Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Nikon AF-S DX Nikkor 18-300 mm f/3.5-6.3G ED VR

Nikon AF-S DX Nikkor 18-300 mm f/3.5-6.3G ED VR
10 kwietnia
2014 09:23

Oferta obiektywów Nikkor przeznaczonych dla lustrzanek z matrycami formatu DX, została poszerzona się o kolejny model: AF-S 18–300 mm f/3.5–6.3G ED VR. Ten stabilizowany, 16.7-krotny zoom posiada 16 soczewek w 12 grupach, w tym po 3 elementy asferyczne oraz wykonane ze szkła ED (o niskiej dyspersji). Minimalna odległość ustawiania ostrości wynosi 48 cm.

Pełna specyfikacja nowego obiektywu jest dostępna w naszej bazie.

Informacja prasowa

AF-S DX NIKKOR 18–300 mm f/3,5–6,3G ED VR
Uniwersalny zoom dla aktywnych

Nikon AF-S DX Nikkor 18-300 mm f/3.5-6.3G ED VR

Firma Nikon zaprezentowała uniwersalny obiektyw zmiennoogniskowy formatu DX – AF-S DX NIKKOR 18–300mm f/3,5–6,3G ED VR. Nowy model charakteryzuje się szerokim zakresem ogniskowych, zaawansowanym układem optycznym oraz lekką, kompaktową konstrukcją, zapewniającymi doskonałej jakości obraz oraz pełną wygodę pracy w różnorodnych sytuacjach zdjęciowych.

„AF-S DX NIKKOR 18–300mm f/3,5–6,3G ED VR to propozycja dla aktywnych fotoamatorów. Zaawansowana konstrukcja optyczna i mechaniczna, opracowane z myślą o maksymalnej elastyczności i poręczności, umożliwiły zastosowanie kompaktowej obudowy bez uszczerbku na jakości zdjęć. Zmniejszenie otworu przysłony do f/6,3 przy maksymalnej ogniskowej pozwoliło inżynierom firmy Nikon na znaczną redukcję wymiarów w porównaniu z obiektywem AF-S DX NIKKOR 18–300mm f/3,5–5,6G ED VR. Jako jego mniejszy i lżejszy następca, nowy model zaspokaja zapotrzebowanie na uniwersalny, niedrogi obiektyw o dużym zakresie ogniskowych, stanowiąc doskonałe uzupełnienie oferty obiektywów zmiennoogniskowych firmy Nikon formatu DX” – mówi Zurab Kiknadze, kierownik produktu w dziale obiektywów, akcesoriów i oprogramowania firmy Nikon Europe.

Dzięki szerokiemu zakresowi ogniskowych (odpowiednik zakresu 27–450 mm w fotografii małoobrazkowej) oraz 16,7-krotnemu zoomowi, obiektyw AF-S DX NIKKOR 18–300mm f/3,5–6,3G ED VR, doskonale sprawdza się w różnorodnych sytuacjach zdjęciowych, zarówno w przypadku fotografii portretowej, krajobrazowej, jak i zdjęć sportowych czy przyrodniczych.

Doskonały obraz gwarantuje zaawansowana konstrukcja optyczna, obejmująca 16 soczewek w 12 grupach. Dzięki zastosowaniu trzech soczewek ze szkła ED i trzech soczewek asferycznych, skutecznie obniżono ryzyko aberracji występujących w przypadku obiektywów typu superzoom – soczewki firmy Nikon ze szkła o superniskiej dyspersji (ED) minimalizują aberrację chromatyczną nawet przy maksymalnie otwartej przysłonie, a soczewki asferyczne praktycznie eliminują inne aberracje.

Technologia redukcji drgań (VR) firmy Nikon pozwala fotografować z dłuższymi czasami otwarcia migawki bez rozmycia spowodowanego drganiami aparatu. Dodatkowo, system optycznej redukcji drgań stabilizuje obraz w wizjerze, umożliwiając dokładniejsze wskazywanie punktu ostrości i kadrowanie. Jest to szczególnie przydatne przy dłuższych odległościach ogniskowych, bliskich jej maksymalnej wartości 300 mm. Ponadto, opracowana w firmie Nikon technologia kompaktowego, cichego silnika falowego zapewnia szybką, dokładną i bezgłośną pracę autofokusa w całym rozszerzonym zakresie zooma z intuicyjną funkcją ustawiania ręcznego.

Dzięki wadze 550 g oraz kompaktowym rozmiarom AF-S DX NIKKOR 18–300mm f/3,5–6,3G ED VR doskonale sprawdza się nawet w przypadku najdłuższych wypraw. Przełącznik blokady zoomu, zapobiega niekontrolowanemu wysuwaniu się obiektywu pod wpływem własnego ciężaru w razie przechylenia w dół, zabezpieczając go dodatkowo podczas transportu. Obiektyw charakteryzuje się także uszczelnionym mocowaniem.

Sugerowana cena w USA wynosi 899.95 dolarów.


Komentarze czytelników (35)
  1. handlowiecupc
    handlowiecupc 10 kwietnia 2014, 08:45

    Bez sensu. Dlaczego żadna firma nie pokusi się o superzooma, który zaczynałby się od 17 a może nawet 16 mm a kończył na max 200. Wiadomo, że w takich konstrukcjach i tak ogniskowe powyżej 200 dają obrazek z cyklu "witamy w świecie mgły". A te dodatkowe 2 mm z przodu robi kolosalną różnicę.

  2. wzrokowiec
    wzrokowiec 10 kwietnia 2014, 08:48

    Też wolałbym np. 16-120 mm

  3. Matt
    Matt 10 kwietnia 2014, 08:53

    W sumie to ostatni test możecie uzupełnić o nowe informacje z dzisiaj :)

  4. sloma_p
    sloma_p 10 kwietnia 2014, 08:56

    Tami ma projekt bodajże 16-300. A cena tego tu ma wynosić prawie tysiąc baksów. Dziękuję, postoję, albo kupię Tamiego 18-270 (tzn. ja nie kupię, bo nie lubię żadnych zoomów, ale tak pewnie pomyśli potencjalny klient...).

  5. drumla
    drumla 10 kwietnia 2014, 09:06

    bo różnica między 1617/ a 18 to taaaaka przepaść...
    18-200 też są
    nikt nie nakazuje korzystania z 300mm ;)
    "witamy za mgłą" jest pojęciem niemiłosiernie względnym - mgłą może być kit a może być 1.4 na nikkorach

  6. cracusiac
    cracusiac 10 kwietnia 2014, 09:21

    Canon planuje wypuscic compakta z zakresem 20-2000mm. Poczekam na nastepce z minimum 3000mm.
    Nie rozmiem tej pogodni za coraz dluzszymi ogniskowymi w tego typu aparatach. Przeciez i tak nie da sie "z reki" zrobic nieporuszonej fotki. Wedlug mojego skromnego doswiadczenia w fotografii /prawie 50 lat/ najbardziej przydatny w tego typu aparatach bylby zakres 20-200 /300/ mm

  7. Chris62
    Chris62 10 kwietnia 2014, 09:24

    handlowiecupc | 2014-04-10 08:45:53


    Bez sensu. Dlaczego żadna firma nie pokusi się o superzooma, który zaczynałby się od 17 a może nawet 16 mm a kończył na max 200.
    ------------------------------------

    Zdaje się że Tamron oferuje 16-300 i tylko do CaNikonów bo inne systemy się nie liczą.

  8. juha
    juha 10 kwietnia 2014, 09:49

    handlowiecupc: Temu obiektywowi na 300 nie można nic zarzucić, przynajmniej mojemu egzemplarzowi. Robiłem testy pomiędzy nim i 70-300 VR, nie dostrzegłem jakikolwiek różnicy, więc 70-300 VR poszedł na Allegro.

  9. slaweko
    slaweko 10 kwietnia 2014, 09:50

    Wypuszczają kolejną ciemnicę :-( Niech w końcu wypuszczą 16-85 f/2.8 lub chociaż f/4.

  10. ncc23marek
    ncc23marek 10 kwietnia 2014, 10:02

    @handlowiecupc "... "witamy w świecie mgły". A te dodatkowe 2 mm z przodu robi kolosalną różnicę"

    jak ktoś nie ma pełnej klatki i nie widzi prawdziwej szerokości to zawsze może wykonać krok a nawet dwa kroki w tył by zobaczyć szerzej niż te marne 2 mm z zakresu ogniskowania


    @slaweko
    wypuszczać mogą i wypuszcza ale kto wypuści prawdziwych fotografów po prawdziwych szkołach ?
    Dookoła sami pasjonaci, filozofowie, bezrobotni oraz oczytani w piśmie onaniści sprzętowi.

  11. 10 kwietnia 2014, 10:20

    ncc23marek
    "jak ktoś nie ma pełnej klatki i nie widzi prawdziwej szerokości to zawsze może wykonać krok a nawet dwa kroki w tył by zobaczyć szerzej niż te marne 2 mm z zakresu ogniskowania"
    dobre :)

    ps. zaproponuj baronowi aby na dachy się wspinał zamiast męczyć się z 500-ą :)

  12. wzrokowiec
    wzrokowiec 10 kwietnia 2014, 10:30

    @ncc23marek
    Sęk w tym, że nie zawsze można wykonać krok w tył. Często tam jest ściana, skała, drzewo, rzeka itp.

  13. TomSte
    TomSte 10 kwietnia 2014, 10:57

    Sęk w tym, że nawet pięć-a-nawet-dziesięć kroków w tył niczego nie zmienia w dalekim planie

  14. krisss
    krisss 10 kwietnia 2014, 11:22

    Samsung do swojego systemu NX (APSC) wprowadza właśnie zooma 16-50/ 2,0-2,8. Kibicuję Samsungowi - jak się chce to można.

  15. 10 kwietnia 2014, 11:38

    48cm odleglosc ostrzenia przy 300mm na matrycy aps-c? To mozna juz robic zdjecia mrowkom?

  16. hubbajubba
    hubbajubba 10 kwietnia 2014, 11:43

    eee tam panie, ciemny i wąski. Ja poczekam na Sigme EX 15-300 mm f/1.8 makro os hsm....

  17. f8@24mm
    f8@24mm 10 kwietnia 2014, 11:49

    jak widac Nikon doskonale wie czego brakuje w DX-ie. kolejnego hiperzooma, ktorych przeciez do tej pory wcale nie bylo.. oh wait...

    tymczasem zatrzesienie budzetowych szkiel DX typu 15/2, 22/2 VR, 16-50/2.8 VR, 50-135/2.8 VR zapycha polki sklepowe a uzytkownicy zamiast sobie kupic odpowiedni dla nich megazoom musza uciekac sie do takich "dziwnych" rozwiazan...

    ech... nie bede kopal lezacego, bo sam majac Canona tez widze rownie g* wybor szkiel do APS-C. najwyrazniej do obu producentow nie dotarlo jeszcze, ze nie tylko FF-em mozna robic zdjecia i ze pod mniejsza matryce mozna rowniez chciec mniejsze szkla (przy zachowaniu "dorobku inwentarza" w postaci systemowej kompatybilnosci, AF-a, akcesoriow, itd. itp.)...

  18. sektoid
    sektoid 10 kwietnia 2014, 11:56

    Przestałem się tym podniecać, czego i Wam życzę.

  19. ok99
    ok99 10 kwietnia 2014, 11:59

    A w amatorskich lustrzankach Najkona w ogóle działa jakikolwiek punkt AF powyżej minimalnej dziury f/5.6? Bo jak nie, to jak oni sobie wyobrażają amatora ostrzącego manualnie na ogniskowej 300mm?

  20. pep
    pep 10 kwietnia 2014, 12:03

    handlowiecupc | 2014-04-10 08:45:53
    "Bez sensu. Dlaczego żadna firma nie pokusi się o superzoma, który zaczynałby się od 17 a może nawet 16 mm a kończył na max 200:
    Poczytaj trochę a dowiesz się, że zejście przy takich zakresach ogniskowych z 18 mm na 16 jest znacznie trudniejsze niż np. przejście z 200 nawet na 400. Tutaj występuje wiele sprzeczności których pogodzenie było by trudne lub wręcz niemożliwe do pokonania albo jakość była by do bani. Są pewne ograniczenia techniczne i fizyczne z którymi musisz się pogodzić.

  21. goornik
    goornik 10 kwietnia 2014, 12:49

    Bardzo dobry ruch Niokona
    Utrata skali ostrości czy zmniejszenie otworu względnego przy 300mm o 1/3 EV jest bez znaczenia dla wakacyjnych foci, zaś zysk z racji mniejszej masy, wymiarów i ceny dość znaczący.
    Jesli obiektyw będzie dobrze traktowany to posłuży bardzo długo, może i ze 3 lata a właściciel D3XXX lub D5XXX będzie happy

    Budowanie zoomów 18-140/200/300 przypomina mi wyścig na zoomy optyczne i rozdzielczości mikro-matrycek w kompaktach - absurd i dla osób wiedzących "o co w tym chodzi" sprawa jest jasna. A dla gażdżciarzy i nie znających się - jak znalazł :)

  22. Sin
    Sin 10 kwietnia 2014, 13:03

    Ciekawe jak wypadnie w porównaniu z Tamronem 16-300.

  23. TomSte
    TomSte 10 kwietnia 2014, 14:03

    A tak "z innej beczki", info dla zainteresowanych zakupem Sigmy A 50 F1.4:
    ZNAMY CENĘ: 12345 zł

    Ocipieli!

  24. goornik
    goornik 10 kwietnia 2014, 14:04

    TomSte, obudź się, ktoś sobie wpisał pierwsze pięć klawiszy numerycznych, a Ty się podniecasz....

  25. sloma_p
    sloma_p 10 kwietnia 2014, 14:05

    TomSte 1 kwietnia już był...

  26. TomSte
    TomSte 10 kwietnia 2014, 14:09

    goornik, masz rację

  27. sloma_p
    sloma_p 10 kwietnia 2014, 14:10

    A w kwestii cenybto ponoć ok. tys. baksow :-) U nas czytaj 4000 na wejście, potem pewnie spadnie, od Otusa jednak sporo taniej :-)

  28. wzrokowiec
    wzrokowiec 10 kwietnia 2014, 14:10

    sloma_p też :)

  29. Z_photo
    Z_photo 10 kwietnia 2014, 17:47

    Pytanie do f8@24mm

    Zarzucasz (trafnie) Nikonowi i Canonowi, że nie oferują "szkiel DX typu 15/2, 22/2 VR, 16-50/2.8 VR, 50-135/2.8 VR", stwierdzając jednocześnie, że "najwyrazniej do obu producentow nie dotarlo jeszcze, ze nie tylko FF-em mozna robic zdjecia i ze pod mniejsza matryce mozna rowniez chciec mniejsze szkla".
    Odpowiedz proszę, do których producentów dotarła ta świadomość, w wyniku czego oferują "mniejsze szkla (przy zachowaniu "dorobku inwentarza" w postaci systemowej kompatybilnosci, AF-a, akcesoriow, itd. itp.)..."

  30. focjusz
    focjusz 10 kwietnia 2014, 18:12

    Ja tam na miejscu właścicieli DX CiN to bym się zaczął przyzwyczajać do myśli że żadnych ciekawych obiektywów od obu producentów już nie dostaną. Obaj producencji już jakiś czas temu doszli do ( słusznego) wniosku że DSLR APS-C nie jest segmentem w którym można realizować dobre marże - bo rynek "psują" Pentax oraz bezlusterkowce.Nex, NX itd.

  31. pawkon
    pawkon 10 kwietnia 2014, 19:23

    Ciekaw jestem co na to odpowie Canon. Opatentowany obiektyw 18-300 pozostaje nadal na papierze.
    Fajnie jak opracowano by obiektyw 16-150 f /2,8-3,5.

  32. handlowiecupc
    handlowiecupc 10 kwietnia 2014, 19:32

    @pep
    Nie muszę czytać tego co sam pisuję. Znam problemy szerokiego kąta i dlatego sugeruję zakończenie zakresu na 200 a myślę, że przy dzisiejszych matrycach typu 24Mpx i 150 by stykło. Skoro Sony robi niezły optycznie 16-105 to 16-150 nie musiałby być dużo słabszy a na 100% lepszy od takich 16,18-300.

  33. Z_photo
    Z_photo 10 kwietnia 2014, 19:39

    @ focjusz: "Obaj producencji już jakiś czas temu doszli do ( słusznego) wniosku że DSLR APS-C nie jest segmentem w którym można realizować dobre marże".

    Jeśli prawdziwą miałaby się okazać plotka o Nikonie D9300, to mogłoby to świadczyć o czymś odmiennym niż sugerujesz.

  34. f8@24mm
    f8@24mm 10 kwietnia 2014, 23:05

    @Z_photo - ale jakich "innych producentow"? Minolta jest dead (a Sony nie bawi sie na powaznie w system Alfa) a Pentax siedzi szczesliwie w swojej malej norce, oklaskiwany przez garstke ocalalych fanbojow.

    nie ma innych.

    sa Olympus, Panasonic a ostatnio Fuji, ktorzy robia male aparaty z dobrymi szklami.


    z tym ze ja przymierzam to do swojej sytuacji - mam FF-a z garscia duzych szkiel (6D, 17-40, 24-105, 70-300), i mi sie tym swietnie foci na spokojnie ze statywu w plenerach, na ktore te zabawki wyprowadzam regularnie 2-3 razy w tygodniu.

    ale na wypad weekendowy z familia chcialbym cos cropowego, systemowo zgodnego (zeby w razie czego jako "wydluzacz tele" sluzylo) ale na pewno mniejszego i lzejszego - kompromis jakosci obrazka moge spokojnie przebolec. i tutaj pod 600D mam znakomity 15-85, swietna acz niezbyt mala 60-tke macro i na tym sie konczy rozsadny wybor. nie ma malej lekkiej stalki odpowiadajacej cropowemu 35/2, nie ma naprawde sensownego tele, bo o ile 55-250 STM jest najblizszy definicji "lekki i przyzwoity", to jednak gdybym mial wybor to bym sie "szarpnal" na 50-135/4 IS (niekoniecznie lekki, niekoniecznie tani, byle ponizej ceny 70-200/4 IS - ale to do przelkniecia jesli optyka da rade), nie ma jasnego systemowego standardu 30/1.4. gdzie tak naprawde nic nie stoi na przeszkodzie, zeby takie zabawki byly. poza parciem Canona na wciskanie ludziom FF-a.

  35. Pawroski
    Pawroski 12 kwietnia 2014, 17:17

    Ostanie nowości od Nikona pokazują w jakiej pogardzie ta firma ma właścicieli lustrzanek z matrycami APS-C. Jedynie czego można się spodziewać to kolejny zoom 18- pierdylion...
    Z drugiej strony u Canona jest jeszcze gorzej...

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.