Sony Action Cam HDR-AS20
Firma Sony zaprezentowała nowy model kamery sportowej z serii Action Cam. HDR-AS20 wyposażona jest m.in. w obiektyw ZEISS Tessar o kącie widzenia 170 stopni, stabilizację obrazu SteadyShot i moduł Wi-Fi. Wydłużono też czas pracy kamery w czasie nagrywania, w porównaniu do poprzedniego modelu.
Informacja prasowa
- Stabilizator obrazu SteadyShot™: płynny i wyraźny obraz nawet przy intensywnych ruchach kamery.
- Superszerokokątny obiektyw ZEISS® Tessar® i wbudowany mikrofon stereo: zapis zdarzeń na żywych, czystych filmach z dźwiękiem.
- Przetwornik obrazu Exmor R™: rejestracja szczegółowych, naturalnie wyglądających filmów Full HD 50p i fotografii nawet przy słabym świetle.
- Współpraca z zakładanym na przegub dłoni, sprzedawanym oddzielnie pilotem: zdalne sterowanie maksymalnie pięcioma kamerami i podgląd rejestrowanego przez nie obrazu.
- Dodatkowe możliwości wykorzystania materiału w programie PlayMemories Home™ i funkcja łączenia filmów.
Nadchodzi lato: czas wakacji, urlopów, przygód i szaleństw - w których utrwaleniu pomoże nowa kamera Sony Action Cam AS20.
Okiem nowej kamery jest obiektyw ZEISS Tessar o niezwykle szerokim kącie widzenia: 170° (120° przy włączonej stabilizacji SteadyShot). Ochronę nagrywanego obrazu przed skutkami skoków i wibracji zapewnia stabilizator obrazu SteadyShot, niezastąpiony na górskich szlakach i niespokojnych wodach. Urządzenie jest także wyposażone w stereofoniczny mikrofon, dzięki któremu zapis przygód staje się jeszcze bardziej realistyczny.
Wykonany w technologii BSI przetwornik obrazu CMOS Exmor R™ rejestruje piękne filmy Full HD i fotografie nawet o zmierzchu, a więc w warunkach stanowiących poważne wyzwanie dla mniej zaawansowanych urządzeń. Zapis obrazu odbywa się przy przepływności do 28 Mb/s, co przekłada się na dużą ilość szczegółów nawet w scenach przesyconych ruchem.
Kamera jest wyposażona w łącze Wi-Fi, umożliwiające między innymi bezprzewodową komunikację z zakładanym przegub dłoni pilotem RM-LVR1. Ten oferowany oddzielnie wodoodporny pilot może współpracować nawet z pięcioma kamerami naraz. Umożliwia podgląd rejestrowanego obrazu i sterowanie kamerami, które znajdują się w trudno dostępnych miejscach: na kasku, desce surfingowej itp.
Posługiwanie się kamerą ułatwia dodatkowo funkcja obrotu, która zapewnia prawidłowy obraz z obróconej o 180° kamery na motolotni itp.
Nowy model Action Cam jest na tyle smukły i nieduży, że można go zabierać praktycznie wszędzie - na przykład na deskę surfingową i do skateparku. Aerodynamiczny kształt nie utrudnia przepływu powietrza przy dużej prędkości: podczas jazdy z góry na rowerze, pierwszego w życiu skoku na spadochronie itp.
W porównaniu z poprzednim modelem wydłużył się czas pracy: kamera umożliwia obecnie filmowanie non stop przez 130 minut (wartość przybliżona), z włączonym Wi-Fi, bez Wi-Fi: 150 min (wartość przybliżona), czyli wystarczająco długo, by udokumentować wypad na rowerze lub nurkowanie w masce.
Aby po powrocie do domu jak najszybciej zmontować film i udostępnić go użytkownikom serwisu Facebook® lub YouTube™, można skorzystać z bezpłatnego programu Sony PlayMemories Home. Program ma obecnie nową funkcję łączenia filmów*, służącą do prezentowania na podzielonym ekranie obrazów z maksymalnie czterech kamer. (Wymagany jest program PlayMemories Home 3.1.10 lub nowszy dla Windows i 1.1.10 lub nowszy dla Mac OS).
HDR-AS20 - dane techniczne:
- Przetwornik obrazu: CMOS Exmor R™ typu 1/2,3" (7,77 mm) wykonany w technologii BSI, rozdzielczość 11,9 megapiksela (efektywnie, w przybliżeniu)
- Procesor obrazu: BIONZ®
- Formaty wideo: MP4: MPEG-4 AVC/H.264 Tryby wideo (rozdzielczość): PS: 1920 x 1080 60p/50p, HQ: 1920 x 1080 30p/25p, STD: 1280 x 720 30p/25p, SLOW: 1280 x 720 60p/–, SSLOW: 1280 x 720 120p/–, VGA: 640 x 480 30p/25p
- Typ obiektywu: ZEISS Tessar® f/2,8
- Ogniskowa (w przeliczeniu na format 35 mm): SteadyShot wyłączony: 15,3 mm (170°), SteadyShot wyłączony: 21,3 mm (120°)
- Stabilizacja obrazu: SteadyShot (elektroniczny)
- Sterowanie wieloma kamerami: maksymalnie 5 urządzeń
- Tryby tematyczne: automatyczny / Pod wodą
- GPS: Nie
- Ładowanie przez USB: Tak
- Złącze: Multi Terminal/Micro USB (współpraca z urządzeniami zgodnymi ze standardem Micro USB)
- Wi-Fi: Tak
- NFC: Nie
- Wymiary (szer. x wys. x gł.) (z dostarczonym akumulatorem): około 24,5 x 47,0 x 82,0 mm
- Współpraca z kartami pamięci: Memory Stick Micro™ (Mark 2), karta pamięci microSD/microSDHC/microSDXC (klasa 4 lub wyższa)
- Waga (sama kamera): Około 58 g.
- Waga (z dostarczonym akumulatorem): około 83 g. (z akumulatorem NP-BX1)
- Dostarczane wyposażenie: akumulator (NP-BX1), przewód USB micro, instrukcja obsługi, obudowa wodoodporna (SPK-AS2), uchwyt samoprzylepny (VCT-AM1)
Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
Stabilizacja obrazu: SteadyShot (elektroniczny) = wielki minus !
nie kupię !
Przy dużych wstrząsach może się sprawdzać znacznie lepiej od optycznej
@ MaciekKwarciak możliwe ale wyczuwam tu oszczędności koncernu SONY
Lepsza elektroniczna niż jej brak jak w Go Pro. Optyczna zwiekszylaby gabaryty kamery, ponadto nie wytrzymała by wibracji na dłuższą metę, JVC tez daje stabilizację elektroniczna.
Sorry ale elektroniczną stabilizację to sobie można w post procesie samemu zagwarantować.
Stabilizacja optyczna w takiej kamerze?
link
Który chciałby przygrzmocić swoją kamerą* z włączonym żyroskopem o zmrożony śnieg przy 70 km/h.
*- można zastąpić jakąś L-ką:)
Do wszystkich niedowiarkow: elektroniczna stabilizacja w tej kamerce dziala i to dobrze. Wiem, mam HDR AS-15, czyli poprzednika. Jasne, ze mozna sobie w obrobce ustabilizowac, ale skoro mam w kamerce, to po co tracic czas na EIS w obrobce.
Jesli jest taka jak poprzednik to warto ja kupic. Jak ktos tak jak ja nie lubi grzebac godzinami w sofcie, to ta kamerka jest idealna. Wystarczy zmniejszyc nasycenie nieba, skleic kawalki i gotowe.
Teoretycznie taka stabilizacja elektroniczna mogłaby pobierać obraz z obszaru matrycy o większej rozdzielczości niż Full HD dając w efekcie lepszą jakość niż byłoby możliwe do uzyskania przez stabilizowanie w postprocesie nagranego wcześniej filmu Full HD... ale ciekawe czy tak rzeczywiście robi.
Miałem GoPro jest ok ale Sony jest stanowczo lepsze model HDR AS15 Stabilizacja jest super polecam małym minusem jest to ze tylko przy 120 stopniach.
mam drifta mam Go Pro 3 black i mam sony AS-15 - nie widze przepasci jesli idzie o jakosc filmow z tych kamer - jest ona dla wszystkich dobra - ale sam obraz to nie wszystko - obecnie dla mnie sony przegrywa bo jest maly wybor i sa słabo dostepne dodatki do kamer w postaci wszelakiej masci uchwytow - tutaj go pro i drift raczej maja wielka przewage - i sony powinno pomyslec raczej nie o nowej kamerze a o stworzeniu dobregokompletnego i łatwo dostepnego systemu mocowan do nich
Zgadza się. Gopro wybrałem właśnie ze względu na bogactwo akcesoriów.
link
Oto jak działa nic nie warta stabilizacja elektroniczna.
szymon masz rację w gopro będzie Ci potrzebna stabilizacja w postprocesie, w Sony wystarcza to co jest :D
Tez posiadam Sony as15 i trzeba przyznać, ze w odwzorowanie kolorów, jakości nagrań , łatwości Obslugi oraz standardowym wyposażeniu Sony przegrywa z go pro hero 3 black. Jeśli ktoś chce sie bawić w wodę, trzeba od razu dokupić płaska czynne. Jeśli chcesz dobrze nagrać dźwięk to albo bez obudowy, (wtedy tylko trzymanie w ręku ) albo kolejna obudowa. Dźwięk w standardowej, jak i tej extra z szyba i niby wlotami na mikrofon(sprzedawana w zestawie z płaska szybka,) jest po prostu kiepski.
Natomiast jeśli chodzi o stabilizację to bije go pro na głowę. Fakt ze mamy wtedy 120 stopnie (ja i tak nie korzystam z 180) ale obraz brany jest z ponad full hd i odpowiednio docinany. Przykład z ostatniego linka pokazuje to najlepiej.
Tak czy siak jak bym kupował 2 raz chyba poszedł by. W gopro. W wodzie gdzie najwiecej kręciłam, stabilizacja nie jest tak istotna. Natomiast jak ktoś jeździ autami motorami i innymi . STabilizacja wypas
sony powinno zasponsorować gościa od M3 w W-awie, wyciągnąć Go_z_Pro_ blemuf, i dać kilkanaście takich kamerek, bo przepisy drogowe w Polsce nadal pozwalają na zabijanie się na drogach, a to po prostu dobry filmowiec był i filmiki są bardzo dobre, wręcz kultowe.
zamykają w Polsce operatorów filmowych za publikowanie filmów. uwolnić słonia, czy tam froga i dać mu kamerkę sony niech się filmowo rozwija, a nie do więzienia, gdzie się zmarnuje i zanudzi