Obiektywy filmowe Samyang V-DSLR z mocowaniem Sony E
Firma Samyang poinformowała, że wprowadzone niedawno do sprzedaży obiektywy pełnoklatkowe z mocowaniem Sony E-mount Full Frame są także dostępne w wersji filmowej z płynnie regulowaną przysłoną. Poszerzenie oferty instrumentów optycznych o modele z tym bagnetem i przystosowane do filmowania jest związane z niedawną premierą aparatu Sony A7S.
Informacja prasowa
Już w sprzedaży!
Obiektywy filmowe serii Samyang V-DSLR stanowią obecnie najszerszą ofertę optyki przeznaczonej do filmowania z użyciem aparatów i kamer wyposażonych w mocowanie Sony E-mount Full Frame.
Wprowadzone do sprzedaży modele obejmują następujące konstrukcje:
- Samyang V-DSLR 8mm T3.8 UMC Fish-eye CS II
- Samyang V-DSLR 14mm T3.1 ED AS IF UMC
- Samyang V-DSLR 24mm T1.5 ED AS IF UMC
- Samyang V-DSLR 35mm T1.5 AS IF UMC
- Samyang V-DSLR 85mm T1.5 AS IF UMC
Więcej o produktach Samyang na stronie:
www.samyang.pl.
Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
Szybcy są!
No , i znowu będzie tak jak z 10-tką , niby wprowadzili , a go nie ma.
Czy "T" jest równe "f" ??
Nie, wartość f nie jest równa wartości T. Wartość f nie uwzględnia światła odbitego i pochłanianego przez soczewki obiektywu. Wartość T to uwzględnia, dlatego dla obiektywu o świetle f/2,8 wartość T będzie wynosić trochę powyżej 3.
Sektoid, nie. Ale tylko w rozumieniu geometrycznym. Czyli jak dla obiektywu jednego producenta f1.4 wartość transmisji będzie wynosić 1.5, wcale nie oznacza, że dla drugiego będzie taka sama. Wpływ na to ma budowa obiektywu- ilość i jakość szkła oraz rodzaj powłok. "f" jest obliczane matematycznie (średnica dzielona przez ogniskową) a transmisja jest mierzona.
Bogdanek - od około 24h jest dostępny (m43) w B&H - $530 więc nie *** głupot. Poza tym jakoś wielcy śpią więc wyboru nie ma. 10mm na GH4@C4K daje ~ 22,5mm więc jest OK (nie za szeroko) szkoda tylko, że nie jest tańszy z 50-70 dolców.
Filmowe? You must be joking. To co wyróżnia obiektywy do użytku filmowego to przede wszystkiem mechanizm ogniskowania. Samyang przerebrandował fotoobjektywy z niezmienioną precyzją ogniskowania, która jest zależna od kąta obrotu pierścienia, od nieskończoności do minimalnej odległości. Kąt obrót takiego 35/1.5 wygląda na niecałe 90stopni. Wiekszość filmówek ZEISSa , COOKE itd. mają srednio 200stopni. Mój skromny Biotar 58/2 ma od nieskończoności do 0.5m ponad 300stopni. To jest precyzja nastawiania ostrości.
Przestań się mazać i Kup Zeiss'a - proste. Ja czekam na mikro Dyszkę. Tak, mam Voitka i wiem o czym piszesz.
@gietrzy ,- a , przepraszam , nie sprawdziłem , ale ten obiektyw tak dziwnie niby był w sprzedaży , szumnie zapowiedziany , a go de facto w foto tipie długo nie było , chyba , że mieli stronę nie odświeżoną.
A sklep który wymieniłeś mnie nie interesuje , ja mieszkam niedaleko dystrybutora :-)
@ gietrzy: "... Bogdanek - od około 24h jest dostępny (m43) w B&H - $530 więc nie *** głupot."
Kolega @bogdanek ma rację - wspomniany obiektyw (10mm) w ofercie Foto-Tip pojawił się bodajże przedwczoraj, choć jako "już będący w sprzedaży" był anonsowany 18 marca na polskiej stronie Samyanga: link
Tak więc informację że "obiektywy pełnoklatkowe z mocowaniem Sony E-mount Full Frame są także dostępne w wersji filmowej" należałoby z ostrożności przyjmować z przymrużeniem oka :)
Wolę poczekać i rok niż mieć kulfona w torbie. Świat nocą bez Samy byłby... droż$zy.
FE to prawie system. A7s vs A7r - mam nadzieję na fatmankowy acr resize-test w jakiejś grocie/jaskini.
FuFu to lowlight a tu ani 24-50-90/1.4 ani 24-70-200/2.8 więc póki co to cienitko, ale mam nadzieję, że projekt A7s "wypali".
Z tym kątem pierścienia ostrzenia, to nie jest do końca tak. Filmówki Samyanga z definicji są zaprojektowane do współpracy z follow focus, a tam jest spora redukcja. Zbyt duży zakres to nieużyteczność systemu, od problemów z oznaczaniem zakresów na pierścieniu ff (tam się rysuje kreski zmazywalnym pisakiem dla miejsc ostrzenia danej sceny), po utrudnione szybkie i zarazem płynne przeostrzanie.