Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Ile razy można popełniać ten sam błąd konstrukcji aparatu? Gniazdo mocowania do statywu znów jest tuż przy komorze kart/akumulatora. Co za id.... to zaprojektował a drugi to zatwierdził ? Każda zmiana akumulatora czy karty oznacza ściągnięcie aparatu ze statywu i demontaż mocowania - podobnie z innymi akcesoriami.
rafiki - aparat Zenit miałem jeszcze w PRL-u. Co do zegarka to forsę ma się ale ochoty nie odrąbaną łapę w Meksyku. Mówię o edycji El Primero La Buena Muerte. Aha, kiedyś pracowałem na komputerze Zenith - Hecho en Mexico. Co do krytyków Fuji to po pierwsze, styl retro jednym podoba się i jestfunkcjonalny tak jak w Leice jeden rzut oka i widzimy ISO, Czas i Przysłonę, potrzeba więcej info? Z stałkami- serii WR f2 jest oldtimerowo nowoczesny. Co do optyki Fuji, no cóż. Firma która robi filmowe zoomy kosztujące krocie musi coś niecoś wiedzieć o szkłach.Szkoda że XT 30 nie jest uszczelniony bo byłby hitem, niszowym ale hitem.
2marekm, no tak lepiej dizajn sony czyli kawalek gownianego szarego mydła które nie wyglada ani na aparat ani na mydło. Fuji to obecnie najbardziej rozwinięty system bezlusterkowców apsc czy się to komus podoba czy nie, szkiel coraz wiecej optycznie swietne. Sony w apsc jedynie filmowanie ciut lepsze alkogo obchodzi filmowanie w aparacie napewno nie prawdziwych fotografow tylko blogerow. Brawo fuji.
Lumixy są w m4/3 i ostatnio w pełnej klatce. Canon i Sony apsc i pełna klatka Nikon obecnie tylko FF A Fuji ma zajawke na apsc i (prawie) średni format. Ale wydaje się, że to właśnie na cropie bardziej się koncentruje.
Z tą jakością wykonania Fuji to też nie jest tak hop-siup. Jak jeszcze siedziałem w systemie, to po pół roku odpadł mi gdzieś ten „thumb grip” na kciuka w X-T10. Okazało się, że był zamontowany na kleju xxD. Fujinony Xf35 1,4 i xf18 w dwa lata nazbierały więcej paprochów do środka niż 30-letnie Takumary, sprzedałem je ze strachem póki jeszcze się nadawały do fotografowania bez rozbiórki. Sam aparat byłby moim zdaniem znacznie wygodniejszy gdyby zlikwidowano owo przez wielu uwielbiane archaiczne pokrętło czasów, a koła nastaw przeniesiono na górę, większe i stawiające większy opór jak w Oly m10, bo te są mikroskopijne i za nisko polozone.
@monoangel Mocno się pospinałeś w tym ewangelizowaniu sprzętowym o Fuji, wyluzuj :)
mgkiler W stosunku do sony bardziej mnie się podoba to ze ma wszelakie funkcje na górze korpusu , uchwyt jak się uprzesz to wydrukujesz na drukarce 3 D lub zlecisz wydrukowanie , ale faktycznie optyka droga ;
Poprzez sentyment do Zenita wybór padł na X-T3. Najlepsze to jest to, że w życiu bym go nie wybrał kierując się komentarzami na tym zacnym vortalu. Nie wiem dlaczego, tak dużo tu "jadu", poza kilkoma wyjątkami, które odpowiadają merytorycznie i do tego konkretnie. Przydałby się tu mechanizm do "zakopywania" komentarzy. Co, do samego aparatu X-T3, to jestem nim zachwycony. Ma kilka cech, które wybijają go moim zdaniem, ponad inne, dostępne na rynku, niezłe modele (jak chociażby Nikon D7500, nad którym się zastanawiałem). Oto one: jak dla mnie wspomniany już wygląd. Jest mega! Mogę się gapić na niego godzinami. Zabawa pokrętłami nastawnymi jest niesamowita, jak bawisz się w trakcie focenia. Kilka zmian i masz bardzo dobry automat do cykania/filmowania w prawie w każdych warunkach. Jego gabaryty pozwalają go zabrać wszędzie ze sobą. Poprosiłem kolegę żeby przyniósł swojego D7500 i mi go pokazał. Usłyszałem: oszalałeś, nie chce mi się brać tego wszystkiego (sic!)... Już wiedziałem, że ten aparat mimo lepszych fot przy większym iso nie jest dla mnie. Kolejny kolega, który foci profesjonalnie (reporterka - od jakichś 12 lat) Nikosiem D700 przesiada się na....Samsunga S9+. Można? Można! I to zarobkowo! Idą inne czasy. X-T30 to kompromis podyktowany ceną. Nie stracimy dużo wybierając właśnie ten model, a nie X-T3. X-T30 jest dla amatorów. X-T3 dla półprofesjonalistów lub amatorów z większą kaską. Szkła są takie same. Procek też. Wynik ten sam, ale, czy na pewno? Jeśli będziesz chciał robić zdjęcia to kupisz aparat dopasowany do ciebie. W zasadzie większości z nas wystarczy aparat wbudowany w telefon. Sporadycznie będzie to kamerka z funkcją focenia bo wakacje, jakieś eventy i itp. Jeśli, już ktoś kupi taki aparat, jak ten, to zajebista sprawa i każdy użytkownik tego vortalu powinien mu w tym pomóc nie patrząc na vendor'a. Tego mi tu brakuje. Przydałoby się jeszcze możliwość wystawiania własnych prac dla danego sprzętu, bo baza już zacna. Podsumowując: Kup to, co ci pasuje lub co ci się podoba i foć, dużo foć!!!
Wielu redaktorów zwłaszcza jeśli chodzi o regionalne portale robi zdjęcia do artykułów telefonami. A skoro zarabiają dzięki temu to chyba podchodzi to pod "fotografie zarobkową". Takie czasy.
Ciezko o aparat dla uzytkownikow foto-video. Fuji mnie straszy drozszymi szklami niz Sony, a sony tanich szkieł tez nie ma. Do 5 tys nie ma nic lepszego niz a6400 i x-t30.
Wygląda na to, że korzystasz z oprogramowania blokującego wyświetlanie reklam.
Optyczne.pl jest serwisem utrzymującym się dzięki wyświetlaniu reklam. Przychody z reklam pozwalają nam na pokrycie kosztów związanych z utrzymaniem serwerów, opłaceniem osób pracujących w redakcji, a także na zakup sprzętu komputerowego i wyposażenie studio, w którym prowadzimy testy.
Będziemy wdzięczni, jeśli dodasz stronę Optyczne.pl do wyjątków w filtrze blokującym reklamy.
...nie ma komentarzy ? to od kogo ja sie dowiem dlaczego ten aparat jest bee i ze tylko FF...
Prawdziwy Prometeusz radził sobie sam...
PS
Na DPR jest więcej czynnych Fujikowych fanów. ;)
wyglada jak Zenit, ale to dobrze!
Ile razy można popełniać ten sam błąd konstrukcji aparatu?
Gniazdo mocowania do statywu znów jest tuż przy komorze kart/akumulatora.
Co za id.... to zaprojektował a drugi to zatwierdził ?
Każda zmiana akumulatora czy karty oznacza ściągnięcie aparatu ze statywu i demontaż mocowania - podobnie z innymi akcesoriami.
Kompromis. Myślę, że przy tych rozmiarach aparatu, nie mieli gdzie indziej miejsca, żeby go wcisnąć. Pewnie też z tego powodu nie ma zamykanego LCD.
Od biedy, kartę można kupić większą, a baterię awaryjnie doładować z USB.
Cena ponad 4000 zl za ten aparat to grube nieporozumienie.
X-T20 jest o okolo 1000 zl tanszy.
Do filmowania jest to w tej chwili jedna z najlepszych opcji za te pieniądze. Piękne 4k i f-log za 4k ziko to jak za pół darmo :D
Jest jeszcze A6300.
"Kompromis. Myślę, że przy tych rozmiarach aparatu, nie mieli gdzie indziej miejsca, żeby go wcisnąć. Pewnie też z tego powodu nie ma zamykanego LCD."
W X-T100 jakoś udało się zmieścić lcd mocowany z boku.
link
link
@Szabla
Sony mają starą matrycę.
:)
Do filmowania 4K się nada, a korpus za 2,8K :)
Dizajn projektowały 80-letnie dziadki, które w estetyce zatrzymały się na etapie ZENITHA :)
PDamian
"W X-T100 jakoś udało się zmieścić lcd mocowany z boku."
A to dziady pierońskie... ;)
@prometeusz5000
Niszowy produkt i niszowa firma z udziałem pewnie koło ~3% na rynku, wiec, skąd miały by się brać komentarze?
@2marekm
Masz na myśli długopisy czy zegarki???Pytam bo rosyjskie aparaty nazywały się Zenit 😀
rafiki - aparat Zenit miałem jeszcze w PRL-u. Co do zegarka to forsę ma się ale ochoty nie odrąbaną łapę w Meksyku. Mówię o edycji El Primero La Buena Muerte. Aha, kiedyś pracowałem na komputerze Zenith - Hecho en Mexico.
Co do krytyków Fuji to po pierwsze, styl retro jednym podoba się i jestfunkcjonalny tak jak w Leice jeden rzut oka i widzimy ISO, Czas i Przysłonę, potrzeba więcej info? Z stałkami- serii WR f2 jest oldtimerowo nowoczesny. Co do optyki Fuji, no cóż. Firma która robi filmowe zoomy kosztujące krocie musi coś niecoś wiedzieć o szkłach.Szkoda że XT 30 nie jest uszczelniony bo byłby hitem, niszowym ale hitem.
2marekm, no tak lepiej dizajn sony czyli kawalek gownianego szarego mydła które nie wyglada ani na aparat ani na mydło. Fuji to obecnie najbardziej rozwinięty system bezlusterkowców apsc czy się to komus podoba czy nie, szkiel coraz wiecej optycznie swietne. Sony w apsc jedynie filmowanie ciut lepsze alkogo obchodzi filmowanie w aparacie napewno nie prawdziwych fotografow tylko blogerow. Brawo fuji.
Strasznie dużo tych systemów bezlusterkowców APS-C... :P
Lumixy są w m4/3 i ostatnio w pełnej klatce.
Canon i Sony apsc i pełna klatka
Nikon obecnie tylko FF
A Fuji ma zajawke na apsc i (prawie) średni format. Ale wydaje się, że to właśnie na cropie bardziej się koncentruje.
Z tą jakością wykonania Fuji to też nie jest tak hop-siup. Jak jeszcze siedziałem w systemie, to po pół roku odpadł mi gdzieś ten „thumb grip” na kciuka w X-T10. Okazało się, że był zamontowany na kleju xxD. Fujinony Xf35 1,4 i xf18 w dwa lata nazbierały więcej paprochów do środka niż 30-letnie Takumary, sprzedałem je ze strachem póki jeszcze się nadawały do fotografowania bez rozbiórki. Sam aparat byłby moim zdaniem znacznie wygodniejszy gdyby zlikwidowano owo przez wielu uwielbiane archaiczne pokrętło czasów, a koła nastaw przeniesiono na górę, większe i stawiające większy opór jak w Oly m10, bo te są mikroskopijne i za nisko polozone.
@monoangel
Mocno się pospinałeś w tym ewangelizowaniu sprzętowym o Fuji, wyluzuj :)
@monangel, który korpus ma uchwyt jak aparat, a który trzyma się jak mydło?
link
Fuji ma tylko 1 sensowny aparat: X-H1
Reszta nie ma praktycznie uchwytu za który można by je wygodnie trzymać.
Do tego wszystkie, oprócz X-H1 nie mają stabilizacji.
No i oczywiście optyka strasznie droga.
mgkiler
W stosunku do sony bardziej mnie się podoba to ze ma wszelakie funkcje na górze korpusu , uchwyt jak się uprzesz to wydrukujesz na drukarce 3 D lub zlecisz wydrukowanie , ale faktycznie optyka droga ;
A który producent ma tanią optykę?? Niech mnie ktoś oświeci.
@SKkamil
Tak. Mnie też się podobają te pokrętła.
Ale wiele osób na tym forum pisało, że PASM jest szybszy.
Nie wiem - nie jestem pro.
@Stały Bywalec
"A który producent ma tanią optykę?? Niech mnie ktoś oświeci. "
Canon, do tego z Tamronem i Sigmą.
Canon 10-18, Canon 50 1.8 STM, Canon 55-250
Sigma 17-50 f:2.8
To wszystko szkła za 3 cyfrowe kwoty (no jedynie Sigma za trochę ponad 1000).
Chciałbym by w bezlustrach dało się kiedyś zbudować podobny system za prawie tak tanio.
Mam fuje, generalnie bardziej mi pasuje ergonomia tanich puszek pasm.
Poprzez sentyment do Zenita wybór padł na X-T3. Najlepsze to jest to, że w życiu bym go nie wybrał kierując się komentarzami na tym zacnym vortalu. Nie wiem dlaczego, tak dużo tu "jadu", poza kilkoma wyjątkami, które odpowiadają merytorycznie i do tego konkretnie. Przydałby się tu mechanizm do "zakopywania" komentarzy.
Co, do samego aparatu X-T3, to jestem nim zachwycony. Ma kilka cech, które wybijają go moim zdaniem, ponad inne, dostępne na rynku, niezłe modele (jak chociażby Nikon D7500, nad którym się zastanawiałem).
Oto one: jak dla mnie wspomniany już wygląd. Jest mega! Mogę się gapić na niego godzinami. Zabawa pokrętłami nastawnymi jest niesamowita, jak bawisz się w trakcie focenia. Kilka zmian i masz bardzo dobry automat do cykania/filmowania w prawie w każdych warunkach. Jego gabaryty pozwalają go zabrać wszędzie ze sobą. Poprosiłem kolegę żeby przyniósł swojego D7500 i mi go pokazał. Usłyszałem: oszalałeś, nie chce mi się brać tego wszystkiego (sic!)... Już wiedziałem, że ten aparat mimo lepszych fot przy większym iso nie jest dla mnie. Kolejny kolega, który foci profesjonalnie (reporterka - od jakichś 12 lat) Nikosiem D700 przesiada się na....Samsunga S9+. Można? Można! I to zarobkowo! Idą inne czasy. X-T30 to kompromis podyktowany ceną. Nie stracimy dużo wybierając właśnie ten model, a nie X-T3. X-T30 jest dla amatorów. X-T3 dla półprofesjonalistów lub amatorów z większą kaską. Szkła są takie same. Procek też. Wynik ten sam, ale, czy na pewno?
Jeśli będziesz chciał robić zdjęcia to kupisz aparat dopasowany do ciebie. W zasadzie większości z nas wystarczy aparat wbudowany w telefon. Sporadycznie będzie to kamerka z funkcją focenia bo wakacje, jakieś eventy i itp. Jeśli, już ktoś kupi taki aparat, jak ten, to zajebista sprawa i każdy użytkownik tego vortalu powinien mu w tym pomóc nie patrząc na vendor'a. Tego mi tu brakuje. Przydałoby się jeszcze możliwość wystawiania własnych prac dla danego sprzętu, bo baza już zacna.
Podsumowując: Kup to, co ci pasuje lub co ci się podoba i foć, dużo foć!!!
S9+ zarobkowo? No więc...także tego... :P
...do foć - być może, do fotografii - nie bardzo.
Wielu redaktorów zwłaszcza jeśli chodzi o regionalne portale robi zdjęcia do artykułów telefonami. A skoro zarabiają dzięki temu to chyba podchodzi to pod "fotografie zarobkową". Takie czasy.
Napisanie rymowanego mema na fejsie nie czyni pisarzem.
Ciezko o aparat dla uzytkownikow foto-video. Fuji mnie straszy drozszymi szklami niz Sony, a sony tanich szkieł tez nie ma. Do 5 tys nie ma nic lepszego niz a6400 i x-t30.