Obiektywy Tokina Cinema ATX w ofercie polskiego dystrybutora
Firma Next77, polski dystrybutor marki Tokina, informuje o wprowadzeniu do oferty obiektywów filmowych z serii Cinema ATX: 11-16 mm T3 Cine oraz 16-28 mm T3 Cine. Obie wersje filmowe obiektywów bazują na parametrach optycznych ich odpowiedników w wersjach fotograficznych.
Specyfikacje obiektywów są dostępne w naszej bazie:
Informacja prasowa
![]() |
Kraków, 29 sierpnia 2014 r. Polski dystrybutor Tokiny - firma Next77 - informuje o wprowadzeniu do oferty obiektywów filmowych tej marki. Asortyment poszerzy się o wersje kinematograficzne z serii Cinema ATX: 11-16 mm T3 Cine oraz 16-28 mm T3 Cine.
Obie wersje filmowe obiektywów Tokina bazują na znakomitych parametrach optycznych odpowiadającym ich wersjom fotograficznych. Tokina 11-16 T3 Cine powstała na bazie popularnego i wielokrotnie nagradzanego obiektywu AT-X 116 PRO DX II, jednego z najostrzejszych i najjaśniejszych szerokokątnych zoomów na rynku zaprojektowanych dla formatu APS-C. Z kolei Tokina 16-28 T3 Cine to odpowiednik fotograficznej wersji obiektywu AT-X PRO FX 16-28mm - szerokiego, jasnego i doskonałego optycznie zooma zaprojektowanego dla formatu FF.
![]() |
![]() |
![]() |
Oba obiektywy filmowe zamknięte są w wytrzymałych, w pełni metalowych, korpusach oraz posiadają szereg udogodnień zwiększających komfort pracy operatora filmowego, m.in. pierścienie zmiany ogniskowej, ostrości oraz przysłony wyposażonej w zębatki ułatwiające stosowanie systemu follow-focus oraz płynną regulację przysłony.
Tokina 11-16 T3 Cine oferuje pole widzenia wynoszące 85 stopni, a dzięki dużej jasności wynoszącej T3 (f/2.8) doskonale radzi sobie w słabych warunkach oświetleniowych, zapewniając doskonałą plastykę obrazu oraz małą głębie ostrości. Na zaawansowaną konstrukcję optyczną obiektywu składa się trzynaście soczewek umieszczonych w jedenastu grupach. Budowa oparta jest m.in. na dwóch soczewkach SD (niskodyspersyjnych) oraz dwóch soczewkach asferycznych. Gwarantuje to wysoki kontrast i skuteczną kontrolę aberracje chromatycznej. Obiektyw ma wysoką rozdzielczość optyczną przewyższającą format filmowy 4K. Dzięki przysłonie o 9 listkach w bardzo plastyczny i miękki sposób odwzorowuje nieostrości znajdujące się poza głębią ostrości, tzw. bokeh. Obiektyw dostępny jest z osłoną przeciwsłoneczną BH-77A w zestawie.
![]() |
![]() |
![]() |
W Tokinie 16-28 T3 Cine zastosowano dużą przednią soczewkę asferyczną o średnicy 56mm i dwa elementy asferyczne znajdujące się w tylnej części obiektywu. Ma również trzy soczewki ze szkła o bardzo niskim współczynniku dyspersji (SD) pozwalające ograniczyć wagę i wymiary szkła oraz korygować aberrację chromatyczną. Obiektyw gwarantuje wysoką jakość optyki, zapewniającą doskonałą ostrość w całym polu obrazu, dużą jasność i znacznie zredukowaną dystorsję, dzięki czemu obiektyw może być używany wraz z aparatami i kamerami pracującymi w standardzie 4K. Tokina 16-28 T3 Cine ma wsparcie dla systemu LDS (Lens Data Support). Skala ostrości, zoomu oraz przysłony naniesione są po obu stronach obiektywu, aby zapewnić podgląd ustawionych parametrów oraz ułatwić mocowanie systemów follow-focus.
Cena detaliczna z VAT
- Tokina 11-16mm T3 Cine - 5575,00 PLN
- Tokina 16-28mm T3 Cine - 13850,00 PLN
Gwarancja
Wszystkie obiektywy marki Tokina objęte są 24-miesięczna gwarancją.
Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
W 16-28 zmodyfikowali mechanikę i cena wzrosła pięciokrotnie.
wielkie mi halo
link
link
W artykule jest cyt. "..plastykę obrazu oraz małą głębie ostrości". Powinno być chyba małom głembie?
@LarsikOwen - Brawo! Udało Ci się zabłysnąć znajdując literówkę. Teraz z poczuciem dumy i spełnienia możesz spokojnie wrócić zabawy w piaskownicy.
To od "głomba" :D
Czekamy na Panów "bez AF nie da się filmować" :D
I tak szczerze mówiąc, strasznie drogie te metalowe obudowy i kontrola jakości (która powinna być normą w każdym szkle, nie tylko filmowej wersji za 14 tysi...).
Na pierwszym filmie chyba ani razu nie użyli przysłony T3 :(
Użyli, użyli, na pierwszym filmie prawie wszystkie ujęcia są nagrywane przy pełnym otworze, co akurat dość dobrze widać. Potwierdza to sam używający, w tym miejscu :)