Nikon Polska partnerem technologicznym PAP
Firma Nikon Polska została Partnerem Technologicznym Polskiej Agencji Prasowej. W ramach współpracy, fotoreporterzy PAP będą w codziennej pracy używać profesjonalnego sprzętu fotograficznego Nikona najnowszej generacji, a Nikon Polska zamieszczać zdjęcia PAP w swoich materiałach. Umowa o strategicznym partnerstwie pomiędzy Nikon Polska oraz Polską Agencją Prasową została zawarta na trzy lata.
Informacja prasowa
Firma Nikon Polska została Partnerem Technologicznym Polskiej Agencji Prasowej. W ramach współpracy fotoreporterzy PAP będą w codziennej pracy używać profesjonalnego sprzętu fotograficznego Nikona najnowszej generacji, a Nikon Polska zamieszczać zdjęcia PAP w swoich materiałach. Umowa o strategicznym partnerstwie pomiędzy Nikon Polska oraz Polską Agencją Prasową została zawarta na trzy lata.
O podpisaniu umowy poinformowano uroczyście w czwartek, w trakcie zorganizowanej w Warszawie gali z okazji 95-lecia PAP.
Dyrektor generalny Nikon Polska Piotr Przychodzień powiedział podczas ceremonii: „Jest coś, co łączy Nikona z PAP. To długowieczność. PAP ma 95 lat, Nikon dokładnie o rok więcej. To jest jedna rzecz. Druga rzecz, to wartości, które wyznajemy: kreatywność i solidność. Partnerstwo technologiczne z Polską Agencją Prasową jest dla nas nie tylko zaszczytem, ale także wyzwaniem. Bezpośrednie wsparcie sprzętowe i serwisowe dla Agencji oraz poszczególnych fotoreporterów PAP ze strony firmy Nikon ma zapewnić komfort ich intensywnej i trudnej pracy. Podobne decyzje rozpoczęcia współpracy w ostatnich latach podjęły również dwie agencje: francuska AFP i niemiecka DPA. Lustrzanki Nikona od wielu lat sprawdzają się w ekstremalnych warunkach: w rejonach konfliktów zbrojnych i społecznych, w Arktyce. Jest stosowany przez NASA w przestrzeni kosmicznej. Stąd też uważamy, że nasze wsparcie to dokładnie to, czego potrzebują każdego dnia fotoreporterzy PAP.” – powiedział Piotr Przychodzień, Dyrektor Generalny Nikon Polska Sp. z o.o., życząc jednocześnie Polskiej Agencji Prasowej i jej fotoreporterom samych sukcesów i wielu nagród. Mówiąc o partnerstwie technologicznym Agencji z Nikonem, podkreślił: „W pracy fotoreporterów jest niezwykle ważne, żeby sprzęt był niezawodny i dawał najwyższą jakość”.
„Przez najbliższe trzy lata, a może nawet dłużej, gros fotoreporterów PAP będzie korzystać ze sprzętu Nikona. Mówimy o profesjonalnym sprzęcie z najwyższej półki. Partnerstwo technologiczne da nam narzędzia, które pozwolą na jeszcze lepsze realizowanie naszych priorytetów, to jest dostarczanie do mediów jak najszybciej, jak najlepszych zdjęć” – wyjaśnił zastępca redaktora naczelnego PAP Foto Maciej Chmiel.
„Traktujemy współpracę z Nikon Polska bardzo prestiżowo. To pierwsza taka umowa w 95-letniej historii Agencji. Ponadto cieszy nas zainteresowanie partnera zdjęciami fotoreporterów PAP” – dodała dyrektor i redaktor naczelna PAP Foto Anna Brzezińska-Skarżyńska.
Wśród sprzętu, który otrzymała PAP znalazły się: pełnoklatkowe lustrzanki profesjonalne Nikon D4 i D800 oraz profesjonalne obiektywy: 24–70mm f/2.8G ED AF-S NIKKOR, 70–200mm f/2.8G IF ED AF-S VR II, 400mm f/2.8G IF ED AF-S VR i 200–400mm f/4G NIKKOR.
Redakcja PAP Foto zajmuje się produkcją i dystrybucją największego w Polsce bieżącego serwisu zdjęciowego z kraju i ze świata. Udostępnia też bogatą bazę zdjęć archiwalnych. Około 200–300 zdjęć autorstwa 40 fotoreporterów PAP z całej Polski oraz około 1000 zdjęć ze świata, pozyskiwanych z European Pressphoto Agency (EPA), składa się każdego dnia na Codzienny Serwis Fotograficzny (CSF).
Obszerny pakiet zdjęciowy obrazuje najważniejsze wydarzenia w Polsce i na świecie, dotyczące m.in. polityki, kultury, gospodarki, sportu. Serwis adresowany jest do mediów drukowanych oraz elektronicznych (jest wykorzystywany zarówno przez stacje telewizyjne, jak i portale internetowe).
Redakcja PAP Foto to nie tylko Codzienny Serwis Fotograficzny, ale również archiwum zdjęciowe. 18 mln negatywów jest sukcesywnie digitalizowanych. 7,5 mln zdjęć jest dostępnych przez stronę internetową PAP.
Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
Cienko przędną skoro nie stać ich było na zakup sprzętu. Nikon pospieszył z kroplówką podczas gdy agencji przydałoby się raczej ostatnie namaszczenie. Czy zmienią nazwę na N-PAP ?
to bardzo sprytne posuniecie... lata temu, w ten sposob postapil Canon, wyposazajac za free wiele agencji fotograficznych w USA, w darmowe korpusy i podstawowe szkla... jak juz sie wdepnelo w jeden system, to juz zazwyczaj sie z nim zostaje na lata, zwlaszcza, gdy do wymiany mialo by isc kilkadziesiat, czy kilkastet korpusow i pewnie jeszcze wieksza ilosc szkiel....
" 7,5 mln zdjęć jest dostępnych przez stronę internetową PAP. " - te zdjęcia nie są "dostępne" - trzeba za tą przyjemność słono zapłacić.
Otóż to f8, dominacja Canona przez lata była spowodowana właśnie podobnym sprytnym posunięciem. Czyżby miała teraz nastąpić jakaś dymisja w polskim oddziale?
ktoś ma problem z rozumieniem słowa "dostępny"
dostępny nie znaczy darmowy
SJP:
dostępny
1. «taki, do którego można dojść bez przeszkód, na który można wejść stosunkowo łatwo»
2. «nietrudny do zdobycia»
3. «łatwy do przyswojenia»
4. «taki, z którym łatwo można nawiązać kontakt, do którego jest łatwy dostęp»
• dostępnie • dostępność
drumla, dokładnie, dajmy na to Nikon Df jest aktualnie dostępny za ~13tys PLN ;)
@drumla
Nie wymądrzaj się. "Dostępne" to typowy chwyt reklamowy.
Przecież Canon czy Nikon również są "dostępne", dodajmy - dla bardzo szerokiej rzeszy fotografów amatorów w tym kraju, pragnących robić zdjęcia na najwyższym poziomie, nieprawdaż?
"Nowomowa" (Newspeak) *) gości na łamach mediów już od dłuższego czasu. Moim zdaniem zmieniła już znaczenie "dostępne" na "płatne", jak deszczyk vs nieboszczyk.
Pozdrawiam
*) link
teraz już wiem czemu na zdjęciach w prasie coraz częściej widzę pełno paprochów (brudne matryce) niektóre aż kłują w oczy...