Fujinon XF 18-135 mm f/3.5-5.6 R LM OIS WR
Fujifilm zaprezentował dzisiaj nowy obiektyw Fujinon XF 18-135 mm f/3.5–5.6 R LM OIS WR. Wyposażony jest on m.in. w stabilizację obrazu o wydajności 5 EV, szybki autofocus oraz obudowę, która jest odporna na pył i zachlapania. Nowy obiektyw ma być dostępny od lipca tego roku.
Specyfikacja obiektywu jest dostępna w naszej bazie:
Fujinon XF 18-135 mm f/3.5–5.6 R LM OIS WR został zaprojektowany z myślą o aparacie Fujifilm X-T1. Najważniejszą cechą nowego obiektywu jest jego stabilizacją, która jak twierdzi producent, ma wydajność 5 EV. Odpowiedzialny jest za to m.in. nowy czujnik żyroskopowy wykrywający najmniejsze drgania oraz specjalny algorytm.
Obiektyw oferuje też szybki autofocus dzięki wewnętrznemu mechanizmowi ustawiania ostrości. Fujinon XF 18-135 mm f/3.5–5.6 R LM OIS WR ma uszczelnioną obudowę odporną na zachlapania i pył. Nowością jest też specjalny system wentylacji zapobiegającej dostawaniu się do wnętrza obiektywu drobinek pyłu.
Fujinon XF 18-135 mm f/3.5–5.6 R LM OIS WR składa się z 16 elementów ułożonych w 12 grupach, w tym cztery elementy są asferyczne, a dwa ED. Według informacji producenta obiektyw ma być dostępny od lipca 2014 roku.
Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
stabilizacja 5EV? Fiu,fiu, fiu, nie ma totamto. Całkiem nieduży jak na taki zakres, fajne uniwersalne uzupełnienie stałek.
Szkło fajne, cena będzie kosmiczna, niestety :-( Ciekaw jestem tego systemu wentylacji zapobiegającemu dostawaniu się kurzu. Ostatnimi czasy niestety problem z tym mają chyba wszyscy producenci- nie dalej jak w piątek miałem w łapkach "profesjonalnego" Olympusa OMD-EM1 z Zuiko Digital 12-40 f=2,8 i pierwsze, co mi się rzuciło w oczy to ogromnej wielkości "babol" pod przednią soczewką i kilka innych drobniejszych rozłożonych na różnych poziomach- "artystycznie" prezentowały się nawet ładnie, ale myślę, że takiej klasy szkło nie powinno mieć z tym problemów...
Kurcze, ale jak już robili uszczelniany obiektyw, do uszczelnianego, niezbyt taniego body, to mogli już dać konkretniejsze światło...
@piXelRider,
bądź poważny... w takim zakresie lepsze światło? a rozmiar i waga?
Wolałbym jednak 16-70 mm lub 16-105 mm zamiast 18-135 mm.
www.dpreview.com: "It'll be available in July for £749.99 / $899.95."
Znając polskie realia cena będzie powyżej 3 tysięcy złotych. Jeśli to się sprawdzi, to myślę, że wielu napaleńców w tym kraju nie znajdą. Ambitnym fotografom to niepotrzebne, a zwykły pstrykacz, który chciałby spacerzooma tyle nie zapłaci.
Pierwszy obiektyw z chłodzeniem soczewek air push ventilator VENTOLIN.
w przypadku Fuji ciezko jakkolwiek odnosic do siebie ceny obiektywow (biorac pod uwage masakryczne ceny luzem w porownaniu z cenami "w kicie"). ale te 800~900 EUR to jest jakas tam alternatywa dla zestawu 18-55 + 50-230. mniejszy zakres, ciemniejszy ale to w jednym szkle, ktore znajac Fuji bedzie optycznie porzadne. nietanio, ale moze sie pokazac w jakims kicie z X-T1 w atrakcyjniejszej cenie.
ale generalnie, to z Fuji tanio nie jest. jakosc optyki jest swietna ale trzeba niestety zaplacic. to nie Canon, Nikon, Pentax czy Sony, gdzie za 400 EUR jest sloik pokroju 18-135, ale full plastik, wcale nie maly a optycznie podly w porywach do "obleci jak musi"... przy tej cenie to raczej spodziewam sie, ze ww Fuji bedzie uczciwe optycznie
@rosegador - no znawca polskich realiow jestes wybitnym, zwlaszcza ze 749gbp to jakies 3800zl, a cena w dolarach nie zawiera VAT. Szerlok, po prostu Szerlok.
W każdym systemie spacerzoom jest niezbędny. Zdarza się iż jest to jedyny obiektyw który można upchnąć do bagażu. W tym przypadku jakoś mam dziwne przeczucie iż w tej kategorii Fuji podniesie poprzeczkę.
@komisarz_ryba: widzę, że czytanie ze zrozumieniem to dla Ciebie problem? Napisane jest powyżej 3k zł, ale trollowaniem i warcholstwem trzeba zaistnieć, bo dzień byłby stracony?
@rosegador - uwazaj na zylke. Peknie, jak bedziesz sie tak unosil. Zwyczajnie zadrwilem ztwojego "znastwa polsich realiow" - zadnego znastwa oprocz znajomosci kursu walut tutaj nie trzeba. Nie wiem na jakie reala sie tu powoluwales, i ty zapewnie tez nie wiesz.
@komisarz_ryba; koniec roku szkolnego, a Ty piszesz: polsich, znastwa, powoluwales?!
Najpierw trzeba wmówić konsumentowm, że bezlusterkowce to przyszłość, potem że te od Fuji są najlepsze i po pewnym czasie można wciskać kit w postaci takiego ciemnego kitu, którego podobna wersja w zestawie z lustrzanką kosztuje groszowe sprawy.
Ogółnie nie rozumiem ideii produkowania drogiego sprzętu skierowanego tylko i wyłącznie do mało ambitnych amatorów. Przecież szkło o takim zakresie kupi tylko mało poinformowany pstrykacz. Ciemne, zakres marny ( gdyby chociaż zaczynał się od 16 mm). Logicznie rzecz biorąc takie produkty nie powinny się dobrze sprzedawać, bo amatorzy wolą coś tańszego a bardziej zaawansowani amatorzy w ogóle się tym nie zainteresują. Ale widać rynek kieruje się innymi prawami.
@druid
Widać, statystyki oprócz Twojej opinii uwzględniają jeszcze kilka tysięcy innych :-)
Tyle że w kraju innym niż nasz "teoretycznie istniejący" realia zakupu mogą być inne. Ktoś może mieć kaprys używać X-T1 ze stałkami a podczas wycieczek mieć jedno względnie uniwersalnie i uszczelnione szkiełko.
Wiadomo, że w tej kategorii cenowej ( typu 5000 za body + 3000 obiektyw - pewnie w zestawie taniej ) można skompletować lepiej obrazujący czy też w czymś innym lepszy zestaw.
No otóż to, podczas grupowych wycieczek nie ma czasu na zmianę obiektywów. Rodzinny wyjazd to już i tak sporo klamotów. Lepiej dokupić uniwersalny zoom do dobrego aparatu, drugi aparat czy nie robić żadnych zdjęć (choćby były tylko pstrykami)?
Ten obiektyw to chyba jest po to, żeby był. Żeby żaden Mietek w dziurawych skarpetkach, z ukochanym misiem na tapczanie, w swoim pokoiku z plakatami Justina Biebera na ścianie nie pisał, że w Canonie i Nikonie jest, a Fuji generalnie jest do d*** i jeszcze drogo.
Zawsze to jakaś nisza uzasadniająca istnienie tego obiektywu :)
Luke_S- fajnie to napisałeś :-)
@Matt - tu bym sie nie upieral. Fuji ma zauwazalnie drozsze szkla od konkurencji, ale one sa optycznie tez duzo lepsze. jak popatrzysz na alternatywy w m4/3 to tam w zasadzie tylko dzieki autokorekcji osiagana jest "jakos" zdjec (no bo nie jakosc). tak, jest to rownie male i znacznie tansze ale jakosciowo odstepuje. z kolei w "starych" systemach lustrzankowych rozmiar samego obiektywu jest wyraznie wiekszy, a po dolozeniu korpusu (cos trzeba wpiac) albo jest ciezsze albo jakosc wykonania jednak wyraznie gorsza.
system Fuji z obiektywami XF (i do tego korpus X-E*, X-Pro1 albo X-T1) ma racje bytu dla kogos, kto szuka solidnie wykonanego, dobrze przemyslanego sprzetu i naprawde porzadnej optyki (przede wszystkim szerokokatnej) do niego. no i jest sklonny za to zaplacic. to chyba nawet nie jest taka nisza jak by sie moglo wydawac, sadzac po wynikach sprzedazy.
sam jestem po paru ewolucjach zestawu w cropowym Canonie (m.in. 40D + 18-135, 600D + 18-55, 600D + 18-55) i w zasadzie kazda z tych ewolucji miala jakas racje bytu, ale w stosunku do moich potrzeb byla albo za duza (zestawy ze skadinad swietnym optycznie 15-85) albo optycznie niedomagajaca (zwlaszcza ten 18-135). teraz jako cropa mam X-E1 z 18-55 i to jest inna bajka. to jest o wiele mniejsze, o wiele porzadniej wykonane niz 600D (fajny aparat po prawdzie) a szklo 18-55 XF jest optycznie na poziomie canonowskiego 15-85, tylko znacznie mniejsze.
ale to oczywiscie nie kazdemu musi pasowac i nie kazdy musi miec takie priorytety. ale dla mnie Fuji X to jest sensowny system cropowy do focenia z reki. nie zastapi mi pelnej klatki z zestawem duzych i ciezkich szkiel do landszaftow, ale nie od tego jest...
@druid - ty jestes klasyczny przypadek "mnie sie nie podoba, to znaczy ze kazdy powinien uwazac, ze jest do d*"... ja nie bede udowadnial, ze 18-135 jest osmym cudem swiata, bo nawet nie wiadomo co on optycznie prezentuje. ale spodziewam sie, ze bedzie znacznie lepszy niz podobne szkla Canona czy Nikona (na Pentaksa spuszczam zaslone milczenia). matryca Fuji jest na tyle dobra, ze zestaw X-E2 + 18-135 jest zupelnie niezla alternatywa w podroz do np. 6D + 24-105 w podobnej cenie.
A nie dałoby się zrobić obiektywu 16-50 f/2.8?
@Jan Kowalski
Jest juz na roadmapie.
@espresso No co, pomarzyć nie można? :P
f8@24mm
ale w czym jeśli cena jest podobna fuji jest alternatywą dla 6d?? pomijam jakość 24-105...
na marginesie mając 6d ktoś dla powyższego zestawu miałby kupić fuji?? po co?
@raven - fuji mam na lekkie wypady, typu weekend z rodzinka (gory/zwiedzanie). w komplecie z 18-55 i 50-230 jest to lekkie, a matryca X-E1 nie ma sie czego wstydzic w porownaniu 6D (no moze przy ISO 6400 zauwazysz roznice), wiec to w zasadzie pozwala mi lazic lekko zapakowanym i zrobic 95% tych fot, ktore bym obrocil 6D z kompletem szkiel, bo co najwyzej mi szerokich katow ponizej 18mm brakuje.
X-E1 nie jest dla mnie alternatywa do landszaftow. bo w momencie kiedy w gre wchodza nasycone kolory to matryca 6D mi sie zdecydowanie bardziej podoba. ale tak na miasto, do takich zdjec jak ja robie link X-E1 jest rownie dobry jak 6D, a lzejszy i bardziej niepozorny wiec mozna tez na wiekszego bezczela ludzi focic - bo patrza i widza jakis maly, stary aparat, wiec to na pewno nie jest "pro" jak z duzym czarnym Canonem i biala lufa ;)
@f8@24mm - symulacja Velvia nie ma wystarczająco nasyconych kolorów do krajobrazu? Jak dla mnie ma za bardzo nasycone i przeważnie korzystam z Astii, a najrzadziej z Previi/Standard. Ale może 6D się lepiej sprawdza w takich sytuacjach.
@janek_wu - nie tyle nasycone, co mocno oczojebne (panie wybacza) ;) to jeszcze mozna wybaczyc, ale ten profil generalnie mocno rwie cienie, tzn. przejscie miedzy srednimi tonami a cieniami jest bardzo gwaltowne. cos tam mozna poprawic, ale generalnie wole zaczac od Provii i jechac Vibrance/Saturation ale wtedy juz mi sie az tak nie podobaja tonale
canonowski Landscape perfekcyjny nie jest (zolty kolor potrafi byc uciazliwy) ale w polaczeniu z matryca 6D dziala ladnie i przecudnie reaguje na korekty balansu bieli i suwak Vibrance.
jednym i drugim da sie fajne zdjecia zrobic. tylko tak subiektywnie Fuji mi sie bardzo podoba, nawet zupelna surowka z aparatu, tam gdzie sceny wymagaja umiarkowanych kolorow. a Canon tam, gdzie chce miec wiecej nasycenia. byc moze to sa jakies rzeczy mierzalne nawet, ale nie spotkalem sie. mozesz przyjac moja opinie jako subiektywne zdanie, nie muszac w nie wierzyc ani tym bardziej sie zgadzac ;) zwlaszcza, ze "podobanie" kolorow to tez bardzo subiektywna sprawa - to co ja uwazam za umiarkowane jakis chlodny Nordyk uzna za oczojebne, a to co dla mnie jest nasycone Meksykanin czy Hindus skwituja smiechem jako "niekolorowe" :)
@janek_wu - a nie pamietalem, ze to koniec roku ale faktycznie. Coz, ty masz to na swierzo wiec pamietasz i dobrze, bo za rok masz duze szanse na niezly wynika na tescie do gimnazjum.
@komisarz_ryba: prawda w oczy kole? ciśnienie podskoczyło aż paluszki się plączą i gubisz literki? a po drugie, to Ty byś nawet nie zaliczył testu z podstawówki: "swierzo", "niezly wynika", ale koniec karmienia trolla, bo szkoda czasu.
i jak zwykle temat przewodni się rozjeżdża (ufff, upilnowałem się, żeby nie strzelić babola)
Jan Kowalski | 2014-06-16 14:40:02
A nie dałoby się zrobić obiektywu 16-50 f/2.8?
=========================
Dałoby się ot taki Samsung NX ma nawet 16-50/F2-F2,8.
Szkło zbiera po świecie bardzo dobre recenzje.
Optyczni, a kiedy doczekamy się jego testu? O ile w ogóle?
Pozdrawiam całą Redakcję.
No właśnie, co z tym testem, będzie?