Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Partnerzy








Oferta Cyfrowe.pl

Aparat cyfrowy Nikon Z6 III body

Cena: 11369 zł 9999 zł

Sprawdź

Cena: 5789 zł 4499 zł

Sprawdź

Cena: 5585 zł

Sprawdź

Artykuły

Fujifilm X-T4 w naszych rękach

26 lutego 2020
Maciej Latałło Komentarze: 27
Komentarze czytelników (27)
  1. Marek B
    Marek B 26 lutego 2020, 08:45

    Bardzo interesująco podane informacje, które dla mnie cenniejsze są od testów będących mocno umowną sprawą :) Dziękuję.

  2. deel77
    deel77 26 lutego 2020, 08:55

    Ciekawe rozwiązanie obracanego ekranu. Zupełnie nowatorskie, ale chyba nie pozwala skupić się na fotografowaniu? Dlaczego nie zrobiono tego tak jak w X-Pro3? Taka dowolność w widoczności ekranu - zaskakujące.

  3. Arek
    Arek 26 lutego 2020, 10:51

    Marek B - dla każdego coś miłego. W testach masz obiektywne pomiary, które samemu możesz interpretować i to inaczej niż testujący, tutaj, z konieczności, więcej subiektywnych opinii.

  4. Jonny
    Jonny 26 lutego 2020, 11:14

    Owszem, tym razem opis jest konkretny.

    Szkoda, że Fujifilm zaciął się na X-Transach, bo obrazki z tego wynalazku jakoś zupełnie mi nie leżą, a i nazwa jakaś taka dwuznaczna. ;-)

  5. ad1216
    ad1216 26 lutego 2020, 12:07

    Jonny: głodnemu chleb na myśli ;-)

  6. Arek
    Arek 26 lutego 2020, 12:45

    Jonny - akurat obrazek z X-Transa jest świetny. Jedne z najlepszych JPEGów na rynku.

  7. Jonny
    Jonny 26 lutego 2020, 12:55

    Arek - Twoje opinie nie pierwszy raz są dla mnie zaskakujące i kompletnie nietrafione, pozwolisz więc, że pozostanę przy swoim zdaniu zgodnie z którym, ani jotpegi, ani RAWy z X-Transów nie są akcepowalne.

    Nie wiem, co Fujifilm kombinuje, ale tę technologię ciągną za sobą jak kotwicę i chwały im ona nie przysparza.

  8. lord13
    lord13 26 lutego 2020, 13:00

    @Jonny
    "pozwolisz więc, że pozostanę przy swoim zdaniu zgodnie z którym, ani jotpegi, ani RAWy z X-Transów nie są akcepowalne."

    Podejmiesz się ślepego testu na odróżnienie CFA na podstawie zdjęć?

  9. thorgal
    thorgal 26 lutego 2020, 13:18

    X-Trans był zskoczeniem w czasach pierwszego Fuji X-Pro (2012 rok).

    A dzisiaj? Nawet nie fiknie matrycy z D500.

    Matryce Fuji? Nic specjalnego.

  10. lord13
    lord13 26 lutego 2020, 13:26

    @thorgal
    "A dzisiaj? Nawet nie fiknie matrycy z D500."

    A konkretnie?

  11. Jonny
    Jonny 26 lutego 2020, 13:36

    thorgal - fakt, tak przymierzam i przymierzam, ale wychodzi, że D500 najlepiej trzyma kolor w jotpegach w klasie APS-C.

    link

  12. Jonny
    Jonny 26 lutego 2020, 13:46

    Może jeszcze DR: link

  13. thorgal
    thorgal 26 lutego 2020, 13:49

    @lord13

    "A konkretnie?"

    A konkretnie np. test X-Pro 3 tutaj na Optyczne.

    Fuji jest lepszy od Nikona D500 tylko w MTF-ach. Szumy i dynamika - nadal prowadzi D500 (przypominam że to aparat z 2016 roku).

  14. lord13
    lord13 26 lutego 2020, 13:58

    @Jonny
    "thorgal - fakt, tak przymierzam i przymierzam, ale wychodzi, że D500 najlepiej trzyma kolor w jotpegach w klasie APS-C."

    Ale wiesz, że nie rozumiesz co porównujesz, bo po pierwsze ustawienia silnika jpg w puszce są edytowalne, po drugie są na auto WB i nie wiadomo na ile samo źródło oświetlenia sceny było powtarzalne (te zdjęcia dzielą 2 lata)? Po trzecie, mierzyłeś kolorymetrem względem wzornika, że stwierdziłeś tę lepszość?

  15. lord13
    lord13 26 lutego 2020, 14:06

    @thorgal
    "A konkretnie np. test X-Pro 3 tutaj na Optyczne."

    Poniżej wycinki rawów konwertowane za pomocą ACR na ustawieniach domyślnych. Widzisz tu jakąkolwiek przepaść mogącą być podstawą twierdzenia "nawet nie fiknie"?
    link

  16. Arek
    Arek 26 lutego 2020, 14:14

    Matryca D500 to jedna z najlepszych matryc na rynku więc stawia poprzeczkę wysoko. Trzeba jednak pamiętać, że ma większy piksel niż nowe matryce Fuji, a to ma kluczowe znaczenie dla dynamiki i szumów. Na tym tle matryce Fuji wciąż wypadają świetnie. Stary X-Trans 16 Mpix naprawdę radzi sobie tutaj świetnie. Często używam X-E1 do zdjęć nieba. Długie czasy, ISO 1600-3200, więc sytuacje ekstremalne, a wyniki świetne.

  17. PDamian
    PDamian 26 lutego 2020, 17:22

    Zamiast robić najniższe modele jednocześnie w wersjach z X-Trans i z klasycznym Bayerem
    to schowali by swoją dumę [z X-Trans] i zrobiliby X-T4 w dwóch wersjach -w tym z Bayerem bez filtra AA.

    D500 mam, ale mógłbym być zainteresowany jakby dodali świetne 135[150]-300/2.8, czy coś podobnego.

  18. krisss
    krisss 26 lutego 2020, 19:12

    Klasyczny Bayer u Fuji jest bardziej szczegółowy niż X-Trans. Zgadzam się, że X-Trans to wydumka która z czasem będzie odstawać coraz bardziej od
    "zwykłych" matryc.

  19. sanescobar
    sanescobar 27 lutego 2020, 23:58


    D500 bez wątpliwości obrazuje lepiej ale żeby napisać "ani jotpegi, ani RAWy z X-Transów nie są akcepowalne" to chyba trzeba nie rozumieć jak się te rawy wywołuje. Żeby za każda bzdurę Jonnego płacili dolara.

  20. PDamian
    PDamian 28 lutego 2020, 19:47

    Nawet Jonnemu nikt nie płaci dolara,
    a ty chciałbyś się dorobić na czytaniu bzdur w internetach.

    >..Otóż bzdury w internetach wszyscy czytają charytatywnie.

  21. sanescobar
    sanescobar 28 lutego 2020, 22:22

    zawsze chciałem być rentierem :) @Jonny taki pro europejski nawet x-trans mu się źle kojarzy, może wyszarpie jakąś dotację z EU na rekonwalescencje tego co ma u góry, czym je.

  22. Wiek
    Wiek 29 lutego 2020, 09:00

    @thorgal,@ Jonny
    piszę to do Was, ale tak naprawdę, bardziej po to, żeby ktoś kto czyta takie jak Wasze wypowiedzi nie ulegał im w sposób bezkrytyczny. To szkodliwe i może spowodować, np zmianę decyzji o zakupie. Można oczywiście wyrabiać sobie zdanie o matrycach na podstawie testów, takich jakie robią Optyczni, można czytać testy na innych portalach, oglądać zdjęcia w galeriach itd. Warto zapewne być dobrze zorientowanym, jaką opinię mają inni. W porządku....Jednak kategoryczne stwierdzenia w stylu
    ...."A dzisiaj? Nawet nie fiknie matrycy z D500."..., lub "ani jotpegi, ani RAWy z X-Transów nie są akcepowalne.".....
    są....., przepraszam, nie obraźcie się, ale po prostu tak głupie i niezgodne z obserwowaną gołym okiem rzeczywistością, że zastanówcie się Panowie, czy nie warto powstrzymać się niekiedy od takich ocen. Tu w większości zaglądają dorośli ludzie, którzy po takich postach jak Wasze, muszą się mierzyć z tymi ocenami, bo choć są w mojej ocenie słabe, to nie można ich zostawić zupełnie bez komentarza. Obrazki z tych aparatów różnią się w kontekście możliwości jakie dają fotografującemu tak minimalnie, oraz w różnych aspektach na korzyść jednej lub drugiej matrycy, że takie stwierdzenia można traktować jedynie jako prowokację. Przy czym dodam, że różnice te są bardzo subiektywne. W przypadku pomiarów, testów jest oczywiście lepiej, ale to też zależy od metodyki testów, więc....Cóż tu jeszcze dodać. Lord13 zaproponował ślepą próbę, podejmijcie rękawicę....Może to skłoni Was do autorefleksji.

  23. Jonny
    Jonny 2 marca 2020, 18:02

    @Wiek - odkąd blokuję wypowiedzi takich prowokatorów jak Lord, zupełnie nie interesuje mnie, co oni wypisują, zatem i w tym wypadku mam to za przeproszeniem gdzieś.

    Co do X-Transów, to wszędzie piszę, że to jest moja opinia, a przysługuje mi zdanie odrębne, jak przysłowiowemu psu zupa, zatem nawet gdyby miliardy osób twierdziło, że X-Trans generuje piękny obrazek, to ja nie mam obowiązku śpiewać w tym samym chórze, skoro gołym okiem widzę coś innego.

    Według mnie, korpusem APS-C, który generuje najlepszy obrazek, jest Nikon D500, z czym z kolei Ty nie musisz się zgadzać.
    I w sumie tyle mam na ten temat do powiedzenia.

  24. Wiek
    Wiek 9 marca 2020, 21:13

    @Jonny
    możesz nadal ignorować wpisy Lord13,...... po ślepej próbie. Jest w Twoim interesie, skoro jesteś tak pewny swego.

    Trochę by Cię hmmm.....uwiarygodniła ;-)

  25. GoOrange
    GoOrange 14 marca 2020, 23:25

    Powiedzcie (bo już dawno wypadłem z obiegu), w jaki "mały" system teraz warto wejść? Chcę kupić jakiś topowy aparat + uniwersalny, jasny zoom + jasną stałkę 35mm + 85mm.
    Fujifilm czy Olympus?

  26. MarekZegarek
    MarekZegarek 26 marca 2020, 17:23

    GoOrange,
    Zamieniłem C5 na Fuji XT i nie żałuję. Polecam stare stałki: XF 14/2.8, XF 23/1.4 i XF 60/2.4. Stare stałki mają świetnie skorygowaną dystorsję, w tych nowych (i w zoom-ach) dystorsja jest dramatyczna. Jak focisz w jpegach to nie będzie problemem, ale nie ma nic za darmo, prostowanie pikseli to jednak ingerencja w obraz. Z RAW-ami będziesz miał problem, profile korygujące Fuji dla niezależnych wywoływarek RAW-ów są rzadkością.

  27. monangel
    monangel 1 kwietnia 2020, 20:03

    Johny te Twoje herezje to juz legenda obrosły, po pierwsze pozycz raz sobie fujika a potem klep glupoty. Obrazek z xtransa mniej szczegolowy...owszem jak sie wywołuje rafy oprogramowaniem które niepotrafi rafów z xtransów czytac w pełni to tak jest, praktycznie prawidłowo czyta je tylko capture one pod fuji a nie jakos lightroom zy acr, sprawdz a zmienisz zdannie.
    D500 trzyma kolor dobrze...szczególne te swoją zółć....
    sam mam nikona ale padlina lezy i się kurzy bo dzwigać kloca który wcieniach do starej matrycy z xt10 nawet nie fiknie Sraczka i artefakty. W fujiku zupełnie nie interesują mnie filtry, naswietlam na niebo a suwak cieni wyciąga nawet ze zdjęca czrneg jak smoła wszystko. Ale to trzeba mieć i sprawdzić a nie pisać pierdoły siedząc w necie. W necie to ja operacje na otwartym sercu zrobie, czytałem i widziałem jak sie robi....

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.


Następny rozdział