Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Samyang 12 mm f/2.8 ED AS NCS Fish-eye - pierwsze zdjęcia

Samyang 12 mm f/2.8 ED AS NCS Fish-eye - pierwsze zdjęcia
16 września
2014 20:31

Ostatnim obiektywem, który podłączyliśmy dziś do Canona EOS 6D jest Samyang 12 mm f/2.8 ED AS NCS Fish-eye. Zapraszamy więc do obejrzenia galerii kilku przykładowych fotografii wykonanych tym zestawem.

Tradycyjnie fotografie wykonaliśmy przy minimalnym poziomie wyostrzania i wyłączonej redukcji szumów.

Przykładowe zdjęcia

Samyang 12 mm f/2.8 ED AS NCS Fish-eye - pierwsze zdjęcia
Samyang 12 mm f/2.8 ED AS NCS Fish-eye - pierwsze zdjęcia
Samyang 12 mm f/2.8 ED AS NCS Fish-eye - pierwsze zdjęcia
Aparat: Canon EOS 6D + Samyang 12 mm fish-eye
Parametry: 12 mm, f/2.8, exp. 1/3200 sek., ISO 200
Plik: JPEG, 5472 x 3648 pix, 6.75 MB
Aparat: Canon EOS 6D + Samyang 12 mm fish-eye
Parametry: 12 mm, f/4, exp. 1/1600 sek., ISO 200
Plik: JPEG, 5472 x 3648 pix, 6.48 MB
Aparat: Canon EOS 6D + Samyang 12 mm fish-eye
Parametry: 12 mm, f/5.6, exp. 1/400 sek., ISO 200
Plik: JPEG, 5472 x 3648 pix, 7.52 MB
Samyang 12 mm f/2.8 ED AS NCS Fish-eye - pierwsze zdjęcia
Samyang 12 mm f/2.8 ED AS NCS Fish-eye - pierwsze zdjęcia
Samyang 12 mm f/2.8 ED AS NCS Fish-eye - pierwsze zdjęcia
Aparat: Canon EOS 6D + Samyang 12 mm fish-eye
Parametry: 12 mm, f/8, exp. 1/160 sek., ISO 200
Plik: JPEG, 5472 x 3648 pix, 7.68 MB
Aparat: Canon EOS 6D + Samyang 12 mm fish-eye
Parametry: 12 mm, f/11, exp. 1/80 sek., ISO 200
Plik: JPEG, 5472 x 3648 pix, 7.6 MB
Aparat: Canon EOS 6D + Samyang 12 mm fish-eye
Parametry: 12 mm, f/2.8, exp. 1/2500 sek., ISO 200
Plik: JPEG, 5472 x 3648 pix, 5.02 MB
Samyang 12 mm f/2.8 ED AS NCS Fish-eye - pierwsze zdjęcia
Samyang 12 mm f/2.8 ED AS NCS Fish-eye - pierwsze zdjęcia
Samyang 12 mm f/2.8 ED AS NCS Fish-eye - pierwsze zdjęcia
Aparat: Canon EOS 6D + Samyang 12 mm fish-eye
Parametry: 12 mm, f/4, exp. 1/3200 sek., ISO 200
Plik: JPEG, 5472 x 3648 pix, 4.62 MB
Aparat: Canon EOS 6D + Samyang 12 mm fish-eye
Parametry: 12 mm, f/5.6, exp. 1/1250 sek., ISO 200
Plik: JPEG, 5472 x 3648 pix, 5 MB
Aparat: Canon EOS 6D + Samyang 12 mm fish-eye
Parametry: 12 mm, f/8, exp. 1/500 sek., ISO 200
Plik: JPEG, 5472 x 3648 pix, 5.34 MB


Komentarze czytelników (23)
  1. rolech
    rolech 16 września 2014, 20:32

    ncc23marek - mam nadzieje ze tym razem ostre mi sie udalo wybrac. :-)

  2. 16 września 2014, 20:35

    rolech - nie ma szans. ncc23marek i tak już nam wpadł w trans i nic go nie zatrzyma :)

  3. Janek1977
    Janek1977 16 września 2014, 21:03

    No no, chyba mój zenitarek na aukcję pójdzie. Wiadomo jaka cena?

  4. thorgal
    thorgal 16 września 2014, 21:52

    ncc23marek juz chyba poszedl spac albo robi zadanie z matmy:P

  5. 16 września 2014, 23:08

    Hehe to długo mu sie schodzi ;)
    Wiadomo coś o cenie o tego szkiełka ?

  6. Marek_N
    Marek_N 16 września 2014, 23:35

    Słabo to wygląda. Przez ponad 5 lat używałem Sigme 8mm i tam nawet na gęstej 18 MPix matrycy APS-C, na pełnej przysłonie krawędzie były ostre.
    Chyba już lepiej się sprawuje wersja Samyanga 8mm na APS-C, bo tam na f/8 jest generalnie nieźle, a jak się dobrze trafi to i f/5.6 jest w pełni użyteczne.
    Generalnie widzę że Samyangowi dobrze wyszły wersje bezlusterkowe fiszajów, ale te lustrzankowe to już dwie klasy niżej.

  7. 16 września 2014, 23:59

    Zdjęcia na stronie Samyanga z tego samego egzemplarza i prawie takiego samego aparatu jednak wyglądają zdecydowanie lepiej, nawet w rogach. Nie pytam dlaczego... :)
    Przy okazji zapraszam na słówko komentarza do dwunastki:
    link

  8. wulf
    wulf 17 września 2014, 00:19

    Z całym szacunkiem, takie zdjęcia to zwykle się kasuje a nie pokazuje. Strach pomyśleć jakie były te co skasowaliście.
    Prawdziwe możliwości i przeznaczenie tego szkła widzę w zdjęciach z linku kolegi.

  9. Marek_N
    Marek_N 17 września 2014, 00:51

    jankomuzykant, skad wiesz że to ten sam egzemplarz? Wyprodukowali dotychczas tylko jeden?

    Też miałem pisać że sample, które pokazywałeś kilka dni temu prezentowały zupełnie inną jakość, ale założyłem że to typowy dla Samyanga rozrzut jakości (choć zdaje się że ostatnio z tym lepiej)

  10. 17 września 2014, 01:05

    Bo wiem :)
    Złe założenie, od dłuższego czasu jest już z tym lepiej, a nawet dużo - bardzo tego pilnujemy :)

  11. _pk
    _pk 17 września 2014, 08:11

    Jak rozumiem, w wersji dla Canona dalej brak sterowania przysłoną z poziomu korpusu. Jedna jaskółka w postaci 35-tki, jak widać wiosny nie uczyniła. A szkoda. Janko, jako osoba najbliższa ,,dobrze zorientowanym źródłom'', wiesz może czy Samyang zamierza wprowadzić chipy do pozostałych modeli swoich obiektywów dla Canona? W szczególności, znacznie bardziej niż w odniesieniu do tego fisha, kwestia interesowałaby mnie w przypadku 85-tki.

  12. baron13
    baron13 17 września 2014, 08:44

    @jankomuzykant : jeśli masz coś wspólnego z firmą Samyang to dwie sprawy: prosta i nie prosta. Prosta, to osłony przeciwsłoneczne do obiektywów lustrzanych 500mm f/8.0. Nie wiem kto zawala, ale mam kłopot z zakupem. Sprawa drugu trudniejsza, skok gwintu ostrzenia w tych obiektywach. One są naprawdę doskonałe jak na swoją cenę i mimo, że mam Tamrona 600 mm nadal chcę używać luster, ale przy tej mikrusiej GO znacznie mniejszej niż wynika z wyliczeń dla obiektywu soczewkowego, nie daje się oderwać ręki od obiektywu, żeby nie popsuć ostrości. W ruskich MTO tego nie ma. Radziłbym obejrzeć jak działa jakiś Rubinar, Nikkor lustrzany. Szkoda konstrukcji, ludzie się łamią na karkołomnym ostrzeniu.

  13. Betelgeuse
    Betelgeuse 17 września 2014, 09:56

    Masakra, otworzcie sobie pierwsze zdjęcie i sprawdzcie co się dzieje z asfaltem po lewej stronie kadru. :D

  14. sloma_p
    sloma_p 17 września 2014, 10:31

    Narożniki są kiepskie, ale ten egzemplarz albo ma problemy ze zdecentrowaniem, albo w puszce mocowanie obiektywu nie jest na płaszczyźnie równoległej do matrycy...

  15. 17 września 2014, 10:48

    _pk, baron13, że tak powiem: się nad tym pracuje, ale pracy jest dużo w ogóle.
    Masakra w ogóle, i dotyczy to wszystkich obiektywów, często się pojawia w dobie wysokogęstych matryc. To już nie te czasy, kiedy pierścień głębi ostrości wskazywał na ostry wycinek przestrzeni, tak naprawdę ta przestrzeń jest dużo mniejsza, a efekty znajdujące się w części granicznej pomiędzy ostrością, a "pięknym bokehem" wyglądają marnie. Rozwiązaniem jest unikanie ciągłych planów albo wybór dużych przysłon.
    Z tego też powodu tak chwalony peeking może czasem wywieść w pole, jego tolerancja jest zbyt duża. Jedyne, pewne ostrzenia przy otwartych obiektywach, oczywiście o ile warunki na to pozwalają, to pokładowa lupa, najlepiej o najwyższym powiększeniu. Wtedy też widać dobrze jakie cuda się dzieją ze szczegółami, które na pewnym wycinku ostrzenia pozostają ostre, ale zmienia się ich sposób rysowania - pojawiają się aureole, zwykle w jedną stronę w postaci chmurki światła, a w drugą - bardziej zabarwione. Zresztą charakter tych zniekształceń także stanowi o klasie szkła, choć tu wybitnych obiektywów jest dużo mniej, niźli w przypadku porównywania np. bokehu.

  16. baron13
    baron13 17 września 2014, 11:33

    @jankomuzykant: Mi taka jakość z okładem wystarcza:
    link
    Ostrzę obecnie zwyczajnie poprzez wizjer. Mam wizjer kątowy, ale to pomaga na statywie. Nauczyłem się obserwować szczegóły i jak na moje potrzeby jest w sam raz do zabawy. jak powiedziałem mam Tamrona 600mm, ma Practicara, ale lustra są po prostu wyśmienite do zabawy, bo leciutkie. Moim zdaniem optyczna jakość wystarczy do zrobienia zdjęć zachwycających publiczność. Kilka razy linkowałem zdjęcie kumpla, który kupił sobie 500mm f/8.0 bo akurat ja kupowałem i zrobił nim zdjęcie które jego znajomi ocenili jako najlepsze w roku albo w ogóle. Papierowa GO pozwala komponować obraz w sytuacjach w których "wcale nie ma kadru",
    link
    można wykorzystać obwarzanekowe rozmycie:
    link
    Było by kochane szkło, gdyby nie skok gwintu obiektywu :-) No i jeszcze nabył bym tę osłonę :-) W planie mam też lustrzaną 300mm. Mam już kilka zoomów 300 mm Canona ale chodzi o aberrację chromatyczną. Robię bardzo dużo zdjęć pod światło, z ważnym rozmytym tłem i kolorki kładą je całkowicie. W sumie powiadam, optyka jest znakomita, nic bym tu nie zmieniał, tylko te gwinty :-)

  17. canoes
    canoes 17 września 2014, 11:38

    >Betelgeuse

    Podejrzewam że ostrość była ustawiona na 3-4metry, a TY chcesz mieć ostrość tuż przy aparacie w rogu ;-)

  18. baron13
    baron13 17 września 2014, 11:38

    Kropka do linka się przyczepiła:
    link

  19. Betelgeuse
    Betelgeuse 17 września 2014, 11:48

    >Canoes
    W centrum kardu i to znacznie dalej ostrość jest OK

  20. kazziz
    kazziz 17 września 2014, 12:21

    Baron - dalej coś nie bangla.
    @jankomuzykant - Panie Adamie, chylę czoła :)

    Aczkolwiek jak mam się doczepić to aberracje na nogawkach dżinsów po lewej (tam, gdzie ludzie szukają ultraostrości w fisheye'u) małe nie sa. Ale generalnie zapowiada się bardzo ciekawe szkło :)

  21. 17 września 2014, 12:42

    Aberracje są, nie da się ukryć. Ale one, w uproszczeniu, dzielą się na usuwalne bez szkody i te drugie. Obecnie projektuje się obiektywy w ten sposób, żeby nie przekroczyć pewnych wartości ac, które w większości typowych kadrów można łatwo zdjąć softem, a za to zyskać na wielu innych cechach: ostrości, wyrównaniu, transmisji no i cenie. Drugą cechą, której jakość się zaniża, a których to działań nie pochwalam, jest dystorsja. Teoretycznie usuwalna softem, ale nie bez szkody, jak to a AC.
    A co do obiektywów lustrzanych, a szczególnie 300 mm dla apsc, a nieoficjalnie dla ff także, napiszę u siebie kilka słów wieczorem, bo myślę, że tu także odbyła się pewna rewolucja. Kika sampli z 5D i tego obiektywu leci sobie w tej chwili na prezentacji na Photokinie i robią wrażenie. Trzysetkę imo kręci się łatwiej od starszych luster, może trochę dlatego, że szersza, ale jest to jednak obiektyw zupełnie inaczej zbudowany od 500 i 800 mm.

  22. Marek B
    Marek B 17 września 2014, 13:28

    Alem model na zdjęciach jest przedni ...:)

  23. 17 września 2014, 19:05

    Obiecane słówko o lustrzanym 300 mm:
    link

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.