Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Nowe kamery i obiektywy filmowe Canon

Nowe kamery i obiektywy filmowe Canon
2 kwietnia
2014 16:53

Firma Canon zaprezentowała dziś cztery nowe profesjonalne produkty wideo. Seria zaawansowanych kamer XF została rozszerzona o dwa modele XF205 i XF200, które oferują nowe funkcje i wysoką jakość obrazu. Do systemu Cinema EOS dołączyły także dwa obiektywy filmowe: CN7x17 KAS S oraz HJ18ex7.6B IRSE/IASE.

Informacja prasowa

Nowy wymiar profesjonalnego filmowania: Canon prezentuje kompaktowe kamery XF205 i XF200


Warszawa, 2 kwietnia 2014 r. – Canon rozszerza serię profesjonalnych kamer wideo o dwa modele XF205 i XF200. Zostały one wyposażone w nowe funkcje i oferują wysoką jakość obrazu profesjonalnym operatorom.

Opierając się na sukcesie poprzednich modeli XF105 i XF100 oraz opiniach z branży, nowe kamery wyposażono w funkcje, które jeszcze lepiej odzwierciedlają potrzeby profesjonalnych operatorów pracujących w różnych środowiskach. Ulepszony system wideo HD firmy Canon, liczne tryby nagrywania, łączność bezprzewodowa oraz ulepszona konstrukcja zapewniają operatorom jeszcze większą swobodę podczas nagrywania, przeglądania czy udostępniania materiałów filmowych w trakcie pracy na planie.

Wszechstronne zastosowanie

Nowe modele zostały zaprojektowane tak, aby operator mógł otrzymać więcej niż kiedykolwiek z użytkowania kamery kompaktowej. Dzięki połączeniu wyjątkowej jakości obrazu z nowymi profesjonalnymi rozwiązaniami kamery Canon zapewniają elastyczność i pozwalają operatorom przenieść pracę na wyższy poziom.

Nowe kamery i obiektywy filmowe Canon
Canon XF200

Oba modele zostały wyposażone w udoskonalony system wideo HD firmy Canon i szerokokątny obiektyw wideo Canon HD o ogniskowej 26,8mm. Ponadto kamery posiadają podwojony zoom optyczny, obecnie 20-krotny, który świetnie współpracuje z najnowszą matrycą HD CMOS PRO i potężnym procesorem obrazu DIGIC DV 4. Nagrywanie w formacie MPEG z prędkością do 50 Mb/s i samplingiem kolorów 4:2:2 pozwala uzyskać wysoką jakość obrazu charakterystyczną dla produkcji telewizyjnych oraz wysoką czułość i szeroki zakres dynamiczny nawet w warunkach słabego oświetlenia.

Nowe kamery i obiektywy filmowe Canon
Canon XF200

Profesjonalne funkcje dostępne dla każdego

Kamery XF205 i XF200 zostały zaprojektowane, aby wspierać rosnące i zróżnicowane wymagania profesjonalnych operatorów kamer – umożliwiają nagrywanie obrazu na wielu platformach jednocześnie. Szeroki zakres opcji nagrywania zapewnia elastyczność i pozwala jednocześnie nagrywać pliki MXF na karty CompactFlash (CF) oraz pliki MP4 na kartę SD w jakości HD lub niższej – idealne do zapisu materiału wideo przeznaczonego zarówno dla telewizji, jak i na użytek Internetu.

Konstrukcję nowych kamer zoptymalizowano pod kątem potrzeb operatorów, dając im narzędzie bardzo intuicyjne w obsłudze. Nowy obrotowy uchwyt zapewnia jeszcze większą kontrolę i stabilność, przy jednoczesnym ograniczeniu zmęczenia użytkownika podczas kręcenia dłuższych ujęć. Trzy wbudowane, niezależne pierścienie regulacji zbliżenia, ostrości i przysłony zapewniają konfigurację urządzenia dobrze znaną doświadczonym operatorom, co pozwala na jeszcze szybszą reakcję w dynamicznie zmieniającym się środowisku.

Znaczące usprawnienia zostały wprowadzone w zakresie kadrowania i podglądu ujęć. Zoptymalizowany wizjer o rozdzielczości 1,23 miliona punktów zapewnia dużo większą kontrolę nad autofocusem. Ulepszony 3,5-calowy wyświetlacz OLED oferuje lepszy kontrast, bardziej wyraziste kolory, a także szybszy czas reakcji, co znacząco poprawia jakość pracy, zwłaszcza przy jasnym świetle.

Nowe kamery i obiektywy filmowe Canon
Canon XF205

XF205 i XF200 to doskonała propozycja także dla mniej zaawansowanych użytkowników. Poza funkcjami odpowiadającymi potrzebom profesjonalnych operatorów (precyzja, kontrola), także użytkownicy-amatorzy mogą uzyskać znakomite ujęcia m.in. dzięki intuicyjnemu panelowi sterowania, w pełni automatycznemu trybowi filmowania czy innym funkcjom wspomagającym, w tym funkcji wykrywana twarzy (Face Detection).

Profesjonalny dźwięk i rozbudowane opcje łączności

Ulepszone funkcje rejestracji dźwięku zapewniają profesjonalną jakość audio na użytek produkcji telewizyjnych. Oba modele wspierają czterokanałową rejestrację dźwięku PCM za pośrednictwem podwójnego gniazda XLR, które pozwala używać profesjonalnych mikrofonów. Dodatkowo, wbudowany mikrofon stereo oraz 3,5-milimetrowe gniazdo mikrofonu zapewnia użytkownikom szeroki wybór opcji audio.

Nowe kamery i obiektywy filmowe Canon
Canon XF205

Oba modele posiadają funkcje łączności Wi-Fi i Ethernet LAN, pozwalające na bezpośrednie lub bezprzewodowe połączenie z urządzeniami przenośnymi, takimi jak smartfony, tablety czy laptopy. Łączność bezprzewodowa daje dużą swobodę sterowania kamerą na odległość, pozwala zdalnie przeglądać nagrany materiał i umożliwia natychmiastowy transfer danych za pośrednictwem FTP bez konieczności instalowania dodatkowego oprogramowania. Co więcej, nowa funkcja CameraAccess pozwala przesyłać pliki proxy niższej jakości na inne urządzenia za pośrednictwem Wi-Fi, co poprawia szybkość przepływu oraz udostępniania najważniejszych informacji.

Dodatkowo model XF205 rozszerza opcje łączności dzięki terminalom 3G-SDI/HD-SDI, Gen lock oraz kodu czasowego, co pozwala na integrację kamery z profesjonalnym środowiskiem studyjnym i użytkowanie jej jako części systemu z wykorzystaniem wielu kamer.

“Nowe kamery XF205 I XF200 to kolejny krok naprzód w ewolucji serii XF – zapewniają jeszcze większą funkcjonalność oraz lepszą jakość w zakresie produkcji obrazu i dźwięku” – mówi Kieran Magee, Director of Professional Imaging w Canon Europe. „Historia pokazuje, że wszechstronność naszych kamer z serii XF jest entuzjastycznie przyjmowana przez szerokie grono użytkowników, a ciągle rozwijane funkcjonalności zapewniają naszym klientom jeszcze większą niż dotychczas wolność wyboru i swobodę twórczą, charakterystyczną dla kompaktowych kamer firmy Canon” – dodaje Magee.

Dostępność

Kamery XF205 i XF200 będą dostępne na rynku europejskim od połowy czerwca 2014 r. Będzie je można także zobaczyć podczas targów NAB 2014 w Las Vegas.

Canon rozszerza system Cinema EOS o pierwszy obiektyw filmowy z serwomechanizmem, który zapewnia optykę 4K w produkcji telewizyjnej i podczas filmowania „z ręki”

Warszawa, 2 kwietnia 2014 r. – Canon rozszerzył dziś system Cinema EOS, wprowadzając CN7x17 KAS S – pierwszy w ofercie firmy obiektyw filmowy napędzany serwomechanizmem, przeznaczony do zastosowań telewizyjnych i filmowania „z ręki” przy użyciu kamer z dużą matrycą oraz o rozdzielczości 4K. Canon umacnia także swoją pozycję na rynku telewizyjnych obiektywów 2/3”, wprowadzając HJ18ex7.6B IRSE /IASE, który zastępuje popularny model HJ17ex7.6B IRSE A/IASE A i oferuje wyższą wydajność, jakość oraz funkcjonalność.

CN7x17 KAS S – optyka Super 35mm

Nowe kamery i obiektywy filmowe Canon
Canon CN7x17 KAS S

CN7x17 KAS S został stworzony z myślą o produkcji telewizyjnej — dynamicznym, mobilnym środowisku, w którym nie sprawdzają się konwencjonalne obiektywy filmowe formatu Super 35mm. Aby wspomóc operatorów pracujących w takich warunkach, w nowym obiektywie serwo połączono doświadczenia firmy Canon w projektowaniu obiektywów telewizyjnych z technologią zaczerpniętą z jej najlepszych obiektywów filmowych — uzyskując narzędzie oferujące bezprecedensową jakość, wszechstronność i funkcjonalność.

Dzięki najlepszemu w tej klasie zakresowi ogniskowych 17–120 mm obiektyw nadaje się idealnie dla operatorów kamer w tradycyjnych środowiskach telewizyjnych, a jednocześnie posiada zalety cenionych obiektywów filmowych firmy Canon wykorzystywanych w produkcjach kinowych, gdzie wymagany jest bardziej płynny styl filmowania.

Kamery z dużymi matrycami szybko stają się standardem w szerokiej gamie produkcji, od filmów fabularnych do dokumentalnych, a także podczas dokumentowania bieżących wydarzeń. Nowy filmowy obiektyw serwo, zaprojektowany z myślą o ewoluujących potrzebach operatorów telewizyjnych, sprawdza się doskonale przy realizacji takich scenariuszy. Łącząc najlepsze cechy dwóch systemów, oferuje operatorom funkcje typowe dla tradycyjnych obiektywów telewizyjnych, a jednocześnie rejestruje obraz o specyficznym, „filmowym” klimacie. Dostępne będą zarówno warianty z mocowaniem EF (CN7x17 KAS S /E1), jak i PL (CN7x17 KAS S /P1).

Filmowy obiektyw serwo spełnia najwyższe standardy optyczne. Obsługuje filmowanie z rozdzielczością 4K i 7-krotnym powiększeniem w bardzo szerokim zakresie ogniskowych 17–120 mm z minimalną liczbą transmisyjną równą T2.95, więc nadaje się do użytku w bardzo zróżnicowanej gamie sytuacji.

Serwomechanizm sprawdza się doskonale w produkcjach, które wymagają ciągłego i szybkiego przemieszczania się, na przykład podczas kręcenia filmów dokumentalnych. Jednostka napędowa ma taki sam rozmiar, jak w typowych obiektywach przenośnych, działa w zbliżony sposób i zwiększa komfort pracy podczas długich dni zdjęciowych. Szybka obsługa zoomu, przysłony i ostrzenia pozwala błyskawicznie reagować na zmiany w filmowanej scenie, a tryb małej prędkości zapewnia niedoścignioną kontrolę nad wolnymi zbliżeniami, gwarantując uzyskanie pożądanego efektu. Natychmiastowy start oznacza, że w dynamicznych sytuacjach operator nie przegapi żadnego ujęcia.

Obiektyw można także zamontować na statywie, na przykład podczas transmisji ze studia albo relacji z wydarzeń w terenie. Zoomem, ostrością i przysłoną można sterować za pomocą istniejących aktywatorów firmy Canon, co umożliwia precyzyjną kontrolę nad kluczowymi parametrami obrazu bez dotykania obiektywu. Wyjście 16-bitowego enkodera pozwala również wykorzystać obiektyw w wirtualnym studio.

Nowy obiektyw jest przyjazny dla użytkownika, niezawodny i wytrzymały. Solidna konstrukcja mechaniczna uwzględnia wymogi produkcji telewizyjnej — połączenie najlepszej optyki oraz odporności na warunki atmosferyczne i wstrząsy umożliwia wykorzystanie obiektywu w skrajnie niesprzyjających warunkach.

Będąc częscią systemu Cinema EOS, obiektyw doskonale sprawdza się równieżna planie filmowym. Serwomechanizm umożliwia mobilny styl filmowania, trudno osiągalny w przypadku wielu istniejących obiektywów filmowych, a ponadto można go całkowicie zdjąć, aby kręcić w sposób typowo kinowy. Ponowna instalacja jest szybka i prosta, ponieważ nie trzeba regulować pozycji zębatek. Wysoka jakość optyczna, z jakiej znana jest firma Canon, w połączeniu z obsługą standardowych akcesoriów, takich jak follow focus lub matte box, zapewnia niezwykłą wszechstronność.

Obiektyw CN7x17 KAS S, zgodny z szeroką gamą kamer, obsługuje również komunikację między obiektywem a kamerą. Wersja z mocowaniem EF wykorzystuje własny system firmy Canon, a wersja z mocowaniem PL jako pierwsza w serii Cinema EOS obsługuje technologię Cooke /i. Możliwa jest również komunikacja przez 12-stykowe złącze szeregowe.

HJ18ex7.6B IRSE /IASE – standardowy obiektyw HD wysokiej jakości z wieloma ulepszeniami

Nowe kamery i obiektywy filmowe Canon
Canon HJ18ex7.6B IRSE /IASE

Canon zaprezentował też HJ18ex7.6B IRSE /IASE, nowy i gruntownie zmodernizowany obiektyw ENG, który jest następcą popularnego modelu HJ17ex7.6B IRSE A/IASE A. Ulepszono praktycznie wszystkie parametry tego obiektywu, uzyskując wyższą wydajność, jakość oraz funkcjonalność przy jednoczesnym ograniczeniu wagi w celu zapewnienia większej mobilności. Znakomita optyka firmy Canon pozwoliła zwiększyć zoom do 18x, a zakres ogniskowych do 7,6–137 mm. Minimalna odległość od obiektu wynosi zaledwie 56 cm, a nowa jednostka napędowa zapewnia większą funkcjonalność, wsparcie systemowe i łatwość obsługi.

Dostępność

Obiektyw CN7x17 KAS S będzie dostępny od lipca 2014 r., a HJ18ex7.6B IRSE /IASE – od kwietnia 2014 r. Oba obiektywy będą prezentowane na stoisku Canon podczas NAB 2014.


Komentarze czytelników (15)
  1. Adameck
    Adameck 2 kwietnia 2014, 17:22

    Współczuję kamerzystom weselnym - nieustanne inwestowanie w sprzęt! Bo w końcu jeśli chodzi o zdjęcia to i analogiem sprzed dwudziestu lat da się zrobić sesję. A tutaj - jeszcze parę lat temu szczytem było DVD, potem przyszło Full HD a teraz wypada mieć wesele nagrane w 4K a to oznacza coraz częstszą wymianę sprzętu!

  2. mokipera
    mokipera 2 kwietnia 2014, 17:34

    Ci co kupią 4K za kilka lat będą musieli inwestować w 8K :)

  3. mav
    mav 2 kwietnia 2014, 18:19

    Ten 17-120 - kawał szkieliska. Stałe światło, duży zakres, serwo...mniam. Cena będzie pewnie bardzo wesoła :) pół setki?

  4. mav
    mav 2 kwietnia 2014, 18:24

    Eee, nie zgadłem. Sugerowana cena to 33 tysiące.

    Dularów :)

  5. Lipen
    Lipen 2 kwietnia 2014, 22:47

    4K, 8K, jeden pies. Jakoś dużej różnicy w obrazie nie widać. No chyba, że usiądziesz metr przed TV min 50 cali...Jak wymyślą 16K to zobaczysz więcej szczegółów niż istnieje w rzeczywistości:) Ciekawe co wtedy wymyślą...

  6. Armando
    Armando 3 kwietnia 2014, 00:52

    mav, w tym szkle nie ma stalego swiatla, 2.95 jest na szerokim kacie
    nie istnieje 7-krotny zoom ze stalym swiatlem ;)

  7. Armando
    Armando 3 kwietnia 2014, 00:56

    1:2.95 at 17 - 91mm
    1:3.9 at 120mm

  8. pinto
    pinto 3 kwietnia 2014, 03:16

    Mamy 2014 rok, a Canon wciąż ładuje MPEG2 do kamer...

  9. eMGie
    eMGie 3 kwietnia 2014, 09:22

    Nisko skompresowany MPEG2 ma o wiele lepszą jakość, niż bardziej skompresowany MPEG4 (AVC-h.264). Z kolei x.264, który ma najlepszą jakość niestety nie jest stosowany w komercyjnym sprzęcie (ograniczenia open source). Nie bez znaczenia jest również łatwiejsza edycja MPEG2 vs MPEG4. Mając do wyboru np. 50 Kb/s mpeg2, lub 18 Kb/s mpeg4 wybieram bez zastanowienia mpeg2.

  10. mav
    mav 3 kwietnia 2014, 12:20

    Armando - faktycznie później do tego info dotarłem. Lipa ;)

  11. cyberant
    cyberant 3 kwietnia 2014, 17:46

    Adamecki - Współczuję kamerzystom weselnym - nieustanne inwestowanie w sprzęt! Bo w końcu jeśli chodzi o zdjęcia to i analogiem sprzed dwudziestu lat da się zrobić sesję...

    Chciałbym współczesną sesję ślubną zrobioną analogiem sprzed 20 lat. W fotografii ślubnej wiele się zmieniło... i w sprzęt też trzeba inwestować.

  12. 3 kwietnia 2014, 19:42

    no bez jaj , żal stosować taki sprzęt do wesel :P toć to ujma dla Canona

  13. Nikoś
    Nikoś 3 kwietnia 2014, 23:57

    Amando ja mam 20x ze światłem 2.8 i to stałym! :) da się uzyskać tylko na nieduże matryce

  14. pinto
    pinto 4 kwietnia 2014, 15:53

    @eMGie
    "Nisko skompresowany MPEG2 ma o wiele lepszą jakość, niż bardziej skompresowany MPEG4 (AVC-h.264). Z kolei x.264, który ma najlepszą jakość niestety nie jest stosowany w komercyjnym sprzęcie (ograniczenia open source). Nie bez znaczenia jest również łatwiejsza edycja MPEG2 vs MPEG4. Mając do wyboru np. 50 Kb/s mpeg2, lub 18 Kb/s mpeg4 wybieram bez zastanowienia mpeg2. "
    Zatrzymałeś się niestety na etapie MPEG2, bo jakbyś wiedział np. o AVC INTRA, to byś czegoś takiego nie pisał.

  15. ncc23marek
    ncc23marek 4 kwietnia 2014, 17:23

    ponoć jest teraz taka moda by wesela kręcić lustrzankami
    ___________pada sam sensor, wypalają się pikselki, uszkodzeniu ulega silniczek migawki oraz samego lustra ....ale moda to moda :)

    jaki aparat taki film ....i proszę nie obwiniać operatora za byle jakość stabilizacji
    bo jak sie młodzież ślubna dowie to znowu zacznie wymagać kamerek

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.