Firma Foto-Technika, która jest dystrybutorem marki Metz w Polsce informuje o wprowadzeniu do sprzedaży nowej lampy błyskowej niemieckiego producenta - modelu 64 AF-1, z mocowaniem Canon i Nikon. Lampa wyposażona jest m.in. w dotykowy panel do obsługi menu oraz zoom 24-200 mm. Sugerowana cena detaliczna to 1499 zł.
Informacja prasowa
Lampa Metz 64 AF-1 z mocowaniem Canon i Nikon dostępna!
Firm Foto-Technika, wyłączny dystrybutor marki Metz w Polsce poinformowała o wprowadzeniu do sprzedaży w wybranych sklepach najnowszej lampy błyskowej Mecablitz 64 AF-1. W pierwszej kolejności na rynek trafią lampy do systemów Canon i Nikon, a sugerowana cena detaliczna wyniesie 1499 zł.
Specyfikacja techniczna:
- Liczba przewodnia 64 dla ISO 100 (200 mm)
- Auto zoom 24-200 mm
- Drugi palnik z 2 poziomami błysku
- Zintegrowany szerokokątny dyfuzor 12 mm
- Dotykowy panel do obsługi menu z możliwością obrotu o 90°
- Tryb automatyczny z 12 poziomami błysku
- Tryb manualny z 25 poziomami błysku
- Synchronizacja na 1 lub 2 kurtynę
- Tryb HSS
- Tryb błysku stroboskopowego
- Bezprzewodowy tryb TTL (master i slave)
- 4 indywidualne programy użytkownika
- Reflektor obracany: 300°
- Reflektor uchylny: góra 90° i dół 9°
- Gniazdo synchronizacji
- Możliwość podłączenia zewnętrznego ładowania
- Aktualizacja oprogramowania za pomocą gniazda USB
- Zasilanie: 4 baterie AA lub akumulatorki NiMH
Pytanie do ekspertów.
Jak dużo większa to jest moc od SB-700 która ma:
28 (ISO 100, m), 39 (ISO 200, m)
Mam nadzieje, ze ten ekran dotykowy to śmiga szybko, a nie jak te wszystkie zamulacze dotykowe => i nie ma tutaj wyproś , czy Samsung IIIIIIIIIII tysięcy czy Sony => każdy jeden po miesiącu zamula.
Pozdrawiam.
MECABLITZ 64 AF-1 DIGITAL
High max. guide number 64 for ISO 100 (200 mm)
High guide number 43 for ISO 100 (50 mm)
NIKON SB-700
28 (ISO 100, m), 39 (ISO 200, m)
28/39 (dla formatu FX, przy pozycji palnika lampy 35 mm (ISO 100/200, m, 20°C) i standardowym rozkładzie oświetlenia
25 (rozkład równomierny) / 28 (rozkład standardowy) / 30 (rozkład centralnie ważony) (format FX, ISO 100, metry, ogniskowa 35 mm). Maksymalna liczba przewodnia: 38 (rozkład standardowy, format FX, ISO 100, metry, ogniskowa 120 mm).
Te dane dla SB-700 masz dla pozycji palnika ustawionej na pokrycie 35 mm (dla formatu 135), dla 50 mm Nikon ma GN ok. 32, ten Metz ponoć 43, więc jest mocniejsza, jak to się przekłada na przysłony? Dla ISO 100 i tej samej odległości (weźmy 3 m) będziesz miał f/11 dla Nikona i f/14 dla Metza, jakieś 2/3 Fstopa a na korzyść Metza. I dużo i mało, zależy do czego używasz. Ja korzystam z SB-700 i Nissina 866 i w żadnej mi mocy nie brakuje, a jak są takie wyjątkowe sytuacje, to odpalam Metza 60 CT-1 który obie kładzie na łopatki (GN60 dla ISO100 i pokrycia dla 35 mm)
Albo inaczej, dla f/2.8 w Metzu (ISO100) będziesz potrzebował f/2.2 w Nikonie, żeby uzyskać tą samą ekspozycję.
A nie ma jakiś normalnych jednych oznaczeń:
MECABLITZ 64 AF-1 DIGITAL
1. FX, 35mm, ISO 100 - liczba przewodnia?
2. FX, 50mm, ISO 100 - liczba przewodnia?
3. FX, 100mm ISO 100 - liczba przewodnia?
NIKON SB-700
1. FX, 35mm, ISO 100 - liczba przewodnia?
2. FX, 50mm, ISO 100 - liczba przewodnia?
3. FX, 100mm ISO 100 - liczba przewodnia?
Jeśli ktoś jest w stanie to uzupełnić. Będzie jasno czytelnie i na pewno wielu osobom się przyda :)
Cena w porównaniu do modelu niżej- przyjemna.
W czerwcu kupiłem 58 AF-2. Metz, to chyba najlepszy zamiennik. Mam też Yongnuo YN568EXII. Jest bardzo delikatna. Jeden mały upadek i działa już tylko jako slave. Jednak Chińczyk ma niewielką przewagę. W "manualu" ma dużo bardziej "płynną" regulację mocy. Dlatego w moim reporterskim zestawie lamp Chińczyk daje błysk główny, a Niemiec wypełniający. Japońska Sigma doświetla na wprost ;-). Nigdy nie przyszło mi do głowy kupić tzw. oryginalnej lampy, ale też nigdy nie przyszło mi do głowy kupić tzw. nieoryginalny obiektyw. Wracając do tematu głównego, to nowy Metz może być naprawdę świetną lampą. Ma większą moc i 25 poziomów mocy błysku. Jeżeli Chińczyk padnie całkowicie, to ten Metz go zastąpi.
Dla ISO100
Nikon SB-700
1. FX, rozkład standardowy, 35 mm - 28
2. FX, rozkład standardowy, 50 mm - ok. 32 (podawane 31, w testach ma 32)
3. FX, rozkłąd standardowy, 105 mm - 37
Metz 64 AF-1
1. FX, rozkład standardowy, 35 mm - 36
2. FX, rozkład standardowy, 50 mm - 43
3. FX, rozkłąd standardowy, 105 mm - 60
Wystarczyło ściągnąć instrukcje...
@rzepik - a nigdy nie miałeś problemów a ekspozycją na niefirmowej lampie? bo ja miałem ogromne z Nissinem 866, jakby nie to, że robię głównie na manualu, to bym ja dawno sprzedał...Poza tym taki CLS działa o niebo lepiej na firmowej lampie, niż na jakiejkolwiek niefirmowej. W dobie wyzwalania radiowego to nie jest wielki problem, ale jak to traktuję jako backup i wolę, żeby działało.
I jeszcze jedno odnośnie ekranu dotykowego - powodzenia przy obsłudze w rękawiczkach/deszczu/mokrymi palcami ;)
@sloma_p, a i owszem czasem mam problemy z Yongnuo. Jednak, gdy używam zestawu 3 lamp nie mam presji czasu i mogę powtórzyć ujęcie. Choć oczywiście można stracić najlepsze zdjęcie na sesji. Metz i Sigma zachowują się dość przyzwoicie.
Specka jak najbardziej ok, bije (chyba) wszystkie systemowki.
Co do problemów z ekspozycją na Metz to używam 58 AF-2 poprzednio 52, używam 6D, nie widzę żadnych problemów z naświetlanie, mam również firmówki więc jest porównanie, a że 58 swoje już przeszła ta 64 jest idealną alternatywą do firmówki C 600EX
Mam Metz 58 AF-2. Możliwości duże działa nieźle, ale obsługa koszmarna, np. załączenie drugiego palnika zajmuje kilka sekund, do tego brak polskiego menu, a każdy przycisk ma kilka funkcji opisanych tak drobnym pismem, że bez okularów nie ma szans obsłużyć (mam po 40 i ręce robią się za krótkie). Natomiast w starej 54 MZ jeszcze pod analoga wszystko było pod palcami, czytelny wyświetlacz, funkcjonalne pokrętło, osobny włącznik drugiego palnika, etc. Jeśli ewolucja u Metza nie zmieniła kierunku to prawdopodobnie w tej nowej lampie mnóstwo fajnych funkcji może być prawie nieosiągalnych, mimo, że teoretycznie są.
Sloma_p działa bez problemu :) nie zapominaj że w rękawiczkach każdej lampy niedotykowej też w pełni nie obsłużyć
Ps. To nie jest ekran pojemnościowy
Moje doświadczenie z ekranami dotykowymi (a nie jestem testerem, więc jest ograniczone) mówi, że o ile w warunkach domowych w rękawiczkach mogą działać, to w momencie, kiedy rzeczywiście jest potrzeba użycia tych rękawiczek (czyt. jest zimno) już tak różowo nie jest. Oczywiście jak tutaj będzie działać na mrozie przy obsłudze w rękawiczkach, to super, ale nie mam jakiś wielkich nadziei :)
I jasne, ze nie każdą lampę niedotykową da się w nich obsłużyć, np. taka SB-600 czy jeszcze lepiej 800 to był koszmar, ale jednak jakieś czucie przycisku jest ;)
nie lubię ekranów dotykowych szczególnie w kamerach i nowoczesnych aparatach.
W lampach ... też nie lubię
Co kto lubi, może i ktoś się skusi na taka lampe, bo ma TTL, albo zalezy mu na tej odrobinie dodatkowej mocy... faktem jest, ze ostatnio nabylem za jednym zamachem 3 podobne lampy z wbudowanym odbiornikiem i bezprzewodowy sterownik do nich, co by nie biegać przy regulacji mocy i za ten zestaw zaplacilem cos ok. polowe tego co Metz sobie liczy za ta jedna lampkę, no ale... co kto lubi. :-)
Za tą kasę to mnożna mieć systemówkę. Pewnie nie wielu nabierze się na tą atrapę kombajna. W lampie potrzebne jest tylko jedno pokrętło mechaniczne do korekty mocy a reszta to i tak automatyka, ustawienia w puszce lub sterowniku.
no dobra a ja ta lampa ma się do SB910 bo taką zamierzam nabyć drogą kopna (:
Z suchych parametrów to jest nieco mocniejsza od 910, ma drugi reflektor (chociaż nie wiadomo czemu zrezygnowali z ustawienia 1/4 mocy dla niego - Metz 58AF2 ma 1,1/2 i 1/4, tutaj jest tylko full albo pół...), reszta to dopiero jak wpadnie człowiekowi w łapki ;)