Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Artykuły

Targi CP+ 2019 - relacja

Targi CP+ 2019 - relacja
4 marca 2019

1. Wstęp

W niedzielę zakończyła się kolejna edycja targów CP+, które odbywają się co roku na przełomie lutego i marca w Jokohamie. Była to już moja szósta wizyta na tej imprezie, a mimo to wciąż nie mogę wyjść z podziwu, jak zwiedzający stoiska Japończycy podchodzą do tego typu wydarzeń. Ich poziomu zaangażowania nie doświadczymy na podobnych targach odbywających się w Europie czy USA. Wszystkie wykłady cieszą się ogromną frekwencją, a do tego po prelekcjach i innych wydarzeniach z ogromną chęcią wypełniają oni wszelkiego rodzaju ankiety, tak jakby była to niezwykle ważna sprawa. Nie przeszkadza im też, że często muszą stać po 30–40 minut w kolejce, by móc przez chwilę przetestować produkt, który ich interesuje.

Do tego same targi też się rozrastają. Kiedyś hala Pacifico Yokohama nie była wypełniona w całości, a obecnie zaczyna brakować w niej miejsca. Doszły też imprezy towarzyszące w postaci wystaw na mieście, czy występów na plenerowej scenie, przy której ustawiono foodtracki. Nic więc dziwnego, że imprezę, która ma zaledwie 10-letnią historię, odwiedza każdego roku ok. 70 tys. osób. W ubiegłym roku było to dokładnie 68 111 osób, a z czego tylko 994 spoza Japonii. Co ciekawe, aż 77% odwiedzających to klienci końcowi – amatorzy, resztę stanowią goście biznesowi (pracownicy firm oraz fotografowie) i dziennikarze. Tych ostatnich było w zeszłym roku łącznie 602, jednak tylko 34 spoza Japonii. Myślę, że w tym roku proporcje będą podobne.

Mimo to impreza z roku na rok staje się coraz bardziej otwarta na gości zagranicznych. Pięć lat temu ciężko było z kimkolwiek porozmawiać po angielsku, a w tym roku spora część obsługi potrafi już porozumieć się w tym języku. Wzorcem jest tu dla mnie stoisko firmy Canon, gdzie znaleźć można tłumaczy oznaczonych opaskami na ramieniu, a poza tym, gdy tylko na stoisku pojawi się jakiś dziennikarski „gaijin”, to zostaje przywitany przez Karla Brudera pracującego w dziale PR w centrali firmy w Tokio. Pan Karl zostawia kontakt do siebie i w razie czego służy pomocą.


----- R E K L A M A -----


Po tym krótkim wstępie zapraszam Was na wycieczkę po stoiskach. Dowiedzie się, jakie nowe produkty prezentowano, jakie są trendy w branży, co się zmieniło w stosunku do lat ubiegłych oraz dlaczego świat stanął na głowie.

Targi CP+ 2019 - relacja - Wstęp



Poprzedni rozdział