|
|
|
Aparat: Sony A5000 + Sony E 16-50 mm f/3.5-5.6 PZ OSS
Parametry: 50 mm, f/8.0, exp. 1/250 s, ISO 100
Plik: JPEG, 5456 x 3632 pix, 3.97 MB
|
Aparat: Sony A5000 + Sony E 16-50 mm f/3.5-5.6 PZ OSS
Parametry: 32 mm, f/5.6, exp. 1/125 s, ISO 200
Plik: JPEG, 5456 x 3632 pix, 5.41 MB
|
Aparat: Sony A5000 + Sony E 16-50 mm f/3.5-5.6 PZ OSS
Parametry: 50 mm, f/8.0, exp. 1/125 s, ISO 1600
Plik: JPEG, 5456 x 3632 pix, 5.72 MB
|
|
|
|
Aparat: Sony A5000 + Sony E 16-50 mm f/3.5-5.6 PZ OSS
Parametry: 50 mm, f/8.0, exp. 1/200 s, ISO 3200
Plik: JPEG, 5456 x 3632 pix, 5.91 MB
|
Aparat: Sony A5000 + Sony E 16-50 mm f/3.5-5.6 PZ OSS
Parametry: 27 mm, f/5.6, exp. 1/125 s, ISO 800
Plik: JPEG, 5456 x 3632 pix, 7.13 MB
|
Aparat: Sony A5000 + Sony E 16-50 mm f/3.5-5.6 PZ OSS
Parametry: 38 mm, f/5.6, exp. 1/160 s, ISO 400
Plik: JPEG, 5456 x 3632 pix, 5 MB
|
|
|
|
Aparat: Sony A5000 + Sony E 16-50 mm f/3.5-5.6 PZ OSS
Parametry: 50 mm, f/8.0, exp. 1/15 s, ISO 100
Plik: JPEG, 5456 x 3632 pix, 4.63 MB
|
Aparat: Sony A5000 + Sony E 16-50 mm f/3.5-5.6 PZ OSS
Parametry: 50 mm, f/8.0, exp. 1/30 s, ISO 200
Plik: JPEG, 5456 x 3632 pix, 4.78 MB
|
Aparat: Sony A5000 + Sony E 16-50 mm f/3.5-5.6 PZ OSS
Parametry: 50 mm, f/8.0, exp. 1/60 s, ISO 400
Plik: JPEG, 5456 x 3632 pix, 4.78 MB
|
|
|
|
Aparat: Sony A5000 + Sony E 16-50 mm f/3.5-5.6 PZ OSS
Parametry: 50 mm, f/8.0, exp. 1/125 s, ISO 800
Plik: JPEG, 5456 x 3632 pix, 5.13 MB
|
Aparat: Sony A5000 + Sony E 16-50 mm f/3.5-5.6 PZ OSS
Parametry: 50 mm, f/8.0, exp. 1/250 s, ISO 1600
Plik: JPEG, 5456 x 3632 pix, 5.31 MB
|
Aparat: Sony A5000 + Sony E 16-50 mm f/3.5-5.6 PZ OSS
Parametry: 50 mm, f/8.0, exp. 1/400 s, ISO 3200
Plik: JPEG, 5456 x 3632 pix, 5.34 MB
|
|
|
|
Aparat: Sony A5000 + Sony E 16-50 mm f/3.5-5.6 PZ OSS
Parametry: 50 mm, f/8.0, exp. 1/500 s, ISO 6400
Plik: JPEG, 5456 x 3632 pix, 5.97 MB
|
Aparat: Sony A5000 + Sony E 16-50 mm f/3.5-5.6 PZ OSS
Parametry: 50 mm, f/8.0, exp. 1/500 s, ISO 12800
Plik: JPEG, 5456 x 3632 pix, 5.91 MB
|
Aparat: Sony A5000 + Sony E 16-50 mm f/3.5-5.6 PZ OSS
Parametry: 50 mm, f/8.0, exp. 1/640 s, ISO 16000
Plik: JPEG, 5456 x 3632 pix, 6 MB
|
|
|
|
Aparat: Sony A5000 + Sony E 16-50 mm f/3.5-5.6 PZ OSS
Parametry: 50 mm, f/8.0, exp. 1/15 s, ISO 100
Plik: JPEG, 5456 x 3632 pix, 4.97 MB
|
Aparat: Sony A5000 + Sony E 16-50 mm f/3.5-5.6 PZ OSS
Parametry: 50 mm, f/8.0, exp. 1/30 s, ISO 200
Plik: JPEG, 5456 x 3632 pix, 5.13 MB
|
Aparat: Sony A5000 + Sony E 16-50 mm f/3.5-5.6 PZ OSS
Parametry: 50 mm, f/8.0, exp. 1/60 s, ISO 400
Plik: JPEG, 5456 x 3632 pix, 5.19 MB
|
|
|
|
Aparat: Sony A5000 + Sony E 16-50 mm f/3.5-5.6 PZ OSS
Parametry: 50 mm, f/8.0, exp. 1/125 s, ISO 800
Plik: JPEG, 5456 x 3632 pix, 5.41 MB
|
Aparat: Sony A5000 + Sony E 16-50 mm f/3.5-5.6 PZ OSS
Parametry: 50 mm, f/8.0, exp. 1/250 s, ISO 1600
Plik: JPEG, 5456 x 3632 pix, 5.56 MB
|
Aparat: Sony A5000 + Sony E 16-50 mm f/3.5-5.6 PZ OSS
Parametry: 50 mm, f/8.0, exp. 1/500 s, ISO 3200
Plik: JPEG, 5456 x 3632 pix, 5.81 MB
|
|
|
|
Aparat: Sony A5000 + Sony E 16-50 mm f/3.5-5.6 PZ OSS
Parametry: 50 mm, f/8.0, exp. 1/640 s, ISO 6400
Plik: JPEG, 5456 x 3632 pix, 6.5 MB
|
Aparat: Sony A5000 + Sony E 16-50 mm f/3.5-5.6 PZ OSS
Parametry: 50 mm, f/8.0, exp. 1/400 s, ISO 12800
Plik: JPEG, 5456 x 3632 pix, 6.97 MB
|
Aparat: Sony A5000 + Sony E 16-50 mm f/3.5-5.6 PZ OSS
Parametry: 50 mm, f/8.0, exp. 1/500 s, ISO 16000
Plik: JPEG, 5456 x 3632 pix, 7.09 MB
|
|
|
|
Aparat: Sony A5000 + Sony E 16-50 mm f/3.5-5.6 PZ OSS
Parametry: 50 mm, f/8.0, exp. 1/320 s, ISO 6400
Plik: JPEG, 5456 x 3632 pix, 6.41 MB
|
Aparat: Sony A5000 + Sony E 16-50 mm f/3.5-5.6 PZ OSS
Parametry: 50 mm, f/8.0, exp. 1/500 s, ISO 12800
Plik: JPEG, 5456 x 3632 pix, 6.56 MB
|
Aparat: Sony A5000 + Sony E 16-50 mm f/3.5-5.6 PZ OSS
Parametry: 50 mm, f/8.0, exp. 1/320 s, ISO 16000
Plik: JPEG, 5456 x 3632 pix, 6.75 MB
|
krótki dzień, no tak 1.5godz to za mało czasu by zrobić te powiedzmy 40fotek (i wybrać z nich połowe(
Menu ma z NEXA-a czy alfy?
coś szumologów nie słychać...
Straszne szumy, mydło, syf.
A tak serio jest super jak na naleśnik i niedrogi aparat.
Nie ma co komentować szumów, wszystko widać. Słabo.
Zdjęcia bukietu z pierwszego rzędu od dołu wyglądają świetnie, dobrze naświetlona odbitka 20x30cm będzie wyglądać dobrze, nawet przy ISO12800. Na pozostałych, ciemniejszych i mniej kontrastowych zdjęciach już tak pięknie nie jest, jednak mam wrażenie że ta matryca jest bardzo udana. Chyba Sony wzięło się do roboty i algorytmy odszumiające nie degradują szczegółów w plikach jpeg tak brutalnie jak kiedyś. I filtr AA wydaje się bardzo słaby.
Menu alfowe.
To może nieśmiało zaproponuję dodatkowo swoje...
link
Myślałem, że Sony będzie ciągnęło 3 linie aparatów:
1. Alfa Axx / Alfa Axxx - lustrzankowej wielkości puszki
2. ILC xxxx - lustrzankopodobne bezlusterkowce
3. NEX x - kompaktowe bezlusterkowce
Czyżby trzecia kategoria przeszła w Axxx?
To trochę bez sensu, przecież bagnet "A" dotyczył aparatów z symbolem "A" w nazwie, natomiast bagnet "E" dotyczył NEXów. Teraz jak widać, również symbol "A" dotyczy bagnetu "E"...
Zdjęciami w tej chwili nie ma co się sugerować. 16-50 jest gorszy optycznie od i tak już bardzo krytykowanego kita 18-55 i nie pokaże możliwości tej puszki. A będzie kiedyś test u was tego szkła i możę 10-18mm ?
Wygląda to tak:
Axxxx - aparaty z mocowaniem E i matrycą APS-C.
Axx - aparaty z mocowaniem A
Ax - aparaty z mocowaniem E i matrycą FF.
Czyli rozumiem, że nazwa NEX już nie będzie się przewijać?
W aparatach nie.
Ok, dzięki za rozjaśnienie.
Szabla, to jakie oznaczenie będzie mieć następca A99? :)
@Szabla, fajny ten Zeiss :-)
Do ISO 6400 jest nawet niezle (dolny bukiet i dziadek), ale potem spadek jakosci jest dramatyczny. Generalnie wypadaloby sample wykonac jakims przyzwoitym szklem...
To należałoby jednak uzupełnić wykaz przedstawiony przez Szablę:
Axxxx - aparaty z mocowaniem E i matrycą APS-C.
Axx - aparaty z mocowaniem A i matrycą APS-C i FF.
Ax - aparaty z mocowaniem E i matrycą FF.
...
I tym samym utrudnić pracę sprzedawcy i kupującego. :)
Pod kropkami "..." ukrywać się będzie następca A99.
Wątpię :)
@komisarz_ryba
"...Generalnie wypadaloby sample wykonac jakims przyzwoitym szklem... "
Generalnie to wystarczyłoby po prostu normalne wyostrzanie i odszumianie...
Nie rozumiem problemu, na większości zdjęć obiektyw i tak jest przymknięty do f/8.
Ciekawe jak sony motywuje sprzedawców, aby starali się połapać w tym galimatiasie rozlicznych nazw i modeli, funkcji i możliwości. Chociaż być może o to chodzi aby klient ( w większości nieświadomy) był oszołomiony?
@espresso
>>Ciekawe jak sony motywuje sprzedawców, aby starali się połapać w tym galimatiasie rozlicznych nazw i modeli, funkcji i możliwości.
---
Mnie się wydaje, że wystarczy mieć jeden zwój więcej niż kura, żeby to ogarnąć. Ty masz problemy?
"...to jest kura Panie Generale"
:)
Tia. :) Swoją drogą kultowy film.
Z innej strony patrząc to obecnie Sony ma już 4 linie obiektywów (2 bagnety x 2 wielkości matrycy). Przebili wszystkich. :)
No tak...
Canon 3 linie
Nikon 3 linie
Pentax 3 linie
Sony 4 tylko dlatego że ma bezlusterkowce pełnoklatkowe...
Faktycznie grzech....
Ta trzecia linia w Nikonie (1) to taka sobie. Animuszu w niej specjalnie nie widać. :) Podobnie jak u Canona. Margines i tyle.
A w Sony 4 parowozy muszą jechać. :)
... i jadą :)
...a przed niektórymi wąwóz Clayton (Eastwood) ;)
Do tego w Canonie EF-S nie pasują do FF, w Nikonie i Sony przynajmniej awaryjnie możesz się ratować szkłem do APS-C :-P
@Szabla, czyli koniec jazdy dla niektórych?
Dobrze rozumiem, że A5000, to następca Nex 3N? Jak będą się nazywać następcy Nex 5T, Nex 6 i Nex 7 !? Czy będzie tak, że z Nex 5 i Nex 6 lub Nex 6 i Nex 7 Sony zrobi jednego następcę, tak jak to było z A37 i A57?
Ale przez to niektóre parowozy ciągną malutkie składy. No i ta wymienność wagonów ciut licha jest. :(
@siosio:
Nie ciśnij Kolegów. Życie nie jest takie proste w takiej korporacji. :)
Wymienność wagonów jest nie gorsza niż w innych liniach :)
Nie ma następców. Mamy REKONSTRUKCJĘ. :)
Rekonstrukcję to ma rząd ;)
Nazewnictwo nie powinno stanowić problemu dla osób w wieku powyżej zerówki ;)
Szabla | 2014-01-14 09:58:11
Nazewnictwo nie powinno stanowić problemu dla osób w wieku powyżej zerówki ;)
----------------------------------------
Nawet dla takich osób zauważalny jest brak konsekwencji w tym systemie nazewnictwa.
Głównie Axx stanowi zamieszanie nie wiadomo z nazwy jaka matryca jest w środku więc tu by się przydał index końcowy np A60F dla FF) lub A70A (APS-C) dla odróżnienia matrycy właśnie.
Generalnie skoro Sony stosuje zupełnie nowe nazewnictwo to nie powinno być problemu zrobić t z sensem.
Mogła by to być np sekwencja AA**, AE** i wiele innych logicznych mozliwości bardziej przyjaznych dla wszystkich.
Szanowni Koledzy,
Nie przywiązujcie się zbytnio do tego nazewnictwa. Za półtora roku będzie kolejna zmiana. :)
Hahahaha :D genialne podsumowanie :D
A gdyby nazewnictwo produktów nie ograniczało się do suchych liczb, tylko używało np. imion, przymiotników itp? :)
Np:
FF: Fearless, Felicite, Firefly, Formidable, Furious
APSC: Challenger, Champion, Cheerful, Colossus
1": One ( tutaj piłeczka po stronie Nikona :) )
Kompakty dla "entuzjastów": Elf, Enterprise, Explorer
Kompakty dla "pstrykaczy": Leisure, Lazy ( :) ), Lollipop
i tym podobne
@r2mdi
>>>Nie przywiązujcie się zbytnio do tego nazewnictwa. Za półtora roku będzie kolejna zmiana. :)
----
Teraz to już mniej prawdopodobne. Ale jesli....., to znowu będą tłumy intelektualnie zagubionych.
MAF
@Szabla, czyli koniec jazdy dla niektórych?
nie myślisz czterowymiarowo :)
No tak. Sen, w którym cztery parowozy odjeżdżają w siną dal. Każdy w swoją. :) Zaiste trzeba mieć mocną wyobraźnię.
@r2mdi Ważne że w Sony jest gdzie jechać, a i tabor coraz lepszy. Nie jak w przypadku Nikona który zafundował sobie krótką bocznicę z "rdzewiejącym wrakiem" 1V1. ;)
Fakt. Nikonowska 1 jest jakaś taka dziwna - bardzo nierówna. Choć do pewnych zastosowań jest super. Np. ta wersja do nurkowania.
Podwodna jedynka to nie pociąg... to łódź podwodna...
:)
taki optociąg (optyczna wersja pociągu :P )
Nikon 1 znowu nie jest taki zły, matryca prawie jak w m43, a i szkła się ciekawe trafiają, np: 32mm 1.2
>>> Nikon 1 znowu nie jest taki zły, matryca prawie jak w m43, a i szkła się ciekawe trafiają, np: 32mm 1.2
----
I to nieprawda, ze dach przeciekał, zwłaszcza, że prawie nie padało.
ile to ma kosztować?
Fotki Szabli ostre aż strach, jak szabla Wołodyjowskiego
@MAF
W artykule obok narzekałeś na cenę Voigtlandera a teraz podajesz przykład szkła do matrycy 1" za prawie 4 tys. zł, weź się zdecyduj. A różnica między 1" a m4/3 jest większa niż między m4/3 a APS-C.
Rafiki:
Dobre: Sony ma 4 pociągi, a Nikon tylko 2 plus jeszcze łódź podwodną. :)
boogi58 - Szabla dobry fotograf, zamontował do taniego aparatu z dobrą matrycą świetny obiektyw (parokrotnie droższy od body) ustawił jak trzeba parametry fotografowania to ma efekty. Zawsze mówię, chcesz się dowiedzieć jak dany sprzęt fotografuje, szukaj sampli gdzie indziej.
Aczkolwiek ta metoda jest myląca dla amatora, co w życiu sobie nie sprawi tak luksusowego obiektywu. Podostrzyłem pierwsze zdjęcie tak z ciekawości, bo kitowy 16-50 to jest składany koktail kompromisów, pogardzany dosyć na forach. I powiem, że w jotpegu fotkę aparacik wyprostował, nie zaopatrzył w obwódki na konturach i ostrość w centrum całkiem całkiem, no ale mocno przymknięty. Da się focić tym firmowym zestawem jak ktoś nie musi pikseli oglądać tylko zdjęcia w całości konsumuje;-)
Nikomu jakoś nie przeszkadzało, gdy następcę Nikona D90 nazwano D5000 :P
Zapomniałem dodać:
Axxx - lustrzanki z mocowaniem A (nieprodukowane).
@boogi58: bo ja nie rozmiękczam JPEGów. Nie mam wrażenia, że jestem mądrzejszy od japońskiego inżyniera z Tokio :)
@Szabla
D5000 nie jest następcą D90.
To jakie będzie oznaczenie następcy A99? Bo już miejsca nie ma w linii Axx, chyba że od dołu zaczną na nowo liczyć :)
Wystarczy pójść drogą Canona :) Jest już przecież RX100 mark II.
Tak jakoś słabo to się prezentuje. Te "marki" w tanim sprzęcie.
Nikon też zaszalał. To fakt, ale teraz chyba przystopował. Na kilka lat starczy cyferek. Jest teraz 3300, 5300 i 7100. Jest trochę miejsca. :)
Nikon przede wszystkim uporządkował nazewnictwo w pewien logiczny sposób. Seria Dxxxx to APS-C i wraz ze wzrostem numeracji rośnie stopień zaawansowania korpusów, seria Dxxx to amatorskie i semi profi puszki ff a seria Dx to topowe puszki ff.
U Sony się galimatias zrobił, wyszło A3000 czyli bardzo budżetowe body, jednak z wizjerem i ergonomią a'la lustrzanka, następnie wychodzi A5000, gdzie logicznym by było, że będzie to takie trochę lepsze A3000, a tu zupełnie inny typ aparatu i właściwie najbardziej entry-level korpus z APS-C i bagnetem E.
tu racja... logiki w nazewnictwie sony brak...
Sony również postanowiło uporządkować. Za kilka lat nikt już nie będzie zdziwiony. :)
@mate: a co jest następcą D90? D3000 czy D7000? :)
Szabla, nie ma bezpośredniego następcy, Nikon trochę przesunął segmenty i D7000 jest czymś pośrodku między D90 a D300, ale D90 bliżej do D7000 niż do D5000.
Szabla
Przeczytałem wywiad z Tobą na Fotopolis.
A tutaj piszesz
Nie mam wrażenia, że jestem mądrzejszy od japońskiego inżyniera z Tokio :)
I to mi się spodobało. Ten wpis.
Bo mam wrażenie że ileś tam procent piszących tutaj, uważa , że są mądrzejsi właśnie od tych inżynierów.
Masz u mnie plus
@mate: jakbyś wytłumaczył zmianę nazewnictwa lustrzanek D40/D50/D60/D70/D80/D90 na D3000/D5000/D7000?:)
@Szabla, tak przy okazji pytanie, czy zaglądasz czasem na forum KKM?
Zostawiłem tam wiadomość z pytaniem odnośnie sprzętu Sony.
Ma wdzięczność będzie wielka jeśli odpiszesz, choćby krótko, czy do serwisu czy tak ma być :)
Jakbym wytłumaczył? Właśnie owym logicznym uporządkowaniem, którego brakuje obecnie u Sony.
"Szabla... To może nieśmiało zaproponuję dodatkowo swoje... "
Zdecydowanie zatrudnić Szablę do fotek przykładowych!
Potrafi znaleźć światełko (nie koniecznie w tunelu). :-D
@mate: każdy ma prawo porządkować, prawda? :)
@czary44: odpowiem, odpowiem.
@Szabla
Ale w przypadku Sony nie ma żadnego porządkowania tylko bajzel nazewniczy :)
Przecież Szabla napisał, że Sony właśnie wszystko porządkuje, czytajcie ze zrozumieniem...
Dodam, że wszystkie moje zdjęcia pochodzą z egzemplarza przedprodukcyjnego - soft 0.90
czemu wszystkie z przesłona 8 f
ben, bo te zdjęcia mają służyć do oceny aparatu, a nie obiektywu.
Szabla,
to są fotki prosto z puszki, czy po-postprocesie?
Jakość jest powalająca, sterylna wręcz
ja też nie rozmiękczam jpgów, w puszce (Canon, Nex) mam wyostrzanie ustawione na "0"
Jeśli obecne nazewnictwo modeli aparatów Sony jest dla kogoś nie zrozumiałe to szczerze mu współczuję :(
@boogi58: z puszki. Nie chce mi się tracić czasu na obróbkę RAWów. Sztuka dla sztuki - w moim przypadku. :)