Premiera Sony RX100 III
Firma Sony zaprezentowała dziś aparat kompaktowy RX100 III. W niewielkiej obudowie znalazła się m.in. matryca o rozdzielczości 20.1 megapiksela, obiektyw ZEISS Vario-Sonnar T 24–70 mm f/1.8–2.8, a także wysuwany wizjer OLED. Sprzedaż aparatu w Europie rozpocznie się w lipcu 2014 r.
Specyfikacja aparatu jest dostępna w naszej bazie:
Informacja prasowa
![]() |
Aparat kompaktowy Cyber-shot™ RX100 III: większa jasność i szerszy kąt widzenia obiektywu oraz wbudowany wizjer.
- Jasny, szerokokątny obiektyw ZEISS® Vario-Sonnar T* 24–70 mm f/1.8–2.8
- Czytelny, wysuwany wizjer OLED Tru-Finder™ z powłoką ZEISS® T*
- Wykonany w technologii BSI przetwornik obrazu CMOS Exmor R™ typu 1,0" o efektywnej rozdzielczości 20.1 megapiksela oraz wydajny procesor BIONZ X
- Zapis filmów Full HD w formacie XAVC S przy przepływności 50 Mb/s
- Uchylny ekran LCD ułatwiający wykonywanie autoportretów
- Reprodukcja fotografii w formacie 4K
- Zmodyfikowane funkcje ręcznej regulacji ustawień i nowy przycisk funkcji użytkownika
- Współpraca z serwisem PlayMemories Camera Apps
Seria popularnych aparatów Cyber-shot™ RX100, cenionych przez fotografów za wysoką jakość obrazu i wyjątkową poręczność, powiększa się o nowy, atrakcyjny model.
Aparat Cyber-shot™ RX100 III w pełni zasługuje na miejsce w serii RX100. Łączy elegancję i wytrzymałość z lekkością i kieszonkowymi wymiarami, dzięki czemu doskonale nadaje się do zabrania w podróż. Poza zmodernizowanym, niewymiennym obiektywem i szybkim procesorem obrazu jego wyposażenie obejmuje wysuwany wizjer OLED Tru-Finder™ z powłoką ZEISS® T*, bardziej zaawansowane funkcje nagrywania filmów oraz odchylany o 180° ekran LCD.
![]() |
Obiektyw ZEISS® Vario-Sonnar T* 24–70 mm f/1.8–2.8 cechuje się większą niż w poprzednich modelach jasnością i szerszym kątem widzenia. Można nim utrwalać najróżniejsze sceny, od rozległych krajobrazów po nastrojowe portrety. Przy największej ogniskowej maksymalny otwór przysłony wynosi F2,8, co pozwala na tworzenie wyraźnego kontrastu między fotografowanym obiektem a miękko rozmytym tłem. Jasny obiektyw ma jeszcze jedną zaletę: umożliwia „zamrożenie” ruchu obiektów przez skrócenie czasu migawki. W bardzo intensywnym oświetleniu albo w celu podkreślenia ruchu płynącej wody itp. można natomiast skorzystać z filtra neutralnie szarego 1/8, który zmniejsza ilość światła wpadającego do obiektywu o odpowiednik 3 stopni przysłony.
Kolejnym niecierpliwie wyczekiwanym elementem wyposażenia, który pojawił się w modelu Cyber-shot™ RX100 III, jest wysuwany wizjer OLED Tru-Finder™. Umożliwia on fotografowanie aparatem trzymanym przy oku i zapewnia jasny, kontrastowy podgląd sceny. Do pokrycia powierzchni optycznych wizjera wykorzystano powłokę ZEISS® T*. Dzięki niej radykalnie zmniejsza się poziom refleksów, a obraz staje się o wiele bardziej wyraźny nawet w rogach kadru. Automatyczne przełączanie wyświetlania między wizjerem a monitorem zapewnia czujnik zbliżenia oka.
![]() |
![]() |
Wyraźne, szczegółowe fotografie i żywe filmy Full HD to zasługa wykonanego w technologii BSI przetwornika obrazu CMOS Exmor R typu 1,0" – znacznie większego niż w typowych aparatach kompaktowych. Duże wymiary matrycy, której efektywna rozdzielczość wynosi 20.1 megapiksela, mają fundamentalne znaczenie dla uzyskania miękkiego, atrakcyjnie wyglądającego rozmycia tła na filmach i fotografiach.
![]() |
Uzupełnienie czułej, odznaczającej się niskim poziomem szumów matrycy stanowi najnowocześniejszy, trzykrotnie szybszy od swoich poprzedników procesor obrazu Sony BIONZ X. Jego duża wydajność pozwoliła na wprowadzenie takich rozwiązań, jak technologia reprodukcji szczegółów, która nadaje naturalny wygląd delikatnym fakturom, technologia osłabiania dyfrakcji, poprawiająca wygląd obrazu przy mocno przymkniętej przysłonie, czy strefowa redukcja szumów, zapewniająca czystość w ciemniejszych fragmentach fotografii i filmów.
Szybki procesor BIONZ X umożliwił ponadto wprowadzenie nowych, zaawansowanych funkcji filmowania. Model RX100 III jest pierwszym produktem z rodziny Cyber-shot™, który obsługuje wydajny format XAVC S, oparty na profesjonalnym standardzie XAVC. Oznacza to możliwość zapisu filmów Full HD o niezwykle wysokiej jakości, przy przepływności do 50 Mb/s. W rezultacie nawet nagrania szybkich akcji odznaczają się minimalnym poziomem deformacji i zakłóceń. Format XAVC S umożliwia też zapis materiału HD w tempie 100 kl/s[i]. Takie nagranie, dokumentujące na przykład wymach w golfie, serw w tenisie lub skok w balecie, można później płynnie odtworzyć w zwolnionym tempie, między innymi w programie Sony PlayMemories Home.
Przy nagrywaniu filmów z ręki nie da się uniknąć drgań. Ich kompensację – i w rezultacie lepszy wygląd filmu – zapewnia inteligentny tryb aktywny. Nowy aparat jest pierwszym modelem z serii RX100, w którym połączono technologię analizy klatek z 5-kierunkowym systemem stabilizacji. Takie rozwiązanie zwiększa stabilność nawet przy filmowaniu w czasie chodzenia.
Z myślą o posiadaczach telewizorów 4K w aparacie wprowadzono funkcję reprodukcji fotografii w formacie 4K. Do przesyłania obrazów o wysokiej rozdzielczości można wykorzystać łącze HDMI lub Wi-Fi. Zgodność z technologią Triluminos Colour® zagwarantuje natomiast bogatą kolorystykę i szczegółowe faktury przy wyświetleniu obrazów na współpracujących telewizorach BRAVIA.
Mimo niewielkich wymiarów urządzenie jest wyposażone w kilka funkcji filmowania zapożyczonych z profesjonalnych kamer Sony. Należy do nich wyjście „czystego” sygnału HDMI, które można wykorzystać do zapisu materiału Full HD na zewnętrznym urządzeniu nagrywającym. Wyświetlanie wzoru „zebry” na ekranie LCD i w wizjerze umożliwia identyfikację najjaśniejszych fragmentów sceny, a funkcja nagrywania filmu w dwóch formatach[ii] pozwala na równoczesny zapis niedużych plików MP4 i gwarantujących najwyższą jakość plików AVCHD/XAVC S.
Kolejną nowością jest szerszy niż w poprzednich modelach zakres kątów nachylenia 3-calowego ekranu Xtra Fine LCD. Obecnie można go obrócić o 180° w górę, aby następnie zrobić sobie zdjęcie portretowe aparatem trzymanym w wyprostowanej ręce. Oprócz tego uchylny wyświetlacz znakomicie ułatwia wykonywanie zdjęć z dużej lub małej wysokości.
![]() |
Nowy aparat jako pierwszy w serii RX100 współpracuje z serwisem PlayMemories Camera Apps. Oznacza to, że zestaw jego funkcji można wzbogacać darmowymi i płatnymi aplikacjami z systematycznie rozwijanej oferty. Do korygowania wyglądu zdjęć można użyć szeregu efektów, filtrów i narzędzi. Elementem zwiększającym wygodę użytkowania są również technologie NFC i Wi-Fi.
Doświadczeni użytkownicy z pewnością docenią bogatsze możliwości ręcznego kształtowania wyglądu obrazu. Aparat pozwala na przypisanie wybranej funkcji do nowego przycisku Custom i do kółka sterującego. Aby ułatwić sobie wybieranie często używanych funkcji, można także spersonalizować działanie pierścienia sterującego i przycisku funkcji.
Cyfrowy aparat kompaktowy Sony Cyber-shot™ RX100 Mk III można już rezerwować za pośrednictwem witryny www.sony.pl. Jego sprzedaż w Europie rozpocznie się w lipcu 2014 r.
Wybrane dane techniczne:
- Przetwornik obrazu: wykonany w technologii BSI przetwornik obrazu CMOS Exmor R™ typu 1,0" (13,2×8,8 mm), współczynnik kształtu 3:2. Rozdzielczość efektywna: około 20.1 megapiksela.
- Procesor obrazu: BIONZ X
- Obiektyw: ZEISS Vario-Sonnar T* złożony z 10 elementów w 9 grupach (9 soczewek asferycznych, w tym soczewka AA). Maksymalna przysłona F1,8 (szeroki kąt) – 2,8 (teleobiektyw).
- Ekran: 7,5 cm (3,0") (4:3) / 1 228 800 punktów/Xtra Fine TFT LCD; regulacja kąta 180° w górę / 45° w dół (w przybliżeniu).
- Wizjer: wysuwany, elektroniczny typu 0,39" (OLED), 1 440 000 punktów.
- Czułość (fotografie): ISO 125–12 800; wieloklatkowa redukcja szumów: ISO do 25 600.
- Zdjęcia seryjne: około 10 kl/s.
- Nagrywanie filmów: [AVCHD] 28M PS (1920×1080/50p) / 24M FX (1920×1080/50i) / 17M FH (1920×1080/50i) / 24M FX (1920×1080/25p) / 17M FH (1920×1080/25p); [XAVC S] 50p 50M (1920×1080/50p) / 25p 50M (1920×1080/25p) / 100p 50M (1280×720/100p); [MP4] 12M (1440×1080, 25 kl.s) / 3M VGA (640×480, 25 kl/s).
- Wydajność akumulatora: (fotografie) monitor: około 320/około 160 min; wizjer: około 230/około 115 min; (filmy) monitor: około 50 min; wizjer: około 50 min.
- Wymiary (szer.×wys.×gł.): około 101,6×58,1×41,0 mm
- Waga: około 263 g (sam aparat)
![]() |
Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
Wieżyczka rządzi. I mimo jej zastosowania, nie zrezygnowali z uchylnego LCD. A i przycisków kilka jest na zewnątrz. Jestem ciekaw w jaki sposób wysuwa się wizjer - czy wyskakuje, czy "wypływa".
Wreszcie Sony poprawiło prawie wszystkie braki poprzednich modeli ;-)
ob. 24-70/1.8 najważniejsza zmiana, wizjer 0.39 cala - szkoda, że nie 2.4 mln pixeli
Obudowa zachęca do noszenia stale, ergonomia 3+ trzeba dokupić grip (Franiec ??)
pora zapisać się ;-) w lipcu..
Jakość obrazka chyba nie będzie gorsza, od czasów jedynki może być lepiej ?
Stare RX100 na ekwiwalencie 70mm miały światło f/4. Tu jest f/2.8 czyli zysk 1EV na dzień dobry. Ale Ciekawe, czy znów f/1.8 jest tylko na szerokim i wystarczy lekko puknąć by już nie było... Dobrze, że ekwiwalent 24 mm jest, choć cieki mnie jakim kosztem - czy tak samo jak w RX100 pompowanie pikselków? Osobiści uważam, że zmiana z zooma 3.6x na 3x to pozytywny ruch producenta.
Cena? W preordrach na hamerykankim Sony jest za $800. Czyli u nas będzie coś koło 3999zł.
Biorąc pod uwagę, że teraz mamy od razu w komplecie EVF cena wydaje się... atrakcyjna ;)
Aż tak potrzebujecie tego wizjera w małych aparatach kompaktowych?
@blaciej
Czasami to jest "game changer". Są sytuacje, w których stosowniej albo wygodniej jest mieć aparat przy twarzy, a nie celować jak japoński turysta. Sam się męczę z bezlusterkowcem bez wizjera. Mocne słońce i prawie niewiele widać na LCD.
Mocne słońce, szczególnie boczne i w takich elewizjerkach też niewiele widać. To nie to samo co lustrzanka z porządną muszlą oczną. No chyba, że sobie ręką osłonimy/zakryjemy ale wtedy... nadal się trzyma jedną ręką aparat (a nie podpiera) no i trochę głupio się wygląda ;)
zlikwidowali stopke... widzisz Szabla, nie mogli poprawic korekcji bledu ekspozycji na wyswietlaczu w manualu (blysk) i wyeliminowali problem calkowicie... to sie nazywa postep :-)
Kolejny jakiś mega wynalazek od Sony...
Ps. obiektyw nie ma ogniskowej 24-70 tylko 8,8-25,7... To chyba różnica, nie?
Za takie coś powinni chłostać...
@darekcn4 - tak, ogromna różnica, zwłaszcza na zdjęciach...
@hijax_pl - 800 USD to raczej 800 EUR, czyli ok. 3400-3500zł, trochę więcej niż RX100II, jak debiutował.
Łał - oczarował mnie: okazuje się, że da się połączyć kieszonkowy korpus z elektronicznym wizjerem.
Trzeba przyznać, że Sony proponuje dość innowacyjne rozwiązanie, które innym gigantom rynku stricte fotograficznego nie przyszło do głowy, lub "dział finansów" skutecznie takie propozycje uwalił....
Czekam na test!!
Dear Nikon engeeniers: could you please kindly buy this Sony, copy the lens (it covers 1" sensor, used by you in "1" series) and build it for the "Nikon 1" series? How long do we have to wait for a FAST zoom lens for the "Nikon 1" series?
"it covers 1" sensor" - to się dopiero okaże :D
tiaaa...
Zapewne w praniu okaże się, że obiektyw "średnio" daje radę ale obserwując ostatnie premiery sony (może poza nową - starą A77) nie sposób nie odnieść wrażenia, że ktoś w firmie musiał dokonać defenestracji swoich poprzedników odpowiedzialnych za tak spektakularne (dawne) premiery jak np. A230, 330, 380 etc.
Ten aparat naprawdę wydaje się być odpowiedzią na zapotrzebowanie rynku. Pytanie brzmi: na czym m usieli oszczędzić najbardziej, żeby im się to w ogóle opłacało
wszystkomający maluch, ładnie zaprojektowany, z wbudowanym wizjerem, lampą, uchylnym ekranem, jasnym obiektywem o sensownym zakresie ogniskowych. Optycznie pewnie okaże się bardzo przyzwoity, fajny aparat do "mienia" zawsze przy sobie
nawet jak obiektyw będzie kiepski, to programowo podciągną jakość, tak że w jpg będzie "bajeczka", a w xrawach... pozostanie smutek. No ale nie kupują go raczej ludzie żeby w raw robić, tylko amatorzy chcący mieć po prostu ładne zdjęcia.
no i najwazniejsze teraz - bezpośrednie starcie Canon PowerShot G1 X Mark II vs Sony RX 100 mk III :) aż sie prosi o jakis tekst porównawczy.
@cyberant - nie tylko amatorzy chcą mieć ładne zdjęcia ;-)
To będzie udany aparacik do noszenia w kieszeni.
Ocenię jak zmienia się "ciemność" obiektywu wraz ze zmianą ogniskowej (o czym pisał hijax_pl).
Jeżeli nie będzie tak jak w I i II to naprawę będzie to udany aparacik
@cyberant
Pod względem jakości obrazka Canon pewnie wypadnie nieco lepiej, tylko to jakby trochę inne kategorie kompaktów, Sony jeszcze jest aparatem "kieszonkowym", o Canonie ciężko to powiedzieć:
link
Tam jest co prawda RX100 w wersji pierwszej, ale ten obecny jest tylko grubszy o 5 mm, pozostałe wymiary są takie same.
Porównanie f do f
link
no ok, jakościowo matryca canona będzie lepsza... mniejsze szumy itd, ale jednak więcej mpx może wygenerować bardziej szczegółowy obraz, o ile optyka nie nawali... więc potem skalując 20mpx > 12mpx może okazać się że jednak 12mpx z sony będzie lepsze... da mniej zaszumiony / ładniejszy obraz. O przeskalowaniu do internetowego full hd nawet nie wspominam. Wtedy nawet fotki z tel kom ładnie wygladają ;D
co do gabarytów, nie są aż tak istotne. oba kompakty są małe przy lustrzankach, mają podobną cenę i podejrzewam że wielu kupujących będzie się wahało miedzy nimi.
Najbardziej jednak interesuje mnie jak będa wyglądały zdjęcia portretowe na max zoomie. (rozmycie tła przy portrecie, separacja obiektów od otoczenia) Tu Canon powinien zmiażdżyć Sonego. Chociaż patrząc na to ze teraz fotki w smartphonach udostępniają taką opcję, może sony tez coś zamota z sygnałem między matrycą a jpegiem... :)
link teraz mamy sony Sony rx 100 / Canon t G1 X Mark II / Sony Rx 100 III
różnica w gabarytach się powoli zaciera.
10 razy wole canona g1x mark 2 ... większa matryca , większy zakres zooma i cena tansza :-)
Canon wciąż niedostępny :) cena startowa 3499 w przedsprzedaży. Ciekawe ile będzie kosztował jak zniknie podatek od nowości...
@cyberant
No nie tak zaciera, z G1X może konkurować wiele bezlusterkowców gabarytami, z RX100III nie bardzo. Tak wiem, że kieszenie są różne i na siłę zawsze można znaleźć taką, gdzie i lustrzanka z kitem wejdzie :), ale RX100 jest jednak bardziej płaski (a wg. mnie to głównie decyduje o kieszonkowości) jednak jak się popatrzy na nie z przodu, to różnica też jest znaczna między tymi aparatami. Ciężko powiedzieć o Canonie, że to kompakt, który schowamy sobie w kieszeni jak paczkę fajek aby zawsze go mieć przy sobie. Różnica masy też jest prawie 2-krotna.
Masz rację, że ta różnica jest i w nie każdą kieszeń canon wejdzie, ale ja bardziej myślę o sprzęcie "wyprawowym" niż do noszenia non stop przy sobie. :) Teraz w góry tacham Canona 60D z 15-85mm. to jest prawie 1,3kg. więc przejście na 0,5 czy 0,3kg będzie drastycznym plusem dla moich pleców i karku :)
Świetny aparat i genialny pomysł z wizjerem.
Tak powinien wyglądać każdy współczesny kompakt.
Ma wszystko co potrzebne brakuje jedynie filmów 4K...
Szkoda że cena taka jak lustrzanki.
W każdym razie świetna specyfikacja oby zdjęcia były równie dobre...
Canona 60D można zmienić na 100D i będzie 300g mniej :-) Body 100D nowe można już kupić za ok. 1600zł. W porównaniu do ceny G1X II to przepaść a jakość fotek raczej na korzyść 100D.
Na Dpreview jest już dokładny test G1X II, aparat jest chwalony ale wytknięto też kilka wad.
no jednak porównując 1kg (canon 100D +15-85) a 0,5kg (G1X 24-120) skłaniałbym się ku drugiemu... Jakość... hm, na zwykłych wędrówkach nie jest aż tak potrzebna. Jak jade na typowy plener fotograficzny to biorę całą szklarnie i mieszek i statyw... :D ... nigdy nie wiadomo co się przyda, a calość wazy wtedy ponad 15kg... i zdecydowanie nie nadaje się do noszenia :) ale jakości mam pod dostatkiem.. w promieniu 1km od samochodu hehe
W testach Canon G1X M2 wcale nie wypadł rewelacyjnie w jakości zdjęc a matryca w DXO wypada marnie zobaczymy jak będzie z Sonym
różne testy też widziałem, ale ciepliwie czekam na test u optycznych - mam do nich największe zaufanie :) Po za tym.. czasem coś co wypada w testach słabo... okazuje się całkiem niezłe w praktycznym codziennym użyciu. Jak np. RX 100.. ktory jest powszechnie krytykowany za obiektyw który jest masakrycznie korygowany programowo, a jednak finalne fotki z niego są ładne. A osobiście - jak mam dobrego RAW to wystarczy, resztę sobie i tak "wyszopuję" chociaż fakt ze im mniej ps'a tym lepiej...
Pogromca całego systemu nikon 1
Pod warunkiem, że szybko ustawia ostrość...
To jest stabilizacja optyczna czy nie ma? Bo jak nie ma to nie kupuje ;-)
Czekam na jakieś sprytne rozwiązanie z wbudowaną lampą, gdzie będzie można fotografować z użyciem światła odbitego od sufitu. Zdaje się, że w którymś z Lumixów GF dało się ręcznie odchylić palnik w sufit i mieliśmy taki zbliżony efekt. Często brakuje czegoś takiego robiąc zdjęcia w niewielkim pokoju więc nie musi to być mocna lampa i jakaś duża gabarytowo lampa. Już nie komentuję, że w tutaj wykastrowali aparat ze stopki więc fakty są takie, że kupujesz sprzęt w cenie lustrzanki z malutką lampą i bez możliwości podpięcia zewnętrznych, hmm...
a po co czekasz? rx100 I juz to umożliwiał. Ręczni można uchylić flesz i skierować w sufit.
aparaty Fuji X też tak mają
@dueraw i @szafir51: Ok, ale dziwne, że oficjalnie nie ma udostępnionej tej funkcji. Można by było zaprojektować wygodny uchwyt do obracania palnikiem, po przekręceniu automatycznie zwiększałaby się siła błysku itd. Amatorowi by to wystarczyło, nie każdy musi mieć lampę do pstrykania w sali gimnastycznej...
Adameck ja bym dodał jeszcze sterowanie za pomocą pilota do garażu... :) albo lepiej po przekręceniu wysuwał by się uchwyt do zamocowania octy... :) byłby od razu zestaw studyjny
Nowy RX robi z premiery z ub tygodnia (A77mk2) niedoinwestowana staroc !!!
Jak mozna bylo do flagowego SLT nie dac [XAVC S] 50p 50M a dac do kompakta tydzien pozniej ? Tylko Sony wie jak z klientow robic idiotow bo to ewidentnie widac ze funkcje ta zostawili do A77mk3 , bedzie czym wypelnic A77mk3 za ... jakies 2 lata.
" .... Zapis filmów Full HD w formacie XAVC S przy przepływności 50 Mb/s
....Reprodukcja fotografii w formacie 4K
....Współpraca z serwisem PlayMemories Camera Apps "
Ciekawe co na to Rx10 ?
Dzieki tym funkcjom wlasciwie mozna napisac ze jedynie polroczny Rx10 kupi tylko ktos kto chce nosic ciezszy aparat za wieksza kase i pozbawiony zywotnych funkcji np timelaps ktory w wersji 2.0 spisuje sie znacznie lepiej.
***s***
nie kupuj...
Za mna pojda milony , miliardy innych. Ktorzy tez nie kupia. Gwarantuje !
Nie o to chodzi kto jeszcze nie kupi. Chodzi o to ze Sony za bardzo zapatrzyla sie w Hazela i zaszkodzil im ten romans. Ludzie nie chca juz kupowac za kolosalna kase niedopracowanego i przestarzalego juz w pol roku po premierze sprzetu ktory mog miec funkcje , bo widac ze sa mozliwe w tanszych aparatach, ale sa wyciete z powodow politycznych lub po prostu z czyjejs glupoty
Za mna pojda milony , miliardy innych. Ktorzy tez nie kupia. Gwarantuje !
Nie o to chodzi kto jeszcze nie kupi. Chodzi o to ze Sony za bardzo zapatrzyla sie w Hazela i zaszkodzil im ten romans. Ludzie nie chca juz kupowac za kolosalna kase niedopracowanego i przestarzalego juz tydzien po premierze sprzetu ktory mog miec funkcje (filmy tzn brak XAVC w A77/2) , bo widac ze sa mozliwe w tanszych aparatach, ale sa wyciete z powodow politycznych lub po prostu z czyjejs glupoty
racja, Ty i miliony :) co za kretyni tam decyzje podejmują... gdyby wiedzieli, że brak gps i rozbudowanych funkcji nagrywania, których amator nie ogarnia spowodują zapaść w sprzedaży... to jak z szumami... normalnie koniec sony w fotografii, koniec bagnetu A i ogólnie koniec :)
... i nie będzie niczego.
amen
Będzie kolejny bezsprzeczny hit sprzedaży. Nie w Polsce, oczywiście :)
Fajne wnioski. Amator ktory kupuje A77 z obiektywem za $2k , godzi sie z tym ze fotografuje gorzejniz konkurencja ale cieszy sie ze filmuje lepiej niz konkurencja oraz ma troche vartosci dodanych jak hdr gps ( ja tak swiadomie kupilem A65) teraz dostaje nowosc A77v2 z niewiele lub nic nie poprawiona funkcja fotografowania , ujeta wartoscia dodana ( gps ) zdewalowana wartosia dodana hdr bo teraz to kazy juz ma a na dodatek w funkcji filmowania czuje ze zostal oszukany, ze kompakt ma lepsze kodeki niz nowy topowy apsc ktorych premiery sa jednoczesnie. Gwarantuje hit sprzedazy ! Oczywiscie na poziomie hassela.
A co do rx100v3 to moze bedzie hit. Bo to bedzie napewno najlepszy , najlepiej filmujacy i fotografujacy aparat w tej klasie wagowej.
wojcias to czy ktoś fotografuje lepiej czy gorzej nie zależy od puszki...
Naprawdę zapowiada się wspaniale - ekstra jasny obiektyw. Mam wersję I, i teraz cieszę się, że nie skusiłem się na II, bo III jest prawie doskonała ...prawie, bo przy tak jasnym obiektywie i wysokiej czułości aż prosi się o jeszcze szybszą migawkę 1/4000, 1/6000? ...obiektyw 24-70 mm - naprawdę nie da się więcej? Czy zobaczymy to dopiero za rok? RX100 dąży do ideału kompaktu, ale firma chce mocno wydrążyć portfele klientów zanim do niego dotrze.
Będzie albo i nie będzie" kolejny bezsprzeczny hit sprzedaży"
link
i Samo Sony wini za to spadek sprzedaży kompaktów
Zgodnie z moim wielokrotnie wyrażanym poglądem co najmniej od czasu GM1 kupowanie nawet zaawansowanych kompaktów jest coraz mniej opłacalną inwestycją - choć zdaję sobie sprawę że głównym czynnikiem jest teraz konkurencja ze strony smartphonów.
Myślę, że GM1 ma minimalny, nieistotny wpływ na sprzedaż zaawansowanych kompaktów ...
Może niewyraźnie napisałem - wiec jeszcze raz. Sprzedaż kompaktów wykańczają smartfony.
Dla tej resztki segmentu który się jeszcze broni coraz większą konkurencja ( obecnie również cenową ) są bezlusterkowce. W tym kontekście wymieniłem GM1. Czy teraz jasne ?
Jasne było od początku.
Tylko wg mnie bezlustrowce nie są specjalną konkurencją dla wypasionych kompaktów. Tzn. jakąś tam są, ale niewielką.
Wtrącając się delikatnie w rozmowę na temat bezlusterkowców uważam, że są one w ogóle bardzo dziwnym tworem. Bo body + obiektyw wcale tanio nie wychodzą, a jakby zabrać ze sobą komplet obiektywów, to jednak proponuję lustrzankę - zarówno pod względem cenowym, gabarytowym, i jakościowym.
Wracając do RX100 to tak sobie teraz myślę, że gdybym miał decydować dzisiaj, wybrałbym Canona G1X M2. Jest większy, to prawda, ale ma dużo większą matrycę i tym razem - całkiem przyzwoicie jasny obiektyw. Nie używałem go, więc nie wiem jak tam z ustawianiem ostrości i innymi detalami, ale przypuszczam że jest lepszy od poprzednika. Zdjęcie portretowe z matrycą 4/3 przy f3,9 i 120mm na pewno wygląda lepiej niż zrobione rx100 m3.
Udany produkt, kompakt z dużymi możliwościami, niczym nie ustępuje produktom C czy N. Nie ma się za bardzo czego czepić, biorąc pod uwagę przeznaczenie. Cena też zapewne spadnie o kilkaset złotych. Gdybym potrzebował dzisiaj tego typu sprzętu, do kieszeni, na wyjazdy, zapewne bym go kupił.
@M_c_i_n
"Zdjęcie portretowe z matrycą 4/3 przy f3,9 i 120mm na pewno wygląda lepiej niż zrobione rx100 m3. "
Tylko m4/3+120mm to już nie jest kieszonkowy zestaw.
A proponowany tu GM1 z naleśnikiem lepszego portretu nie zrobi...
Po co te porównania do zabawkowego GM1?
"......Wracając do RX100 to tak sobie teraz myślę, że gdybym miał decydować dzisiaj, wybrałbym Canona G1X M2. "
Kompakt Sony zastepuje z powodzeniem kamere. Podany przez Ciebie Canon w filmowaniu raczej konkurowac moze jedynie z VHS.
Natomiast Sony - mysle ze bedzie to godny nastepca HX9V ktory byl niesamowity. Rozkopal wtedy konkurencje video na strzepy. Tu zapowiada sue podobnie
Bardzo fajny pomysł z tym wizjerem , szkoda że nie zastosowali tego rozwiązania w A6000 - pewnie brakło by wtedy miejsca na gorącą stopkę .
@***s***
"Podany przez Ciebie Canon w filmowaniu raczej konkurowac moze jedynie z VHS.
Natomiast Sony - mysle ze bedzie to godny nastepca HX9V ktory byl niesamowity."
Canon G1X M2 rzeczywiście ustępuje w filmowaniu produktom Sony (RX100, H9XV), ale z drugiej strony, w porównaniu z G1X, Sony HX9V nie służy do fotografowania :)
Cóż, generalnie przyznaję rację, i wycofuję się z wyboru G1X M2. Dziś wybrałbym RX100M3, to rzeczywiście najlepszy obecnie wybór - kompleksowy ideał kompaktu.
Podtrzymuję natomiast, że Sony naciągnęło w ubiegłym roku klientów. Obiektyw zastosowany w RX100M3 powinien być już w M2, jako że niektórzy zapłacili naprawdę sporą kasę za ten sprzęt.
Nie tylko tego brakowalo w mk2.
Mnie glownie brakowalo poza szerszym katem timelapsa ktory swietnie nadaje sie do kompakta zasilanego z usb power bank ( dzialac moze chyba kilka dni) i z nielimitowanymi klapnieciami migawki centralnej i do tego jeszcze niezly obrazek
Mogli jeszcze do niego wrzucic cyfrowe rozmycie tla ktore calkiem niezle sobie juz radzi w hx50v a tu na duzej matrycy byloby jeszcze lepsze. To przeciez kompakt tylko dla kompaktowych ludzi.
Zintegrowaną lampę GN58 też mogliby dorzucić, jak już wymieniamy rzeczy które potencjalnie mogłyby się przydać...
Drodzy koledzy ;-) szukam aparatu kieszonkowego ,co polecacie najbardziej,cena max do 2.5 tyś.zł...
@canonik83
Z całym przekonaniem RX100 M2. Dziś kosztuje właśnie ok. 2,5 tyś. PLN. Z zaawansowanych kompaktów jest to jedyny model kieszonkowy.
Sam w ubiegłym roku wziąłem RX100 M1 już po premierze M2 kierując się następującymi kryteriami:
1. Możliwie wysoka jakość zdjęć w JPG.
2. Filmy Full HD
3. Mieści się w kieszeni.
4. Kosztuje do 2,5 tyś. PLN.
Duży rozmiar lub cena powyżej 2,5 tyś. PLN to atrybuty, którymi w moim przekonaniu wolno charakteryzować się lustrzankom, a nie kompaktom - ze względu na jakość zdjęć, możliwość zmiany obiektywu, itp. Bezlusterkowców nie biorę w ogóle pod uwagę.
Sam mam RX100 M1, z którego jestem bardzo zadowolony. I choć nie używałem osobiście M2, to z testów wynika, że jest znacznie lepszy od M1, więc na pewno warto.
Jednakże, jeżeli nie masz potrzeby zakupu kieszonkowca dokładnie teraz, poczekałbym aż stanieje RX100 M3 - ze względu na naprawdę poprawiony obiektyw w stosunku do poprzedników.
Uff, w sumie ta premiera dla mnie to ulga - RX100 II bardzo ładnie mi się sprawdził i niepokoiłem się, że III wzbudzi we mnie nieutulony żal. Obstawiałem, że wprowadzą dotykowy ekran, ale nie wiedziałem co jeszcze mogą zmienić.
Tymczasem najważniejsza rzecz - rozmiar i czułość matrycy - się nie zmieniły, a obiektyw wolę ten swój, bo maksymalna jasność jest ta sama, i jeśli mogę podejść bliżej, to wolę to zrobić i efekt będzie ten sam, a jak nie mogę podejść, to wolę dłuższą ogniskową (ekwiwalent 100 to dla mnie i tak tylko akceptowalny kompromis). Być może fajny by był wizjer, ale nie mam z nim praktycznie żadnych doświadczeń, więc mi go nie brakuje, a w dodatku zwykle robię w warunkach mało doświetlonych, więc bardzo rzadko mam taki problem, że nie widzę dobrze ekranu. Na pewno miłe by było odchylanie do autoportretów, ale ich też robię bardzo mało.
Antycypując już IV - zakładając, że obiektyw byłby "dłuższy" jak z II - to najbardziej by mnie przekonała do zakupu jeszcze większa czułość matrycy, potem dotykowy ekran (bo przy bliskich odległościach bardzo się gubi z automatycznym ostrzeniem, a ręczne jest strasznie niewygodne), a dopiero na koniec wizjer oraz odchylanie o 180 stopni, czyli to, co mamy w III. Przede mną rok spokojnego cieszenia się tym, co mam. =}
Super aparacik "EDC" (mimo braku stopki), ale 800$? Szczyt głupiej pazerności ciąg dalszy... :(