadziła do oferty nowy aparat Sinar p-MF-L, dzięki któremu użytkownicy systemu Leiki będą mogli połączyć zalety średnioformatowego korpusu cyfrowego Leica S z kreatywnymi możliwościami oferowanymi przez aparat na ławie optycznej oraz ekstremalnie wysoką jakością obrazu obiektywów Sinaron Digital High Resolution.

Informacja prasowa

Sinar Photography – Sinar p-MF-L

Sinar p-MF-L

Sinar p MF-L przeznaczony jest do współpracy z korpusem lustrzanki Leica S. W tej chwili użytkownicy systemu Leiki mogą połączyć zalety średnioformatowego korpusu cyfrowego z kreatywnymi możliwościami oferowanymi przez aparat na ławie optycznej – precyzyjną kontrolą perspektywy i wykorzystaniem ruchomej płaszczyzny ostrości.

Obiektywy Sinaron Digital High Resolition gwarantują uzyskanie ekstremalnie wysokiej jakości obrazu niedostępnej dla obiektywów projektowanych dla systemów „lustrzankowych”, gdzie konstrukcja optyczna różnych obiektywów musi być dostosowana do wymagań uwzględniających konstrukcję korpusu, a powstając w wyniku tego wady optyczne mogą być usunięte jedynie na drodze programowej korekcji obrazu. Możliwa jest współpraca z obiektywami Sinaron Digital HR z zakresu ogniskowych 90–210 mm.

Do aparatu można podłączyć także dowolny obiektyw wielkoformatowy przykręcony do płytki systemu Sinar 100 mm. Duże pole krycia takich obiektywów umożliwia pracę w technice „macroscaning” – fotograf wykonuje kilka zdjęć składowych przesuwając równolegle w pionie i poziomie tylny standard z korpusem lustrzanki, a następnie łączy je w jeden obraz przy użyciu programu graficznego (technika przypomina składanie z mniejszych arkuszy plakatów na bilbordach). W efekcie powstaje obraz o rozdzielczości przewyższającej rozdzielczość matrycy lustrzanki.

Sinar p-MF-L

Główne zalety wynikające ze współpracy Sinar p MF-L i Leica S
  • Funkcje aparatu Leica S są w pełni zintegrowane z oprogramowaniem Sinar Capture Flow, dzięki czemu możliwe jest sterowanie z poziomu komputera i zapisywanie zdjęć bezpośrednio na jego twardym dysku.
  • Funkcja podglądu na żywo wraz z cyfrową lupą (focus indicator) umożliwiająca szybkie i precyzyjne ustawienie ostrości.
  • Specjalny uchwyt umożliwiający zmianę orientacji kadru z poziomej na pionową bez konieczności odpinania korpusu aparatu od ławy optycznej.
  • Korpus lustrzanki został umieszczony dokładnie w osiach optycznych, zarówno pionowej jak i poziomej, dzięki czemu możliwe jest pełne wykorzystanie zalet aparatu na ławie optycznej (przesuwy, pokłony i obroty standardów).
  • Dostęp do szerokiego zestawu akcesoriów jak dodatkowe miechy, filtry, osłony przeciwsłoneczne oraz kompendia.
Możliwa jest adaptacja aparatów Sinar p3-df oraz Sinar p2 do wersji Sinar p MF-L poprzez zakup opcjonalnych zestawów do konwersji:
  • Conversion set Sinar p3/ p3 MF-L
  • Conversion set Sinar p2/ p3 MF-L


Komentarze czytelników (22)
  1. dan
    dan 3 grudnia 2013, 17:43

    Macroscaning? To jakaś nowa nomenklatura Leiki? Do tej pory to był stitching..

    Ciekawe jaki będzie maksymalny tilt/swing/shift/rise/fall zanim pojawi się winietowanie komory lustra. Leica lepiej by zrobiła jakby wykastrowała S2 z modłułu wizjera/lustra.

  2. marcinek
    marcinek 3 grudnia 2013, 18:29

    Cieniasy. Zapomnieli dodać tej fikuśnej pelerynki, którą sobie fotograf zakładał na głowę. Oczywiście azbestowej, żeby się nie zapaliła od magnezji w lampie błyskowej.
    A tak poważniej to chętnie poczytałbym na optycznych jakiś obszerniejszy artykuł o systemach wielkoformatowych. Jakiś teścik? Jak bardzo różnią się jakością obiektywy wielkoformatowe od małych?

  3. marcinek
    marcinek 3 grudnia 2013, 18:31

    @dan - na obrazku widać, że i body i obiektyw możesz pochylić o 20 stopni. Pytanie kiedy puszka zacznie zasłaniać.

  4. stan.k
    stan.k 3 grudnia 2013, 19:01

    A ja mam pytanie do Arka i wlodazy na tym portalu.
    Kiedy test Leica S ?

  5. dan
    dan 3 grudnia 2013, 19:33

    @marcinek

    No właśnie, ciekawe ile z tych 20mm można wykorzystać.

  6. wirek
    wirek 3 grudnia 2013, 21:18

    O szerokim kącie też można tylko pomarzyć.

  7. MaciekKwarciak
    MaciekKwarciak 3 grudnia 2013, 21:59

    Ta leica ma przepiękne body. Szerokie u podstawy, węższe u góry.

  8. MartwyAstro
    MartwyAstro 3 grudnia 2013, 22:20

    Marcinek jaki teścik!? Jeszcze by się okazało, że ta pelerynka przepuszcza wodę ;)

  9. mancebo
    mancebo 3 grudnia 2013, 22:49

    No to my pogadali, pooglądali , teraz do muzeum i czekamy na kolejną nowinkę....
    A my dalej pstrykajmy Sony NEX, Nikon D600/D7100, Canon 3Dmark II, Canon 70D.

    Wzięliby się za robienie zdjęć, a nie za dziwaczenie i wydziwianie pierdół do muzeum ;/

  10. Euzebiusz
    Euzebiusz 4 grudnia 2013, 08:52

    @mancebo

    "Wzięliby się za robienie zdjęć"

    Po co? Na świecie podobni Tobie robią miliony zdjęć w ciągu sekundy. Mało Ci?

    "A my dalej pstrykajmy Sony NEX, Nikon D600/D7100, Canon 3Dmark II, Canon 70D. "

    I co?

  11. Arek
    Arek 4 grudnia 2013, 09:30

    stan.k - polski oddział firmy leica nie jest zainteresowany wypożyczaniem nam do testów żadnego sprzętu (nie wspominając o drogiej Leice S). Nasze prośby zawsze są zbywane, bo sprzęt jest u ambasadorów. Po teście wytrzymałościowym lornetek, w którym Leica przepadła z kretesem chyba się boją cokolwiek nam dawać do testów.

  12. baron13
    baron13 4 grudnia 2013, 09:52

    Tak na marginesie LF to owszem mam możliwość użycia. Teraz ciężko drapię się po głowie, do czego?! Problem w tym, że lwia część tematów została ustrzelona już w XIX wieku. Mordercza jakość dziś nie interesuje nikogo. A format i metody jego użycia wyleciały z obiegu. W przypadku "normalnych" aparatów jest kogo naśladować, tu nie bardzo. Podstawowy problem to jakieś pomysły.

  13. wulf
    wulf 4 grudnia 2013, 10:23

    Podstawowe zalety średniego formatu dostrzega się w fotografii produktowej ale w dzisiejszych czasach (w Polsce) mało jest klientów chcących zapłacić odpowiednie pieniądze za zdjęcia wykonane na wysokim poziomie.
    Jak ktoś chce płacić po 5 zł za zdjęcia katalogowe to nie może się spodziewać materiałów z cyfrowego średniego formatu a co najwyżej z m4/3

  14. TRI-X
    TRI-X 4 grudnia 2013, 10:34

    Dan i Baron13. Znowu ta krytyka i negatyka. Do czego i do czego i dlatego i kolego i z nim i bez niego.
    Mordercza jakość Baron13? A może agencje kosmiczne mają ochotę na nią, robiąc zdjęcia rakiet czy wachadłowców przy starcie, by później, po ewentualnej awarji, sprawdzić na zdjęciu każdy nit i każdą śróbkę wież i samego pojazdu?
    Dan i twoje ciekawe jaki będzie maksymalny tilt/swing/shift/rise/fall.
    Wyobraż sobie człowieku aparat mieszkowy 4x5 gdzie obiektyw 90mm daje kąt odpowiadający 23mm dla FF35 z nadwyżką na tilty i shifty. I teraz wyobraż sobie, że zamiast matówki masz przesuwalną płytę na której zamocowany jest aparat cyfrowy bez optyki. I przesuwasz ten aparat pokrywając cały format 4x5 ze wszelkimi tiltami i shiftami.
    Kumacie czy nie do kurki przepiórki. Bo jak nie, to polecam wierszyk Brzechwy Przy gumnie siedzi kuma
    I duma...

  15. baron13
    baron13 4 grudnia 2013, 11:15

    @TRI-X: Mam obiektyw 90 mm mogę se pochylać i przesuwać. Nie mam jeszcze kaset na błony cięte, mam rolkasety, próbowałem formatu 6x9 i... Gdyb miał rakietę do sfotografowania, faktycznie by się nadało. na razie ten sprzęt najlepiej nadaje się do fotografowania się z nim.

  16. TRI-X
    TRI-X 4 grudnia 2013, 11:34

    baron13. Film to skomplikowana sprawa w tej zabawie. Poprostu zamiast matówy, wstaw czystą szybę dobrej jakości, weż bezlustekówca, zamontuj płaski pierścień z materiału który nie będzie rysował szkło i szoruj po szkle. Za tani koszt masz tyle megapixli ile będziesz sobie życzył. Oczywiście objekt zainteresowania powinien być statyczny, nawet jak nie wykluczam eksperymenty z ruchomym celem.

  17. dan
    dan 4 grudnia 2013, 12:22

    @TRI-X

    Nic nie muszę sobie wyobrażać bo mam 90-kę (Rodenstock Grandagon-N 90/4.5) kamerę do niej, kilka innych obiektywów i.. cały czas robię tym sprzętem zdjęcia komercyjne (na negatywach). Poza tym nie neguję, nie krytykuję, tylko głośno myślę :)

    Trudno jest ocenić dostępny zakres pochyłów na S2, bo standardy w tym "nowym" Sinarze p MF-L wyglądają identycznie jak w analogowym P2 (i zbudowanym na jego podstawie P3). Czyli zakres ich ruchów jest dużo większy niż potrzebny do cyfry (przydaje się tylko to łączenia wielu ekspozycji przy przesuwach na tylnym standardzie). Nadal nie wiadomo, czy ta kombinacja ma sens, a konkretnie czy zbyt szybko winietująca komora lustra nie ogranicza użyteczności. Za cenę S2 można mieć dobrą, w miarę świeżą przystawkę (używaną rzecz jasna), która będzie miała fizycznie większą matrycę i na pewno pozwoli na bardziej radykalne ruchy (+ szersze obiektywy, ale akurat ten aparat nie do nich jest stworzony). Być może jest to trochę marketingowy pomysł Leiki na zwiększenie sprzedaży S2 i powalczenie w tym segmencie rynku z producentami przystawek.

  18. Amba Sador
    Amba Sador 4 grudnia 2013, 12:35

    Zestaw na starcie za około 40k €, więc musi zarobić miesięcznie na raty. W NL można wypożyczać prof. sprzęt dostosowany do zamówienia, więc Ci co mają robotę wielkoformatową, lub np. architekturę, płaskorzeżbę itp. wypożyczą zestaw podobny za około 250-300€/dzień. Ostatnio robiłem potrójnym mieszkiem Sinara 358 części zegarka w 1 dzień roboczy . TRI-X wie co pisze, jest też cieniutka krepina ( z fotoalbumu dobra) którą doklej do szybki , to zrobi się matówka.

  19. TRI-X
    TRI-X 4 grudnia 2013, 21:06

    Ho,ho,ho panie Ambachador, prosimy o lekkie poczucie humoru. Znany malajski fotograf Ming Thein robi zegarki z raczej wysokiej półki, Nikonem D800e i spece od kukułek bulą, taki jest dobry. A tak właściwie, jest na rynku zegarek z wbudowaną 40 megapixlową camerą, Hyetis Crossbow ,szwajcarski na dodatek. Może pan Ambalador zainteresował się nim. Zegarki cykać zegarkiem, time is money.
    p.s. po co z szybki robić matówkę jak z gliny można zrobić cegłówkę.

  20. TRI-X
    TRI-X 4 grudnia 2013, 21:16

    One thing more. Sorry boys and girls za moje śmichy na sali. Generally you all are right. Wesołych Świąt

  21. ciekawus
    ciekawus 8 grudnia 2013, 18:40

    TRI-X, wybacz, Twój przekaz jest dla mnie nieczytelny. Nie rozumiem sensu prowadzenia takiej komunikacji. Czy Ty byłeś pod wpływem jakichś środków odurzających, pisząc te wypowiedzi?

  22. TRI-X
    TRI-X 8 grudnia 2013, 19:34

    Dobrze zgadłeś, przypadkowo byłem.

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.