Nowe kamery i obiektywy filmowe Canon
Firma Canon zaprezentowała dziś cztery nowe profesjonalne produkty wideo. Seria zaawansowanych kamer XF została rozszerzona o dwa modele XF205 i XF200, które oferują nowe funkcje i wysoką jakość obrazu. Do systemu Cinema EOS dołączyły także dwa obiektywy filmowe: CN7x17 KAS S oraz HJ18ex7.6B IRSE/IASE.
Informacja prasowa
Warszawa, 2 kwietnia 2014 r. – Canon rozszerza serię profesjonalnych kamer wideo o dwa modele XF205 i XF200. Zostały one wyposażone w nowe funkcje i oferują wysoką jakość obrazu profesjonalnym operatorom.
Opierając się na sukcesie poprzednich modeli XF105 i XF100 oraz opiniach z branży, nowe kamery wyposażono w funkcje, które jeszcze lepiej odzwierciedlają potrzeby profesjonalnych operatorów pracujących w różnych środowiskach. Ulepszony system wideo HD firmy Canon, liczne tryby nagrywania, łączność bezprzewodowa oraz ulepszona konstrukcja zapewniają operatorom jeszcze większą swobodę podczas nagrywania, przeglądania czy udostępniania materiałów filmowych w trakcie pracy na planie.
Wszechstronne zastosowanie
Nowe modele zostały zaprojektowane tak, aby operator mógł otrzymać więcej niż kiedykolwiek z użytkowania kamery kompaktowej. Dzięki połączeniu wyjątkowej jakości obrazu z nowymi profesjonalnymi rozwiązaniami kamery Canon zapewniają elastyczność i pozwalają operatorom przenieść pracę na wyższy poziom.![]() Canon XF200 |
![]() Canon XF200 |
Profesjonalne funkcje dostępne dla każdego
Kamery XF205 i XF200 zostały zaprojektowane, aby wspierać rosnące i zróżnicowane wymagania profesjonalnych operatorów kamer – umożliwiają nagrywanie obrazu na wielu platformach jednocześnie. Szeroki zakres opcji nagrywania zapewnia elastyczność i pozwala jednocześnie nagrywać pliki MXF na karty CompactFlash (CF) oraz pliki MP4 na kartę SD w jakości HD lub niższej – idealne do zapisu materiału wideo przeznaczonego zarówno dla telewizji, jak i na użytek Internetu.Konstrukcję nowych kamer zoptymalizowano pod kątem potrzeb operatorów, dając im narzędzie bardzo intuicyjne w obsłudze. Nowy obrotowy uchwyt zapewnia jeszcze większą kontrolę i stabilność, przy jednoczesnym ograniczeniu zmęczenia użytkownika podczas kręcenia dłuższych ujęć. Trzy wbudowane, niezależne pierścienie regulacji zbliżenia, ostrości i przysłony zapewniają konfigurację urządzenia dobrze znaną doświadczonym operatorom, co pozwala na jeszcze szybszą reakcję w dynamicznie zmieniającym się środowisku.
Znaczące usprawnienia zostały wprowadzone w zakresie kadrowania i podglądu ujęć. Zoptymalizowany wizjer o rozdzielczości 1,23 miliona punktów zapewnia dużo większą kontrolę nad autofocusem. Ulepszony 3,5-calowy wyświetlacz OLED oferuje lepszy kontrast, bardziej wyraziste kolory, a także szybszy czas reakcji, co znacząco poprawia jakość pracy, zwłaszcza przy jasnym świetle.
![]() Canon XF205 |
Profesjonalny dźwięk i rozbudowane opcje łączności
Ulepszone funkcje rejestracji dźwięku zapewniają profesjonalną jakość audio na użytek produkcji telewizyjnych. Oba modele wspierają czterokanałową rejestrację dźwięku PCM za pośrednictwem podwójnego gniazda XLR, które pozwala używać profesjonalnych mikrofonów. Dodatkowo, wbudowany mikrofon stereo oraz 3,5-milimetrowe gniazdo mikrofonu zapewnia użytkownikom szeroki wybór opcji audio.![]() Canon XF205 |
Dodatkowo model XF205 rozszerza opcje łączności dzięki terminalom 3G-SDI/HD-SDI, Gen lock oraz kodu czasowego, co pozwala na integrację kamery z profesjonalnym środowiskiem studyjnym i użytkowanie jej jako części systemu z wykorzystaniem wielu kamer.
“Nowe kamery XF205 I XF200 to kolejny krok naprzód w ewolucji serii XF – zapewniają jeszcze większą funkcjonalność oraz lepszą jakość w zakresie produkcji obrazu i dźwięku” – mówi Kieran Magee, Director of Professional Imaging w Canon Europe. „Historia pokazuje, że wszechstronność naszych kamer z serii XF jest entuzjastycznie przyjmowana przez szerokie grono użytkowników, a ciągle rozwijane funkcjonalności zapewniają naszym klientom jeszcze większą niż dotychczas wolność wyboru i swobodę twórczą, charakterystyczną dla kompaktowych kamer firmy Canon” – dodaje Magee.
Dostępność
Kamery XF205 i XF200 będą dostępne na rynku europejskim od połowy czerwca 2014 r. Będzie je można także zobaczyć podczas targów NAB 2014 w Las Vegas.
Warszawa, 2 kwietnia 2014 r. – Canon rozszerzył dziś system Cinema EOS, wprowadzając CN7x17 KAS S – pierwszy w ofercie firmy obiektyw filmowy napędzany serwomechanizmem, przeznaczony do zastosowań telewizyjnych i filmowania „z ręki” przy użyciu kamer z dużą matrycą oraz o rozdzielczości 4K. Canon umacnia także swoją pozycję na rynku telewizyjnych obiektywów 2/3”, wprowadzając HJ18ex7.6B IRSE /IASE, który zastępuje popularny model HJ17ex7.6B IRSE A/IASE A i oferuje wyższą wydajność, jakość oraz funkcjonalność.
CN7x17 KAS S – optyka Super 35mm
![]() Canon CN7x17 KAS S |
Dzięki najlepszemu w tej klasie zakresowi ogniskowych 17–120 mm obiektyw nadaje się idealnie dla operatorów kamer w tradycyjnych środowiskach telewizyjnych, a jednocześnie posiada zalety cenionych obiektywów filmowych firmy Canon wykorzystywanych w produkcjach kinowych, gdzie wymagany jest bardziej płynny styl filmowania.
Kamery z dużymi matrycami szybko stają się standardem w szerokiej gamie produkcji, od filmów fabularnych do dokumentalnych, a także podczas dokumentowania bieżących wydarzeń. Nowy filmowy obiektyw serwo, zaprojektowany z myślą o ewoluujących potrzebach operatorów telewizyjnych, sprawdza się doskonale przy realizacji takich scenariuszy. Łącząc najlepsze cechy dwóch systemów, oferuje operatorom funkcje typowe dla tradycyjnych obiektywów telewizyjnych, a jednocześnie rejestruje obraz o specyficznym, „filmowym” klimacie. Dostępne będą zarówno warianty z mocowaniem EF (CN7x17 KAS S /E1), jak i PL (CN7x17 KAS S /P1).
Filmowy obiektyw serwo spełnia najwyższe standardy optyczne. Obsługuje filmowanie z rozdzielczością 4K i 7-krotnym powiększeniem w bardzo szerokim zakresie ogniskowych 17–120 mm z minimalną liczbą transmisyjną równą T2.95, więc nadaje się do użytku w bardzo zróżnicowanej gamie sytuacji.
Serwomechanizm sprawdza się doskonale w produkcjach, które wymagają ciągłego i szybkiego przemieszczania się, na przykład podczas kręcenia filmów dokumentalnych. Jednostka napędowa ma taki sam rozmiar, jak w typowych obiektywach przenośnych, działa w zbliżony sposób i zwiększa komfort pracy podczas długich dni zdjęciowych. Szybka obsługa zoomu, przysłony i ostrzenia pozwala błyskawicznie reagować na zmiany w filmowanej scenie, a tryb małej prędkości zapewnia niedoścignioną kontrolę nad wolnymi zbliżeniami, gwarantując uzyskanie pożądanego efektu. Natychmiastowy start oznacza, że w dynamicznych sytuacjach operator nie przegapi żadnego ujęcia.
Obiektyw można także zamontować na statywie, na przykład podczas transmisji ze studia albo relacji z wydarzeń w terenie. Zoomem, ostrością i przysłoną można sterować za pomocą istniejących aktywatorów firmy Canon, co umożliwia precyzyjną kontrolę nad kluczowymi parametrami obrazu bez dotykania obiektywu. Wyjście 16-bitowego enkodera pozwala również wykorzystać obiektyw w wirtualnym studio.
Nowy obiektyw jest przyjazny dla użytkownika, niezawodny i wytrzymały. Solidna konstrukcja mechaniczna uwzględnia wymogi produkcji telewizyjnej — połączenie najlepszej optyki oraz odporności na warunki atmosferyczne i wstrząsy umożliwia wykorzystanie obiektywu w skrajnie niesprzyjających warunkach.
Będąc częscią systemu Cinema EOS, obiektyw doskonale sprawdza się równieżna planie filmowym. Serwomechanizm umożliwia mobilny styl filmowania, trudno osiągalny w przypadku wielu istniejących obiektywów filmowych, a ponadto można go całkowicie zdjąć, aby kręcić w sposób typowo kinowy. Ponowna instalacja jest szybka i prosta, ponieważ nie trzeba regulować pozycji zębatek. Wysoka jakość optyczna, z jakiej znana jest firma Canon, w połączeniu z obsługą standardowych akcesoriów, takich jak follow focus lub matte box, zapewnia niezwykłą wszechstronność.
Obiektyw CN7x17 KAS S, zgodny z szeroką gamą kamer, obsługuje również komunikację między obiektywem a kamerą. Wersja z mocowaniem EF wykorzystuje własny system firmy Canon, a wersja z mocowaniem PL jako pierwsza w serii Cinema EOS obsługuje technologię Cooke /i. Możliwa jest również komunikacja przez 12-stykowe złącze szeregowe.
HJ18ex7.6B IRSE /IASE – standardowy obiektyw HD wysokiej jakości z wieloma ulepszeniami
![]() Canon HJ18ex7.6B IRSE /IASE |
Dostępność
Obiektyw CN7x17 KAS S będzie dostępny od lipca 2014 r., a HJ18ex7.6B IRSE /IASE – od kwietnia 2014 r. Oba obiektywy będą prezentowane na stoisku Canon podczas NAB 2014.Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
Współczuję kamerzystom weselnym - nieustanne inwestowanie w sprzęt! Bo w końcu jeśli chodzi o zdjęcia to i analogiem sprzed dwudziestu lat da się zrobić sesję. A tutaj - jeszcze parę lat temu szczytem było DVD, potem przyszło Full HD a teraz wypada mieć wesele nagrane w 4K a to oznacza coraz częstszą wymianę sprzętu!
Ci co kupią 4K za kilka lat będą musieli inwestować w 8K :)
Ten 17-120 - kawał szkieliska. Stałe światło, duży zakres, serwo...mniam. Cena będzie pewnie bardzo wesoła :) pół setki?
Eee, nie zgadłem. Sugerowana cena to 33 tysiące.
Dularów :)
4K, 8K, jeden pies. Jakoś dużej różnicy w obrazie nie widać. No chyba, że usiądziesz metr przed TV min 50 cali...Jak wymyślą 16K to zobaczysz więcej szczegółów niż istnieje w rzeczywistości:) Ciekawe co wtedy wymyślą...
mav, w tym szkle nie ma stalego swiatla, 2.95 jest na szerokim kacie
nie istnieje 7-krotny zoom ze stalym swiatlem ;)
1:2.95 at 17 - 91mm
1:3.9 at 120mm
Mamy 2014 rok, a Canon wciąż ładuje MPEG2 do kamer...
Nisko skompresowany MPEG2 ma o wiele lepszą jakość, niż bardziej skompresowany MPEG4 (AVC-h.264). Z kolei x.264, który ma najlepszą jakość niestety nie jest stosowany w komercyjnym sprzęcie (ograniczenia open source). Nie bez znaczenia jest również łatwiejsza edycja MPEG2 vs MPEG4. Mając do wyboru np. 50 Kb/s mpeg2, lub 18 Kb/s mpeg4 wybieram bez zastanowienia mpeg2.
Armando - faktycznie później do tego info dotarłem. Lipa ;)
Adamecki - Współczuję kamerzystom weselnym - nieustanne inwestowanie w sprzęt! Bo w końcu jeśli chodzi o zdjęcia to i analogiem sprzed dwudziestu lat da się zrobić sesję...
Chciałbym współczesną sesję ślubną zrobioną analogiem sprzed 20 lat. W fotografii ślubnej wiele się zmieniło... i w sprzęt też trzeba inwestować.
no bez jaj , żal stosować taki sprzęt do wesel :P toć to ujma dla Canona
Amando ja mam 20x ze światłem 2.8 i to stałym! :) da się uzyskać tylko na nieduże matryce
@eMGie
"Nisko skompresowany MPEG2 ma o wiele lepszą jakość, niż bardziej skompresowany MPEG4 (AVC-h.264). Z kolei x.264, który ma najlepszą jakość niestety nie jest stosowany w komercyjnym sprzęcie (ograniczenia open source). Nie bez znaczenia jest również łatwiejsza edycja MPEG2 vs MPEG4. Mając do wyboru np. 50 Kb/s mpeg2, lub 18 Kb/s mpeg4 wybieram bez zastanowienia mpeg2. "
Zatrzymałeś się niestety na etapie MPEG2, bo jakbyś wiedział np. o AVC INTRA, to byś czegoś takiego nie pisał.
ponoć jest teraz taka moda by wesela kręcić lustrzankami
___________pada sam sensor, wypalają się pikselki, uszkodzeniu ulega silniczek migawki oraz samego lustra ....ale moda to moda :)
jaki aparat taki film ....i proszę nie obwiniać operatora za byle jakość stabilizacji
bo jak sie młodzież ślubna dowie to znowu zacznie wymagać kamerek